abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 2 januari 2019 @ 21:16:10 #201
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_184168340
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:24 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Pro mode _O_
Nee ik kan alleen water koken en een omelet maken. Gewoon lekker boodschappen blijven doen zoals je doet, als je je daar chill bij voelt.
Waarom allemaal moeilijk gaan doen om ¤ 100 te besparen als je het niet nodig hebt, zo denk ik dan :P
Echter opent TS een topic om te besparen.
En daarom vroeg ik al in post #43
Wil TS wel besparen.

Want als ik het zo lees is dat nog steeds de vraag 150 posts later. Niet zelf alles willen snijden want tijd kwijt zijn.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_184168398
quote:
99s.gif Op woensdag 2 januari 2019 21:16 schreef Nizno het volgende:

[..]

Echter opent TS een topic om te besparen.
En daarom vroeg ik al in post #43
Wil TS wel besparen.

Want als ik het zo lees is dat nog steeds de vraag 150 posts later. Niet zelf alles willen snijden want tijd kwijt zijn.
Ik denk dat TS wel wil besparen, maar hier weinig tot geen moeite voor wil doen of gewoonten wil veranderen. En dan wordt het lastig.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Redactie Frontpage woensdag 2 januari 2019 @ 21:21:18 #203
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_184168452
Snijden voor zo'n soep kost je letterlijk een minuut TS. En afwegen? Gewoon wat groenten die je lekker vindt met wat bouillion koken, pureren en klaar is Kees (Mikey).
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_184169663
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:45 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Van de groenten indd.
Geen snijdwerk, geen afweegwerk, geen denkwerk. Gewoon in de pan en hup pureren maar.

Als je zelf gaat snijden e.d. ben ke echt veel tijd kwijt + heb je kans niet de juiste hoeveelheden groenten in je soep te doen...
:')
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_184170003
Is jouw tijd dan zo kostbaar dat je niet eens even groente kunt snijden. Is toch ook een soort moment van rust en ontspanning. Beetje je eigen prakje klaar maken enzo. Beetje liefde kweken voor wat je opeet. Er een beetje energie insteken.
pi_184170106
TS heeft nergens tijd voor. Kan zelf geen boodschappen doen dus laat ie het maar bezorgen. Geen tijd om groente te snijden. Tijd tijd tijd. Geen tijd, tijd is kostbaar.

Maar wel tijd om op Fok topics te schrijven over besparen van geld.
pi_184170769
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 20:21 schreef Peter het volgende:
dat kost al bergen meer..
Maar dan nog steeds...
700 / 4.33 / 7 = ¤23,- per dag...

Voor dat geld kan ik een broodjes met gerookte zalm als ontbijt eten.
Gerookte paling en een maaltijd salade voor de lunch.
En heb dan nog geld over voor 2 stoom maaltijden van de appie + een toetje.

En dat elke dag van de maand. Ik snap echt niet hoe TS zoveel geld kan wegpompen aan zijn boodschappen. Zelfs niet als hij van kant en klaar leeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2019 23:01:57 ]
  donderdag 3 januari 2019 @ 09:37:37 #208
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_184175673
quote:
99s.gif Op woensdag 2 januari 2019 22:57 schreef CrashO het volgende:

[..]

Maar dan nog steeds...
700 / 4.33 / 7 = ¤23,- per dag...

Voor dat geld kan ik een broodjes met gerookte zalm als ontbijt eten.
Gerookte paling en een maaltijd salade voor de lunch.
En heb dan nog geld over voor 2 stoom maaltijden van de appie + een toetje.

En dat elke dag van de maand. Ik snap echt niet hoe TS zoveel geld kan wegpompen aan zijn boodschappen. Zelfs niet als hij van kant en klaar leeft.
Op zijn lijstje stonden al 4 bakkies frambozen bijv, das al een euro of 12 bij de appie. Zo zijn er nog veel meer luxe shizzle dingen.

Luxe leven kost geld.

Snap trouwens ook niet waar TS het laat, dat lijstje voor 1 pers. is best veel ...
Dum de dum
pi_184176133
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 22:25 schreef Glider76 het volgende:
Is jouw tijd dan zo kostbaar dat je niet eens even groente kunt snijden. Is toch ook een soort moment van rust en ontspanning. Beetje je eigen prakje klaar maken enzo. Beetje liefde kweken voor wat je opeet. Er een beetje energie insteken.
Eerlijk gezegd koop ik ook vaak veel van die gesneden mix zakken. Voor veel gerechten heb je 4 verschillend groenten nodig welke niet per stuk te koop zijn en dus weg liggen te rotten. Zo'n zak is voor mij dan vaak goedkoper.

Blijft staan dat ¤700 belachelijk veel is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184176386
¤ 700 per maand voor één persoon is echt knetterveel (vind ik).

Ik leef niet superduur, maar dan nog...ikzelf ga een paar keer in de week boodschappen doen en dan ben ik maximaal ¤ 20-25 per keer kwijt; komt neer op max ¤ 50 per week ofwel ¤ 200 per 4 weken. Inclusief huishoudspullen, kattengrit, kattenvoer e.d.

Het is lekker(der) hoor, kip van de poelier, groenten en fruit van de groenteboer, noten van de notenboer, kaas van de kaasboer en vlees van de slager. Zal vast lekkerder zijn dan alles van de AH, Jumbo, Emté, Aldi. Maar persoonlijk hoef ik niet van alles het beste te hebben. Goed is goed genoeg voor mij. Het meeste eten en drinken is voor mij toch meer "noodzaak" dan "genieten van".

Pindakaas is lekker en gebruik ik best vaak, maar Calvé koop ik niet. Nutella evenmin. Als ik het ooit eens neem is het dan ook gelijk een traktatie. :)

Zo en zo alle dure merken koop ik bijna nooit, of het moet echt belangrijk, super lekker of onvervangbaar zijn.

Ik begrijp dat TO 3200 kcal per dag eet/wil eten. Is dat vanwege sporten toevallig?

Ik koop goedkopere kwark bij de AH, Aldi of Jumbo. Gewoon huismerk vaak, of goedkopere merken als Optimel.

Groenten en fruit zijn vaak wel duur, duurder dan ongezonde troep als chips, koeken en dergelijke.

Maar dan nog, een keertje koken in het weekend en dan meteen genoeg maken voor 2 a 3 dagen is wel eens handig (voor het gemak en voor de kosten). Hoeft niet duur te zijn.

Gesneden groenten zijn ook niet zo heel duur, en makkelijk. Of wokgroenten (diepvries vaak).

Ben benieuwd naar het lijstje van artikelen die TO maandelijks koopt en opsoupeert. Heb niet alle 9 pagina's even grondig doorgekeken. :@

EDIT: lijstje van TO kan ik hier niet openen helaas. Ik lees van andere users dat er veel "luxe" producten zoals zalm, paling e.d. inzitten.

Denk toch dat TO aan een sport doet voor die 3200 kcal per dag, fitness/krachttraining wellicht. Zelfs dan is 700 per maand nog veel. Ik doe zelf ook aan fitness, koop ook graag mijn eiwitten maar met kip en tonijn (eet ik zelf niet, maar is wel goedkoop) kom je er ook wel aan.

Verder inderdaad de 35% of andere stickers van - voorheen - Emté (helaas vervangen door Jumbo), Jumbo en AH. Producten die vaak tegen de datum aanzitten zijn prima te doen. Vaak zijn het immers THT data en geen TGT data. Die tenminste houdbaardata zijn puur bedoeld voor fabrikanten om geen eventuele claims te krijgne als mensen klagen over smaakverlies, slechte kwaliteit en dergelijke. Vaak zijn producten dan nog wel bruikbaar (als het geen groenten, vlees of zuivel betreft, maar dat kan niet, want dan zouden het immers TGT data zijn).

[ Bericht 20% gewijzigd door Salina op 03-01-2019 10:45:24 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_184176860
De links nu gezien, maar ik krijg helaas niets geopend.

Was wel erg benieuwd naar de producten/merken die op de lijstjes staan.

Ik denk dat ik TO wel van wat adviezen had kunnen voorzien (als hij tenminste niet blijft volhouden in het kopen van luxe artikelen).

Volgens mij gaat het hem vooral om de eiwitten voor het sporten of iets dergelijks.

Ik koop zelf iets goedkopere kwark (huismerk magere kwark, vaak al voor nog geen ¤ 0,75 per 500 gram en bij de aldi lekkere magere kwark zonder suiker (maar wel met zoetstoffen) voor ¤ 1,10 per 500 gram.
Zo soms een Campina of Optimel, iets duurder al met ¤ 1,30-¤ 1,70 per bakje 500 gram.

En natuurlijk kijken naar de afgeprijsd-stickers, óók voor kwark! Is wel zuivel, dus wel TGT-datum en derhalve we snel opeten. Maar dat moet als - waarschijnlijke - sporter toch geen probleem zijn voor TO.
Een beetje fitnesser/krachtsporter eet elke dag namelijk wel kwark en dan geen klein beetje ook. ;)

Verder tonijn uit blik (eiwitten), niet zo lekker waarschijnlijk als paling of zalm, maar het gaat om geldbesparing en om de eiwitten toch?
En je hebt zelfs kip uit blik, erg weinig calorieen, veel eiwit en geen vet!
Niet super lekker maar wel handig om snel naar binnen te werken of te verwerken in (zelf/vers gemaakte) pasta oid.

Ik eet zelf niet super luxe, nooit gedaan ook; ik ben niet meer anders gewend.

Kant-en-klaarmaaltijden zijn tegenwoordig goed te doen, kwalitatief goed/beter dan vroeger, en ook qua voedingsstoffen goed te doen (alleen nog te veel zout vaak).

Na het sporten heb ik ook geen zin om lang te koken, dus dan doe ik ook een K-en-K of wat makkelijke wokgroenten. Snel, makkelijk en goedkoop. En lekker genoeg (onder mijn mom: goed is goed genoeg) ;)

Ik ben toch geen fijnproever, dus het hoeft niet elke dag super lekker te zijn.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_184176983
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 10:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd koop ik ook vaak veel van die gesneden mix zakken. Voor veel gerechten heb je 4 verschillend groenten nodig welke niet per stuk te koop zijn en dus weg liggen te rotten. Zo'n zak is voor mij dan vaak goedkoper.

Blijft staan dat ¤700 belachelijk veel is.
Als het een roerbak mix is koop ik die ook altijd in een zak. Maar eens iets als sperzieboontjes dop ik zelf even. Of een uitje ofzo.
pi_184177213
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 10:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd koop ik ook vaak veel van die gesneden mix zakken. Voor veel gerechten heb je 4 verschillend groenten nodig welke niet per stuk te koop zijn en dus weg liggen te rotten. Zo'n zak is voor mij dan vaak goedkoper.

Blijft staan dat ¤700 belachelijk veel is.
Dit.

Voor een persoon is een complete bloemkool wel erg veel als je niet twee dagen alleen bloemkool wilt eten. Paprika vaak per drie verpakt gaat het ook niet vaak worden. Dan zijn die wok/roerbak/nasi-groentepakketten wel erg handig. Eigenlijk heb ik de prijs nooit vergeleken met losse groente. De pakketten zit je rond de anderhalf a twee euro per daghoeveelheid. Beetje rijst erbij en eventueel wat vis of vlees en een eitje dan eet je nog steeds ruim onder de vijf euro per dag voor een warme maaltijd.
pi_184177350
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 11:14 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Als het een roerbak mix is koop ik die ook altijd in een zak. Maar eens iets als sperzieboontjes dop ik zelf even. Of een uitje ofzo.
Die roerbakmixen met gesneden groenten zijn ideaal. Macaroni/spaghetti-mix, champignonmixen, Aziatische groenten...

Wokgroenten in grotere zakken uit de diepvries zijn ook goed te doen; Mexicaanse mixen, e.d.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_184177423
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 11:29 schreef nanuk het volgende:

[..]

Dit.

Voor een persoon is een complete bloemkool wel erg veel als je niet twee dagen alleen bloemkool wilt eten. Paprika vaak per drie verpakt gaat het ook niet vaak worden. Dan zijn die wok/roerbak/nasi-groentepakketten wel erg handig. Eigenlijk heb ik de prijs nooit vergeleken met losse groente. De pakketten zit je rond de anderhalf a twee euro per daghoeveelheid. Beetje rijst erbij en eventueel wat vis of vlees en een eitje dan eet je nog steeds ruim onder de vijf euro per dag voor een warme maaltijd.
Misschien ben je goedkoper uit als je alles "vers" koopt (vers tussen haakjes, want voorgesneden groenten zijn eigenlijk ook gewoon vers, alleen dan al gesneden), maar het zal niet veel schelen.

Paprika's koop je bv inderdaad per 3 stuks voor, ¤ 1,00-1,50?

Een zakje 250-400 gram voorgesneden groenten kan al voor ¤ 2,00.

Los ben je echt niet altijd goedkoper uit denk ik, en dan inderdaad nog rekening houdend met het feit dat je aan 1 losse bloemkool of broccoli meer dan genoeg/te veel hebt voor 1 persoon...dan is dat zelfs zonde om te kopen, tenzij je - dat doe ik dan wel eens - twee dagen achter elkaar diezelfde groente eet en/of alles in één keer kookt en voorbereid en vervolgens invriest of in de koelkast voor de dag erna.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_184177580
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 11:41 schreef Salina het volgende:

[..]

Misschien ben je goedkoper uit als je alles "vers" koopt (vers tussen haakjes, want voorgesneden groenten zijn eigenlijk ook gewoon vers, alleen dan al gesneden), maar het zal niet veel schelen.

Paprika's koop je bv inderdaad per 3 stuks voor, ¤ 1,00-1,50?

Een zakje 250-400 gram voorgesneden groenten kan al voor ¤ 2,00.

Los ben je echt niet altijd goedkoper uit denk ik, en dan inderdaad nog rekening houdend met het feit dat je aan 1 losse bloemkool of broccoli meer dan genoeg/te veel hebt voor 1 persoon...dan is dat zelfs zonde om te kopen, tenzij je - dat doe ik dan wel eens - twee dagen achter elkaar diezelfde groente eet en/of alles in één keer kookt en voorbereid en vervolgens invriest of in de koelkast voor de dag erna.
Uitgaande van 200 tot 250 gram groenten per dag eet ik dus meestal al twee of drie dagen hetzelfde. Ga ik van alles vers kopen en evengoed meerder groente combineren dan eet ik meer dan een week hetzelfde en zal dus ergens de zaak in de vullisbak gaan. Vriezer heb ik niet en eten uit de vriezer vind ik meestal niet lekker. laat mij maar die zakken kopen.
  donderdag 3 januari 2019 @ 12:41:33 #217
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_184178577
Wij, een gezin van 4, zijn vaste AH klanten en houden best van lekker eten en luxe producten, maar je moet wel even normaal doen. Wij geven ¤500 uit per maand voor 4, meerdere keren lekker vlees zoals lam, bief en lekkere vis. Afbakbroodjes met rosbief in het weekend, verse sapjes etc etc. Maar wat jij doet is maar gewoon bestellen ook als het reteduur is. Tevens is je eetpatroon gewoon erg duur. Witte asperges in week 47 zijn gewoon echt duur etc etc.

Gewoon eens de winkel bezoeken en koop eens wat er in de bonus is. En vergelijk eens wat meer, kan je al heel wat mee besparen. En nee, het meerendeel van Nederland haaft niet zoveel geld voor de boodschappen, dat zit er gewoon niet in qua budget.

Dat wordt nog mogelijk schrikken voor je als je ooit besluit om niet meer op je eentje te zijn.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_184178771
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 10:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Voor veel gerechten heb je 4 verschillend groenten nodig welke niet per stuk te koop zijn en dus weg liggen te rotten.
zoals welke groente dan?
pi_184178830
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 11:29 schreef nanuk het volgende:
Dan zijn die wok/roerbak/nasi-groentepakketten wel erg handig. Eigenlijk heb ik de prijs nooit vergeleken met losse groente. De pakketten zit je rond de anderhalf a twee euro per daghoeveelheid.
waarvan de helft te groene stukken prei zijn en witte kool .... dan nog een berg wortel (die in de koelkast heeeel lang goed blijft en zie hier de winst van de fabrikant.... uitje erbij 4 snippers champignons en je hebt je roerbakmix bijna af
pi_184178873
kastanje champignons, prei, peterselie en rode ui of paksoi, sugarsnaps, rode ui en taugé of courgette, paprika, uien, peen en peterselie etc.
pi_184178925
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 12:58 schreef liedetector het volgende:

[..]

waarvan de helft te groene stukken prei zijn en witte kool .... dan nog een berg wortel (die in de koelkast heeeel lang goed blijft en zie hier de winst van de fabrikant.... uitje erbij 4 snippers champignons en je hebt je roerbakmix bijna af
Maar het is zo gemakkelijk :P Ik koop ze ook wel eens.

Maar nu heb ik bijvoorbeeld al 2 weken paprika en een week wortel in de koelkast liggen. Ui heb ik altijd wel op voorraad. Dus vandaag alleen gehakt gekocht wat, samen met zelfgemaakte pastasaus die in de vriezer ligt, een prima snelle pastamaaltijd wordt.
Verder ook heel lui voorgesneden hutspotmix en kilo voorgeschilde aardappelen gekocht. Maar bij de Jumbo is de tweede zak 50% korting en een kilozak ongeschilde aardappelen bleek duurder dan de kilo geschilde aardappelen. Dan is de keuze simpel. :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator donderdag 3 januari 2019 @ 13:05:50 #222
236264 crew  capricia
pi_184178959
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 12:58 schreef liedetector het volgende:

[..]

waarvan de helft te groene stukken prei zijn en witte kool .... dan nog een berg wortel (die in de koelkast heeeel lang goed blijft en zie hier de winst van de fabrikant.... uitje erbij 4 snippers champignons en je hebt je roerbakmix bijna af
Je bent al een tijdje niet meer bij de AH geweest, denk ik zo.
Definitely not CIA
pi_184179352
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 13:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Je bent al een tijdje niet meer bij de AH geweest, denk ik zo.
nee wel een winkel die ik een beetje vermijd (te ver weg voor mij en voor ik daar ben heb ik al 4 groenteboeren, 5 slagers en twee visboeren gehad) maar is het verbetert in dat opzicht? normaal was het gewoon goedkope shit met een paar wat duurdere ingredienten voor de hoofdprijs en met een beetje pech niet egaal gesneden, dingen bijelkaar die verschillende tijden nodig hebben om te wokken en soms ook al met bruine randjes (welke klajosti bedenkt dat een sugarsnap net zo lang moet als een te groot stuk wortel en dat je dat bijelkaar in een pan kan gooien is niet goed snik)
pi_184179527
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 12:55 schreef liedetector het volgende:

[..]

zoals welke groente dan?
Paprika, courgette, rode ui, prei, pepers, etc.

Rode ui koop ik wel los. Maar als ik een gerecht maak is zo'n zak goedkoper en handiger. Dan die groentes los kopen en de helft weg gooien.

Een zak van 400 gram kost vaak nog geen 2 euro en kan ik 2x van eten.

Als ik voor andere mensen kook koop ik wel losse groentes. Sowieso stoom ik bijna alles ipv koken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184179622
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 13:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Paprika, courgette, rode ui, prei, pepers, etc.
koop ik juist op uien na (rode per 3) dus wel allemaal per stuk (gewoon bij de supermarkt kan dat ook trouwens)
  Moderator donderdag 3 januari 2019 @ 13:53:27 #226
236264 crew  capricia
pi_184179826
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 13:26 schreef liedetector het volgende:

[..]

nee wel een winkel die ik een beetje vermijd (te ver weg voor mij en voor ik daar ben heb ik al 4 groenteboeren, 5 slagers en twee visboeren gehad) maar is het verbetert in dat opzicht? normaal was het gewoon goedkope shit met een paar wat duurdere ingredienten voor de hoofdprijs en met een beetje pech niet egaal gesneden, dingen bijelkaar die verschillende tijden nodig hebben om te wokken en soms ook al met bruine randjes (welke klajosti bedenkt dat een sugarsnap net zo lang moet als een te groot stuk wortel en dat je dat bijelkaar in een pan kan gooien is niet goed snik)
https://www.ah.nl/zoeken?rq=roerbakgroente&searchType=product

Gebruik die roerbak met cavolo nero vaak voor mijn ribollita soep.

Maar jij koopt dan een hele pompoen als je wat blokjes nodig hebt, begrijp ik?
Definitely not CIA
pi_184180028
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 13:53 schreef capricia het volgende:

[..]

https://www.ah.nl/zoeken?rq=roerbakgroente&searchType=product

Gebruik die roerbak met cavolo nero vaak voor mijn ribollita soep.

Maar jij koopt dan een hele pompoen als je wat blokjes nodig hebt, begrijp ik?
ja waarom niet? fles pompoen is zo groot niet en kan je dag later prima soep of bv een indiaase curry mee maken (blijft mits goed bewaard lachend een week goed ook)
pi_184180061
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 13:53 schreef capricia het volgende:

[..]

https://www.ah.nl/zoeken?rq=roerbakgroente&searchType=product

Gebruik die roerbak met cavolo nero vaak voor mijn ribollita soep.

Maar jij koopt dan een hele pompoen als je wat blokjes nodig hebt, begrijp ik?
prijs per kilo rond de 5 euro en het blijft bol staan van de stukken prei die als je ze los koopt er al afgesneden zijn...blijf het belachelijk vinden! *en degen die denkt dat je tauge al toevoegd als je groene prei en speziebonen nog rauw zijn is echt niet lekker

met als edit: die zakjes zijn dus geen reet veranderd en het blijft slechte prei veel kool en wortel en dan voor 5 euro de kilo

prei koop ik los voor rond de 29 cent een wortel 15 cent en een bakje champignons (kastanje) niet i nde aanbieding 99, als een rode ui 50 cent is zit ik al te hoog...en maak je 3 van die zakjes van..... peterselie moet je nooit kopen (ja 1 keer dus) en gewoon in je vensterbank zetten als je dat perse erbij wil en dat groeit wel

daar pak ik graag even een snijplank en ee n mes voor hoor.... is het ook nog eens een beter stuk en gesneden hoe je het wil en kan je het in de volgorde die je wil in een pan mikken

[ Bericht 5% gewijzigd door liedetector op 03-01-2019 14:14:05 ]
  Moderator donderdag 3 januari 2019 @ 14:13:51 #229
236264 crew  capricia
pi_184180194
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 14:05 schreef liedetector het volgende:

[..]

ja waarom niet? fles pompoen is zo groot niet en kan je dag later prima soep of bv een indiaase curry mee maken (blijft mits goed bewaard lachend een week goed ook)
Ja. Dat is het wel hè. Dan eet je 3 dagen kool of pompoen in de week.

Ik begrijp je best, lekker goedkoop. Maar begrijp jij ook dat niet iedereen daar zin in heeft?
Definitely not CIA
pi_184180207
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 14:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Dat is het wel hè. Dan eet je 3 dagen kool of pompoen in de week.

Ik begrijp je best, lekker goedkoop. Maar begrijp jij ook dat niet iedereen daar zin in heeft?
hoezo, dan maak je een curry of een soep en dat stop je in de vriezer voor een dag dat je makkelijk wil eten, sneller en lekkerder dan een zakje prei met wortel voor 5 euro de kilo, en dan gooi je een keer een stuk pompoen weg.... 99 cent de kilo kommop zeg, eekhoorns vinden het heerlijk (eet jij een zakje wokgroente in je eentje weg? of eet je er dan 2 keer van, is ook nog eens heel slecht houdbaar omdat het allemaal gesneden is)
pi_184180399
De kwaliteit van de zakjes groenten zijn echt niet slecht hoor.

Of mijn eigen standaards moeten lager zijn dan dat ik zelf denk. Kan ook natuurlijk. :+

Nooit echt iets gemerkt van bruine stukjes prei ofzo. Ja, als de TGT datum bijna is verstreken en/of als er een sticker afgeprijsd opstaat. Maar dan weet je zelf al wat je koopt (groenten die bijna over datum zijn), dus die koop je dan gewoon niet.

Met één prei kan ik nog wel 2 dagen of max 3 dagen doen. Een broccoli of bloemkool wordt al lastiger, zonder dingen in te vriezen.

En ok, misschien zijn die zakjes groenten iets duurder dan losse groenten maar handiger in gebruik (porties maken), en zo veel scheelt het ook weer niet qua prijs.

En dan koop ik maar liever die iets duurdere voorgesneden/diepvries wokgroenten. Ik bespaar toch op A-merken en andere luxe-artikelen. :Y)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_184180652
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 14:25 schreef Salina het volgende:
De kwaliteit van de zakjes groenten zijn echt niet slecht hoor.

Of mijn eigen standaards moeten lager zijn dan dat ik zelf denk. Kan ook natuurlijk. :+

Nooit echt iets gemerkt van bruine stukjes prei ofzo. Ja, als de TGT datum bijna is verstreken en/of als er een sticker afgeprijsd opstaat. Maar dan weet je zelf al wat je koopt (groenten die bijna over datum zijn), dus die koop je dan gewoon niet.

Met één prei kan ik nog wel 2 dagen of max 3 dagen doen. Een broccoli of bloemkool wordt al lastiger, zonder dingen in te vriezen.

En ok, misschien zijn die zakjes groenten iets duurder dan losse groenten maar handiger in gebruik (porties maken), en zo veel scheelt het ook weer niet qua prijs.

En dan koop ik maar liever die iets duurdere voorgesneden/diepvries wokgroenten. Ik bespaar toch op A-merken en andere luxe-artikelen. :Y)
het gaat ook niet om bruine stukjes prei! het enige wat erin zit aan prei zijn de afsnijdsels die wanneer je een losse prei koopt er dus niet meer aanzit, het is het taaie groene spul.... en ze gooien ingredienten doorelkaar in een zak die je (ik niet ieg) doorelkaar op hetzelfde moment in een pan zou gooien.... doe je het los van elkaar gooi je eerst de ui erin bv.....dan pas de wortel, dan de paprika en is alles bijna klaar een keer de taugé...nou ja als voorbeeld dus... kortom slechte stukken gesneden in rare formaten, verschillende garing in 1 zak en dan 5 euro betalen per kilo, maak je het niet in 1 keer op bewaar je het ook niet zo best
pi_184182560
Ik zit echt met verbazing sommige reacties te lezen :D
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 05:11 schreef -Hakuna- het volgende:
Geef zelf hooguit 100 euro per maand uit aan boodschappen, ben gelukkig een eenvoudige eter , kook niet (kan en wil ik niet, heb ook daarom geen pannen en koektoestel) dus dat scheelt. Aldi en Lidl zijn mijn favorieten, goed degelijk Duits spul en aantrekkelijk geprijsd. :)

Gratis koffie leuten bij de AH en broodjes van 20 cent hebben ze dan wel weer waar ik gebruik van maak. :)
:?

quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:04 schreef capricia het volgende:
Ben het wel met de meesten eens: Als je wil bezuinigen moet je simpeler gaan eten. Saaier eten voornamelijk.
Ja, vast :')

quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:41 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

2. Met een krat bier doe ik een jaar :@ Drink wel een glaasje tequila of rode wijn per dag, maar dat gaat héél lang mee. Heb nog minimaal 50 flessen in de kelder...

Elke dag tequila :r :')
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 3 januari 2019 @ 17:10:20 #234
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_184183588
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 10:34 schreef Salina het volgende:
¤ 700 per maand voor één persoon is echt knetterveel (vind ik).

Ik leef niet superduur, maar dan nog...ikzelf ga een paar keer in de week boodschappen doen en dan ben ik maximaal ¤ 20-25 per keer kwijt; komt neer op max ¤ 50 per week ofwel ¤ 200 per 4 weken. Inclusief huishoudspullen, kattengrit, kattenvoer e.d.

Het is lekker(der) hoor, kip van de poelier, groenten en fruit van de groenteboer, noten van de notenboer, kaas van de kaasboer en vlees van de slager. Zal vast lekkerder zijn dan alles van de AH, Jumbo, Emté, Aldi. Maar persoonlijk hoef ik niet van alles het beste te hebben. Goed is goed genoeg voor mij. Het meeste eten en drinken is voor mij toch meer "noodzaak" dan "genieten van".

Pindakaas is lekker en gebruik ik best vaak, maar Calvé koop ik niet. Nutella evenmin. Als ik het ooit eens neem is het dan ook gelijk een traktatie. :)

Zo en zo alle dure merken koop ik bijna nooit, of het moet echt belangrijk, super lekker of onvervangbaar zijn.

Ik begrijp dat TO 3200 kcal per dag eet/wil eten. Is dat vanwege sporten toevallig?

Ik koop goedkopere kwark bij de AH, Aldi of Jumbo. Gewoon huismerk vaak, of goedkopere merken als Optimel.

Groenten en fruit zijn vaak wel duur, duurder dan ongezonde troep als chips, koeken en dergelijke.

Maar dan nog, een keertje koken in het weekend en dan meteen genoeg maken voor 2 a 3 dagen is wel eens handig (voor het gemak en voor de kosten). Hoeft niet duur te zijn.

Gesneden groenten zijn ook niet zo heel duur, en makkelijk. Of wokgroenten (diepvries vaak).

Ben benieuwd naar het lijstje van artikelen die TO maandelijks koopt en opsoupeert. Heb niet alle 9 pagina's even grondig doorgekeken. :@

EDIT: lijstje van TO kan ik hier niet openen helaas. Ik lees van andere users dat er veel "luxe" producten zoals zalm, paling e.d. inzitten.

Denk toch dat TO aan een sport doet voor die 3200 kcal per dag, fitness/krachttraining wellicht. Zelfs dan is 700 per maand nog veel. Ik doe zelf ook aan fitness, koop ook graag mijn eiwitten maar met kip en tonijn (eet ik zelf niet, maar is wel goedkoop) kom je er ook wel aan.

Verder inderdaad de 35% of andere stickers van - voorheen - Emté (helaas vervangen door Jumbo), Jumbo en AH. Producten die vaak tegen de datum aanzitten zijn prima te doen. Vaak zijn het immers THT data en geen TGT data. Die tenminste houdbaardata zijn puur bedoeld voor fabrikanten om geen eventuele claims te krijgne als mensen klagen over smaakverlies, slechte kwaliteit en dergelijke. Vaak zijn producten dan nog wel bruikbaar (als het geen groenten, vlees of zuivel betreft, maar dat kan niet, want dan zouden het immers TGT data zijn).
Die producten met 35% stickers zijn altijd onverwacht... Niet heel compatibel als je vooruit plant. :/
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  donderdag 3 januari 2019 @ 17:13:00 #235
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_184183643
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 11:41 schreef Salina het volgende:

[..]

Misschien ben je goedkoper uit als je alles "vers" koopt (vers tussen haakjes, want voorgesneden groenten zijn eigenlijk ook gewoon vers, alleen dan al gesneden), maar het zal niet veel schelen.

Paprika's koop je bv inderdaad per 3 stuks voor, ¤ 1,00-1,50?

Een zakje 250-400 gram voorgesneden groenten kan al voor ¤ 2,00.

Los ben je echt niet altijd goedkoper uit denk ik, en dan inderdaad nog rekening houdend met het feit dat je aan 1 losse bloemkool of broccoli meer dan genoeg/te veel hebt voor 1 persoon...dan is dat zelfs zonde om te kopen, tenzij je - dat doe ik dan wel eens - twee dagen achter elkaar diezelfde groente eet en/of alles in één keer kookt en voorbereid en vervolgens invriest of in de koelkast voor de dag erna.
Paprika is 1,05 per stuk
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  donderdag 3 januari 2019 @ 17:13:43 #236
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_184183665
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 13:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Paprika, courgette, rode ui, prei, pepers, etc.

Rode ui koop ik wel los. Maar als ik een gerecht maak is zo'n zak goedkoper en handiger. Dan die groentes los kopen en de helft weg gooien.

Een zak van 400 gram kost vaak nog geen 2 euro en kan ik 2x van eten.

Als ik voor andere mensen kook koop ik wel losse groentes. Sowieso stoom ik bijna alles ipv koken.
Yep, alleen is zo'n zak wellicht 150kcal in totaal, dus moet je aanvullen met vis/vlees/vegavervangers etc.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  donderdag 3 januari 2019 @ 17:14:37 #237
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_184183693
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 16:19 schreef kalinhos het volgende:
Ik zit echt met verbazing sommige reacties te lezen :D

[..]

:?

[..]

Ja, vast :')

[..]

Elke dag tequila :r :')
Gemiddeld. Sommige dagen 2 glazen, sommige dagen niets, maar soms ook een week elke dag 1 glas.

Niks vies aan.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_184183733
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 17:10 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Die producten met 35% stickers zijn altijd onverwacht... Niet heel compatibel als je vooruit plant. :/
Je koopt alleen kant en klaar... wat is daaraan vooruit te plannen? Dan pak je in plaats van je geplande pasta die avond een stamppot, omdat die in de aanbieding is.

Je wil echt weinig moeite doen om goedkoper te winkelen. Maakt mij verder niet uit, ik heb dit topic niet geopend.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 3 januari 2019 @ 17:17:39 #239
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_184183769
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 17:16 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Je koopt alleen kant en klaar... wat is daaraan vooruit te plannen? Dan pak je in plaats van je geplande pasta die avond een stamppot, omdat die in de aanbieding is.

Je wil echt weinig moeite doen om goedkoper te winkelen. Maakt mij verder niet uit, ik heb dit topic niet geopend.
Met kant en klaar bedoel ik bijvoorbeeld gesneden biefstuk of pureersoep... Ik koop geen bakjes pasta van de magnetron.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_184183826
Wat een topic zeg ;)
pi_184183994
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 17:13 schreef Mikeytt het volgende:
Paprika is 1,05 per stuk
bij de albert voor een klein kloterig ding ja
pi_184184017
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 17:17 schreef Mikeytt het volgende:
bijvoorbeeld gesneden biefstuk of pureersoep
werkelijk bestaat gesneden biefstuk???? *valt van stoel
pi_184184069
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 17:14 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Gemiddeld. Sommige dagen 2 glazen, sommige dagen niets, maar soms ook een week elke dag 1 glas.

Niks vies aan.
Ik ken tequila alleen uit het uitgaansleven en mijn theorie is dat iedereen voor zn 40e zich minimaal 1x zwaar beroerd heeft gevoeld na shotjes, ik had er nooit bij stilgestaan dat er ook mensen zijn die dit gewoon op dinsdagavond tijdens het kijken naar De Rijdende Rechter drinken.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_184184109
Overigens zijn 3 paprika's in zak maximaal 1,50-70 voor 3. Ik haal ze vaak in een zak met 6-7 voor een euro op de markt maarja dan moet je wel net een markt hebben die dichtbij zit (minder dan 10min fietsen) en ook mogelijkheid hebben die dag.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_184184172
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 17:19 schreef Antaris het volgende:
Wat een topic zeg ;)
Topics over dit onderwerp zijn vaak :') want meestal heeft de TS allerlei onomstotelijke argumenten om enkel naar de AH te gaan, enkel te kopen bij bezorgsupermarkten en voornamelijk luxe- of merkproducten te kopen.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_184184212
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 17:33 schreef kalinhos het volgende:
Overigens zijn 3 paprika's in zak maximaal 1,50-70 voor 3. Ik haal ze vaak in een zak met 6-7 voor een euro op de markt maarja dan moet je wel net een markt hebben die dichtbij zit (minder dan 10min fietsen) en ook mogelijkheid hebben die dag.
ik wil geen groene en oranje, betaal liever 79 voor een grote rode dan een kleine rode een mega groene en een middel oranje
pi_184184214
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 17:17 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Met kant en klaar bedoel ik bijvoorbeeld gesneden biefstuk of pureersoep... Ik koop geen bakjes pasta van de magnetron.
Ik zie toch zeker op drie dagen in je lijstje kant en klaar zoals ovenschotel, maaltijdsalade en fruitsalade staan. On-mo-ge-lijk om daar omheen te plannen natuurlijk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 3 januari 2019 @ 17:43:44 #248
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_184184306
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 17:27 schreef liedetector het volgende:

[..]

bij de albert voor een klein kloterig ding ja
Ze zijn wel groot en goed hoor.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  donderdag 3 januari 2019 @ 17:45:46 #249
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_184184352
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 17:36 schreef FransDeens het volgende:

[..]

Topics over dit onderwerp zijn vaak :') want meestal heeft de TS allerlei onomstotelijke argumenten om enkel naar de AH te gaan, enkel te kopen bij bezorgsupermarkten en voornamelijk luxe- of merkproducten te kopen.
Mensen denken dat ik wil minderen naar 150 euro per maand ofzo :')

Zie hier reacties van "aardappelen en groenten eten!!!" :')
Als ik in hele kleine stapjes kan minderen naar 450, zou dat al heel goed zijn
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  donderdag 3 januari 2019 @ 17:47:29 #250
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_184184388
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 17:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik zie toch zeker op drie dagen in je lijstje kant en klaar zoals ovenschotel, maaltijdsalade en fruitsalade staan. On-mo-ge-lijk om daar omheen te plannen natuurlijk.
Niet onmogelijk, maar gewoon heel moeilijk. Maaltijdsalade en fruitsalade zijn vaak gewoon voor de lunch.

Ovenschotel kun je niet zomaar vervangen. Ik heb van tevoren namelijk de kcal al gepland. Een vervangend product zoeken met 35% sticker plus nog ongeveer dezelfde kcal is niet heel gemakkelijk.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')