abonnement Unibet Coolblue
pi_184067540
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 19:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, ze hebben totaal niet door dat het juist een tegencultuur in de hand werkt.
Beetje die Fukuyama "einde van de geschiedenis en de laatste mens" mindset.

Al 200 jaar laten Europese elites zich leiden door utopische ideologieën. Beetje triest.
Surrogaat voor het Christendom...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_184067610
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 19:39 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Beetje die Fukuyama "einde van de geschiedenis en de laatste mens" mindset.

Al 200 jaar laten Europese elites zich leiden door utopische ideologieën. Beetje triest.
Surrogaat voor het Christendom...
Andere discussie, maar ik denk dat het wel wat meer is dan slechts naïviteit.
pi_184069270
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 19:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Andere discussie, maar ik denk dat het wel wat meer is dan slechts naïviteit.
is het een complot van de joden om wraak te nemen op de christenen voor eeuwen vervolging en de holocaust? :7
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184069275
SyrianLionesss twitterde op zaterdag 29-12-2018 om 18:47:28 President Assad and first Lady Asma Al Assad during their visit to the church in the village of Sawda in the countryside of Tartous today #Syria https://t.co/aKZepANYQg reageer retweet
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_184069339
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 december 2018 20:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

is het een complot van de joden om wraak te nemen op de christenen voor eeuwen vervolging en de holocaust? :7
Neuh, maar het idee dat joden immuun zijn voor kritiek is al een even krankzinnige gedachte. Holocaust is geweest, over naar gelijke monniken gelijke kappen.
  zondag 30 december 2018 @ 09:19:28 #207
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_184080431
Na vele jaren ziet #JihadiJulian het licht jongens

Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_184081953
Beetje een merkwaardige tweet dit. Vooral de timing. Waarom nu? Dit is niks nieuws dit is al jaren zo.

Daarnaast hebben de rebellen niks meer te kiezen/willen. Ze zijn uitgespeeld. Enige manier om nog mee te spelen is via een backer. En de enige Backer die is overgebleven zijn de Turken. En die eist vam hen dat ze hun belangen dienen.
Daarnaast is de PKK altijd al een vijand geweest van de revolutie. Daar waar het hun uitkwam waren ze matties met het regime. Nooit heeft het regime en de PKK elkaar de totale oorlog verklaard. Ze waren altijd on speaking terms.
Zo kan ik me best voorstellen dat velen in de ranken van de rebellen een appeltje te schillen hebben met de PKK en dat ze zich daarom met alle liefde voor het karretje van de Turken laten spannen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 30 december 2018 @ 11:16:47 #209
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_184082018
quote:
10s.gif Op zondag 30 december 2018 11:14 schreef Slayage het volgende:
Beetje een merkwaardige tweet dit. Vooral de timing. Waarom nu? Dit is niks nieuws dit is al jaren zo.

Daarnaast hebben de rebellen niks meer te kiezen/willen. Ze zijn uitgespeeld. Enige manier om nog mee te spelen is via een backer. En de enige Backer die is overgebleven zijn de Turken. En die eist vam hen dat ze hun belangen dienen.
Daarnaast is de PKK altijd al een vijand geweest van de revolutie. Daar waar het hun uitkwam waren ze matties met het regime. Nooit heeft het regime en de PKK elkaar de totale oorlog verklaard. Ze waren altijd on speaking terms.
Zo kan ik me best voorstellen dat velen in de ranken van de rebellen een appeltje te schillen hebben met de PKK en dat ze zich daarom met alle liefde voor het karretje van de Turken laten spannen.
Dat je jarenlang al je frustraties over Poetin en Assad van je hebt afgeschreven ten faveure voor haatbaarden door wie je verblind bent voor een blad waarmee iedereen z’n kont afveegt en uiteindelijk zitten ze nog op hun plek, dat doet wat met je denk ik :').
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_184088749
Heeft die man wel een journalistieke opleiding gevolgd? Hij voldoet in elk geval niet aan de basisregels van een journalist(streven naar objectiviteit). Zie je zeker bij dit conflict wel bij opvallend veel van die zelfverklaarde journalisten.

Snap de obsessie met hem ook niet, Bild is net zo'n flutkrant als de Daily Mail.
Incelfrikandel
pi_184089515
Egyptische veiligheidsfunctionarissen bezochten Manbij nadat de VS de terugtrekking aankondigde
bron https://syria.liveuamap.c(...)visited-manbij-after

Best vreemd... Waarom zouden Egyptenaren de koerden bezoeken?

Is egypte anti assad?
pi_184091044
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 16:13 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Egyptische veiligheidsfunctionarissen bezochten Manbij nadat de VS de terugtrekking aankondigde
bron https://syria.liveuamap.c(...)visited-manbij-after

Best vreemd... Waarom zouden Egyptenaren de koerden bezoeken?

Is egypte anti assad?
Anti Turks dus pro PKK om de Turken een hak te zetten. Echt een trieste zooitje die regio. Iedereen probeert elkaar te naaien.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 30 december 2018 @ 18:21:07 #213
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_184092889
quote:
10s.gif Op zondag 30 december 2018 17:12 schreef Slayage het volgende:

[..]

Anti Turks dus pro PKK om de Turken een hak te zetten. Echt een trieste zooitje die regio. Iedereen probeert elkaar te naaien.
Het is een geo- politiek spel. Maar dan niet op de playstation maar IRL
pi_184101696
DefenseBaron twitterde op zondag 30-12-2018 om 21:33:10 BREAKING: "We are in a pause situation" says @LindseyGrahamSC about US troop pullout from #Syria, after WH lunch with @realDonaldTrump. Would be change from Trump's complete pullout plan the past 2 wks. But no details given, just says he's more comfortable after meeting w pres. reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184107613
quote:
10s.gif Op zondag 30 december 2018 21:48 schreef Slayage het volgende:
DefenseBaron twitterde op zondag 30-12-2018 om 21:33:10 BREAKING: "We are in a pause situation" says @LindseyGrahamSC about US troop pullout from #Syria, after WH lunch with @realDonaldTrump. Would be change from Trump's complete pullout plan the past 2 wks. But no details given, just says he's more comfortable after meeting w pres. reageer retweet
Tussen 3:38 en 5.00 en vanaf 9.35 spreekt Graham over Syrië.

Lindsey Graham zegt nergens dat Trump de terugtrekking pauseert. De terugtrekking gaat door, maar tegelijkertijd wil Trump 3 zaken bereiken.
1. Vernietigen İS en voorkomen dat ze ooit weer ontstaan.
2. Voorkomen dat İran de controle krijgt over de route Beiroet - Teheran, via welke route wapens kunnen worden geleverd aan İraanse milities in Libanon, die de İsraelische veiligheid bedreigen.
3. Voorkomen van een oorlog tussen Turkije en Koerden, door een bufferzone in te stellen tussen Turkije en YPG-gebied. Trump gaat Erdoğan hierover bellen. İk ben benieuwd of Erdoğan akkoord gaat, en wat er gebeurt als hij het voorstel weigert.
pi_184108633

De İraaks-Syrische grens is 599 km.

De laatste resten van İS zitten in het Oosten van Syrië rond de stad Hajin.

Als de YPG (ik zeg maar wat) 100 km naar beneden trekt, kunnen zij (met luchtsteun van Amerikaanse troepen uit İrak) ten eerste voorkomen dat İraanse milities een vrije doorgang hebben en ten tweede İS uıtschakelen. De bufferzone langs de Turkse grens voorkomt ten eerste dat de YPG Turkije wandelend binnendringt en ten tweede biedt het een veilige haven voor vluchtelingen die terug willen naar een Assad-vrije Syrië waar vechters van het FSA, al dan niet met luchtsteun, als leger dient.

Vragen: gaan Rusland, Turkije en YPG hiermee akkoord? İs İran bij machte om deze deal te saboteren?
pi_184118390
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 00:05 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]
De İraaks-Syrische grens is 599 km.

De laatste resten van İS zitten in het Oosten van Syrië rond de stad Hajin.

Als de YPG (ik zeg maar wat) 100 km naar beneden trekt, kunnen zij (met luchtsteun van Amerikaanse troepen uit İrak) ten eerste voorkomen dat İraanse milities een vrije doorgang hebben en ten tweede İS uıtschakelen. De bufferzone langs de Turkse grens voorkomt ten eerste dat de YPG Turkije wandelend binnendringt en ten tweede biedt het een veilige haven voor vluchtelingen die terug willen naar een Assad-vrije Syrië waar vechters van het FSA, al dan niet met luchtsteun, als leger dient.

Vragen: gaan Rusland, Turkije en YPG hiermee akkoord? İs İran bij machte om deze deal te saboteren?
al jaren was muv de turken iedereen tegen zon bufferzone. daar is mi niks aan veranderd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184118648
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 15:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Heeft die man wel een journalistieke opleiding gevolgd? Hij voldoet in elk geval niet aan de basisregels van een journalist(streven naar objectiviteit). Zie je zeker bij dit conflict wel bij opvallend veel van die zelfverklaarde journalisten.

Snap de obsessie met hem ook niet, Bild is net zo'n flutkrant als de Daily Mail.
Journalistiek is geen beschermd vakgebied. Iedereen kan zichzelf zo noemen.
pi_184120738
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 12:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Journalistiek is geen beschermd vakgebied. Iedereen kan zichzelf zo noemen.
Precies. Allemaal van die lui die denken het beter te weten :)
Incelfrikandel
pi_184120993
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 14:08 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Precies. Allemaal van die lui die denken het beter te weten :)
Iemand als Willem Oltmans krijgen we niet meer terug tot er eens een tegencultuur is gekomen.
pi_184125254
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 december 2018 20:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

is het een complot van de joden om wraak te nemen op de christenen voor eeuwen vervolging en de holocaust? :7
De holocaust heeft ook inderdaad eeuwen geduurd.

Ook de moslims zijn daar schuldig aan.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_184126567
Er zijn berichten dat de terugtrekking uit Syrië toch misschien niet zo snel gaat als dat Trump zei en gelijk wordt er weer een filmpje over de Khashoggi moord getoond in de Turkse media.

Toeval? :+
pi_184126617
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 00:05 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]
De İraaks-Syrische grens is 599 km.

De laatste resten van İS zitten in het Oosten van Syrië rond de stad Hajin.

Als de YPG (ik zeg maar wat) 100 km naar beneden trekt, kunnen zij (met luchtsteun van Amerikaanse troepen uit İrak) ten eerste voorkomen dat İraanse milities een vrije doorgang hebben en ten tweede İS uıtschakelen. De bufferzone langs de Turkse grens voorkomt ten eerste dat de YPG Turkije wandelend binnendringt en ten tweede biedt het een veilige haven voor vluchtelingen die terug willen naar een Assad-vrije Syrië waar vechters van het FSA, al dan niet met luchtsteun, als leger dient.

Vragen: gaan Rusland, Turkije en YPG hiermee akkoord? İs İran bij machte om deze deal te saboteren?
Hier is minder dan 0% kans op.
pi_184127156
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 17:41 schreef BEFEM het volgende:
Er zijn berichten dat de terugtrekking uit Syrië toch misschien niet zo snel gaat als dat Trump zei en gelijk wordt er weer een filmpje over de Khashoggi moord getoond in de Turkse media.

Toeval? :+
Drumpf heeft gedineerd met die ene Israel-Firster dude.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_184127266
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 18:10 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Drumpf heeft gedineerd met die ene Israel-Firster dude.
Ja dat weet ik. Gaat erom dat er nu weer 'opeens' een filmpje van de moord vrij wordt gegeven.

Turkije probeert de Trump/VS te chanteren. Geef ze geen ongelijk verder, zou hetzelfde doen.
pi_184128555
Ook Nederland vindt het genoeg:

Nederlandse F-16’s terug uit Irak en Syrië:

https://www.telegraaf.nl/(...)ug-uit-irak-en-syrie
  maandag 31 december 2018 @ 21:27:44 #227
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_184131392
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 18:14 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Ja dat weet ik. Gaat erom dat er nu weer 'opeens' een filmpje van de moord vrij wordt gegeven.

Turkije probeert de Trump/VS te chanteren. Geef ze geen ongelijk verder, zou hetzelfde doen.
Wollah, ik begin Erdogan te liken. Hij heeft vast genoeg Khasoggi-materiaal voor 2019. Wij simpele stervelingen wachten rustig op nieuw materiaal vanuit Ankara. De Yanks daar moet je niet op wachten want die schuiven het liefst onder de tapijt en willen dat de media stil blijft zodat het in de vergetelheid raakt bij het grote publiek. Daarvoor moet Turkije haar mond dicht houden en dan vergeten de mensen het wel. Die komen pas zogenaamd in actie met voldoende media-druk.
pi_184131623
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 17:41 schreef BEFEM het volgende:
Er zijn berichten dat de terugtrekking uit Syrië toch misschien niet zo snel gaat als dat Trump zei en gelijk wordt er weer een filmpje over de Khashoggi moord getoond in de Turkse media.

Toeval? :+
Die duivelse erdo ook _O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184132490
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 21:27 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Wollah, ik begin Erdogan te liken. Hij heeft vast genoeg Khasoggi-materiaal voor 2019. Wij simpele stervelingen wachten rustig op nieuw materiaal vanuit Ankara. De Yanks daar moet je niet op wachten want die schuiven het liefst onder de tapijt en willen dat de media stil blijft zodat het in de vergetelheid raakt bij het grote publiek. Daarvoor moet Turkije haar mond dicht houden en dan vergeten de mensen het wel. Die komen pas zogenaamd in actie met voldoende media-druk.
Momentum is al lang van de Khassogi-moord af. Iedereen weet nu dat Salman de directe opdrachtgever was. Doe een rondje bij alle inlichtingendiensten en ze erkennen het. Doe hetzelfde rondje bij hun regeringen of leiders en ze erkennen het niet openlijk. Niemand wil Saudie publiekelijk erop aanspreken. En nu het momentum weg is interesseren die videootjes echt niet meer.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  dinsdag 1 januari 2019 @ 00:39:10 #230
365082 IPA35
Patriarch
pi_184134138
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 22:42 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Momentum is al lang van de Khassogi-moord af. Iedereen weet nu dat Salman de directe opdrachtgever was. Doe een rondje bij alle inlichtingendiensten en ze erkennen het. Doe hetzelfde rondje bij hun regeringen of leiders en ze erkennen het niet openlijk. Niemand wil Saudie publiekelijk erop aanspreken. En nu het momentum weg is interesseren die videootjes echt niet meer.
Stel je voor, je wordt dikke money beloofd om deze moord uit te voeren, als dank krijg je de doodstraf en zijn alle losse eindjes opgeruimd.
Yikes.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_184134365
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 00:39 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Stel je voor, je wordt dikke money beloofd om deze moord uit te voeren, als dank krijg je de doodstraf en zijn alle losse eindjes opgeruimd.
Yikes.
Standaard beroepsrisico van huurmoordenaars.
Niemand geeft een fok om Kashoggi noch wil iemand Erdogan een plezier doen door er al te hysterisch om te doen.
Happy new year!
pi_184136293
Ik wens iedereen in dit topic (Van turk, arabier, koerd, IS strijder tot Assad aanhangers) een gezegend 2019 ben benieuwd wat dit nieuwe jaar voor ons gaat brengen qua nieuwtjes.




De beste wensen voor iedereen op deze planeet. *;
pi_184137560
Zag gister op rtlZ een programma (Engelse journalist) over Syrische opvangkampen in Turkije.

Ik was echt verbaasd hoe strak die kampen zijn qua infrastructuur en geen vuiltje op de grond. Allemaal soort blokhutten (van steen), netjes geordend, wijk na wijk, afvalcontainers in de grond wordt netjes geleegd door de gemeente, scholen, Turkse taalscholen, zorgcentrum, een straat met winkeltjes ontstaan. Gewoon een "normale wijk", maar dan afgesloten qua locatie.

Als je dat vergelijkt met hoe ze leven in Libanon of Jordanië in tenten in de modder...

Hebben de Turken echt heel netjes gedaan. Laat ook weer voor de zoveelste keer zien dat arabieren een stel incompetente savages zijn.
8miljard is er circa aan uitgegeven door de Turkse overheid (opvang van Syriërs in het geheel).
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_184137599
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 00:39 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Stel je voor, je wordt dikke money beloofd om deze moord uit te voeren, als dank krijg je de doodstraf en zijn alle losse eindjes opgeruimd.
Yikes.
Ze krijgen de doodstraf niet. Is Ff om de Westerse media op verkeerde been te zetten en druk van de ketel te halen.

Eenmaal in Saudie via de achterdeur komen ze vrij. Geen haan die ernaar kraait. Je weet zelf hoe die dingen gaan.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_184137747
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 10:56 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ze krijgen de doodstraf niet. Is Ff om de Westerse media op verkeerde been te zetten en druk van de ketel te halen.

Eenmaal in Saudie via de achterdeur komen ze vrij. Geen haan die ernaar kraait. Je weet zelf hoe die dingen gaan.
Ik denk wel dat ze de doodstraf krijgen. Het zijn tenslotte pionnen voor MBS, niets meer, niets minder. Nu met alle spotlights op SA gericht denk ik niet dat ze stiekem vrij worden gelaten.
pi_184137775
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 11:08 schreef Peunage het volgende:
Ik denk wel dat ze de doodstraf krijgen. Het zijn tenslotte pionnen voor MBS, niets meer, niets minder. Nu met alle spotlights op SA gericht denk ik niet dat ze stiekem vrij worden gelaten.
Geen vrije pers. We zullen het nooit weten. Daarom geloof ik niet dat het gebeurd. Even vasthouden, en vervolgens vrij. Enige is dat ze Ff niet hoeven te reizen.

Waarom zouden we MBS op zijn woord geloven dat die gasten veroordeeld worden tot de dood?

PS: ik zeg niet dat MBS niet in staat is ze om te leggen, ondanks dat ze zijn opdracht uitvoerden. Daar heeft hij geen enkel probleem mee moreel gezien.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_184137849
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 11:11 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Geen vrije pers. We zullen het nooit weten. Daarom geloof ik niet dat het gebeurd. Even vasthouden, en vervolgens vrij. Enige is dat ze Ff niet hoeven te reizen.

Waarom zouden we MBS op zijn woord geloven dat die gasten veroordeeld worden tot de dood?
Ze worden door zo'n beetje alle westerse inlichtingendiensten in de gaten gehouden. Maar ik denk dat die 5 mensen die ze uitgekozen hebben niks meer voor MBS waard zijn. Dus als hij ze executeert verliest hij niks, maar hij krijgt wel een stok om mee te slaan (ik heb er alles aan gedaan, de schuldigen zijn gexecuteerd, etc).

Maar het maakt sowieso niks uit, we weten allemaal dat die 5 die ze nu aanwijzen niks op eigen houtje hebben gedaan. Ze worden gewoon geofferd.
pi_184137932
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 11:15 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ze worden door zo'n beetje alle westerse inlichtingendiensten in de gaten gehouden. Maar ik denk dat die 5 mensen die ze uitgekozen hebben niks meer voor MBS waard zijn. Dus als hij ze executeert verliest hij niks, maar hij krijgt wel een stok om mee te slaan (ik heb er alles aan gedaan, de schuldigen zijn gexecuteerd, etc).

Maar het maakt sowieso niks uit, we weten allemaal dat die 5 die ze nu aanwijzen niks op eigen houtje hebben gedaan. Ze worden gewoon geofferd.
Heb je gelijk in.

Maar punt is dat er helemaal geen politieke wil is in het Westen bij de politiek om saudie te vervolgen voor de moord. Snap je? En de druk en momentum is ervan af inmiddels.

Lekker boeiend wat later inlichtingendiensten weten. Zolang er geen enkele aanwijzing is dat er politieke consequenties aan verbonden worden.

Elke inlichtendienst weet dat salman de directe opdrachtgever is. Amerikaanse hebben het zo goed als gezegd. Maar de politiek spreekt het niet uit.

Waarom zou Salman zoveel moeite doen voor een showproces en ter dood veroordeling als de druk er volledig af is? Iedereen weet dat men Saudie niet gaat aanpakken. Zeker nu de druk eraf is.

Hij laat het "omzetten in gevangenisstraf". En erna zijn ze vrij. Geen vrije pers. Geen haan die jaar of twee jaar na dato ernaar kraait.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_184138110
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 11:20 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Heb je gelijk in.

Maar punt is dat er helemaal geen politieke wil is in het Westen bij de politiek om saudie te vervolgen voor de moord. Snap je? En de druk en momentum is ervan af inmiddels.

Lekker boeiend wat later inlichtingendiensten weten. Zolang er geen enkele aanwijzing is dat er politieke consequenties aan verbonden worden.

Elke inlichtendienst weet dat salman de directe opdrachtgever is. Amerikaanse hebben het zo goed als gezegd. Maar de politiek spreekt het niet uit.

Waarom zou Salman zoveel moeite doen voor een showproces en ter dood veroordeling als de druk er volledig af is? Iedereen weet dat men Saudie niet gaat aanpakken. Zeker nu de druk eraf is.

Hij laat het "omzetten in gevangenisstraf". En erna zijn ze vrij. Geen vrije pers. Geen haan die jaar of twee jaar na dato ernaar kraait.
Ik denk dat de doodstraf zeg maar laatste hoofdstuk van het Khashoggi-boek zal worden. Saudis zeggen dat ze de verantwoordelijken gestraft hebben. Het Westen kan heel hypocriet zeggen dat ze alles hebben gedaan wat ze konden doen, verantwoordelijken zijn gestraft, etc.

Het enige wat nog niet helemaal duidelijk is, wat Turkije gaat doen of aan het doen is. Ze kunnen het denk ik best wel voor MBS opfokken als ze het willen.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 13:33:51 #240
365082 IPA35
Patriarch
pi_184139765
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 11:15 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ze worden door zo'n beetje alle westerse inlichtingendiensten in de gaten gehouden. Maar ik denk dat die 5 mensen die ze uitgekozen hebben niks meer voor MBS waard zijn. Dus als hij ze executeert verliest hij niks, maar hij krijgt wel een stok om mee te slaan (ik heb er alles aan gedaan, de schuldigen zijn gexecuteerd, etc).

Maar het maakt sowieso niks uit, we weten allemaal dat die 5 die ze nu aanwijzen niks op eigen houtje hebben gedaan. Ze worden gewoon geofferd.
De familie zal dan wel een smak geld krijgen of zo?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_184140276
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 10:53 schreef Aloulu het volgende:
Laat ook weer voor de zoveelste keer zien dat arabieren een stel incompetente savages zijn.

ze hebben zich niet voor niks sinds de Mammelukken in de middeleeuwen door de turken laten regeren en konden zich pas ontdoen van hen met steun van de europeanen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mammelukken

ik kon het stuk van rtlz niet vinden helaas
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184140522
Het momentum is er nog niet vanaf. De democraten hebben een meerderheid in het Huis van Afgevaardigden behaald. Op 3 januari 2019 begint de nieuwe termijn. Tot aan de presidentsverkiezingen van 2020 zullen zij de Khashoggi-zaak (en meer in het algemeen de banden tussen SA-VS) met hoorzittingen enzo uitmelken. Dit wordt een van de belangrijkste wapenfeiten van de Democraten, omdat ze weten dat Trumps achterban ook geen fan van is van SA, Trump ook persoonlijke zakelijke belangen heeft met SA (belangenverstrengeling?), Trumps schoonzoon mysterieuze relaties onderhoud met o.a. MBS, Mueller zijn onderzoek naar Russische inmenging heeft uitgebreid naar de Golfstaten, en de Khashoggi-zaak veel gruwelijke en ontroerende details bevat die de nieuwsconsument blijft intrigeren. Bovendien heeft Ankara nog niet alle bewijsmiddelen op tafel gelegd.

De Saudi's kunnen deze kwelling voorkomen door een andere kroonprins aan te wijzen en schoon schip te maken. Ik snap niet waarom ze per se MBS willen behouden.
pi_184143764
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 14:15 schreef Bilge het volgende:
De Saudi's kunnen deze kwelling voorkomen door een andere kroonprins aan te wijzen en schoon schip te maken. Ik snap niet waarom ze per se MBS willen behouden.
Omdat MBS de baas is en zelf bepaald wie er weg gaat en wie niet.
pi_184144165
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 18:05 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Omdat MBS de baas is en zelf bepaald wie er weg gaat en wie niet.
Zo zwart/wit schijnt het niet te werken in de saud familie
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184144850
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 13:33 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De familie zal dan wel een smak geld krijgen of zo?
Dat zou niet moeten. En anders is dat iets wat ze in het geheim zouden doen. Want eigenlijk geeft MBS daarmee toe dat hij achter de opdracht zat. Nu is het verhaal dat het een rogue team was die op eigen houtje naar Turkije is gegaan om Khashoggi te halen.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 19:17:18 #246
365082 IPA35
Patriarch
pi_184144866
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 19:16 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat zou niet moeten. En anders is dat iets wat ze in het geheim zouden doen. Want eigenlijk geeft MBS daarmee toe dat hij achter de opdracht zat. Nu is het verhaal dat het een rogue team was die op eigen houtje naar Turkije is gegaan om Khashoggi te halen.
Daarom moet je je ook nooit laten verleiden tot zulke acties.
I.p.v. een zak geld krijg je een zwaard in je nek...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_184145447
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 19:17 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Daarom moet je je ook nooit laten verleiden tot zulke acties.
I.p.v. een zak geld krijg je een zwaard in je nek...
Ik denk dat het niet de eerste keer is dat ze mensen laten "verdwijnen". Hebben ze zelfs in Murica gedaan. Het is de eerste keer dat het zo fout gaat. Maar wtf dachten ze :?
pi_184145715
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 19:17 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Daarom moet je je ook nooit laten verleiden tot zulke acties.
I.p.v. een zak geld krijg je een zwaard in je nek...
Ze hebben geen keuze. Als ze weigeren krijgen ze ook een zwaard in hun nek.
pi_184145819
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 19:47 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet de eerste keer is dat ze mensen laten "verdwijnen". Hebben ze zelfs in Murica gedaan. Het is de eerste keer dat het zo fout gaat. Maar wtf dachten ze :?
Tja, ach.
Ome Erdo en Hakan Fidan wilden Turkije beschieten vanuit Syrië.
Soms hebben mensen een gevoel van overmoed, dat krijg je als niemand je meer afremmen wil.
pi_184146383
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 18:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

Zo zwart/wit schijnt het niet te werken in de saud familie
Bin Salman heeft vorig jaar een zuivering laten uitvoeren in de Koninklijke familie. Zou wel eens heel succesvol kunnen zijn geweest. Hij schijnt in elk geval zich veel minder te hoeven/willen aantrekken van de rest van de familie.
https://www.elsevierweekb(...)audi-arabie-151803w/
Incelfrikandel
pi_184146417
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 14:15 schreef Bilge het volgende:
Het momentum is er nog niet vanaf. De democraten hebben een meerderheid in het Huis van Afgevaardigden behaald. Op 3 januari 2019 begint de nieuwe termijn. Tot aan de presidentsverkiezingen van 2020 zullen zij de Khashoggi-zaak (en meer in het algemeen de banden tussen SA-VS) met hoorzittingen enzo uitmelken. Dit wordt een van de belangrijkste wapenfeiten van de Democraten, omdat ze weten dat Trumps achterban ook geen fan van is van SA, Trump ook persoonlijke zakelijke belangen heeft met SA (belangenverstrengeling?), Trumps schoonzoon mysterieuze relaties onderhoud met o.a. MBS, Mueller zijn onderzoek naar Russische inmenging heeft uitgebreid naar de Golfstaten, en de Khashoggi-zaak veel gruwelijke en ontroerende details bevat die de nieuwsconsument blijft intrigeren. Bovendien heeft Ankara nog niet alle bewijsmiddelen op tafel gelegd.

De Saudi's kunnen deze kwelling voorkomen door een andere kroonprins aan te wijzen en schoon schip te maken. Ik snap niet waarom ze per se MBS willen behouden.
Over een maand of drie is de koning dood en heeft Kushner ineens het oor van de nieuwe Koning van Saudi Arabie.

Dan privatiseren ze een deel van Aramco via de New York Stock Exchange.
pi_184146908
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 10:53 schreef Aloulu het volgende:
Zag gister op rtlZ een programma (Engelse journalist) over Syrische opvangkampen in Turkije.

Ik was echt verbaasd hoe strak die kampen zijn qua infrastructuur en geen vuiltje op de grond. Allemaal soort blokhutten (van steen), netjes geordend, wijk na wijk, afvalcontainers in de grond wordt netjes geleegd door de gemeente, scholen, Turkse taalscholen, zorgcentrum, een straat met winkeltjes ontstaan. Gewoon een "normale wijk", maar dan afgesloten qua locatie.

Als je dat vergelijkt met hoe ze leven in Libanon of Jordanië in tenten in de modder...

Hebben de Turken echt heel netjes gedaan. Laat ook weer voor de zoveelste keer zien dat arabieren een stel incompetente savages zijn.
8miljard is er circa aan uitgegeven door de Turkse overheid (opvang van Syriërs in het geheel).
Correct. Maar je kan het ook zo bekijken: als je vlucht voor de ellende van oorlog, ben je toch tevreden met elke vorm van opvang?
pi_184147274
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 20:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Correct. Maar je kan het ook zo bekijken: als je vlucht voor de ellende van oorlog, ben je toch tevreden met elke vorm van opvang?
Dat zou je denken alhoewel de realiteit soms anders is.
pi_184149403
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 20:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Correct. Maar je kan het ook zo bekijken: als je vlucht voor de ellende van oorlog, ben je toch tevreden met elke vorm van opvang?
Meestal zit men jaren in die kampen. Ipv met je blote reet in de modder te moeten ronddwarrelen en tenten is het best leuk voor je gezinnetje als je gewoon wat geïsoleerds hebt, een schoon wijkje waar je kinderen veilig kunnen spelen. Iets menswaardigs zeg maar. Is dat teveel gevraagd?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_184149595
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 21:52 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Meestal zit men jaren in die kampen. Ipv met je blote reet in de modder te moeten ronddwarrelen en tenten is het best leuk voor je gezinnetje als je gewoon wat geïsoleerds hebt, een schoon wijkje waar je kinderen veilig kunnen spelen. Iets menswaardigs zeg maar. Is dat teveel gevraagd?
Kan niet, als jij als land bijna alle vluchtelingen moet opvangen.
pi_184172477
Zo gedetailleerd had ik het nog niet gelezen.
De bron is Quora.

quote:
On February 7, 2018, approximately 500 to 600 pro-Syrian forces composed of Syrian Army infantry and a few hundred Russian mercenaries attacked a US JSOC (Joint Special Operations Command) outpost using artillery, tanks, and APCs in the assault. The ‘mercenaries’ were believed to have been composed of members of a Russian private military organization known as ‘The Wagner Group’. The Wagner Group has been used in the past by the Russian government to conduct special operations they don’t want Moscow associated-with directly. However they are known to train at Russian bases, are composed mainly of former Spetsnaz, and are believed to be ‘advised’ by active duty Spetsnaz to an unknown degree. It would not be unfair to call them a Special Operations Force.

Prior to the battle the forces developing against the US camp were overheard on radios communicating routinely in Russian, and were known after the battle to have left Syria and reported directly to Moscow. They also used EW (electronic warfare) assets before and during the battle that are known to be sole proprietary assets of the Russian military. It did not go well for them.

Though the attacking troops and their artillery and armor were seen massing in a nearby town days before the assault, there was no indication that an attack on the American outpost in particular would take place. Normally great care is taken to keep Russian and US forces from clashing directly in Syria.

A team of about 30 Delta Force soldiers, Rangers from the Joint Special Operations Command were working alongside Kurdish and Arab forces at a small dusty outpost next to a Conoco gas plant, near the city of Deir al-Zour.

Roughly 20 miles away, at a base known as a mission support site, a team of Green Berets and a platoon of infantry Marines watched drone feeds and passed information to the Americans at the gas plant about the gathering fighters.

About 1500 hrs., the Syrian force began moving toward the Conoco plant. By early evening, more than 500 troops and 27 vehicles (made up of tanks and APCs) had amassed.

In the American air operations center at Al Udeid Air Base in Qatar, and at the Pentagon, military officers and intelligence analysts watched the scene unfold. Commanders briefed American pilots and ground crews in support of the US forces in Syria, and air assets were placed on alert.

Back at the mission support site, the Green Berets and Marines were preparing a small reaction force, consisting of roughly 16 troops in four mine-resistant vehicles, to support the Conoco plant if they were needed.

About 2030 hrs., three Russian-made T-72 tanks moved within a mile of the Conoco plant. Bracing for an attack, the Green Berets prepared to launch the reaction force.

At the Conoco plant, American SOF troops watched a column of tanks and other armored vehicles turn and drive toward them around 2000 hrs.from a neighborhood of houses where they had tried to gather undetected.

About 2030 hrs., the Russian mercenaries and Syrian forces struck.

The Conoco outpost was hit with a mixture of tank fire, large artillery and mortar rounds. The air was filled with dust and shrapnel. The American SOF operators took cover, then ran behind dirt berms to fire anti-tank missiles and machine guns at the advancing column of armored vehicles.

For the first 15 minutes, American military officials called their Russian counterparts and urged them to stop the attack. When that failed, American troops fired warning shots at a group of vehicles and a howitzer.

The attackers were not deterred.

Soon American CloseAir Support aircraft began arriving in waves, including Reaper drones, F-22 stealth fighter jets, F-15E Strike Fighters, B-52 bombers, AC-130 gunships and AH-64 Apache helicopters. For the next three hours, dozens of American air assets pummeled enemy troops, tanks and other vehicles. Marine rocket artillery was fired from the ground.

The reaction team sped toward the fight. It was dark, and the roads were littered with felled power lines and shell craters. The 20-mile drive was made all the more difficult since the trucks did not turn on their headlights, relying solely on thermal-imaging cameras to navigate.

As the Green Berets and Marines neared the Conoco plant around 11:30 p.m., they were forced to stop. The barrage of artillery was too dangerous to drive through until airstrikes silenced the enemy’s howitzers and tanks.

At the plant, the commandos were pinned down by enemy artillery and running low on ammunition. Flashes from tank muzzles, antiaircraft weapons and machine guns lit up the air.

About 0100 hrs. with the Syrian artillery fire finally dwindling from the constant US air assault, the team of Marines and Green Berets pulled up to the Conoco outpost and began firing. At that point in the battle most of the air assets had returned to their bases to refuel and re-arm.

The United States JSOC troops, allied Syrian troops, and Marines….roughly 50 in all…. prepared for direct fire engagement as the Russian mercenaries left their vehicles and headed toward the JSOC outpost on foot in full-on frontal assault.

A handful of Marines ran ammunition to machine guns and Javelin missile launchers scattered along the berms and wedged among the trucks. Some of the Green Berets and Marines took aim from exposed hatches of their vehicles. Others remained in their trucks, using a combination of thermal screens and joysticks to control and fire the heavy machine guns affixed on their roofs.

A few of the US troops, including Air Force combat controllers, worked the radios to direct the next fleet of bombers flying toward the battlefield. At least one Marine exposed himself to incoming fire as he used a missile guidance computer to find targets’ locations in the dark and pass them on to the troops calling in follow-on airstrikes.

The Russian mercenaries were effectively massacred in the battle.

An hour later, they started to retreat and the American troops stopped firing. From their outpost, the Special Operators and Marines watched the mercenaries and Syrian fighters return to collect their dead. The small team of American troops suffered no harm in the battle. One allied Syrian fighter was wounded.

What the Russians leading the attack had failed to appreciate was the US forces’ combat experience and expertise at battlefield management. They also turned out to be totally inept at countering US air assets. They thought it would be a cake walk given their armor, artillery, and outnumbering the US Special operators more than ten to one. It was a lesson I’m sure the survivors will not soon forget.
pi_184175365
Trumps persvoorlichting over o.a. Syrië, Afghanistan en de Koerden. Openhartig en boordevol grappige anecdotes.
pi_184178338
Volgens ' diplomatieke bronnen ' hebben Rusland en Turkije een overeenkomst bereikt over Manbij. De Russen hebben geen bezwaar tegen een Turkse inval. Bovendien heeft Rusland Asad gewaarschuwd/ bevolen om de stad niet in te nemen.

Hoewel de bron oncontroleerbaar is, ligt dit nieuws wel in de lijn der verwachting.
  donderdag 3 januari 2019 @ 12:54:36 #259
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_184178759
HTS houdt ondertussen flink huis tegen andere haatbaarden als Ahrar en Zinki (die kindonthoofders) in Idlib en West-Aleppo.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_184188935
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 12:26 schreef Bilge het volgende:
Volgens ' diplomatieke bronnen ' hebben Rusland en Turkije een overeenkomst bereikt over Manbij. De Russen hebben geen bezwaar tegen een Turkse inval. Bovendien heeft Rusland Asad gewaarschuwd/ bevolen om de stad niet in te nemen.

Hoewel de bron oncontroleerbaar is, ligt dit nieuws wel in de lijn der verwachting.
Ehhhmm, nee.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_184189166
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:02 schreef IPA35 het volgende:
Ehhhmm, nee.
Zit er dik in dat dit wel gaat gebeuren. Akkoord tussen Poetin en Erdo over Manbij. Vraag is wat Poetin daar weer voor terug krijgt.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_184206280
De VS viel in 2003 İrak binnen. Binnen 3-4 weken was Saddam Husseins leger verslagen. Slechts 139 Amerikaanse soldaten stierven. Bush verklaarde trots `mission accomplished`. Maar daarmee was de klus niet geklaard. Het Amerikaanse leger werd nadien geconfronteerd met onconventionele oorlogstactieken (aanslagen, sabotage, etc.) en verloor in totaal 4.815 soldaten. Volgens conservatieve schattingen kostte de İrak-oorlog 1.7 biljoen dollar aan belastinggeld. İn 2011 trok Obama de Amerikaanse troepen grotendeels terug uit İrak zonder dat het land gestabiliseerd was.

Afghanistan idem dito.

Rusland, İran en Assad hebben de conventionele fase van de oorlog zo goed als gewonnen. Maar het stabiliseren van Syrië is een heel ander verhaal. Destabiliserende factoren zijn:
- Assad is een meedogenloze dictator.
- Assad is een sektarische Alawiet die regeert over een bevolking die voor 74% uit Soennieten bestaat.
- Door de burgeroorlog verloren circa 500.000 Syriërs het leven. Nabestaanden koesteren hun wrok.
- Assad heeft vele steden platgebombardeerd, waardoor veel burgers niets meer te verliezen hebben. Voor de wederopbouw is zo`n 400 miljard dollar nodig.

Dan zijn er ook nog externe partijen die Syrië zowel kunnen stabiliseren als destabiliseren. Turkse steun/ hinder zal afhangen van de rol die het Vrije Syrische Leger en de PKK/YPG krijgen toebedeeld en of politieke hervormingen het mogelijk maken om de 4 miljoen vluchtelingen (deels) terug te sturen. Duitse en Jordanische steun/hinder zal ook afhangen van politieke hervormingen om de vluchtelingen terug te kunnen sturen. İsraelische en Arabische steun/hinder zal afhangen van de Iraanse invloed.

Ook de banden tussen Rusland-Turkije en Rusland-Europa staan op het spel.

Rusland heeft dus aardig wat redenen om met democratische hervormingen Syrië te stabiliseren.
pi_184208652
Die Russen ook :s)

Charles_Lister twitterde op vrijdag 04-01-2019 om 21:32:42 Very very interesting... #Russia just launched a heavy series of airstrikes targeting #HTS positions in/around Darat Izza & other areas of western #Aleppo.Those areas have just been captured from the #Turkey-backed #NLF. Is this the result of a new Ankara-#Moscow understanding? reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184208728
- .
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 20:16 schreef Bilge het volgende:

Assad is een sektarische Alawiet die regeert over een bevolking die voor 74% uit Soennieten bestaat
Ik vraag me af hoeveel procent nu soennitische is. Velen zijn vertrokken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 4 januari 2019 @ 22:19:01 #265
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184208773
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 22:12 schreef Slayage het volgende:
Die Russen ook :s)

Charles_Lister twitterde op vrijdag 04-01-2019 om 21:32:42 Very very interesting... #Russia just launched a heavy series of airstrikes targeting #HTS positions in/around Darat Izza & other areas of western #Aleppo.Those areas have just been captured from the #Turkey-backed #NLF. Is this the result of a new Ankara-#Moscow understanding? reageer retweet
Lastig terrein te winnen als de Russen bommen op je hoofd droppen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_184221751
HogirNejar twitterde op zaterdag 05-01-2019 om 11:15:30 #US withdrawal will take at least until end of 2019, official says #Reuters مسؤول #أمريكي: إن الانسحاب #الأمريكي سيستغرق على الأقل حتى نهاية عام 2019#رويترز reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184222429
Volgens de WSJ vragen de Turruken om zoveel hulp aan de Amerikanen in Syrië dat het zelfs een uitbreiding van de Amerikaanse betrokkenheid zou inhouden.
pi_184223103
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 18:18 schreef WammesWaggel het volgende:
Volgens de WSJ vragen de Turruken om zoveel hulp aan de Amerikanen in Syrië dat het zelfs een uitbreiding van de Amerikaanse betrokkenheid zou inhouden.
"Tja dan kunnen ze net zo goed gewoon verder gaan zoals het nu gaat" is dan de impliciete boodschap van het artikel ?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184223628
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 18:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

"Tja dan kunnen ze net zo goed gewoon verder gaan zoals het nu gaat" is dan de impliciete boodschap van het artikel ?
Voor meer dan de inleiding moet je betalen en aangezien ik volgende week op vakantie ga naar Israël geef ik mijn geld liever uit aan bier en humus aldaar :7
pi_184224310
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 19:18 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Voor meer dan de inleiding moet je betalen en aangezien ik volgende week op vakantie ga naar Israël geef ik mijn geld liever uit aan bier en humus aldaar :7
He vergeet de falafel!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184229545
bealejonathan twitterde op zaterdag 05-01-2019 om 22:02:41 Breaking: BBC understands 2 British soldiers have been seriously injured in #Syria . UK Special Forces have been operating alongside US - though MOD of course doesn’t comment on SF ops. Reports of coalition troops injured in #IS attack first came via social media reageer retweet
ELINTNews twitterde op zaterdag 05-01-2019 om 22:35:23 #UPDATE: Local media now report up to 7 British Special Forces wounded after ISIS missile attack in eastern Syria https://t.co/2ku6I9rLVU reageer retweet
pi_184232625
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 19:18 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Voor meer dan de inleiding moet je betalen en aangezien ik volgende week op vakantie ga naar Israël geef ik mijn geld liever uit aan bier en humus aldaar :7
Sorry maar ik ga het toch zeggen ...free palestina....
pi_184233547
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 00:42 schreef ZwolseVlag11 het volgende:

[..]

Sorry maar ik ga het toch zeggen ...free palestina....
Israel heeft om te beginnen Gal Gadot.

Wat heeft palestina uberhaupt te bieden anders dan gejengel? :')
pi_184236894
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 00:42 schreef ZwolseVlag11 het volgende:

[..]

Sorry maar ik ga het toch zeggen ...free palestina....
Ik zie eerder alle Palestijnen door Israël gedeporteerd worden dan een free Palestina.

Sad but true
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184243731
In principe beoordeel ik volkeren op basis van de hoeveelheid overlast die zij veroorzaken en wat zij aan de wereld toevoegen in de vorm van R&D.
In die zin scoren de Arabieren uiteraard extreem slecht, het lot van palestijnen danwel pallets laat mij derhalve volledig koud.
pi_184244786
Ik zit al weken te wachten op het vuurwerk in noord-oost Syrië. Het gehuil is leuker dan het vuurwerk zelf. Gaat binnenkort beginnen ben ik bang. :@
pi_184245002
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:29 schreef Atak het volgende:
Ik zit al weken te wachten op het vuurwerk in noord-oost Syrië. Het gehuil is leuker dan het vuurwerk zelf. Gaat binnenkort beginnen ben ik bang. :@
Boşuna bekleme :p

Ijdele hoop
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184245036
Interessante observatie

RenaNetjes twitterde op zondag 06-01-2019 om 16:13:18 I spoke with some Syrian kids here. And to my surprise they hardly knew Arabic, and could only speak in Turkish. They called their mother: Anne, the Turkish word for mother. reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 6 januari 2019 @ 19:12:56 #279
365082 IPA35
Patriarch
pi_184245614
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:43 schreef Slayage het volgende:
Interessante observatie

RenaNetjes twitterde op zondag 06-01-2019 om 16:13:18 I spoke with some Syrian kids here. And to my surprise they hardly knew Arabic, and could only speak in Turkish. They called their mother: Anne, the Turkish word for mother. reageer retweet
Zijn ze bijna klaargestoomd voor de grote kolonisatie van het Zuid-Oosten?
}) })
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_184246125
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:43 schreef Slayage het volgende:
Interessante observatie

RenaNetjes twitterde op zondag 06-01-2019 om 16:13:18 I spoke with some Syrian kids here. And to my surprise they hardly knew Arabic, and could only speak in Turkish. They called their mother: Anne, the Turkish word for mother. reageer retweet
Die spreken thuis niet met hun ouders? Of zijn die in Syrië in dienst van de milities van ome Erdo?
Wel handig trouwens dat Turks, van Somalië tot aan Duisburg kan je er tegenwoordig mee terecht.
pi_184246578
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184246601
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 19:12 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Zijn ze bijna klaargestoomd voor de grote kolonisatie van het Zuid-Oosten?
}) })
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184246622
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 19:36 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Die spreken thuis niet met hun ouders? Of zijn die in Syrië in dienst van de milities van ome Erdo?
Wel handig trouwens dat Turks, van Somalië tot aan Duisburg kan je er tegenwoordig mee terecht.
Misschien was het kindje Turkmeense Syriër?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184247368
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 19:56 schreef Slayage het volgende:
De Turken mogen de PKK niet bestrijden aldus Bolton _O-

Syria withdrawal conditioned on Turkey assuring safety of US-backed YPG, Bolton says
Het zou wel bazig zijn als Erdogan dinsdag, op het moment dat Bolton zijn eerste voet op Turkse bodem zet, een grootschalige militaire operatie zou starten tegen de YPG en IS.
pi_184247718
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:24 schreef Bilge het volgende:

[..]

Het zou wel bazig zijn als Erdogan dinsdag, op het moment dat Bolton zijn eerste voet op Turkse bodem zet, een grootschalige militaire operatie zou starten tegen de YPG en IS.
De stemming is wel gezet. De uitspraken van Bolton zijn voor de Turken net zo bizar als wanneer de Turken tegen de VS zou zeggen, jullie mogen Isis niet bestrijden in Syrië _O-

De arrogantie is wel stuitend, maar niet verrassend.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184247812
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:43 schreef Slayage het volgende:
Interessante observatie

RenaNetjes twitterde op zondag 06-01-2019 om 16:13:18 I spoke with some Syrian kids here. And to my surprise they hardly knew Arabic, and could only speak in Turkish. They called their mother: Anne, the Turkish word for mother. reageer retweet
Rena is weer op haar nepnieuws.
pi_184247823
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 19:56 schreef Slayage het volgende:
De Turken mogen de PKK niet bestrijden aldus Bolton _O-

Syria withdrawal conditioned on Turkey assuring safety of US-backed YPG, Bolton says
Turkije trollen :)
pi_184247831
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:24 schreef Bilge het volgende:

[..]

Het zou wel bazig zijn als Erdogan dinsdag, op het moment dat Bolton zijn eerste voet op Turkse bodem zet, een grootschalige militaire operatie zou starten tegen de YPG en IS.
Dat zou vooral heel dom zijn.
pi_184248018
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik zie eerder alle Palestijnen door Israël gedeporteerd worden dan een free Palestina.

Sad but true
amen.

Er kunnen mogelijk wel iets lossere teugels komen na Netanyahu of in een periode waarin het klimaat ook weer in de wereld wat meer gericht is op balans en vrede. Maar dan hebben we het eerder over St. Juttemis dan over morgen. Nu poppen er overal rechtse kerken met extreme kanten uit de grond, dus qua verandering wordt het voorlopig niets meer dan een diepe zucht.
pi_184248136
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

De stemming is wel gezet. De uitspraken van Bolton zijn voor de Turken net zo bizar als wanneer de Turken tegen de VS zou zeggen, jullie mogen Isis niet bestrijden in Syrië _O-

De arrogantie is wel stuitend, maar niet verrassend.
Ik denk dat het een onderhandelingstactiek is. Volgens dit gedetailleerde (en daarom m.i. geloofwaardige) artikel was eigenlijk niemand in Washington verbaasd over Trumps beslissing om de troepen uit Syrië te trekken, omdat hij dit o.a. in April 2018 wilde doen, maar na intern gemor nog 6 maanden uitstel gaf. De Amerikanen hebben toen 1) direct de YPG gewaarschuwd (die dus ook niet verrast kunnen zijn), 2) geprobeerd om de golfstaten te overtuigen om het Amerikaanse gat in Syrië op te vullen met Arabische soldaten (de Golfstaten gingen met tegenzin akkoord, maar omdat de YPG dit niet zag zitten en de Amerikanen er eigenlijk ook weinig vertrouwen in hadden ging het plan uiteindelijk niet door) en 3) geprobeerd om een diplomatieke oplossing te vinden, maar Rusland en Turkije luisterden niet eens naar de Amerikaanse voorstellen ("We were latecomers, and no one was listening to us,” the senior State Department official said. “We were on the outside looking in. It was very frustrating.”)

Ik denk dat Bolton nu weer een diplomatieke oplossing zoekt. Hij zet hoog in om ergens in het midden toch tot een akkoordje te komen waarin TR accepteert om Iran enigszins te beteugelen en/of akkoord te gaan met een bufferzone tegen de YPG.
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat zou vooral heel dom zijn.
Ja, best wel. Het zou Trumps positie bemoeilijken, en misschien aanzetten om toch in Syrië te blijven.
pi_184248489
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

amen.

Er kunnen mogelijk wel iets lossere teugels komen na Netanyahu of in een periode waarin het klimaat ook weer in de wereld wat meer gericht is op balans en vrede. Maar dan hebben we het eerder over St. Juttemis dan over morgen. Nu poppen er overal rechtse kerken met extreme kanten uit de grond, dus qua verandering wordt het voorlopig niets meer dan een diepe zucht.
Er is momenteel geen enkele teken van hoop. Niet in Israël, maar ook niet in de regio. -O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184248498
Wie denkt er dat er rondom het bezoek van Bolton aan Turkije nog wat naar buiten komt oveer Khashoggi?
pi_184248568
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:52 schreef Bilge het volgende:

[..]

Ik denk dat het een onderhandelingstactiek is. Volgens dit gedetailleerde (en daarom m.i. geloofwaardige) artikel was eigenlijk niemand in Washington verbaasd over Trumps beslissing om de troepen uit Syrië te trekken, omdat hij dit o.a. in April 2018 wilde doen, maar na intern gemor nog 6 maanden uitstel gaf. De Amerikanen hebben toen 1) direct de YPG gewaarschuwd (die dus ook niet verrast kunnen zijn), 2) geprobeerd om de golfstaten te overtuigen om het Amerikaanse gat in Syrië op te vullen met Arabische soldaten (de Golfstaten gingen met tegenzin akkoord, maar omdat de YPG dit niet zag zitten en de Amerikanen er eigenlijk ook weinig vertrouwen in hadden ging het plan uiteindelijk niet door) en 3) geprobeerd om een diplomatieke oplossing te vinden, maar Rusland en Turkije luisterden niet eens naar de Amerikaanse voorstellen ("We were latecomers, and no one was listening to us,” the senior State Department official said. “We were on the outside looking in. It was very frustrating.”)

Ik denk dat Bolton nu weer een diplomatieke oplossing zoekt. Hij zet hoog in om ergens in het midden toch tot een akkoordje te komen waarin TR accepteert om Iran enigszins te beteugelen en/of akkoord te gaan met een bufferzone tegen de YPG.

[..]

Ja, best wel. Het zou Trumps positie bemoeilijken, en misschien aanzetten om toch in Syrië te blijven.
Ik snap dat 'de Amerikanen' onder de vorige administraties veel met de YPG hadden en er waarde aan hechten deze te ondersteunen maar hoeveel heeft Trump daarmee? Ik krijg eerder de indruk dat Trump z'n blik nu volledig op de VS intern richt en z'n buitenlandpolitiek vooral uit veel spierballenvertoon en andere symboolpolitiek bestaat en dat andere zaken gewoon ge-unplugged worden.
pi_184248965
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 21:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik snap dat 'de Amerikanen' onder de vorige administraties veel met de YPG hadden en er waarde aan hechten deze te ondersteunen maar hoeveel heeft Trump daarmee? Ik krijg eerder de indruk dat Trump z'n blik nu volledig op de VS intern richt en z'n buitenlandpolitiek vooral uit veel spierballenvertoon en andere symboolpolitiek bestaat en dat andere zaken gewoon ge-unplugged worden.
Strump staat dan ook volledig in zijn uppie mbt het Syrische beleid van de Amerikanen. Vanuit geopolitieke belangen bekeken kunnen de Amerikanen teren op hun aanwezigheid aldaar. Als ze vertrekken, isbhet ook gedaan met hun invloed.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184248977
quote:
11s.gif Op zondag 6 januari 2019 21:03 schreef BEFEM het volgende:
Wie denkt er dat er rondom het bezoek van Bolton aan Turkije nog wat naar buiten komt oveer Khashoggi?
Jij
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184249095
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 21:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

Er is momenteel geen enkele teken van hoop. Niet in Israël, maar ook niet in de regio. -O-
Eerste kleine lichtpuntje is dat Trump mogelijk niet herkozen gaat worden, onder de conditie dat deze geen noodtoestand aankondigd en eerst de boel in eigen huis en daarbuiten kort en klein slaat.. Als Trump er niet meer zit en er zit iets aanspreekbaars, iets van een rolmodel.. dan geeft dat ook weer een positieve duw naar veranderingen elders.. en Netanyahu wordt ook oud.

Helaas was de laatste keer dat men 'dit nooit meer!' zei en naar wereldvrede wilde toewerken na WOII en de koude oorlog dus de kans dat we gemiddeld nog verder door het rechtse moeras zakken is waarschijnlijker dan dat er iets positiefs komt.
pi_184249226
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 21:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik snap dat 'de Amerikanen' onder de vorige administraties veel met de YPG hadden en er waarde aan hechten deze te ondersteunen maar hoeveel heeft Trump daarmee? Ik krijg eerder de indruk dat Trump z'n blik nu volledig op de VS intern richt en z'n buitenlandpolitiek vooral uit veel spierballenvertoon en andere symboolpolitiek bestaat en dat andere zaken gewoon ge-unplugged worden.
Trump is tegen militaire avonturen, dat ben ik met je eens. Het enige waar Trump zich om bekommert is de aardappelenteler uit Texas. En die heeft nog nooit van zijn leven van de YPG gehoord. Voor Trump levert de YPG dus niets op, terwijl het wel geld en soldatenlevens kost. Daarom wil hij zsm weg. Maar Trump is (helaas) niet almachtig. Hij kan ten eerste afgezet worden. Voor impeachment is ook de steun van een deel van de Republikeinen nodig, waardoor hij Republikeinse politici enigszins tevreden moet zien te stellen.

Daarnaast kan het Pentagon, het ministerie van Buitenlandse Zaken en de CİA de boel saboteren door te lekken, valse informatie te geven, informatie achter te houden, processen uit te stellen, etc. Vooral Centcom (wat onder het Pentagon valt) lijkt het oneens met de terugtrekking uit Syrië.
pi_184249259
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 19:36 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Die spreken thuis niet met hun ouders? Of zijn die in Syrië in dienst van de milities van ome Erdo?
Wel handig trouwens dat Turks, van Somalië tot aan Duisburg kan je er tegenwoordig mee terecht.
Die spreken Syrisch Arabisch. Geen standaard Arabisch, noch Egyptisch wat Rena vaak spreekt. Als achtjarige heb je enkel dialect van je ouders mee gekregen, zeker als diaspora kind.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_184249353
Het is wel leuk met Trump in het witte huis. Onnavolgbaar, ook voor zijn eigen administratie.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_184249450
quote:
7s.gif Op zondag 6 januari 2019 21:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Eerste kleine lichtpuntje is dat Trump mogelijk niet herkozen gaat worden, onder de conditie dat deze geen noodtoestand aankondigd en eerst de boel in eigen huis en daarbuiten kort en klein slaat.. Als Trump er niet meer zit en er zit iets aanspreekbaars, iets van een rolmodel.. dan geeft dat ook weer een positieve duw naar veranderingen elders.. en Netanyahu wordt ook oud.

Helaas was de laatste keer dat men 'dit nooit meer!' zei en naar wereldvrede wilde toewerken na WOII en de koude oorlog dus de kans dat we gemiddeld nog verder door het rechtse moeras zakken is waarschijnlijker dan dat er iets positiefs komt.
Ja, want als Trump niet herkozen wordt komt er vrede op aarde !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')