abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184241610
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
12s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:08 schreef peterc het volgende:

[..]

idem, voor de grond zeker niet, er zijn nog voldoende lege percelen op het ind.terrein. Voor de opstallen, enkel een "branche-genoot" welke voor de spreekwoordelijke appel & ei een kans ziet goedkoop een locatie en een potentieel netwerk / klantenbestand / netwerk te verkrijgen,

Een dergelijke faciliteit, maar dan in de Botlek zou een veel kleiner probleem vormen.
In Wijster zit al een branchegenoot. Het is wat dat aan gaat geen hele verkeerde locatie.
pi_184242711
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Als een van onze speurders nog een link kan produceren voor https://www.collincrowdfund.nl/kros-b-v/ zou ik dat op prijs stellen.
Ik zie weinig in deze berg oud ijzer die voor weinig andere doeleinden geschikt is en zie regelmatig veel betere projecten voorbij komen.
pi_184243915
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 16:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zie weinig in deze berg oud ijzer die voor weinig andere doeleinden geschikt is en zie regelmatig veel betere projecten voorbij komen.
Mee eens dat het een moeilijk verkoopbaar object is. De lening is echter maar 200k en alles van dit bedrijf komt in onderpand Incl grond en OG. Met de lineaire aflossing ben je denk ik al na 1.5 tot max 2 jaar uit de gevaren zone.
pi_184244559
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 17:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Mee eens dat het een moeilijk verkoopbaar object is. De lening is echter maar 200k en alles van dit bedrijf komt in onderpand Incl grond en OG. Met de lineaire aflossing ben je denk ik al na 1.5 tot max 2 jaar uit de gevaren zone.
+ Nog 50k borg + zal er nog wel iets uit de inventaris komen. Zie het ook als een redelijk beperkt risico. Verkoop van het stuk grond zou wel erg lang kunnen duren, maar het geld zie ik wel terugkomen.

[ Bericht 4% gewijzigd door djh77 op 07-01-2019 08:04:10 ]
Een + voor: fysiotherapie Ter Apel, AquaPretPark, Tropisch Fruit&Paddenstoelen, Brookhuis Applied Technologies, Tapa Tap, Expertboek, KonaCom, Daily Facility Services, ByBillMedia, Rijkenvoorde, Vossto, J. van Buiten, Frankendael
pi_184255471
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:19 schreef djh77 het volgende:

[..]

+ Nog 50k borg + zal er nog wel iets uit de inventaris komen. Zie het ook als een redelijk beperkt risico. Verkoop van het stuk grond zou wel erg lang kunnen duren, maar het geld zie ik wel terugkomen.
opm > borg is wel grotendeels moreel.
pi_184255514
quote:
12s.gif Op maandag 7 januari 2019 08:28 schreef peterc het volgende:

[..]

opm > borg is wel grotendeels moreel.
Klopt, wel verdeeld over 2 personen. Moet wel wat te halen zijn.

Kros heeft ook nog behoorlijk wat geld te goed van frauderende ex-medewerkers:
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:GHARL:2018:1548
Bedrag uit de uitspraken zal nog niet zijn terugbetaald.

[ Bericht 13% gewijzigd door djh77 op 07-01-2019 08:52:08 ]
Een + voor: fysiotherapie Ter Apel, AquaPretPark, Tropisch Fruit&Paddenstoelen, Brookhuis Applied Technologies, Tapa Tap, Expertboek, KonaCom, Daily Facility Services, ByBillMedia, Rijkenvoorde, Vossto, J. van Buiten, Frankendael
pi_184255660
quote:
Klopt, wel verdeeld over 2 personen. Moet wel wat te halen zijn.
dat zou je denken...... maar gevalletje proeflokaal bij Collin doet het ergste vrezen
pi_184256260
Oei problemen NPFC veel ernstiger dan gedacht:
quote:
NPFC heeft, ondanks de eerdere berichtgeving op 13 december j.l., aangegeven in december en januari geen terugbetaling te kunnen doen aan de internationale crediteuren, behoudens de rentebetalingen. NPFC stelt dat de leningportfolio nog altijd erg fragiel is en de afgesproken (reeds gereduceerde) terugbetalingen ervoor zouden zorgen dat NPFC vanaf april geen geld meer in kas zou hebben. De crediteuren zien momenteel geen mogelijkheden alsnog terugbetalingen af te dwingen. NPFC is in gesprek met 2 lokale banken om voor komend jaar funding aan te trekken. Zodra hierover meer bekend is, ontvangt u bericht. De situatie blijft al met al precair.
Nog +/- 3 ton terug te betalen.
m2uky1mr.png

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 07-01-2019 09:58:13 ]
pi_184256574
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 09:50 schreef djh77 het volgende:
Oei problemen NPFC veel ernstiger dan gedacht:

[..]

Nog +/- 3 ton terug te betalen.
[ afbeelding ]
En toch blijf ik het een slechte zaak vinden dat de latere investeerders in NPFC veel meer gedupeerd worden als de investeerders die eerder geÔnvesteerd hadden.
Bij een “normaal” faillissement zou dat nooit op deze manier afgewikkeld worden.
pi_184256823
Cruise Travel heeft nog 24k per dag nodig voor succesvolle financiering :O :
p079j4kpt2.png
pi_184256942
Klantenbinder.app heeft nog E 1.200 per dag nodig voor succesvolle financiering :Z :
sycfo7obyyfy.png
pi_184256993
Update B**Daan:

Het is de overtreffende trap van Belhamels :R :R :R

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184257082
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 10:53 schreef obligataire het volgende:
Update B**Daan:

Het is de overtreffende trap van Belhamels :R :R :R

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pure oplichting dus.

Ik zie in de dit geval ook niet in waarom de naam niet volledig zou moeten worden getoond maar goed, ik zit er niet in.
pi_184257122
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2019 10:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Pure oplichting dus.

Ik zie in de dit geval ook niet in waarom de naam niet volledig zou moeten worden getoond maar goed, ik zit er niet in.
Macht der gewoonte......

Dit is de achilleshiel van crowdfunding. Oplichters die gebruik maken van de onoplettendheid van platformen. DAT is nu de reden waarom een bank altijd tussentijdse cijfers wil.

De lening is van 19 maart, dus van 2018 zal er nog weinig bekend zijn geweest. (na edit)
pi_184257279
• Funding 2015 GvE. Zat in een dag vol (zou anno 2019 niet meer gebeuren):
urjtygw.png
• Crowdfunding via GvE was de redding van het bedrijf, nu het goed gaat met het bedrijf volgen er weer twee bancaire financieringen.
credion twitterde op maandag 07-01-2019 om 09:16:03 Het telefoontje van Credion kwam in 2015 voor het Helmondse bedrijf @gwleiding precies op het goede moment. De doorstart bleek in combinatie met de groei in 2015 meer geld te kosten dan begroot. Daarnaast had het bedrijf meer financiŽle ruimte nodig.https://www.credion.nl/ca(...)l&utm_campaign=Cases reageer retweet

[ Bericht 8% gewijzigd door djh77 op 07-01-2019 11:23:50 ]
pi_184257695
Jaarbrief CCF

Ontwikkelingen 2018
Collin Crowdfund heeft het jaar 2018 positief afgesloten. Enkele highlights:
• Onze lening portefeuille groeide van ruim 90 naar bijna 130 miljoen euro; een plus van 44%.
• Het gemiddelde netto rendement voor onze investeerders verliep zeer stabiel en eindigde op 4,03% (begin 2018 was dat 4,01%).
• Dit netto rendement betreft een jaarrendement na beheerkosten, defaults en voorzieningen op totaal portefeuilleniveau.
• Per afgelopen jaarwisseling hebben wij voor 584 bedrijven een succesvolle crowdfinance campagne verzorgd.
• Ruim 16.000 investeerders zijn bij Collin aangesloten.
• Wij zien een hoge deelnamefrequentie vanuit investeerders. Hier zijn wij blij mee, mede omwille van het belang van een goede spreiding van uw investeringen over een groot aantal leningen.
• Dankzij uw vertrouwen wisten wij qua succesvolle plaatsing een hit ratio van 99,5% te realiseren (gerealiseerde funding) van door Collin goedgekeurde leningaanvragen.
• Recent meldden wij de aansluiting van een grote institutionele belegger. Op identieke voorwaarden als alle andere investeerders neemt deze belegger met een vast percentage deel in grotere leningaanvragen.
• Wij werken hard aan een mooi team van betrokken, professionele Collin-ers. Wij zijn er dan ook trots op dat Collin nog steeds wordt gezien als de kwalitatieve marktleider in de crowdfinance markt.

Vooruitblik op 2019
• Wij voorzien een verdere groei van de crowdfundmarkt en dus ook van onze portefeuille, waarbij we kwaliteit belangrijker blijven vinden dan kwantiteit.
• Vooral in vastgoedfinancieringen zien wij veel groeipotentie, ook omdat bij veel banken de deur hiervoor vrijwel dicht staat. Zekerheidstechnisch zijn dit veelal interessante investeringsproposities. Op dit moment is al bekend dat drie grotere cases van gemiddeld zo’n 1,7 miljoen euro deze maand nog live gaan.
• Begin van het tweede kwartaal verwachten wij een nieuw crowdfinance product te introduceren. Vanzelfsprekend krijgt u daar t.z.t. nadere informatie over.
• Steeds vaker splitsen wij grotere leningaanvragen over Collin en ons zusterplatform Knab Crowdfunding (wederzijds). Voor u als investeerder nemen hierdoor de spreidingsmogelijkheden verder toe.
• Voor geÔnteresseerde investeerders organiseren wij ook in 2019 weer open dagen op ons kantoor in Oisterwijk. Een uitnodiging volgt via onze nieuwsbrief.
pi_184258167
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Als een van onze speurders nog een link kan produceren voor https://www.collincrowdfund.nl/kros-b-v/ zou ik dat op prijs stellen.
hierbij
SPOILER
pi_184258640
pi_184259237
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:13 schreef djh77 het volgende:

[..]

hierbij
SPOILER
Bedankt!
pi_184259749
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:13 schreef djh77 het volgende:

[..]

hierbij
SPOILER
^O^
pi_184259963
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 11:03 schreef obligataire het volgende:

[..]

Macht der gewoonte......

Dit is de achilleshiel van crowdfunding. Oplichters die gebruik maken van de onoplettendheid van platformen. DAT is nu de reden waarom een bank altijd tussentijdse cijfers wil.

De lening is van 19 maart, dus van 2018 zal er nog weinig bekend zijn geweest. (na edit)
Ik lees de mail van CC ook net door. Er komt wat stooom uit mijn oren. Zoals het er staat is het pure diefstal van onze centen door deze heer Daan Ludwig van Imkerij BijDaan. Geld roven en dan je prive schulden aflossen. Eens even nadenken wat we hier verder mee kunnen doen!! :(
Alleen een :R is niet voldoende!

Dit stond in het memorandum van deze pitch:
Zekerheden
Capital Circle beoordeelt de verstrekte zekerheden als ruim voldoende. Daan Ludwig tekent
hoofdelijk mee voor het gehele bedrag van de lening. Op basis van zijn persoonlijk vermogen is
er 100% materiŽle dekking. Eerste pandrecht op voorraad, inventaris en debiteuren. Er is een
ORV afgesloten. Voor de hoogte van de lening en gedurende de looptijd wordt deze verpand
aan Capital Circle.

Dan moet ik op zijn minst concluderen dat Capital Circle hier ook steken heeft laten vallen: Melden dat op basis van het persoonlijk vermogen de financiering 100% materiŽle dekking heeft, en nu vrolijk melden dat er 90K onttrokken is om privť schulden af te lossen. Deze twee zaken kan ik niet met elkaar rijmen bij een lening waarbij slechts 3 termijnen zijn voldaan!!!

[ Bericht 12% gewijzigd door NaRegenDeZon op 07-01-2019 14:20:59 ]
pi_184260965
quote:
De winkel in Leeuwarden is in 2014 via GvE gefinancierd. Dus daar is een vervroegde aflossing op handen. Als ik het goed lees staat er nog 12k open bij GvE. Zit hier iemand in de GvE lening? Zijn daar ooit problemen geweest? wat zijn de zekerheden bij de GvE lening die nu vrijgespeeld moeten worden?
pi_184261029
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik lees de mail van CC ook net door. Er komt wat stooom uit mijn oren. Zoals het er staat is het pure diefstal van onze centen door deze heer Daan Ludwig van Imkerij BijDaan. Geld roven en dan je prive schulden aflossen. Eens even nadenken wat we hier verder mee kunnen doen!! :(
Alleen een :R is niet voldoende!

Dit stond in het memorandum van deze pitch:
Zekerheden
Capital Circle beoordeelt de verstrekte zekerheden als ruim voldoende. Daan Ludwig tekent
hoofdelijk mee voor het gehele bedrag van de lening. Op basis van zijn persoonlijk vermogen is
er 100% materiŽle dekking. Eerste pandrecht op voorraad, inventaris en debiteuren. Er is een
ORV afgesloten. Voor de hoogte van de lening en gedurende de looptijd wordt deze verpand
aan Capital Circle.

Dan moet ik op zijn minst concluderen dat Capital Circle hier ook steken heeft laten vallen: Melden dat op basis van het persoonlijk vermogen de financiering 100% materiŽle dekking heeft, en nu vrolijk melden dat er 90K onttrokken is om privť schulden af te lossen. Deze twee zaken kan ik niet met elkaar rijmen bij een lening waarbij slechts 3 termijnen zijn voldaan!!!
Zijn de genoemde pandrechten geregistreerd?
pi_184261090
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 14:40 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Zijn de genoemde pandrechten geregistreerd?
Geen idee. Daar gaan we binnenkort in ieder geval achter komen.
pi_184261730
project 14072 horeca project (cafe in de polder) van GvE. Problemen na 29 van de 48 termijnen. Nu 9 maanden alleen rente. Keurige uitleg.Kan wel leven met deze regeling. Hoop dat men het weer op de rit krijgt.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')