In Wijster zit al een branchegenoot. Het is wat dat aan gaat geen hele verkeerde locatie.quote:Op zondag 6 januari 2019 15:08 schreef peterc het volgende:
[..]
idem, voor de grond zeker niet, er zijn nog voldoende lege percelen op het ind.terrein. Voor de opstallen, enkel een "branche-genoot" welke voor de spreekwoordelijke appel & ei een kans ziet goedkoop een locatie en een potentieel netwerk / klantenbestand / netwerk te verkrijgen,
Een dergelijke faciliteit, maar dan in de Botlek zou een veel kleiner probleem vormen.
Ik zie weinig in deze berg oud ijzer die voor weinig andere doeleinden geschikt is en zie regelmatig veel betere projecten voorbij komen.quote:Op zondag 6 januari 2019 13:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Als een van onze speurders nog een link kan produceren voor https://www.collincrowdfund.nl/kros-b-v/ zou ik dat op prijs stellen.
Mee eens dat het een moeilijk verkoopbaar object is. De lening is echter maar 200k en alles van dit bedrijf komt in onderpand Incl grond en OG. Met de lineaire aflossing ben je denk ik al na 1.5 tot max 2 jaar uit de gevaren zone.quote:Op zondag 6 januari 2019 16:45 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zie weinig in deze berg oud ijzer die voor weinig andere doeleinden geschikt is en zie regelmatig veel betere projecten voorbij komen.
+ Nog 50k borg + zal er nog wel iets uit de inventaris komen. Zie het ook als een redelijk beperkt risico. Verkoop van het stuk grond zou wel erg lang kunnen duren, maar het geld zie ik wel terugkomen.quote:Op zondag 6 januari 2019 17:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Mee eens dat het een moeilijk verkoopbaar object is. De lening is echter maar 200k en alles van dit bedrijf komt in onderpand Incl grond en OG. Met de lineaire aflossing ben je denk ik al na 1.5 tot max 2 jaar uit de gevaren zone.
opm > borg is wel grotendeels moreel.quote:Op zondag 6 januari 2019 18:19 schreef djh77 het volgende:
[..]
+ Nog 50k borg + zal er nog wel iets uit de inventaris komen. Zie het ook als een redelijk beperkt risico. Verkoop van het stuk grond zou wel erg lang kunnen duren, maar het geld zie ik wel terugkomen.
Klopt, wel verdeeld over 2 personen. Moet wel wat te halen zijn.quote:Op maandag 7 januari 2019 08:28 schreef peterc het volgende:
[..]
opm > borg is wel grotendeels moreel.
dat zou je denken...... maar gevalletje proeflokaal bij Collin doet het ergste vrezenquote:Klopt, wel verdeeld over 2 personen. Moet wel wat te halen zijn.
Nog +/- 3 ton terug te betalen.quote:NPFC heeft, ondanks de eerdere berichtgeving op 13 december j.l., aangegeven in december en januari geen terugbetaling te kunnen doen aan de internationale crediteuren, behoudens de rentebetalingen. NPFC stelt dat de leningportfolio nog altijd erg fragiel is en de afgesproken (reeds gereduceerde) terugbetalingen ervoor zouden zorgen dat NPFC vanaf april geen geld meer in kas zou hebben. De crediteuren zien momenteel geen mogelijkheden alsnog terugbetalingen af te dwingen. NPFC is in gesprek met 2 lokale banken om voor komend jaar funding aan te trekken. Zodra hierover meer bekend is, ontvangt u bericht. De situatie blijft al met al precair.
En toch blijf ik het een slechte zaak vinden dat de latere investeerders in NPFC veel meer gedupeerd worden als de investeerders die eerder geïnvesteerd hadden.quote:Op maandag 7 januari 2019 09:50 schreef djh77 het volgende:
Oei problemen NPFC veel ernstiger dan gedacht:
[..]
Nog +/- 3 ton terug te betalen.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
quote:Op maandag 7 januari 2019 10:53 schreef obligataire het volgende:
Update B**Daan:
Het is de overtreffende trap van Belhamels![]()
![]()
Pure oplichting dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie in de dit geval ook niet in waarom de naam niet volledig zou moeten worden getoond maar goed, ik zit er niet in.
Macht der gewoonte......quote:Op maandag 7 januari 2019 10:59 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Pure oplichting dus.
Ik zie in de dit geval ook niet in waarom de naam niet volledig zou moeten worden getoond maar goed, ik zit er niet in.
twitter:credion twitterde op maandag 07-01-2019 om 09:16:03Het telefoontje van Credion kwam in 2015 voor het Helmondse bedrijf @gwleiding precies op het goede moment. De doorstart bleek in combinatie met de groei in 2015 meer geld te kosten dan begroot. Daarnaast had het bedrijf meer financiële ruimte nodig.https://www.credion.nl/ca(...)l&utm_campaign=Cases reageer retweet
hierbijquote:Op zondag 6 januari 2019 13:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Als een van onze speurders nog een link kan produceren voor https://www.collincrowdfund.nl/kros-b-v/ zou ik dat op prijs stellen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 7 januari 2019 12:13 schreef djh77 het volgende:
[..]
hierbijBedankt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 7 januari 2019 12:13 schreef djh77 het volgende:
[..]
hierbijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik lees de mail van CC ook net door. Er komt wat stooom uit mijn oren. Zoals het er staat is het pure diefstal van onze centen door deze heer Daan Ludwig van Imkerij BijDaan. Geld roven en dan je prive schulden aflossen. Eens even nadenken wat we hier verder mee kunnen doen!!quote:Op maandag 7 januari 2019 11:03 schreef obligataire het volgende:
[..]
Macht der gewoonte......
Dit is de achilleshiel van crowdfunding. Oplichters die gebruik maken van de onoplettendheid van platformen. DAT is nu de reden waarom een bank altijd tussentijdse cijfers wil.
De lening is van 19 maart, dus van 2018 zal er nog weinig bekend zijn geweest. (na edit)
De winkel in Leeuwarden is in 2014 via GvE gefinancierd. Dus daar is een vervroegde aflossing op handen. Als ik het goed lees staat er nog 12k open bij GvE. Zit hier iemand in de GvE lening? Zijn daar ooit problemen geweest? wat zijn de zekerheden bij de GvE lening die nu vrijgespeeld moeten worden?quote:Op maandag 7 januari 2019 12:45 schreef djh77 het volgende:
Broodje bewust op CC:
https://www.capitalcircle.nl/investeren/352-broodje-bewust
Zijn de genoemde pandrechten geregistreerd?quote:Op maandag 7 januari 2019 13:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik lees de mail van CC ook net door. Er komt wat stooom uit mijn oren. Zoals het er staat is het pure diefstal van onze centen door deze heer Daan Ludwig van Imkerij BijDaan. Geld roven en dan je prive schulden aflossen. Eens even nadenken wat we hier verder mee kunnen doen!!![]()
Alleen eenis niet voldoende!
Dit stond in het memorandum van deze pitch:
Zekerheden
Capital Circle beoordeelt de verstrekte zekerheden als ruim voldoende. Daan Ludwig tekent
hoofdelijk mee voor het gehele bedrag van de lening. Op basis van zijn persoonlijk vermogen is
er 100% materiële dekking. Eerste pandrecht op voorraad, inventaris en debiteuren. Er is een
ORV afgesloten. Voor de hoogte van de lening en gedurende de looptijd wordt deze verpand
aan Capital Circle.
Dan moet ik op zijn minst concluderen dat Capital Circle hier ook steken heeft laten vallen: Melden dat op basis van het persoonlijk vermogen de financiering 100% materiële dekking heeft, en nu vrolijk melden dat er 90K onttrokken is om privé schulden af te lossen. Deze twee zaken kan ik niet met elkaar rijmen bij een lening waarbij slechts 3 termijnen zijn voldaan!!!
Geen idee. Daar gaan we binnenkort in ieder geval achter komen.quote:Op maandag 7 januari 2019 14:40 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Zijn de genoemde pandrechten geregistreerd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |