abonnement Unibet Coolblue
pi_184482950
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:29 schreef monsterd. het volgende:
Beterschap! Wat een bikkel ben je dat je door je klachten heen toch doorgaat. Veel plezier alvast in de vakantie! En complimenten voor de kleur vouwgordijnen, mooi tintje. :)
Dankjewel heel lief. Ik ben er ook wel blij mee. Overgordijnen gewoon van de ikea :+ zijn wat lichter dus denk dat dat wel lekker breekt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184727952
Volgens mij is er gerookt in dit huis...


I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 31 januari 2019 @ 11:51:27 #53
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184728250
Hehehe, daar kijkt het wel op.

Hoe is het met je nek? Goeie wintersport gehad?
Resistance is futile.
pi_184728407
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2019 11:51 schreef Seven. het volgende:
Hehehe, daar kijkt het wel op.

Hoe is het met je nek? Goeie wintersport gehad?
Ik vind het zo ranzig he.

En mijn nek is een beetje mwa kan hem wel bewegen maar hij blijft stijf. Binnenkort weer maar naar de dokter. Maarja ben nu natuurlijk aan het schuren en verven zal ook niet helpen.

Wintersport was verder wel heerlijk. Een keer flink onderuit gegaan maar dat mocht de pret niet drukken. Het meest vervelende was dat het vlak voor een stuk was wat omhoog liep dus toen kon ik een stuk omhoog lopen :+ prachtig weer gehad.

I solemnly swear i'm up to no good
pi_184779773
Zo hoi :+

Vandaag is het plafond in de badkamer dicht gemaakt. Dat was dan ook meteen de laatste die dichtgemaakt moest worden. Jeej!

De gaten voor de spotjes zijn ook gemaakt. Dus dan oogt het meteen iets meer van Oh zo gaat dat dus worden.



Ik ben beneden kozijnen aan het schilderen

Verschil tussen rechts en links is iig goed zichtbaar.



Heb ook het binnen kozijn tussen woonkamer en gang geschilderd. Damn wat een verschil maakt dat meteen. Ipv een vergeelt kozijn gewoon fris wit :o O+ wel meteen lol van je werk.

Voor



Na



Close up verschil.. Jaja ben d'r nogal blij mee :+



Sorry voor de crappy foto's het werd nogal donker.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184788027
Ooh. Het wordt mooi!

Is die mooie auto van jullie? 😍
pi_184788380
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 07:46 schreef Angelfrouk het volgende:
Ooh. Het wordt mooi!

Is die mooie auto van jullie? 😍
Die Ka voor de deur? Nee denk dat het een auto van de overburen is. Wij hebben een cee'd station haha.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184788431
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 08:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Die Ka voor de deur? Nee denk dat het een auto van de overburen is. Wij hebben een cee'd station haha.
da's dan weer jammer... 😉
pi_184788503
Ik houd heel erg van dit soort klussen! Valt wel mee met de hoeveelheid werk en je ziet zoveel verschil. Al valt het toch altijd weer tegen hoeveel tijd je kwijt bent met schuren, afplakken, etc.

Wat is jullie verdere planning?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184788648
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik houd heel erg van dit soort klussen! Valt wel mee met de hoeveelheid werk en je ziet zoveel verschil. Al valt het toch altijd weer tegen hoeveel tijd je kwijt bent met schuren, afplakken, etc.

Wat is jullie verdere planning?
Oh man ik had eerst tesa tape wat een ellende scheurde steeds enzo..vreselijk. Dus ben naar de Praxis gegaan en spul van eigen merk gehaald. Werkt veel beter *)

Mijn nek vind vooral het schuren niet leuk. Baal een beetje van mijn lichaam op dit moment.

Planning voor nu is.

Mijn man gaat beneden wat puntjes op de i zetten. Vensterbank in de keuken plaatsen, er komt een andere deur tussen woonkamer en gang. Achterkant van onze kast nu daar de elektra klaar in is moet dichtgemaakt worden dat soort dingen haha.

Van de week ga ik beginnen met schuren boven van het gaatjes vullen en mijn schoonvader gaat de platen op de badkamer kitten. Al dat allemaal glad is ga ik daar poetsen zodat ze meeste stof weg is.

Daarna alles in de voorstrijk en verf gaan zetten daar zullen we nog wel even mee bezig zijn.

Boven moeten ook nog alle kozijnen blehg en moet ik even kijken welke raam kozijnen wel en niet al aan de binnenkant geverfd kunnen worden ivm het plaatsen van dubbel glas.

Op de momenten dat mijn man dan tijd heeft gaan we dan ook met de vloer beneden aan de gang.

Na het verven boven moet er daar ook nog een vloer in.

We gaan proberen eind februari over. Maar dat gaat strak worden en anders begin maart. We zitten gelukkig niet aan een datum vast.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184788659
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 08:58 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

da's dan weer jammer... 😉
Mijn beste vriend had een ford Ka. Was altijd hilarisch met scouting. Prima auto's verder. Maar denk dat wij meer hebben aan een station anders is het onze hond erin Ahw auto vol _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184791805
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

We gaan proberen eind februari over. Maar dat gaat strak worden en anders begin maart. We zitten gelukkig niet aan een datum vast.
Dat is wel heel fijn! Ik ben jaloers.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184932070
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is wel heel fijn! Ik ben jaloers.
Bij jullie gaat het anders ontzettend hard ^O^
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184932156
Wij modderen ondertussen vrolijk verder aan.

De vloer voor beneden ligt te acclimatiseren



Blijven schilderen.. Beneden is op de buitendeuren en draaiende delen van de ramen na bijna klaar. Buitendeuren en draaiende delen ga ik van het voorjaar/zomer doen als het open open kan blijven staan om te drogen.

Kozijnen 9010 en de deuren worden gewoon wit.



Nieuwe deur tussen de woonkamer en hal. Denk dat we er nog wel van die matte folie op gaan plakken.



We zijn bezig met een nieuwe vensterbank in de keuken.



Ondertussen is mijn man ook wat lampen aan het ophangen.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 10 februari 2019 @ 10:15:27 #65
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184932774
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 09:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij modderen ondertussen vrolijk verder aan.

De vloer voor beneden ligt te acclimatiseren

[ afbeelding ]

Blijven schilderen.. Beneden is op de buitendeuren en draaiende delen van de ramen na bijna klaar. Buitendeuren en draaiende delen ga ik van het voorjaar/zomer doen als het open open kan blijven staan om te drogen.

Kozijnen 9010 en de deuren worden gewoon wit.

[ afbeelding ]

Nieuwe deur tussen de woonkamer en hal. Denk dat we er nog wel van die matte folie op gaan plakken.

[ afbeelding ]

We zijn bezig met een nieuwe vensterbank in de keuken.

[ afbeelding ]

Ondertussen is mijn man ook wat lampen aan het ophangen.

Ik vind de deur heel mooi staan! En goed laminaat ^O^, zijn dat extra brede planken? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_184933197
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 10:15 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik vind de deur heel mooi staan! En goed laminaat ^O^, zijn dat extra brede planken? :)
Dankjewel! Ben zelf ook erg blij met de deur oogt meteen weer heel anders.

De planken zijn inderdaad ongeveer anderhalve normale plank. En ze zijn lekker stroef voor onze Loebes zijn pootjes.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 10 februari 2019 @ 11:05:57 #67
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184933320
Prachtig, die witte deur met de kleur de muren O+
Resistance is futile.
pi_184935900
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 11:05 schreef Seven. het volgende:
Prachtig, die witte deur met de kleur de muren O+
Ik vind dat altijd zo mooi dat contrast. O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184941117
Ja, heel fraai! En zo'n vensterbank maakt een ruimte ineens af.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 10 februari 2019 @ 18:39:43 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184942093
Wat schilder je netjes trouwens!
Resistance is futile.
pi_184943699
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 18:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, heel fraai! En zo'n vensterbank maakt een ruimte ineens af.
Dankjewel! Ja vensterbank doet het goed. Moet hem alleen nog even afkitten.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184943712
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 18:39 schreef Seven. het volgende:
Wat schilder je netjes trouwens!
Dankjewel dat is lief. Ben er ook altijd wel even mee bezig hoor :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184956107
Ik was de deur van het toilet aan het schuren. Die verf is er door iemand ooit hopeloos slecht opgezet. Bladderde af tijdens het schuren.. Andere stukken zaten weer wel goed. Dus me net maar kwaad gemaakt met de schuurmachine erop.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185036068
Ik heb vandaag de klimop verwijderd in de tuin.



Hoe krijg ik die restjes van de muur?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185036642
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 19:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb vandaag de klimop verwijderd in de tuin.

[ afbeelding ]

Hoe krijg ik die restjes van de muur?
"Laat de klimop enkele weken afsterven en indrogen. Door het verdrogen van de klimop wordt de hechting van de wortels aan de gevel aanzienlijk minder waardoor je deze makkelijker kunt verwijderen. Des te langer je de klimop laat indrogen des te makkelijker het verwijderen wordt." (Bron)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185036710
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 19:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

"Laat de klimop enkele weken afsterven en indrogen. Door het verdrogen van de klimop wordt de hechting van de wortels aan de gevel aanzienlijk minder waardoor je deze makkelijker kunt verwijderen. Des te langer je de klimop laat indrogen des te makkelijker het verwijderen wordt." (Bron)
Dat gaat hem niet meer worden want die klimop ligt er al af. Wilde het broed seizoen voor zijn.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185036712
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 19:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb vandaag de klimop verwijderd in de tuin.

[ afbeelding ]

Hoe krijg ik die restjes van de muur?
Wat een heerlijkheid altijd als die zooi (klimop) weg is. Verder wat claudia_x zegt :D
pi_185036743
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 19:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat gaat hem niet meer worden want die klimop ligt er al af. Wilde het broed seizoen voor zijn.
Van dezelfde bron: "Klimop laat een soort zuignapjes achter op het metselwerk van gevels die er niet makkelijk af te krijgen zijn. Maar het is mogelijk. De beste methode is met spierballen en een harde borstel. Met wat geduld is dit de beste optie. Is het zeer hardnekkig of overdadig, dan kun je overwegen om een verfschraper of ander brandertje in te zetten. Let wel op dat je niet de stenen beschadigt."

Ik zou de harde borstel proberen. Of heb je dat al gedaan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185036775
Ik laat trouwens tegen mijn eigen gevel bewust alleen klimplanten groeien die zich niet aan de gevel hechten. Liever een rek plaatsen dan de ellende met die wortels. Het beschadigen gaat zó snel. Dat zie ik nu ook bij onze houten schuur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185037028
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 19:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Van dezelfde bron: "Klimop laat een soort zuignapjes achter op het metselwerk van gevels die er niet makkelijk af te krijgen zijn. Maar het is mogelijk. De beste methode is met spierballen en een harde borstel. Met wat geduld is dit de beste optie. Is het zeer hardnekkig of overdadig, dan kun je overwegen om een verfschraper of ander brandertje in te zetten. Let wel op dat je niet de stenen beschadigt."

Ik zou de harde borstel proberen. Of heb je dat al gedaan?
Ik heb denk ik diezelfde bron vandaag al gelezen haha.

Maar ik laat het wel even een paar weken drogen en pak dan de harde borstel.

Thx
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185037044
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 19:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik laat trouwens tegen mijn eigen gevel bewust alleen klimplanten groeien die zich niet aan de gevel hechten. Liever een rek plaatsen dan de ellende met die wortels. Het beschadigen gaat zó snel. Dat zie ik nu ook bij onze houten schuur.
Ik ook.. Maarja daar hebben de vorige bewoners niet aan gedacht.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185037086
Die muur gaat waarschijnlijk toch wel lelijk blijven dus zit er aan te denken van het voorjaar /zomer zoiets tegenaan te maken.


I solemnly swear i'm up to no good
pi_185037098
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 20:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik heb denk ik diezelfde bron vandaag al gelezen haha.

Maar ik laat het wel even een paar weken drogen en pak dan de harde borstel.

Thx
Klinkt verstandig. Het is verleidelijk om het agressief aan te pakken, maar ik zou zelf niet het risico willen lopen om iets te beschadigen. Uiteindelijk doe je het vooral nog vanuit esthetisch oogpunt.

Verder al plannen met de tuin?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185037109
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 19:51 schreef Veritas-1 het volgende:

[..]

Wat een heerlijkheid altijd als die zooi (klimop) weg is. Verder wat claudia_x zegt :D
Spontaan een paar meter meer tuin _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185037117
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 20:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Die muur gaat waarschijnlijk toch wel lelijk blijven dus zit er aan te denken van het voorjaar /zomer zoiets tegenaan te maken.


[ afbeelding ]
Staat er zon op die muur gedurende (een deel van) de dag?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185037143
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 20:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Staat er zon op die muur gedurende (een deel van) de dag?
Nee :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185037203
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 20:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Klinkt verstandig. Het is verleidelijk om het agressief aan te pakken, maar ik zou zelf niet het risico willen lopen om iets te beschadigen. Uiteindelijk doe je het vooral nog vanuit esthetisch oogpunt.

Verder al plannen met de tuin?
Ja! Bestrating vanaf 2,5 vanaf de achtergevel gaat eruit. Dan gras bij de boom en wat borders voor planten.

Die grote lelijke ingezakte bak gaat weg en daar ook planten. En ik zit er aan te denken die houten bakken daar te doen.

Het gaat vooral heel veel groener worden.

Achterste stuk van de tuin kun je niet goed zien maar loopt nog achter de garage door en is ook nog best diep daar komen achter de garage laagstammige appelbomen (2) heeft heel de dag zon.

Nou ja verder nog even bedenken maar vooral meer groen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185037206
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 20:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nee :)
Mijn ervaring is dat het met zo'n hoek heel moeilijk wordt om iets fleurigs te laten groeien. Maar een verticale tuin is wel een goed idee. Misschien kruiden die in de schaduw groeien kiezen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185037229
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 20:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat het met zo'n hoek heel moeilijk wordt om iets fleurigs te laten groeien. Misschien kruiden die in de schaduw groeien kiezen?
Violen doen het altijd wel dat scheelt. En sowieso wat kruiden die ik weer voor het koken kan gebruiken. Het gaat mij er ook meer om dat we niet tegen allemaal muren aan lopen te kijken.

Scheiding tussen ons en de buren is namelijk ook een muur.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185037239
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 20:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Nou ja verder nog even bedenken maar vooral meer groen.
Super! Daar word ik heel blij van. Niet dat dat ertoe doet. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185037519
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 20:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Super! Daar word ik heel blij van. Niet dat dat ertoe doet. :+
Ik ook. Hou niet zo van alleen maar steen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185043494
Op de trap zitten van de halve maantjes geplakt. Ik wil die eraf halen en dan de trap lakken en later nog eens bekleden met flex stairs ofzo maar for the time being moet het gewoon even gelakt blijven.

Hoe krijg ik alleen die lijm resten van de treden af? Heeft iemand daar misschien een hele goede tip voor?
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 16 februari 2019 @ 07:16:08 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185043506
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 07:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Op de trap zitten van de halve maantjes geplakt. Ik wil die eraf halen en dan de trap lakken en later nog eens bekleden met flex stairs ofzo maar for the time being moet het gewoon even gelakt blijven.

Hoe krijg ik alleen die lijm resten van de treden af? Heeft iemand daar misschien een hele goede tip voor?
Bij mijn zoon gedaan met heel veel geduld en een handschuurmachine.
Dat wat niet weggestoken kon worden iig. Sowieso eerst met cola en een plamuurmes proberen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185043567
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 07:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij mijn zoon gedaan met heel veel geduld en een handschuurmachine.
Dat wat niet weggestoken kon worden iig. Sowieso eerst met cola en een plamuurmes proberen.
Cola op een doek erop laten inweken dan?

Blijft toch bizar waar cola allemaal niet goed voor is.. Traplijm verwijderen, roest verwijderen, zorgen dat je niet te snel dronken word van de bacardi.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 16 februari 2019 @ 09:06:20 #95
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185044078
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 20:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja! Bestrating vanaf 2,5 vanaf de achtergevel gaat eruit. Dan gras bij de boom en wat borders voor planten.

Die grote lelijke ingezakte bak gaat weg en daar ook planten. En ik zit er aan te denken die houten bakken daar te doen.

Het gaat vooral heel veel groener worden.

Achterste stuk van de tuin kun je niet goed zien maar loopt nog achter de garage door en is ook nog best diep daar komen achter de garage laagstammige appelbomen (2) heeft heel de dag zon.

Nou ja verder nog even bedenken maar vooral meer groen.
Ben benieuwd, ik vond het uitdokteren van een beplantingsplan is superleuk. Ben ik weken mee druk geweest :P .
Resistance is futile.
pi_185044176
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 09:06 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ben benieuwd, ik vond het uitdokteren van een beplantingsplan is superleuk. Ben ik weken mee druk geweest :P .
Ik vind het juist ontzettend moeilijk. Bij onze huidige tuin ging het me een stuk makkelijker af.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185044287
Ik vind het nu ook nog een beetje lastig hoor. Maar straks als het huis af is kan ik daar mee aan de gang en dan gaat dat meestal vanzelf wel leven.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185044374
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 09:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind het nu ook nog een beetje lastig hoor. Maar straks als het huis af is kan ik daar mee aan de gang en dan gaat dat meestal vanzelf wel leven.
Dat denk ik ook. Het helpt als je er een tijdje hebt geleefd. Ik wil zelf eigenlijk minstens één keer alle seizoenen meemaken voor ik iets drastisch doe.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 09:51:14 #99
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185044434
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 09:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het juist ontzettend moeilijk. Bij onze huidige tuin ging het me een stuk makkelijker af.
Haha, ik ben er niet voor niks weken mee bezig geweest :P .
Resistance is futile.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 10:14:59 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185044688
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 07:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Cola op een doek erop laten inweken dan?

Blijft toch bizar waar cola allemaal niet goed voor is.. Traplijm verwijderen, roest verwijderen, zorgen dat je niet te snel dronken word van de bacardi.
Laten inweken idd, paar minuten iig.
En ik zou gewoon voorzichtig schenken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')