abonnement Unibet Coolblue
pi_183934896
Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels 42 en woon 10 jaar in mijn huisje met veel plezier. Toch is het na 10 jaar wel eens tijd om wat te verven, te verbeteren enzovoorts. Maar ik heb geen goed betaalde baan en dit alles dus met puur improvisatie en een lieve pa.

Ik ben een roker en rook ook binnen dus teer en nicotine op alles....

Maar ik ben alleen dus zoals ik het zie, mijn huis en ik doe wat ik wil.

Dat meteen daargelaten ik ben niet begonnen met ik ga heel mijn huis aanpakken maar eehm daar komt het inmiddels wel op neer...

Goed om bij het begin te beginnen, ik heb een 45 graden hoek ik mijn huis en wat doe je daar mee?? Wel ik had het idee om daar een bureau in te proppen, beeldscherm er in en klaar.




Zo was het toen (2008) en ja dat was prima. Al heb ik dat beeldscherm wel een verdieping lager gezet want dit was veul te hoog en niet prettig. :P Printer en beeldscherm ruilde van plek en dat was beter. In de loop der jaren evolueerde mn bureau. Ik heb daar helaas geen foto's van.

Het punt is, ik wilde uiteindelijk ook mijn bureaublad vervangen en mijn huisje mooier maken maar toen ik meer delen van mijn oude bureau weg haalde kwam ik steeds meer tot de realisatie dat ik ook mijn muren moest doen. Mja als ik dan heel mijn bureau weg haal.... Dan ook de 45 graden hoek isoleren (daar kwam zoveel kou vandaan) en als ik dat dan doe moet ik ook mijn plafond doen......

MIJN GOD waar ben ik aan begonnen.... |:( |:(

Hiernaast wilde ik mijn gang een opknap beurt geven en een kast maken boven mijn voordeur. Mijn huis is achterlijk hoog (2,71) en boven die deur zit een berg loze ruimte. Aangezien ik geen kelderbox oid heb is alle berg ruimte mee genomen en dat leek me wel een optie.

Zo doende ben ik bezig met 2 projecten tegelijk....

Ik heb niet van alles foto's gemaakt maar ik zal jullie proberen geleidelijk up to date te brengen.

Mijn bureau wil ik zwart en wit, zo was ik al allerlei planken in die kleuren aan het verven en kwam uiteindelijk toe aan mn bureau blad maar toen ik die weg haalde realiseerde ik me dus dat ik ook mijn muren moest doen en toen ook mijn plafond....

En dan krijg je zo iets:

Flink bruin....
Op de grond al bescherming

Maar hoe isoleer je zo een 45 graden hoek??? Mijn pa had nog systeem plafondplaten over gemaakt van glas of steen wol met een witte spuitlaag over 1 kant. Die heb ik gepoogd te snijden in 45 graden en met behulp van lijm op een plank geplakt.


Ok niet perfect maar omdat het zo zacht was, werkt het wel.




Na dit nog een dikke laag piepschuim,



En eindigen met weer een laag plafond plaat voor de nette afwerking. Moest wel een stuk laminaat weg hakken maar dat is redelijk netjes gelukt.


Bij iedere laag flink acrylraat kit gebruikt om alles af te dichten en het piepschuim vast gelijmd met PU bruis lijm dus ik denk dat die hoek goed geïsoleerd is inmiddels. :P

Van de kast in mn gang heb ik geen voor foto's, Ik laat alleen wat foto's zien.



Dit was mn 1e idee maar dat vond ik niet echt mooi.



Daarbij ging het doorhangen met een klein beetje gewicht....

Dus een tussen staander



Nu nog verven maar plan 1 en kast is dus wel zo goed als af! *O*


Ok het zit niet helemaal recht maar ik vind het goed zo. Ok het linker greepje moet nog wat lager maar dat komt wel voor dat ik ze verven ga.

De 1e laag verf op een deel van mn muur:



Op mn plafond zat al een rand en de hoeken in mijn huis lijken altijd witter dan ze zijn dus leek het mij een optie om dit zo te doen, muur voor muur.... Daarbij, als ik eerst mijn muren doe en later pas mn plafond kan ik nooit meer in die hoek komen. Het is of eerst die hoek of heel mijn huis leeg halen en dat laatste is geen optie.

Dit was mijn hele lange post over mijn klussen....

In mijn ogen 1 groot drama want was ik er maar nooit aan begonnen, aan de andere kant, het word allemaal wel weer mooi nu! *;
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_183934899
1 is wel genoeg modjes. ;)
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  maandag 24 december 2018 @ 04:10:55 #3
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_183934920
Succes! Wel schokkend om het contrast met die al geverfde muur te zien. Ga je nu stoppen met roken?
  maandag 24 december 2018 @ 07:51:33 #4
329736 Knetterkrankjorum
Ik ben knetter... Ik mag dat !
pi_183935188
Tof.
Dit volg ik even
-insert koosnaampje-
You cannot save a life, you simply delay death.
  Moderator maandag 24 december 2018 @ 08:55:46 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_183935514
Nou, dat knapt in ieder geval wel heel erg op zo ! :).
Klussen met feitelijk geen budget is natuurlijk ook al een uitdaging op zich
  Forum Admin maandag 24 december 2018 @ 10:21:24 #6
58651 crew  murp
murp
pi_183936683
Je hebt goed je best gedaan op dat kleurtje op de muren :+ Het Is ontzettend opgeknapt.

Succes :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_183937296
Lekker bezig!

Geeft het je geen extra motivatie om te zien hoe mooi het opknapt?

Die kast boven de deur vind ik slim gevonden! Heel praktische invulling voor ruimte waar je anders toch niets mee doet. (Ik had zelf iets meer ruimte gehouden boven de deur, maar ik ben vrij lang)

Ga zo door :-)
pi_183940070
Hahaha, sorry maar ik moest zo ontzettend lachen om die aanslag op de muren :D . Goed bezig! Ik beloof je dat stoppen met roken makkelijker is als je niet meer binnen rookt. Misschien is dat een goeie stok achter de deur?
Resistance is futile.
  maandag 24 december 2018 @ 18:44:21 #10
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_183944983
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 04:10 schreef Aventura het volgende:
Succes! Wel schokkend om het contrast met die al geverfde muur te zien. Ga je nu stoppen met roken?
Nee, dit is na 10 jaar wonen en roken dus na deze opknap beurt kan het er weer 10 jaar tegenaan. :P
quote:
14s.gif Op maandag 24 december 2018 07:51 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
Tof.
Dit volg ik even
Hey Kanjer, das lang geleden!
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 08:55 schreef Vonkenboer het volgende:
Nou, dat knapt in ieder geval wel heel erg op zo ! :).
Klussen met feitelijk geen budget is natuurlijk ook al een uitdaging op zich
Klopt, gelukkig heb ik een lieve pa die me sponsort Hij heeft de verf gekocht, plastic voor op de grond, enz enz

Daarnaast, her gebruiken van dingen die je al hebt kan ook. Die kast boven mijn voordeur is gemaakt van onderdelen van mn oude kledingkast

De grote plank had ik eerst verkeerd gezaagd waardoor ie te klein was, ik had verder niet genoeg hout om een nieuwe te zagen dus heb ik met constructie lijm 3 planken (2 grote en 1 kleintje) aan elkaar gelijmd. Dit kan je zo duidelijk zien :



Een tv meubel (die ik verbouwd heb) Zijn de deurtjes en de scharnieren.

en de donkere randen op de deurtjes zijn plinten die ik over had voor mn laminaat.

Ik ben nogal creatief met het vinden van oplossingen. :P

Laagje verf er over heen straks en niemand die dat ziet. ;)
quote:
2s.gif Op maandag 24 december 2018 10:21 schreef murp het volgende:
Lekker bezig :) 14.gif
Thx! ^O^
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 10:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Je hebt goed je best gedaan op dat kleurtje op de muren :+ Het Is ontzettend opgeknapt.

Succes :)
Niet allemaal alleen hoor, de 1e jaren zat ik elke zaterdag met een man of 5 a 6 rokers in huis.

Thx! ^O^
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 11:28 schreef kingjotte het volgende:
Lekker bezig!

Geeft het je geen extra motivatie om te zien hoe mooi het opknapt?

Die kast boven de deur vind ik slim gevonden! Heel praktische invulling voor ruimte waar je anders toch niets mee doet. (Ik had zelf iets meer ruimte gehouden boven de deur, maar ik ben vrij lang)

Ga zo door :-)
Motivatie op zich wel maar ik zit psychisch niet helemaal lekker en kan vaak de energie niet vinden om verder te gaan. Het gaat dan ook niet echt snel. Sommige dagen doe ik er helemaal niets aan

Ik weet niet hoe lang je bent maar die kast zit op 2.37,5 meter van de grond. Lijkt me hoog genoeg. Ook voor jou. Het plafond in mijn huis is nogal hoog. (±2.71 meter)

quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 14:09 schreef Seven. het volgende:
Hahaha, sorry maar ik moest zo ontzettend lachen om die aanslag op de muren :D . Goed bezig! Ik beloof je dat stoppen met roken makkelijker is als je niet meer binnen rookt. Misschien is dat een goeie stok achter de deur?
Ja erg he... Vooral als je dan een plank weg haalt en het verschil ziet met hoe het was. Zoals je rechts nog goed kan zien.

Niet echt, ik ga niet in weer of wind buiten staan en dan steek ik m toch gewoon weer binnen aan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Outpost76 op 25-12-2018 02:24:03 ]
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  maandag 24 december 2018 @ 18:54:36 #11
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_183945142
Moet trouwens zeggen dat rook altijd die 45 graden hoek in trok, ondanks dat ik de afzuiging op max heb staan. Nu die hoek geïsoleerd is lijkt het er op dat de rook daar niet meer heen trekt. Ik heb dus goede hoop dat ie minder snel bruin wordt dan dat ie nu is.

Mijn gang krijgt trouwens verder ook een op knap beurt want het behang daar hield niet goed en hangt op bepaalde plekken al 10 jaar los. :P Onder de kast boven mn voordeur gisteren de muren links en rechts voorzien van de 1e laag verf.Onder de kast wil ik een gordijn gaan ophangen als extra kou front en dan ziet niemand het verschil tussen het nieuwe behang en dat daar alleen geverfd is.

Mn nieuwe behang heb ik al jaren in huis maar het kwam er nooit van, nu heb ik her en der het behang kapot getrokken dus moet ik wel. :+ Behang tafel en lijm heb ik ook nog in huis. Alleen moet ik eerst mn woonkamer afmaken zodat ik spullen op zn plek kan gaan zetten en mn gang leeg kan halen. (1 grote boeken kast, een schoenen kast en 1 laden kast kan ik nu nergens kwijt.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Outpost76 op 25-12-2018 00:09:15 ]
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  maandag 24 december 2018 @ 18:58:08 #12
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_183945217
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 08:12 schreef GX3 het volgende:
Dat knapt op! Maar mèn wat waren die muren bruin geworden. :X
Ja erg he... Daar heb ik straks weer 10 jaar voor om t weer op niveau te krijgen. :P

quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 08:22 schreef Messina het volgende:
Dat ziet er al heel wat beter uit inderdaad!
Thx! ^O^
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  dinsdag 25 december 2018 @ 02:42:12 #13
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_183952542
Kleine update van mn gang met een paar foto's,

Links en rechts geverfd voor de 1e keer



Rechts (het opstaande randje bij mijn deur moet zwart worden net als het kozijn dus daarom heb ik het niet mee genomen de 1e keer. 1 laag om zuigen tegen te gaan lijkt mij genoeg.)



Links (op de latjes komen planken zodat ik er mijn tuinier meuk neer kan zetten. Bij de pijltjes is behang wat ik nog weg halen moet. Ook weer een gedeelte wat zwart moet worden samen met het kozijn en mn deur die wit moet worden ipv dit achterlijke rood....



De 3 plankjes die links naast mn voordeur komen (@Vonkenboer dit zijn laden frontjes die ik geplamuurd en geverfd heb.Zo kan je zonder veel geld toch dingen maken. Als je maar dingen bewaard en niet altijd alles maar weg gooit.... ^O^ )



Voor tijdelijke opslag laat ik mn kast boven mn voordeur voorlopig zo als ie is, pas als ik ruimte heb door dat ik elders verder ben ga ik m naar beneden halen en verven. De onderste plank verven op zn kop is niet echt 1 van de dingen die ik graag doe.... :P

[ Bericht 15% gewijzigd door Outpost76 op 25-12-2018 03:46:44 ]
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_184069741
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 18:44 schreef Outpost76 het volgende:

De grote plank had ik eerst verkeerd gezaagd waardoor ie te klein was, ik had verder niet genoeg hout om een nieuwe te zagen dus heb ik met constructie lijm 3 planken (2 grote en 1 kleintje) aan elkaar gelijmd. Dit kan je zo duidelijk zien :

[ afbeelding ]

Heb je nog iets gedaan om de naad in de overspanning die uit twee delen bestaat te verstevigen? Met alleen de kopse kanten aan elkaar gelijmd zou ik dat niet vertrouwen met spullen in die kast. Ik zou dan zeker van bovenaf nog een stuk hout ruim over de naad lijmen en schroeven.
  zondag 30 december 2018 @ 02:12:47 #15
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_184078636
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 20:41 schreef Chaos het volgende:

[..]

Heb je nog iets gedaan om de naad in de overspanning die uit twee delen bestaat te verstevigen? Met alleen de kopse kanten aan elkaar gelijmd zou ik dat niet vertrouwen met spullen in die kast. Ik zou dan zeker van bovenaf nog een stuk hout ruim over de naad lijmen en schroeven.
Waardoor ik minder ruimte heb ik mijn kast en ik niet makkelijk iets naar achter kan schuiven oid...

Ik heb er aan gedacht maar door de manier waarop ie vast zit ga ik er van uit dat de naad houd. :Y Ik heb vezel bruislijm gebruikt op droog poreus spaanplaat. 2 platen na ingelijmd tegen elkaar gelegd en van boven en onder druk uitgevoerd. De enige kant de lijm op kon was in het poreuze spaanplaat. Toen het droog was heb ik er druk op uitgevoerd om de sterkte te testen en in mijn ogen is het 1 plank nu, al blijft het uiteraard relatief kwetsbaar. Daarom gebruik ik het ook niet om zware dingen in op te slaan. Ik heb geen kelder box oid dus is dit een goede opslag voor bv mijn kussentjes die ik in de zomer gebruik buiten. Dat weegt niets en mn kast word niet getest op wat voor gewicht ie dragen kan.



Wel bedankt voor het mee denken. ^O^ Ik ben alleen zo een denker dat ik over dit soort dingen al 10x heb na gedacht en hoe het op te lossen.Voor ik het toe pas.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zondag 30 december 2018 @ 02:34:12 #16
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_184078844
@Vonkenboer mijn oude lade frontjes als muur plankjes :



Het lijkt alsof ze scheef zitten maar ze zitten alle 3 zo goed als waterpas!
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 06:26:52 #17
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_184410396
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 02:34 schreef Outpost76 het volgende:
@Vonkenboer mijn oude lade frontjes als muur plankjes :

[ afbeelding ]

Het lijkt alsof ze scheef zitten maar ze zitten alle 3 zo goed als waterpas!
Dat is best netjes geworden dacht ik zo ! Heb je verder nog plannen ?
  donderdag 17 januari 2019 @ 02:58:16 #18
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_184448293
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 06:26 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dat is best netjes geworden dacht ik zo ! Heb je verder nog plannen ?
Thx! ^O^
Voor deze hoek ben ik wel zo goed als klaar. Al mogen er nog plinten op de vloer en moet ik de kast boven deze deur nog verven. Daarnaast wil ik ooit in de toekomst deze afschuwelijke rode deur creme of wit verven. Maar dat is toekomst muziek.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  donderdag 17 januari 2019 @ 06:39:09 #19
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_184448825
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 02:58 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Thx! ^O^
Voor deze hoek ben ik wel zo goed als klaar. Al mogen er nog plinten op de vloer en moet ik de kast boven deze deur nog verven. Daarnaast wil ik ooit in de toekomst deze afschuwelijke rode deur creme of wit verven. Maar dat is toekomst muziek.
Gewoon wit verven, creme wordt ie dan vanzelf. ^O^
  dinsdag 5 februari 2019 @ 02:10:13 #20
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_184828234
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 06:39 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Gewoon wit verven, creme wordt ie dan vanzelf. ^O^
Ja, dat werkt niet zo met lak, dat is iets anders dan latex. ;)
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_184829115
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 02:10 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ja, dat werkt niet zo met lak, dat is iets anders dan latex. ;)
Oh ja.. Ik kan aan de staat van de kozijnen in mijn nieuwe huis anders prima zien dat er gerookt is in dat huis..brr.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 8 februari 2019 @ 02:06:26 #22
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_184889638
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 07:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh ja.. Ik kan aan de staat van de kozijnen in mijn nieuwe huis anders prima zien dat er gerookt is in dat huis..brr.
Schoonmaken en poetsen, dan zal het grotendeels weg zijn. :Y Bij Latex verf werkt dat helaas niet zo........
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_184891628
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 07:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh ja.. Ik kan aan de staat van de kozijnen in mijn nieuwe huis anders prima zien dat er gerookt is in dat huis..brr.
verf op alkydbasis vergeelt ook, zelfs zonder invloed van zonlicht, hè. nicotine en teer trekken er als het goed is niet in omdat het minimaal poreus is.
pi_184892009
Dan zal het wel een combinatie van zijn. Dacht altijd dat enkel verf op terpentine basis vergeelde. Dus heb nu op waterbasis gehaald. Maakt verder niet uit ook het is weer mooi wit aan het worden.
I solemnly swear i'm up to no good
  † In Memoriam † zondag 17 februari 2019 @ 00:06:51 #25
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_185058297
_O_ goed bezig Possie _O_
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')