quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:26 schreef Salvad0R het volgende:
Vriest er net zo hard weer aan joh klimaatnazis die dogmatisch schuldgevoel gebruiken net als de kerk
Echt he, domme wetenschappers.quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:21 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik denk toch dat de opwarming van het water meer effect heeft op het stijgen door het uitzettingscoefficient dan al dat smeltende ijs.
ja ik vind het wel een goed idee om dat te gaan berekenen eigenlijk!quote:
Ja. Zie de eerste zin van de OP:quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:51 schreef aloa het volgende:
Het gaat toch ook meer om het landijs dan om het poolijs wat voor de stijging zorgt.
quote:Het smeltende gletsjerijs in het arctisch gebied levert op dit moment de grootste bijdrage aan de stijging van de zeespiegel. Per seconde stroomt er door de opwarming van de aarde 14.000 ton water de zee in.
Je artikel gaat ook over landijs, gletsjerijs, zie eerste zin.quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:51 schreef aloa het volgende:
Het gaat toch ook meer om het landijs dan om het poolijs wat voor de stijging zorgt.
het kan niet om poolijs gaan aangezien de zeespiegel 0.0 stijgt van een gesmolten ijsblok... Iets met opwaartse kracht hé!quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:51 schreef aloa het volgende:
Wat? Dat water een wat aparte stof is die bij 4 graden C de hoogste dichtheid heeft? Water heeft in tegenstelling tot de meeste andere stoffen de eigenschap dat het bij temperaturen zowel lager als hoger dan 4 graden C een lagere dichtheid heeft. De meeste andere stoffen worden lichter als ze warmer worden en zwaarder als ze afkoelen.quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:46 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
ja ik vind het wel een goed idee om dat te gaan berekenen eigenlijk!
In het noordpoolgebied zijn geen gletsjers?quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:55 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
het kan niet om poolijs gaan aangezien de zeespiegel 0.0 stijgt van een gesmolten ijsblok... Iets met opwaartse kracht hé!
nee wat het effect op de stijging is.quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat? Dat water een wat aparte stof is die bij 4 graden C de hoogste dichtheid heeft? Water heeft in tegenstelling tot de meeste andere stoffen de eigenschap dat het bij temperaturen zowel lager als hoger dan 4 graden C een lagere dichtheid heeft. De meeste andere stoffen worden lichter als ze warmer worden en zwaarder als ze afkoelen.
ik bedoel het in zee liggende gedeelte en niet het op land liggende gedeelte. Landijs en poolijs dus.quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In het noordpoolgebied zijn geen gletsjers?
Ja nou en? Daar gaat dit topic toch helemaal niet over.quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:58 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
ik bedoel het in zee liggende gedeelte en niet het op land liggende gedeelte. Landijs en poolijs dus.
Als er op een ijsblok ijs gaat smelten en er als water afloopt of afbreekt zal de zee daar geen zier van stijgen.
Zal wel Groenland bedoelt worden.quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In het noordpoolgebied zijn geen gletsjers?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop