abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator zondag 23 december 2018 @ 19:47:46 #101
351614 crew  ijs_beer
IJskoud de lekkerste.
pi_183926635
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:31 schreef grazz het volgende:
Vergeten jullie niet de foto's te maken van jullie gerechten? :P Ben wel benieuwd.

En MaLo fijn dat het goed gaat met je familielid. Kans dat hij/zij voor kerst thuis is? Om nou de feestdagen in het ziekenhuis door te brengen....
Ik zal proberen herinneren niet te vergeten. >:O
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
  Moderator zondag 23 december 2018 @ 19:48:21 #102
351614 crew  ijs_beer
IJskoud de lekkerste.
pi_183926645
Hopelijk is je familielid weer snel thuis MaLo!
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
  zondag 23 december 2018 @ 19:48:42 #103
115121 MaLo
#neverforget
pi_183926652
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:31 schreef grazz het volgende:
Vergeten jullie niet de foto's te maken van jullie gerechten? :P Ben wel benieuwd.

En MaLo fijn dat het goed gaat met je familielid. Kans dat hij/zij voor kerst thuis is? Om nou de feestdagen in het ziekenhuis door te brengen....
Is weer thuis *O*
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 18:59 schreef Aoibhin het volgende:
Vandaag de groenteterrine voor het voorgerecht gemaakt; die kan vannacht nog even in de koelkast opstijven.

Aardappelpuree ook al gemaakt en zo maak ik ook nog even de kokostruffels (die moeten ook zeker een nacht in de koelkast; gaat niet op tijd af als ik die morgen maak).

Morgen alleen nog vers brood bakken en het hoofdgerecht maken, maar dat moet beide sowieso echt op de dag zelf.

Wij hebben morgen voor het eerst kerstdiner op kerstavond i.p.v. 1e/2e kerstdag. Dit kwam net wat beter uit.
Groenteterrine, is dat lekker :@. Ik stel me bij Terrines altijd trillerig voedsel voor. Misschien heb ik nog nooit een goede terrine gehad :D.
Veel plezier met kokkerellen!

quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:06 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Leuk dat iedereen zo met de kerst bezig is ~:)

Soepje heeft potentie, maar nog wel wat aankleding nodig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat peper is denk ik wel een goed idee, misschien een teentje knoflook, een swirl room voor de sier en wat lente-ui of misschien krokante uitjes erop en het gaat wel wat worden denk ik :)
Ik dacht dat je tomatensoep van scratch ging maken :D. Ik had laatst huisgemaakte pomodori-soep met een swirl bieslook-room, dat was erg lekker!
Twente O+
  Moderator zondag 23 december 2018 @ 19:50:25 #104
163650 crew  Greys
Nee.
pi_183926686
Als ik Twitter en de Wiwi's mag geloven zijn de liedjes van Spanje die nog in de race zijn allemaal echt flutter dan flut. Ben benieuwd! :D

Zie op tegen morgen (uitvaart) maar het gaat ook weer 'helpen' denk ik. En daarna kerst. In de dagen tussen kerst en oud en nieuw lekker veel leuke kerstfilms kijken, en zin in 29 dec. Bingo met ouwe Joop in de kroeg. _O_
Koutist in opleiding.
pi_183926748
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 19:50 schreef Greys het volgende:
Als ik Twitter en de Wiwi's mag geloven zijn de liedjes van Spanje die nog in de race zijn allemaal echt flutter dan flut. Ben benieuwd! :D

Zie op tegen morgen (uitvaart) maar het gaat ook weer 'helpen' denk ik. En daarna kerst. In de dagen tussen kerst en oud en nieuw lekker veel leuke kerstfilms kijken, en zin in 29 dec. Bingo met ouwe Joop in de kroeg. _O_
Sterkte morgen!
pi_183926785
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:48 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik dacht dat je tomatensoep van scratch ging maken :D. Ik had laatst huisgemaakte pomodori-soep met een swirl bieslook-room, dat was erg lekker!
From scratch overweeg ik nog ;). Als het nu niet te vreten was geweest dan had het in elk geval niet aan het recept voor de soep kunnen liggen :) En ik ben vandaag in een luie bui Voor het kerstdiner moet ik nog kiezen of ik 'valsspeel' met bliksoep en op die manier minder in de keuken sta. Dat kan een voordeel zijn, maar ook een nadeel.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_183926810
quote:

Sterkte morgen :) De liedjes van de andere landen heb ik haast niet gevolgd de laatste tijd, maar de komende dagen is er in principe tijd om bij te lezen :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 23 december 2018 @ 21:03:50 #108
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_183928797
quote:

Ik ben dan erg benieuwd naar de Spaanse liedjes! Ik heb daar nog niets van geluisterd.

Veel sterkte morgen! Ik hoop dat het gaat helpen :*
  zondag 23 december 2018 @ 21:04:34 #109
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_183928819
Mijn candy potatoes (kokostruffles in kaneel gerold) zijn echt zo heerlijk :9~ Net een geproefd, en het was nog makkelijk te maken ook
  Moderator zondag 23 december 2018 @ 21:08:25 #110
163650 crew  Greys
Nee.
pi_183928942
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 21:03 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik ben dan erg benieuwd naar de Spaanse liedjes! Ik heb daar nog niets van geluisterd.

Veel sterkte morgen! Ik hoop dat het gaat helpen :*
Ik zag oa dit langskomen, dat voorspelt niet veel goeds :D

u2lMSTi.png

En dank jullie :*
Koutist in opleiding.
  Moderator zondag 23 december 2018 @ 21:08:55 #111
163650 crew  Greys
Nee.
pi_183928954
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 21:04 schreef Aoibhin het volgende:
Mijn candy potatoes (kokostruffles in kaneel gerold) zijn echt zo heerlijk :9~ Net een geproefd, en het was nog makkelijk te maken ook
Hoe dan hoe dan hoe dan :o :9~
Koutist in opleiding.
  zondag 23 december 2018 @ 21:21:13 #112
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_183929346
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 21:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Hoe dan hoe dan hoe dan :o :9~
Deze: https://www.simplywhisked.com/irish-potato-candy/

Gewoon boter, roomkaas, vanille, poedersuiker en kokosschaafsel door elkaar mixen, daar balletjes van maken en in kaneel rollen. Ik was echt binnen 20 minuten klaar hiermee :D
  Moderator zondag 23 december 2018 @ 21:22:53 #113
163650 crew  Greys
Nee.
pi_183929389
Dank je, opgeslagen! Tussen kerst en o&n even maken *O*
Koutist in opleiding.
  zondag 23 december 2018 @ 21:24:26 #114
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_183929439
Leuk om al die voorbereidingen te lezen.

Ik ga morgen ook maar eens beginnen. Nu al zin in. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator zondag 23 december 2018 @ 21:25:41 #115
163650 crew  Greys
Nee.
pi_183929475
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:55 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Sterkte morgen :) De liedjes van de andere landen heb ik haast niet gevolgd de laatste tijd, maar de komende dagen is er in principe tijd om bij te lezen :)
Tim kijk, hier waar we het in het andere topic over hadden. Dat je je soms zo kunt opwinden over hoe voorrondes in andere landen verlopen. Portugal had deze in de voorronde. Had top 3 kunnen worden weer, na hun winst van het jaar ervoor. Maar er gingen er een paar janken over plagiaat en dat het op een ander lied leek (uit een jaar dat die jongen nog niet geboren was, een kerklied..) en toen trok hij zich maar terug. ARGHHHHHH. ZO'N JUWEEL! Ben er een jaar later nog steeds bozig over :@ :D En het lied dat ze uiteindelijk wel kozen werd allerlaatste op het ESF... Maar dit had hem moeten worden:

Koutist in opleiding.
  Moderator zondag 23 december 2018 @ 21:26:14 #116
163650 crew  Greys
Nee.
pi_183929493
En Letland had idd gewoon de Alligators motten kiezen :{w
Koutist in opleiding.
  zondag 23 december 2018 @ 21:30:51 #117
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_183929653
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 21:22 schreef Greys het volgende:
Dank je, opgeslagen! Tussen kerst en o&n even maken *O*
Wel dan goed de cups en ounces goed omrekenen naar grammen. Daar zijn online tabelletjes voor :)
pi_183929735
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 21:21 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Deze: https://www.simplywhisked.com/irish-potato-candy/

Gewoon boter, roomkaas, vanille, poedersuiker en kokosschaafsel door elkaar mixen, daar balletjes van maken en in kaneel rollen. Ik was echt binnen 20 minuten klaar hiermee :D
Oh God dit moet ik maken. :9~ :9~ :9~
pi_183930141
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 21:30 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Wel dan goed de cups en ounces goed omrekenen naar grammen. Daar zijn online tabelletjes voor :)
Als je vaker recepten in cups maakt kan het makkelijk zijn via Amazon of een normale kookwinkel een setje van die maatscheppen te kopen. Scheelt weer :)
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_183930163
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 21:25 schreef Greys het volgende:

[..]

Tim kijk, hier waar we het in het andere topic over hadden. Dat je je soms zo kunt opwinden over hoe voorrondes in andere landen verlopen. Portugal had deze in de voorronde.

Als het darten pauze heeft ga ik kijken :) zou het Portugese nummer van dit jaar niet eens meer kunnen noemen
Ik ben de kleur MAGENTA
  zondag 23 december 2018 @ 21:52:50 #121
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_183930223
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 21:49 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Als je vaker recepten in cups maakt kan het makkelijk zijn via Amazon of een normale kookwinkel een setje van die maatscheppen te kopen. Scheelt weer :)
Ik heb een tijdje van die cups gehad aan zo'n ringetje, maar daar zijn er inmiddels een paar van kapot :{ Ik wil wel graag nieuwe, want het was zeker handig; was gewoon een kwestie van dat kuipje vullen en ik had de juiste hoeveelheid zonder dat eerst online op te zoeken.

De kleinere variant voor eetlepel, theelepel, etc. heb ik hier nog wel in de keuken aan de muur hangen.
  zondag 23 december 2018 @ 21:53:50 #122
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_183930246
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 21:33 schreef Cee het volgende:

[..]

Oh God dit moet ik maken. :9~ :9~ :9~
Doen. Het gaat een opgave worden om hier tot morgenavond vanaf te blijven :9~
pi_183930558
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 21:25 schreef Greys het volgende:

[..]

Tim kijk, hier waar we het in het andere topic over hadden. Dat je je soms zo kunt opwinden over hoe voorrondes in andere landen verlopen. Portugal had deze in de voorronde. Had top 3 kunnen worden weer, na hun winst van het jaar ervoor. Maar er gingen er een paar janken over plagiaat en dat het op een ander lied leek (uit een jaar dat die jongen nog niet geboren was, een kerklied..) en toen trok hij zich maar terug. ARGHHHHHH. ZO'N JUWEEL! Ben er een jaar later nog steeds bozig over :@ :D En het lied dat ze uiteindelijk wel kozen werd allerlaatste op het ESF... Maar dit had hem moeten worden:

Inmiddels helemaal gekeken. Dat afgevallen lied is wel een stuk beter dan wat ze gestuurd hebben ja!
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_183930601
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 21:52 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje van die cups gehad aan zo'n ringetje, maar daar zijn er inmiddels een paar van kapot :{ Ik wil wel graag nieuwe, want het was zeker handig; was gewoon een kwestie van dat kuipje vullen en ik had de juiste hoeveelheid zonder dat eerst online op te zoeken.

De kleinere variant voor eetlepel, theelepel, etc. heb ik hier nog wel in de keuken aan de muur hangen.
Ik begon met een plastic set die je ook uit elkaar kon halen. Die hadden een ronde bodem en kon je dus niet makkelijk neerzetten en als dat lukte vielen ze makkelijker om. Later in Engeland kwam ik een stalen set tegen met platte bodems, die bevalt een stuk beter :)
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_183930696
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 22:03 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Inmiddels helemaal gekeken. Dat afgevallen lied is wel een stuk beter dan wat ze gestuurd hebben ja!
Ik vind het telkens zo jammer om te lezen dat niemand de Portugese inzending van dit jaar kan waarderen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')