Loekie1 | zaterdag 22 december 2018 @ 07:38 |
ProRail ProRail blijkt door een tweede grondblunder nog eens 15 miljoen euro te zijn kwijtgeraakt. De spoorbeheerder moest gronden overnemen, die de NS drie jaar eerder voor één euro had verkocht aan een ondernemer. Prorail kreeg die grond destijds als eerste aangeboden. Het gaat om een pakket van 645 hectare grond, bestaande uit vele honderden percelen langs het spoor, overal in Nederland. De zakenman kocht de gronden in 2014 voor één euro van NS Vastgoed. Hij kreeg er zelfs 6,7 miljoen euro bij, omdat de grond onderhouden moest worden, en mogelijk gesaneerd. https://www.ad.nl/binnenl(...)or-prorail~a4b686ef/ Leert men nog iets op die managementcursussen van tegenwoordig? Eerst Pathe, nu Prorail met blunders die een gemiddelde kleuter nog zou voorkomen. | |
Eenskijken | zaterdag 22 december 2018 @ 07:48 |
NWS / ProRail verliest 18 miljoen euro aan zakenman door grondblunder Gaat dit niet over hetzelfde? | |
#ANONIEM | zaterdag 22 december 2018 @ 08:12 |
ProRail; the company zo nice, they named it twice. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2018 13:27:28 ] | |
Tyr80 | zaterdag 22 december 2018 @ 09:19 |
Ok... | |
kurk_droog | zaterdag 22 december 2018 @ 09:24 |
Die reclame van prorail is ook zo dom. Verbinden, verbeteren, verduurzamen. Wat dan? ![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 22 december 2018 @ 09:33 |
Dubbel: NWS / ProRail verliest 18 miljoen euro aan zakenman door grondblunder Of toch niet? ![]() [ Bericht 29% gewijzigd door Whiskers2009 op 22-12-2018 10:04:30 ] | |
Leandra | zaterdag 22 december 2018 @ 09:38 |
Waarom moet ProRail in godsnaam reclame maken? | |
#ANONIEM | zaterdag 22 december 2018 @ 09:40 |
Vorige week ook al NWS / ProRail verliest 18 miljoen euro aan zakenman door grondblunder | |
#ANONIEM | zaterdag 22 december 2018 @ 09:41 |
Volgens het artikel van het AD niet | |
#ANONIEM | zaterdag 22 december 2018 @ 13:28 |
Autocorrect. ![]() | |
Loekie1 | zaterdag 22 december 2018 @ 20:24 |
Dit was de tweede keer. Volgens ProRail zullen niet meer van dit soort zaken naar buiten komen. ,,Herhaling gaat niet gebeuren, er zijn niet meer gronden’ https://www.ad.nl/binnenl(...)or-prorail~a4b686ef/ | |
Takadanobaba | zaterdag 22 december 2018 @ 20:40 |
De reiziger betaalt die extreem dure kaartjes wel weer. Wanneer wordt de trein eens gesubsidieerd? Kan je mooi het geld voor gebruiken dat de auto-belastingen oplevert. | |
n__n | zaterdag 22 december 2018 @ 21:02 |
Dat wordt het al, anders zouden de prijzen namelijk nóg hoger zijn. ![]() | |
Cockwhale | zondag 23 december 2018 @ 00:12 |
Wie is die ondernemer dan die het voor 6 miljoen toe kreeg aangeboden? | |
#ANONIEM | zondag 23 december 2018 @ 18:05 |
ProRail heeft het toentertijd met een reden niet gekocht. Later zijn ze er achter gekomen dat dat toch niet zo slim is geweest. Maar makkelijk praten achteraf natuurlijk. Het was toen een prima beslissing. | |
tjoptjop | zondag 23 december 2018 @ 18:40 |
Van wat ik van het vorige herhaal kan herinneren wilde ProRail het wel kopen maar stak de minister daar een stokje voor. | |
ikweethetookniet | zondag 23 december 2018 @ 18:42 |
En wie was die minister dan ![]() Dan gaan we die even ter verantwoording roepen en straffen en een bestuursverbod geven Zo werkt het toch in nl ![]() ![]() ![]() | |
tjoptjop | zondag 23 december 2018 @ 18:46 |
Nee, die wordt burgemeester Lag iets anders, maar gezien de macht van de overheid op ProRail vraag ik me af hoe vrijwillig/dwingend dat 'advies' was. | |
tjoptjop | zondag 23 december 2018 @ 18:47 |
Wat kamervragen hierover lijken me wel gepast. | |
#ANONIEM | zondag 23 december 2018 @ 18:48 |
Mensen die zulke blunders maken, moeten op staande voet worden ontslagen; zonder enige aanspraak op bonussen of gouden handdrukken. Het is hoog tijd dat falen eens genoemd wordt wat het is: falen. | |
ikweethetookniet | zondag 23 december 2018 @ 18:53 |
Maar dan is Halsema geen burgermeester van Amsterdam meer ![]() Dikke prima trouwens ![]() ![]() | |
tjoptjop | zondag 23 december 2018 @ 19:18 |
Daarnaast heeft wielrennerdt het over ProRail, die hebben gewoon (tweemaal) een advies van het ministerie (in deze functionerend als eigenaar van ProRail) opgevolgd. Dat is ze imho lastig te verwijten. | |
Bart2002 | zondag 23 december 2018 @ 19:39 |
Aldus. Peanuts. Niet belangrijk. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 23 december 2018 @ 19:39 |
Reageer nou eens inhoudelijk ipv hiermee aan te komen kakken chef | |
#ANONIEM | zondag 23 december 2018 @ 19:43 |
Uhm, jij bent hier degene die begint over mijn posts. Deze reactie is nog zwakker dan ' ![]() | |
Bart2002 | zondag 23 december 2018 @ 19:44 |
Ik reageerde in die zin inhoudelijk dat ik van jou wil horen waarom het "indertijd" een "prima beslissing" was. Dat kan je dan afdoen als "achteraf lullen" maar dat vind ik wat magertjes. Jij voert een verdedigend beleid en beweert dat we niet moeten zeuren omdat het om "slechts" 18 miljoen gaat, immers een verwaarloos bedrag. Het zou netjes zijn om uit te leggen waarom dat goed was en waarom je het zo hoog zit om gelijk te krijgen in deze. | |
#ANONIEM | zondag 23 december 2018 @ 19:48 |
Chef, jij begint hier de discussie. Dan moet je niet zeggen dat ik graag gelijk wil krijgen, volgens mij wil jij dat namelijk gewoon ![]() ![]() Wanneer een ministerie het ProRail afraadt om bepaalde aankopen te doen, is het toch logisch dat ProRail daar naar luistert? Wanneer het bedrijf dat niet zou doen, en de grond wél aankoopt ondanks negatief advies en dat naar buiten komt, gaan mensen zoals jij weer kankeren dat ProRail slecht met belastinggeld omgaat en dat de hardwerkende burger kan werken voor aankopen van ProRail waar de burger niets van merkt. Dan zijn mensen weer boos omdat het 18 miljoen heeft weggegooid 'aan een paar m2 grond' waar de reiziger niets van merkt. Dus het is ook nooit goed. Daarom achteraf makkelijk lullen dat ProRail het wel had moeten kopen, terwijl er toentertijd meer reden was om het niet te kopen dan wel. En uiteraard heb jij een glazen bol waarmee je allang kon voorspellen dat ProRail die grond wel nodig had op dat moment. | |
Bart2002 | zondag 23 december 2018 @ 19:50 |
Ok. Viva Prorail dan maar. ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 23 december 2018 @ 19:51 |
Dit is pas een slappe reactie zeg. En wat is het voor onzin dat ik een belang zou hebben? Ik relativeer gewoon wat dat is kennelijk nodig bij burgers zoals jij die over alles zeiken wanneer er 'slecht' met publieksgeld om wordt gegaan. | |
raptorix | zondag 23 december 2018 @ 19:53 |
Alsof dit onbewust is gebeurd, over 10 jaar zal de verantwoordelijke wel iets toegeschoven krijgen. | |
Bart2002 | zondag 23 december 2018 @ 19:53 |
Waarvan akte. Fijn dat er nog onafhankelijke entiteiten zoals jij zijn die dat doen. Wat zouden we zonder hen moeten? Bedankt voor dat inzicht. | |
#ANONIEM | zondag 23 december 2018 @ 19:54 |
Ik kan het niet laten om met ![]() Wanneer je zegt dat ik onzin reageer, weerleg dan op z'n minst mijn argumenten ipv op zo'n niveau te reageren. ![]() ![]() | |
PzKpfw | zondag 23 december 2018 @ 19:56 |
Verduurzamen: plastic pasjes ipv papieren kaartjes. | |
Bart2002 | zondag 23 december 2018 @ 19:58 |
Ik zie geen argumenten (met alle respect). Wat ik lees is dat het gezeur en gezeik is van de machteloze burger. Als je jouw argumenten netjes op een rijtje wilt zetten dan ga ik daar graag op in. | |
#ANONIEM | zondag 23 december 2018 @ 19:59 |
Verbinden: steden met elkaar verbinden doormiddel van spoor? ![]() Verbeteren: minder uitval op lijnen zoals de HSL en de minimale vertragingen die er nu zijn nog verder minimaliseren. Verduurzamen: Trein is duurzamer dan de auto en andere vervoersmiddelen zoals het vliegtuig. Spoor kan je prima verduurzamen door te innoveren met producten en technieken. | |
Bart2002 | zondag 23 december 2018 @ 20:01 |
Je moet toch eens ophouden met die kutattitude met die kutsmileys. Als je tenminste serieus geworden wilt worden. En dat wil je. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 23 december 2018 @ 20:01 |
Die smiley ging er meer om dat het prima te bedenken is wat prorail bedoelt met 'verbinden'. Dus dat slogan van het bedrijf is gewoon makkelijk te verklaren en niet 'dom' . | |
#ANONIEM | zondag 23 december 2018 @ 20:03 |
Ga jij eigenlijk nog eens wat nuttigs reageren, jij schijnt het namelijk beter te weten toch? | |
Bart2002 | zondag 23 december 2018 @ 20:04 |
Wat heb jij eigenlijk precies met Prorail want het wordt wel akelig duidelijk zo. Kritiek is niet gewenst duidelijk maar je weet ook niet precies wat je daar aan kunt doen. | |
#ANONIEM | zondag 23 december 2018 @ 20:05 |
Wat ik met ProRail heb? Niets. Hoezo denk je dat? Mag je niet positief zijn over een onderneming dat zo wat het beste spoor beheert van de wereld op gebied van punctualiteit en veiligheid? [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2018 20:05:57 ] | |
Bart2002 | zondag 23 december 2018 @ 20:06 |
Ik denk dat ze misschien een iets betere diplomaat moeten inhuren om hun belang hier te verdedigen. Want dit komt niet over en werkt averechts hoor. | |
#ANONIEM | zondag 23 december 2018 @ 20:07 |
Ben je niet gewoon aan het trollen eigenlijk? ![]() | |
Bart2002 | zondag 23 december 2018 @ 20:11 |
Nee. Je bent gewoon niet eerlijk waarom we deze firma zo super moeten vinden. Jij bent daar van overtuigd. Dat is prima maar jouw "argumenten" zijn: ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 23 december 2018 @ 20:12 |
Lees nou eens een keer goed gap. Ik leg prima uit waarom het toentertijd een logisch te verklaren reden is geweest. Ga niet de smart-ass lopen uithangen met je 'je hebt een belang in prorail' Tevens mag ik volgens jou dus niet gewoon positief en tevreden zijn over een bedrijf, maar moet ik zeiken en alleen maar boos en ontevreden zijn?? Volgens ben jij meer ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2018 20:13:47 ] | |
Loekie1 | woensdag 26 december 2018 @ 09:58 |
Waarschijnlijk destijds een vorm van onterechte zuunigheid in de hoop dat er meer zou overblijven voor het managementsalaris. |