Dat is best een lekker ploegje.quote:Op vrijdag 21 december 2018 15:24 schreef Marcoss het volgende:
Met als laatste nieuws uit het vorige deel:
Groenewegen naar de Tour/Vuelta
Tolhoek, Gesink, De Plus, Martens, De Tier, Van Emden, Bouwman, Roglic de Giroploeg van Jumbo
En van Poppel gaat zich op de klassiekers richten
Niks mis mee. Daar kunnen ze mee voor de dag komen in Italië.quote:Op vrijdag 21 december 2018 15:24 schreef Marcoss het volgende:
Groenewegen rijdt naast de Tour ook de Vuelta
Tolhoek, Gesink, De Plus, Martens, De Tier, Van Emden, Bouwman en Roglic de Giroploeg van Jumbo
quote:Omloop
Strade
MSR
E3
GW
RvV
PR
AGR
Stellen ze wel lang uit zeg. Was eerst de bedoeling dat ze daar volgend jaar al mee zouden beginnen.quote:Op vrijdag 21 december 2018 16:52 schreef Pistolero het volgende:
Plugge zei trouwens ook dat ze in 2020 met een jeugdopleiding gaan komen, dus hopelijk wordt dat een beter de opvolger van het Rabo Development Team.
Dat was oorspronkelijk het plan ja. Maar ik denk dat ze uiteindelijk er voor gekozen hebben om eerst de basisstructuur voor de lange termijn op orde te krijgen. Nu dat geregeld is zullen ze wel gaan uitbreiden de komende jaren.quote:Op vrijdag 21 december 2018 17:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Stellen ze wel lang uit zeg. Was eerst de bedoeling dat ze daar volgend jaar al mee zouden beginnen.
Voor een vrouwenploeg wordt het eigenlijk ook wel tijd, als ze toch voor de lange termijn willen gaan.
,,Het is nu Anna de Haan-Van der Breggen. Ik vond het wel moeilijk kiezen. Het heeft iets moois om zijn naam te nemen, maar ik heb Van der Breggen erbij gelaten omdat het de naam is waarmee ik blijf racen.”quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 21 december 2018 18:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
,,Het is nu Anna de Haan-Van der Breggen. Ik vond het wel moeilijk kiezen. Het heeft iets moois om zijn naam te nemen, maar ik heb Van der Breggen erbij gelaten omdat het de naam is waarmee ik blijf racen.”SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Zie jij het jezelf combineren, moeder zijn en fietsen?
,,Nee. Er zijn er wel een paar die het doen. Lizzie Armitstead, en Marta Bastianelli heeft ook een kind. Al kan het wel hoor, dat Sierk Jan hier gewoon thuis is en ik fiets.”![]()
Welke klimknechten blijven er dan over voor Kruijswijk naast Bennett?quote:Op vrijdag 21 december 2018 15:24 schreef Marcoss het volgende:
Groenewegen rijdt naast de Tour ook de Vuelta
Tolhoek, Gesink, De Plus, Martens, De Tier, Van Emden, Bouwman en Roglic de Giroploeg van Jumbo
quote:Op vrijdag 21 december 2018 18:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
,,Het is nu Anna de Haan-Van der Breggen. Ik vond het wel moeilijk kiezen. Het heeft iets moois om zijn naam te nemen, maar ik heb Van der Breggen erbij gelaten omdat het de naam is waarmee ik blijf racen.”Oei, gezien de rest van die quote gelooft ze in dubbele predestinatie. Da's niet echt een vrolijke manier van geloven, zeg maar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: hele artikel even gezocht, inderdaad vrijgemaakt gereformeerd. Zoiets dacht ik al.
Roglic en Gesink gaan ook naar de Tour. Dus die 4 voor de bergen en Groenewegen, Roosen, Jansen en Martin voor de sprints dan waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 21 december 2018 19:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Welke klimknechten blijven er dan over voor Kruijswijk naast Bennett?
En toch, de ploeg voor de klassiekers is echt wel sterk in de breedte. Van Aert, Teunissen, Van der Hoorn, Van Poppel, Roosen, Jansen en dan nog Wynants en Eenkhoorn als knechten, er zijn niet heel veel ploegen die een betere ploeg op de been kunnen brengen voor die koersen.quote:Op vrijdag 21 december 2018 23:46 schreef Mani89 het volgende:
In deze ploeg had ik Van Aert wel in elke Belgische voorjaarsklassieker een rood kleurtje gegeven.
#samenwinnen, wel goede tactiek imo. Proberen een teamspirit te kweken waar iedereen voor elkaar wil rijden. Zoals Quickstep.quote:Op vrijdag 21 december 2018 23:33 schreef wimderon het volgende:
Van Aert: “Het altijd alleen moeten oplossen is ook niet plezant. De aanwezigheid van ploegmaats in de finale verhoogt gewoon mijn winstkansen. Het zal wel eens gebeuren dat er voor mij meer inzat maar vaak zal de uitslag ook héél eerlijk zijn. Ik zie er alleen maar voordelen in, het was ook een bewuste keuze om in een ploeg te stappen waar ze een klassieke kern willen uitbouwen, eerder dan in een ploeg waar ze mij als enige kopman zagen. Ze hanteren een transparant systeem: bij elke wedstrijd hoort een kleur. Rood is absolute kopman, geel betekent een vrije rol en groen is knecht. Al mijn klassiekers staan in het geel. We schuiven niet op voorhand iemand naar voren als kopman.”
Merijn werkt met kleurtjes.
Wel vreemd dat Clement niet wil zeggen welke ziekte hij heeft, terwijl hij dat eerder gewoon al heeft gezegd.quote:Op zaterdag 22 december 2018 16:47 schreef TargaFlorio het volgende:
https://www.nporadio1.nl/(...)-wie-ik-nog-meer-ben
Mooi interview met Clement.
Lijkt me een goede gast om bij je ploeg te hebben om (jonge) renners te begeleiden.
quote:Op zaterdag 22 december 2018 12:00 schreef forzaudinese het volgende:
Mooi hoe ze Pascal Eenkhoorn in de schaduw proberen te houden bij Jumbo maar ik heb hem afgelopen jaar een paar keer echt mooie dingen zien doen, in Parijs-Tours bijvoorbeeld ging hij heel lang met de beste renners mee over de onverharde wegen. En in de Calorado Classic zagen we ook nog even dat hij een aardige sprint heeft ! Hij kan in de toekomst zeker wel ver komen in de Klassiekers in Belgie.![]()
Beetje raar inderdaad.quote:Op zaterdag 22 december 2018 17:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wel vreemd dat Clement niet wil zeggen welke ziekte hij heeft, terwijl hij dat eerder gewoon al heeft gezegd.
Maar afijn.
Al gezien dat de TVEgoden met een heilige Piti kerstspecial komen?quote:Op woensdag 19 december 2018 22:00 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Maar niet in mijn zuiden. [ afbeelding ]
Bij die shots achter de laptop was het wel onsmakelijk aanwezig.quote:Op zondag 23 december 2018 18:21 schreef wimderon het volgende:
ik ga geen opmerkingen over de snor maken.
Shot vanaf de zijkant had niet gehoeven inderdaad.quote:Op zondag 23 december 2018 18:25 schreef showtimer het volgende:
[..]
Bij die shots achter de laptop was het wel onsmakelijk aanwezig.
er zijn mannen met minder haargroeiquote:Op zondag 23 december 2018 18:25 schreef showtimer het volgende:
[..]
Bij die shots achter de laptop was het wel onsmakelijk aanwezig.
quote:Teunissen hoopt bij Jumbo-Visma meer voor zichzelf te kunnen rijden. Meer dan bij Sunweb, in ieder geval. “Daar werden Edward Theuns en Søren Kragh Andersen boven mij gezet, logischerwijs. Zij haalden echter allebei hun niveau niet in het voorjaar. Desondanks hield de ploeg vast aan het vooropgezette plan. Zelfs in Parijs-Roubaix was er voor mij geen vrije rol beschikbaar. Daarom is het extra knap – vind ik – dat ik daar als elfde weet te finishen. De hele koers ben je met andere zaken bezig en tóch weet je nog een resultaatje te behalen (als eerste van zijn ploeg, red.). Maar dat is nu eenmaal hoe Sunweb werkt.”
zou ie goede vrienden zijn met de vader van Boogerd?quote:Op dinsdag 25 december 2018 09:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zat tijdens het Limburgs wielergala een paar stoelen van de vader van Mike vandaan. Mad dat hij was dat de wethouder van de gemeente een sjaal van Wout Poels omhad ipv van Mike Teunissen
Die starheid is toch ook raar?quote:Op dinsdag 25 december 2018 00:31 schreef IbanMayo het volgende:
Dit vinden sommige mensen hier leuk:
[..]
twitter:Jeroen_Annaert twitterde op woensdag 26-12-2018 om 16:56:382019 jersey @CCCProTeam https://t.co/LDbO5pB57c
reageer retweet
Misschien is hij in het Russisch wat spraakzamer dan in het Nederlands of Spaans, no?quote:Op woensdag 26 december 2018 20:19 schreef Evertjan het volgende:
https://www.ad.nl/wielren(...)et-peloton~aa1bdb93/
Man van geen woorden gaat ploegleider spelen
njetquote:Op woensdag 26 december 2018 20:28 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Misschien is hij in het Russisch wat spraakzamer dan in het Nederlands of Spaans, no?
Mooie jongens.quote:
quote:Lennard Hofstede is na twee jaar Team Sunweb blij weer terug te zijn bij de organisatie waar hij zijn profcarrière begon. De wielrenner uit Poeldijk rijdt in 2019 voor Team Jumbo-Visma.
Lennard Hofstede is met zijn verleden bij het Rabobank Development Team weer terug op het oude nest. Hoewel dat goed voelt, kijkt hij ook met een goed gevoel terug op zijn tijd bij Team Sunweb. De Giro d'Italia, waarin zijn ploeggenoot Tom Dumoulin tweede werd achter Chris Froome, was een hoogtepunt. ,,De Giro was zwaar, maar heel gaaf. Ik vond het bijzonder om als onderdeel van de ploeg voor de kansen van Tom Dumoulin te mogen rijden.''
De bijna 24-jarige Westlander wil echter niet achterom, maar vooral vooruit kijken. ,,Ik hoop bij Team Lotto-Visma te laten zien wat ik waard ben op de fiets. De voorbereiding is, met onder meer een trainingskamp in Girona, tot nu toe prima verlopen en ik hoop mijn niveau van mijn eerste jaar bij Team Sunweb te evenaren, maar dan wel met een stapje extra erbij. De doelstelling is dat ik in de grote rondes vooral ondersteunend zal rijden voor de kopmannen en mezelf verbeter in de tijdritten. Daarnaast mag ik in de kleinere koersen voor mijn eigen kansen gaan. Voor de grote rondes is het zaak om er bergop zo lang mogelijk bij te blijven om de kopmannen (o.a. Steven Kruijswijk, George Bennett en Primoz Roglic, red.) te kunnen ondersteunen. Ik ben blij dat ik de Vuelta mag rijden.''
Lennard Hofstede focust zich al enige tijd op de rittenkoers Santos Tour Down Under, die op 15 januari in Australië start. ,,Ik heb de afgelopen maanden veel op de weg getraind. Daarnaast heb ik veel in het krachthonk gezeten en vervolgens in de sauna om aan de warmte te wennen voor Down Under'', geeft hij aan. Hij wil niets aan het toeval overlaten om goed voor de dag te komen in Australië. Samen met onder anderen zijn ploeggenoten Robert Gesink, de Westlander Tom Leezer en Bert-Jan Lindeman moet hij kopman George Bennett uit Nieuw-Zeeland aan de eindoverwinning helpen.
Hofstede, die voor twee jaar heeft getekend bij Jumbo-Visma, keert na Down Under en de Cadel Evans Road Race op 27 januari terug naar Nederland. ,,Dan heb ik twee maanden geen koers en bereid ik me voor op de Ronde van Catalunya en de Waalse Pijl. Nee, voor mij nog geen monument als Luik-Bastenaken-Luik. Dat is wel een droomwedstrijd, maar ik denk dat de ploegleiding daar een goede selectie kan neerzetten. Ik zal me eerst moeten bewijzen om dat doel te bereiken.''
Hofstede was ooit dicht bij een ritzege in de Amgen Tour of California en heeft voor 2019 weer een doel gemaakt van die Amerikaanse rittenkoers. ,,Ik wil in mei goed zijn in de Amgen Tour. Daarnaast wil ik voor mijn kansen gaan in de kleinere koersen zoals de ZLM Tour.''
Voor wie zijn/haar Spaans wil oefenen.quote:Op zondag 23 december 2018 18:20 schreef showtimer het volgende:
[..]
Al gezien dat de TVEgoden met een heilige Piti kerstspecial komen?
[ afbeelding ]
quote:Bob Jungels (26) rijdt volgend seizoen opnieuw de Giro. Dat is beslist op het eerste trainingskamp van Deceuninck-Quick Step. De kans bestaat dat de Luxemburgse winnaar van Luik-Bastenaken-Luik 2019 dubbelt met Giro en Tour. In de Ronde van Italië mikt hij na twee jongerentruien en enkele roze shirts resoluut op een goed eindklassement.
Doet hij ook de Tour, dan kan dat in steun zijn van Enric Mas. Een Tourdebuut aan de zijde van Julian Alaphilippe is voor Mas niet uitgesloten, al lijkt Jungels, Alaphilippe én Mas samen naast een topsprinter wat veel.
Elia Viviani heeft de Giro op zijn planning, maar wil ook eindelijk nog eens naar de Tour. Nu Gaviria (UAE Emirates) de deur uit is, kan het natuurlijk dat hij na vier jaar nog eens deelneemt en meteen ook daar wint. Daarmee zou hij de volgende renner zijn die in de drie grote ronden toeslaat.
SPT / Baanwielrennen #2: Richting Tokioquote:Op vrijdag 28 december 2018 14:27 schreef Evertjan het volgende:
Elis Ligtlee stopt per direct met baanwielrennen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |