abonnement Unibet Coolblue
pi_183862828


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Betaaldata:


Emolumententabel:


Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, voormalig teamcoach. Nu coach van dit topic })
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71
Globetrottertje

pi_183864951
Heel handig dat ze hier een schijtlading mensen vrij hebben gegeven volgende week. Ik sta nu dus ingepland voor anderhalf keer mijn contracturen in slechts drie dagen.
Ik heb vrij sterk de neiging om ze er flink in te naaien door bezwaar te maken op het rooster. })
pi_183867772
Op donderdag na Kerst hebben we de AH en op de zaterdag weet ik niet wat we dan hebben. We hebben zaterdag a.s. geen AH maar iets van Etos.

Rafierafie, als het teveel is moet je gewoon bezwaar maken. Hun probleem. Ze lossen het maar op.

[ Bericht 27% gewijzigd door Globetrottertje op 21-12-2018 06:27:37 ]
pi_183869325
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 22:31 schreef Rafierafie het volgende:
Heel handig dat ze hier een schijtlading mensen vrij hebben gegeven volgende week. Ik sta nu dus ingepland voor anderhalf keer mijn contracturen in slechts drie dagen.
Ik heb vrij sterk de neiging om ze er flink in te naaien door bezwaar te maken op het rooster. })
dat zijn de meest uitgekookte,de achterblijvers mogen het opknappen
pi_183869947
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 00:34 schreef Globetrottertje het volgende:
Op donderdag na Kerst hebben we de AH en op de zaterdag weet ik niet wat we dan hebben. We hebben zaterdag a.s. geen AH maar iets van Etos.

Rafierafie, als het teveel is moet je gewoon bezwaar maken. Hun probleem. Ze lossen het maar op.
Gelukkig ben ik inmiddels immuun geworden voor de hulpkreten van de admi. Als de planning mij niet uitkomt of bevalt maak ik gewoon bezwaar.

Volgende week zaterdag weer een gevalletje van 6 gram van de postcodeloterij. Ik voel me ondertussen een soort van loterijterrorist. Zijn die mailings van de loterijen meer gaan opvallen of waren het er daadwerkelijk heel veel meer dan voorgaande jaren?
pi_183870098
Ik was blij dat ik a.s. donderdag een leuke grote en een leuke kleine wijk had, maar ineens zie ik dat ik nadat ik goedkeuring heb gegeven een melding van roosterwijziging heb.

Heb ik er twee rottige grote wijken voor in de plaats gekregen.Zonder enig overleg of vraag. Gisteren had ik mijn rooster goedgekeurd. Lekker lullig.

Mijn opgebouwde meertijd is ongeveer net zoveel als de tijd die er staat voor die drie dagen.

Misschien moest ik maar eens niet meer op komen dagen. })

Ik mail admi wel even dat ik hiermee niet akkoord ga.
pi_183870259
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 09:16 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik was blij dat ik a.s. donderdag een leuke grote en een leuke kleine wijk had, maar ineens zie ik dat ik nadat ik goedkeuring heb gegeven een melding van roosterwijziging heb.

Heb ik er twee rottige grote wijken voor in de plaats gekregen.Zonder enig overleg of vraag. Gisteren had ik mijn rooster goedgekeurd. Lekker lullig.

Mijn opgebouwde meertijd is ongeveer net zoveel als de tijd die er staat voor die drie dagen.

Misschien moest ik maar eens niet meer op komen dagen. })

Ik mail admi wel even dat ik hiermee niet akkoord ga.
Laatste week voor jou toch?
pi_183870280
Jazeker!
Ik heb gemailed dat ik niet akkoord ga met donderdag. Ze hebben het al teruggedraaid. Geen mailtje terug. Geen antwoord. Gewoon teruggedraaid. Mooi!

Ik ben gekke Henkie niet!
pi_183870296
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 00:34 schreef Globetrottertje het volgende:
Op donderdag na Kerst hebben we de AH en op de zaterdag weet ik niet wat we dan hebben. We hebben zaterdag a.s. geen AH maar iets van Etos.

Rafierafie, als het teveel is moet je gewoon bezwaar maken. Hun probleem. Ze lossen het maar op.
De zaterdag na kerst hebben we gewoon weer Ah Bonus. Dus twee bonusfolders met maar 1 dag er tussen. 8)7
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183870631
Die van donderdag hadden ze er toch zaterdag a.s. bij kunnen doen? Dan hebben we alleen Etos. Mensen zullen er wel naar gaan vragen.
pi_183870734
Ja onhandig dit en stom zo kort achter elkaar. Ik denk ook dat er klachten over gaan komen, zal tegen die tijd nog wel eens even op twitter spieken _O-
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183871035
Krijg eigenlijk het vermoeden dat ze die op maandag hadden willen laten bezorgen, maar dat het niet kon omdat niet iedereen dan gaat lopen
pi_183873398
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 10:07 schreef Globetrottertje het volgende:
Die van donderdag hadden ze er toch zaterdag a.s. bij kunnen doen? Dan hebben we alleen Etos. Mensen zullen er wel naar gaan vragen.
Ik denk dat ze één folder voor de hele kerstaanloop wilde hebben en één voor oudjaar. Ga je die voor oudjaar zaterdag al verspreiden dan krijg je maandag weer gezeik in de winkel omdat de mensen niet goed hebben gekeken wanneer die folder ingaat.

En Etos = Ahold. Dus ik denk dat Ahold hun contract zaterdag nu gewoon voor een andere folder gebruikt.
pi_183875063
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 09:02 schreef Rafierafie het volgende:
Ik voel me ondertussen een soort van loterijterrorist.
Ik heb hier letterlijk bezwaar tegen gemaakt middels een mail naar de Cheffin. Was er op een stormachtige zaterdag zo klaar mee dat 1/3 van de post de manipulatieve brieven en pakketjes was van de loterijen dat ik ff moest ranten. Dit mede ook als reactie op een column van haar in het laatste magazine, dat aandacht voor de mens en milieu het meest belangrijke was oid.

Heb een redelijk technische mail terug gekregen, ondertekend met haar naam. Wie zal het zeggen of zij het echt was :)
pi_183877093
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 12:52 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze één folder voor de hele kerstaanloop wilde hebben en één voor oudjaar. Ga je die voor oudjaar zaterdag al verspreiden dan krijg je maandag weer gezeik in de winkel omdat de mensen niet goed hebben gekeken wanneer die folder ingaat.

En Etos = Ahold. Dus ik denk dat Ahold hun contract zaterdag nu gewoon voor een andere folder gebruikt.
Klopt. De vorige bonusfolder loopt van 17 t/m 26 december. Dus dan zal de folder die we donderdag bezorgen van 27 t/m 30 december lopen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183877204
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 14:24 schreef Paretozen het volgende:

[..]

Ik heb hier letterlijk bezwaar tegen gemaakt middels een mail naar de Cheffin. Was er op een stormachtige zaterdag zo klaar mee dat 1/3 van de post de manipulatieve brieven en pakketjes was van de loterijen dat ik ff moest ranten. Dit mede ook als reactie op een column van haar in het laatste magazine, dat aandacht voor de mens en milieu het meest belangrijke was oid.

Heb een redelijk technische mail terug gekregen, ondertekend met haar naam. Wie zal het zeggen of zij het echt was :)
Al die loterijentroep is wel een belangrijke bron van inkomsten. Ik geef toe dat ik mij steeds meer een veredelde folderbezorger voel, nu steeds meer post eigenlijk gewoon junkmail is, maar als we het niet zouden hebben zouden ze een groot deel van de bezorgers en voorbereiders zo kunnen ontslaan, want wat hou je dan nog over? Libelles, Margrieten en TV-gidsen heb je eigenlijk vooral nog in vergrijsde wijken, voor de meeste wijken zou je dan voornamelijk nog (Chinese) pakjes hebben, en af en toe een rekening.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183879030
Van de site van het Financieel Dagblad:
quote:
Sandd is geen makkelijke overnameprooi voor PostNL

PostNL hintte er woensdag op dat de overname van concurrent Sandd snel een feit kan zijn. Terwijl het postbedrijf eerder nog zei dat er pas in de zomer nieuws valt te verwachten over de koop van haar concurrent, lijkt er nu sprake van een stroomversnelling. Toch zijn er nog verschillende pijnpunten. De drie belangrijkste op een rij.

1 - Duurdere cao

In de strijd om marktaandeel op de krimpende postmarkt zijn de lage personeelskosten altijd een troefkaart van Sandd geweest. Een tijd lang betaalde het bedrijf zijn werknemers zelfs stukloon, een doorn in het oog van de vakbonden. Die hebben de afgelopen jaren met succes gelobbyd voor strengere regels voor Sandd. Sinds 1 januari moet het bedrijf op last van het kabinet 80% van zijn bezorgers een arbeidsovereenkomst geven.

Eind november ging de rechter nog een stap verder door te bepalen dat Sandd zijn 18.000 werknemers voortaan moet betalen volgens de cao van de transportsector. Vakbond FNV had het bedrijf voor de rechter gedaagd, omdat het bedrijf veel werknemers in veel gevallen zelfs minder dan het minimumloon zou betalen.

De rechter stelde FNV in het gelijk. Aan het bezorgen van post, zo valt in het vonnis te lezen, is 'onlosmakelijk verbonden dat het moet worden vervoerd'. Sandd moet zijn werknemers nu betalen volgens de cao voor het beroepsgoederenvervoer en met terugwerkende kracht onderbetaald personeel compenseren. Sandd is tegen de uitspraak in beroep. Mislukt dat, dan is dat een forse financiële tegenvaller voor het bedrijf die zeker zal meespelen in de onderhandelingen met PostNL.

2 - Financiële tegenvallers

Sandd kon lange tijd tegen relatief gunstige tarieven gebruik maken van het zakelijke netwerk van PostNL. Het grootste postbedrijf van Nederland moest op last van toezichthouder ACM ook post sorteren en bezorgen voor concurrenten als Sandd en Van Straaten Post tegen een door de ACM bepaald tarief: kostendekkend, met een beetje rendement voor PostNL. De hoogste bestuursrechter van Nederland haalde in september echter een streep door dit ACM-besluit, waarna PostNL bekendmaakte dat het zijn tarieven voor zijn concurrenten gaat verhogen.

Ook wil het met terugwerkende kracht geld zien van zijn concurrenten. Slecht nieuws voor Sandd, dat een jaar geleden Van Straaten Post inlijfde. Extreem veel speelruimte heeft het bedrijf uit Apeldoorn niet: vorig jaar herfst zakte het bedrijf door zijn bankconvenanten. Huisbanken Rabobank en Deutsche Bank gaven respijt, maar in juni 2019 komt er een nieuw hindernis. Dan moet Sandd een lening aflossen of herfinancieren van ¤18,7 mln plus bijna ¤4 mln rente.
3 - Mededingingsbezwaren

In de Tweede Kamer is brede steun voor meer samenwerking op de postmarkt. Staatssecretaris Keijzer van Economische Zaken wil dat de ACM het toezicht op de sector aanzienlijk versoepelt, zodat een overname van Sandd door PostNL mogelijk wordt. Toch zijn er vanuit mededingingsoogpunt nog veel vragen te stellen over een samensmelting van de twee bedrijven, die samen ruim 90% van de postmarkt hebben. Dat ben je bijna een monopolist.

Staatssecretaris Keijzer kan op basis van artikel 47 van de Mededingingswet mogelijke bezwaren van de ACM omzeilen en alsnog een fusie doordrukken, maar verschillende fracties, waaronder coalitiepartijen D66 en VVD hebben daar bedenkingen bij. Hoe dan ook zal de Nederlandse toezichthouder uitgebreid marktonderzoek moeten doen voor het een overname zal toetsen. Ook het directoraat-generaal Concurrentie van de Europese Commissie moet een fiat geven.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183881412
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 17:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Van de site van het Financieel Dagblad:

[..]

een postbedrijf naast de originele postbezorging heeft volkomen gefaald.
pi_183891560
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:45 schreef V__L_N het volgende:
Dat uur hoef je niet bij te plussen. Die krijg je straks gewoon mee betaald. Tenminste zo is het mij uitgelegd.

Juist een reden om er extra op te letten
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_183891655
quote:
Op maandag 24 december zal er in tegenstelling tot andere maandagen bij bezorgen op basis van vrijwilligheid worden gewerkt om zoveel mogelijk kerstkaarten te bezorgen bij de klant. Als jij wilt werken dan zie je dit omdat er in jouw rooster de diensttijd van een piekdag staat gepland.

Met de OR is afgesproken dat iedereen die valt onder de CAO postbezorger op deze dag een extra uur per dienst ontvangt.
Dit uur zal centraal vanuit OWS in jullie rooster per dienst worden toegevoegd, let op dit wordt uitgevoerd op 31 december. Je hoeft dit uur dus zelf niet te plussen. Uiteraard wel je gewerkte tijd op de maandag plussen of minnen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183892295
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 09:17 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Niet opgegeven, wel ingeroosterd. Lekker bezig weer.
pi_183892319
Webcare vertelt ondertussen ook al iedereen dat we maandag bezorgen, zal wel weer klachten opleveren als ergens de bezorger dus niet komt :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183894532
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 09:17 schreef V__L_N het volgende:

[..]

CAO postbezorger, ik heb maar eens nagevraagd hoe dat met mij zit aangezien ik niet onder die CAO val. Maar wel minnen hè jongens! :')
pi_183897190
Ik vind deze tekst ook wel mooi:
quote:
Maandag 24 12-2018 is de planning op de normale uren
bereikbaar , we gaan er wel vanuit dat je om 10:00 uur gaat
starten, want de post staat dan al klaar op de depots, hierdoor
kan de planning ook op tijd genieten van kerstavond.
Alsof we dat niet gewoon lekker zelf uitmaken. Ik begin pas om 15.00 uur. Ik doe vrijwillig iets, ik heb geen tijd afgesproken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183897570
Vandaag had ik voor iedere Postnl bezorger die in de wijk woont die ik vandaag had een brief van Postnl. Zelf heb ik er geen gehad.

Hebben jullie er een gehad?
pi_183897612
Nee, niks gezien. Ook niet in mijn wijk.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183898068
Nee, heb alleen mijn salarisstrook ontvangen.
pi_183898445
Verdacht weinig kerstkaartjes vandaag. Wel tassen vol NPL-spul. Zijn er dit jaar veel minder kerstkaarten verstuurd dan vorig jaar, of staan er nog containers vol achterstallige kerstpost op de sorteercentra?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183898580
Ik hoor wel van mensen die ik een kerstkaart heb gestuurd dat ze hem nog niet hebben ontvangen. Die heb ik maandag op de post gedaan.

Maaar, er zijn ook mensen die zich niet realiseren dat de brievenbussen pas maandag weer geleegd worden. Die in mijn wijk zaten behoorlijk vol al. En ik kwam nog iemand tegen die er nog een pak vol ingooide... Ja die komen niet op tijd meer aan he.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183898972
ik heb wel het idee dat de afname van kerstkaarten dit jaar procentueel gezien een stuk groter is dan voorgaande jaren. Heeft misschien toch iets te maken met hoe slecht het vorig jaar ging? Dat mensen zoiets hebben van "hartstikke duur inmiddels en dan is het nog maar afwachten of het dit jaar uberhaupt aankomt".
Had niet het idee dat ze dit jaar weer zo ver achterlopen als vorig jaar, vorig jaar zag je echt nog vele containers vol staan, dat was nu niet het geval.
pi_183899702
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 16:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Verdacht weinig kerstkaartjes vandaag. Wel tassen vol NPL-spul. Zijn er dit jaar veel minder kerstkaarten verstuurd dan vorig jaar, of staan er nog containers vol achterstallige kerstpost op de sorteercentra?
Ik gok dat ze er zondag/maandag zoveel mogelijk door de machine gooien. Als PostNL zegt extra geld te geven als je komt werken dan neem ik aan dat er maandag toch aardig wat kerstkaarten komen. Wat heeft het anders allemaal voor zin die dag.
pi_183900170
Vooral reputatie redding denk ik.

Ik zat even te kijken. Maar ik had vorig jaar in november en december wel iets meer overuren. Dus ergens moet het ook iets rustiger zijn wel.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183902446
Ik had vandaag ook opvallend weinig kerstkaarten, zullen ze ze voor maandag hebben opgespaard? Gisteren wel onmogelijk veel pakketten!

En bij sandd gaat alles perfect! (aldus de directie dan...)

https://www.ad.nl/economi(...)een-zootje~abf651a0/
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 december 2018 @ 19:38:22 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183902485
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 19:36 schreef the_X het volgende:
Ik had vandaag ook opvallend weinig kerstkaarten, zullen ze ze voor maandag hebben opgespaard? Gisteren wel onmogelijk veel pakketten!

En bij sandd gaat alles perfect! (aldus de directie dan...)

https://www.ad.nl/economi(...)een-zootje~abf651a0/
bij hun klantenservice in ieder geval wel :z
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183902513
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 december 2018 19:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

bij hun klantenservice in ieder geval wel :z
Ja daarvoor hebben ze extra mankracht ingezet! _O- Dan zou je denken dat ze al die klachten al verwachte....
  zaterdag 22 december 2018 @ 20:44:22 #37
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_183904238
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 16:42 schreef V__L_N het volgende:
Ik hoor wel van mensen die ik een kerstkaart heb gestuurd dat ze hem nog niet hebben ontvangen. Die heb ik maandag op de post gedaan.

Maaar, er zijn ook mensen die zich niet realiseren dat de brievenbussen pas maandag weer geleegd worden. Die in mijn wijk zaten behoorlijk vol al. En ik kwam nog iemand tegen die er nog een pak vol ingooide... Ja die komen niet op tijd meer aan he.
Hier alles wel gelukt. Maandagavond gedropt dus dinsdag pas geleegd. Vrijdag en donderdag al bezorgd, ben best tevreden
pi_183907194
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 16:00 schreef Globetrottertje het volgende:
Vandaag had ik voor iedere Postnl bezorger die in de wijk woont die ik vandaag had een brief van Postnl. Zelf heb ik er geen gehad.

Hebben jullie er een gehad?
Nee. Ik heb er ook een aantal bezorgd. Dat was alleen bij collega's die onder de grote cao vallen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 15:44 schreef V__L_N het volgende:
Ik vind deze tekst ook wel mooi:

[..]

Alsof we dat niet gewoon lekker zelf uitmaken. Ik begin pas om 15.00 uur. Ik doe vrijwillig iets, ik heb geen tijd afgesproken.
Ik zat dat stukje ook vol verbazing te lezen. Ze mogen blij zijn dat er nog mensen zijn die bereid zijn om hun vrije dag op te geven voor dit schitterende bedrijf. Dan moeten (potentieel) tientallen zich maar weer aanpassen aan een klein aantal mensen die warm binnen, zittend aan een bureautje af en toe de telefoon moeten opnemen.
En welke simpelaar schrijft die nieuwsbrieven? Er staan iedere keer weer belachelijk veel fouten in.
Taalpuristen worden geadviseerd deze spoiler niet te openen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183908168
Volgens mij zit jij in de zelfde regio als ik. Of al die nieuwsbrieven zijn van die gedrochten.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183908569
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:57 schreef V__L_N het volgende:
Volgens mij zit jij in de zelfde regio als ik. Of al die nieuwsbrieven zijn van die gedrochten.
Wij krijgen inderdaad dezelfde nieuwsbrieven. Ik weet dat niet alle nieuwsbrieven zoals die van ons zijn.
Tot aan dat deel met alle smileys lees ik het tegenwoordig niet eens meer. Het enige wat je tot dat punt leest, is dat we het zo verschrikkelijk slecht doen. Dat is natuurlijk een bewezen effectieve methode om mensen te motiveren.
pi_183908666
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 23:11 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Wij krijgen inderdaad dezelfde nieuwsbrieven. Ik weet dat niet alle nieuwsbrieven zoals die van ons zijn.
Tot aan dat deel met alle smileys lees ik het tegenwoordig niet eens meer. Het enige wat je tot dat punt leest, is dat we het zo verschrikkelijk slecht doen. Dat is natuurlijk een bewezen effectieve methode om mensen te motiveren.
Op de nieuwsbrieven in onze regio valt taalkundig ook wel iets af te dingen, maar zo beroerd als in het bovenstaande bericht heb ik het nog niet eerder gezien. Spelfouten, slechte interpunctie en bovenal kromme zinnen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183908940
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:28 schreef Rafierafie het volgende:

Taalpuristen worden geadviseerd deze spoiler niet te openen.
Nou, echte taalpuristen zijn het met deze zin ook niet eens. Het is 'taalpuristen wordt geadviseerd'. (=Aan taalpuristen). Maar goed, dat is hogeschool, geen kleuterwerk, zoals in die nieuwsbrieven.
pi_183909064
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 23:27 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Nou, echte taalpuristen zijn het met deze zin ook niet eens. Het is 'taalpuristen wordt geadviseerd'. (=Aan taalpuristen). Maar goed, dat is hogeschool, geen kleuterwerk, zoals in die nieuwsbrieven.
Congruentie bij een als onderwerp gevoeld indirect object (algemeen)
pi_183909410
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 23:11 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Wij krijgen inderdaad dezelfde nieuwsbrieven. Ik weet dat niet alle nieuwsbrieven zoals die van ons zijn.
Tot aan dat deel met alle smileys lees ik het tegenwoordig niet eens meer. Het enige wat je tot dat punt leest, is dat we het zo verschrikkelijk slecht doen. Dat is natuurlijk een bewezen effectieve methode om mensen te motiveren.
Dat is ook zoals ik het doe. En het stuk daarna neem ik ook maar met een grote korrelzout.

Vind het eerste stuk ook altijd vrij irritant. Beetje mensen aan de schandpaal hangen vind ik dat. Ook niet erg motiverend omdat ze de rest van de tekst ook niet aanpassen. Zelfs een 100% klinkt dan niet positief.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183912759
Ik vraag me ook altijd af wat ik met die statistieken moet. Als er in de voorbereiding aardig wat post blijft staan, dan is het niet gek dat de overkomstduur niet gehaald wordt hè....
pi_183936031
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 15:44 schreef V__L_N het volgende:
Ik vind deze tekst ook wel mooi:

[..]

Alsof we dat niet gewoon lekker zelf uitmaken. Ik begin pas om 15.00 uur. Ik doe vrijwillig iets, ik heb geen tijd afgesproken.
Zou ook wel handig zijn als die aflevertijd in de app het zou doen. Geen idee of het er daadwerkelijk nog niet is op het depot, of dat die functie gewoon niet werkt.
pi_183936146
Wij kregen via whatsapp bericht van de tc dat de post op bepaalde depots is gearriveerd.
pi_183936154
Hier is ook via WA gecommuniceerd wanneer het gebracht werd (half 10), voor zover ik weet niets gezegd over dat je zo vroeg MOET beginnen. Maar goed, ik loop niet vandaag :P

Zo te zien loopt zo ongeveer 2/3 van de bezorgers op ons depot wel, meer dan ik verwacht had.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183936278
Bij ons loopt ongeveer 25%. Ook meer dan ik verwacht had. Allemaal mensen die kennelijk meer behoefte aan geld dan aan vrije tijd hebben.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183936356
Hier loopt 90%, de paar die zich niet hadden opgegeven hadden ze ook maar ingeroosterd. Bezwaar gemaakt en dus vrij gelukkig. Snap er niks van dat ze allemaal willen werken. Lekker lang weekend is toch lekker.
pi_183936960
Bij ons loopt blijkbaar 90% of zo, want er waren maar een handjevol wijken die niet voorbereid hoefden te worden. Voorbereiding was overigens al helemaal klaar om 7:15, alleen daarna kregen we nog een shitload aan bakken vol kerstkaarten die we alvast moesten sorteren voor donderdag.
pi_183937485
Hier was ook 95% aan het werk. Ik was lekker vrij. :P

Mijn laatste week gaat in. Er stoppen er meer (nog 3) per 1 januari. Zijn allemaal gevraagd om voor de zaterdag terug te komen. Ik niet. Ook al zou ik dat niet doen.. Het steekt toch wel een beetje.
pi_183937755
Ik ben blij dat ik me niet heb opgegeven. Alle post zou er om 10 uur moeten zijn. Hoor net van een collega dat ze tot half 12 hebben staan wachten. :N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183939566
Ik heb het er alweer in zitten, de post was er al om 9:15. Ben toch blij dat ik vandaag de kerstkaarten voor mijn wijken heb weggebracht anders zouden ze er donderdag bij hebben gezeten en aangezien het donderdag flink druk schijnt te worden scheelt elke tas!
pi_183939625
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 13:35 schreef the_X het volgende:
Ik heb het er alweer in zitten, de post was er al om 9:15. Ben toch blij dat ik vandaag de kerstkaarten voor mijn wijken heb weggebracht anders zouden ze er donderdag bij hebben gezeten en aangezien het donderdag flink druk schijnt te worden scheelt elke tas!
Als ik vandaag mijn wijken was gaan doen had me dat zeker 3 uur tijd gekost, en hoeveel tijd zou ik dan donderdag bespaard hebben? Hooguit een half uur. Ik moet bekennen dat ik tot op heden de hoeveelheid kerstpost niet echt indrukwekkend vind.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183940514
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 13:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als ik vandaag mijn wijken was gaan doen had me dat zeker 3 uur tijd gekost, en hoeveel tijd zou ik dan donderdag bespaard hebben? Hooguit een half uur. Ik moet bekennen dat ik tot op heden de hoeveelheid kerstpost niet echt indrukwekkend vind.
de meeste kerstpost komt donderdag volgens mij. We hadden vandaag meer bakken met kerstkaarten om te sorteren dan vorige week over de hele week gemeten. Goed, dan heb ik de kaarten die in de machinepost zaten verder niet meegerekend, maar qua wat er nog met de hand gesorteerd moest worden stond er vandaag ineens een gigantische hoeveelheid.
pi_183940614
Waren er vandaag ook aardig wat in die rode bak. Diverse adressen met 10 of meer kaarten. Dat had ik nog niet vaak gezien deze kerst.
pi_183940969
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 23:11 schreef Rafierafie het volgende:
Het enige wat je tot dat punt leest, is dat we het zo verschrikkelijk slecht doen. Dat is natuurlijk een bewezen effectieve methode om mensen te motiveren.
Daar was ik na 15 jaar ook wel aardig murw door gebeukt ja :')

Wat je ook deed, wat je team ook deed, het was eigenlijk nooit goed en impliciet kreeg je daar dan nog ook de schuld van in je schoenen geschoven.
pi_183941026
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 13:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als ik vandaag mijn wijken was gaan doen had me dat zeker 3 uur tijd gekost, en hoeveel tijd zou ik dan donderdag bespaard hebben? Hooguit een half uur. Ik moet bekennen dat ik tot op heden de hoeveelheid kerstpost niet echt indrukwekkend vind.
PostNL is het waarschijnlijk voor één keertje ook niet om de kostenbesparing te doen maar om te voorkomen dat de helft van de kerstkaarten weer eens ná kerst komen. :P
pi_183941708
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 14:36 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

de meeste kerstpost komt donderdag volgens mij. We hadden vandaag meer bakken met kerstkaarten om te sorteren dan vorige week over de hele week gemeten. Goed, dan heb ik de kaarten die in de machinepost zaten verder niet meegerekend, maar qua wat er nog met de hand gesorteerd moest worden stond er vandaag ineens een gigantische hoeveelheid.
Het verbaasde me al in de voorbereiding dat er de afgelopen dagen zo weinig reject was. Normaal gesproken zat er altijd een hele stapel kerstkaarten achter de rode kaart, die dan handmatig gesorteerd moesten worden. En vorig jaar hadden we nog het extra probleem dat al deze onvolledig/foutief/onleesbaar geadresseerde post niet meer mbv vakkennis gesorteerd kon worden, maar allemaal naar handcoderen moest, waar op een gegeven moment de rode bakken torenhoog stonden. En dit jaar bijna niks achter de rode kaart, en geen stapels bij handcoderen. Dus wellicht dat ze de post dit jaar op de sorteercentra hebben achtergehouden ipv op de voorbereidingslocaties.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183943612
Zal me niks verbazen als ze de probleemgevallen meteen naar de papiercontainer rejecten. Wat dat allemaal wel niet kost, om dat handmatig uit te zoeken....
  Redactie Frontpage / Sport maandag 24 december 2018 @ 17:55:48 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183944108
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 17:33 schreef diesnelle het volgende:
Zal me niks verbazen als ze de probleemgevallen meteen naar de papiercontainer rejecten. Wat dat allemaal wel niet kost, om dat handmatig uit te zoeken....
jammer dat het niet meer op kennis kan. Dat gaf mij de meeste voldoening in de kerstperiode, de kaart toch in de juiste wijk en in de bezorging in de juiste bus mikken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183944490
quote:
10s.gif Op maandag 24 december 2018 17:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jammer dat het niet meer op kennis kan. Dat gaf mij de meeste voldoening in de kerstperiode, de kaart toch in de juiste wijk en in de bezorging in de juiste bus mikken.
Inderdaad, de voldoening van alle puzzels te hebben opgelost: Jan en Ria zonder huisnummer of kat/kanarie van oma koekje, hele uitdagingen soms...
pi_183948036
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 15:07 schreef lololo het volgende:

[..]

PostNL is het waarschijnlijk voor één keertje ook niet om de kostenbesparing te doen maar om te voorkomen dat de helft van de kerstkaarten weer eens ná kerst komen. :P
Dat had een hoop geholpen als ze zondag even een keer extra de brievenbussen hadden geleegd.

Ik had vandaag voor mezelf 1 kaart. In de app stond dat ik er 6 zou krijgen... Ben benieuwd wanneer die gaan opduiken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183948099
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 18:15 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Inderdaad, de voldoening van alle puzzels te hebben opgelost: Jan en Ria zonder huisnummer of kat/kanarie van oma koekje, hele uitdagingen soms...
Lekker gewoon in elke lege envelop een kaart die er toevallig in past duwen. Zo deed ik dat.
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 21:18 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Dat had een hoop geholpen als ze zondag even een keer extra de brievenbussen hadden geleegd.

Ik had vandaag voor mezelf 1 kaart. In de app stond dat ik er 6 zou krijgen... Ben benieuwd wanneer die gaan opduiken.
Dat was natuurlijk weer net een brug te ver. :')
pi_183949966
Hier stond de post netjes klaar om 10.00 uur. 2 wijkjes bezorgd maar toch een hoop fouten hoor. Blijkbaar vinden sommige mensen een brief schrijven lastig... huisnummers die niet correct waren of helemaal geen huisnummer erop.. _O-
pi_183956136
PostNL twitterde op dinsdag 25-12-2018 om 09:12:47 @nijvnet Wat naar dat jouw kerstpost gister niet is aangekomen. Om hoeveel post gaat het? Zou je mij een DM willen sturen met jouw volledige naam, postcode+huisnummer, e-mail, telefoonnummer en de naam van de afzender? Ik hoor het graag van je. reageer retweet
Tja...... :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183956847
_O-

[ Bericht 87% gewijzigd door Globetrottertje op 25-12-2018 11:48:45 ]
pi_183967547
|:(
pi_183987051
Krijg soms het idee dat ze er zomaar vanuit gaan dat we wel extra beschikbaar zijn op maandagen of in de ochtenden. Was zo met die loterijrommel en zo klinkt dat bericht van die klantenservice nu ook. Helaas voor het bedrijf ben ik dus niet extra beschikbaar
pi_184002737
Het is hier toch niet zo druk vandaag. Ben benieuwd naar morgen en zaterdag :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184003711
Hier was het zoals verwacht 1 groot drama vandaag. Zo verschrikkelijk veel kerstkaarten die niet in de machinepost zaten, en dat in combinatie met de extreem vroege afvoertijden van tegenwoordig, dat gaat natuurlijk niet werken. Dus aardig wat wijken waarbij alleen de post uit de rode bakken is meegegaan, en heel veel wijken waarbij de kerstkaarten er meteen maar uitgegooid moesten worden. Er waren maar heel weinig wijken waar alles mee is gegaan. Mensen waren gewoon nog bezig met ingooien en dan moest de wijk al klaar zijn. En de volgende een half uur later al. Daar hoefde je dus al niet eens meer te beginnen met ingooien, want dat ging nooit lukken. Zelfs de supersnelle mensen konden het met geen mogelijkheid halen.
En morgen mag het niet mee want dan hebben bezorgers gewoon weer 3 of 4 wijken, en zaterdag zullen we het dan wel weer niet halen omdat er dan meer normale post is
pi_184004333
Ik heb het hier ook al door, bijna geen tijdschriften. Waren dat dubbelnrs net als de tv gidsen, of gaan ze ons daar zaterdag mee opzadelen :(

Vandaag was er hier qua planning (in de bezorging iig) rekening gehouden met drukte maar zaterdag niet...

[ Bericht 19% gewijzigd door VixenFromHell op 27-12-2018 15:41:55 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184005617
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 15:22 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik heb het hier ook al door, bijna geen tijdschriften. Waren dat dubbelnrs net als de tv gidsen, of gaan ze ons daar zaterdag mee opzadelen :(

Vandaag was er hier qua planning (in de bezorging iig) rekening gehouden met drukte maar zaterdag niet...
Zit er wel in, bij ons hebben ze een groot deel van de libelles, margrieten, donald ducks etc in ieder geval wel doorgeschoven.
pi_184007888
Pff, net klaar. Komt niet vaak voor dat ik in het donker eindig, maar de ah, hier wel veel libelles/magrieten en het gepuzzel met de ehh eindejaarskaarten zorgden toch voor uitloop. Wel lekker weer erbij ;)
pi_184008188
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 14:20 schreef VixenFromHell het volgende:
Het is hier toch niet zo druk vandaag. Ben benieuwd naar morgen en zaterdag :X
Hier was het wel erg druk, qua kerstpost in elk geval. Ik had me zaterdag al afgevraagd waarom er toen bijna geen kerstpost was, maar dat is blijkbaar opgespaard op het sorteercentrum, want vandaag had ik ineens een hele shitload aan kerstkaarten, bijna allemaal op 19 en 20 december afgestempeld.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184009223
Qua kaarten was het hier ook nog wel redelijk wat toch ja, uiteindelijk nog best lang bezig geweest. Maar ze hadden hier gewaarschuwd dat het sowieso extreem druk zou gaan worden, en als je dan nog niet eens 2 volle tassen aantreft voor een wijk die er normaal op donderdag meestal wel 3 of 4 heeft...

Niet zo blij mee dat de rest dan waarschijnlijk dus zaterdag gaat komen, als ik gewoon weer 2 wijken moet. Volgende week ook weer donderdag EN zaterdag HaH, en beide dagen een dienst die in de praktijk wel zo een uurtje of 5 zal kosten. Geef wel door dat het alleen akkoord is als ze er 1 vroeg brengen. Paar weken niet veel ingepland, lekker op tijd klaar, maar volgende week beginnen vermoedelijk de eerste vakanties alweer zo na de KNJ.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 27 december 2018 @ 19:13:47 #79
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_184009737
Nou vandaag had ik ineens 9 kerstkaarten, terwijl er voor de kerst er maar 2 waren bezorgd.
pi_184009776
Melding krant naar aanleiding van een ongeval: "Door de ramen van de bestelbus zijn pakketjes van Bol.com te zien. Het is niet duidelijk hoe het met de bestuurder van de bus gaat". Dat zegt alweer genoeg: gelukkig, met mijn pakje gaat het goed.
pi_184009902
Oud-collega gesproken met de kerst.

"Alles er een beetje doorgekregen dit jaar jongens?"
-"Het stelde geen fuck voor, en volgens het sorteercentrum waren ze 'leeg'."
"Oh fijn!"
-"Maar jij weet ook wel hoe het gaat bij dit bedrijf hè lollert? Niemand die er van staat te kijken als donderdag ineens blijkt dat ze niet in de kelder meer hadden gekeken of zo...."

Moest keihard lachen _O-
pi_184009942
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 17:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hier was het wel erg druk, qua kerstpost in elk geval. Ik had me zaterdag al afgevraagd waarom er toen bijna geen kerstpost was, maar dat is blijkbaar opgespaard op het sorteercentrum, want vandaag had ik ineens een hele shitload aan kerstkaarten, bijna allemaal op 19 en 20 december afgestempeld.
Zonde, dat had normaal gesproken dus gewoon voor kerst bezorgd moeten zijn. Maar dat is natuurlijk maar een 'geïsoleerd incidentje'. :+
pi_184013556
Hier trouwens nog altijd geen overleg gehad over het verlof voor komend jaar. Zomervakantie en een andere week dus nog onzeker. Nou heb ik nog geen plannen gemaakt, maar het zou maar zo kunnen dat collega's dit inmiddels wel gedaan hebben en dit als argument gaan gebruiken bij het overleg :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184013990
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:23 schreef lololo het volgende:

[..]

Zonde, dat had normaal gesproken dus gewoon voor kerst bezorgd moeten zijn. Maar dat is natuurlijk maar een 'geïsoleerd incidentje'. :+
Ik vermoed dat dit achter is gehouden met het oogmerk om dit de 24e te bezorgen. Wellicht hadden ze gehoopt dat wij ons in groten getale zouden aanmelden om dan extra te werken. Maar dat is bij ons niet gebeurd. Ik heb me ook niet opgegeven, en daar ben ik blij om, want ik hoorde al van diverse collega's dat de beloofde aanlevertijd van 10.00 uur in veel gevallen bij lange na niet waargemaakt is.

Dat de sorteercentra nu "leeg" zouden zijn, geloof ik dan ook niet. Als ik vandaag overwegend post van woensdag en donderdag had, waar is dan de post die vrijdag (en later) op de bus is gedaan, gebleven?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184014479
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 21:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier trouwens nog altijd geen overleg gehad over het verlof voor komend jaar. Zomervakantie en een andere week dus nog onzeker. Nou heb ik nog geen plannen gemaakt, maar het zou maar zo kunnen dat collega's dit inmiddels wel gedaan hebben en dit als argument gaan gebruiken bij het overleg :X
En wat houdt jou tegen om hetzelfde argument te gebruiken? Volgens mij mogen anderen zich ook wel eens aanpassen aan jou.
quote:
Vraag je vakantie uiterlijk op zondag 18 november aan. Aanvragen die na deze datum binnenkomen, worden pas in behandeling genomen als alle tijdig ingediende aanvragen zijn verwerkt. Het kan zijn dat de meest gewilde data dan al zijn vergeven en je aanvraag daardoor wordt afgewezen. Ben je wel op tijd? Dan weet je uiterlijk op 3 december of je aanvraag is goedgekeurd.
pi_184015073
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 21:48 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

En wat houdt jou tegen om hetzelfde argument te gebruiken? Volgens mij mogen anderen zich ook wel eens aanpassen aan jou.

[..]

Mja heb er nog niet eens een probleem mee om te schuiven, maar niet richting september. En de aangevraagde vakanties van juli zijn al goedgekeurd want geen knelpunt. Zal mij benieuwen, vermoed dat daar ook niet naar uitgeweken kan worden. Ik heb al een paar keer eind aug/begin sept mijn vakantie gehad, dus ik wil dat niet weer. Vorig jaar kreeg een collega bij het overleg al wel op de kop dat ze al geboekt had, maar ze wachten nu ook wel erg lang met dat overleg. Begin december al bericht gehad dat we op sommige punten in overleg moesten, maar dat laat nogal op zich wachten.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184015283
Dit filmpje... :')

quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 22:05 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Mja heb er nog niet eens een probleem mee om te schuiven, maar niet richting september. En de aangevraagde vakanties van juli zijn al goedgekeurd want geen knelpunt. Zal mij benieuwen, vermoed dat daar ook niet naar uitgeweken kan worden. Ik heb al een paar keer eind aug/begin sept mijn vakantie gehad, dus ik wil dat niet weer. Vorig jaar kreeg een collega bij het overleg al wel op de kop dat ze al geboekt had, maar ze wachten nu ook wel erg lang met dat overleg. Begin december al bericht gehad dat we op sommige punten in overleg moesten, maar dat laat nogal op zich wachten.
Dreigmailtje sturen: als jullie binnen een week niets laten weten, ga ik boeken!
Hier wordt ieder jaar weer alles gewoon goedgekeurd. Hoe de rotzooi uiteindelijk wordt opgeruimd zien ze tegen die tijd wel weer.
pi_184023816
Vandaag zou het zogenaamd weer een daldag zijn. De daldagtijden staan ook weer op het rooster. Ik ben benieuwd, maar ik hou m'n hart vast voor de collega's die vandaag 4 wijken lopen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184026183
Ik zie dat er een vacature is voor fulltime klantenservice bij dhl in Arnhem. Zou wel de ultieme trap onder de kont van Postnl zijn na de manier waarop ze mij behandeld hebben. _O-

Ik zal wel te laat zijn en ik weet niet of ik het leuk vind 40 uur achter de telefoon te zitten om klachten op te lossen.

Er is trouwens een pakketje onderweg voor mij blijkbaar van Pimm Solutions Aalsmeer. Zou dat een bedankje zijn? Ik heb niets besteld en als ik dat bedrijf opzoek zie ik dat ze cadeautjes en bloemen e.d. sturen naar jubilarissen etc. Hmm
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 december 2018 @ 11:48:07 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_184026220
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 11:46 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik zie dat er een vacature is voor fulltime klantenservice bij dhl in Arnhem. Zou wel de ultieme trap onder de kont van Postnl zijn na de manier waarop ze mij behandeld hebben. _O-

Ik zal wel te laat zijn en ik weet niet of ik het leuk vind 40 uur achter de telefoon te zitten om klachten op te lossen.

Er is trouwens een pakketje onderweg voor mij blijkbaar van Pimm Solutions Aalsmeer. Zou dat een bedankje zijn? Ik heb niets besteld en als ik dat bedrijf opzoek zie ik dat ze cadeautjes en bloemen e.d. sturen naar jubilarissen etc. Hmm
Als ik mag gokken zeg ik dat het een VVV-bon is :Y
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_184026256
Een vvv-bon van 1.38 kilo. Hmm. Zal een vette cheque zijn! _O-

Even gekeken. Pakje is 15x30x80cm.

Ben benieuwd.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 december 2018 @ 11:50:44 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_184026303
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 11:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Een vvv-bon van 1.38 kilo. Hmm. Zal een vette cheque zijn! _O-
plus nog wat erbij dan :P

Bij mijn afscheid heb ik enkele VVV-bonnen gekregen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_184026707
Ik ben benieuwd!
pi_184027599
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 09:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag zou het zogenaamd weer een daldag zijn. De daldagtijden staan ook weer op het rooster. Ik ben benieuwd, maar ik hou m'n hart vast voor de collega's die vandaag 4 wijken lopen.
Hier tijdschriften er bij vandaag.. eikels :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184031513
Hier een uur uitloop op een wijk van 50 min. Post van gister, voorbereiding één grote zooi en een stukje nieuwbouw.
pi_184033858
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 09:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag zou het zogenaamd weer een daldag zijn. De daldagtijden staan ook weer op het rooster. Ik ben benieuwd, maar ik hou m'n hart vast voor de collega's die vandaag 4 wijken lopen.
Zoals te verwachten absoluut GEEN daldag. Heel veel kerstkaarten, en verder de tijdschriften die we gisteren al misten (Libelle, Margriet, DD). En nog twee mailings van Gall & Gall en van de NPL waar de voorbereiders gisteren blijkbaar geen tijd voor hadden. Dik 2 uur uitloop geschreven.

Ik blijf het raar vinden dat ze die kerstkaarten er niet afgelopen zaterdag, of desnoods afgelopen maandag doorheen hebben gegooid. Zaterdag had ik er hooguit 10 kerstkaarten tussen zitten, en degenen die maandag gelopen hebben wisten te melden dat het nauwelijks moeite was.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184036018
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 11:46 schreef Globetrottertje het volgende:

Er is trouwens een pakketje onderweg voor mij blijkbaar van Pimm Solutions Aalsmeer. Zou dat een bedankje zijn? Ik heb niets besteld en als ik dat bedrijf opzoek zie ik dat ze cadeautjes en bloemen e.d. sturen naar jubilarissen etc. Hmm
Ik denk de eindafrekening, afkoop vakantie.... :)
pi_184036138
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zoals te verwachten absoluut GEEN daldag. Heel veel kerstkaarten, en verder de tijdschriften die we gisteren al misten (Libelle, Margriet, DD). En nog twee mailings van Gall & Gall en van de NPL waar de voorbereiders gisteren blijkbaar geen tijd voor hadden. Dik 2 uur uitloop geschreven.

Ik blijf het raar vinden dat ze die kerstkaarten er niet afgelopen zaterdag, of desnoods afgelopen maandag doorheen hebben gegooid. Zaterdag had ik er hooguit 10 kerstkaarten tussen zitten, en degenen die maandag gelopen hebben wisten te melden dat het nauwelijks moeite was.
Hier was er echt geen zak aan post, nog minder dan een gewone dal dag...

Zijn alle wijken maandag weggelopen? Of zijn de kerstkaarten van de mensen die maandag niet liepen er gisteren en/of vandaag bij gedaan?

Ik ben benieuwd naar morgen, in ieder geval 2 HAH's....
pi_184036564
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 18:09 schreef the_X het volgende:

[..]

Hier was er echt geen zak aan post, nog minder dan een gewone dal dag...

Zijn alle wijken maandag weggelopen? Of zijn de kerstkaarten van de mensen die maandag niet liepen er gisteren en/of vandaag bij gedaan?

Ik ben benieuwd naar morgen, in ieder geval 2 HAH's....
of alle wijken zijn weggelopen op maandag is afhankelijk van waar je werkt, best veel plaatsen waar vrijwel alle postbezorgers werkten volgens mij, dus daar is al dat spul wel gelopen, en anders zou het er normaalgesproken gisteren bij hebben gezeten.
Wijken die niet gelopen werden gingen gewoon weer terug naar de machines voor de volgende bezorgdag.
pi_184036623
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 18:09 schreef the_X het volgende:

[..]

Hier was er echt geen zak aan post, nog minder dan een gewone dal dag...

Zijn alle wijken maandag weggelopen? Of zijn de kerstkaarten van de mensen die maandag niet liepen er gisteren en/of vandaag bij gedaan?

Ik ben benieuwd naar morgen, in ieder geval 2 HAH's....
Nee, zeker 75% van de wijken is maandag niet gelopen. Dus dat zat er gisteren bij. Maar dat was maar een bescheiden plukje, van maandag. Overigens grotendeels 19 en 20/12 afgestempeld, zodat een groot deel te laat bezorgd was.

Gisteren hadden we dus veel kerstkaarten, maar bijna geen dikke post. Alleen een mailing van de NPL en de Troskompas. De overige dikke post hadden ze, uiteraard zonder enige communicatie richting de postbezorgers, naar vandaag doorgeschoven.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184037725
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 18:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, zeker 75% van de wijken is maandag niet gelopen. Dus dat zat er gisteren bij. Maar dat was maar een bescheiden plukje, van maandag. Overigens grotendeels 19 en 20/12 afgestempeld, zodat een groot deel te laat bezorgd was.

Gisteren hadden we dus veel kerstkaarten, maar bijna geen dikke post. Alleen een mailing van de NPL en de Troskompas. De overige dikke post hadden ze, uiteraard zonder enige communicatie richting de postbezorgers, naar vandaag doorgeschoven.
Dat vond ik uiteindelijk nog het meest irritante ja. Op zich was het voor mij nog niet eens zo'n ramp dat het vandaag werd ipv morgen (al was donderdag beter geweest..), want ik had vandaag 1 wijk en morgen 2. Maar sommige mensen hier hadden wel 3 wijken. En dit soort dingen horen gewoon doorgegeven te worden op zijn minst.

Dat PostNL ook nog verwacht dat we gewoon van 12 tot 18 beschikbaar zijn ook al plannen ze ons maar een uurtje in, daar erger ik me ook nogal eens aan. En met die PCL werd ook een beetje van ons verwacht dat we dat op maandag of in de ochtenden gingen doen, dat vonden ze redelijk vanzelfsprekend. Zeker bij degenen die meerdere wijken liepen en er dus in de middag niet echt de tijd voor hadden. Als iemand dat niet deed begrepen ze dat vervolgens niet zo, want de rest deed dat ook wel. En dan dus ook geen hulp inschakelen voor mensen die weigerden in hun vrije tijd te gaan lopen met die meuk, maar wel geirriteerd zijn als het dan op de deadline niet bezorgd is. De mensen die meerdere wijken lopen kunnen hun vrije tijd ook wel gewoon goed gebruiken... :(

Al had ik zelf vanwege wat roosterwijzigingen (bij de postbodes) uiteindelijk met die PCL juist eens niet zo enorm veel *O*
Wel wat in de ochtend gedaan, maar ik vertikte het om op maandag te gaan sjouwen met die zooi :W
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184041627
Eerlijk gezegd weet ik op dit moment niet meer wat me nou het meest irriteert. Die rommel die niet door de bus past staat ondertussen vrij hoog op de lijst, maar die puinhopen van de laatste tijd slaan ook nergens op, erger nog dan vorig jaar. En dan verwacht ik ook nog problemen met de combiblunder, en er komt waarschijnlijk tijd bij dan wanneer ik nu hah heb, terwijl het meer werk is.

En dan ondertussen verbaasd doen dat iedereen wil vertrekken 8)7
pi_184042505
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184046709
quote:
Vorige KNJ viel het - op wat incidentjes na - toch ook wel mee? (De WC-eend is er niks bij.)
pi_184047901
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zoals te verwachten absoluut GEEN daldag. Heel veel kerstkaarten, en verder de tijdschriften die we gisteren al misten (Libelle, Margriet, DD). En nog twee mailings van Gall & Gall en van de NPL waar de voorbereiders gisteren blijkbaar geen tijd voor hadden. Dik 2 uur uitloop geschreven.

Ik blijf het raar vinden dat ze die kerstkaarten er niet afgelopen zaterdag, of desnoods afgelopen maandag doorheen hebben gegooid. Zaterdag had ik er hooguit 10 kerstkaarten tussen zitten, en degenen die maandag gelopen hebben wisten te melden dat het nauwelijks moeite was.
Hier was het donderdag al goed raak, normaal max 3 tassen en nu dus 6.
En vandaag ach dat is elke daldag hetzelfde. Bende

Wijken blijven ook gewoon staan hier, want er zijn mensen vrij. Dus een dag later de post lopen is ook geen probleem _O-

Verder gaat alles prima ^O^
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_184048401
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 11:46 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik zie dat er een vacature is voor fulltime klantenservice bij dhl in Arnhem. Zou wel de ultieme trap onder de kont van Postnl zijn na de manier waarop ze mij behandeld hebben. _O-

Ik zal wel te laat zijn en ik weet niet of ik het leuk vind 40 uur achter de telefoon te zitten om klachten op te lossen.

Er is trouwens een pakketje onderweg voor mij blijkbaar van Pimm Solutions Aalsmeer. Zou dat een bedankje zijn? Ik heb niets besteld en als ik dat bedrijf opzoek zie ik dat ze cadeautjes en bloemen e.d. sturen naar jubilarissen etc. Hmm
Klantenservice is het meest slopende werk wat er is. Je gaat alleen maar mensen krijgen die vragen waar hun pakketje is of blijft en dat dag in dag uit.
pi_184052329
Het zou de ultieme rotschop zijn geweest maar, brrrr. Nee het is niets voor mij. De hele dag aan de telefoon.
pi_184052960
Klantenservice, dat lijkt me nou nóg erger dan postbezorger (met combibundel), 40 uur.... ik moet er niet aan denken. En volgens mij moet je dan ook behoorlijk productie-draaien hoor, zo snel mogelijk afpoeieren en hup, de volgende zeurpiet te woord staan.

En rotschop, voor wie? Het zal PostNL verder weinig interesseren wat je nu gaat doen, je bent slechts een vakje (vuilnisbak) in hun rooster dat nu anders zal moeten worden ingevuld.

Fijne laatste dag! ;)
pi_184053401
Zo het cadeautje van Postnl is binnen. Alleen bosje bloemen met een bedankkaartje voor de goede inzet en prettige samenwerking. Getekend tc en admi.

Geen vvv-bonnen of iets dergelijks.

@Diesnelle, nee ik moet er ook niet aan denken aan dat werk. Ik heb bij een touroperator als reisverkoopster gezeten. Reizen die we zelf samenstelden voor oudere mensen. Ik heb nog nooit zulke zeurpieten gezien die voor een dubbeltje op de eerste rang wilden zitten en nooit tevreden waren. Ik heb het wel meer dan tien jaar volgehouden. Haha

Ik doe liever iets met mijn handen en dan lekker zelfstandig. Vond het bezorgen verder erg leuk en twee van de drie depots hebben leuke collega's. Maar ja, al dat gezeik eromheen he?

Diesnelle, wat kreeg jij toen je wegging?

[ Bericht 12% gewijzigd door Globetrottertje op 29-12-2018 09:45:04 ]
pi_184054318
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 21:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier trouwens nog altijd geen overleg gehad over het verlof voor komend jaar. Zomervakantie en een andere week dus nog onzeker. Nou heb ik nog geen plannen gemaakt, maar het zou maar zo kunnen dat collega's dit inmiddels wel gedaan hebben en dit als argument gaan gebruiken bij het overleg :X
Dus gewoon nog geen goedkeuring van jullie verlof gehad? Of is er wel al goedgekeurd en moeten alleen de knelpunten er nog uit?

Bij ons was het ook vrijwel elk jaar een shitshow. Deadline voor goedkeuring werd echt nooit gehaald. Ook een keer gehad dus dat we in januari nog niet wisten waar we aan toe waren. Uiteindelijk is toen maar van iedereen alles goed gekeurd. :D

Mensen die na het verlopen van de deadline al vast gaan boeken kan ik ook echt geen ongelijk geven.
pi_184054758
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 10:29 schreef lololo het volgende:

[..]

Dus gewoon nog geen goedkeuring van jullie verlof gehad? Of is er wel al goedgekeurd en moeten alleen de knelpunten er nog uit?

Bij ons was het ook vrijwel elk jaar een shitshow. Deadline voor goedkeuring werd echt nooit gehaald. Ook een keer gehad dus dat we in januari nog niet wisten waar we aan toe waren. Uiteindelijk is toen maar van iedereen alles goed gekeurd. :D

Mensen die na het verlopen van de deadline al vast gaan boeken kan ik ook echt geen ongelijk geven.
De dingen die ze zo goed konden keuren zijn al wel goedgekeurd. Maar van ongeveer half juli t/m augustus is compleet een knelpunt en daar staat alles dus nog van open. En dan nog een los weekje van een paar mensen.

Volgens mij mag dit officieel ook niet, ze moeten een ja of een nee geven binnen 2 weken dacht ik toch. In principe hebben ze nu gewoon niet voldaan aan hun verplichting om binnen 2 weken uitsluitsel te geven. Zeggen dat ze het nu nog niet goed kunnen keuren en dat er overleg moet komen, is volgens mij niet voldoende om hier aan te voldoen...

Ik snap het trouwens ook wel dat mensen dan misschien gewoon gaan boeken, maar ik vind het niet eerlijk als ze dan vervolgens voorrang gaan krijgen op degenen die nog niets vastgelegd hebben. Er was ook al iemand die vond dat mensen met jonge kinderen voorrang horen te krijgen (overigens iemand waarvan de kinderen al volwassen zijn, dus ging niet over diegene zelf). Is ook iemand die 2 zaterdagen vrij wil om verjaardag te vieren, maar dat werd bij mij voor dit jaar ook afgekeurd :') mensen die de hele week wilden, gingen voor.

Er waren sowieso al veel mensen die zeiden, ik ga NIET schuiven. Dus dat wordt nog wat :o
Nouja bij mij hangt het er een beetje vanaf hoe ik dan zou schuiven, sta er niet per se zo in van absoluut niet. Maar als mensen zo gaan doen van ik kan niet schuiven want al geboekt, ik heb vorig jaar al geschoven dus ik schuif niks, dan ben ik ook niet meer zo bereid om tegemoet te komen ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door VixenFromHell op 29-12-2018 11:05:22 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184062789
Blijft vreemd, al die verschillen. Hier is eind november contact opgenomen met iedereen waar er problemen waren met het aangevraagde verlof.
pi_184063373
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 09:36 schreef Globetrottertje het volgende:

Ik doe liever iets met mijn handen en dan lekker zelfstandig. Vond het bezorgen verder erg leuk en twee van de drie depots hebben leuke collega's. Maar ja, al dat gezeik eromheen he?

Diesnelle, wat kreeg jij toen je wegging?
Een postcollega is naast zijn werk bloemen gaan bezorgen, met de auto. Bevalt hem goed.

Ik kreeg eerst niets na mijn laatste werkdag, geen bedankje, hand of aju, ik trok het depot dicht en klaar was het.... maanden later kwam mijn TC nog bij mij thuis aankakken met zo'n juten 'ptt'-tas en ik geloof ook een bon. Dus er is nog hoop, globetrottertje ;)
pi_184063530
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 10:54 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

De dingen die ze zo goed konden keuren zijn al wel goedgekeurd. Maar van ongeveer half juli t/m augustus is compleet een knelpunt en daar staat alles dus nog van open. En dan nog een los weekje van een paar mensen.

Volgens mij mag dit officieel ook niet, ze moeten een ja of een nee geven binnen 2 weken dacht ik toch. In principe hebben ze nu gewoon niet voldaan aan hun verplichting om binnen 2 weken uitsluitsel te geven. Zeggen dat ze het nu nog niet goed kunnen keuren en dat er overleg moet komen, is volgens mij niet voldoende om hier aan te voldoen...
Mja, dat is weer zo'n halve bak 'oplossing'. Maar vind het gewoon niet kunnen zoals ze dat dus doen. Hoe ver willen ze het nog voor zich uitschuiven? Het wordt dus bij jullie op zijn vroegst de eerste week van januari pas geregeld. Dat is gewoon belachelijk als je op 18 november je verlof door moest geven.

quote:
Ik snap het trouwens ook wel dat mensen dan misschien gewoon gaan boeken, maar ik vind het niet eerlijk als ze dan vervolgens voorrang gaan krijgen op degenen die nog niets vastgelegd hebben.

Ik zou gewoon volgende week melden dat je er van uitgaat dat alles goedgekeurd is omdat je er niks meer over gehoord hebt.

quote:
Er was ook al iemand die vond dat mensen met jonge kinderen voorrang horen te krijgen (overigens iemand waarvan de kinderen al volwassen zijn, dus ging niet over diegene zelf).
Dat zie je wel op meer plekken. Vind het ook een hele rare gedachtegang. Vaak zou dat in de praktijk betekenen dat je als je géén schoolgaande kinderen hebt dus in de schoolvakanties geen vrij zou kunnen krijgen. Ja doei. :{w

quote:
Is ook iemand die 2 zaterdagen vrij wil om verjaardag te vieren, maar dat werd bij mij voor dit jaar ook afgekeurd :') mensen die de hele week wilden, gingen voor.
Was bij ons ook nogal eens ja. Ook weer een halve bak oplossing.

quote:
Er waren sowieso al veel mensen die zeiden, ik ga NIET schuiven. Dus dat wordt nog wat :o
Nouja bij mij hangt het er een beetje vanaf hoe ik dan zou schuiven, sta er niet per se zo in van absoluut niet. Maar als mensen zo gaan doen van ik kan niet schuiven want al geboekt, ik heb vorig jaar al geschoven dus ik schuif niks, dan ben ik ook niet meer zo bereid om tegemoet te komen ;)
Zo star er in gaan staan vind ik ook niet echt netjes, al begrijp ik goed dat de frustraties hoog oplopen als het elk jaar hetzelfde is.

Zelf vulde ik de verlofaanvraag ook wel enigszins strategisch in. Aangezien er altijd gezeurd werd dat we ons stuwmeer van verlof zoveel mogelijk op moesten maken vroeg ik dus gewoon minimaal 10 weken aan (met inbegrip van losse dagen) en ook gewoon de bulk daarvan in de periode april-september. Dat hoefde ik echt niet allemaal vrij te zijn maar het gaf wel lekker wisselgeld in de onderhandelingen en kon ik het meeste van wat ik écht vrij wilde zijn er wel uitslepen.

Van die 10 of 11 weken werd dan vaak een week of 4-5 per definitie afgekeurd en dan kon je dus dat truukje elk jaar weer herhalen.

Moreel gezien ook niet echt helemaal netjes maar dat kwam ook gewoon voort uit de jarenlange ervaring dat verlof krijgen gewoon zo moeilijk was.
pi_184063577
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 16:27 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Blijft vreemd, al die verschillen. Hier is eind november contact opgenomen met iedereen waar er problemen waren met het aangevraagde verlof.
Netjes binnen de deadline. Zoals het hoort. Bij ons was dat echt een uitzondering. Paar dagen of een week deed niemand moeilijk over maar vaak was het zo dat als het in de week van Sinterklaas nog niet geregeld was dat het dus pas januari werd. :') ____
pi_184063599
Bedankt voor het versturen van mijn kaarten en pakketjes dit jaar mensen. O+

Oh ja en de bezorgers met hondenkoekjes zijn helemaal goden. _O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184063774
Volgens mij moest je uiterlijk 17 december weten waar je aan toe was qua verlof. Ze hadden in principe tot, ik geloof, 3 december, en als er dan knelpunten waren moesten ze dat dan aangeven, en daarna hadden ze dus tot iets van 17 december om te beslissen over de verlofaanvragen.
Dus volgens mij hebben zij nu dan gewoon pech, tijd genoeg gehad, gewoon boeken of andere plannen maken dus.
  zaterdag 29 december 2018 @ 19:30:16 #118
481998 K21
Cappuccino
pi_184067276
Bij ons op het depot lag er een ruit aan diggelen toen ik vanmorgen aankwam. "Vast een paar kneuzen een vuurwerkbom tegenaan gelegd vannacht" dacht ik nog, maar het schijnt dat een collega het raam heeft ingetrapt in een boze bui. Diegene is vervolgens wel gewoon post gaan lopen. :o

Ik bedoel, zelf begin ik me ook te ergeren aan al die loterijbende, maar dat zijn wel hele drastische acties. :P (Geen idee wat de werkelijke aanleiding was.)
pi_184080364
Even een vraagje van een andere orde; mensen hier klaagden eerder dat ze hun Makrobon nog niet hadden gekregen, is dat nog steeds zo (collega heeft nog niks ontvangen nl.)
pi_184080678
Die van mij is nooit meer aangekomen. Heb via een formulier op de website van cadeaucarroussel een nieuwe code aangevraagd. Die heb ik inmiddels wel via de mail ontvangen.
pi_184080919
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 09:46 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Die van mij is nooit meer aangekomen. Heb via een formulier op de website van cadeaucarroussel een nieuwe code aangevraagd. Die heb ik inmiddels wel via de mail ontvangen.
dank je ik geef het door
pi_184087543
https://nos.nl/artikel/22(...)ing-sorteerders.html

Postnl dus weer in het nieuws vanwege onderbetaling, volgens mij was dat een tijd terug ook al zo. Wordt als ik die 12.50 per uur zie wel tijd dat we er als bezorgers flink wat bij krijgen, zeker als ze met die combiblunder beginnen. Krijg hierdoor dus echt het idee dat het niet om de tijd gaat maar om het verplaatsen van werk naar lagere lonen, maar ik kon me al niet voorstellen dat samenvoegen op straat sneller gaat dan bij voorbereiden
pi_184088824
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 14:54 schreef zerebus het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)ing-sorteerders.html

Postnl dus weer in het nieuws vanwege onderbetaling, volgens mij was dat een tijd terug ook al zo. Wordt als ik die 12.50 per uur zie wel tijd dat we er als bezorgers flink wat bij krijgen, zeker als ze met die combiblunder beginnen. Krijg hierdoor dus echt het idee dat het niet om de tijd gaat maar om het verplaatsen van werk naar lagere lonen, maar ik kon me al niet voorstellen dat samenvoegen op straat sneller gaat dan bij voorbereiden
Lagere lonen? Het voorbereiden wordt tegenwoordig grotendeels door voorbereiders gedaan die in schaal 1 van de PostNL CAO zitten. Die hebben nagenoeg hetzelfde uurloon als een postbezorger.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184089228
Dan vraag ik me wel af hoe ze bij die 12.50 komen, ik zit zelf net iets boven een tientje per uur terwijl ik dit toch al een flink aantal jaar doe
pi_184089315
Vind het wel flauw dat wij 4 weken vakantie krijgen en voorbereiders 5 -O-

Zag ook net dit
quote:
Wat bieden wij jou?

Je start met een jaarcontract.
Een mooie PostNL-outfit en -fietstassen.
Wat fijn dat ze ons dat bieden! Al is het niet eens een complete outfit :')

En wat bieden ze een voorbereider oa:
quote:
Een verantwoordelijke baan bij één van de grootste bedrijven van Nederland.
Een tijdelijk contract voor maximaal 1 jaar.
:')

Ook een verschilletje qua contracten ;) tja alles wordt ook naar buiten verplaatst he. Ze brengen het toch net even wat anders :P

[ Bericht 39% gewijzigd door VixenFromHell op 30-12-2018 16:13:21 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184090334
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 16:01 schreef zerebus het volgende:
Dan vraag ik me wel af hoe ze bij die 12.50 komen, ik zit zelf net iets boven een tientje per uur terwijl ik dit toch al een flink aantal jaar doe
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 16:01 schreef zerebus het volgende:
Dan vraag ik me wel af hoe ze bij die 12.50 komen, ik zit zelf net iets boven een tientje per uur terwijl ik dit toch al een flink aantal jaar doe
Het FNV-verhaal ging over pakketsorteerders in sorteercentra, en niet over postbezorgers of voorbereiders. Wellicht dat daar een een verschil zit.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184095819
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 15:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Lagere lonen? Het voorbereiden wordt tegenwoordig grotendeels door voorbereiders gedaan die in schaal 1 van de PostNL CAO zitten. Die hebben nagenoeg hetzelfde uurloon als een postbezorger.
Wat is 'nagenoeg hetzelfde'? Een beetje hoger? Waarom?
pi_184107392
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 19:46 schreef blijevis het volgende:

[..]

Wat is 'nagenoeg hetzelfde'? Een beetje hoger? Waarom?
Een beetje hoger, inderdaad. Verreweg de meeste voorbereiders zitten op EUR 10,28 per uur. En de meeste postbezorgers zitten op EUR 10,26. Dus het scheelt 2 cent per uur bruto. Dat komt ook omdat de meeste postbezorgers in vaste dienst zijn en al jaren in dienst, terwijl nagenoeg alle voorbereiders er na 1 jaarcontract weer worden uitgegooid, zodat ze nooit hoger komen dan schaal 1, schaaljaar 0.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184111921
Hoe krijg ik al postbezorger een hoger loon, ik krijg minder dan 10 euro
Gefeliciteerd
pi_184113213
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 02:17 schreef Goudgeil het volgende:
Hoe krijg ik al postbezorger een hoger loon, ik krijg minder dan 10 euro
Dan werk je er nog niet zo lang zeker?
pi_184113245
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 14:54 schreef zerebus het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)ing-sorteerders.html

Postnl dus weer in het nieuws vanwege onderbetaling, volgens mij was dat een tijd terug ook al zo. Wordt als ik die 12.50 per uur zie wel tijd dat we er als bezorgers flink wat bij krijgen, zeker als ze met die combiblunder beginnen. Krijg hierdoor dus echt het idee dat het niet om de tijd gaat maar om het verplaatsen van werk naar lagere lonen, maar ik kon me al niet voorstellen dat samenvoegen op straat sneller gaat dan bij voorbereiden
heb het al vaak geroepen hier geld dat is het sleutelwoord,tijd dat er een wet komt(en rap) dat je bij dit soort beroepen gewoon min 13/14brt moet gaan lappen.
pi_184113258
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 16:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Vind het wel flauw dat wij 4 weken vakantie krijgen en voorbereiders 5 -O-

buiten dat,de mensen die buiten rondlopen,hebben wel even wat meer slijtage,en onkosten zeker vanaf de 20 uur pw
pi_184115150
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 02:17 schreef Goudgeil het volgende:
Hoe krijg ik al postbezorger een hoger loon, ik krijg minder dan 10 euro
hoe oud ben je?
pi_184118516
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 02:17 schreef Goudgeil het volgende:
Hoe krijg ik al postbezorger een hoger loon, ik krijg minder dan 10 euro
Door een ander baantje naast je postbezorgen te nemen.

Ik vraag me uberhaupt af hoe mensen rondkomen als postbezorger, ivm de beperkte uren die je kan werken per week. Dan moet er toch zeker een bijstand of tweede baan naast zitten?
pi_184118985
En ondertussen vindt het bedrijf het dus vanzelfsprekend dat iedereen maar in de ochtenden of op maandagen wat extra gaat doen als ze weer eens met een grote opdracht komen. Denken totaal niet aan mensen die dan wat anders te doen hebben. Tja, als je alleen maar parttime betaalt moet je niet raar staan te kijken dat niet iedereen altijd maar beschikbaar is.
pi_184119932
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 10:03 schreef liedetector het volgende:

[..]

hoe oud ben je?
22, maar mijn loon wordt aangevuld tot minimumloon.

Werk ook normaal alleen op zaterdagen, ik kom niet rond! Moet van m'n studielening leven
Gefeliciteerd
pi_184119952
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:03 schreef zerebus het volgende:
En ondertussen vindt het bedrijf het dus vanzelfsprekend dat iedereen maar in de ochtenden of op maandagen wat extra gaat doen als ze weer eens met een grote opdracht komen. Denken totaal niet aan mensen die dan wat anders te doen hebben. Tja, als je alleen maar parttime betaalt moet je niet raar staan te kijken dat niet iedereen altijd maar beschikbaar is.
Mij vroegen ze om op zondag te werken, eigenlijk wel fijn.
Gefeliciteerd
pi_184120137
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:39 schreef Goudgeil het volgende:

[..]

22, maar mijn loon wordt aangevuld tot minimumloon.

Werk ook normaal alleen op zaterdagen, ik kom niet rond! Moet van m'n studielening leven
dan gaat je loon omhoog als je jarig bent ;)
pi_184121146
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 12:44 schreef Paretozen het volgende:

[..]

Door een ander baantje naast je postbezorgen te nemen.

Ik vraag me uberhaupt af hoe mensen rondkomen als postbezorger, ivm de beperkte uren die je kan werken per week. Dan moet er toch zeker een bijstand of tweede baan naast zitten?
Wacht maar tot de combibundel wordt ingevoerd. Gegarandeerd chaos en collega's die ontslag nemen. Zowel binnen als buiten. Bij ons kun je als je wil 40 uur bezorgen in de week, en zelfs nog een 2e contract ernaast krijgen als voorbereider. Dus in theorie zou je 60+ uur per week kunnen maken. Ik kan het niemand aanraden, maar het is mogelijk.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184125907
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:45 schreef liedetector het volgende:

[..]

dan gaat je loon omhoog als je jarig bent ;)
En dan kom je er nog niet van rond
pi_184126456
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 17:18 schreef diesnelle het volgende:

[..]

En dan kom je er nog niet van rond
joh ik zit ook dik onder de 11 en toch echt niet meer schaal 1 en de 23 allang voorbij en dn zet je je in als postverdeler....(wat heeft mijn Tl het makkelijk want ik regel opde vloer alles) enige voordeel wat dat geeft is dat je je zelf de rugpjin in werkt en meer uren maakt)
pi_184127716
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 17:18 schreef diesnelle het volgende:

[..]

En dan kom je er nog niet van rond
van 60 uur zelfs niet :)
pi_184127746
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 14:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wacht maar tot de combibundel wordt ingevoerd. Gegarandeerd chaos en collega's die ontslag nemen. Zowel binnen als buiten. Bij ons kun je als je wil 40 uur bezorgen in de week, en zelfs nog een 2e contract ernaast krijgen als voorbereider. Dus in theorie zou je 60+ uur per week kunnen maken. Ik kan het niemand aanraden, maar het is mogelijk.
rond de 30 is echt een max(buiten) dan ben je al half gesloopt
pi_184128562
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 18:33 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

van 60 uur zelfs niet :)
dan moet je gewoon wat aan je uitgavenpatroon doen.
pi_184128668
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 19:01 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

dan moet je gewoon wat aan je uitgavenpatroon doen.
want jij weet welke uitgave mensen hebben? (hypotheek/huur etc) ik heb mn huis afbetaald, maar anders zou ik het echt niet redden hoor
pi_184128691
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 19:05 schreef liedetector het volgende:

[..]

want jij weet welke uitgave mensen hebben? (hypotheek/huur etc) ik heb mn huis afbetaald, maar anders zou ik het echt niet redden hoor
ik heb het puur over de opmerking van ophaling10, als je met 60 uur werken in de week nog niet rond komt is er wel ergens wat mis hoor.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 31 december 2018 @ 19:08:21 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_184128728
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 18:33 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

rond de 30 is echt een max(buiten) dan ben je al half gesloopt
klopt. Dan maak je al echt veel meters.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_184128736
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 19:06 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik heb het puur over de opmerking van ophaling10, als je met 60 uur werken in de week nog niet rond komt is er wel ergens wat mis hoor.
ahh okay.. maar 60x 10 bruto of een echt inkomen ;)
maakt toch verschil....ik werk nu harder dan dat ik nog systeembehherder was... denk dat ik omgerekend een kwart verdien
pi_184129737
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 19:06 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik heb het puur over de opmerking van ophaling10, als je met 60 uur werken in de week nog niet rond komt is er wel ergens wat mis hoor.
Voor sommigen is het wel de realiteit. Helaas.
pi_184138160
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 19:08 schreef liedetector het volgende:

[..]

ahh okay.. maar 60x 10 bruto of een echt inkomen ;)
maakt toch verschil....ik werk nu harder dan dat ik nog systeembehherder was... denk dat ik omgerekend een kwart verdien
60 uur pbz levert in 2019 2100 en een beetje op(netto) buiten dat je volledig gesloopt bent en zeker vreemde verschijnselen gaat vertonen,is het veel te weinig
pi_184139405
quote:
wel eens wezen kijken in Utrecht, de band daar voor pakketen is "in handen" van tempo team, lijkt me ook een schimmige deal, want allemaal i het kader van een "beperking" aan het werk als ik het zo bekeek, niet kies
  dinsdag 1 januari 2019 @ 14:34:31 #154
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_184140836
Ik zat even op het rooster te kijken. Maar die plusuren kloppen weer eens voor geen meter.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_184141107
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 14:34 schreef V__L_N het volgende:
Ik zat even op het rooster te kijken. Maar die plusuren kloppen weer eens voor geen meter.
ik heb op 26 december weer eens 5.45 staan inplaats van vrij op feestdag, bizar ook
pi_184141152
Bij mij kloppen de ingevoerde uren niet, de plusuren niet en op maandag heb ik nog geen extra uur per gelopen wijk gekregen.
pi_184141273
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 14:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Bij mij kloppen de ingevoerde uren niet, de plusuren niet en op maandag heb ik nog geen extra uur per gelopen wijk gekregen.
kan dat je dat bij de weekafsluiting pas ziet en die is nu vast morgen pas ofzo, is bij verlof of VoF ook vaak dan pas te zien
pi_184141301
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 15:10 schreef liedetector het volgende:

[..]

kan dat je dat bij de weekafsluiting pas ziet en die is nu vast morgen pas ofzo, is bij verlof of VoF ook vaak dan pas te zien
Op die chat op mijn werk hebben sommige mensen dat uur al wel zichtbaar. Vof komt morgen pas inderdaad. Maar die niet kloppende uren moet ik sowieso even achteraan.
pi_184141348
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 15:13 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Op die chat op mijn werk hebben sommige mensen dat uur al wel zichtbaar. Vof komt morgen pas inderdaad. Maar die niet kloppende uren moet ik sowieso even achteraan.
en liefste voor de week afsluiting...TL bellen een optie?
pi_184141528
Nah, dat komt wel goed. Dat boeken ze deze week maar wat extra uren. Al zovaak meegemaakt bij dit bedrijf. Maar uiteindelijk komt het wel weer goed.
pi_184141792
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 15:37 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Nah, dat komt wel goed. Dat boeken ze deze week maar wat extra uren. Al zovaak meegemaakt bij dit bedrijf. Maar uiteindelijk komt het wel weer goed.
maar blijkt maar weet altijd in de gaten houden dus! (ik vorige week per ongeluk een uur te veel opgeschreven, is geboekt ook, daardoor zag ik het, geen idee nog wat ik ga doen, begin ook ongeveer 5x per week een kwartier te vroeg zonder te schrijven...dilemma
  dinsdag 1 januari 2019 @ 17:37:25 #162
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_184143371
Ondanks dat ik uit dienst ben kan ik nog op mijnwerk. Er staat bij mij 3:45 aan plusuren maar dat moet 7:26 zijn. Dat stond er vorige week ook, maar nu ineens niet meer. Bij mij staat er nog wel vrijopfeestdag trouwens. En die 1:49 die ik had dat per 1 januari verviel had de admi op het rooster van twee weken geleden geboekt, maar daar staat alleen nog maar verlof zonder de 1:49.
pi_184143506
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 14:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wacht maar tot de combibundel wordt ingevoerd. Gegarandeerd chaos en collega's die ontslag nemen. Zowel binnen als buiten. Bij ons kun je als je wil 40 uur bezorgen in de week, en zelfs nog een 2e contract ernaast krijgen als voorbereider. Dus in theorie zou je 60+ uur per week kunnen maken. Ik kan het niemand aanraden, maar het is mogelijk.
Binnen gaan er sowieso mensen uit, daar is die hele combibundel voor
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_184143648
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 17:47 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Binnen gaan er sowieso mensen uit, daar is die hele combibundel voor
die mogen dan post bezorgen als ze willen denk ik.....daar gaan mensen weg...en niet gedwongen maar vanwege de hele kutzooi die ze mogen oplossen

*met als edit
als je geen mensen meer hebt om post te bezorgen kan je binnen natuurlijk veel meer mensen eruit gooien ook nog, die wijken hoeven dan toch niet gezet te worden
pi_184143992
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 16:02 schreef liedetector het volgende:

[..]

maar blijkt maar weet altijd in de gaten houden dus! (ik vorige week per ongeluk een uur te veel opgeschreven, is geboekt ook, daardoor zag ik het, geen idee nog wat ik ga doen, begin ook ongeveer 5x per week een kwartier te vroeg zonder te schrijven...dilemma
Nou, met teveel tijd doen ze ook niet zoveel. Bij mij hadden ze 1,5 uur teveel geschreven, dus ik heb het maar netjes gemeld want als ik tijd tekort kom meld ik het ook "oh, ja, we hebben de week al afgesloten dus daar doen we niks meer mee."
Nou ja, ook prima.
pi_184154171
Bij mij staan van vorige week helemaal geen uren. Alleen verlof op feestdag en voor de rest helemaal niets. En als totaaluren staat het op 0 ipv de gewerkte 9:18. Bij verlof op feestdag staan de uren er ook niet in. Ook niet van het 13 weekse gemiddelde dat voor dinsdag 3:14 moet zijn en woensdag 2:06

Hoop niet dat ze mij gaan naaien.

Eta: vannacht om half 1 kon ik er nog in en nu om half 7 kan ik niet meer inloggen. Ik heb gelukkig screenshots en printjes uitgedraaid.

[ Bericht 22% gewijzigd door Globetrottertje op 02-01-2019 06:36:56 ]
pi_184155676
Bij mij is ook nog niks te zien onder VrijOpFeestdag.
Als ik in het rooster kijk en het totaal aantal uren dat dan rechtsboven staat van de weken 49 t/m 52 optel, daar vier keer mijn contracturen van afhaal, zou dat toch gelijk moeten zijn aan "Min- plusuren t/m deze week" in week 52? Bij mij zit daar namelijk een verschil van 1:41. :?
pi_184155933
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 09:17 schreef Rafierafie het volgende:
Bij mij is ook nog niks te zien onder VrijOpFeestdag.
Als ik in het rooster kijk en het totaal aantal uren dat dan rechtsboven staat van de weken 49 t/m 52 optel, daar vier keer mijn contracturen van afhaal, zou dat toch gelijk moeten zijn aan "Min- plusuren t/m deze week" in week 52? Bij mij zit daar namelijk een verschil van 1:41. :?
ik hoor zo vaak mensen bij wie dat niet klopt he...... geloof dat ik blij ben dat ik alleen een binnen contract heb en dat dat behoorlijk doorzichtig is (al kan ik nu dus inderdaad VOF nog niet zien en staat er bij de 27 ste 5.45 gewerkte uren wat natuurlijk helemaal niet kan
pi_184156634
Hier ook nog geen aantal uren op de feestdagen te zien. Je wil toch alles controleren idd, er gaat wel eens wat mis ;)

Ik ga vandaag maar zo laat mogelijk naar het depot, morgen hopelijk een wijk eerder (de eerste vakanties van het jaar zijn er alweer, dus weer vol aan de bak do/za). Wil dat 'beste wensen' gedoe ontwijken :') en dan vooral dat smaksmaksmak... }:|
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184156942
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 10:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier ook nog geen aantal uren op de feestdagen te zien. Je wil toch alles controleren idd, er gaat wel eens wat mis ;)

Ik ga vandaag maar zo laat mogelijk naar het depot, morgen hopelijk een wijk eerder (de eerste vakanties van het jaar zijn er alweer, dus weer vol aan de bak do/za). Wil dat 'beste wensen' gedoe ontwijken :') en dan vooral dat smaksmaksmak... }:|
ik weet niet hoe het elders in NL was (ik nu lekker weekje vrij ook, maar goed contact met sommige collegas), maar laat gaan is wellicht zinvol, bij ons kwam de eerste wagen (van de 3 of 4 dat verschilt) om 10 over 6 (normaal issie er half 5 kwart voor 5), dan hoort eigenlijk de laatste er te zijn.... drama dus
pi_184158179
Bij ons stelde het niet echt veel voor vandaag, alles ruim op tijd weg. Morgen lijkt wel een behoorlijk drukke dag te worden.
pi_184158267
Aan de melding in de app te zien was de auto er lekker op tijd. En morgen... voor de verandering weer eens HaH :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 2 januari 2019 @ 14:53:03 #173
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_184161062
Hier staat het aantal uren op feestdagen er nog niet op. Maar de uren voor maandag zijn wel aangepast. Ik denk dat ze die ook opgeteld hebben. Maar dan mis ik 6 minuten bij de plus/min uren tot en met die week.
Echt doe het gewoon goed ofzo.

En nu staat er dus ook dit bericht op:
quote:
Helaas staat door een technische storing de stand 'Min- plusuren t/m deze week' niet bij iedereen juist in Mijn werk. Er wordt op dit moment gewerkt aan een oplossing. Zodra dit probleem is verholpen en de stand weer klopt, word je hiervan op de hoogte gebracht middels een nieuw portalbericht.
Hier staat ook Hah voor morgen. Maar niet wat. Iemand een idee?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_184161442
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:53 schreef V__L_N het volgende:

En nu staat er dus ook dit bericht op:

[..]

Hier staat ook Hah voor morgen. Maar niet wat. Iemand een idee?
Postcodeloterij. 25 gram als ik het goed had.
pi_184161896
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:11 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Postcodeloterij. 25 gram als ik het goed had.
alweer? net bijna huis aan huis die meuk gehad vorige week..... wat een spam is het ook
pi_184162621
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:37 schreef liedetector het volgende:

[..]

alweer? net bijna huis aan huis die meuk gehad vorige week..... wat een spam is het ook
Toen was het voor de nieuwjaarstrekking. Nu zal het wel gaan over de enorme prijzenpot van dit jaar.
Ik begrijp dat mijn salaris voor een goed deel wordt betaald door de loterijen, maar wat een rotzooi sturen die toch. Een beetje simpel word ik er wel van ondertussen.
pi_184163093
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:22 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Toen was het voor de nieuwjaarstrekking. Nu zal het wel gaan over de enorme prijzenpot van dit jaar.
Ik begrijp dat mijn salaris voor een goed deel wordt betaald door de loterijen, maar wat een rotzooi sturen die toch. Een beetje simpel word ik er wel van ondertussen.
als ik zie wat mensen per dag retour sturen naar die toko en dat vorige week de tijdschriften ervoor moesten wijken dan denk ik echt WTF
pi_184163926
Het ging inderdaad wel prima met de tv-gidsen, vandaag nog een paar TROS-kompassen van afgelopen donderdag. Dat krijg je natuurlijk als je ze in eerste instantie doorschuift naar vrijdag een dan de herstel niet snel genoeg verwerkt.
  woensdag 2 januari 2019 @ 18:11:56 #179
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_184164523
Zullen ze blij mee zijn. Tv gidsen een week later :{

Ik baal vooral van die postcodeloterij dingen omdat er ook geen extra tijd op het rooster staat. Het was dat ik op m'n telefoon er langs scrolde. Anders had ik het niet eens gezien.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_184164845
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:39 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Dat krijg je natuurlijk als je ze in eerste instantie doorschuift naar vrijdag een dan de herstel niet snel genoeg verwerkt.
doorschuiven staat toch helemaal los van herstel?
pi_184165049
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 18:32 schreef liedetector het volgende:

[..]

doorschuiven staat toch helemaal los van herstel?
Ze waren verkeerd geVOSt, en als je dan ook nog de herstelpost niet de volgende dag verwerkt dan krijg je dit.
pi_184165299
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 18:44 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]

Ze waren verkeerd geVOSt, en als je dan ook nog de herstelpost niet de volgende dag verwerkt dan krijg je dit.
verkeerd vossen op 1 locatie mag 1 dag schelen...en herstel moet dezelfde dag verwerkt worden, elke dag moet er bij ons gehandcodeert worden en rond een uur of 12 gaat dat richting nieuwegein om weer gesorteerd te worden, soms laat een chauffeur het staan (geen idee hoe dat kan, maar dan zie ik het s morgens nog staan), maar bijna een week?????
pi_184167131
Iemand bij de webcare vertelt mensen dat we pas vanaf morgen weer post gaan bezorgen. Wat? :?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184167288
Echt een top web care hebben we. Ze konden laatst ook niks met een melding van een volle brievenbus. In de melding stond gewoon de straat en plaats van de brievenbus, maar pas nadat de melder een direct link naar de PostNL-locatiewijzer gaf begrepen ze het....
pi_184167698
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 18:58 schreef liedetector het volgende:

[..]

verkeerd vossen op 1 locatie mag 1 dag schelen...en herstel moet dezelfde dag verwerkt worden, elke dag moet er bij ons gehandcodeert worden en rond een uur of 12 gaat dat richting nieuwegein om weer gesorteerd te worden, soms laat een chauffeur het staan (geen idee hoe dat kan, maar dan zie ik het s morgens nog staan), maar bijna een week?????
Ik had vandaag meerdere Gall & Gall folders van afgelopen donderdag, met aanbiedingen geldig t/m gisteren! :N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184174606
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik had vandaag meerdere Gall & Gall folders van afgelopen donderdag, met aanbiedingen geldig t/m gisteren! :N
tering!!! ik ga zo ff drie uurtjes helpen, kijken wat de puinhopen nou precies zijn #vakantie
pi_184176073
Ik denk dat PostNL 19 jaar na dato last heeft van de millenniumbug. De +/- uren, verlofuren, vof, alles is de mist in gegaan geloof ik. En bij de IT zijn ze aan het uitzoeken hoe ze het moeten fixen. Blijf het wel raar vinden dat dit soort dingen altijd gebeuren in periodes dat er een hoop meeruren worden gedraaid :|W

Gezien het aantal open wijken deze week kunnen we ook deze week weer genoeg extra uren draaien.
pi_184176254
Gare boel weer.

Ik zit ondertussen weer af te wachten, hebben ze mijn bezwaar gelezen.. waarin stond dat mijn dienst van vandaag alleen akkoord was als ik een wijk eerder krijg, of niet? Ze reageren daar nooit op .. meestal gaat het wel goed, maar het is altijd afwachten. Er zijn wel mensen die zeggen, anders gewoon lekker eentje laten staan of alles na 17.00 terug zetten op depot, maar zo ben ik dan weer niet :')

Het is ook gewoon wel irritant dat zoveel wijken hier veel te krap staan qua basistijd, want de planning gaat wel uit van die tijden. Dat ik er vandaag vrijwel zeker een uur bij moet gaan plussen, dat tellen ze mooi niet mee. Overigens dus wel benoemd in mijn bezwaar.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184176352
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 10:24 schreef VixenFromHell het volgende:
Gare boel weer.

Ik zit ondertussen weer af te wachten, hebben ze mijn bezwaar gelezen.. waarin stond dat mijn dienst van vandaag alleen akkoord was als ik een wijk eerder krijg, of niet? Ze reageren daar nooit op .. meestal gaat het wel goed, maar het is altijd afwachten. Er zijn wel mensen die zeggen, anders gewoon lekker eentje laten staan of alles na 17.00 terug zetten op depot, maar zo ben ik dan weer niet :')

Het is ook gewoon wel irritant dat zoveel wijken hier veel te krap staan qua basistijd, want de planning gaat wel uit van die tijden. Dat ik er vandaag vrijwel zeker een uur bij moet gaan plussen, dat tellen ze mooi niet mee. Overigens dus wel benoemd in mijn bezwaar.
Nooit afwachten, flink uit je plaat gaan ;) . Daarna wordt er jaren keurig gecommuniceerd (tot er een andere admi is die weer probeert hoever die kan gaan)
pi_184176400
Ja misschien.. als ze wel reageren is het meestal een 'we zullen het proberen', dus ook dan krijg je geen garantie.
Denk ook dat dat is waarom ze vaak maar gewoon niet reageren, omdat ze toch geen garanties kunnen/mogen geven. WIjken eerder brengen levert gezeik op van voorbereiden, dus misschien willen ze idd gewoon geen toezeggingen doen.

Update: het bezwaar was verkeerd gelezen, ging om do/za, maar ze dachten dat het alleen om zaterdag ging. Ze kunnen kijken of er misschien een halve wijk naar een ander kan, maar lastig. Weet nu iig dat ze vd zaterdag wel op de hoogte zijn, dat scheelt weer iets ;)

[ Bericht 37% gewijzigd door VixenFromHell op 03-01-2019 11:15:05 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184177112
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 10:35 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja misschien.. als ze wel reageren is het meestal een 'we zullen het proberen', dus ook dan krijg je geen garantie.
Denk ook dat dat is waarom ze vaak maar gewoon niet reageren, omdat ze toch geen garanties kunnen/mogen geven. WIjken eerder brengen levert gezeik op van voorbereiden, dus misschien willen ze idd gewoon geen toezeggingen doen.

Update: het bezwaar was verkeerd gelezen, ging om do/za, maar ze dachten dat het alleen om zaterdag ging. Ze kunnen kijken of er misschien een halve wijk naar een ander kan, maar lastig. Weet nu iig dat ze vd zaterdag wel op de hoogte zijn, dat scheelt weer iets ;)
Schrijf terug:
Probeer dit maar eens verkeerd te lezen: loop het zelf maar!
pi_184177192
_O- Hehe

Nou ja, kon horen dat de planner het wel echt erg vervelend vond allemaal. Een ander vinden lukte niet meer, zal wel zien of het een beetje op tijd lukt. Er zijn hier wel eens mensen geweest die op een gegeven moment de TL hebben gebeld en in overleg een deel hebben laten staan tot de dag erna, dus dat is in het uiterste geval nog wel een optie. Planner zei ook zoiets van kijk maar even hoe ver je komt. 1 van die wijken moet ik morgen ook, dus die doe ik wel als laatste.

Nadeel vd app, daar kun je je bezwaar niet per dag invullen. Op de pc kan dat wel ;) dus voortaan maar doen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184179616
Hier was die hah de donderdag na Kerst.
  donderdag 3 januari 2019 @ 15:39:34 #194
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_184181788
Vandaag geen hah inderdaad. Stond wel op het rooster.
Lekker weinig post verder. Komt denk ik ook omdat de brievenbussen dit jaar 5 dagen hebben dicht gezeten.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_184185813
Hier wel HAH. Gouden enveloppen van de NPL.
pi_184186261
Die krengen gaven af :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 3 januari 2019 @ 21:46:37 #197
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_184189930
Dus nu heb je gouden handjes?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_184190162
Of heb je je tanden er in gezet?
pi_184190238
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:46 schreef V__L_N het volgende:
Dus nu heb je gouden handjes?

:(
pi_184190488
Dat ja, mijn zwarte telefoonhoesje zat ook helemaal onder :')

Vandaag toch maar even alles afgemaakt, was 18.20 klaar bij de retailer..
Wel weer lekker kunnen plussen :W in het donker gaat het niet zo snel meer.

En verlof...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184196161
sebasdiekstra twitterde op vrijdag 04-01-2019 om 10:54:03 Dit moet echt niet kunnen. Vertrouwelijkheid dossier cliënte doorbroken tijdens postverwerking door @PostNL. @RechtspraakNL https://t.co/rajBrlfPRA reageer retweet
Hmm. Ik zie dit zo vaak, grote enveloppen die scheuren omdat ze VOL met papieren zitten. Nou is zo'n envelop daar ook misschien wel voor bedoeld, maar vaak niet stevig genoeg. Als dit via de gewone post gaat, dan krijgt het natuurlijk ook geen speciale behandeling, en zoiets als dit kan nog wel eens gebeuren helaas. Al is het natuurlijk niet wenselijk dat post scheurt ;)

Je kunt je afvragen of het verstandig is om zoiets op een dergelijke manier te versturen.

Zie dat soort klachten vaker voorbij komen, zo van schande dat het bij ZOIETS gebeurt. Tja.. :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184196997
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:16 schreef VixenFromHell het volgende:
sebasdiekstra twitterde op vrijdag 04-01-2019 om 10:54:03 Dit moet echt niet kunnen. Vertrouwelijkheid dossier cliënte doorbroken tijdens postverwerking door @PostNL. @RechtspraakNL https://t.co/rajBrlfPRA reageer retweet
Hmm. Ik zie dit zo vaak, grote enveloppen die scheuren omdat ze VOL met papieren zitten. Nou is zo'n envelop daar ook misschien wel voor bedoeld, maar vaak niet stevig genoeg. Als dit via de gewone post gaat, dan krijgt het natuurlijk ook geen speciale behandeling, en zoiets als dit kan nog wel eens gebeuren helaas. Al is het natuurlijk niet wenselijk dat post scheurt ;)

Je kunt je afvragen of het verstandig is om zoiets op een dergelijke manier te versturen.

Zie dat soort klachten vaker voorbij komen, zo van schande dat het bij ZOIETS gebeurt. Tja.. :{
Je hebt speciale enveloppen voor het versturen van dossiers. Die zijn van heel dik papier. Een accountantskantoor in mijn wijk gebruikt die ook, dat scheurt nooit. Maar je blijft mensen houden die complete ringbanden of bossen sleutels gewoon in een dun 80 of 120 grams envelopje versturen en dan heel verbaasd zijn als het leeg of beschadigd aankomt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184197086
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 12:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je hebt speciale enveloppen voor het versturen van dossiers. Die zijn van heel dik papier. Een accountantskantoor in mijn wijk gebruikt die ook, dat scheurt nooit. Maar je blijft mensen houden die complete ringbanden of bossen sleutels gewoon in een dun 80 of 120 grams envelopje versturen en dan heel verbaasd zijn als het leeg of beschadigd aankomt.
dit en dan doe je er alles aan in die tent alle spullen terug te vinden en het netjes te sealen...vervolgens klachten
  vrijdag 4 januari 2019 @ 12:53:01 #204
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_184197684
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:53 schreef Thomas-sama het volgende:
Hier wel HAH. Gouden enveloppen van de NPL.
Ik kreeg vandaag via Sandd hah in een klein goudkleurig envelopje van de NPL!! Ik weet dat het van Sandd kwam omdat ik tegelijk de Bonprix kreeg. En later kreeg ik pas post van Postnl. Een Kampioen.

Over die gescheurde envelop: Die lui die dan gaan klagen dat de envelop scheurt, moeten gewoon eens flink op hun nummer gezet worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Globetrottertje op 04-01-2019 13:07:51 ]
pi_184198557
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 12:11 schreef liedetector het volgende:

[..]

dit en dan doe je er alles aan in die tent alle spullen terug te vinden en het netjes te sealen...vervolgens klachten
Echt hè. Je probeert netjes met de spullen van klanten om te gaan en dan krijg je reacties als "oh jullie vonden de inhoud zeker niet waardevol genoeg?". Zo veel mensen denken meteen dat er kwade opzet in het spel is, terwijl dat totaal niet logisch is. Het stuk van de foto uit de tweet is volgens mij netjes herverpakt, en er is geen reden om aan te nemen dat iemand geprobeerd heeft kennis van de inhoud te nemen. Wij zijn ook gebonden aan het briefgeheim en we hebben ook allemaal een VOG om met vertrouwelijke informatie te mogen werken. Ik word er soms een beetje verdrietig van. Maar goed, zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.

[ Bericht 5% gewijzigd door bmp80 op 04-01-2019 15:50:44 ]
pi_184202698
Blijkbaar zijn de plus uren van week 51 "verwijderd" uit het systeem. En ze zijn nog steeds niet terug. Dat wordt dus heel goed het loonstrookje in de gaten houden...
pi_184202782
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 17:07 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Blijkbaar zijn de plus uren van week 51 "verwijderd" uit het systeem. En ze zijn nog steeds niet terug. Dat wordt dus heel goed het loonstrookje in de gaten houden...
Is daar officieel bericht van geweest, of is dat iets wat je zelf berekend hebt? Net in de week dat ik zowat 40 uur heb gedraaid. }:|

[ Bericht 5% gewijzigd door Kramerica-Industries op 04-01-2019 17:16:57 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184202915
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 17:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Is daar officieel bericht van geweest, of is dat iets wat je zelf berekend hebt? Net in de week dat ik zowat 40 uur heb gedraaid. }:|
Via die chat melden enkele mensen dat na contact met IT. Ik heb het even nagerekend en het klopt inderdaad. 13 weeks gemiddelde van kerst zit al wel in je +/- uren.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 17:50:11 #209
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_184203367
Ik heb net in week 51 mijn meeruren van meer gewerkte tijd uit laten betalen. En nog een paar uur extra bovenop contract gewerkt. Daar zal ik dan wel naar kunnen fluiten. Aangezien ik nu uit dienst ben. Bij elkaar zo'n 120 euro aan meeruren.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 januari 2019 @ 17:52:01 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_184203400
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 17:07 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Blijkbaar zijn de plus uren van week 51 "verwijderd" uit het systeem. En ze zijn nog steeds niet terug. Dat wordt dus heel goed het loonstrookje in de gaten houden...
Iedere week naar het bureau van jouw TC/TL, net zolang tot ze het uitbetalen.

Toen het bij mij een keer mis ging heb ik dat ruim drie maanden volgehouden voor het rechtgetrokken was.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_184203454
Ik heb zelf 35 overuren die week. Dus nogal belangrijk dat het goed komt :P
pi_184203636
Aanhouder wint, ik heb ook een keer flink ergens achteraan moeten zitten. Denk wel zowat een jaar.

Toen ik van een tijdelijk contract naar een vast contract ging, zaten hier wat weken tussen voordat het nieuwe contract in ging. De gewerkte uren hadden over gezet moeten worden naar het nieuwe contract, maar was niet gebeurd. Eerst werd het gewoon betaald, en later werd dit ineens teruggevorderd. Daar ging volgens mij ook nog best lang over heen. En er was ook een deel terecht teruggevorderd volgens mij, omdat ze ook gedeeltelijk dubbel betaald hadden. Het nieuwe contract ging volgens mij halverwege een maand in. Dus voor ik door had dat er uiteindelijk wat miste, was ik een flinke tijd verder en kon ik ook niet direct zo nagaan hoe en wat.

Het heeft heel lang geduurd voor er uberhaupt naar gekeken werd door de PB+, toen was het van eh ja hoe zit dit? Uitgevonden wat de oorzaak was, volgens mij pas door de volgende PB+. En toen was het van ja eeeuuh we kunnen niet meer terugzien hoeveel uur het dan was (en ik had geen backup van die oudere mails met planning meer). Uiteindelijk op kantoor gekomen en in overleg met de vestigingsmanager een aantal uren geschat en dat is toen uitbetaald, bijna een jaar nadat ik de uren gewerkt had.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184203864
Net ook even alles berekend. Klopt idd dat plusuren van wk 51 foetsie is.
pi_184204136
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 12:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je hebt speciale enveloppen voor het versturen van dossiers. Die zijn van heel dik papier. Een accountantskantoor in mijn wijk gebruikt die ook, dat scheurt nooit. Maar je blijft mensen houden die complete ringbanden of bossen sleutels gewoon in een dun 80 of 120 grams envelopje versturen en dan heel verbaasd zijn als het leeg of beschadigd aankomt.
die gele stevige fungeren prima
pi_184204163
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:37 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Echt hè. Je probeert netjes met de spullen van klanten om te gaan en dan krijg je reacties als "oh jullie vonden de inhoud zeker niet waardevol genoeg?". Zo veel mensen denken meteen dat er kwade opzet in het spel is, terwijl dat totaal niet logisch is. Het stuk van de foto uit de tweet is volgens mij netjes herverpakt, en er is geen reden om aan te nemen dat iemand geprobeerd heeft kennis van de inhoud te nemen. Wij zijn ook gebonden aan het briefgeheim en we hebben ook allemaal een VOG om met vertrouwelijke informatie te mogen werken. Ik word er soms een beetje verdrietig van. Maar goed, zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.
die vog is een wassen neus,als je een dag later iets uitvreet is het nut verdwenen,
het wordt anders als je 2 maal jaarlijks doorgelicht wordt.
pi_184204195
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 17:07 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Blijkbaar zijn de plus uren van week 51 "verwijderd" uit het systeem. En ze zijn nog steeds niet terug. Dat wordt dus heel goed het loonstrookje in de gaten houden...
die externe it broeders wilden ze vanaf nu werken er kneuters voor een tientje per uur dan krijg je dit,
it processen is een specialisme en dat kost geld(90-200 uur)
pi_184204205
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:16 schreef VixenFromHell het volgende:
sebasdiekstra twitterde op vrijdag 04-01-2019 om 10:54:03 Dit moet echt niet kunnen. Vertrouwelijkheid dossier cliënte doorbroken tijdens postverwerking door @PostNL. @RechtspraakNL https://t.co/rajBrlfPRA reageer retweet
Hmm. Ik zie dit zo vaak, grote enveloppen die scheuren omdat ze VOL met papieren zitten. Nou is zo'n envelop daar ook misschien wel voor bedoeld, maar vaak niet stevig genoeg. Als dit via de gewone post gaat, dan krijgt het natuurlijk ook geen speciale behandeling, en zoiets als dit kan nog wel eens gebeuren helaas. Al is het natuurlijk niet wenselijk dat post scheurt ;)

Je kunt je afvragen of het verstandig is om zoiets op een dergelijke manier te versturen.

Zie dat soort klachten vaker voorbij komen, zo van schande dat het bij ZOIETS gebeurt. Tja.. :{
En dan de reactie van de webcare:
Beste Sébas, het is natuurlijk niet wenselijk dat het op deze manier wordt afgeleverd. Mijn excuses hiervoor. Was het vandaag bezorgd? Bij briefpost kunnen we niet nagaan waar het precies beschadigd is geraakt omdat het niet geregistreerd wordt. >

Oke, tot nu toe ga ik met ze mee...

> Maar als je mij je volledige naam- en adresgegevens, mailadres en telefoonnummer in een DM wilt sturen, dan zorgen we ervoor dat dit met de betrokken personen wordt besproken.

WTF, wees blij dat het "netjes"in een plastic zak is meegegaan, het komt vaak genoeg voor dat het kapot tussen de bundel zit en het dus weer terug moet wat weer vertraging betekend ....
pi_184204211
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 18:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Aanhouder wint, ik heb ook een keer flink ergens achteraan moeten zitten. Denk wel zowat een jaar.

Toen ik van een tijdelijk contract naar een vast contract ging, zaten hier wat weken tussen voordat het nieuwe contract in ging. De gewerkte uren hadden over gezet moeten worden naar het nieuwe contract, maar was niet gebeurd. Eerst werd het gewoon betaald, en later werd dit ineens teruggevorderd. Daar ging volgens mij ook nog best lang over heen. En er was ook een deel terecht teruggevorderd volgens mij, omdat ze ook gedeeltelijk dubbel betaald hadden. Het nieuwe contract ging volgens mij halverwege een maand in. Dus voor ik door had dat er uiteindelijk wat miste, was ik een flinke tijd verder en kon ik ook niet direct zo nagaan hoe en wat.

Het heeft heel lang geduurd voor er uberhaupt naar gekeken werd door de PB+, toen was het van eh ja hoe zit dit? Uitgevonden wat de oorzaak was, volgens mij pas door de volgende PB+. En toen was het van ja eeeuuh we kunnen niet meer terugzien hoeveel uur het dan was (en ik had geen backup van die oudere mails met planning meer). Uiteindelijk op kantoor gekomen en in overleg met de vestigingsmanager een aantal uren geschat en dat is toen uitbetaald, bijna een jaar nadat ik de uren gewerkt had.
daarom minimaal 1 keer pwk een printscreen maken en heel goed bewaren,komt altijd een keer van pas.
pi_184204229
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 18:18 schreef Thomas-sama het volgende:
Net ook even alles berekend. Klopt idd dat plusuren van wk 51 foetsie is.
had je geen negatief vak saldo? (daar wordt het auto mee berekend,in mindering gebracht)
pi_184204299
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 18:41 schreef the_X het volgende:

[..]

En dan de reactie van de webcare:
Beste Sébas, het is natuurlijk niet wenselijk dat het op deze manier wordt afgeleverd. Mijn excuses hiervoor. Was het vandaag bezorgd? Bij briefpost kunnen we niet nagaan waar het precies beschadigd is geraakt omdat het niet geregistreerd wordt. >

Oke, tot nu toe ga ik met ze mee...

> Maar als je mij je volledige naam- en adresgegevens, mailadres en telefoonnummer in een DM wilt sturen, dan zorgen we ervoor dat dit met de betrokken personen wordt besproken.

WTF, wees blij dat het "netjes"in een plastic zak is meegegaan, het komt vaak genoeg voor dat het kapot tussen de bundel zit en het dus weer terug moet wat weer vertraging betekend ....
De betrokken personen... ja de bezorger zeker, de laatste schakel ... in zo'n zak met briefje afleveren is de juiste manier om dat af te handelen. Volgens mij horen ze hier gewoon helemaal niet meer achteraan te gaan.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184204585
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 18:38 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

die vog is een wassen neus,als je een dag later iets uitvreet is het nut verdwenen,
het wordt anders als je 2 maal jaarlijks doorgelicht wordt.
En een VOG moet volgens mij ook aangevraagd worden voor een specifiek gebied. Vraag je een VOG voor werk in de transportsector, dan wordt volgens mij alleen gekeken naar diefstal, fraude, drank- en drugsmisbruik e.d., en niet naar evt. veroordelingen op andere gebieden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 januari 2019 @ 19:18:58 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_184204873
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En een VOG moet volgens mij ook aangevraagd worden voor een specifiek gebied. Vraag je een VOG voor werk in de transportsector, dan wordt volgens mij alleen gekeken naar diefstal, fraude, drank- en drugsmisbruik e.d., en niet naar evt. veroordelingen op andere gebieden.
klopt. De VOG heeft betrekking op jouw werkzaamheden, naar meer wordt niet gekeken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_184206786
Ja, volgens mij kijken ze zelfs alleen naar de ene functie waar die VOG dan voor is en kun je voor iets anders in dezelfde sector een nieuwe VOG nodig hebben.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 23:46:16 #224
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_184210652
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 18:46 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

De betrokken personen... ja de bezorger zeker, de laatste schakel ... in zo'n zak met briefje afleveren is de juiste manier om dat af te handelen. Volgens mij horen ze hier gewoon helemaal niet meer achteraan te gaan.
Een collega kwam zichzelf begin december tegen op twitter. Vergelijkbare klacht. Zelfde standaard tekst. Dus wij allemaal afwachten of ze er iets van zou horen. Tot nu toe nog niks. Dus een goeie tc zal hem inderdaad wel afrangeren.

Wat betreft die min/plusuren. Dat is gewoon gezeik. Elke keer als er toevallig veel van dat soort uren worden gemaakt zijn ze ineens verdwenen. Dan gaan ze maar een keer met de hand optellen zeg.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_184215577
Wij starten de 15e met de combibundel... ben erg benieuwd of hoe het bevalt. Werken jullie al met de combi? En hoe gaat t?

[ Bericht 4% gewijzigd door Rijstwafel77 op 05-01-2019 19:00:42 ]
pi_184216880
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 10:45 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Wij starten de 15e met de combibundel... ben erg benieuwd of het gaat. Werken jullie al met de combi? En hoe gaat t?
Het is te doen, maar je bent wel afhankelijk van een aantal factoren. Als je bijvoorbeeld veel subnummering in je wijk hebt dan is je wijk waarschijnlijk één grote puinzooi. Daarnaast heb je voorbereiders die alles doorbundelen. Iets wat met de combibundel totaal niet handig is.

De extra tijd die je krijgt (enkele minuten) is niet genoeg voor de extra tijd die je nodig hebt. In het begin kan je dan gewoon nog plussen. Maar na een tijdje gaan ze daarover beginnen te morren omdat je nu wel genoeg ervaring met de combibundel moet hebben. Zeker als je collega's hebt die nooit plussen (of zelfs minnen omdat hun wijk heel ruim staat) dan vinden ze het maar gek dat je meer tijd nodig hebt dan dat minuutje wat je extra krijgt.
pi_184217137
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 10:45 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Wij starten de 15e met de combibundel... ben erg benieuwd of het gaat. Werken jullie al met de combi? En hoe gaat t?
Ik vind het geen prettig systeem. Doordat de voorbereiders nu totaal niet meer naar de machinepost kijken, zullen er meer fouten in zitten. Op daldagen zijn de segmenten ingedikt, hierover moet eerst overlegd worden met de bezorgers, maar meestal gebeurt dat niet. Dus zit je wijk ineens in maar 3 bundels, maar omdat ze dan te dik worden, gaan ze de bundels grote post opsplitsen (of niet: dan heb je ineens bundels van 20 cm en meer), waardoor de kleine en de grote post niet meer synchroon lopen. Dit gebeurt vaak als er een onverwachte mailing is op daldagen, of als voorbereiden ineens besluit dat al die Kampioenen op vrijdag mee moeten. 8)7

Dat postvest is helemaal een rotding, en bij ons loopt ook bijna niemand er mee. Op mijn depot geloof ik iets van 3 van de 35 bezorgers, en op andere depots in de regio idem dito.

De extra tijd die je krijgt (iets van 1 tot hooguit 5 minuten per wijk) is natuurlijk veel te weinig, dus er wordt bij ons nog steeds volop geplust. Dat wordt wel netjes uitbetaald, als je heel veel uitloop hebt belt de TC soms voor een toelichting, maar omdat onze TC's zelf ook realist genoeg zijn om te beseffen dat je al die extra handelingen niet in 1 minuut kunt doen, wordt zelden moeilijk gedaan over uitloop.

Het enige positieve aan de combibundel is dat het goed is voor je portemonnee: je kan lekker plussen omdat je langer bezig bent, je kan (als je wil) vaker extra wijken lopen omdat het verloop explosief zal toenemen, en omdat de voorbereiders nu ook met minder zijn (omdat ze dachten dat je met die combibundel veel sneller kunt voorbereiden, wat toch een beetje tegenvalt) zullen wijken ook weer later af zijn, waardoor je extra wachttijd kunt schrijven.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184223471
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 12:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het enige positieve aan de combibundel is dat het goed is voor je portemonnee: je kan lekker plussen omdat je langer bezig bent, je kan (als je wil) vaker extra wijken lopen omdat het verloop explosief zal toenemen, en omdat de voorbereiders nu ook met minder zijn (omdat ze dachten dat je met die combibundel veel sneller kunt voorbereiden, wat toch een beetje tegenvalt) zullen wijken ook weer later af zijn, waardoor je extra wachttijd kunt schrijven.
geweldig het laatste stuk,dat gaat zeker een hoop verloop/uittreding opleveren
pi_184227825
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 12:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik vind het geen prettig systeem. Doordat de voorbereiders nu totaal niet meer naar de machinepost kijken, zullen er meer fouten in zitten. Op daldagen zijn de segmenten ingedikt, hierover moet eerst overlegd worden met de bezorgers, maar meestal gebeurt dat niet. Dus zit je wijk ineens in maar 3 bundels, maar omdat ze dan te dik worden, gaan ze de bundels grote post opsplitsen (of niet: dan heb je ineens bundels van 20 cm en meer), waardoor de kleine en de grote post niet meer synchroon lopen. Dit gebeurt vaak als er een onverwachte mailing is op daldagen, of als voorbereiden ineens besluit dat al die Kampioenen op vrijdag mee moeten. 8)7

Dat postvest is helemaal een rotding, en bij ons loopt ook bijna niemand er mee. Op mijn depot geloof ik iets van 3 van de 35 bezorgers, en op andere depots in de regio idem dito.

De extra tijd die je krijgt (iets van 1 tot hooguit 5 minuten per wijk) is natuurlijk veel te weinig, dus er wordt bij ons nog steeds volop geplust. Dat wordt wel netjes uitbetaald, als je heel veel uitloop hebt belt de TC soms voor een toelichting, maar omdat onze TC's zelf ook realist genoeg zijn om te beseffen dat je al die extra handelingen niet in 1 minuut kunt doen, wordt zelden moeilijk gedaan over uitloop.

Het enige positieve aan de combibundel is dat het goed is voor je portemonnee: je kan lekker plussen omdat je langer bezig bent, je kan (als je wil) vaker extra wijken lopen omdat het verloop explosief zal toenemen, en omdat de voorbereiders nu ook met minder zijn (omdat ze dachten dat je met die combibundel veel sneller kunt voorbereiden, wat toch een beetje tegenvalt) zullen wijken ook weer later af zijn, waardoor je extra wachttijd kunt schrijven.
Volgens de OR: Uit alle informatie lijkt het zo te zijn dat na gewenning niet heel veel extra tijd wordt geclaimd.
Ook mijn ervaring is dat je niet genoeg hebt aan die schamele minuut die je erbij krijgt. Misschien loop ik gewoon niet hard genoeg. 8)7
De combibundel is een grote bron van ergernis.
pi_184228162
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 21:40 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Volgens de OR: Uit alle informatie lijkt het zo te zijn dat na gewenning niet heel veel extra tijd wordt geclaimd.
Ook mijn ervaring is dat je niet genoeg hebt aan die schamele minuut die je erbij krijgt. Misschien loop ik gewoon niet hard genoeg. 8)7
De combibundel is een grote bron van ergernis.
Tja als ze uitgaan van een gemiddelde. Genoeg mensen hier die nooit plussen. En daarnaast mensen die pas beginnen met meten als ze bij de eerste brievenbus staan.

Die enquête waar ze het over hebben heb ik trouwens nog niet gehad.
pi_184228842
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 21:51 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Tja als ze uitgaan van een gemiddelde. Genoeg mensen hier die nooit plussen. En daarnaast mensen die pas beginnen met meten als ze bij de eerste brievenbus staan.

Die enquête waar ze het over hebben heb ik trouwens nog niet gehad.
Ik wel. Meerdere malen.
Na de eerste keer heb ik hem niet meer ingevuld omdat de vragen nergens op sloegen.
pi_184229635
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 21:51 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Tja als ze uitgaan van een gemiddelde. Genoeg mensen hier die nooit plussen. En daarnaast mensen die pas beginnen met meten als ze bij de eerste brievenbus staan.

Die enquête waar ze het over hebben heb ik trouwens nog niet gehad.
Ik heb de enquête zeker 4x gehad en ook ingevuld. De OR beweert het volgende:

quote:
We hebben de cijfers gezien van de gebieden die in september en oktober met de combibundel zijn gaan werken en hoeveel daar geplust moest worden. Ook hebben we naar diezelfde cijfers gekeken een aantal weken na invoering. Die tijden hebben we vergeleken met gebieden waar de combibundel nog niet is ingevoerd. Ook is er een enquête geweest in alle gebieden waar de combibundel is ingevoerd en hier is naar gevraagd bij de medewerkers. Uit alle informatie lijkt het zo te zijn dat na gewenning niet heel veel extra tijd wordt geclaimd. Zeker niet in die mate dat er overal 10 min bij zou moeten.

Postbezorgers die we spreken en die gewend zijn aan een nieuwe gekozen werkmethode geven over het algemeen (natuurlijk niet allemaal) ook aan dat ze niet beduidend meer tijd nodig hebben aan de combibundel zelf. Wel geven ze aan meer tijd nodig te hebben aan fouten door de codeerregel en of door meer pakjes.
De OR maakt een duidelijk onderscheid tussen meertijd tgv de combibundel en meertijd tgv andere oorzaken. En dan kan het best dat het lijkt alsof de uitloop door de combibundel meevalt. Want ons is gevraagd om uitloop door de combibundel te claimen onder [+] inwerktijd. Maar uitloop heeft vaak meerdere redenen, dus je moet kiezen. En hoewel de combibundel zeker voor uitloop zorgt, komt de meeste uitloop door slechte sortering en te late aanlevering. En aangezien je maar 1 reden kunt opgeven voor je plustijd zal je altijd de zwaarst wegende kiezen, en dat is meestal een andere reden dan puur die combibundel. Dus als ik op een wijk een half uur uitloop heb waarvan 20 minuten door slechte sortering en 10 minuten door de combibundel, dan zal ik toch eerder kiezen voor [+] kwaliteit dan voor [+] inwerktijd.

En eigenlijk is dat absurd, ook omdat je bijv. de combibundel, de codeerregel en slechte sorteerkwaliteit niet los van elkaar kunt zien. Want de codeerregel leidt tot meer sorteerfouten door de voorbereider, en de combibundel leidt ertoe dat er meer fouten in de machinepost blijven zitten.

Dat er niet "heel veel" extra tijd wordt geclaimd is natuurlijk ook rekbaar. Wat is niet "heel veel"? Uit de formulering blijkt in elk geval dat er wel extra tijd wordt geclaimd, en dat die paar lousy minuten die je er bij krijgt niet voldoende zijn. Dat er niet overal 10 minuten bij moet zal ook ongetwijfeld kloppen, maar je koopt daar verder weinig voor. Als er bij 99,99% van de wijken wel 10 minuten extra zouden moeten komen klopt die stelling al. En je hebt natuurlijk altijd een paar wijken die vrij ruim staan. Wij hebben bijv. een wijk die jaren lang van de sloomste bezorger van heel het dorp is geweest: voor die wijk stond altijd 3 uur, maar je liep 'm makkelijk in 2. Nu staat er op piekdagen 3.05 uur voor, en je loopt 'm in 2.30. Dus ja, als je die wijk loopt ben je wel flink langer bezig door de combibundel, maar je plust nooit. Dus denkt PostNL dat 5 minuten extra een realistische tijd is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184247946
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 22:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik heb de enquête zeker 4x gehad en ook ingevuld. De OR beweert het volgende:

[..]

De OR maakt een duidelijk onderscheid tussen meertijd tgv de combibundel en meertijd tgv andere oorzaken. En dan kan het best dat het lijkt alsof de uitloop door de combibundel meevalt. Want ons is gevraagd om uitloop door de combibundel te claimen onder [+] inwerktijd. Maar uitloop heeft vaak meerdere redenen, dus je moet kiezen. En hoewel de combibundel zeker voor uitloop zorgt, komt de meeste uitloop door slechte sortering en te late aanlevering. En aangezien je maar 1 reden kunt opgeven voor je plustijd zal je altijd de zwaarst wegende kiezen, en dat is meestal een andere reden dan puur die combibundel. Dus als ik op een wijk een half uur uitloop heb waarvan 20 minuten door slechte sortering en 10 minuten door de combibundel, dan zal ik toch eerder kiezen voor [+] kwaliteit dan voor [+] inwerktijd.

En eigenlijk is dat absurd, ook omdat je bijv. de combibundel, de codeerregel en slechte sorteerkwaliteit niet los van elkaar kunt zien. Want de codeerregel leidt tot meer sorteerfouten door de voorbereider, en de combibundel leidt ertoe dat er meer fouten in de machinepost blijven zitten.

Dat er niet "heel veel" extra tijd wordt geclaimd is natuurlijk ook rekbaar. Wat is niet "heel veel"? Uit de formulering blijkt in elk geval dat er wel extra tijd wordt geclaimd, en dat die paar lousy minuten die je er bij krijgt niet voldoende zijn. Dat er niet overal 10 minuten bij moet zal ook ongetwijfeld kloppen, maar je koopt daar verder weinig voor. Als er bij 99,99% van de wijken wel 10 minuten extra zouden moeten komen klopt die stelling al. En je hebt natuurlijk altijd een paar wijken die vrij ruim staan. Wij hebben bijv. een wijk die jaren lang van de sloomste bezorger van heel het dorp is geweest: voor die wijk stond altijd 3 uur, maar je liep 'm makkelijk in 2. Nu staat er op piekdagen 3.05 uur voor, en je loopt 'm in 2.30. Dus ja, als je die wijk loopt ben je wel flink langer bezig door de combibundel, maar je plust nooit. Dus denkt PostNL dat 5 minuten extra een realistische tijd is.
Hier wordt het bijplussen vanwege kwaliteit ontmoedigd. Je moet, als je om die reden bijplust, kunnen overleggen wat er precies mis ging en om welke adressen het gaat; wellicht is daar iets voor te zeggen omdat op die manier aan de voorbereiding kan worden doorgegeven waarom de kwaliteit slecht was, maar van de andere kant ben je dan nog meer tijd kwijt aan het bijhouden van dit soort informatie. Het is best lastig om tijdens het bezorgen pen en notitieboekje bij de hand te moeten houden om de fouten in de voorbereiding te noteren.
pi_184248186
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:46 schreef blijevis het volgende:

[..]

Hier wordt het bijplussen vanwege kwaliteit ontmoedigd. Je moet, als je om die reden bijplust, kunnen overleggen wat er precies mis ging en om welke adressen het gaat; wellicht is daar iets voor te zeggen omdat op die manier aan de voorbereiding kan worden doorgegeven waarom de kwaliteit slecht was, maar van de andere kant ben je dan nog meer tijd kwijt aan het bijhouden van dit soort informatie. Het is best lastig om tijdens het bezorgen pen en notitieboekje bij de hand te moeten houden om de fouten in de voorbereiding te noteren.
Is de reden dat ik dat eigenlijk nooit gebruik. Je moet idd van ELKE fout apart precies aangegeven hoe en wat, zelfs als bijv 1 bepaalde partij (bijv Kampioen) van straat X bij straat Y tussen zat. En je moet info van de taslabels precies goed overnemen. Doe je iets verkeerd, krijg je een bericht terug dat ze niets kunnen met je melding omdat die niet voldoet aan de regeltjes.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184248299
Blijft vreemd dat sommige redenen van plussen niet gebruikt mogen worden/ontmoedigd worden. Wij mochten speciale producten gebruiken voor de combibundel. Maar nu we zogenaamd genoeg ervaring hebben mag dat niet meer. Echter als ik op de officiële manier zou bezorgen, dus met vest, dan kom ik tijd tekort. Dan geef je vervolgens retailer aan (zonder daar heen te gaan) en je tijd wordt wel goedgekeurd. Op die manier krijg je wel het beeld dat die combibundel een succes is....
pi_184248388


[ Bericht 100% gewijzigd door blijevis op 06-01-2019 21:01:17 ]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 januari 2019 @ 21:01:59 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_184248439
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 21:00 schreef blijevis het volgende:

bij mij deden basistijd, naar retailer en reistijd het altijd wel goed.

Kwaliteit moet je niet kiezen, want dat keuren ze te snel af
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_184248496
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 21:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

bij mij deden basistijd, naar retailer en reistijd het altijd wel goed.

Kwaliteit moet je niet kiezen, want dat keuren ze te snel af
Basistijd staat hier op de "verboden" lijst :')
pi_184248611
Hier gebruiken de meesten gewoon 'meer post' voor alles. Als je naar de retailer gaat, moet je altijd retailer opgeven. Reistijd gebruik ik zelf nog wel regelmatig, omdat ik met 2 wijken toch ook reistijd heb. Basistijd is aangegeven dat je die eigenlijk alleen mag gebruiken in overleg met je TL. Heel soms gebruik ik die wel, als de basistijd echt belachelijk krap is en van meer post (en retailer/reistijd) gewoon echt geen sprake was. Reistijd mag eigenlijk trouwens ook alleen in overleg gebruikt worden :') waarschijnlijk bedoeld voor wanneer ze je in een dorp tig km verderop willen laten lopen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zondag 6 januari 2019 @ 21:10:13 #240
481998 K21
Cappuccino
pi_184248713
Hier moeten we ook altijd gewoon "meer post" doen.

Mijn TC is wel soepel, overigens. Eigenlijk is er nog nooit tijd bij me afgekeurd.

Heb trouwens een email gehad dat mijn kerstcadeau in de tweede helft van januari komt (dat schrijven ze te verwachten, althans) wegens onvoorziene omstandigheden. :')
  zondag 6 januari 2019 @ 22:23:41 #241
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_184250793
Alles gaat hier onder basistijd. Nog nooit iets afgekeurd. Vind het altijd zo'n gezeur. Als ik elke week ergens voor moet bij plussen dan is er iets mis met de basistijd.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_184256944
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Blijft vreemd dat sommige redenen van plussen niet gebruikt mogen worden/ontmoedigd worden. Wij mochten speciale producten gebruiken voor de combibundel. Maar nu we zogenaamd genoeg ervaring hebben mag dat niet meer. Echter als ik op de officiële manier zou bezorgen, dus met vest, dan kom ik tijd tekort. Dan geef je vervolgens retailer aan (zonder daar heen te gaan) en je tijd wordt wel goedgekeurd. Op die manier krijg je wel het beeld dat die combibundel een succes is....
Wij moesten uitloop door de combibundel opgeven onder "inwerktijd". Maar dat staat na een paar maanden toch een beetje raar, en bovendien wek je op die manier de indruk dat de uitloop niet komt door een onhandige nieuwe werkmethode, maar door de eigen onervarenheid.

Dus als ik nu plus geef ik meestal als reden op "reistijd", "veel post", "kwaliteit" of "+basistijd". Dat laatste vooral bij wijken waarvan de looptijd sowieso al erg krap was.

PostNL kunnen dan natuurlijk wel roepen dat er weinig uitloop door de combibundel is, omdat mensen meestal andere redenen opgeven voor hun uitloop, maar het kan toch niet anders of de totale uitloop moet vergeleken met de periode VOOR de combibundel flink zijn gestegen, en dat terwijl er nota bene minder (brief)post is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184259778
Ik gebruik reistijd ook meestal, al is het alleen maar om retourpost weer terug in de bus te gooien of voor afgelegen adressen. Zou tegenwoordig eigenlijk alles wel onder basistijd kunnen zetten, er zijn hier volgens mij bijna geen wijken meer die binnen de tijd te doen zijn. en het zou wel een signaal afgeven, al vraag ik me af of ze de hint snappen
pi_184261783
Hier mag je basistijd niet meer als reden gebruiken want 'Alle basistijden zijn na overleg vastgesteld.'
pi_184263537
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:24 schreef k0fferbak het volgende:
Hier mag je basistijd niet meer als reden gebruiken want 'Alle basistijden zijn na overleg vastgesteld.'
Beetje een vreemde reden. Alsof het feit dat jij (of iemand anders) ooit met een basistijd akkoord is gegaan zou betekenen dat deze basistijd vervolgens nooit meer ter discussie gesteld mag worden.

Wij hebben bovendien redelijk wat wijken zonder vaste bezorger. Dus daar is bij de basistijden geen overleg geweest. En wat als je de wijk loopt van een zieke collega? Moet ik dan ook maar akkoord gaan met de basistijd, omdat hij/zij dat ook deed?

Nee, dit is weer typisch het gelul en leugens van bepaalde lokale leidinggevenden. De reden +basistijd mag gewoon worden gebruikt. Als dit echt niet zou mogen van hogerhand, dan hadden ze 'm wel een keer bij een update uit de app gehaald.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184264001
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 17:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wij hebben bovendien redelijk wat wijken zonder vaste bezorger. Dus daar is bij de basistijden geen overleg geweest. En wat als je de wijk loopt van een zieke collega? Moet ik dan ook maar akkoord gaan met de basistijd, omdat hij/zij dat ook deed?
Dat is hier door een vorige TL regelmatig als argument aangehaald ja, Pietje of Truusje had voor deze tijden getekend! :(. Bij de wijken zonder vaste bezorger werd toen gewoon door een flexibele getekend. Daar werd meestal de snelste bezorger van ons gebied voor gekozen :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184267151
Echt waar, zo'n waardeloze werkgever als de post heb ik nog nooit gehad. Gehannes met geld, uren verlofuren die ineens weer weg zijn. En altijd in je nadeel, dat dan weer wel. Jammer dat er geen eenheid is tussen de bezorgers, want er is genoeg reden om eens lekker dwars te gaan liggen.
  maandag 7 januari 2019 @ 20:15:32 #248
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_184267232
Hier is de tijd wel in overleg met mij vastgesteld. Tenminste, ik vond dat het niet haalbaar was. Het bedrijf deed er 5 minuten bij. Ik vond dat het 15 was. Dus ja als ik nu elke week die dagen 10/15 minuten moet bij plussen is dat dus basistijd. Want ik had gelijk en het bedrijf niet.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_184273696
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:12 schreef Bezorgertje het volgende:
Jammer dat er geen eenheid is tussen de bezorgers, want er is genoeg reden om eens lekker dwars te gaan liggen.
doordat er heel veel gebonden zijn met handen en voeten kun je alles mee doen(in voordeel werkgever)
pi_184284456
Vandaag was voor mij de druppel, ik stop met spam rondbrengen. Ik vind het jammer, want het is heerlijk werk. Ook, of misschien wel juist, in dit stormachtige herfstweer. Maar ik wil niet meer bijdragen aan deze malafide praktijken van oa de loterijen. Elke loterij brief in een brievenbus drukken kost me een stukje van m'n eigenwaarde. Dat een paar honderd keer op een dag, duizenden keren per maand. Dat is aan me gaan vreten.

Ik hoop echt dat er ooit wetgeving komt dat dit soort manipulatieve reclame niet meer bij de mensen op de keukentafel mag belanden. Het is ongelooflijk dat dit toegestaan is anno 2019.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:31:46 #251
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_184284629
Ik had ooit een gereformeerde collega die ervan baalde dat ze spampost van Pabo moest rondbrengen. Kon ik mij ook wel voorstellen dat ze daarvan baalde.

Aan de andere kant, eet je er wel een boterham door.
pi_184286365
Alles weggewaaid, lekker snel klaar ^O^
pi_184286395
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:31 schreef Thomas-sama het volgende:
Alles weggewaaid, lekker snel klaar ^O^
Welkom jammer dat de overuren ook nog steeds wegwaaien :X
pi_184287877
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:24 schreef Paretozen het volgende:
Vandaag was voor mij de druppel, ik stop met spam rondbrengen. Ik vind het jammer, want het is heerlijk werk. Ook, of misschien wel juist, in dit stormachtige herfstweer. Maar ik wil niet meer bijdragen aan deze malafide praktijken van oa de loterijen. Elke loterij brief in een brievenbus drukken kost me een stukje van m'n eigenwaarde. Dat een paar honderd keer op een dag, duizenden keren per maand. Dat is aan me gaan vreten.

Ik hoop echt dat er ooit wetgeving komt dat dit soort manipulatieve reclame niet meer bij de mensen op de keukentafel mag belanden. Het is ongelooflijk dat dit toegestaan is anno 2019.
As je dit soort post niet wenst te ontvangen dan kun je je registreren bij postfilter.nl .
Op zich een kleine moeite, en zeer effectief.
pi_184288749
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:24 schreef blijevis het volgende:

[..]

As je dit soort post niet wenst te ontvangen dan kun je je registreren bij postfilter.nl .
Op zich een kleine moeite, en zeer effectief.
:Y

Werkt hier goed. Enige dat ik in bijna 4 jaar tijd alsnog binnenkreeg, was die Black Friday folder van KPN. Geen idee waarom die juist wel :?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184289522
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:24 schreef blijevis het volgende:

[..]

As je dit soort post niet wenst te ontvangen dan kun je je registreren bij postfilter.nl .
Op zich een kleine moeite, en zeer effectief.
haha ik zal een scriptje schrijven die de loterijen opzegt voor alle adressen in mijn wijk
  dinsdag 8 januari 2019 @ 22:35:43 #257
481998 K21
Cappuccino
pi_184289810
Inderdaad wéér zo'n bijna-HaH lading van de PCL, Vriendenloterij en ook wat Bankgiro ertussen. _O-

Geen wonder dat de PCL alleen maar geld heeft voor een stukje chocolade, een stroopwafel of een bekertje ijs voor het grootste deel van de leden. De prijzenpoet gaat allemaal hieraan op. :D
pi_184290707
Hier zaterdag ook nog loterij HaH :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184291363
Hier is er nog geen probleem met plussen, gaat waarschijnlijk nog wel komen dadelijk. Ergens april of mei gaan wij beginnen met de combibundel.

Wel benieuwd hoe dat gaat lopen, want er blijven nu al elke dag wijken staan maar daar hebben ze dadelijk dan voorbereiders voor om te lopen _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  woensdag 9 januari 2019 @ 13:17:31 #260
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_184298990
De uren van kerst en nieuwjaar zijn eindelijke toegevoegd. Geen idee meer of plus en min van december dan straks klopt. Want die teller zijn ze in januari al weer opnieuw begonnen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_184299849
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:17 schreef V__L_N het volgende:
De uren van kerst en nieuwjaar zijn eindelijke toegevoegd. Geen idee meer of plus en min van december dan straks klopt. Want die teller zijn ze in januari al weer opnieuw begonnen.
Ik denk dat het wel gaat kloppen. Al zou ik het nog wel goed controleren op je loonstrookje ;)
  woensdag 9 januari 2019 @ 14:22:26 #262
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_184300232
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:01 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel gaat kloppen. Al zou ik het nog wel goed controleren op je loonstrookje ;)
Altijd, de postnl vertrouwen met je geld en uren is zo iets als een vos vertrouwen met een dooie kip.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_184300550
Hmm maar even weer weg ;)

[ Bericht 24% gewijzigd door VixenFromHell op 10-01-2019 13:09:26 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184301130
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Edit: of het was een bedankje, maar die zitten meestal toch wel dicht volgens mij.
nee hoor, vaak geeft de grootte van de enveloppe wel weg wat het is, bedankjes is vaak kleiner formaat (niet persé, maar is het dat is het nooit een rouwkaart is mijn ervaring)
pi_184301267
Aah ok! Ja wel grote envelop, dus denk wel een echte rouwkaart. En een met de hand ingevulde sticker erop, en dan nog een geprinte sticker daar weer over heen..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184301635
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 15:20 schreef VixenFromHell het volgende:
Aah ok! Ja wel grote envelop, dus denk wel een echte rouwkaart. En een met de hand ingevulde sticker erop, en dan nog een geprinte sticker daar weer over heen..
;als die retour komen dan worden ze indd (als ze niet al open zijn) open gemaakt om te retourneren aan degene die verzonden heeft zodat ze weten dat de mensen die ze uitgenodigt hebben niet meer daar wonen of niet meer leven of...nou ja vul maar in, zodat je geen scheve ogen krijgt waarom iremand niet verschenen is op een begrafenis (kan dus best dat ie echt wel aangeboden is, rouwkaarten gaan vooralsnog gewoon wel door een aparte molen en dstaat los van de gewone post) met als toevoeging geen idee hoe lang nog? alle doorzendservice moet er tegen woordig ook uit en moet de SMX gaan doen op doorzend bij overlijden na
pi_184301926
Ik zie hier dat bij de rouwbrieven met verkeerde postcode altijd al wel de goede wijk in de codeerregel is ingevuld. Wij werken nog met postcode dus dan komt hij alsnog vaak eerst bij de verkeerde postcode :D Maar dat is altijd wel op te lossen. Dus ik denk dat ze bij echte ingeleverde rouwbrieven wel nagaan of de postcode klopt en ze niet meteen terug sturen bij een foutje.
pi_184302193
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:00 schreef bmp80 het volgende:
Ik zie hier dat bij de rouwbrieven met verkeerde postcode altijd al wel de goede wijk in de codeerregel is ingevuld. Wij werken nog met postcode dus dan komt hij alsnog vaak eerst bij de verkeerde postcode :D Maar dat is altijd wel op te lossen. Dus ik denk dat ze bij echte ingeleverde rouwbrieven wel nagaan of de postcode klopt en ze niet meteen terug sturen bij een foutje.
als je nog met postcode werkt is juist makkelijker! dan heb je nog de kennis omdat je weet wwaar ie wel thuis hoort ipv in de B1 zitten postcode 01 a 04 b en 45 c om maar wat te noemen.....kennis heb je niks meer aan dan...als ik een straat naam zag wist ik gewoon genoeg en keek vaak niet eens naar de postcode, VOSte heel anders dan op codeerregel....mensen die dan moesten ingooien keken ook alleen naar straat, dus het kwam altijd goed

en verder klopt wat je zegt....
pi_184302461
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:14 schreef liedetector het volgende:

[..]

als je nog met postcode werkt is juist makkelijker!
Jammer genoeg moeten we er in maart ook in geloven.
pi_184302496
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:27 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Jammer genoeg moeten we er in maart ook in geloven.
mazzel is dat het dan nog een half jaar minimaal duurt voor je ook aan de combibundelgaat.....die gaat bij ons ergens in feb komen .... ieuw
  woensdag 9 januari 2019 @ 18:23:00 #271
481998 K21
Cappuccino
pi_184304432
Ben benieuwd wanneer wij die combiblunder en dat postvest gaan krijgen, en hoeveel man er na een week nog met laatstgenoemde loopt.

Had vandaag weer eens een Chinese megaspons voor een usual suspect adres. Stopt er achter me een wit-oranje bus en roept een collega van de pakketdienst uit het raam: "Zijn er niet. Ik stond er net ook.". :')
pi_184304520
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:23 schreef K21 het volgende:
Ben benieuwd wanneer wij die combiblunder en dat postvest gaan krijgen, en hoeveel man er na een week nog met laatstgenoemde loopt.

Had vandaag weer eens een Chinese megaspons voor een usual suspect adres. Stopt er achter me een wit-oranje bus en roept een collega van de pakketdienst uit het raam: "Zijn er niet. Ik stond er net ook.". :')
Collegialiteit +1
  woensdag 9 januari 2019 @ 20:19:45 #273
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_184306702
Dat heb ik vaak hoor met allerlei bezorgservice. Gewoon elkaar beetje helpen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_184311733
Pfff, wat een dag. Er was gisteren een wijk blijven staan en werd mij gevraagd om deze vandaag te lopen. En omdat het een grote wijk was + een onbekende wijk ben ik begonnen om 08.00 uur en was om met de 2 andere vaste wijken die ik vandaag gewoon moest lopen om 16.00 uur klaar.

Morgen gaan we oefenen met de combibundel. Hoe worden ze eigenlijk aangeleverd? Ik kreeg iets mee van een bepaalde kleur waarmee ze worden aangeleverd op het depot, maar wat ze daar verder mee bedoelen? Geen flauw idee.. :{
pi_184320410
En hoe beviel de combibundel?
pi_184320473
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:31 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik had ooit een gereformeerde collega die ervan baalde dat ze spampost van Pabo moest rondbrengen. Kon ik mij ook wel voorstellen dat ze daarvan baalde.

Aan de andere kant, eet je er wel een boterham door.
dat had ik ook wel als ik die dingen rond moest brengen, niet als ik het gewoon in de bus kon gooien, maar wel als de bewoner dan net buiten stond. Dan moffelde ik het foldertje altijd maar snel weg tussen de rest van de post voor dat adres. En als ik verder niks voor zo iemand had sloeg ik hen soms maar gewoon over. Lag wel enigszins aan de wijk en de persoon.
pi_184321168
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 15:40 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

dat had ik ook wel als ik die dingen rond moest brengen, niet als ik het gewoon in de bus kon gooien, maar wel als de bewoner dan net buiten stond. Dan moffelde ik het foldertje altijd maar snel weg tussen de rest van de post voor dat adres. En als ik verder niks voor zo iemand had sloeg ik hen soms maar gewoon over. Lag wel enigszins aan de wijk en de persoon.
Ik kreeg toen te maken met een meneer die op redelijk agressieve wijze vroeg waarom ik seks bij hem bezorgde. Het kostte me toen veel moeite om mijn gezicht in de plooi te houden.
Ik ben blij dat ik die hah-folders van ze niet meer heb gezien daarna. Ik voelde me toch behoorlijk ongemakkelijk bij het bezorgen van die dingen.
pi_184322757
Hm, ik heb het vermoeden dat er mogelijk iemand van mijn vestiging hier mee leest, en misschien ook door heeft wie ik ben. If so, hoi :W
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184323531

Toch wel humor dat ze geen postbezorgers met het fameuze postvest laten zien...
pi_184325389
ziet er weer goed uit

https://bit.ly/2M4pH0a
  donderdag 10 januari 2019 @ 20:41:14 #281
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_184326082
Hoi, kan je stiekem je kinderen in de bakfiets gooien als je gaat bezorgen? _O-
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 10 januari 2019 @ 21:08:19 #282
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_184326653
Ik ken wel collega's die hun kind een stukje mee laten gaan als ze aan het bezorgen zijn. Of bedoel je dat niet?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  donderdag 10 januari 2019 @ 21:33:35 #283
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_184327122
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:08 schreef V__L_N het volgende:
Ik ken wel collega's die hun kind een stukje mee laten gaan als ze aan het bezorgen zijn. Of bedoel je dat niet?
Ja, kan geen opvang regelen voor 2 uur per keer steeds
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 10 januari 2019 @ 22:07:01 #284
481998 K21
Cappuccino
pi_184327816
Een paar ex-collega's die toentertijd jonge kinderen hadden hadden die ook wel eens mee als er geen oppas was. Eentje had haar dochtertje in het kinderzitje aan het stuur van haar fiets en de ander die met zo'n karretje liep had haar zoontje gewoon in één van die tassen geparkeerd (niet met de flap gesloten uiteraard). Misschien iets minder pedagogisch verantwoord, maar dat ventje had wel de grootste lol. _O- Laatstgenoemde had trouwens vaak haar oudste dochter (jaar of 13 gok ik) mee om te helpen. Dat vond de TC dan weer niet zo tof. :')

Op ons depot is er een stel dat met z'n tweeën bezorgt en waarvan de vrouw altijd in de bakfiets (zo'n ouderwetse grote) zit, en die is volwassen, dus het kan altijd gekker. :P
  donderdag 10 januari 2019 @ 22:46:37 #285
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_184328724
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:07 schreef K21 het volgende:
Een paar ex-collega's die toentertijd jonge kinderen hadden hadden die ook wel eens mee als er geen oppas was. Eentje had haar dochtertje in het kinderzitje aan het stuur van haar fiets en de ander die met zo'n karretje liep had haar zoontje gewoon in één van die tassen geparkeerd (niet met de flap gesloten uiteraard). Misschien iets minder pedagogisch verantwoord, maar dat ventje had wel de grootste lol. _O- Laatstgenoemde had trouwens vaak haar oudste dochter (jaar of 13 gok ik) mee om te helpen. Dat vond de TC dan weer niet zo tof. :')

Op ons depot is er een stel dat met z'n tweeën bezorgt en waarvan de vrouw altijd in de bakfiets (zo'n ouderwetse grote) zit, en die is volwassen, dus het kan altijd gekker. :P
Haha ja, ik las overal dat het echt niet mag en petsen krijgen van postnl. Ik heb gewoon een goede bakfiets waar ik de kindjes netjes in kwijt kan, natuurlijk ^O^

Zit er alleen nog even mee dat ik ze niet buiten wil laten staan als ik winkels of flats in moet of zo :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_184330105
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm, ik heb het vermoeden dat er mogelijk iemand van mijn vestiging hier mee leest, en misschien ook door heeft wie ik ben. If so, hoi :W
Herkenbaar :D!

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:21 schreef the_X het volgende:

Toch wel humor dat ze geen postbezorgers met het fameuze postvest laten zien...
Lekker feel good filmpje hoor

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:46 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Haha ja, ik las overal dat het echt niet mag en petsen krijgen van postnl. Ik heb gewoon een goede bakfiets waar ik de kindjes netjes in kwijt kan, natuurlijk ^O^

Zit er alleen nog even mee dat ik ze niet buiten wil laten staan als ik winkels of flats in moet of zo :')
heeft denk iets met verzekeren te maken.
Maar goed, hier zijn er ook genoeg mensen die hulp krijgen van iemand anders, gaat gewoon door
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_184366958
Or geeft "tot nader order" geen antwoorden meer via de or-chat. Benieuwd van wie die orders zijn.
pi_184367869
Die nieuwsbrieven die ik steeds krijg zijn echt om te janken. :N
quote:
Het management wil een ieder die zijn steentje heeft bijgedragen een zeer groot compliment geven voor de fantastische inzet van de afgelopen KNJ. Zie ook portalbericht Resi Bekker. Echt een goed resultaat deze KNJ

En vooral maandag 24 december. ^O^
"Een ieder die zijn steentje heeft bijgedragen". Heeft niet iedereen die in die periode heeft gewerkt dat gedaan dan? Lekker suggestief.

Over de geboekte uren op de feestdagen:
quote:
Er waren helaas wat systeem probleempjes maar zijn opgelost
Probleempjes...
  zondag 13 januari 2019 @ 10:19:31 #289
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_184373458
Ben benieuwd of die "probleempjes" gevolgen hebben voor mij, omdat ik per 1 januari uit dienst ben gegaan en de verlof op feestdagen uren niet bijgeboekt waren en vanwege "foutjes" de meertijd ook niet klopte. 120 euro aan meertijd en 60 euro aan VOF dat weg zou kunnen zijn. We gaan het zien volgende week.
pi_184378854
Volgens mij waren de VOF uren (hoewel ze niet zichtbaar waren) toen wel al opgeteld. Probleem zat 'm in de meeruren over week 51.Maar daar wordt nergens over gerept :P
pi_184380464
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 15:20 schreef Thomas-sama het volgende:
Volgens mij waren de VOF uren (hoewel ze niet zichtbaar waren) toen wel al opgeteld. Probleem zat 'm in de meeruren over week 51.Maar daar wordt nergens over gerept :P
Nee, en omdat dat tijdvak inmiddels is afgesloten kun je ook niet meer zien of die uren correct zijn opgeteld. Althans, niet eerder dan dat je je loonstrookje onder ogen krijgt. Opletten dus!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_184387915
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, en omdat dat tijdvak inmiddels is afgesloten kun je ook niet meer zien of die uren correct zijn opgeteld. Althans, niet eerder dan dat je je loonstrookje onder ogen krijgt. Opletten dus!
het enige wat momenteel klopt is de vakantiekaart(binnen het systeem)de rest is ruk ook in de app etc..
pi_184392920
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 22:44 schreef Rafierafie het volgende:
Die nieuwsbrieven die ik steeds krijg zijn echt om te janken. :N

Die bekijk ik alleen effe snel om te zien of er toevallig klachten zijn in mijn wijk en of, als ze er zijn, die op een dag waren dat ik daar liep ;)

Voor de rest is het allemaal van een bedenkelijk niveau :N
  maandag 14 januari 2019 @ 11:22:48 #294
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_184394354
Klopte het tijdsbestek bij jullie? Bij mijne staat 1-2 uur, kan ik daar dan ook vanuit gaan of wordt het stiekem 3 uur
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_184418853
Weten jullie misschien wat het nut van “Mijn post” is? Ik dacht dat ik er pakketjes richting postpunt mee kon later sturen (indien webshop de optie niet aanbied) maar ik zie alleen foto’s van brieven die onderweg zijn. Leuk, maar nuttig ? XD
pi_184419857
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:24 schreef Eendjes het volgende:
Weten jullie misschien wat het nut van “Mijn post” is? Ik dacht dat ik er pakketjes richting postpunt mee kon later sturen (indien webshop de optie niet aanbied) maar ik zie alleen foto’s van brieven die onderweg zijn. Leuk, maar nuttig ? XD
Oh, ik vind het op zich best nuttig om te weten wat er onderweg is. Wel was het nog nuttiger geweest als het ook echt klopte. Nu heb ik toch geregeld dat er bijvoorbeeld als verwachte leverdag staat dinsdag, terwijl ik het pas vrijdag krijg. Of andersom, dat ik het al twee dagen in huis heb liggen voordat het in de app verschijnt.
pi_184420699
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:24 schreef Eendjes het volgende:
Weten jullie misschien wat het nut van “Mijn post” is? Ik dacht dat ik er pakketjes richting postpunt mee kon later sturen (indien webshop de optie niet aanbied) maar ik zie alleen foto’s van brieven die onderweg zijn. Leuk, maar nuttig ? XD
Voor pakketten moet de app jouw gegevens kunnen matchen met de gegevens op de zending, bij mij werkt dat redelijk goed met binnenlandse zendingen en die van AliExpress Standard Shipping. Hoe dat precies werkt weet ik ook niet, maar ik vermoed dat je de eerste paar keer met de hand een T&T-code zult moeten invoeren om het systeem te "trainen", anders zou je immers van willekeurige mensen de pakketjes automatisch kunnen volgen door simpelweg hun adresgegevens in te voeren.
pi_184423248
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:12 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]

Voor pakketten moet de app jouw gegevens kunnen matchen met de gegevens op de zending, bij mij werkt dat redelijk goed met binnenlandse zendingen en die van AliExpress Standard Shipping. Hoe dat precies werkt weet ik ook niet, maar ik vermoed dat je de eerste paar keer met de hand een T&T-code zult moeten invoeren om het systeem te "trainen", anders zou je immers van willekeurige mensen de pakketjes automatisch kunnen volgen door simpelweg hun adresgegevens in te voeren.
Na het aanmelden heb ik een brief thuisgekregen met een speciale code waarmee ik m’n aanmelding moest bevestigen. Het bewijs dat ik daar ook echt woon. Lijkt me geen verdere training voor nodig dan toch ?
pi_184423452
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 21:00 schreef Eendjes het volgende:

[..]

Na het aanmelden heb ik een brief thuisgekregen met een speciale code waarmee ik m’n aanmelding moest bevestigen. Het bewijs dat ik daar ook echt woon. Lijkt me geen verdere training voor nodig dan toch ?
Dat is voor de post, niet voor de pakketten.
pi_184428855
last one
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')