abonnement Unibet Coolblue
pi_183819938


Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager is hèt spel als het gaat om realistisch managen.

Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten! Vergeet dan niet te zeggen welk team je bent én in welke versie van Football Manager je dit hebt bereikt.

Handige sites
ManagersUnited
FMInside
FM Base
FM Scout
Sortitoutsi
Sports Interactive Community

Voorgaande topics
Bekijk de topicchain.
pi_183820037
Misschien leuk om met een aantal users die saf Challenge te doen. Dat iedereen die 6e november het PL team neemt wat dan 18e staat en dat we op gezette tijden een update geven hier. Zelf gemaakte tactiek lijkt me een vereiste maar voor de rest is het kijken wie het eerst de milestones te pakken heeft.

Als er animo is zetten we er een uiterste inschrijfdatum op en gaan we aan de slag. Binnen x-dagen beginnen er voila.
pi_183820072
Overigens ben ik met die RBL save gestopt omdat ik na mijn eerste seizoen al 100 Mio krijg. :')
pi_183820708
Wat is de SAF challenge?

edit: nvm, gelezen :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_183820746
Heb even de punt uit de TT gehaald, ik ergerde me er aan :') :@
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_183820851
Ik wil best mee doen met de SAF-challenge, maar heb dus wel 2018. Mag ik? :@
pi_183820971
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 23:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Heb even de punt uit de TT gehaald, ik ergerde me er aan :') :@
:(
pi_183821001
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 december 2018 23:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik wil best mee doen met de SAF-challenge, maar heb dus wel 2018. Mag ik? :@
Uhm, op zich wel. Maar dat zou kunnen betekenen dat jij het met WBA moet doen terwijl dat in 19 geen optie is. Daarnaast heb jij ook geen brexit.
pi_183822909
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 23:19 schreef Lange_Lans het volgende:
Overigens ben ik met die RBL save gestopt omdat ik na mijn eerste seizoen al 100 Mio krijg. :')
De bedragen die je krijgt in de Bundesliga zijn niet te zuinig, de 2e plaats in de 2. Bundesliga leverde 16miljoen op, de 14e plaats in de 2. Bundesliga levert nu 40miljoen op in 2024.

Aan de andere kant worstel ik nog wel met de loonkosten, mijn loonkosten per maand zijn 2.2 miljoen (sta op de 17e plek in die lijst, alleen Greuther Furth heeft minder te besteden), die van Bayern zijn zo'n 43miljoen.

Dus ja, je krijgt bakken met geld aan het einde van het seizoen, maar als je die loonuitgaven ziet is dat ook wel echt nodig.

in mijn game krijg ik in 2026 een nieuw stadion, dat is mij nog nooit voorgekomen in de tig jaren dat ik CM/FM speel.

Tactieken lijken (als je het mij vraagt) veel meer in balans; het is niet zo dat je met een 4-4-2 alles op je kloten krijgt en met 4-2-4 alles wint. Een behoudende tactiek is behoudend maar geen garantie meer voor 0-0.

Als ik volgend seizoen kampioen wordt met 15 punten voorsprong dan is het inderdaad te makkelijk, tot die tijd is de weg omhoog nog best lastig gebleken. Maar ik manage eigenlijk ook altijd kleinere teams(liefst met een rijke historie) in lage leagues zo ver mogelijk omhoog, daar heb ik veel meer plezier in dan 10 Europacups winnen met Real.

EDIT:
Goed seizoen, 5e plaats! Wunderbar


[ Bericht 3% gewijzigd door Rauw. op 19-12-2018 21:00:43 ]
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_183822993
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 00:05 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Uhm, op zich wel. Maar dat zou kunnen betekenen dat jij het met WBA moet doen terwijl dat in 19 geen optie is. Daarnaast heb jij ook geen brexit.
Heeft die Brexit veel gevolgen dan?
Premierleague teams kopen er bij mij niet anders door.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_183850246
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 23:11 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend doen maar je had de club die 18e stond moeten nemen. :{
quote:
Holiday until November 6, and take over the club second-bottom of the Premier League. (Manchester United were second-bottom on 6 November, 1986)
https://en.wikipedia.org/(...)r_United_F.C._season



Wel opletten he :6
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_183850646
quote:
Dan klopt die van jou ook niet aangezien er toen nog 22 teams in de PL meededen. ;)

http://www.fm-base.co.uk/(...)guson-challenge.html
pi_183857362
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 10:27 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Dan klopt die van jou ook niet aangezien er toen nog 22 teams in de PL meededen. ;)

http://www.fm-base.co.uk/(...)guson-challenge.html
Heb zelf deze aangehouden :

https://community.sigames(...)-ferguson-challenge/
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_183858174
quote:
Dit is nu al gedoemd om te mislukken. Ik trek me terug.
pi_183858412
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 17:11 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Dit is nu al gedoemd om te mislukken. Ik trek me terug.
Haha wat dan _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_183864831
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 00:05 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Uhm, op zich wel. Maar dat zou kunnen betekenen dat jij het met WBA moet doen terwijl dat in 19 geen optie is. Daarnaast heb jij ook geen brexit.
Brexit heb ik in 18 ook voorbij zien komen meen ik. Alleen geloof dat daar 2 scenario's zijn oid.

En ik heb een Update voor dit seizoen, dus qua clubs zit het wel goed.

quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 17:11 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Dit is nu al gedoemd om te mislukken. Ik trek me terug.
Maar ja moeten we wel door gaan :P
  zondag 23 december 2018 @ 13:05:04 #17
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_183917069
Seizoen 3 met FC Emmen afgerond. Er zat zo veel meer in op deze laatste speeldag :'(



Uiteindelijk toch wel erg blij met het gedraaide seizoen natuurlijk en dat we zo ver zijn gekomen met zo weinig punten is toch ook wel opvallend :D

pi_183923206
Echt een heerlijke tactiek weten te bouwen voor Excelsior. Ik begon met een erg negatieve tactiek maar dat werkte niet lekker. Nu speel ik een trage dominante tactiek en werkt bijzonder goed.


Per ongeluk 7e geworden in mijn eerste seizoen en ook nog eens de play-offs gewonnen. _O_ En nu in de EL voorrondes 0-2 verloren van Rapid Wien. De vorige twee gewonnen van Osijek en AEK. Die laatste hebben trouwens Luigi Bruins transfervrij van mij overgenomen, die wilde niet verlengen.

Nu laatste potje tegen Wien thuis. Hopelijk kan ik wat geks doen, maar ben bang dat het einde verhaal is in Europa.


edit:
JAaaa genot


Deze speler voor een paar ton opgepikt uit de K League 2. _O_



Mijn opstelling nu:


Transfers:


Mijn spits uit Bayern 2 opgepikt voor 2 ton aan het begin van vorig seizoen. en voor de rest dus vooral transfervrije spelers. Tom Boere ook, maar dat was geen succes. Die is met verlies verkocht aan ADO.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2018 17:29:10 ]
  Moderator zondag 23 december 2018 @ 19:32:22 #19
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_183926301
Tom Boere en Peetje Bijen :D _O- Is dat überhaupt wel wat in FM19?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 23 december 2018 @ 19:37:41 #20
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_183926417
Jürgen Mattheij _O_

Mijn aanvoerder bij Emmen :D Ondanks dat hij dus aanvoerder is, het al 2 seizoenen goed doet bij mij en ik nu tweede ben geworden krijg ik een bod voor hem binnen van Sparta dat in de Jupiler League speelt :')

Wel geaccepteerd overigens, het was een prima bedrag en hij is alweer 27. Heb ook een flink budget gekregen door mijn tweede plek, dus zo'n Mattheij kan dan prima vervangen worden.
Al is de helft van mijn basis nog van het echte Emmen, dus die staan voorop de lijst om vervangen te worden :D
pi_183926854
quote:
10s.gif Op zondag 23 december 2018 19:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Tom Boere en Peetje Bijen :D _O- Is dat überhaupt wel wat in FM19?
AZ wilde Bijen in de zomer alweer wegkapen. Dus ja, die doet het prima. Boere niet.
pi_183927232
Blijkbaar een nieuwe update geweest. Ik ga er iedere wedstrijd met dikke cijfers af. ;(
pi_183927535
En de ene na de andere speler er geblesseerd af. ;(
  Moderator zondag 23 december 2018 @ 22:32:06 #24
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_183931386
quote:
14s.gif Op zondag 23 december 2018 19:57 schreef aTypisch het volgende:

[..]

AZ wilde Bijen in de zomer alweer wegkapen. Dus ja, die doet het prima. Boere niet.
Screenie van Bijen aub _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_183931413
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 22:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Screenie van Bijen aub _O_
Zal speciaal voor jou de game nog even opstarten :) Ook ruim een miljoen betaald voor die gozer en dat is veel geld voor Excelsior.

edit:


[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2018 22:36:36 ]
  Moderator zondag 23 december 2018 @ 23:00:50 #26
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_183932035
quote:
14s.gif Op zondag 23 december 2018 22:33 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Zal speciaal voor jou de game nog even opstarten :) Ook ruim een miljoen betaald voor die gozer en dat is veel geld voor Excelsior.

edit:
[ afbeelding ]
Niks mis mee.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_183933816
in de EL ga ik er wel, zoals verwacht hard af

in een poule met Monaco en Stuttgart is er geen beginnen aan
wel nog een puntje kunnen pakken tegen viktoria plzen
pi_183937333
Ik heb me herpakt met een 7e plek in seizoen 1. Best knap als je bedenkt dat ik na 10 speelronden op plek 18 bivakkeerde.

Zaha en Milivojevich zijn enorme helden. Een of andere 19-jarige Roemeen die ik haalde doet het ook geweldig. Olimpiu Motarun of zo.
pi_183939816
Ik heb mijn FM17 game met San Marino weer eens opgepakt.

Na een directe promotie uit de Serie D en een aantal net-niet-seizoenen in de Lega Pro, staat nu de Serie B op het menu. Met slechts 1-2k mensen op de tribune, een selectie die van huurspelers aan elkaar hangt en een bloedende bankrekening moet ik het gaan doen: niet degraderen. Na een wisselvallige start van het seizoen, waarin iedereen van elkaar kon winnen, volgt een goede run in oktober-november. En wat blijkt? Op 1 januari staat San Marino bovenaan! Promotie naar de grote Serie A komt ineens heel dicht bij, hoewel de voorsprong nog fragiel is. Sterspelers voorlopig zijn Glen McAuley (spits uit de Liverpooljeugd), Sasa Lukic (voormalig Torino), en de regens Degano (keeper gehuurd van Juve) en Gärtner (in de belangstelling van Elche, Lazio en Udinese). Ik ben benieuwd wat de tweede seizoenshelft brengt!
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  dinsdag 25 december 2018 @ 03:56:00 #30
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_183952759
Met FC Emmen dus tweede geworden en een vrij behoorlijk budget gekregen. Ik dacht mijn selectie dus flink te kunnen versterken, maar spelers als Rasmus Thelander (die bij het 7e geworden Vitesse weliswaar flink wat minuten maakt, maar geen vaste basisspeler is) en Patrick Banggaard (die weliswaar basisspeler bij MSV Duisburg is, maar dus in de 2. Bundesliga speelt) zijn ondanks dat ik Champions League ga spelen absoluut nog niet geïnteresseerd in Emmen ;(
  dinsdag 25 december 2018 @ 11:23:41 #31
248821 Rauw.
op je bord.
pi_183956482
Dat merk ik bij 1860 ook heel erg, pas nu na 4 jaar Bundesliga, 1 jaar europaleague tot de halve finale gekomen en het winnen van de DFB Pokal en Duitse supercup beginnen de media en binnen spelers ons te zien als een "Bundesliga" club.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_184004004
Ik zie net dat één van mijn nieuwe jeugdspelers dezelfde achternaam heeft als ik mezelf in het spel heb gegeven, blijkt het mijn zoon te zijn. _O- :D Wist niet eens dat dit kon.

As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_184004144
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 15:11 schreef heiden6 het volgende:
Ik zie net dat één van mijn nieuwe jeugdspelers dezelfde achternaam heeft als ik mezelf in het spel heb gegeven, blijkt het mijn zoon te zijn. _O- :D Wist niet eens dat dit kon.

[ link | afbeelding ]
2054 :o :o
pi_184004679
quote:
4s.gif Op donderdag 27 december 2018 15:15 schreef Leonos het volgende:

[..]

2054 :o :o
Dit... ik ben net bijna aan het einde van mijn eerste seizoen. Wel al kampioen met Feyenoord, 4 wedstrijden voor het einde van het seizoen :D.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_184004708
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 15:36 schreef DaMart het volgende:

[..]

Dit... ik ben net bijna aan het einde van mijn eerste seizoen. Wel al kampioen met Feyenoord, 4 wedstrijden voor het einde van het seizoen :D.
Onrealistisch is het wel ja.
pi_184014933
quote:
4s.gif Op donderdag 27 december 2018 15:37 schreef Leonos het volgende:

[..]

Onrealistisch is het wel ja.
Hoezo? Ik heb gewoon te weinig tijd om een seizoen per week te spelen :+.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  donderdag 27 december 2018 @ 22:08:43 #37
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_184015153
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 15:11 schreef heiden6 het volgende:
Ik zie net dat één van mijn nieuwe jeugdspelers dezelfde achternaam heeft als ik mezelf in het spel heb gegeven, blijkt het mijn zoon te zijn. _O- :D Wist niet eens dat dit kon.

[ link | afbeelding ]
Beetje een talent?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_184015714


Een wonder! _O_ Nu met mijn Lega Pro-elftal de Serie A in. Juve, Milan en Napoli-genot :D

Van het prijzengeld wordt mijn trainingsaccomodatie verbeterd. Die was nog op Serie D-niveau. Transfervrij al een Italiaans talentje binnengehaald, en keeper Elia Benedettini, één van de weinige San Marinesen die iets te zoeken heeft in het professionele voetbal en tevens oud speler. Allebei overigens afgelopen seizoen wisselspelers bij huidige degradanten uit de Serie A, dus dan weet je een beetje hun niveau _O-
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  vrijdag 28 december 2018 @ 00:22:56 #40
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184019735
Ik kreeg een nieuwsberichtje dat mijn reputatie licht verhoogd was wegens mijn goede prestaties van afgelopen seizoen en toen kon ik ineens wel wat grotere namen binnen halen :D

Terence Kongolo gehuurd van Wolves, Donis Avidijaj van Schalke 04 en Rasmus Thelander dan toch binnen gehaald vanaf Vitesse. Nu nog een rechtsback en ik hoop weer Europa in te kunnen. CL verwacht ik helemaal niks van :')

quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 22:26 schreef EnGCatjuh het volgende:
[ afbeelding ]

Een wonder! _O_ Nu met mijn Lega Pro-elftal de Serie A in. Juve, Milan en Napoli-genot :D

Van het prijzengeld wordt mijn trainingsaccomodatie verbeterd. Die was nog op Serie D-niveau. Transfervrij al een Italiaans talentje binnengehaald, en keeper Elia Benedettini, één van de weinige San Marinesen die iets te zoeken heeft in het professionele voetbal en tevens oud speler. Allebei overigens afgelopen seizoen wisselspelers bij huidige degradanten uit de Serie A, dus dan weet je een beetje hun niveau _O-
Dat zal wel genot worden dan :D
pi_184020826
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 00:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik kreeg een nieuwsberichtje dat mijn reputatie licht verhoogd was wegens mijn goede prestaties van afgelopen seizoen en toen kon ik ineens wel wat grotere namen binnen halen :D

Terence Kongolo gehuurd van Wolves, Donis Avidijaj van Schalke 04 en Rasmus Thelander dan toch binnen gehaald vanaf Vitesse. Nu nog een rechtsback en ik hoop weer Europa in te kunnen. CL verwacht ik helemaal niks van :')

[..]

Dat zal wel genot worden dan :D
Hoeveelste seizoen zit je met Emmen?

Ik ga nu richting het einde van seizoen twee met Excelsior en ga sowieso de play-offs weer halen. Heeeel klein kansje op plek 3, zou mooi zijn.
  vrijdag 28 december 2018 @ 01:23:39 #42
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184020997
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:13 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Hoeveelste seizoen zit je met Emmen?

Ik ga nu richting het einde van seizoen twee met Excelsior en ga sowieso de play-offs weer halen. Heeeel klein kansje op plek 3, zou mooi zijn.
Heb er nu 3 seizoen op zitten. Eerste jaar 14e geworden, tweede jaar 5e door puur toeval op de allerlaatste speeldag waar alle directe concurrenten verloren :D Play-offs verloren in de finale van PSV. Derde seizoen dus tweede geworden, op doelsaldo achter Ajax (die op de laatste speeldag met 3-0 verloren bij VVV, maar ik 3-1 bij AZ door 3 goals van hun in het laatste kwartier ;( ).

Ajax en ik hadden wel maar 67 punten, dus dat is niet bepaald veel :')

Inmiddels heb ik in ieder geval heel het originele Emmen uit mijn basis kunnen halen. Vorig seizoen had ik Glenn Bijl, Keziah Veendorp, Wouter Marinus en Anco Jansen nog in de basis staan. Daarnaast nog Jason Bourdouxhe, Alexander Bannink en Cas Peters die veel minuten maakten. Bannink, Jansen en Bijl heb ik nu verkocht, de anderen zijn nog wisselspelers.

Mijn beste aankoop moet toch Lisandro Semedo van Fortuna Sittard zijn geweest, die is pijlsnel en dat is zo'n gigantisch wapen op de flank _O_

Inmiddels ook Dylan Vente opgepikt bij Feyenoord, daar heb ik uitstekende ervaringen mee in een game die ik zelf had met Feyenoord. Ik zoek nu alleen nog een rechtsback, aangezien ik nog geen vervanger voor Bijl heb gekocht. Vorig jaar had ik Dirk Abels van PSV overgenomen als back-up, die deed het altijd wel prima maar is nu dus de enige overgebleven rechtsachter.

Derde met Excelsior in het tweede seizoen zou ook een prima prestatie zijn! Heb al een opstelling van je voorbij zien komen iig. Hopen dat Europa volgend seizoen beter loopt!
pi_184021110
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:23 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Heb er nu 3 seizoen op zitten. Eerste jaar 14e geworden, tweede jaar 5e door puur toeval op de allerlaatste speeldag waar alle directe concurrenten verloren :D Play-offs verloren in de finale van PSV. Derde seizoen dus tweede geworden, op doelsaldo achter Ajax (die op de laatste speeldag met 3-0 verloren bij VVV, maar ik 3-1 bij AZ door 3 goals van hun in het laatste kwartier ;( ).

Ajax en ik hadden wel maar 67 punten, dus dat is niet bepaald veel :')

Inmiddels heb ik in ieder geval heel het originele Emmen uit mijn basis kunnen halen. Vorig seizoen had ik Glenn Bijl, Keziah Veendorp, Wouter Marinus en Anco Jansen nog in de basis staan. Daarnaast nog Jason Bourdouxhe, Alexander Bannink en Cas Peters die veel minuten maakten. Bannink, Jansen en Bijl heb ik nu verkocht, de anderen zijn nog wisselspelers.

Mijn beste aankoop moet toch Lisandro Semedo van Fortuna Sittard zijn geweest, die is pijlsnel en dat is zo'n gigantisch wapen op de flank _O_

Inmiddels ook Dylan Vente opgepikt bij Feyenoord, daar heb ik uitstekende ervaringen mee in een game die ik zelf had met Feyenoord. Ik zoek nu alleen nog een rechtsback, aangezien ik nog geen vervanger voor Bijl heb gekocht. Vorig jaar had ik Dirk Abels van PSV overgenomen als back-up, die deed het altijd wel prima maar is nu dus de enige overgebleven rechtsachter.

Derde met Excelsior in het tweede seizoen zou ook een prima prestatie zijn! Heb al een opstelling van je voorbij zien komen iig. Hopen dat Europa volgend seizoen beter loopt!
Ik weet niet hoe Reith het bij Feyenoord doet bij jou, maar ik kon hem transfervrij overnemen en die voldoet voor nu wel prima op rechtsachter hier. Geen topper, maar jong en goedkoop en kan hem sowieso met winst verkopen straks.

Mijn beste aankoop is deze god uit het tweede van Bayern:

Check zijn stats dit seizoen tot nu toe. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2018 01:29:43 ]
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 01:30:50 #44
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184021137
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:29 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe Reith het bij Feyenoord doet bij jou, maar ik kon hem transfervrij overnemen en die voldoet voor nu wel prima op rechtsachter hier. Geen topper, maar jong en goedkoop en kan hem sowieso met winst verkopen straks.

Mijn beste aankoop is deze god uit het tweede van Bayern:
[ afbeelding ]
Check zijn stats dit seizoen tot nu toe. _O-
_O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 01:31:33 #45
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184021160
Ben net weer eens verder gegaan met Toulouse, speelde 1-1 tegen Lens (kutwedstrijd en lucky gelijkspel), en knalde daarna met 5-0 over rivaal Montpellier heen _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 28 december 2018 @ 01:37:06 #46
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184021239
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:29 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe Reith het bij Feyenoord doet bij jou, maar ik kon hem transfervrij overnemen en die voldoet voor nu wel prima op rechtsachter hier. Geen topper, maar jong en goedkoop en kan hem sowieso met winst verkopen straks.

Mijn beste aankoop is deze god uit het tweede van Bayern:
[ afbeelding ]
Check zijn stats dit seizoen tot nu toe. _O-
Ik heb met Feyenoord maar 1 seizoen gespeeld, dus Reith nooit gebruikt daar :D Ik zal iig eens naar hem kijken!

EDIT: in mijn huidige game heeft 1 seizoen bij Dordrecht gespeeld waar ie basisspeler was, bij Feyenoord zijn debuut gemaakt, maar daar buiten geen minuut gemaakt. Qua stats is ie niet beter dan Bijl, alleen wel 4 jaar jonger.

Zie ook dat Feyenoord Beugelsdijk heeft gekocht voor 6 miljoen :')

Die stats zien er wel top uit ja _O_ Alleen een spits met 12 finishing zou ik persoonlijk nooit aantrekken :@ Maar goed, hij maakt het waar he :P
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 01:49:00 #47
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184021438
Loting Groepsronde WK 2026:



Eitje :D Heb het EK 2024 al gewonnen door (volgens mij) Zweden met 6-0 in de finale te verslaan, en ik wil het WK ook pakken.

edit: yup!

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 28 december 2018 @ 03:50:44 #48
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184022077
Ik heb altijd m'n bank gesorteerd, omdat ik wat dat betreft een autist ben en ik in de war raak als het anders is:

S1: keeper
S2: rechtsback
S3+S4: centrale verdedigers
S5: linksback
S6: verdedigende middenvelder
S7: centrale middenvelder
S8: linksbuiten
S9: nummer 10
S10: rechtsbuiten
S11: spits
S12: iemand die multifunctioneel is

Nu speel ik mijn eerste wedstrijd in de Champions League, maar helemaal niet bij stil gestaan dat die 12 wisselspelers alleen in de eredivisie gelden. Nu wil ik dus in de 66e minuut wisselen en kom ik er achter dat ik alleen verdedigers en 2 middenvelders op de bank heb :') :'( -O-
  vrijdag 28 december 2018 @ 03:54:56 #49
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184022081
Overigens 3-2 verloren uit bij Spartak Moskou, helaas wel na een 0-2 voorsprong. Ik hoop dat het ik het thuis kan fixen.
  vrijdag 28 december 2018 @ 04:42:28 #50
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184022144
Genotspot om de Eredivisie mee af te trappen :D



Had nog flinke kansen om te winnen ook, maar dat mocht helaas niet zo zijn ;(
  vrijdag 28 december 2018 @ 05:24:14 #51
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184022213
Thuis 3-4 verloren (0-3 achter bij rust, net als tegen PSV terug gekomen tot 3-3, maar in blessuretijd toch nog 3-4) verloren van Spartak, dus uiteindelijk met 7-5 in totaal uitgeschakeld. Hopelijk kan ik in de play-off ronde van de EL wat leuks doen.

En ik ga eens slapen :') :D
pi_184022218
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 05:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Thuis 3-4 verloren (0-3 achter bij rust, net als tegen PSV terug gekomen tot 3-3, maar in blessuretijd toch nog 3-4) verloren van Spartak, dus uiteindelijk met 7-5 in totaal uitgeschakeld. Hopelijk kan ik in de play-off ronde van de EL wat leuks doen.

En ik ga eens slapen :') :D
Nikste.
Children of the night. What music they make.
pi_184024412
quote:
12s.gif Op donderdag 27 december 2018 22:00 schreef DaMart het volgende:

[..]

Hoezo? Ik heb gewoon te weinig tijd om een seizoen per week te spelen :+.
Bedoel Feyenoord en kampioen, maar nu geen leuke grapje meer ;(
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 13:41:03 #54
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184028697
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 december 2018 03:50 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb altijd m'n bank gesorteerd, omdat ik wat dat betreft een autist ben en ik in de war raak als het anders is:

S1: keeper
S2: rechtsback
S3+S4: centrale verdedigers
S5: linksback
S6: verdedigende middenvelder
S7: centrale middenvelder
S8: linksbuiten
S9: nummer 10
S10: rechtsbuiten
S11: spits
S12: iemand die multifunctioneel is

Nu speel ik mijn eerste wedstrijd in de Champions League, maar helemaal niet bij stil gestaan dat die 12 wisselspelers alleen in de eredivisie gelden. Nu wil ik dus in de 66e minuut wisselen en kom ik er achter dat ik alleen verdedigers en 2 middenvelders op de bank heb :') :'( -O-
:D Ik heb precies hetzelfde, maar in FM14 kun je nog maar 7 man meenemen:

S1: linksback
S2: centrale verdediger
S3: rechtsback
S4: linkshalf/linksvoor
S5: centrale middenvelder/aanvallende middenvelder
S6: rechtshalf/rechtsvoor
S7: spits
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_184033034
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 00:22 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dat zal wel genot worden dan :D
Ja, dat gaat wel spannend worden. Inmiddels wel mijn trainings- en jeugdaccomodaties verbeterd, en ook de youth recruitment vergroot. Er wordt iig wat goeds gedaan met het geld, ook wanneer ik toch weer degradeer.

Over het seizoen krijg ik 20M tv geld. Dat is ook genieten hoor, op dit moment geef ik, inclusief zomeraankopen, 4M uit aan salaris per jaar.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 22:13:20 #56
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184044261


:9
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_184049083


:W
Children of the night. What music they make.
pi_184049199
TM is binnen _O_

Nu nog een DM zoeken.

Children of the night. What music they make.
pi_184049578


Niks mis mee
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 29 december 2018 @ 02:06:39 #60
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184051193
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 00:42 schreef DeHovenier het volgende:
[ afbeelding ]

Niks mis mee
Prima speler om wat te forceren!

En nu nog Ard van Peppen, Sjaak Polak en Angelo Cijntje halen om mijn ultieme cultheldenelftal compleet te maken :7
pi_184051381
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 02:06 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Prima speler om wat te forceren!

En nu nog Ard van Peppen, Sjaak Polak en Angelo Cijntje halen om mijn ultieme cultheldenelftal compleet te maken :7
Cijntje _O_

Children of the night. What music they make.
pi_184079809
Hoppa



Children of the night. What music they make.
  zondag 30 december 2018 @ 06:28:23 #63
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184079852
Ik kom net 5 minuten geleden dronken thuis uit de kroeg, ik vrees geen goed moment om FM te spelen omdat ik anders 100 miljoen ga betalen voor Ted van de Pavert he? ;(
pi_184079865
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 06:28 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik kom net 5 minuten geleden dronken thuis uit de kroeg, ik vrees geen goed moment om FM te spelen omdat ik anders 100 miljoen ga betalen voor Ted van de Pavert he? ;(
:D

Iedereen wil deze klootzak hebben





Kerel gaat nergens heen :W
Children of the night. What music they make.
pi_184110551
:')

Children of the night. What music they make.
pi_184111210
begonnen aan derde seizoen met Excelsior, tweede keer in de vEL
En nu moet ik in de 4e ronde tegen Chelsea :') :') :') :') :')
  Moderator maandag 31 december 2018 @ 16:08:15 #67
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184124024
Even het seizoen afmaken met Toulouse (ok, het is pas 13 feb 2026) en dan zie ik wel wat ik doe. Wilde eerder al naar Brazilië vertrekken, maar na een paar potjes vond ik dat geen klap aan, dus oude save geladen (begin van het seizoen) :P Ik heb opzich wel trek om de chef bij Telvanni te worden, die spelen over het algemeen in het rechterrijtje van de eredivisie en zijn al twee keer gedegradeerd (om direct terug te keren).

Als ik die stap zet is Telvanni binnen 5 seizoenen wel kampioen :+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_184129677


Niet laatste _O_
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Moderator maandag 31 december 2018 @ 20:36:22 #69
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184130572
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 19:49 schreef EnGCatjuh het volgende:
[ afbeelding ]

Niet laatste _O_
_O_

Je doelsaldo is wel karig vergeleken met Letland :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 31 december 2018 @ 20:47:43 #70
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184130744
Ik geef FM ook maar even een slinger. Kampioenspotje spelen om middernacht ofzo _O_
  Moderator maandag 31 december 2018 @ 20:54:12 #71
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184130866
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 20:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik geef FM ook maar even een slinger. Kampioenspotje spelen om middernacht ofzo _O_
Ricky - Genot.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_184140665
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 20:36 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

_O_

Je doelsaldo is wel karig vergeleken met Letland :D
Heb een paar keer met wat grotere cijfers verloren. Soms heb je van die wedstrijden als je team bijna alleen maar uit mislukte jeugdspelers bestaat.

Maar het is het aantal punten dat telt!
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_184143607




Deze zijn al onderweg, beetje onbekende clubs afzoeken en kom je nog pareltjes tegen ook _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_184145724
Aardig moeilijk nog om een goede vervanger voor Matthijs de Ligt te halen. Voor 65 miljoen verkocht aan Man United en Duje Ćaleta-Car van Olympique Marseille voor 40 miljoen voor terug gehaald.
pi_184198949
Het eerste seizoen ooit in de Serie A voor San Marino Calcio werd geen groot succes. Zoals verwacht was het een heel seizoen ploeteren, en door een goede run tegen het einde van de competitie kwam handhaving zowaar weer in zicht. Helaas mocht het niet baten - uit bij Juventus bleek het een kansloze missie om de benodigde driepunter te halen. Uithuilen en opnieuw beginnen in de Serie B dus.



Overigens was niet alles kommer en kwel. De vele aanbiedingen van andere clubs om deze talentvolle manager over te nemen heb ik misbruikt om bij het bestuur een verbeterd (langdurig) contract te ondertekenen, en tevens de trainings- en jeugdaccomodaties nog verder uit te breiden. Om San Marino ooit een succesvolle voetbalnatie te maken, moet het potentieel van de jongetjes natuurlijk maximaal worden uitgemolken. Met deze verbeteringen ben ik er van overtuigd dat er een stabiele Serie B club staat die ook bij mindere prestaties nog jaren vooruit zou kunnen. Maar dat gaat niet gebeuren, want ik ga komend seizoen natuurlijk gewoon weer terugpromoveren. :+

In de selectie zijn inmiddels de nodige dingen gewijzigd. Topscorer McAuley is voor 1.1M euro vertrokken naar Heracles (Relegation Release clause ;( ), en ook een aantal andere spelers hebben aardige bedragen binnengebracht. Het geld kon ik opnieuw investeren in een aantal nieuwe talentjes. Money to make money.

Tot slot nog even een leuk statistiekje: ik heb mijn eigen Beugelsdijk. (Reserve-)aanvoerder Brunetti heeft het voor elkaar gekregen om in 26 optredens in de competitie 20 gele kaarten te krijgen _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Moderator vrijdag 4 januari 2019 @ 16:51:22 #77
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184202436
Eergister voor het laatst gespeeld. Kampioen geworden met Toulouse en de twee bekers gewonnen. Ben daarna opgestapt bij zowel de club als bij het Franse elftal en manage nu Osnabrück, dat nog altijd op het 3e niveau van Duitsland uitkomt :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_184224399


Gaat allemaal prima hier ^O^
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  Moderator zaterdag 5 januari 2019 @ 20:57:29 #79
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184226312
Aardig begin hier :P

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_184273131
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 22:08 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Beetje een talent?
Nee, echt een complete faalhaas. :D
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_184273150
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 december 2018 03:50 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb altijd m'n bank gesorteerd, omdat ik geen psychopaat ben
Fixed
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 17:34:22 #82
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184282555
Herbstmeister *O*

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 23:18:12 #83
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184290835
Gaat lekker hier _O_ Ik win met 2-0 van Kiel, Cottbus speelt gelijk en Karlsruhe verliest :9

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_184322073
Zo, heb sowieso directe promotie afgedwongen, maar het gaat de laatste nogal karig (4 puntjes uit 4 duels), dus moet nog maar zien of ik Karlsruhe voor kan blijven:

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_184322678
Heuj, met nog twee wedstrijden te gaan kampioen. Op naar de 2. Bundesliga *O*



Ik post zometeen even de kerels die het gefixt hebben.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_184323831
Goed, hier het kampioenselftal van VfL Osnabrück :P

Keeper:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verdediging (vlnr.):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Middenveld (centraal):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Middenveld (aanvallend, vlnr.):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spits:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eervolle vermelding:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_184332009
Elke keer voordat ik een wedstrijd speel, krijg ik zo'n overzichtje van de tegenstander.



Op zich niks mis mee, maar het gaat om de tekst rechtsonder. Watson is mijn scout maar wel een slechte, dus ik heb liever dat een betere scout de tegenstander analyseert. Hoe en waar kan ik dit instellen?

Dit zijn de stats van Watson:
Children of the night. What music they make.
pi_184332608
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 07:20 schreef DeHovenier het volgende:
Elke keer voordat ik een wedstrijd speel, krijg ik zo'n overzichtje van de tegenstander.

[ afbeelding ]

Op zich niks mis mee, maar het gaat om de tekst rechtsonder. Watson is mijn scout maar wel een slechte, dus ik heb liever dat een betere scout de tegenstander analyseert. Hoe en waar kan ik dit instellen?

Dit zijn de stats van Watson:
[ afbeelding ]
Dat kan onder Staff > Staff Responsibilities
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_184332987
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 08:19 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Dat kan onder Staff > Staff Responsibilities
Daar staat mijn assistentmanager ingevuld. Ik zie Watsons naam nergens staan.
Children of the night. What music they make.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 09:21:21 #90
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184333190
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:00 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Daar staat mijn assistentmanager ingevuld. Ik zie Watsons naam nergens staan.
Verdeelt je hoofdscout misschien de scoutingsopdrachten? Daar valt dit ook onder als het goed is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Irritatie100 op 11-01-2019 09:51:31 ]
pi_184333550
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:21 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Verdeeld je hoofdscout misschien de scoutingsopdrachten? Daar valt dit ook onder als het goed is.
Ah, ja dat kan best. Wil liever dat iemand anders dan Watson t doet want hij heeft de slechtste stats :')
Children of the night. What music they make.
pi_184334422
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:46 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ah, ja dat kan best. Wil liever dat iemand anders dan Watson t doet want hij heeft de slechtste stats :')
oh waarschijnlijk staat het dan onder scouting > assignments > next opposition
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_184335177
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:43 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

oh waarschijnlijk staat het dan onder scouting > assignments > next opposition
Bedankt 14.gif
Children of the night. What music they make.
pi_184345023
Vinden jullie FM19 ook wat laggy? Ik speel op een Ryzen 5 2600x vanaf een m2 ssd, meestal met ongeveer 50000 spelers in de database. Misschien ben ik wel te ongeduldig, maar ik heb het idee dat ik na elke muisklik naar buiten kan om te roken.
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 21:42:48 #95
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184347913
Hopla, herbstmeister *O*



Nu 6 weken niksen en dan de resterende 15 duels spelen. Vraag me af of ik dit volhou, en zo ja, hoe intens kut het seizoen erna in de Bundesliga dan gaat worden _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_184348186
Winterstop *O*

't was moeilijk onderhandelen met deze jongen, heb m 2x een contract aangeboden, hij weigerde 2x. Daarna kreeg ik nog een berichtje dat ie nog openstond voor onderhandelingen omdat ie graag naar Cambuah wilde.




M'n eerste halve seizoen zit er ook op:



FC Gelijkspel


[ Bericht 2% gewijzigd door DeHovenier op 11-01-2019 22:10:58 ]
Children of the night. What music they make.
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 21:58:58 #97
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184348295
*O*
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_184354692
Friendly tegen Heerenveen met 2-0 gewonnen *O*

BasisML gaat wss weg maar dat kan ik wel opvangen. Haal ik na het seizoen wel een goede ML.

En Seuntjes blessa :(
Children of the night. What music they make.
  Moderator zaterdag 12 januari 2019 @ 14:54:43 #99
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184359675
7 duels te gaan, spanneund!

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zaterdag 12 januari 2019 @ 15:48:38 #100
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184360524
Directe promotie naar de Bundesliga is een feit *O* Nog één keer winnen en dan ben ik ook kampioen :9

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zaterdag 12 januari 2019 @ 16:02:44 #101
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184360742
KAMPIOENUH OLÉ OLÉ!

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_184385664




Puntje moet lukken :9
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_184385933
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 20:42 schreef Nick-GizMo het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Puntje moet lukken :9
Welk deel is dat?
Children of the night. What music they make.
pi_184386065






^O^ _O_


Geen idee wat die speler van Ajax bij de prijsuitreiking doet _O- _O- _O- _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_184387728
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 20:58 schreef Nick-GizMo het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

^O^ _O_

Geen idee wat die speler van Ajax bij de prijsuitreiking doet _O- _O- _O- _O-
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 20:53 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Welk deel is dat?
Children of the night. What music they make.
pi_184387777
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 20:53 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Welk deel is dat?
FM19? Tenminste ik ga er vanuit dat je het daar over hebt
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_184388023
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 22:19 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

FM19? Tenminste ik ga er vanuit dat je het daar over hebt
Dat bedoelde ik idd.
Children of the night. What music they make.
pi_184394071


:(
Children of the night. What music they make.
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 11:26:02 #109
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184394387
quote:
Ach, je wilde toch al niet promoveren :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_184400401
Leuk detail van FM17 :D

De ELwinnaar wordt bijgeschreven op de beker.



Children of the night. What music they make.
pi_184405660
???????





Heb met die speler afgesproken dat als die club 250k biedt, dat ik dat zou accepteren. Hoe komt het dan dat hun offer is geweigerd? Door wie/wat? Ik heb niks geweigerd, en er is niemand van mijn personeel die daartoe bevoegd is...
Children of the night. What music they make.
  maandag 14 januari 2019 @ 22:23:31 #112
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_184406290
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:59 schreef DeHovenier het volgende:
???????

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Heb met die speler afgesproken dat als die club 250k biedt, dat ik dat zou accepteren. Hoe komt het dan dat hun offer is geweigerd? Door wie/wat? Ik heb niks geweigerd, en er is niemand van mijn personeel die daartoe bevoegd is...
Heeft die club een transferverbod toevallig?
  dinsdag 15 januari 2019 @ 12:49:02 #113
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_184414673
Ik speel nu met Sunderland in League 1, 3e niveau van Engeland. In Engeland leer je echt werken met een roulatiesysteem, wat een boel wedstrijden. Mijn club ligt aardig op koers voor het kampioenschap en promotie naar de Championship. Het plezier is weer terug
pi_184418007
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:49 schreef zzzzud het volgende:
Ik speel nu met Sunderland in League 1, 3e niveau van Engeland. In Engeland leer je echt werken met een roulatiesysteem, wat een boel wedstrijden. Mijn club ligt aardig op koers voor het kampioenschap en promotie naar de Championship. Het plezier is weer terug
Vanwege de docu zeker :P?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 16:47:48 #115
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184418215
Het gaat wel juist in de Bundesliga *O*



Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 17:52:25 #116
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184419303
Hopla, ook met 2-1 van Gladbach gewonnen _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_184419336
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:49 schreef zzzzud het volgende:
Ik speel nu met Sunderland in League 1, 3e niveau van Engeland. In Engeland leer je echt werken met een roulatiesysteem, wat een boel wedstrijden. Mijn club ligt aardig op koers voor het kampioenschap en promotie naar de Championship. Het plezier is weer terug
Ik zit in mijn derde seizoen. Back 2 back kampioenschappen en sta nu op de helft van het seizoen derde in de PL. Heerlijke game tot nu.
pi_184419349
Watmore speelt overigens als enige nog regelmatig basis. De rest is vervangen.
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 18:15:13 #119
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184419696
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:53 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Ik zit in mijn derde seizoen. Back 2 back kampioenschappen en sta nu op de helft van het seizoen derde in de PL. Heerlijke game tot nu.
Zelfde idee hier met Osnabrück, maar ik sta na 7 duels 9e :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_184419756
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:15 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Zelfde idee hier met Osnabrück, maar ik sta na 7 duels 9e :P
PL zit wel Onmeunig veel geld. Tweede seizoen kreeg ik 35 miljoen, derde seizoen 40 miljoen. Als je goed scout en slim investeert haal je daar altijd een goed resultaat uit.
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 18:21:17 #121
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184419774
Herstel: na 9 duels 7e.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 15 januari 2019 @ 18:25:33 #122
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_184419838
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:54 schreef Lange_Lans het volgende:
Watmore speelt overigens als enige nog regelmatig basis. De rest is vervangen.
Die gebruikte eerst (te) weinig. Ik wil graag dat mijn rechtsbuiten linksbenig is en visa versa. Nu staat Watmore regelmatig als linksmid, maar daar komt hij vooralsnog niet echt uit de verf.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:35 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Vanwege de docu zeker :P?
Nee de docu heb ik nog niet gezien. Ik koos Sunderland vooral omdat het me verbaasde dat ze zo snel waren afgegleden.

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:53 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Ik zit in mijn derde seizoen. Back 2 back kampioenschappen en sta nu op de helft van het seizoen derde in de PL. Heerlijke game tot nu.
Krijg je na de promoties wel een smak geld dan? Want ik hoop eigenlijk op een mooie pot geld als ik promoveer naar de Championship.
pi_184420032
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:25 schreef zzzzud het volgende:

[..]

Die gebruikte eerst (te) weinig. Ik wil graag dat mijn rechtsbuiten linksbenig is en visa versa. Nu staat Watmore regelmatig als linksmid, maar daar komt hij vooralsnog niet echt uit de verf.

[..]

Nee de docu heb ik nog niet gezien. Ik koos Sunderland vooral omdat het me verbaasde dat ze zo snel waren afgegleden.

[..]

Krijg je na de promoties wel een smak geld dan? Want ik hoop eigenlijk op een mooie pot geld als ik promoveer naar de Championship.
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:19 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

PL zit wel Onmeunig veel geld. Tweede seizoen kreeg ik 35 miljoen, derde seizoen 40 miljoen. Als je goed scout en slim investeert haal je daar altijd een goed resultaat uit.
pi_184420057
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:23 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Heeft die club een transferverbod toevallig?
Nee.

Heb 'm later wel kunnen verkopen dmv mijn TD.
Children of the night. What music they make.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 18:42:27 #125
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_184420079
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:38 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

[..]

Nu lees ik je zin pas correct, excuses. Heb er zin in.
pi_184420093
Ik ga nu voor het eerst op trainingskamp, in het altijd mooie Weststellingwerf. Moet ik daar nog iets mee doen?

Children of the night. What music they make.
pi_184420112
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:42 schreef zzzzud het volgende:

[..]

Nu lees ik je zin pas correct, excuses. Heb er zin in.
Dat is overigens peanuts als je ziet wat andere Championship clubs halen. En helemaal als je in de big leagues komt.
pi_184420127
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:43 schreef DeHovenier het volgende:
Ik ga nu voor het eerst op trainingskamp, in het altijd mooie Weststellingwerf. Moet ik daar nog iets mee doen?

[ afbeelding ]
Je, lekker genieten van de faciliteiten. Bubbelbadje, saunaatje, Turks stoombadje.
pi_184420151
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:45 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Je, lekker genieten van de faciliteiten. Bubbelbadje, saunaatje, Turks stoombadje.
Hoef geen friendlies te regelen etc?
Children of the night. What music they make.
pi_184420201
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:46 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Hoef geen friendlies te regelen etc?
Ik regel dat zelf altijd. Geen haar op mijn hoofd dat ik dat door mijn assistent laat doen.
pi_184420367
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:49 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Ik regel dat zelf altijd. Geen haar op mijn hoofd dat ik dat door mijn assistent laat doen.
:D idd, doe ik ook.

Ik maak meestal 20k winst per oefenwedstrijd.
Children of the night. What music they make.
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 18:58:56 #132
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184420387
Ik baal wel dat Osnabrück II niet in een competitie speelt, nu moet ik elk jaar friendlies regelen zodat de reserves ook nog wat te doen hebben. De manager van het tweede vertikt dat namelijk, ookal staat het keurig aangevinkt :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 19:00:14 #133
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184420411
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:57 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

:D idd, doe ik ook.

Ik maak meestal 20k winst per oefenwedstrijd.
Ik ving aan het begin van het huidige seizoen 230k omdat Monaco een regen van me wegkaapte en ze een friendly toevoegden aan de deal. Toch 350k voor gevangen, al had ik hem liever gehouden, want dat jong had best wel wat potentieel.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_184420529
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ik ving aan het begin van het huidige seizoen 230k omdat Monaco een regen van me wegkaapte en ze een friendly toevoegden aan de deal. Toch 350k voor gevangen, al had ik hem liever gehouden, want dat jong had best wel wat potentieel.
Best handig om zo'n clausule toe te voegen bij een verkoop. Ga ik ook 'ns proberen.
Children of the night. What music they make.
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 19:05:46 #135
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184420550
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:05 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Best handig om zo'n clausule toe te voegen bij een verkoop. Ga ik ook 'ns proberen.
Was geen echte verkoop, want die faggots gingen na 10x NEIN van mijn kant direct naar de speler toe :r
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 15 januari 2019 @ 21:50:56 #136
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_184424322
Met Sunderland gaat het beter dan met mijn Ajax-save: 30 wedstrijden ongeslagen op dit moment. 28 gewonnen en 2x de brilstand na 90 minuten. Oa het b-team van Arsenal (met de Ligt) verslagen in een of andere cup.
pi_184426990
genottelijke laatste oefenpotje _O_

Children of the night. What music they make.
pi_184427263
Eerste seizoen Sunderland PL 8e geworden. Best netjes.
  Moderator woensdag 16 januari 2019 @ 01:13:08 #139
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184427970
Goddomme het gaat hier heerlijk sinds ik van 4-5-1 inverted pyramid counter weer 4-4-1-1 counter ben gaan spelen :D Zelfde geldt voor 4-5-1 aanvallend naar 4-2-3-1 wide aanvallend:





Won net met 2-0 van 1. FC Köln, en daarvoor best wel verrassend met 4-0 van FSV Mainz 05 :9
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  woensdag 16 januari 2019 @ 06:40:40 #140
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_184428640
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 00:17 schreef Lange_Lans het volgende:
Eerste seizoen Sunderland PL 8e geworden. Best netjes.
Eigenlijk spelen we ook een best onrealistisch spelletje. In je tweede seizoen, dus Championship, ook kampioen geworden dan?
pi_184429162
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 06:40 schreef zzzzud het volgende:

[..]

Eigenlijk spelen we ook een best onrealistisch spelletje. In je tweede seizoen, dus Championship, ook kampioen geworden dan?
Zeker.
  Moderator woensdag 16 januari 2019 @ 13:23:29 #142
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184434707
Het gaat hier wel lekker :9

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator woensdag 16 januari 2019 @ 16:43:44 #143
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184438072
De 100e wedsrijd als chef van Osnabrück begint zo, en worldsoccer blikte even terug op mijn prestaties, altijd leuk om terug te lezen. Vind ik iig :T



edit: Toulouse en Frankrijk was tegelijkertijd, snap niet dat het zo geschreven staat dat ik 6 jaar zonder club zat.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_184438730
Sunderland moet ik nog ooit doen, wel een leuk project
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_184439314
Nieuw seizoen is begonnen:




Komt over van VVV, speelde toen in de ED maar is daarna gedegradeerd.



Probeer al tijden een goede FB te vinden, maar helaas. Moet het voorlopig met deze gozer doen, als backup.



Kwam ook over van VVV.



Oude bekende, speelde eerst bij Cambuur en daarna bij ADO.



De nieuwe rots in de branding. Kwam van Heracles Almelo.



Komt van PEC vandaan. Vorig seizoen speelde ie daar 20 wedstrijden, 0x gescoord en 0 assists. Seizoen daarvoor 18 wedstrijden gespeeld, 0x gescoord, 1 assist. Had dringend een backupspits nodig voor Seuntjens, hoop dat ie het hier beter gaat doen!



Komt van Twente vandaan. GROOT en STERK!



Goede backupkeep voor De Nien.

[ Bericht 43% gewijzigd door DeHovenier op 16-01-2019 18:21:37 ]
Children of the night. What music they make.
  woensdag 16 januari 2019 @ 21:28:02 #146
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_184443843
Met Sunderland ben ik met nog 8 wedstrijden te gaan ben ik ongeslagen kampioen geworden in League One. Meteen 25 miljoen transferbudget gekregen, erg prettig dan kan ik nu alvast beginnen met scouten voor volgend jaar.

[ Bericht 36% gewijzigd door zzzzud op 16-01-2019 21:36:31 ]
pi_184446154


Prima seizoen in de eredivisie, al ga ik volgend jaar wel proberen om met 2 spitsen te gaan spelen.

Topscorer Luuk de Jong ging weg in de winterstop, en 2e topscorer was Pereiro (ook weg in de winterstop)



Eggestein zijn contract liep af, maar kon hem eerder halen voor 1.5m

Was dus een prima zet :D

Dit is de selectie waar ik vrijwel het hele seizoen mee heb gewerkt, af en toe een speler van het B team naar het 1ste vanwege blessures


Moet nog 1 wedstrijd spelen dit seizoen :


Overzichten overige competities

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_184450991
Na degradatie uit de Serie A met San Marino een seizoen later weer teruggekeerd. Wel een wat wisselvallig seizoen gedraaid, maar de 2e plek was genoeg voor promotie. Ook kampioen Benevento en #3 Bologna (na play-offs, eindigden met gelijk aantal punten onder mij op onderling resultaat) gingen mee omhoog. Inmiddels iets over de helft van het seizoen en ik sta keurig in de middenmoot op 11 punten van de degradatiestreep. Het begin was wat stroef, maar na wat tactische wijzigingen ging het eindelijk lopen.

Met het landenteam 3e geworden in de Nations League D achter Moldavië en Montenegro, maar voor Luxemburg. Inmiddels rond de 110e plek op de wereldranglijst. Ooit gaat San Marino meedoen aan een groot toernooi!
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Moderator donderdag 17 januari 2019 @ 11:56:34 #149
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184452149
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:31 schreef EnGCatjuh het volgende:
Na degradatie uit de Serie A met San Marino een seizoen later weer teruggekeerd. Wel een wat wisselvallig seizoen gedraaid, maar de 2e plek was genoeg voor promotie. Ook kampioen Benevento en #3 Bologna (na play-offs, eindigden met gelijk aantal punten onder mij op onderling resultaat) gingen mee omhoog. Inmiddels iets over de helft van het seizoen en ik sta keurig in de middenmoot op 11 punten van de degradatiestreep. Het begin was wat stroef, maar na wat tactische wijzigingen ging het eindelijk lopen.

Met het landenteam 3e geworden in de Nations League D achter Moldavië en Montenegro, maar voor Luxemburg. Inmiddels rond de 110e plek op de wereldranglijst. Ooit gaat San Marino meedoen aan een groot toernooi!
^O^
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 17 januari 2019 @ 13:10:56 #150
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_184453101
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:25 schreef Nick-GizMo het volgende:
[ afbeelding ]

Prima seizoen in de eredivisie, al ga ik volgend jaar wel proberen om met 2 spitsen te gaan spelen.

Topscorer Luuk de Jong ging weg in de winterstop, en 2e topscorer was Pereiro (ook weg in de winterstop)

[ afbeelding ]

Eggestein zijn contract liep af, maar kon hem eerder halen voor 1.5m
[ afbeelding ]
Was dus een prima zet :D

Dit is de selectie waar ik vrijwel het hele seizoen mee heb gewerkt, af en toe een speler van het B team naar het 1ste vanwege blessures
[ afbeelding ]

Moet nog 1 wedstrijd spelen dit seizoen :
[ afbeelding ]

Overzichten overige competities

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eggestein had ik ook op het oog, maar hij wilde niet naar de Championship verkassen, nu is hij bankzitter bij PSG :')
  donderdag 17 januari 2019 @ 13:59:42 #151
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_184453840
Heeft iemand van jullie al een goede en duidelijke handleiding gevonden voor trainingen? Ik laat ze nu altijd aan mijn assistenten over.
  Moderator donderdag 17 januari 2019 @ 14:12:03 #152
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184454021
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:59 schreef zzzzud het volgende:
Heeft iemand van jullie al een goede en duidelijke handleiding gevonden voor trainingen? Ik laat ze nu altijd aan mijn assistenten over.
Individueel laat ik mijn spelers altijd op hun rol trainen, tenzij bijv. een vleugelspits meer aan zijn voorzetten moet doen. Op teambasis staat 'ie eigenlijk altijd wel op defensieve standaardsituaties, tenzij m'n assistent me twee/drie dagen voor een wedstrijd vertelt dat aanvallende impulsen en -standaardsituaties beter van toepassing zijn op de tegenstander, dan wissel ik wel even.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 17 januari 2019 @ 20:56:44 #153
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_184461938
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Individueel laat ik mijn spelers altijd op hun rol trainen, tenzij bijv. een vleugelspits meer aan zijn voorzetten moet doen. Op teambasis staat 'ie eigenlijk altijd wel op defensieve standaardsituaties, tenzij m'n assistent me twee/drie dagen voor een wedstrijd vertelt dat aanvallende impulsen en -standaardsituaties beter van toepassing zijn op de tegenstander, dan wissel ik wel even.
Jij speelt vast geen 2019 ofwel :+

Correctie: Heeft iemand van jullie al een goede en duidelijke handleiding gevonden voor trainingen op fm19? Ik laat ze nu altijd aan mijn assistenten over.
  Moderator donderdag 17 januari 2019 @ 21:47:43 #154
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184463012
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:56 schreef zzzzud het volgende:

[..]

Jij speelt vast geen 2019 ofwel :+

Correctie: Heeft iemand van jullie al een goede en duidelijke handleiding gevonden voor trainingen op fm19? Ik laat ze nu altijd aan mijn assistenten over.
Neuh, 2014 :+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_184463123
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:56 schreef zzzzud het volgende:

[..]

Jij speelt vast geen 2019 ofwel :+

Correctie: Heeft iemand van jullie al een goede en duidelijke handleiding gevonden voor trainingen op fm19? Ik laat ze nu altijd aan mijn assistenten over.
Laat ik hem ook gewoon op staan
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_184464130


Eigenlijk wel fucking nep :') Seizoen 2 kan ook alleen maar slechter gaan
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  vrijdag 18 januari 2019 @ 07:08:14 #157
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_184467455
Naast de titel ook de Checkatrade trophy binnen (beker League one en Two). Carabaocup is helaas niet meer mogelijk na uitschakeling door Bournemouth. Over een week of 2 speel ik de halve finale van de FA cup tegen Man U, tot deze pot had ik een gemakkelijke loting.
pi_184471263
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:26 schreef Nick-GizMo het volgende:
[ afbeelding ]

Eigenlijk wel fucking nep :') Seizoen 2 kan ook alleen maar slechter gaan
Wat voor tactiek gebruik je? Ik krijg het nog niet lekker draaiend bij Ajax.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_184471398
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:26 schreef Nick-GizMo het volgende:
[ afbeelding ]

Eigenlijk wel fucking nep :') Seizoen 2 kan ook alleen maar slechter gaan
Dat hele FM is toch ook 1 grote hoax man :') Standaard met Ajax/PSV binnen 5 jaar de CL winnen en dan het spel alszijnde 'realistisch' bestempelen. Sure.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 12:49:21 #160
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_184472271
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:00 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dat hele FM is toch ook 1 grote hoax man :') Standaard met Ajax/PSV binnen 5 jaar de CL winnen en dan het spel alszijnde 'realistisch' bestempelen. Sure.
Back to back promoties met ieder willekeurig team. Maar ja het blijft een simulatie, en met een half uur googlen weet je al snel hoe je het moet aanpakken.
pi_184474844
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wat voor tactiek gebruik je? Ik krijg het nog niet lekker draaiend bij Ajax.
4231 en sommige potjes met de punt naar achter
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_184478272
Zijn er ergens goede tutorials te lezen over de nieuwe tactieken en trainingsopzet? Ik kom vrij weinig tegen op de sites waar ik meestal op kijk :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 20 januari 2019 @ 10:11:53 #163
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_184507653
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:00 schreef TheVulture het volgende:
Zijn er ergens goede tutorials te lezen over de nieuwe tactieken en trainingsopzet? Ik kom vrij weinig tegen op de sites waar ik meestal op kijk :P
Sinds de laatste update zijn de meeste succesvolle tactieken 4-4-2, 4-1-4-1 of 4-4-1-1. Tutorials geloof ik niet zo in, de match engine werkt op een bepaalde manier, krijgt een update en werkt weer anders.

Er is ook een "bug" waardoor je ongelooflijk veel goals scoort als je ingooit. Dus, sterke tegenstander? Lekker de pot op slot gooien en hopen op een goal uit ingooi of hoekschop.

Ik zie dit net staan in mijn game, wtf:
pi_184509608
6 van mijn scouts hebben geen opdracht, hoe wijs ik die toe in FM2019?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_184512812
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 12:01 schreef dimmak het volgende:
6 van mijn scouts hebben geen opdracht, hoe wijs ik die toe in FM2019?
Zelf de opdrachten geven, waarschijnlijk heb je het nu zo staan dat de hoofd scouting dit doet?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_184512830
Btw dit is ook wel een leuk project :


Het is wel iets voor Drizz ^O^ en misschien ook voor meer mensen die met een FM dipje zitten
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  zondag 20 januari 2019 @ 17:46:36 #167
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_184515249
Komende drie weken veel vrij. Morgen maar eens FM19 halen denk ik :)
  Moderator zondag 20 januari 2019 @ 19:27:37 #168
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184517622
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:35 schreef Nick-GizMo het volgende:
Btw dit is ook wel een leuk project :


Het is wel iets voor Drizz ^O^ en misschien ook voor meer mensen die met een FM dipje zitten
Ben druk bezig in Elder Scrolls Online :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_184529760
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 19:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ben druk bezig in Elder Scrolls Online :P
En de vrachtwagen dan :D?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 12:19:00 #170
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184529830
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:14 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

En de vrachtwagen dan :D?
Die staat geparkeerd :+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_184531354
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:34 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Zelf de opdrachten geven, waarschijnlijk heb je het nu zo staan dat de hoofd scouting dit doet?
Dat zal het waarschijnlijk dan zijn.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_184540129
San Marino Calcio, seizoen 2024-2025

Na mijn terugkeer in de Serie A had ik dus opnieuw de taak om San Marino voor degradatie te behoeden. Weinig geld voor echt grote aankopen, maar er kwamen nieuwe backs (niet geweldig, maar het werkt), een aantal talenten voor de AMC positie, en publiekslieveling Iorio (DC) werd transfervrij vastgelegd na een jarenlange aaneenschakeling van huurperiodes. De geringe toename in kwaliteit bleek ook wel tijdens de eerste maanden: een ware worsteling. Maar een tactische wijziging bleek het tij te keren: van 2 AMC's en 1 ST naar 1 AMC en 2 ST deed San Marino opleven en we schoten omhoog. Eventjes stonden we 5e en gloorde Europees voetbal, maar helaas kakte de resultaten tegen het einde van het seizoen weer wat in. Maar de middenmoot, dat is ook prima!



Beste speler qua waardering was box-to-box middenvelder en Juventus-huurling Della Donne. Al een aantal jaar een sterkhouder op mijn middenveld (beste speler in rating volgens mijn assistent), en dit seizoen bereikte hij de status van wonderkid. Geen verrassing dus dat Juventus 'm het komend seizoen niet nog een keer uitleend. Met zo'n 6M transferbudget is er wederom niet heel veel ruimte voor aankopen, en ook het salarisbudget is vrij krap (nog steeds slechts 20% van dat van Napoli bijvoorbeeld). De focus lag op het aantrekken van een extra DC, een vervanger voor Della Donne, en een extra talentvolle spits. Met twee Italiaanse talenten en een Zuid-Afrikaan uit Oostende is me dat denk ik wel aardig gelukt. Nu nog de boden zien af te slaan op de spelers die ik wil behouden, en we kunnen gaan voor een plekje in de middenmoot. Of misschien wel voor Europees? Volgend seizoen krijg ik een nieuw stadion met 17.000 plaatsen, een flinke upgrade van mijn huidige 5.000 stoelen tellend onderkomen, en wat zou het leuk zijn om die Europees in te wijden.

Overigens is één van mijn populairste spelers op de transfermarkt mijn keeper. Met 1 meter 77 en een 4 voor Jumping een Kostas Lamprou avant la lettre, maar blijkbaar is dat voor FM geen bezwaar.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  maandag 21 januari 2019 @ 21:51:58 #173
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_184541722
Ik stond 4-1 voor in de 80e minuut en ga met 4-4 van het veld. Ach het is voor het goede doel, mijn keepertje moet wat rijpen.

edit: mijn coaches krijgen elke keer weer andere taken toegewezen dan waarvoor ik ze gehaald heb. Komt dat omdat ik mijn assistent de trainingen laat plannen? Dan moet ik me echt eens gaan inlezen in de nieuwe training mechanics.

[ Bericht 48% gewijzigd door zzzzud op 22-01-2019 16:42:25 ]
pi_184563150
Ik krijg een nieuw contract aangeboden. Wat houdt het laatste in?

Children of the night. What music they make.
  woensdag 23 januari 2019 @ 22:17:06 #175
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_184583033
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:02 schreef DeHovenier het volgende:
Ik krijg een nieuw contract aangeboden. Wat houdt het laatste in?

[ afbeelding ]
Dat is bestuur nergens toe verplicht is. Bijvoorbeeld: geen verplichting tot het uitbreiden van het stadion of een nieuwe grasmat aanleggen of uitbreiding van het scoutinggebied.

Daar kun je zelf uiteraard om blijven verzoeken, maar contractueel hoeft het bestuur niets te doen.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 10:50:45 #176
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_184629199
Vorig seizoen heb ik de League One ongeslagen gewonnen, nu met horten en stoten ook de Championship titel over de streep getrokken. Meteen kreeg ik 40 miljoen van het bestuur, dus het speurneuzen kan weer beginnen. Het plan is om aankomend seizoen met goedkoop ingekochte spelers ergens de middenmoot van de PL te halen en de seizoenen daarna steeds meer met jeugd te gaan werken. Helaas willen de meeste talentjes tot op heden niet naar Sunderland komen, ik hoop dat het kampioenschap/promotie het imago van de club goed heeft gedaan.

Ik weet niet zeker of jullie hier echt kijken naar screenshots, maar ik wil toch graag mijn duurste aankoop van dit seizoen met jullie delen. Voor 4,5 miljoen heb ik deze man van Brescia naar Sunderland gehaald. Met 23 goals is hij topscoorder van de League. Bij de assists staat hij op de 3e plaats met 13. En door zijn vrij goede stamina en natural fitness kan hij ondanks het drukke schema bijna elke wedstrijd in de punt starten. Alfredo Donnarumma _O_



[ Bericht 0% gewijzigd door zzzzud op 26-01-2019 10:56:36 ]
pi_184635400
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 22:17 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Dat is bestuur nergens toe verplicht is. Bijvoorbeeld: geen verplichting tot het uitbreiden van het stadion of een nieuwe grasmat aanleggen of uitbreiding van het scoutinggebied.

Daar kun je zelf uiteraard om blijven verzoeken, maar contractueel hoeft het bestuur niets te doen.
Top, bedankt.
Children of the night. What music they make.
pi_184689603
San Marino Calcio, seizoen 2025-2026

Het 2e seizoen op rij in de Serie A, en opnieuw was handhaving de officiële doelstelling. De media-verwachting was 17e, maar ik wist wel dat ik wat beter kan. En dat lukte ook - makkelijk - met een heel steady seizoen in de middenmoot, schurend tegen de plekken die recht geven op Europees voetbal. Scoren was eigenlijk het hele seizoen het probleem, en dit brak me aan het einde ook op met een vrij matige reeks met veel gelijke spelen. Al met al ben ik wel tevreden, want met het 19e salarisbudget en het laagste toeschouwersaantal was dit een prima overbruggingsseizoen tot het nieuwe stadion klaar is - helaas is de opening uitgesteld tot oktober 2026.





Maar... Net voordat het WK begint krijg ik een aantal berichten die ik nog nooit eerder in FM gehad heb. Roma en Napoli voldoen niet aan de regels van Financial Fair Play, en blijkbaar handhaaft de UEFA in Football Manager hier wel streng op: gevolg, de Europese tickets verschuiven naar de plekken eronder en: San Marino mag Europa in! Dat wordt een leuke extra uitdaging het komende seizoen! De tickets zijn nu als volgt verdeeld:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_184697023
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 10:50 schreef zzzzud het volgende:
Vorig seizoen heb ik de League One ongeslagen gewonnen, nu met horten en stoten ook de Championship titel over de streep getrokken. Meteen kreeg ik 40 miljoen van het bestuur, dus het speurneuzen kan weer beginnen. Het plan is om aankomend seizoen met goedkoop ingekochte spelers ergens de middenmoot van de PL te halen en de seizoenen daarna steeds meer met jeugd te gaan werken. Helaas willen de meeste talentjes tot op heden niet naar Sunderland komen, ik hoop dat het kampioenschap/promotie het imago van de club goed heeft gedaan.

Ik weet niet zeker of jullie hier echt kijken naar screenshots, maar ik wil toch graag mijn duurste aankoop van dit seizoen met jullie delen. Voor 4,5 miljoen heb ik deze man van Brescia naar Sunderland gehaald. Met 23 goals is hij topscoorder van de League. Bij de assists staat hij op de 3e plaats met 13. En door zijn vrij goede stamina en natural fitness kan hij ondanks het drukke schema bijna elke wedstrijd in de punt starten. Alfredo Donnarumma _O_

[ afbeelding ]
Altijd! Meer is beter
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  dinsdag 29 januari 2019 @ 18:37:16 #180
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_184697264
Hier inmiddels alweer seizoen 6 met Sunderland (na de Netflix docu :+) en inmiddels een stabiele subtopper in de Premier League. Eerste twee seizoenen direct twee keer gepromoveerd. :)


(geen logo's ikweet, zal gauw even fixen)



Basiself waar Gravenberch, Passlack en Ziyech de sterspelers zijn. :)





Behoorlijk wat Nederlandse invloeden. :@

Op de bank nog een afbouwende Alexis Sanchez, Radakovic houdt zijn plek in de spits voorlopig. Ben hem aan het omtrainen naar diepe spits. Speel ook weleens 4231 met Rashford hangend vanaf links en diezelfde Radakovic dus op zijn natuurlijke AMR.



Ook Proper maakt veel minuten, net Wonderkind-af.



Net als Oliver Ross, Engels wonderkind uit eigen jeugd. _O_



Ik word bijna wel gedwongen om creatief met die Brexit werkvergunningregels om te gaan, maar Engels talent is zo fucking duur. Bijna niet te doen. Dit seizoen kijken of we bij de top 4 kunnen aanhaken, al is het gat naar City en consorten nog steeds groot. Dit seizoen voor het eerst Europees actief. Voorrondes eenvoudig doorgekomen en in de poule de eerste drie duels gewonnen tegen Valencia, Midtjylland en Olympiakos.

Screentjes op aanvraag. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Lindgren. op 29-01-2019 18:44:52 ]
hallo dus dit noemen ze nou twitter
  donderdag 31 januari 2019 @ 09:31:21 #181
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_184726241
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 18:37 schreef Lindgren. het volgende:
Hier inmiddels alweer seizoen 6 met Sunderland (na de Netflix docu :+) en inmiddels een stabiele subtopper in de Premier League. Eerste twee seizoenen direct twee keer gepromoveerd. :)

[ afbeelding ]
(geen logo's ikweet, zal gauw even fixen)

[ afbeelding ]

Basiself waar Gravenberch, Passlack en Ziyech de sterspelers zijn. :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Behoorlijk wat Nederlandse invloeden. :@

Op de bank nog een afbouwende Alexis Sanchez, Radakovic houdt zijn plek in de spits voorlopig. Ben hem aan het omtrainen naar diepe spits. Speel ook weleens 4231 met Rashford hangend vanaf links en diezelfde Radakovic dus op zijn natuurlijke AMR.

[ afbeelding ]

Ook Proper maakt veel minuten, net Wonderkind-af.

[ ]afbeelding ]

Net als Oliver Ross, Engels wonderkind uit eigen jeugd. _O_

[ afbeelding ]

Ik word bijna wel gedwongen om creatief met die Brexit werkvergunningregels om te gaan, maar Engels talent is zo fucking duur. Bijna niet te doen. Dit seizoen kijken of we bij de top 4 kunnen aanhaken, al is het gat naar City en consorten nog steeds groot. Dit seizoen voor het eerst Europees actief. Voorrondes eenvoudig doorgekomen en in de poule de eerste drie duels gewonnen tegen Valencia, Midtjylland en Olympiakos.

Screentjes op aanvraag. :)
Hoe zit het met de brexit bij jou? Bij mij is het net aangekondigd en als het dan lastig wordt om spelers te kopen dan stop ik met Sunderland. Ik ben vooral met Sunderland gaan spelen om het transfergeweld dat de Premier League met zich meebrengt. In mijn eerste seizoen op het hoogste niveau is meteen het clubrecord verbroken van uitgaven in één transferperiode.

En hoe doet Brobbey het?
pi_184762630


Ricky/genot _O_

Children of the night. What music they make.
pi_184776184
Hoe krijg je in FM18 een verslag van alle verhuurde spelers in 1 overzicht (gespeelde wedstrijden, gem cijfer, goals etc.)?
  zondag 3 februari 2019 @ 01:21:51 #184
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_184786665
Wat zou ik het tof hebben gevonden als FM nu eens een keer echt online gaat. Of te wel meedoen aan online competities tegen echte managers waartegen je het opneemt. Dat het nog steeds niet gerealiseerd is is best raar.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 3 februari 2019 @ 09:55:00 #185
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_184788942
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 01:21 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wat zou ik het tof hebben gevonden als FM nu eens een keer echt online gaat. Of te wel meedoen aan online competities tegen echte managers waartegen je het opneemt. Dat het nog steeds niet gerealiseerd is is best raar.
Een competitie waar iedereen de zelfde x aantal bugs in de matchengine gebruikt en iedereen de zelfde spelers probeert binnen te hengelen? Lijkt me wel tof 8-) maar hoe gaat het dan in zijn werk? Hoe lang krijg je voor elke handeling etc? In het hoofdmenu kun je wel Draft online spelen, en je kunt natuurlijk altijd zelf een online game opzetten.
  zondag 3 februari 2019 @ 13:23:02 #186
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_184791856
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:55 schreef zzzzud het volgende:

[..]

Een competitie waar iedereen de zelfde x aantal bugs in de matchengine gebruikt en iedereen de zelfde spelers probeert binnen te hengelen? Lijkt me wel tof 8-) maar hoe gaat het dan in zijn werk? Hoe lang krijg je voor elke handeling etc? In het hoofdmenu kun je wel Draft online spelen, en je kunt natuurlijk altijd zelf een online game opzetten.
Dat is toch juist tof. In het echt zijn er ook geen tig Messi's maar één. Je laat gewoon een x aantal competities beginnen waar mensen de mogelijkheid krijgen om een club te "claimen". Laat dat een maand of twee lopen met maar één wedstrijd per dag waardoor je de mogelijkheid krijgt om elke dag aan je team te werken en niet iedereen tegelijkertijd online hoeft te zijn.

Of je doet het zoals andere online football management spellen. Met fictieve clubs en spelers maar wel met dezelfde opzet.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_184792038
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:23 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Dat is toch juist tof. In het echt zijn er ook geen tig Messi's maar één. Je laat gewoon een x aantal competities beginnen waar mensen de mogelijkheid krijgen om een club te "claimen". Laat dat een maand of twee lopen met maar één wedstrijd per dag waardoor je de mogelijkheid krijgt om elke dag aan je team te werken en niet iedereen tegelijkertijd online hoeft te zijn.

Of je doet het zoals andere online football management spellen. Met fictieve clubs en spelers maar wel met dezelfde opzet.
Dit kan in principe al gewoon met FM toch? Online spelen, draft, evt. niet-bestaande spelers...
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zondag 3 februari 2019 @ 14:36:36 #188
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_184793249
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:34 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Dit kan in principe al gewoon met FM toch? Online spelen, draft, evt. niet-bestaande spelers...
Nee dat is niet hetzelfde. Je moet dan zelf mensen online gaan toevoegen aan de competitie. Ik heb het over een puur online competitie met 18-20 willekeurige mensen online die de server aan de competitie koppelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door MisterJ.Lo op 03-02-2019 15:25:39 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 3 februari 2019 @ 14:55:54 #189
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_184793584
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 09:31 schreef zzzzud het volgende:

[..]

Hoe zit het met de brexit bij jou? Bij mij is het net aangekondigd en als het dan lastig wordt om spelers te kopen dan stop ik met Sunderland. Ik ben vooral met Sunderland gaan spelen om het transfergeweld dat de Premier League met zich meebrengt. In mijn eerste seizoen op het hoogste niveau is meteen het clubrecord verbroken van uitgaven in één transferperiode.

En hoe doet Brobbey het?
Ja, iets lastiger. Ik vind het nog steeds vrij flexibel. Had het lastiger verwacht. Brobbey begon echt extreem goed, maar heeft moeite met écht aanhaken. Werd Golden Boy in zijn eerste seizoen, maar valt sindsdien een beetje tegen. Was even ruim 30 miljoen waard. :P Nu nog 16. Heeft een korte blessure gehad en groeit sindsdien eigenlijk niet meer. Zit aan zijn top denk ik.



hallo dus dit noemen ze nou twitter
  zondag 3 februari 2019 @ 17:44:06 #190
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_184797006
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:23 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Dat is toch juist tof. In het echt zijn er ook geen tig Messi's maar één. Je laat gewoon een x aantal competities beginnen waar mensen de mogelijkheid krijgen om een club te "claimen". Laat dat een maand of twee lopen met maar één wedstrijd per dag waardoor je de mogelijkheid krijgt om elke dag aan je team te werken en niet iedereen tegelijkertijd online hoeft te zijn.

Of je doet het zoals andere online football management spellen. Met fictieve clubs en spelers maar wel met dezelfde opzet.
De rampage die dan ontstaat lijkt mij ook vrij interessant. Dan ga je denk ik de gekste transfers zien :D
  zondag 3 februari 2019 @ 18:22:03 #191
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_184797584
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:44 schreef zzzzud het volgende:

[..]

De rampage die dan ontstaat lijkt mij ook vrij interessant. Dan ga je denk ik de gekste transfers zien :D
Heb je ooit Top Eleven gespeeld? Zoiets zou echt bij FM passen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_184809782
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 01:21 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wat zou ik het tof hebben gevonden als FM nu eens een keer echt online gaat. Of te wel meedoen aan online competities tegen echte managers waartegen je het opneemt. Dat het nog steeds niet gerealiseerd is is best raar.
Dat is er al geweest. Maar liep volgens mij niet helemaal geweldig (servers zijn al plat)

https://www.sigames.com/games/football-manager-live

http://www.90minutefever.com/ is nog evt een optie, maar gaat ook niet helemaal lekker
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_185019589


4e geworden met San Marino Calcio. Na twee 8e plaatsen op rij (en nog steeds een buitenwacht die denkt dat ik ga degraderen) geen gekke prestatie. De afstand op de top 3 (Champions League!) is niet zo groot, terwijl ik flink meer punten heb binnengehaald dan de rest van de subtop. Volgend seizoen maar een gooi doen naar kwalificatie voor het miljoenenbal! Met het nieuwe stadion (gemiddeld zo'n 14k toeschouwers nu) zit er hopelijk wat meer rek in de begroting om competitieve salarissen te bieden. Want die liggen nog altijd op Serie B-niveau.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_185089534
Die clausules van een vaste afkoopsom voor buitenlandse clubs zijn écht kut. Net is mijn wereldtalent van een back voor 7,5 miljoen opgehaald door Bayern. Die is over 2 jaar het 10-voudige waard ;(
Dit, dus.
pi_185100961
Iemand die FM op een ipad speelt? Zoja hoe is dat?
pi_185158868
Kent iemand nog goede FBl/rs? Zit in mid 2024 en ik promoveer naar de Eredivisie.
Children of the night. What music they make.
pi_185163741
Elke keer als een speler van mij een penalty mist blijft hij staan en doet hij zodoende niets met de rebound. Is dit een bekend probleem?

Ben nu met Crystal Palace bezig en zit in het 3e seizoen. Heb mij kunnen plaatsen voor de CL. :) Was gestopt met Ajax omdat Jong Ajax promoveerde naar de Eredivisie, dit hoort toch niet te kunnen?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_185165767
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 20:32 schreef EnGCatjuh het volgende:
[ afbeelding ]

4e geworden met San Marino Calcio. Na twee 8e plaatsen op rij (en nog steeds een buitenwacht die denkt dat ik ga degraderen) geen gekke prestatie. De afstand op de top 3 (Champions League!) is niet zo groot, terwijl ik flink meer punten heb binnengehaald dan de rest van de subtop. Volgend seizoen maar een gooi doen naar kwalificatie voor het miljoenenbal! Met het nieuwe stadion (gemiddeld zo'n 14k toeschouwers nu) zit er hopelijk wat meer rek in de begroting om competitieve salarissen te bieden. Want die liggen nog altijd op Serie B-niveau.
Netjes hoor. Welk seizoen zit je en ben je ieder seizoen gepromoveerd?
pi_185167424
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 07:19 schreef dimmak het volgende:
Elke keer als een speler van mij een penalty mist blijft hij staan en doet hij zodoende niets met de rebound. Is dit een bekend probleem?

Ben nu met Crystal Palace bezig en zit in het 3e seizoen. Heb mij kunnen plaatsen voor de CL. :) Was gestopt met Ajax omdat Jong Ajax promoveerde naar de Eredivisie, dit hoort toch niet te kunnen?
Ja dat was een bug :'). Is al een update voor uit : 19.2.3
Jammer genoeg moet je wel een nieuwe save starten dacht ik ;(
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_185171915
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:17 schreef DeVliegendeHollander het volgende:

[..]

Netjes hoor. Welk seizoen zit je en ben je ieder seizoen gepromoveerd?
Het is nu volgens mij 2027 (ik begon in 2016, FM17). Nee, ik ben niet elk seizoen gepromoveerd (en zelfs ook een keer gedegradeerd uit de Serie A). Met name de Lega Pro (voormalig Serie C) was een drempel voor me. Inmiddels ben ik dus wel consistent in het linkerrijtje van de Serie A te vinden.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_185172107
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:47 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Het is nu volgens mij 2027 (ik begon in 2016, FM17). Nee, ik ben niet elk seizoen gepromoveerd (en zelfs ook een keer gedegradeerd uit de Serie A). Met name de Lega Pro (voormalig Serie C) was een drempel voor me. Inmiddels ben ik dus wel consistent in het linkerrijtje van de Serie A te vinden.
Nog steeds topprestatie. Ik ben Chester FC. Op de Engelse pyramide op level 6. Nu zit ik in de Championship. Hopelijk weet ik binnen 1/2 jaar de Premier League te halen en daar ook direct te blijven. Als je dan degradeert, dan is dat echt killing voor de financiën.
pi_185172877
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:55 schreef DeVliegendeHollander het volgende:

[..]

Nog steeds topprestatie. Ik ben Chester FC. Op de Engelse pyramide op level 6. Nu zit ik in de Championship. Hopelijk weet ik binnen 1/2 jaar de Premier League te halen en daar ook direct te blijven. Als je dan degradeert, dan is dat echt killing voor de financiën.
Je krijgt toch wel wat centen als je degradeert?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_185173640
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:21 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Je krijgt toch wel wat centen als je degradeert?
Ja, je krijgt parachute payments. Wel minder dan PL-geld, maar zeker een stuk meer dan "normaal" in de Championship.

Van Serie A -> Serie B is het net zo, al is het een andere orde van grootte.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_185173974
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 16:00 schreef EnGCatjuh het volgende:
parachute payments
Parechute payments wist ik niet van. Dat is dan goed nieuws.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:21 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Je krijgt toch wel wat centen als je degradeert?
Klopt, maar je salarisbudget schiet ook omhoog. Als je dan degradeert, moet je de spelers zien te slijten. Als dat niet lukt, dan heb je een probleem.
pi_185174851
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 16:18 schreef DeVliegendeHollander het volgende:

[..]

Parechute payments wist ik niet van. Dat is dan goed nieuws.

[..]

Klopt, maar je salarisbudget schiet ook omhoog. Als je dan degradeert, moet je de spelers zien te slijten. Als dat niet lukt, dan heb je een probleem.
Als je wil weten hoeveel moet je even kijken onder de Rules-tab in de Championship. Daar zou het in moeten staan.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_185191148
Met een klein beetje fantasie en editor-werk begonnen met WKE'16 in de Eerste Klasse Zondag F. De lokale derby's tegen SVBO en VV Emmen werden met hangen en wurgen gewonnen. Kreeg finaal op m'n kloten door FVC, GRC Groningen en VV Heerenveen :')

Zoals vanouds was ik er even helemaal klaar mee na die verliespartijen en heb ik het spel afgesloten.

Moet er even weer in komen. FM2014 was de laatste versie die ik speelde. En sindsdien is er behoorlijk wat veranderd zag ik _O- nondeju.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_185232209
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:55 schreef DeVliegendeHollander het volgende:

[..]

Nog steeds topprestatie. Ik ben Chester FC. Op de Engelse pyramide op level 6. Nu zit ik in de Championship. Hopelijk weet ik binnen 1/2 jaar de Premier League te halen en daar ook direct te blijven. Als je dan degradeert, dan is dat echt killing voor de financiën.
Inmiddels 1e geworden, gepromoveerd naar de Premier League. Verhuist mijn club naar het stadion van Preston omdat hun eigen stadion te klein is. Meer dan een uur rijden!

Lekker voor de fans van Chester die hun clubbie wilt zien spelen, haha.

Ik heb o.a. voor Chester gekozen omdat de parkeerplaats van het stadion in VK staat, en het stadion zelf in Wales. Daar gaat mijn reden.

Iemand die zoiets eerder heeft meegemaakt?
pi_185233086
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 11:32 schreef DeVliegendeHollander het volgende:

[..]

Inmiddels 1e geworden, gepromoveerd naar de Premier League. Verhuist mijn club naar het stadion van Preston omdat hun eigen stadion te klein is. Meer dan een uur rijden!

Lekker voor de fans van Chester die hun clubbie wilt zien spelen, haha.

Ik heb o.a. voor Chester gekozen omdat de parkeerplaats van het stadion in VK staat, en het stadion zelf in Wales. Daar gaat mijn reden.

Iemand die zoiets eerder heeft meegemaakt?
Voor Europees heb ik het wel meegemaakt ja, bijvoorbeeld in saves met Telstar. Of bij stadionverbouwingen.

Het is voor jou een goede reden om een stadionverbouwing voor te stellen ;)
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_185233543
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 12:16 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Voor Europees heb ik het wel meegemaakt ja, bijvoorbeeld in saves met Telstar. Of bij stadionverbouwingen.

Het is voor jou een goede reden om een stadionverbouwing voor te stellen ;)
Daar keek ik naar, maar vanaf het bericht met de verhuizing, kan ik alleen nog maar een nieuw stadion laten bouwen. Dat vind ik nog even te riskant met het oog op een eventuele degradatie.
pi_185235811
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 12:46 schreef DeVliegendeHollander het volgende:

[..]

Daar keek ik naar, maar vanaf het bericht met de verhuizing, kan ik alleen nog maar een nieuw stadion laten bouwen. Dat vind ik nog even te riskant met het oog op een eventuele degradatie.
Als er geen geld voor is, gaat het bestuur toch niet akkoord ;)
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_185235868
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 14:34 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Als er geen geld voor is, gaat het bestuur toch niet akkoord ;)
Nadat ik mijn TV gelden heb, heb ik daar sowieso wel geld voor, maar ik wel er nou niet echt 20 miljoen of wat dan ook aan uitgeven. Enig idee dat als je een nieuw stadion laat bouwen, deze wordt gebouwd in de plaats waar de club gevestigd is? Chester dus in mijn geval.
pi_185235893
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 14:39 schreef DeVliegendeHollander het volgende:

[..]

Nadat ik mijn TV gelden heb, heb ik daar sowieso wel geld voor, maar ik wel er nou niet echt 20 miljoen of wat dan ook aan uitgeven. Enig idee dat als je een nieuw stadion laat bouwen, deze wordt gebouwd in de plaats waar de club gevestigd is? Chester dus in mijn geval.
Volgens mij doet een nieuw stadion wel wat meer dan 20 miljoen in FM.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185236107
quote:
11s.gif Op maandag 25 februari 2019 14:41 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Volgens mij doet een nieuw stadion wel wat meer dan 20 miljoen in FM.
Zoo zomaar kunnen. Ik ga uit van een stadion van 15.000 maximaal.

Toeschouwers record is uit mijn hoofd 8/9000.
pi_185236146
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 14:39 schreef DeVliegendeHollander het volgende:

[..]

Nadat ik mijn TV gelden heb, heb ik daar sowieso wel geld voor, maar ik wel er nou niet echt 20 miljoen of wat dan ook aan uitgeven. Enig idee dat als je een nieuw stadion laat bouwen, deze wordt gebouwd in de plaats waar de club gevestigd is? Chester dus in mijn geval.
Normaal gesproken wel. Bij mij in San Marino iig wel.

Een meestal sluit je ook (deels) een lening af om het stadion te betalen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_185236747
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 14:57 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Normaal gesproken wel. Bij mij in San Marino iig wel.

Een meestal sluit je ook (deels) een lening af om het stadion te betalen.
Nice. Ja, dat klopt. Ik kijk wel even wat ik doe. Als ik zie dat ik middenmotor of vlak daaronder kan presteren, dan ga ik vragen om een nieuw stadion. Nu betaal ik namelijk 2,8/3m huur per jaar.
pi_185244713
Iemand die 03/04 competitie al in FM19 geladen?
Ik kan weer met Vidukagod, Raulgod en Rufetegod spelen. _O_
pi_185252276
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 22:28 schreef Lange_Lans het volgende:
Iemand die 03/04 competitie al in FM19 geladen?
Ik kan weer met Vidukagod, Raulgod en Rufetegod spelen. _O_
Wel gezien toevallig!

Deze kan ook wel eens leuk zijn :

https://community.sigames(...)on-db-back-to-87-88/
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  donderdag 28 februari 2019 @ 14:29:43 #218
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_185297591
Ik ben met een Ajax-save bezig en ik wil dat Frenkie de Jong meer Stamina en Workrate krijgt door Endurance training. Maar rond de kerst lijkt het erop dat hij stilstaat bij Stamina en zijn Workrate is zelfs omlaag gegaan. Moet ik nu volhouden met de Endurance training en hopen dat hij groeit of past het niet bij zijn karakter o.i.d?
pi_185395970
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 14:29 schreef zzzzud het volgende:
Ik ben met een Ajax-save bezig en ik wil dat Frenkie de Jong meer Stamina en Workrate krijgt door Endurance training. Maar rond de kerst lijkt het erop dat hij stilstaat bij Stamina en zijn Workrate is zelfs omlaag gegaan. Moet ik nu volhouden met de Endurance training en hopen dat hij groeit of past het niet bij zijn karakter o.i.d?
Op een gegeven moment heeft de extra training weinig/geen zin meer. Wat geeft je assistent aan bij Development van deze speler?

Waarschijnlijk heb je er meer aan om hem meer wedstrijden te laten spelen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 5 maart 2019 @ 17:11:59 #220
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_185409614
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 23:48 schreef heiden6 het volgende:
[..]

Op een gegeven moment heeft de extra training weinig/geen zin meer. Wat geeft je assistent aan bij Development van deze speler?

Waarschijnlijk heb je er meer aan om hem meer wedstrijden te laten spelen.
Maar wanneer is dat moment? Frenkie is bij mij 22 jaar, vooral mentaal en technisch wordt hij nog steeds beter. Alleen zijn Stamina en Work Rate blijven stilstaan. Er zijn zijn ook een aantal niet relevante attributen (free kicks, crossing en long throws) omlaag gegaan. Als hij fit is, dan stel ik hem ook op. Maar o.a. door zijn lage Stamina is hij door het drukke schema vaak moe.

Mijn assistent zegt 'Has benefited from individual training focus'.
  Moderator dinsdag 5 maart 2019 @ 19:23:38 #221
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185412682
Zo, heb na anderhalve maand vollebak Elder Scrolls Online spelen m'n Osnabrückgame weer eens opgepakt en zojuist seizoen 2028/29 afgemaakt. Keurig 8e geëindigd in de Bundesliga, maar ik had 6e kunnen eindigen als ik niet 1-1 tegen Freiburg had gespeeld, waardoor ik in de vEL terecht was gekomen. Ach ja, Europees voetbal was een beetje te snel gekomen na twee directe promoties :+

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_185414666
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 22:28 schreef Lange_Lans het volgende:
Iemand die 03/04 competitie al in FM19 geladen?
Ik kan weer met Vidukagod, Raulgod en Rufetegod spelen. _O_
M'n eerste CM/FM was FM13, dus ik vind dat niet zo interessant :P
Children of the night. What music they make.
pi_185415605




*O*
Children of the night. What music they make.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 23:21:35 #224
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_185420990
quote:
Dat ziet er goed uit!
  Moderator woensdag 6 maart 2019 @ 23:43:27 #225
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185443566
Mohhhh, na een magistrale 4-0 overwinning op Leverkusen staat Osnabrück voor het eerst in haar geschiedenis bovenaan in de Bundesliga _O_

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator woensdag 6 maart 2019 @ 23:54:12 #226
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185443731
Tyfusjantje, FC Twente heeft het eredivisierecord qua dikste overwinning èn meeste doelpunten verbroken: 14-0 winst op sc Heerenveen _O_ Het oude record was in handen van Ajax, dat in de jaren '70 met 12-1 van Vitas won.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator donderdag 7 maart 2019 @ 14:27:50 #227
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185452494
Toch ff m'n bazenteam posten:

Keeper:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verdediging (vlnr):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Middenveld (centraal):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Middenveld (aanvallend, vlnr):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spits:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_185457769
Ik ben maar weer eens begonnen met PSV, nieuwste update. Paar jonge gastjes naar de 1ste selectie gehaald en 1 aankoop gedaan: Szymanski (van Legia Warschau). Geen cent te besteden verder, maar volgend seizoen wellicht wel door een gunstige loting in de CL (United, Sparta Praag en Lokomotiv Moskou). Inmiddels door naar de knock-out fase waar ik waarschijnlijk kontje ga ontvangen van Liverpool.

Verder 2 punten los in de competitie, dus dat is nog aardig spannend. Net in de kwartfinale KNVB beker Emmen verslagen, loting volgt nog. Hebben jullie nog tips voor goede talenten? Met name verdedigend mag er wel iets bij volgend jaar.. Nu al meermaals met Rosario/Hendrix achterin moeten spelen door omstandigheden.

Mochten er meer mensen met PSV willen gaan spelen: Romero basis zetten ten faveure van de Jong, die gaat zich aardig ontwikkelen. Verder Ihattaren gewoon bij de selectie halen, kan meteen al waardevol zijn als sub.
pi_185464598
;(



Wel gelijk het transferrecord voor uitgaande spelers verbroken.

Heb Mokotjo en Aron Gunnarsson een contract aangeboden, TD is over een week.



*O*
Children of the night. What music they make.
  Moderator donderdag 7 maart 2019 @ 23:22:36 #230
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185467510
VfL Osnabrück is zo langzaamaan een IJslandse club aan het worden :+



Er zitten er 6 bij het eerste, eentje bij het tweede, en eentje bij de jeugd. Komende transferperiode komt de negende ook binnenwandelen, een jonge VC/VR die ik ga omtrainen tot balveroverende mid.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 12:20:36 #231
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185474854
Hoppa, 3 wedstrijden voor het einde van de competitie verzekerd van groepsfase Champions League _O_ Tevens staat Osnabrück in de bekerfinale, moet tegen Schalke, waar ik tot nu toe 3x van heb gewonnen, 1x gelijkgespeeld en 1x verloren. Kan een leuk potje worden dus :9
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_185475406
Als ik dit weer lees allemaal begint het wel weer te kriebelen.

Maar heb echt geen idee met welk team :/
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_185475461
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 12:50 schreef Nick-GizMo het volgende:
Als ik dit weer lees allemaal begint het wel weer te kriebelen.

Maar heb echt geen idee met welk team :/
Sunderland _O_ .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 12:57:29 #234
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185475515
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 12:50 schreef Nick-GizMo het volgende:
Als ik dit weer lees allemaal begint het wel weer te kriebelen.

Maar heb echt geen idee met welk team :/
Mansfield :7
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 12:57:59 #235
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185475530
Intussen verlies ik heel lullig met 2-1 van Freiburg, en Bayern wint, dus Bayern kampioen. Wel genottelijk tweede geworden met Osnabrück _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_185475822
Met Utrecht vorig seizoen 2e geworden en kwartfinale Champions League.
Dit seizoen eerste en halve finale Uefa Cup.
Inmiddels ook een stadion met 40k.
Lekker man :P
  Moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 13:50:22 #237
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185476539
JUICHEN!





*O*
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_185476727
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
JUICHEN!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

*O*
*O*
Children of the night. What music they make.
pi_185477940
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 12:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]

Sunderland _O_ .
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 12:57 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]

Mansfield :7
Frankfurt
Stuttgart
Ado
Graafschap
Lyon (alweer)

Dit was het lijstje tot nu toe :P
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  Moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 14:58:21 #240
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185477989
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:55 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]

[..]

Frankfurt
Stuttgart
Ado
Graafschap
Lyon (alweer)

Dit was het lijstje tot nu toe :P
Doe dan Osnabrück, leuke game :Y Lekker chillen in het Piepenbrockstadion.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_185478125
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]

Doe dan Osnabrück, leuke game :Y Lekker chillen in het Piepenbrockstadion.
In de 3e divisie moet je wel met 1860 spelen natuurlijk :P

En stadion is voortaan Bremer Brücke
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_185478353
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 12:50 schreef Nick-GizMo het volgende:
Als ik dit weer lees allemaal begint het wel weer te kriebelen.

Maar heb echt geen idee met welk team :/
Red Star FC
Blackburn Rovers
Stade Reims
Lecce
Belenenses
Reus
Charleroi
Chemnitz
pi_185478372
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:55 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]

[..]

Frankfurt
Stuttgart
Ado
Graafschap
Lyon (alweer)

Dit was het lijstje tot nu toe :P
Oh. Dan Sunderland. Al is dat wel heel makkelijk.

Ik ga weer eens proberen om met een volledig uit eigen jeugd bestaand PSV de CL te winnen. Eigenlijk ook easy. ;(
pi_185479368
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:23 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]

Oh. Dan Sunderland. Al is dat wel heel makkelijk.

Ik ga weer eens proberen om met een volledig uit eigen jeugd bestaand PSV de CL te winnen. Eigenlijk ook easy. ;(
Haha iedereen ook met Sunderland :P

PSV had ik in het 1ste seizoen meteen de CL. Toen was ik er al klaar mee :{
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  vrijdag 8 maart 2019 @ 17:10:42 #245
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_185480339
Deze man heb ik in mijn tweede seizoen met Ajax voor 12 miljoen opgepikt. Het plan is dat hij op termijn Tadic op linksbuiten vervangt.

  Moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 17:13:30 #246
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185480376
Wederom juichen, speelde de Duitse Supercup tegen Bayern, na 90 minuten was het nog 0-0 en de wedstrijd ging naar penalties, die ik met 7-6 won *O*
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 19:47:05 #247
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185483130
Au :{

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_185484695
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 19:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Au :{

[ afbeelding ]
Denk dat push down is (alweer)
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  Moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 21:40:21 #249
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185485499
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 21:06 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]

Denk dat push down is (alweer)
Oh. Zit in de CL groep met PSG, Spurs en SLB.

edit: 1-1 gespeeld tegen de Spurs, speelde 70 minuten lang met 10 man, maar ramde wel de 1-1 erin in de 72e _O_

[ Bericht 9% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 08-03-2019 23:00:03 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_185490637


Wat een shitshow _O-

Wel 3 belangrijke puntjes gepakt :7
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 08:46:38 #251
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_185491141
Ik ga de volgende Youth Challenge maar eens proberen:
https://community.sigames(...)h-academy-challenge/

Daar gaan we dan:


[ Bericht 18% gewijzigd door zzzzud op 09-03-2019 10:02:32 ]
pi_185495720
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 08:46 schreef zzzzud het volgende:
Ik ga de volgende Youth Challenge maar eens proberen:
https://community.sigames(...)h-academy-challenge/

Daar gaan we dan:
[ afbeelding ]
Zal wel lang gaan duren :P
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 19:19:44 #253
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_185501614
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 14:12 schreef DeHovenier het volgende:
[..]

Zal wel lang gaan duren :P
Daar ben ik wel aan toe, met Sunderland en Ajax heb ik de cup met de grote oren al gewonnen.
Eerste probleem van de Katwijk save: de hele selectie speelt op amateurbasis. Ik zit er niet op te wachten dat mijn spelers halverwege het seizoen gratis de deur uit lopen. Aan de andere kant wil ik niet al mijn geld uitgeven aan het brandhout dat nu mijn selectie is. Ik investeer het liever over een tijdje in de jeugdopleiding.
pi_185521924


wtf _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  Moderator zondag 10 maart 2019 @ 17:36:36 #255
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185522619
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 17:02 schreef Nick-GizMo het volgende:
[ afbeelding ]

wtf _O-
_O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_185528474




We zijn het seizoen iig goed begonnen _O_
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_185568153
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 23:21 schreef Vriezzer het volgende:
[..]

Dat ziet er goed uit!
En daar is de eerste club:

Children of the night. What music they make.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 18:52:46 #258
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_185568622
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 18:28 schreef DeHovenier het volgende:
[..]

En daar is de eerste club:

[ afbeelding ]
Je hebt nog flink wat contractjaren en afkoopmiljoenen te gaan. Lekker houden dus.
pi_185570939
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 18:52 schreef Vriezzer het volgende:
[..]

Je hebt nog flink wat contractjaren en afkoopmiljoenen te gaan. Lekker houden dus.
Heb 'm ook gehouden.

Gelijk heel de selectie over de zeik :')
Children of the night. What music they make.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 20:28:43 #260
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_185571217
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 20:20 schreef DeHovenier het volgende:
[..]

Heb 'm ook gehouden.

Gelijk heel de selectie over de zeik :')
Heerlijk, heerlijk.
pi_185572659
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 20:28 schreef Vriezzer het volgende:
[..]

Heerlijk, heerlijk.
Porto had nog een verbeterde 2e bod gedaan op deadlineday, en dat werd t ook niet. Al is die 40%clausule wel smakelijk
Children of the night. What music they make.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:49:38 #262
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_185573452
Ik ben onlangs begonnen met een nieuwe carrière. Eens even een verhaaltje van het nieuwe avontuur maken. :9
pi_185573683
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:49 schreef Vriezzer het volgende:
Ik ben onlangs begonnen met een nieuwe carrière. Eens even een verhaaltje van het nieuwe avontuur maken. :9
Ik zit nog bij Cambuur, net gepromoveerd en t doel is om degradatie te vermijden. Heb net gewonnen van Ajaxckz 3-2 thuis _O_

Children of the night. What music they make.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 23:21:01 #264
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_185576223
Het is 30 juni 2016. Mijn huidige baan kan mij niet langer bekoren. Maar wat moet ik dan gaan doen? Daar moet ik nog maar eens een nachtje over slapen..

Na een uur woelen beland ik plots in een kolkend Wembley. Ik sta aan de zijlijn, in pak. Zonder stropdas, want die draag ik nooit. Kennelijk ben ik de manager van... geen idee welke club. Dan hoor ik muziek ingestart worden. Ik herken gelijk het hymne. Dit is de onvermijdelijke hymne van de Champions League. Ik draai mij om en kijk recht op de cup met de grote oren. Het is de finale. De droom steekt onlogisch in elkaar, want plots hebben 'we' gewonnen. Eén groot feest op Wembley!

Zo snel als ik in het feestgedruis beland, zo snel beland ik in een kantoorpand. Al gauw blijkt dat ik een gesprek heb bij de KNVB. Of ik het meest talentvolle Nederlands Elftal aller tijden naar de wereldtitel wil loodsen. Uiteraard wil ik dat! Waar moet ik tek.. En dan word ik wakker. De krantenbezorger bezorgd met een hoop kabaal de krant. Het was een droom. Eén grote illusie. En toch wist ik: dit is wat ik wil.

Maar hoe begin je nou een carrière als voetbalmanager? Ik heb zelf alleen op knollenveldjes en op schoolpleintjes gevoetbald. Meer voetbalkennis dan ik heb geput uit enkele artikelen van Pieter Zwart heb ik niet. Nou.. we zien het wel. Met schrik en twijfels komt een mens nergens. 1 juli 2016 wordt de start van mijn 'nieuwe' leven!

Vol goede moed huur ik een persoonlijke assistent in en geef hem de opdracht bij alle mogelijke clubs en landen te solliciteren. Zou er ook maar één voorzitter happen op een sollicitatie van een beginnende manager met een profiel als dit?



Wel verdraaid! Kennelijk zijn er nogal wat clubs die eventueel een gokje durven wagen met een onbekende Nederlandse manager!



Er volgen sollicitatiegesprekken met Eastleigh, Daegu FC, Incheon United, RWS Bruxelles, Worcester City en Loughgall. De eerste vier clubs haken al snel af. Maar dan..



Mijn hart slaat even over. Mijn eerste aanbieding! Maar het is deeltijd? En van dat salaris kan ik natuurlijk niet leven. Ik wil minstens ¤2.000 per maand verdienen! Worcester is helaas ook geen club die er heel florisant voor staat. Het speelt niet eens in zijn eigen stad sinds het eigen stadion is gesloopt. Ik probeer nog te onderhandelen voor een hoger salaris, maar tevergeefs. Geen Worcester City voor mij.

Dan biedt Loughgall mij een contract aan. ¤850 per maand. Laat maar zitten.

We solliciteren verder en ik voer gesprekken met de voorzitters van Zvezda-BGU Minsk, Bohemian F.C., KF Valur, en Dnepr Mogilev (Dnepr-Transmash). Opnieuw heb ik beet:



Een ideaal openingsbod. Na korte onderhandelingen teken ik voor ¤ 2.500 p.m. De overige voorwaarden blijven gelijk. Het is gelukt om een carrière als voetbalmanager te starten!

Mijn droom tot werkelijkheid laten komen lijkt op dit moment echter een utopie. Een club in de Wit-Russische eerste divisie.. Kan ik daar überhaupt wel een goede start maken?

Tijd om de koffers te pakken en eens uit te gaan zoeken waar ik in terecht ben gekomen.. maar dat volgt in de volgende update.
pi_185576440
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 23:21 schreef Vriezzer het volgende:
Het is 30 juni 2016. Mijn huidige baan kan mij niet langer bekoren. Maar wat moet ik dan gaan doen? Daar moet ik nog maar eens een nachtje over slapen..

Na een uur woelen beland ik plots in een kolkend Wembley. Ik sta aan de zijlijn, in pak. Zonder stropdas, want die draag ik nooit. Kennelijk ben ik de manager van... geen idee welke club. Dan hoor ik muziek ingestart worden. Ik herken gelijk het hymne. Dit is de onvermijdelijke hymne van de Champions League. Ik draai mij om en kijk recht op de cup met de grote oren. Het is de finale. De droom steekt onlogisch in elkaar, want plots hebben 'we' gewonnen. Eén groot feest op Wembley!

Zo snel als ik in het feestgedruis beland, zo snel beland ik in een kantoorpand. Al gauw blijkt dat ik een gesprek heb bij de KNVB. Of ik het meest talentvolle Nederlands Elftal aller tijden naar de wereldtitel wil loodsen. Uiteraard wil ik dat! Waar moet ik tek.. En dan word ik wakker. De krantenbezorger bezorgd met een hoop kabaal de krant. Het was een droom. Eén grote illusie. En toch wist ik: dit is wat ik wil.

Maar hoe begin je nou een carrière als voetbalmanager? Ik heb zelf alleen op knollenveldjes en op schoolpleintjes gevoetbald. Meer voetbalkennis dan ik heb geput uit enkele artikelen van Pieter Zwart heb ik niet. Nou.. we zien het wel. Met schrik en twijfels komt een mens nergens. 1 juli 2016 wordt de start van mijn 'nieuwe' leven!

Vol goede moed huur ik een persoonlijke assistent in en geef hem de opdracht bij alle mogelijke clubs en landen te solliciteren. Zou er ook maar één voorzitter happen op een sollicitatie van een beginnende manager met een profiel als dit?

[ afbeelding ]

Wel verdraaid! Kennelijk zijn er nogal wat clubs die eventueel een gokje durven wagen met een onbekende Nederlandse manager!

[ afbeelding ]

Er volgen sollicitatiegesprekken met Eastleigh, Daegu FC, Incheon United, RWS Bruxelles, Worcester City en Loughgall. De eerste vier clubs haken al snel af. Maar dan..

[ afbeelding ]

Mijn hart slaat even over. Mijn eerste aanbieding! Maar het is deeltijd? En van dat salaris kan ik natuurlijk niet leven. Ik wil minstens ¤2.000 per maand verdienen! Worcester is helaas ook geen club die er heel florisant voor staat. Het speelt niet eens in zijn eigen stad sinds het eigen stadion is gesloopt. Ik probeer nog te onderhandelen voor een hoger salaris, maar tevergeefs. Geen Worcester City voor mij.

Dan biedt Loughgall mij een contract aan. ¤850 per maand. Laat maar zitten.

We solliciteren verder en ik voer gesprekken met de voorzitters van Zvezda-BGU Minsk, Bohemian F.C., KF Valur, en Dnepr Mogilev (Dnepr-Transmash). Opnieuw heb ik beet:

[ afbeelding ]

Een ideaal openingsbod. Na korte onderhandelingen teken ik voor ¤ 2.500 p.m. De overige voorwaarden blijven gelijk. Het is gelukt om een carrière als voetbalmanager te starten!

Mijn droom tot werkelijkheid laten komen lijkt op dit moment echter een utopie. Een club in de Wit-Russische eerste divisie.. Kan ik daar überhaupt wel een goede start maken?

Tijd om de koffers te pakken en eens uit te gaan zoeken waar ik in terecht ben gekomen.. maar dat volgt in de volgende update.
Hier wil ik meer van zien _O_
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_185592182
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 23:21 schreef Vriezzer het volgende:
Het is 30 juni 2016. Mijn huidige baan kan mij niet langer bekoren. Maar wat moet ik dan gaan doen? Daar moet ik nog maar eens een nachtje over slapen..

Na een uur woelen beland ik plots in een kolkend Wembley. Ik sta aan de zijlijn, in pak. Zonder stropdas, want die draag ik nooit. Kennelijk ben ik de manager van... geen idee welke club. Dan hoor ik muziek ingestart worden. Ik herken gelijk het hymne. Dit is de onvermijdelijke hymne van de Champions League. Ik draai mij om en kijk recht op de cup met de grote oren. Het is de finale. De droom steekt onlogisch in elkaar, want plots hebben 'we' gewonnen. Eén groot feest op Wembley!

Zo snel als ik in het feestgedruis beland, zo snel beland ik in een kantoorpand. Al gauw blijkt dat ik een gesprek heb bij de KNVB. Of ik het meest talentvolle Nederlands Elftal aller tijden naar de wereldtitel wil loodsen. Uiteraard wil ik dat! Waar moet ik tek.. En dan word ik wakker. De krantenbezorger bezorgd met een hoop kabaal de krant. Het was een droom. Eén grote illusie. En toch wist ik: dit is wat ik wil.

Maar hoe begin je nou een carrière als voetbalmanager? Ik heb zelf alleen op knollenveldjes en op schoolpleintjes gevoetbald. Meer voetbalkennis dan ik heb geput uit enkele artikelen van Pieter Zwart heb ik niet. Nou.. we zien het wel. Met schrik en twijfels komt een mens nergens. 1 juli 2016 wordt de start van mijn 'nieuwe' leven!

Vol goede moed huur ik een persoonlijke assistent in en geef hem de opdracht bij alle mogelijke clubs en landen te solliciteren. Zou er ook maar één voorzitter happen op een sollicitatie van een beginnende manager met een profiel als dit?

[ afbeelding ]

Wel verdraaid! Kennelijk zijn er nogal wat clubs die eventueel een gokje durven wagen met een onbekende Nederlandse manager!

[ afbeelding ]

Er volgen sollicitatiegesprekken met Eastleigh, Daegu FC, Incheon United, RWS Bruxelles, Worcester City en Loughgall. De eerste vier clubs haken al snel af. Maar dan..

[ afbeelding ]

Mijn hart slaat even over. Mijn eerste aanbieding! Maar het is deeltijd? En van dat salaris kan ik natuurlijk niet leven. Ik wil minstens ¤2.000 per maand verdienen! Worcester is helaas ook geen club die er heel florisant voor staat. Het speelt niet eens in zijn eigen stad sinds het eigen stadion is gesloopt. Ik probeer nog te onderhandelen voor een hoger salaris, maar tevergeefs. Geen Worcester City voor mij.

Dan biedt Loughgall mij een contract aan. ¤850 per maand. Laat maar zitten.

We solliciteren verder en ik voer gesprekken met de voorzitters van Zvezda-BGU Minsk, Bohemian F.C., KF Valur, en Dnepr Mogilev (Dnepr-Transmash). Opnieuw heb ik beet:

[ afbeelding ]

Een ideaal openingsbod. Na korte onderhandelingen teken ik voor ¤ 2.500 p.m. De overige voorwaarden blijven gelijk. Het is gelukt om een carrière als voetbalmanager te starten!

Mijn droom tot werkelijkheid laten komen lijkt op dit moment echter een utopie. Een club in de Wit-Russische eerste divisie.. Kan ik daar überhaupt wel een goede start maken?

Tijd om de koffers te pakken en eens uit te gaan zoeken waar ik in terecht ben gekomen.. maar dat volgt in de volgende update.
Altijd leuk, van onderaf beginnen _O_

Ben benieuwd naar de volgende update!
Children of the night. What music they make.
  Moderator woensdag 13 maart 2019 @ 23:08:00 #267
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185598332
Hopen op een puntje tegen SLB, speelde net 2-2 tegen de Spurs:



Vorige resultaten zijn opzich echt niet slecht voor mijn clubje... 1-1 en 2-2 tegen de Spurs, 0-0 tegen SLB, en 0-4 en 0-1 tegen PSG.

*proest* en dan beweert de krant dat ik volledig overklast werd en daarom "al" één ronde voor het einde van de groepsfase uitgeschakeld ben voor de knockoutfase _O- Neger alsjeblieft :{w

[ Bericht 18% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 14-03-2019 00:21:45 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  woensdag 13 maart 2019 @ 23:32:42 #268
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_185598793
Na 2,5 uur vliegen land ik in Minsk, de hoofdstad van Wit-Rusland. Van daaruit is het nog 2,5 uur reizen per auto naar Mogilev. Ik word bij het vliegveld in Minsk opgehaald door een vertegenwoordiger van Dnepr Mogilev. Er wordt niet veel gesproken tijdens de rit. Communiceren gaat wat lastig. Zijn Engels is niet zo best en mijn Russisch is van niet-bestaand niveau. Waarom heb ik met mijn grote mond tegen de voorzitter gezegd dat de voetbaltaal een universele taal is en ik mijzelf daarmee wel verstaanbaar maak bij de spelers? Nou ja..

Mogilev (Mahiljow) ligt in het oostelijk deel van Wit-Rusland. Met ca. 360.000 inwoners is het de derde grootste stad van het land. De stad vormt een van de belangrijkste economische en industriële centra van Wit-Rusland. De stad huisvest fabrieken die auto's, kranen en tractors fabriceren. Zou dat betekenen dat hier geld zit? Een financieel gezond achterland voor Dnepr Mogilev? Verder is er weinig bekends aan Mogilev. De stad ligt aan de rivier de Dnjepr. Dat zal veel voetbalfans ongetwijfeld doen denken aan jawel: Dnjepr Dnjepropetrovsk uit Oekraïne, tegenwoordig FK Dnipro.



De club heeft mijn verblijf geregeld. Ik verblijf in het Gubernskaya Hotel, dat op loopafstand het stadion ligt. Het is werkelijk een prachtig hotel. Aan luxe geen gebrek! Voor de geïnteresserden, in de spoiler wat foto's van het hotel:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na een nachtje slapen is het tijd om kennis te gaan maken met de club. Op naar het Spartak Stadion!

Het Spartak Stadion stamt uit 1956 en biedt plaats aan 7.350 toeschouwers. Het stadion is in goede staat. Het wordt regelmatig gerenoveerd. De laatste renovatie stamt uit 2008.









De ontvangst door de voorzitter en zittende staf is hartelijk. Het voelt allemaal erg goed aan. De informatie die ik krijg over de club is perfect en hoopgevend.

De faciliteiten zijn prima en ik ontdek dat ik terecht ben gekomen bij een voormalig landskampioen van Wit-Rusland! Ik leer echter nog meer over de club. De club is meermaals actief geweest in Europa. Voor het laatst in 2010. Zou ik misschien Europees voetbal terug kunnen brengen naar Mogilev? De club is sinds 2011 echter gaan jojo'en tussen de Premier League en de First League, waar de club nu in uitkomt. Er is dus nogal wat werk te verzetten om dat voor elkaar te krijgen..





De competitie is momenteel in volle gang. Vanwege de strenge winters loopt het seizoen hier niet gelijk aan die van West-Europese competities. De club staat momenteel 4e, een play-off plek omdat Smolevichi - dat 3e staat - niet mag promoveren. We zijn helaas al uitgeschakeld in de beker.



Ik duik eens verder in de club. Is de staf een beetje op orde? Nou, nee. Kennelijk zijn er veel stafleden solidair geweest aan de vorige manager. Mijn prioriteit wordt het op orde brengen van de staf. Bij mijn aantreden zien de omvang en het niveau er zo uit:



En dan het moment waar iedere manager naar uitkijkt: het moment waarop je een blik op de financiën van de club mag werpen. Dit stelt mij absoluut niet teleur! De club is financiëel in orde. Er is voldoende transferbudget beschikbaar en het restant salarisbudget is net een natte droom. Bedenk dat de meeste spelers bij deze club niet eens ¤ 1.000 per maand verdienen!



Hoe kan deze club het dan zo moeilijk hebben? Eén blik op de selectie en ik weet voldoende. 1) Er zijn veel matige spelers (2,5 - 3*) waarvan een deel nog basisspeler is ook! 2) Er zitten aardig wat oude spelers in de selectie. Ik kan het aantal spelers dat de 30 ruim gepasseerd is niet op één hand tellen. Tekenend voor deze selectie is dat de beste speler, Ilya Galyuza (VM) 36 jaar oud is. 3) De "talenten" bij deze club zijn, ondanks de behoorlijke faciliteiten, simpelweg niet goed genoeg. Het potentieel van deze spelers is bovendien niet meer dan 3,5*. Aangezien ze dit potentieel hoogstwaarschijnlijk niet gaan waarmaken, zal ik weinig aan ze hebben. 4) Er is geen samenhang te bespeuren tussen alle spelersrollen en natuurlijke posities van de spelers. Een passende tactiek verzinnen voor deze groep spelers zie ik daarom niet zitten.

De mid-season transfer- en inschrijfperiode is al voorbij. Met deze groep moet het in ieder geval lukken om in het linkerrijtje te eindigen. Daarna wordt het echter een hele kluif om een goede selectie neer te zetten. De spelers op leeftijd wil ik kwijt. Voor bijna iedere positie zal een nieuwe basisspeler aangetrokken moeten worden. Eigenlijk geldt hetzelfde voor de dubbele bezetting.. Bovendien zullen er talenten met een beter toekomstperspectief naar de club moeten komen.

Enkele beperkingen: er mogen alleen Wit-Russische spelers in deze competitie uitkomen en er moet minstens één speler onder 21 in de basisopstelling staan. Het aantal potentiële versterkingen wordt daarmee dus een stuk beperkter.

Tussen het afwerken van de huidige competitie door moet er flink gescout en onderhandeld worden. Het wordt zwoegen, maar het samenstellen van een selectie met bijhorende tactiek is natuurlijk het allermooiste wat een voetbalmanager moet doen. Forza Mogilev!





Tot de volgende update!
pi_185599165
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 23:32 schreef Vriezzer het volgende:
Na 2,5 uur vliegen land ik in Minsk, de hoofdstad van Wit-Rusland. Van daaruit is het nog 2,5 uur reizen per auto naar Mogilev. Ik word bij het vliegveld in Minsk opgehaald door een vertegenwoordiger van Dnepr Mogilev. Er wordt niet veel gesproken tijdens de rit. Communiceren gaat wat lastig. Zijn Engels is niet zo best en mijn Russisch is van niet-bestaand niveau. Waarom heb ik met mijn grote mond tegen de voorzitter gezegd dat de voetbaltaal een universele taal is en ik mijzelf daarmee wel verstaanbaar maak bij de spelers? Nou ja..

Mogilev (Mahiljow) ligt in het oostelijk deel van Wit-Rusland. Met ca. 360.000 inwoners is het de derde grootste stad van het land. De stad vormt een van de belangrijkste economische en industriële centra van Wit-Rusland. De stad huisvest fabrieken die auto's, kranen en tractors fabriceren. Zou dat betekenen dat hier geld zit? Een financieel gezond achterland voor Dnepr Mogilev? Verder is er weinig bekends aan Mogilev. De stad ligt aan de rivier de Dnjepr. Dat zal veel voetbalfans ongetwijfeld doen denken aan jawel: Dnjepr Dnjepropetrovsk uit Oekraïne, tegenwoordig FK Dnipro.

[ afbeelding ]

De club heeft mijn verblijf geregeld. Ik verblijf in het Gubernskaya Hotel, dat op loopafstand het stadion ligt. Het is werkelijk een prachtig hotel. Aan luxe geen gebrek! Voor de geïnteresserden, in de spoiler wat foto's van het hotel:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na een nachtje slapen is het tijd om kennis te gaan maken met de club. Op naar het Spartak Stadion!

Het Spartak Stadion stamt uit 1956 en biedt plaats aan 7.350 toeschouwers. Het stadion is in goede staat. Het wordt regelmatig gerenoveerd. De laatste renovatie stamt uit 2008.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De ontvangst door de voorzitter en zittende staf is hartelijk. Het voelt allemaal erg goed aan. De informatie die ik krijg over de club is perfect en hoopgevend.

De faciliteiten zijn prima en ik ontdek dat ik terecht ben gekomen bij een voormalig landskampioen van Wit-Rusland! Ik leer echter nog meer over de club. De club is meermaals actief geweest in Europa. Voor het laatst in 2010. Zou ik misschien Europees voetbal terug kunnen brengen naar Mogilev? De club is sinds 2011 echter gaan jojo'en tussen de Premier League en de First League, waar de club nu in uitkomt. Er is dus nogal wat werk te verzetten om dat voor elkaar te krijgen..

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De competitie is momenteel in volle gang. Vanwege de strenge winters loopt het seizoen hier niet gelijk aan die van West-Europese competities. De club staat momenteel 4e, een play-off plek omdat Smolevichi - dat 3e staat - niet mag promoveren. We zijn helaas al uitgeschakeld in de beker.

[ afbeelding ]

Ik duik eens verder in de club. Is de staf een beetje op orde? Nou, nee. Kennelijk zijn er veel stafleden solidair geweest aan de vorige manager. Mijn prioriteit wordt het op orde brengen van de staf. Bij mijn aantreden zien de omvang en het niveau er zo uit:

[ afbeelding ]

En dan het moment waar iedere manager naar uitkijkt: het moment waarop je een blik op de financiën van de club mag werpen. Dit stelt mij absoluut niet teleur! De club is financiëel in orde. Er is voldoende transferbudget beschikbaar en het restant salarisbudget is net een natte droom. Bedenk dat de meeste spelers bij deze club niet eens ¤ 1.000 per maand verdienen!

[ afbeelding ]

Hoe kan deze club het dan zo moeilijk hebben? Eén blik op de selectie en ik weet voldoende. 1) Er zijn veel matige spelers (2,5 - 3*) waarvan een deel nog basisspeler is ook! 2) Er zitten aardig wat oude spelers in de selectie. Ik kan het aantal spelers dat de 30 ruim gepasseerd is niet op één hand tellen. Tekenend voor deze selectie is dat de beste speler, Ilya Galyuza (VM) 36 jaar oud is. 3) De "talenten" bij deze club zijn, ondanks de behoorlijke faciliteiten, simpelweg niet goed genoeg. Het potentieel van deze spelers is bovendien niet meer dan 3,5*. Aangezien ze dit potentieel hoogstwaarschijnlijk niet gaan waarmaken, zal ik weinig aan ze hebben. 4) Er is geen samenhang te bespeuren tussen alle spelersrollen en natuurlijke posities van de spelers. Een passende tactiek verzinnen voor deze groep spelers zie ik daarom niet zitten.

De mid-season transfer- en inschrijfperiode is al voorbij. Met deze groep moet het in ieder geval lukken om in het linkerrijtje te eindigen. Daarna wordt het echter een hele kluif om een goede selectie neer te zetten. De spelers op leeftijd wil ik kwijt. Voor bijna iedere positie zal een nieuwe basisspeler aangetrokken moeten worden. Eigenlijk geldt hetzelfde voor de dubbele bezetting.. Bovendien zullen er talenten met een beter toekomstperspectief naar de club moeten komen.

Enkele beperkingen: er mogen alleen Wit-Russische spelers in deze competitie uitkomen en er moet minstens één speler onder 21 in de basisopstelling staan. Het aantal potentiële versterkingen wordt daarmee dus een stuk beperkter.

Tussen het afwerken van de huidige competitie door moet er flink gescout en onderhandeld worden. Het wordt zwoegen, maar het samenstellen van een selectie met bijhorende tactiek is natuurlijk het allermooiste wat een voetbalmanager moet doen. Forza Mogilev!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Tot de volgende update!
Mooi hotel.
  Moderator donderdag 14 maart 2019 @ 01:21:42 #270
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185599985


Won net met 1-0 van SLB *O*
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 14 maart 2019 @ 11:21:03 #271
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_185603990
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 01:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[ afbeelding ]

Won net met 1-0 van SLB *O*
Mooie overwinning!
  Moderator donderdag 14 maart 2019 @ 13:15:04 #272
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185606031
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 11:21 schreef Vriezzer het volgende:
[..]

Mooie overwinning!
En een legendarische, de allereerste overwinning ooit in de CL voor VfL Osnabrück O+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_185642443
Ik krijg echt vanuit alle kanten uitnodigingen voor interviews van clubs sinds ik mn pro licentie heb gehaald :')

Ik weiger ze allemaal, eerst Cambuur tot een middenmoter maken. Wil ook een keer ADO coachen omdat ik toen bij het aanmaken van m'n coach heb besloten dat dat zn favo club is.
Children of the night. What music they make.
pi_185643156
Regens!

:9
Children of the night. What music they make.
  Moderator zaterdag 16 maart 2019 @ 16:10:31 #275
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185651375
Tof, Toulouse heeft het nieuwe stadion naar mij vernoemd :D _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zaterdag 16 maart 2019 @ 18:59:40 #276
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_185653922
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 16:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Tof, Toulouse heeft het nieuwe stadion naar mij vernoemd :D _O_
Was dat jouw vorige club? :P
  Moderator zaterdag 16 maart 2019 @ 21:40:32 #277
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185658019
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 18:59 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Was dat jouw vorige club? :P
:Y

6 seizoenen SK Avalancí, 7 seizoenen Toulouse en ben nu bezig met m'n 5e seizoen Osnabrück.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zaterdag 16 maart 2019 @ 21:42:04 #278
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185658071
Genot, won in de 1e knockout EL over twee wedstrijden met 10-1 van Sturm Graz (6-0 en 4-1) en daarnet in de 2e knockout met 5-4 van PSV (2-2 en 3-2). Moet in de kwartfinale tegen Stoke, en als ik dat win sta ik in de halve finale tegenover Schalke of OL _O_

edit: verder zitten Celtic, Feyenoord, Stuttgart en Sevilla er nog in.

[ Bericht 6% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 16-03-2019 21:59:09 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 17 maart 2019 @ 12:13:24 #279
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_185667972
Zoals eerder beschreven heeft Dnepr Mogilev een flink gat te vullen in de staff en moet de nu zwakke selectie totaal op de schop. De rest van het seizoen hecht ik daarom weinig tot geen aandacht aan zowel de trainingsresultaten als wedstrijdresultaten en ligt de focus op het opbouwen van de club naar komend seizoen toe.

Organisatorisch gezien is de start perfect. De staff is helemaal ingevuld, onder andere met Ali Boussaboun als trainer en Edward Linskens als assistent manager. Over de kwaliteit van de staff heb ik niets te klagen (sommige screens zijn op een later moment gemaakt):







Ondertussen ben ik begonnen aan de cursus Trainer/Coach II.

Wat betreft de selectie was het doel om in de aanloop naar het nieuwe seizoen een sterke basis-11 neer te zetten met daarachter mix van spelers met potentieel van ca. 22 jaar aangevuld met jonge talentjes. Hiermee moet in mijn eerste volledige seizoen in ieder geval de play-offs bereikt kunnen worden, al wil ik uiteraard meer. ;)

Door gebrek aan kennis binnen de staf, kan ik nauwelijks zelf spelers beoordelen. Daarom zijn enkele honderden Wit-Russische spelers gescout om in de kaart te brengen welke spelers we volledig zouden scouten. Dat heeft uiteraard de nodige tijd gekost, maar daar was geen ontkomen aan. Het alternatief was geweest: zwakkere staf met meer kennis over Wit-Russische spelers. Daar heb ik bewust niet voor gekozen.

Al gauw bleek dat het binnenhalen van spelers die reeds op een hoog niveau zitten een moeilijke zaak ging worden. Dergelijke spelers spelen al in de premier league en hebben geen interesse in een overstap. Noodgedwongen moet ik mijn selectieplannen aanpassen. De basis-11 zal een mix worden van enkele toppers, enkele spelers die 'oké' zijn voor dit moment en spelers 'rond de 22' met potentieel. Daarachter komt dan wat meer plaats voor jonge talentjes.

Meer over de nieuwe selectie in mijn volgende update.

Wat prestaties betreft kan ik heel kort zijn. Doordat ik de meeste oude spelers uit het eerste elftal heb gezet en mijn tactiek niet heb aangepast op het gemankeerde spelersmateriaal zijn de resultaten slecht. De doelstelling (linkerrijtje) is slechts op doelsaldo behaald:





De club kent twijfels bij mijn hardhandige ingrijpen, daar mijn baanstatus 'wankel' is. Zal ik straks met de vernieuwde selectie de start kunnen maken die ik nodig heb om het vertrouwen van het bestuur terug te winnen?
  Moderator zondag 17 maart 2019 @ 14:40:56 #280
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185671145
*O* JUICHEN TOETERTJES GENOT! *O*

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 17 maart 2019 @ 15:35:09 #281
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_185672260
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 14:40 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
*O* JUICHEN TOETERTJES GENOT! *O*

[ afbeelding ]
What?! :D
  Moderator zondag 17 maart 2019 @ 15:47:04 #282
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185672602
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:35 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

What?! :D
Dat :D

Wat een genot... eerste keer ooit CL-voetbal voor Osnabrück, 3e worden in de poule, knockoutfases EL doorstaan en vervolgens concurrent Stuttgart in de finale verslaan. Wát een seizoen _O_

Verloor daarnet wel de beker tegen Dortmund (0-1), maar boeiend :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 17 maart 2019 @ 15:51:51 #283
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_185672722
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Dat :D

Wat een genot... eerste keer ooit CL-voetbal voor Osnabrück, 3e worden in de poule, knockoutfases EL doorstaan en vervolgens concurrent Stuttgart in de finale verslaan. Wát een seizoen _O_

Verloor daarnet wel de beker tegen Dortmund (0-1), maar boeiend :D
Over een paar seizoenen weer een stadion naar jou vernoemd. :P
  Moderator zondag 17 maart 2019 @ 16:34:00 #284
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185673739
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:51 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Over een paar seizoenen weer een stadion naar jou vernoemd. :P
Best kans dat ze het naar een huurling vernoemen :') Knul zat een half seizoen op huurbasis bij de club, heeft misschien 12 potjes gespeeld, en is een legende :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zondag 17 maart 2019 @ 17:45:10 #285
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185675223
@Vriezzer, mooie verhalen wel, heb ze net ff gelezen _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 17 maart 2019 @ 18:47:13 #286
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_185676344
Oké de Youth Challenge met Katwijk vond ik geen bal aan hehe. Ik ben met de Residentieclub uit Den Haag begonnen.

Statistieken in de winterstop:


[ Bericht 37% gewijzigd door zzzzud op 17-03-2019 19:01:02 ]
  zondag 17 maart 2019 @ 19:54:43 #287
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_185677518
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:34 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Best kans dat ze het naar een huurling vernoemen :') Knul zat een half seizoen op huurbasis bij de club, heeft misschien 12 potjes gespeeld, en is een legende :')
Tsja, je hebt altijd baas boven baas..
  Moderator zondag 17 maart 2019 @ 20:29:51 #288
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185678317


:+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 18 maart 2019 @ 19:47:05 #289
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_185698872
Nu al voor de derde wedstrijd op rij 15+ schoten op goal en geen doelpunt maken. Soms snap ik er echt geen hol van.
Dit, dus.
  maandag 18 maart 2019 @ 20:38:31 #290
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_185700172
Wilfried Kanon wilde weg en toen kwam Brighton met 4,1 miljoen dus heb ik hem maar verkocht. Kishna had nog geen wedstrijd gespeeld en was alweer maanden uit roulatie (wel realistisch), die heb ik maar terug gestuurd naar Lazio. Voor zijn positie heb ik voor 2,2 miljoen (en een boel tekengeld) deze man terug gekocht:


Maakt bij zijn debuut 2 assists _O_

Mijn eerste seizoen bij ADO is klaar, ik had een tactiek van een Koreaans forum geplukt en het liep als een trein :P. Veel mensen zijn hier geen fan van tactieken downloaden, maar ik vind het wel leuk.

Kampioen geworden, El Khayati prikte dit seizoen beestachtig. Tomas Necid heeft uiteindelijk ook nog 29 goals gemaakt nadat hij in het begin van het seizoen Erik Falkenburg voor zich moest duldden. Het lukt me niet om Becker bij te laten tekenen, want ik kan maximaal 12k per week bieden en hij wilt minstens 15. Die loopt dus over een paar weken gratis de deur uit helaas.



Twee basisspelers verkocht voor de nodige knikkers, daar de bovenstaande linksbuiten voor teruggehaald. Deze man, Pedersen, heeft uiteindelijk 17 wedstrijden gespeeld met 2 goals en 11 assists.


Nu weer lekker spelers gaan zoeken en een team gaan bouwen voor aankomend seizoen, best zin in.

[ Bericht 27% gewijzigd door zzzzud op 19-03-2019 19:57:16 ]
pi_185723837
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 20:38 schreef zzzzud het volgende:
Wilfried Kanon wilde weg en toen kwam Brighton met 4,1 miljoen dus heb ik hem maar verkocht. Kishna had nog geen wedstrijd gespeeld en was alweer maanden uit roulatie (wel realistisch), die heb ik maar terug gestuurd naar Lazio. Voor zijn positie heb ik voor 2,2 miljoen (en een boel tekengeld) deze man terug gekocht:

[ afbeelding ]
Maakt bij zijn debuut 2 assists _O_

Mijn eerste seizoen bij ADO is klaar, ik had een tactiek van een Koreaans forum geplukt en het liep als een trein :P. Veel mensen zijn hier geen fan van tactieken downloaden, maar ik vind het wel leuk.

Kampioen geworden, El Khayati prikte dit seizoen beestachtig. Tomas Necid heeft uiteindelijk ook nog 29 goals gemaakt nadat hij in het begin van het seizoen Erik Falkenburg voor zich moest duldden. Het lukt me niet om Becker bij te laten tekenen, want ik kan maximaal 12k per week bieden en hij wilt minstens 15. Die loopt dus over een paar weken gratis de deur uit helaas.
[ afbeelding ]

Twee basisspelers verkocht voor de nodige knikkers, daar de bovenstaande linksbuiten voor teruggehaald. Deze man, Pedersen, heeft uiteindelijk 17 wedstrijden gespeeld met 2 goals en 11 assists.
[ afbeelding ]

Nu weer lekker spelers gaan zoeken en een team gaan bouwen voor aankomend seizoen, best zin in.
Ado wil ik ook nog een keer doen eigenlijk :D

FMKorea zeker :P?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  dinsdag 19 maart 2019 @ 21:40:22 #292
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_185725211
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 21:08 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Ado wil ik ook nog een keer doen eigenlijk :D

FMKorea zeker :P?
Jup FMKorea, gevonden via FM-Base.

Met ADO is het wel interessant, toch de derde stad van Nederland, maar omdat het een diplomaten/expat stad is is er eigenlijk nooit geld geïnvesteerd in de club zoals in PSV (Philips), Feyenoord (de haven) en Ajax (de banken, commerciële sector). En ik heb een aantal jaar in Den Haag gewoond, dan proef je toch nog regelmatig die oude FC Den Haag cultuur. Iedereen spreekt nog over het Zuiderpark etc.
pi_185727744
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 19:47 schreef Buitendam het volgende:
Nu al voor de derde wedstrijd op rij 15+ schoten op goal en geen doelpunt maken. Soms snap ik er echt geen hol van.
Je bent gewoon slecht in het virtueel managen van een team. Ik zou het niet op mijn CV zetten of vermelden tijdens een sollicitatiegesprek als ik jou was.
  Moderator woensdag 20 maart 2019 @ 00:59:40 #294
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185729661
Dit komt wel goed in de EL:



2-1 thuiswinst op Sofia, 4-0 uitwinst op Giurgiu en net 3-1 uitwinst op Huddersfield.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  woensdag 20 maart 2019 @ 12:47:51 #295
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_185735691
quote:
14s.gif Op woensdag 20 maart 2019 00:59 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Dit komt wel goed in de EL:

[ afbeelding ]

2-1 thuiswinst op Sofia, 4-0 uitwinst op Giurgiu en net 3-1 uitwinst op Huddersfield.
Wel een vrij simpele poule of niet?
  Moderator woensdag 20 maart 2019 @ 13:25:16 #296
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185736692
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 12:47 schreef zzzzud het volgende:

[..]

Wel een vrij simpele poule of niet?
Yup, ik moest grinniken toen de clubs werden ingedeeld :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator woensdag 20 maart 2019 @ 14:30:14 #297
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185738357
Genottelijk absurd potje dit _O-

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator woensdag 20 maart 2019 @ 16:51:26 #298
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185741724
Zo, geplaatst voor de KO-fase, won net met 2-0 van Huddersfield:

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  woensdag 20 maart 2019 @ 19:14:14 #299
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_185745104
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 23:07 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Je bent gewoon slecht in het virtueel managen van een team. Ik zou het niet op mijn CV zetten of vermelden tijdens een sollicitatiegesprek als ik jou was.
:D
Dit, dus.
  woensdag 20 maart 2019 @ 20:58:57 #300
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_185748074
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 16:51 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zo, geplaatst voor de KO-fase, won net met 2-0 van Huddersfield:

[ afbeelding ]
Easy peasy.
  Moderator woensdag 20 maart 2019 @ 21:44:52 #301
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_185750315
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 20:58 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Easy peasy.
Uhu :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')