abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 januari 2019 @ 13:15:20 #51
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184472682
Gaat er ooit nog nieuws komen betreffende de oorzaak van dit ongeval? Je gaat haast denken dat de overheid iets te verbergen heeft ....
"Hoka Hey!"
  vrijdag 18 januari 2019 @ 13:16:34 #52
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_184472698
Je hoort ook niks meer over hoe het nu gaat met die leidster en met het overlevende kind. Niet dat we recht hebben op informatie, maar toch.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 14:05:46 #53
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184473476
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:16 schreef Aventura het volgende:
Je hoort ook niks meer over hoe het nu gaat met die leidster en met het overlevende kind. Niet dat we recht hebben op informatie, maar toch.
Je hoort inderdaad geen enkele info. Denken ze dat het minder erg wordt naarmate de tijd verstrijkt? 20 september, we zijn bijna 4 maanden verder. En zo'n Stint is geen rocket science lijkt me.
"Hoka Hey!"
pi_184487373
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:15 schreef matspontius het volgende:
Gaat er ooit nog nieuws komen betreffende de oorzaak van dit ongeval? Je gaat haast denken dat de overheid iets te verbergen heeft ....
https://www.omroepbrabant(...)e-bij-spoordrama-Oss

Ja de overheid heeft te snel conclusies getrokken en straling heeft er gewoon niets mee te doen maar dat kan men nu ook nog niet zeggen na een eerste onderzoek daarom lekker in het ongewisse blijven. :D
  zaterdag 19 januari 2019 @ 09:40:47 #55
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184487837
Cora van redmijnhachje-draaihuizen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_184490421
https://www.dumpert.nl/me(...)/fuck_deze_shit.html

Deze moeten ze ook eens aan een grondige inspectie onderwerpen!
pi_184563129
Nieuwe tijdelijke regels stint in februari

https://www.telegraaf.nl/(...)ls-stint-in-februari
  donderdag 24 januari 2019 @ 06:56:55 #58
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184586832
Ik denk serieus dat de overheid handelt in de gedachte; als we zo lang mogelijk wachten met de onderzoekgegevens dan is de volkswoede en verontwaardiging wel overgewaaid en kunnen we de finale resultaten presenteren, waaruit onder meer blijkt dat wij als overheid (mede) ontzettend gefaald hebben en dus mede verantwoordelijk zijn voor dit drama.

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 24-01-2019 09:50:23 ]
"Hoka Hey!"
  donderdag 24 januari 2019 @ 09:17:05 #59
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184587883
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 06:56 schreef matspontius het volgende:
Ik denk serieus dat de overheid handelt in de gadachte; als we zo lang mogelijk wachten met de onderzoekgegevens dan is de volkswoede en verontwaardiging wel overgewaaid en kunnen we de finale resultaten presenteren waaruit onder meer blijkt dat wij als overheide (mede) ontzettend gefaald hebben en dus mede verantwoordelijk zijn voor dit drama.
Ze verdraaien de tekst zo dat dat er echt niet in staat hoor ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 14:48:41 #60
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184693042
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:01 schreef Zipportal het volgende:
Nieuwe tijdelijke regels stint in februari

https://www.telegraaf.nl/(...)ls-stint-in-februari
Dit had dus al bij de introductie van dit voertuig moeten plaatsvinden. Mosterd na een hele zwaar op de maag liggende maaltijd :r Stelletje klungels
"Hoka Hey!"
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 5 februari 2019 @ 17:58:59 #61
147316 crew  DJMO
#trut
pi_184838751
Stint mag definitief niet terug de weg op
Mag definitief niet terug de weg op.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 5 februari 2019 @ 18:38:09 #62
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184839551
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 17:58 schreef DJMO het volgende:
Stint mag definitief niet terug de weg op
Mag definitief niet terug de weg op.
Maar nog steeds geen resultaten van de Stint van het dodelijke ongeval. Hoe lang kan zoiets eigenlijk duren?
"Hoka Hey!"
pi_184843409
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 17:58 schreef DJMO het volgende:
Stint mag definitief niet terug de weg op
Mag definitief niet terug de weg op.
Rara titel, dat bericht. Immers, in het artikel staat:
Voor een eventuele terugkeer van een Stint op de weg, moeten de door TNO geconstateerde problemen worden verholpen.
  woensdag 6 februari 2019 @ 00:21:04 #64
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184847374
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 17:58 schreef DJMO het volgende:
Stint mag definitief niet terug de weg op
Mag definitief niet terug de weg op.
Simpel; en een bestuurlijke wegkruipactie....... immers een wettelijk "verbod" van een uitzondering vereist een registratie in de StaatsCourant. De minister volgt "keurig" de regels.

Het "vreemde" is dat dit strikt genomen alleen gebeurd omdat het TNO achteraf geconstateerd heeft dat de eerder toegestane regels op papier, niet veilig (genoeg waren en) zijn in de praktijk.
De "Stint" kan terugkeren mits het aan de (nieuwe, welke dan ?) regels gaat voldoen, die dus nog moeten worden vastgesteld.

Zoals ik het lees; is de oorzaak van het ongeval, wettelijk gezien ook niet meer relevant.
De "Minister" heeft immers direct actie genomen nadat in de praktijk (b)leek dat het voertuig kennelijk onveilig (b)leek te zijn .

De schuld van het ongeval zelf gaat dus "keurig" naar iets/iemand anders dan de wetgever als verantwoordelijke die het had toegestaan.
Tenzij het TNO onvermoed met wat anders komt, is het met de ingenomen stelling; één keer raden wie de impliciete schuld "dus" zal krijgen van het ongeval.... de fabrikant van de Stint die de (papieren)regels volgde.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 6 februari 2019 @ 10:44:36 #65
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184851315
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2019 00:21 schreef Vallon het volgende:

[..]

Simpel; en een bestuurlijke wegkruipactie....... immers een wettelijk "verbod" van een uitzondering vereist een registratie in de StaatsCourant. De minister volgt "keurig" de regels.

Het "vreemde" is dat dit strikt genomen alleen gebeurd omdat het TNO achteraf geconstateerd heeft dat de eerder toegestane regels op papier, niet veilig (genoeg waren en) zijn in de praktijk.
De "Stint" kan terugkeren mits het aan de (nieuwe, welke dan ?) regels gaat voldoen, die dus nog moeten worden vastgesteld.

Zoals ik het lees; is de oorzaak van het ongeval, wettelijk gezien ook niet meer relevant.
De "Minister" heeft immers direct actie genomen nadat in de praktijk (b)leek dat het voertuig kennelijk onveilig (b)leek te zijn .

De schuld van het ongeval zelf gaat dus "keurig" naar iets/iemand anders dan de wetgever als verantwoordelijke die het had toegestaan.
Tenzij het TNO onvermoed met wat anders komt, is het met de ingenomen stelling; één keer raden wie de impliciete schuld "dus" zal krijgen van het ongeval.... de fabrikant van de Stint die de (papieren)regels volgde.
De fabrikant treft wel degelijk mede blaam aangezien deze voor een veilig voertuig moet zorgen, ondanks de blijkbaar gebrekkige controle aan de kant van de overheid. Maar het is wel duidelijk dat de overheid hier de grootste faalfactor betreft. Vraag me zf wie hiervoor verantwoordelijk gesteld gaat worden?
"Hoka Hey!"
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 6 februari 2019 @ 10:54:01 #66
269689 crew  Viv
pi_184851488
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:15 schreef winterapfel het volgende:
Rara titel, dat bericht. Immers, in het artikel staat:
Voor een eventuele terugkeer van een Stint op de weg, moeten de door TNO geconstateerde problemen worden verholpen.
Ja, dat viel mij ook op, erg tendentieus zo.

Dat de Stint in de huidige vorm niet terug zal keren en er eerst aanpassingen nodig zijn, dat is al maanden bekend en die plannen zijn er nog steeds.

Kennelijk was dit door belanghebbenden aangevochten, die gewoon de huidige Stint weer in gebruik wilden nemen. Dát gaat definitief niet door.
  woensdag 6 februari 2019 @ 11:42:22 #67
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_184852293
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:44 schreef matspontius het volgende:

[..]

De fabrikant treft wel degelijk mede blaam aangezien deze voor een veilig voertuig moet zorgen, ondanks de blijkbaar gebrekkige controle aan de kant van de overheid. Maar het is wel duidelijk dat de overheid hier de grootste faalfactor betreft. Vraag me zf wie hiervoor verantwoordelijk gesteld gaat worden?
En ik had toch begrepen dat de stints aan waren gepast zonder dat ze een nieuwe keuring kregen? Lijkt mij dan inderdaad niet dat hij alle regels volgde.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_184852774
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:42 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

En ik had toch begrepen dat de stints aan waren gepast zonder dat ze een nieuwe keuring kregen? Lijkt mij dan inderdaad niet dat hij alle regels volgde.
Moet elke aanpassing dan een nieuwe keuring inhouden? Zo ja dan kunnen we straks niets meer in nederland ontwikkelen vanwege regelgeile ik wil alles keuren josties. :D
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 6 februari 2019 @ 12:17:04 #69
269689 crew  Viv
pi_184852884
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:42 schreef The_Tankgirl het volgende:
En ik had toch begrepen dat de stints aan waren gepast zonder dat ze een nieuwe keuring kregen? Lijkt mij dan inderdaad niet dat hij alle regels volgde.
Nee, de regel dat een aangepaste bijzondere bromfiets opnieuw gekeurd moet worden hebben ze snel ingevoerd ná het ongeluk met de Stint. :')
  woensdag 6 februari 2019 @ 12:38:27 #70
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184853194
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Moet elke aanpassing dan een nieuwe keuring inhouden? Zo ja dan kunnen we straks niets meer in nederland ontwikkelen vanwege regelgeile ik wil alles keuren josties. :D
Nee, het resultaat van de regelgeile ik wil alles keuren josties hebben we vorig jaar september gezien. Vooral zo min mogelijk controle en al helemaal niet bij speciale voertuigen die met meerdere kleine kinderen de openbare weg op gaan. Daar moet je natuurlijk geen regelgeile controles op toepassen
"Hoka Hey!"
pi_184853271
heel erg
pi_184853591
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:38 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee, het resultaat van de regelgeile ik wil alles keuren josties hebben we vorig jaar september gezien. Vooral zo min mogelijk controle en al helemaal niet bij speciale voertuigen die met meerdere kleine kinderen de openbare weg op gaan. Daar moet je natuurlijk geen regelgeile controles op toepassen
Rationaliteit is nog steeds ver te zoeken bij jou. :D Lekker regels maken op basis van emotie.
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:56:59 #73
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184855933
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:17 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nee, de regel dat een aangepaste bijzondere bromfiets opnieuw gekeurd moet worden hebben ze snel ingevoerd ná het ongeluk met de Stint. :')
Strikt genomen, geldt deze duikende wetsaanpassing voor alle bijzondere bromvoertuigen die onder de "wet" vielen..... gaat interessant worden met andere voertuiginnovaties zoals e-steps, e-boards, etc.etc.

Als eerder gezegd. drijft hier de vooral begrijpelijke emotie de regel(s).
De Stint is formeel dus ook verboden voor andere toepassingen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:19:00 #74
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184856476
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:44 schreef matspontius het volgende:

[..]

De fabrikant treft wel degelijk mede blaam aangezien deze voor een veilig voertuig moet zorgen, ondanks de blijkbaar gebrekkige controle aan de kant van de overheid. Maar het is wel duidelijk dat de overheid hier de grootste faalfactor betreft. Vraag me zf wie hiervoor verantwoordelijk gesteld gaat worden?
Snap ik, maar is te makkelijk. Natuurlijk heeft een fabrikant een zekere (impliciete) blaam.
Het is daarbij vooral de vraag of en in hoeverre je je dat wel echt verweten kan/mag worden.
De Stint 'voldeed' aan de (bewust niet gehandhaafde (en daarmee losgelaten) regels.

Dat er (hoe dan ook) een "makkelijke" schuldige moet gaan zijn, is mij ook duidelijk.
Ik ben hier geneigd dat het vooral de 'overheid' is, die daarbij vanwege nalatigheid, de schuld heeft (en die dat ook doordenkend kan ver(der)/dragen).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 6 februari 2019 @ 19:46:33 #75
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184862128
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:19 schreef Vallon het volgende:

[..]

Snap ik, maar is te makkelijk. Natuurlijk heeft een fabrikant een zekere (impliciete) blaam.
Het is daarbij vooral de vraag of en in hoeverre je je dat wel echt verweten kan/mag worden.
De Stint 'voldeed' aan de (bewust niet gehandhaafde (en daarmee losgelaten) regels.

Dat er (hoe dan ook) een "makkelijke" schuldige moet gaan zijn, is mij ook duidelijk.
Ik ben hier geneigd dat het vooral de 'overheid' is, die daarbij vanwege nalatigheid, de schuld heeft (en die dat ook doordenkend kan ver(der)/dragen).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vergeet niet dat er tussentijds aanpassingen aan het vehikel zijn gedaan zonder verdere keuringen of kennisgeving. Een makkelijke schuldige? Er zijn enorme flaters begaan en daar mag niemand voor verantwoordelijk worden gesteld?
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')