Je hoort inderdaad geen enkele info. Denken ze dat het minder erg wordt naarmate de tijd verstrijkt? 20 september, we zijn bijna 4 maanden verder. En zo'n Stint is geen rocket science lijkt me.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 13:16 schreef Aventura het volgende:
Je hoort ook niks meer over hoe het nu gaat met die leidster en met het overlevende kind. Niet dat we recht hebben op informatie, maar toch.
https://www.omroepbrabant(...)e-bij-spoordrama-Ossquote:Op vrijdag 18 januari 2019 13:15 schreef matspontius het volgende:
Gaat er ooit nog nieuws komen betreffende de oorzaak van dit ongeval? Je gaat haast denken dat de overheid iets te verbergen heeft ....
Ze verdraaien de tekst zo dat dat er echt niet in staat hoorquote:Op donderdag 24 januari 2019 06:56 schreef matspontius het volgende:
Ik denk serieus dat de overheid handelt in de gadachte; als we zo lang mogelijk wachten met de onderzoekgegevens dan is de volkswoede en verontwaardiging wel overgewaaid en kunnen we de finale resultaten presenteren waaruit onder meer blijkt dat wij als overheide (mede) ontzettend gefaald hebben en dus mede verantwoordelijk zijn voor dit drama.
Dit had dus al bij de introductie van dit voertuig moeten plaatsvinden. Mosterd na een hele zwaar op de maag liggende maaltijd Stelletje klungelsquote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:01 schreef Zipportal het volgende:
Nieuwe tijdelijke regels stint in februari
https://www.telegraaf.nl/(...)ls-stint-in-februari
Maar nog steeds geen resultaten van de Stint van het dodelijke ongeval. Hoe lang kan zoiets eigenlijk duren?quote:Op dinsdag 5 februari 2019 17:58 schreef DJMO het volgende:
Stint mag definitief niet terug de weg op
Mag definitief niet terug de weg op.
Rara titel, dat bericht. Immers, in het artikel staat:quote:Op dinsdag 5 februari 2019 17:58 schreef DJMO het volgende:
Stint mag definitief niet terug de weg op
Mag definitief niet terug de weg op.
Simpel; en een bestuurlijke wegkruipactie....... immers een wettelijk "verbod" van een uitzondering vereist een registratie in de StaatsCourant. De minister volgt "keurig" de regels.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 17:58 schreef DJMO het volgende:
Stint mag definitief niet terug de weg op
Mag definitief niet terug de weg op.
De fabrikant treft wel degelijk mede blaam aangezien deze voor een veilig voertuig moet zorgen, ondanks de blijkbaar gebrekkige controle aan de kant van de overheid. Maar het is wel duidelijk dat de overheid hier de grootste faalfactor betreft. Vraag me zf wie hiervoor verantwoordelijk gesteld gaat worden?quote:Op woensdag 6 februari 2019 00:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Simpel; en een bestuurlijke wegkruipactie....... immers een wettelijk "verbod" van een uitzondering vereist een registratie in de StaatsCourant. De minister volgt "keurig" de regels.
Het "vreemde" is dat dit strikt genomen alleen gebeurd omdat het TNO achteraf geconstateerd heeft dat de eerder toegestane regels op papier, niet veilig (genoeg waren en) zijn in de praktijk.
De "Stint" kan terugkeren mits het aan de (nieuwe, welke dan ?) regels gaat voldoen, die dus nog moeten worden vastgesteld.
Zoals ik het lees; is de oorzaak van het ongeval, wettelijk gezien ook niet meer relevant.
De "Minister" heeft immers direct actie genomen nadat in de praktijk (b)leek dat het voertuig kennelijk onveilig (b)leek te zijn .
De schuld van het ongeval zelf gaat dus "keurig" naar iets/iemand anders dan de wetgever als verantwoordelijke die het had toegestaan.
Tenzij het TNO onvermoed met wat anders komt, is het met de ingenomen stelling; één keer raden wie de impliciete schuld "dus" zal krijgen van het ongeval.... de fabrikant van de Stint die de (papieren)regels volgde.
Ja, dat viel mij ook op, erg tendentieus zo.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 21:15 schreef winterapfel het volgende:
Rara titel, dat bericht. Immers, in het artikel staat:
Voor een eventuele terugkeer van een Stint op de weg, moeten de door TNO geconstateerde problemen worden verholpen.
En ik had toch begrepen dat de stints aan waren gepast zonder dat ze een nieuwe keuring kregen? Lijkt mij dan inderdaad niet dat hij alle regels volgde.quote:Op woensdag 6 februari 2019 10:44 schreef matspontius het volgende:
[..]
De fabrikant treft wel degelijk mede blaam aangezien deze voor een veilig voertuig moet zorgen, ondanks de blijkbaar gebrekkige controle aan de kant van de overheid. Maar het is wel duidelijk dat de overheid hier de grootste faalfactor betreft. Vraag me zf wie hiervoor verantwoordelijk gesteld gaat worden?
Moet elke aanpassing dan een nieuwe keuring inhouden? Zo ja dan kunnen we straks niets meer in nederland ontwikkelen vanwege regelgeile ik wil alles keuren josties.quote:Op woensdag 6 februari 2019 11:42 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
En ik had toch begrepen dat de stints aan waren gepast zonder dat ze een nieuwe keuring kregen? Lijkt mij dan inderdaad niet dat hij alle regels volgde.
Nee, de regel dat een aangepaste bijzondere bromfiets opnieuw gekeurd moet worden hebben ze snel ingevoerd ná het ongeluk met de Stint.quote:Op woensdag 6 februari 2019 11:42 schreef The_Tankgirl het volgende:
En ik had toch begrepen dat de stints aan waren gepast zonder dat ze een nieuwe keuring kregen? Lijkt mij dan inderdaad niet dat hij alle regels volgde.
Nee, het resultaat van de regelgeile ik wil alles keuren josties hebben we vorig jaar september gezien. Vooral zo min mogelijk controle en al helemaal niet bij speciale voertuigen die met meerdere kleine kinderen de openbare weg op gaan. Daar moet je natuurlijk geen regelgeile controles op toepassenquote:Op woensdag 6 februari 2019 12:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Moet elke aanpassing dan een nieuwe keuring inhouden? Zo ja dan kunnen we straks niets meer in nederland ontwikkelen vanwege regelgeile ik wil alles keuren josties.
Rationaliteit is nog steeds ver te zoeken bij jou. Lekker regels maken op basis van emotie.quote:Op woensdag 6 februari 2019 12:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, het resultaat van de regelgeile ik wil alles keuren josties hebben we vorig jaar september gezien. Vooral zo min mogelijk controle en al helemaal niet bij speciale voertuigen die met meerdere kleine kinderen de openbare weg op gaan. Daar moet je natuurlijk geen regelgeile controles op toepassen
Strikt genomen, geldt deze duikende wetsaanpassing voor alle bijzondere bromvoertuigen die onder de "wet" vielen..... gaat interessant worden met andere voertuiginnovaties zoals e-steps, e-boards, etc.etc.quote:Op woensdag 6 februari 2019 12:17 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Nee, de regel dat een aangepaste bijzondere bromfiets opnieuw gekeurd moet worden hebben ze snel ingevoerd ná het ongeluk met de Stint.
Snap ik, maar is te makkelijk. Natuurlijk heeft een fabrikant een zekere (impliciete) blaam.quote:Op woensdag 6 februari 2019 10:44 schreef matspontius het volgende:
[..]
De fabrikant treft wel degelijk mede blaam aangezien deze voor een veilig voertuig moet zorgen, ondanks de blijkbaar gebrekkige controle aan de kant van de overheid. Maar het is wel duidelijk dat de overheid hier de grootste faalfactor betreft. Vraag me zf wie hiervoor verantwoordelijk gesteld gaat worden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
quote:Op woensdag 6 februari 2019 15:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Snap ik, maar is te makkelijk. Natuurlijk heeft een fabrikant een zekere (impliciete) blaam.
Het is daarbij vooral de vraag of en in hoeverre je je dat wel echt verweten kan/mag worden.
De Stint 'voldeed' aan de (bewust niet gehandhaafde (en daarmee losgelaten) regels.
Dat er (hoe dan ook) een "makkelijke" schuldige moet gaan zijn, is mij ook duidelijk.
Ik ben hier geneigd dat het vooral de 'overheid' is, die daarbij vanwege nalatigheid, de schuld heeft (en die dat ook doordenkend kan ver(der)/dragen).Vergeet niet dat er tussentijds aanpassingen aan het vehikel zijn gedaan zonder verdere keuringen of kennisgeving. Een makkelijke schuldige? Er zijn enorme flaters begaan en daar mag niemand voor verantwoordelijk worden gesteld?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Hoka Hey!"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |