Zo denk ik er ook over!quote:Op maandag 17 december 2018 12:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan had men de bestuurder iig de schuld gegeven van alle schade, hadden er nog steeds stints rondgereden die op hol kunnen slaan als er een verbinding verbroken wordt en was de bestuurster waarschijnlijk haar baan kwijt geweest omdat ze zo onverantwoord was, want niemand had haar "op hol geslagen" dan werkelijk serieus genomen.
Nou, zal ze achteraf spijt hebben dat ze dat niet gedaan heeft, als ze die mogelijkheid überhaupt gehad heeft, want het ding kan ook wel op hol geslagen zijn toen ze al nagenoeg stil stond, en dus voor de spoorbomen stond, en dan gaan alle internetheld theorieën van "ik had die stint wel even zus of zo bij die trein weggehouden" niet meer op.
Het is totaal zinloos dit soort nonsens te posten dat ze wel zus of zo gedaan had kunnen hebben, zeker zonder kennis van de feiten.
Precies, de kans dat de bestuurder de hoofdoorzaak is van dit drama is nihil. Zeker gezien de al bestaande rapporten.quote:
Is het rapport over de werkelijke oorzaak dan al gepubliceerd? Volgens mij nog niet.quote:Op maandag 17 december 2018 12:36 schreef matspontius het volgende:
[..]
Precies, de kans dat de bestuurder de hoofdoorzaak is van dit drama is nihil. Zeker gezien de al bestaande rapporten.
Misschien controleert men nu voor de zekerheid alles vaker?quote:Op maandag 17 december 2018 12:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is het rapport over de werkelijke oorzaak dan al gepubliceerd? Volgens mij nog niet.
Zoals ik zei zal het rapport van de NFI uiteraard volledig haaks staan op de al bestaande rappportenquote:Op maandag 17 december 2018 12:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is het rapport over de werkelijke oorzaak dan al gepubliceerd? Volgens mij nog niet.
Wie heeft er dan een fout gemaakt de RDW de bouwer of wie, zie het maar een klein beetje als het Brexit dan toch?quote:Op maandag 17 december 2018 13:12 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zoals ik zei zal het rapport van de NFI uiteraard volledig haaks staan op de al bestaande rappporten
Ergens in dit topic staat dat er meer dan een halve minuut zit tussen het eerste belsignaal en het passeren van de trein. Dan heb je dus best even tijd om te reageren. Maar dat ding mocht bestuurd worden door een tiener met een brommer rijbewijs...quote:Op maandag 17 december 2018 12:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan had men de bestuurder iig de schuld gegeven van alle schade, hadden er nog steeds stints rondgereden die op hol kunnen slaan als er een verbinding verbroken wordt en was de bestuurster waarschijnlijk haar baan kwijt geweest omdat ze zo onverantwoord was, want niemand had haar "op hol geslagen" dan werkelijk serieus genomen.
Nou, zal ze achteraf spijt hebben dat ze dat niet gedaan heeft, als ze die mogelijkheid überhaupt gehad heeft, want het ding kan ook wel op hol geslagen zijn toen ze al nagenoeg stil stond, en dus voor de spoorbomen stond, en dan gaan alle internetheld theorieën van "ik had die stint wel even zus of zo bij die trein weggehouden" niet meer op.
Het is totaal zinloos dit soort nonsens te posten dat ze wel zus of zo gedaan had kunnen hebben, zeker zonder kennis van de feiten.
Je gaat er zonder de feiten dus al vanuit dat dat ding al ruim vantevoren op hol geslagen was.quote:Op maandag 17 december 2018 13:34 schreef nanuk het volgende:
[..]
Ergens in dit topic staat dat er meer dan een halve minuut zit tussen het eerste belsignaal en het passeren van de trein. Dan heb je dus best even tijd om te reageren. Maar dat ding mocht bestuurd worden door een tiener met een brommer rijbewijs...
De echte klacht is natuurlijk dat er geen dodemans koordje op zat. Dan had het ding niet snel op hol geslagen.
idd, niets is uitgesloten, maar achteraf praten dat bestuurder de weg op had moeten rijden is wel makkelijk. Als ze dat had gedaan en er was 1 kindje overleden door aanrijding met een auto, dan zouden ze daar ook niet blij mee zijn geweest. Bovendien heb je idd reactietijd en je eerste reflex lijkt mij om te proberen controle terug te krijgen. Eerste reflex lijkt mij niet "oh ik kan niet remmen, laat ik maar meteen de weg op sturen".quote:Op maandag 17 december 2018 13:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je gaat er zonder de feiten dus al vanuit dat dat ding al ruim vantevoren op hol geslagen was.
Als er een defect ontstond vlak voor de spoorbomen dan gaan al die mooie theorieën niet op, al die "had ze dat ding maar op z'n kant moeten gooien of tegen een boom moeten zetten" gaan alleen maar op als hij al ruim van tevoren op hol sloeg, niet als dat op het laatste moment gebeurde.
Daarbij word ik ook een beetje moe van die constante 16-jarige met een brommerrijbewijs vergelijking, hij werd niet bestuurd door een 16-jarige met een brommerrijbewijs, hij werd door een vrouw van in de 30 bestuurd, en de kans is groot dat zij ook gewoon een autorijbewijs had.
Dus ja, er was van alles mis met de stint, inclusief de eisen die aan de bestuurder gesteld worden, maar om dan maar te roepen dat die bestuurder maar wat anders had moeten doen is gewoon echt heel erg dom als je niet weet wat er exact gebeurd is, en feitelijk weet nog nagenoeg niemand dat. We weten alleen dat er zeer ernstige problemen konden optreden bij die stint als er een kabelbreuk was.
Vergeet ook niet dat je de trein hoort aankomen - wat een paniek maakt er dan van je meester als je een bak met 5 kleine kinderen niet meer in de hand hebt. Makkelijk praten vanachter je pc wat die vrouw wel of niet had moeten doen. Blinde paniek, split second - probeer dan nog maar eens rationeel te handelen.quote:Op maandag 17 december 2018 13:59 schreef Loohcs het volgende:
[..]
idd, niets is uitgesloten, maar achteraf praten dat bestuurder de weg op had moeten rijden is wel makkelijk. Als ze dat had gedaan en er was 1 kindje overleden door aanrijding met een auto, dan zouden ze daar ook niet blij mee zijn geweest. Bovendien heb je idd reactietijd en je eerste reflex lijkt mij om te proberen controle terug te krijgen. Eerste reflex lijkt mij niet "oh ik kan niet remmen, laat ik maar meteen de weg op sturen".
Zie dat die persoon maar eens tussen de oren uit te krijgen, ik zou er mee rond blijven lopen!quote:Op maandag 17 december 2018 14:08 schreef matspontius het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat je de trein hoort aankomen - wat een paniek maakt er dan van je meester als je een bak met 5 kleine kinderen niet meer in de hand hebt. Makkelijk praten vanachter je pc wat die vrouw wel of niet had moeten doen. Blinde paniek, split second - probeer dan nog maar eens rationeel te handelen.
Daarbij denk ik dat die vrouw geen enkele blaam treft en dat de falende constructie van de Stint de oorzaak is. Dat zullen we dan wel in het rapport van de NFI lezen.
Je hebt dan echt een verkeerde indruk. Ook mij raak het zeer en de reden om mij er inhoudelijk in te willen verdiepen. Ik weet dat het bijzonder gevoelig ligt. Mijn excuses dat ik iemand boos maak(te) en goed dat ook op waarde te schatten.quote:Op maandag 17 december 2018 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ook deze opmerking 'past zo lekker' en is makkelijk typen vanachter je computer. Falen van de Stint en/of een inschattingsfout van de begeleidster.. het is allemaal mosterd na de maaltijd. Er zijn 4 kinderen overleden en vele mensen (waaronder de 2 zwaargewonden) hebben een levenslang trauma waar ze mee om zullen moeten gaan. Die stoere praat over 'als ik dat ding had bestuurd was er niets gebeurd' is echt om te kotsen
Chapeau voor het heldere relaas - ze hebben nog een functie vrij bij het NFIquote:Op dinsdag 18 december 2018 16:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je hebt dan echt een verkeerde indruk. Ook mij raak het zeer en de reden om mij er inhoudelijk in te willen verdiepen. Ik weet dat het bijzonder gevoelig ligt. Mijn excuses dat ik iemand boos maak(te) en goed dat ook op waarde te schatten.
Wat niet wegneemt om, ms voor jou e.a. te, zakelijk te spreken over de situatie.
Een ongeluk is een noodlottige combinatie van factoren met een triest resultaat van/voor materiaal, omstandigheden en betrokkenen.
Men kan inhoudelijke discussie(s) vanwege allerlei gevoeligheden willen uitstellen tot "het rapport" er is om dat dan (ook) kritiekloos te aanvaarden.
In dat geval dient elk onderwerp waar slachtoffers zijn gevallen maar beter vermeden te worden om genoemd te worden (in het nieuws).
Alleen maar ach-en-wee mogen roepen is - iig voor mij - buiten medeleven tonen ook niet echt zinnig.
Hieronder een verdere bijgestelde analyse. Duik weg wanneer je dat niet wilt lezen.
We weten nu sws dat de Stint met (feitelijk, impliciete) instemming van de overheid, niet voldeed aan "eisen" bron:TNO.
Of dat werkelijk de oorzaak was en het ongeluk bij het wel voldoen aan die basale eisen, had kunnen voorkomen is/blijft onduidelijk. Gezien schade aan de Stint zelf (detailfoto's, die ik beter weglaat) zal het technisch moeilijk zijn om dat achteraf eenduidig vast te stellen.
Wat ik nu begrijp is dat de Stint ws normaal tot vlak voor de reeds gesloten slagboom is komen aan rijden.
Toen de bestuurder (ongetwijfeld) remde, ging of lukte dat niet, iig onvoldoende of versnelde het voertuig daarbij zelfs. Het voertuig is fors door de slagboom gereden, die daarbij afbrak.
De slagboom is stevig maar ook ontworpen bron: ISV20432 dat voertuigen de slagboom kunnen doorbreken om zo te voorkomen dat zij anders voor/achter de overweg worden tegengehouden.
Hierna kwam de Stint (besturing mogelijk beschadigd door afgebroken slagboom ?) tot geblokkeerde stilstand, halverwege het spoor. Luttele seconden voordat de trein die overweg ging passeren.
Hier helpt, dus eens met de forse kritiek; geen enkele ervaring noch certificaat, beremming, signalering, waarschuwing of wat dan ook.
Naast (ws ingesnoerde?) kinderen er uit te halen kan men proberen (wat volgens ooggetuigen ook met verve gedaan) de relatief zware Stint te verplaatsen.
Hiervoor moet men naast kracht ook de (geest hebben om) de Stint in de vrijloop te (kunnen) zetten wat in die (paniek?) situatie een onmogelijk ingewikkelde handeling is (zie TNO rapport: vrijloop schakelaar onderaan opstaptrede).
Al met al, een kansloze situatie met het uiterst trieste resultaat tot gevolg.
Strikt genomen is het een onvermijdbaar ongeluk waarbij het Stint-voertuig om wat voor reden dan ook, is doorgeschoten tot op halverwege de overweg waarna het zich daar niet tijdig meer kon verwijderen en het noodlot toesloeg.
Kil gezegd, kan dit ook net zo goed gebeuren met eender auto's, busjes etc.etc.
En als je geen oogkleppen op hebt, kun je overduidelijk zien dat de stint een major factor is bij dit dramatische ongeval.quote:Op maandag 17 december 2018 11:02 schreef Vallon het volgende:
Laten we het houden op een "onervaren" bestuurder (nofi) die in paniek raakte.....
Waarbij ik sws ondersteun dat er minstens toch een soort van rijbewijs moet zijn om een bakkie te rijden, hoewel ik betwijfel of dit echt iets had voorkomen. Paniek is een raar ding.
Wanneer ik ergens op afstorm, wijk ik uit of leg desnoods het voertuig (in mijn geval motor) op z'n kant. Buiten dat ver vooruit anticiperen key is. Alles is beter dan ergens frontaal op te knallen en ja dat leer je (wel af). Wederom toegegeven dat dit soort opmerkingen altijd als verbrande as achteraf in de kont worden ingebracht.
FF rekenen..... Stint rijdt met zeg 17km/h op slagbomen af die - volgens norm - minimaal 25 seconden van te voren de trein signaleren en de slagbomen zijn uiterlijk 10 seconden voordat de trein langs raast; dicht. Hiermee heb je dus tussen de 50 en 125 meter om wat slimmers te doen dan rechtdoor de slagboom te rijden.....
NB Bron : rdw-spoorweg instructie
Een ongeluk is altijd een combinatie van factoren die verkeerd samenkomen waarbij je (juist) niet alleen moet kijken naar de makkelijkste bijdrage.
Ik zit er midden in dus mijn ervaring is real-time en niet van tv.quote:* Vallon kijkt wel 's aircrash investigation..... erg verhelderend om je kijkhoek te bezien
en te leren van andermans jammerlijke ongelukken.
Maar dat gebeurt dus blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 18 december 2018 16:33 schreef Vallon het volgende:
Strikt genomen is het een onvermijdbaar ongeluk waarbij het Stint-voertuig om wat voor reden dan ook, is doorgeschoten tot op halverwege de overweg waarna het zich daar niet tijdig meer kon verwijderen en het noodlot toesloeg.
Kil gezegd, kan dit ook net zo goed gebeuren met eender auto's, busjes etc.etc.
quote:Op vrijdag 21 december 2018 10:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:[..]En als je geen oogkleppen op hebt, kun je overduidelijk zien dat de stint een major factor is bij dit dramatische ongeval.
[..]
Ik zit er midden in dus mijn ervaring is real-time en niet van tv.
Daarnaast is een luchtvaart ongeval vergelijken met dit ongeval een enorm zwaktebod.
Het is een stuk handiger om inhoudelijk te reageren dan aan te sturen op karakter.quote:Op vrijdag 21 december 2018 10:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt dus blijkbaar niet.
Wanneer wordt je nu eens wakker?
Normaliter wel, maar aangezien je alle inhoudelijke opmerkingen negeert, wordt het in dit geval duidelijk dat jouw karakter verblindend werkt.quote:Op vrijdag 21 december 2018 20:38 schreef Vallon het volgende:
Het is een stuk handiger om inhoudelijk te reageren dan aan te sturen op karakter.
er zat toch niets in jouw hoofd??quote:Op zondag 23 december 2018 14:09 schreef john2406 het volgende:
Ik kijk ook tv, voornamelijk onzin, om mijn hoofd leeg te kunnen maken, al is het maar voor even.
ja dat is beter jaquote:Op vrijdag 21 december 2018 10:29 schreef Basp1 het volgende:
Gewoon russische spoorwegovergangen maken waarbij uit de grond ook iets omhoog klapt en de stint dus nooit door had kunnen rijden.
https://goo.gl/images/RPQXhE
Ik schrijf wel meer waar ik niet achter sta hoor, of wat ik liever anders zie, echter wie ben ik, een klein radartje wat men missen kan als kiespijn denk ik?quote:Op zondag 23 december 2018 14:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zat toch niets in jouw hoofd??
Dat zei je laatst
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |