abonnement Unibet Coolblue
pi_183746652
Vrouwen gaan gemiddeld na 7,6 jaar vreemd. Ook ik ga gebukt onder de seven year itch, alleen manifesteert die zich op een andere manier: ik moet verhuizen. En dus heb ik met mijn lief een nieuw huis gekocht, 7,6 jaar na de aankoop van onze huidige woning.

Het is een kluswoning. Zijn jullie dan handig? hoor ik jullie denken. Nee, wij zijn niet handig. En we zijn ook niet erg avontuurlijk. Niks voor ons eigenlijk, zo'n verbouwproject. Als dat maar goedkomt. Ik hoop dat jullie eens mee willen denken en zinnig advies willen geven als ik een van de duizenden beslissingen moet nemen die nog gaan komen.

De laatste update, panoramafoto's van de begane grond en eerste verdieping:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De dakkapel zit erop. Gelukkig maar, want het gaat vanavond sneeuwen. Er is ook begonnen met het aanbrengen van isolatiemateriaal:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn twee dakramen vervangen en er is er één toegevoegd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is waar we het voor doen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183747033
Ziet er goed uit, Claudia! Leuk en ook gek idee dat jullie daar volgend jaar de kerstboom van optuigen. ~:)
Is dat zo?
pi_183747038
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 december 2018 17:16 schreef Smallish het volgende:
Ziet er goed uit, Claudia! Leuk en ook gek idee dat jullie daar volgend jaar de kerstboom gaan optuigen. ~:)
Is dat zo?
pi_183747045
Sorry, valse start van je nieuwe topic..
Is dat zo?
pi_183747175
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 17:17 schreef Smallish het volgende:
Sorry, valse start van je nieuwe topic..
Och, het is al deel 3. c_/

Misschien volgend jaar geen kerstboom van Ikea, maar een met kluit en dan in de tuin planten! ~:)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183747301
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 16:51 schreef Claudia_x het volgende:
seven year itch, alleen manifesteert die zich op een andere manier: ik moet verhuizen
mwaaagh je kan toch ook gewoon verhuizen omdat een je ander huis leuker vind ofzo?
pi_183747348
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 17:30 schreef possetje het volgende:

[..]

mwaaagh je kan toch ook gewoon verhuizen omdat een je ander huis leuker vind ofzo?
Dat kan, alleen is dit huis volgens m'n zoon nogal 'versleten'.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183748981
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 17:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat kan, alleen is dit huis volgens m'n zoon nogal 'versleten'.
Versleten. :D

Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar als hij jong is wellicht zijn halve leven daar gewoond? Dan lijkt het natuurlijk erg lang voor hem. :P
Is dat zo?
pi_183749612
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 december 2018 19:04 schreef Smallish het volgende:

[..]

Versleten. :D

Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar als hij jong is wellicht zijn halve leven daar gewoond? Dan lijkt het natuurlijk erg lang voor hem. :P
Toen de kinderen heel jong waren, noemden ze oude huizen die we op vakantie tegenkwamen 'versleten'. We vonden dat komisch. Ze hadden wel meer van die grappige benamingen. Het gezicht van hun oma was bijvoorbeeld 'gesmolten'.

De kinderen zijn natuurlijk een nieuwbouwwoning gewend - al het overige is al gauw oud en lelijk. Dat vinden ze dus van ons nieuwe huis. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183749955
Iemand een briljante tip voor goedkope, leuke badkamertegels?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183750499
Gesmolten. O+ Klinkt gewoon lief.

Geen tips voor goedkope tegels hier.
Is dat zo?
  zaterdag 15 december 2018 @ 20:18:55 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183750501
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 19:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Toen de kinderen heel jong waren, noemden ze oude huizen die we op vakantie tegenkwamen 'versleten'. We vonden dat komisch. Ze hadden wel meer van die grappige benamingen. Het gezicht van hun oma was bijvoorbeeld 'gesmolten'.

De kinderen zijn natuurlijk een nieuwbouwwoning gewend - al het overige is al gauw oud en lelijk. Dat vinden ze dus van ons nieuwe huis. :+
Ik houd echt veel meer van oude huizen. En oude tuinen almhelemaal
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183750683
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 20:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik houd echt veel meer van oude huizen. En oude tuinen almhelemaal
Ik vind best wel veel leuk, behalve (in volgorde van belang):

- een onpraktisch huis of een huis met weinig comfort
- een nieuw huis dat eruit probeert te zien als een oud huis - of andersom
- eenheidsworst en inwisselbaarheid
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183750689
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 december 2018 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
Iemand een briljante tip voor goedkope, leuke badkamertegels?
Gewoon bij Hornbach?
Toen ik daar vaker kwam, was ik best verrast.
(onze keus van mosategels lag daar 6 maanden later ook.
Ander merk en ietsjes goedkoper. 😠

Goed om te zien hoe gedegen jij, de archtect en aannemer met zijn mannen de renovatie aanpakt. >:O
pi_183750739
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 20:25 schreef AnneX het volgende:

[..]

Gewoon bij Hornbach?
Toen ik daar vaker kwam, was ik best verrast.
(onze keus van mosategels lag daar 6 maanden later ook.
Ander merk en ietsjes goedkoper. 😠

Goed om te zien hoe gedegen jij, de archtect en aannnemer met zijn mannen de renovatie aanpakt. >:O
Ik zit er toevallig net te kijken! En mijn oog viel bijvoorbeeld op:







Hm, ik zit geloof ik in een zwarte fase. Het is geen goed moment voor grote beslissingen als ik een fase doormaak.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183750803
Ik heb het gevoel dat ik maar wat aanklooi, hoor. Ik ben al dagen bezig een sanitairlijst te maken en ik kom er steeds meer achter dat ik noodzakelijke dingen vergeet, zoals inbouwkranen en sifons.

Nou ja, ik ben er inmiddels bijna uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 15 december 2018 @ 22:26:04 #17
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_183753469
Mooie tegeltjes hoor, zeker als je het als accent gebruikt.

Naast Hornbach hebben wij ook goede ervaringen met Bauhaus. Die zijn alleen nogal gespreid in NL. Moet je maar net mazzel hebben dichtbij een filiaal te wonen of bereid zijn ernaartoe te rijden. Hun Duitse site geeft wel een beeld van het assortiment. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_183754092
Het tweede voorbeeld van tegels ligt op onze douchevloer, toevallig 😜.
Oók niet vsn hornbach.
Omdat een badkamermeneer aanraadde als antislip vsnwege de (vele) groeven.
Later kwam ik bij tante, die 40 jaar in een flat woonde, waar dezelfde (?) op de muur naast delift waren geplakt. _O-
Hier zijn het vierkante 25x25 in “mozaiek” gefreesd ( of zo) .
Plan je nog wel een (betegeld) zitje in de douche! Zó handig.

De bovenste vind ik fraai - zo ver van belang - licht van kleur, toont niet zo snel kalkvlekken als je een argument wilt...
pi_183754135
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 20:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zit er toevallig net te kijken! En mijn oog viel bijvoorbeeld op:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hm, ik zit geloof ik in een zwarte fase. Het is geen goed moment voor grote beslissingen als ik een fase doormaak.
Ik heb die laatste zwarte, maar dan in het wit met donkere voeg. Vind ze nog steeds tof. Vind de marmer wel wat luxer overkomen.
pi_183754205
Ik hou van de hornbach. Hebben echt zoveel goed spul voor een iets fijner prijsje.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_183759476
Pracht project.

Waar ligt het? Jan Groen is een goede tip voor tegels. Dat ligt bij Zoetermeer.
Laat die handjes wapperen!
pi_183771398
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 22:48 schreef AnneX het volgende:
De bovenste vind ik fraai - zo ver van belang - licht van kleur, toont niet zo snel kalkvlekken als je een argument wilt...
En past bij de Escherfase waar we in zitten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183771825
Misschien wel aardig: een aantal 3D-impressies.

Achtergevel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woonkamer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doorkijkje naar zolder vanaf de trap van de begane grond naar de eerste verdieping. Hier zat het oude trapgat. Dat maken we niet dicht, maar laten we open en zetten we af met glas:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Badkamer met een plaatje van het bad dat ik heb uitgekozen en een impressie van het badmeubel (deels maatwerk, deels Ikea):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De zolder. De inbouwkasten laten we nog niet meteen maken. Ik wil de ruimte eerst een tijdje ervaren (en geld sparen...):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183785298
Gaaf om de vooruitgang te zien! En ja, veel keuzes he...

Ik vind al die tegels leuk! Vooral de zeshoeken (die zag ik trouwens ook in marmer - maar is marmer niet heel erg Instagram-anno-2018? Of is het gewoon mooi? Dat zijn dan de vragen die ik mezelf stel...)
pi_183789168
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 20:19 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien wel aardig: een aantal 3D-impressies.

Achtergevel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woonkamer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doorkijkje naar zolder vanaf de trap van de begane grond naar de eerste verdieping. Hier zat het oude trapgat. Dat maken we niet dicht, maar laten we open en zetten we af met glas:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Badkamer met een plaatje van het bad dat ik heb uitgekozen en een impressie van het badmeubel (deels maatwerk, deels Ikea):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De zolder. De inbouwkasten laten we nog niet meteen maken. Ik wil de ruimte eerst een tijdje ervaren (en geld sparen...):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tof om te zien die 3D impressies!
Geeft goed beeld.
pi_183790357
Het is een heel karwei, aar het wordt zo tof! O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_183793812
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 14:21 schreef yinu het volgende:
Gaaf om de vooruitgang te zien! En ja, veel keuzes he...

Ik vind al die tegels leuk! Vooral de zeshoeken (die zag ik trouwens ook in marmer - maar is marmer niet heel erg Instagram-anno-2018? Of is het gewoon mooi? Dat zijn dan de vragen die ik mezelf stel...)
Dat zijn precies de vragen die ik mezelf ook stel. :Y) Om die reden ben ik uiteindelijk niet voor zwarte kranen gegaan. En omdat ze duurder zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183793936
Vandaag heb ik mijn eerste sanitairbestelling geplaatst omdat bepaald spul ineens al 'in de eerste helft van week 1 van januari 2019' binnen moet zijn (zo luidt de opdracht van de aannemer). Het gaat hard! Ze lopen voor op de planning.

Ik heb uiteindelijk vier online zaken geselecteerd waar ik verschillend spul bij bestel. Dat scheelt vele honderden euro's, zelfs in vergelijking met één relatief goedkope online zaak selecteren en daar om een korting vragen. Als ik het vergelijk met bestellen in een fysieke winkel en daar een korting krijgen, dan scheelt het enkele duizenden euro's.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183793981
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 21:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat zijn precies de vragen die ik mezelf ook stel. :Y) Om die reden ben ik uiteindelijk niet voor zwarte kranen gegaan. En omdat ze duurder zijn.
Ik zie wel eens zwarte kranen die intensief gebruikt worden, bijvoorbeeld in horeca-toiletruimtes, en dan vind ik ze er niet mooier op worden. Dan denk ik altijd dat dat in een gewoon huis ook wel zo zal zijn na verloop van tijd...

Over marmer ben ik nog niet uitgedacht. Zeker niet in combinatie met grafische patronen. Die zwarte zeshoekjes vind ik dan wel weer tijdloos.
pi_183794091
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 21:16 schreef yinu het volgende:

Over marmer ben ik nog niet uitgedacht. Zeker niet in combinatie met grafische patronen. Die zwarte zeshoekjes vind ik dan wel weer tijdloos.
Marmer op zich is wel weer tijdloos. Het is meer die combinatie met een geografisch geometrisch patroon...

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 17-12-2018 21:26:57 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183794173
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 21:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Marmer op zich is wel weer tijdloos. Het is meer die combinatie met een geografisch patroon...
Klopt, ja.

Goed gedaan qua bestellingen trouwens. En fijn dat ze voorlopen op schema!
pi_183794203
Wat ik heerlijk vind aan een architect die bouwbegeleiding doet is dat ik niet overal bij hoef te zijn en het toch nog allemaal goedkomt. Vandaag kon ik er niet zijn en er zijn weer 101 dingen besproken, zoals:

- het weglaten van ventilatieroosters in een aantal ramen omdat ze er niet echt nodig zijn en niet zo fraai zijn;
- het net iets anders in elkaar zetten van de voordeur zodat die eruit ziet als een deur uit één paneel;
- het plaatsen van een radiator in de kelder (de vloer in de hal op de begane grond is niet dik genoeg voor vloerverwarming en dit is een goede oplossing om dat gedeelte van het huis warm te krijgen);
- maten van kozijnen die toch net iets afwijken;
- de plaats van muurtjes die nog worden opgetrokken;
- de wijze van afwerken op talloze plaatsen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183794404
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 21:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat zijn precies de vragen die ik mezelf ook stel. :Y) Om die reden ben ik uiteindelijk niet voor zwarte kranen gegaan. En omdat ze duurder zijn.
Wij hebben ook bij de hornbach onze vloertegeltjes gekocht. Lang opzoek geweest naar betaalbare zeshoekjes. Uiteindelijk bij de hornbach geslaagd voor een fractie van de prijs tov speciaal zaken.



Edit: negeer de zooi even... en de plint ontbreekt nog ;)
pi_183794426
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 21:29 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Wij hebben ook bij de hornbach onze vloertegeltjes gekocht. Lang opzoek geweest naar betaalbare zeshoekjes. Uiteindelijk bij de hornbach geslaagd voor een fractie van de prijs tov speciaal zaken.

[ afbeelding ]
Ik vind ze geweldig! Mooie kleur ook, al is grijs voor ons geen optie omdat de vloer (industriële egaline) al grijs is.

Zie ik goed dat jullie geen tegels op de muur hebben? En wat wordt jullie plint?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183794666
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 21:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind ze geweldig! Mooie kleur ook, al is grijs voor ons geen optie omdat de vloer (industriële egaline) al grijs is.

Zie ik goed dat jullie geen tegels op de muur hebben? En wat wordt jullie plint?
Klopt, alleen in de douche zelf hebben we tegels (60x30). Verder geen tegels, gewoon gestucte muren. De plint wordt van watervast mdf. Die loopt mooi door vanuit de rest van de kamer. Maar ik heb nog geen tijd gehad om deze te bevestigen.... :)

Onze tweede badkamer is geen aparte kamer maar loopt door vanuit onze slaapkamer. Beetje lastig uitleggen.
pi_183794777
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 21:39 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Klopt, alleen in de douche zelf hebben we tegels (60x30). Verder geen tegels, gewoon gestucte muren. De plint wordt van watervast mdf. Die loopt mooi door vanuit de rest van de kamer. Maar ik heb nog geen tijd gehad om deze te bevestigen.... :)

Onze tweede badkamer is geen aparte kamer maar loopt door vanuit onze slaapkamer. Beetje lastig uitleggen.
In snap het helemaal. Ik vind het heel mooi, zo weinig mogelijk tegels in de badkamer. Dat geeft mij meer een kamergevoel en minder het gevoel van een slachthuis of restaurantkeuken (ik noem maar wat).

Ik heb nog geen idee wat ik precies in de badkamer wil doen qua kleur en tegels. Er moeten wel tegels in het douchegedeelte. Ik kan daar een mooie tegel nemen, maar die zie je meestal niet. Misschien maar voor gewoon wit gaan. De muur bij het bad zou een mooie plek zijn voor een bijzondere tegel, maar ik zou die muur ook juist kunnen verven in een kleur. Keuzes, keuzes. Zucht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183794930
Ik ben uiteindelijk trouwens toch voor een douchebak gegaan, met dank aan SV-tje! En niet een van acryl, maar deze:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183795093
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 21:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In snap het helemaal. Ik vind het heel mooi, zo weinig mogelijk tegels in de badkamer. Dat geeft mij meer een kamergevoel en minder het gevoel van een slachthuis of restaurantkeuken (ik noem maar wat).
Precies om die reden loopt bij ons de slaapkamerplint ook door. Een tegelpint geeft idd een slachthuis gevoel, en onze douche is verder helemaal afgesloten dus vocht komt er toch niet op.

Al die keuzes is idd een ding. En op Pinterest e.d vind je steeds weer iets wat ook leuk is... Ik ben blij dat het nu soort van af is..... :)
pi_183795418
Pinterest:







Dan gaat mijn voorkeur uit naar 3. En dan zo'n kleur groen op het het muurtje bij het bad?



[ Bericht 10% gewijzigd door Claudia_x op 17-12-2018 22:11:41 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183796186
Ow...de bovenste plaat...door de verlichting sparkelt het.
De overige zijn dooie plaatjes. imho.
pi_183798538
Mijn supergoedkope matte witte tegels van de Hornbach lijken trouwens wel snel te beschadigen; op meerdere plekken zitten er donkere vegen/krassen die ik er nog niet uit heb gekregen. Beetje zoals bij gestucte muren als je er tegenaan bent gelopen. Ik zou bij hornbach niet voor de allergoedkoopste optie gaan.
pi_183799201
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben uiteindelijk trouwens toch voor een douchebak gegaan, met dank aan SV-tje! En niet een van acryl, maar deze:

[ afbeelding ]
Graag gedaan! Door jouw sfeerplaatjes ga ik twijfelen over tegeltjes boven het werkblad in de waskamer (waar tegels niet nodig zijn, maar misschien wel heel leuk) en een nisje bij het bad.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator dinsdag 18 december 2018 @ 08:47:58 #43
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_183802164
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 21:14 schreef Claudia_x het volgende:
Vandaag heb ik mijn eerste sanitairbestelling geplaatst omdat bepaald spul ineens al 'in de eerste helft van week 1 van januari 2019' binnen moet zijn (zo luidt de opdracht van de aannemer). Het gaat hard! Ze lopen voor op de planning.

Ik heb uiteindelijk vier online zaken geselecteerd waar ik verschillend spul bij bestel. Dat scheelt vele honderden euro's, zelfs in vergelijking met één relatief goedkope online zaak selecteren en daar om een korting vragen. Als ik het vergelijk met bestellen in een fysieke winkel en daar een korting krijgen, dan scheelt het enkele duizenden euro's.
Ik ken dat, toen wij met de badkamer bezig gingen (en die is best klein +/- 3m bij 1,80m oid.) hebben we twee keer geloof ik een complete offerte bij een badkamer speciaalzaak laten maken om een beeld te krijgen wat mogelijk is in die ruimte.

Uiteindelijk heel andere keuzes gemaakt wat betreft het sanitair (wel A merken!); en gekozen voor een ruimtebesparend kunststof bad i.p.v. een gewoon rechthoekig bad. Scheelde echt duizenden euro's in verhouding met de offertes van de badkamerspeciaalzaken, terwijl wij helemaal niet overdreven luxe en/of een duur badkamermeubel hebben.
pi_183802632
Die kleur groen O+
  dinsdag 18 december 2018 @ 09:39:17 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183802736
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
Pinterest:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dan gaat mijn voorkeur uit naar 3. En dan zo'n kleur groen op het het muurtje bij het bad?

[ afbeelding ]
Oh, die bovenste O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183812370
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, die bovenste O+
Als ik zoiets zie, dan denk ik: ideale plaats delict voor Dexter.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 18 december 2018 @ 18:13:21 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183812715
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Die kleur groen O+
Ja he! Dat vind ik ook! O+
***
pi_183812752
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 december 2018 17:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als ik zoiets zie, dan denk ik: ideale plaats delict voor Dexter.
-O-
Bad en tegelwand én verlichting zijn fraai.
Denk je er ook over na, hoe je het achter het bad drooghoudt op de vloer?
Dat viel mij tegen: inloopdouche eerst nog aantrekken en dan pas uitlopen. >:O

Ook pas jaren later ontdekte ik dat er speciale (kleine) wissers met rondom rubber.
Helaasch had mn.AnneX de ordinaire ruitenwisser ( met metalen hoekjes 😳) grondig gebruikt en strepen/micro beschadigingen getrokken op de tegels in de hoeken. :X

[ Bericht 36% gewijzigd door AnneX op 18-12-2018 18:20:35 ]
pi_183813006
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:15 schreef AnneX het volgende:

[..]

-O-
Bad en tegelwand én verlichting zijn fraai.
Het is ook niet lelijk, hoor! Maar ik vind badkamers zo klinisch. Dat komt denk ik door de vele gladde, harde en vaak glanzende oppervlakken. Tegenwoordig heb je meer mat spul op de markt en dat helpt wel. (Al koop ik dat dan weer niet omdat het duurder is).

quote:
Denk je er ook over na, hoe je het achter het bad drooghoudt op de vloer?
Dat viel mij tegen: inloopdouche eerst nog aantrekken en dan pas uitlopen. >:O
Ik heb nu een inloopdouche en het valt me juist mee hoe droog het blijft als de ruimte maar diep genoeg is. Maar onze huidige douche is wel wat dieper. Ach ja, zien we dan wel weer.

quote:
Ook pas jaren later ontdekte ik dat er speciale (kleine) wissers met rondom rubber.
Helaasch had mn.AnneX de ordinaire ruitenwisser ( met metalen hoekjes 😳) grondig gebruikt en strepen/micro beschadigingen getrokken op de tegels in de hoeken. :X
}:|
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183813014
Tip: onze witte muur tegels zijn van afstand wit, maar hebben als je goed kijkt een heel subtiel grijs motief, een soort streepjes. Daar zie je dus niets op. We hebben als test voor bij het aanrecht ook echt super mooie matte witte tegels, maar als daar druppels op komen en ze drogen op, zie je daar juist alles op. Ook nog iets om rekening mee te houden.
Ik vind het groene plaatje O+ maar ja, ik O+ groen dus dat was te voorspellen
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_183813066
Ik vind dat groen ook heel geweldig. Het gaat sowieso ergens terugkomen, al zal het moeilijk zijn een kleur te vinden die dit groen evenaart omdat het niet egaal is. Misschien moet ik een soort krijtverf zoeken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183813179
Intussen ben ik naar een alternatief voor een houten balustrade aan het kijken:





Het kan ook d.m.v. een net.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183815156
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind dat groen ook heel geweldig. Het gaat sowieso ergens terugkomen, al zal het moeilijk zijn een kleur te vinden die dit groen evenaart omdat het niet egaal is. Misschien moet ik een soort krijtverf zoeken.
In de badkamer is een glazen afscheiding met soort vensterbank.
Daar staan kamerpalmen. Oók groen.
In de hete zomer ging het niet goed. Toen was het inderdaad klinisch deaud.
Tja, mijn topic dd. 2006 is volkomen verprutst, omdat photobucket de foto’s niet meer laat zien.
Anders had ik wel gelinkt voor een indruk.
pi_183815334
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:08 schreef AnneX het volgende:

[..]

In de badkamer is een glazen afscheiding met soort vensterbank.
Daar staan kamerpalmen. Oók groen.
In de hete zomer ging het niet goed. Toen was het inderdaad klinisch deaud.
Tja, mijn topic dd. 2006 is volkomen verprutst, omdat photobucket de foto’s niet meer laat zien.
Anders had ik wel gelinkt voor een indruk.
Heb je gecheckt? Photobucket laat de foto's weer zien namelijk (met een watermerk eroverheen :') )
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_183815651
Ik heb trouwens ook waterdichte stuuk in de badkamer. Met een coating erover.


Ik heb de stukadoor ook gevraagd of beton-ciré ook een goed alternatief zou zijn, maar hij zei dat ik dat niet kon betalen O+.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_183815656
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Heb je gecheckt? Photobucket laat de foto's weer zien namelijk (met een watermerk eroverheen :') )
Ow...wat een goeie tip. w/ dankjewel.
Nou, een linkje dan K&W / Strippen en Bouwen voor een indruk.
pi_183816139
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:23 schreef sigme het volgende:
Ik heb trouwens ook waterdichte stuuk in de badkamer. Met een coating erover.
[ afbeelding ]

Ik heb de stukadoor ook gevraagd of beton-ciré ook een goed alternatief zou zijn, maar hij zei dat ik dat niet kon betalen O+.
Ik snap niet dat mijn aannemer niet met een betaalbare, waterdichte stuc-optie komt. Misschien toch maar eens doorvragen bij zijn stukadoor.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183816154
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:23 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ow...wat een goeie tip. w/ dankjewel.
Nou, een linkje dan K&W / Strippen en Bouwen voor een indruk.
Staat je badkamer er wel in?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 18 december 2018 @ 21:18:27 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183817048
Ik vind dat heel mooi Seven! :Y
***
pi_183817133
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Staat je badkamer er wel in?
Ergens.
Voor een indruk van planten, en om jouw topic niet helemaal te vervuilen, onder spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let niet op de rommel🤪
pi_183825860
Planten maken de ruimte meteen wat huiselijker. Wij hebben er alleen zo weinig ruimte voor straks - en ze mogen natuurlijk het uitzicht niet blokkeren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 19 december 2018 @ 12:05:35 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183825891
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:21 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ergens.
Voor een indruk van planten, en om jouw topic niet helemaal te vervuilen, onder spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let niet op de rommel🤪
Oh, zo'n zitje zag ik pas bij een badkamerboer ook al, en toen vond ik het zo'n geweldig idee O+
Alleen met een inloopdouche die aan 2 kanten open is (doorloopdouche?) is dat niet zo makkelijk natuurlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183825967
Ik heb net een groot deel van het sanitair besteld. Ik ben bij de Sanitairwinkel geweest, waar ik ook alles online had kunnen bestellen. (Ik vind het fijn om in persoon vragen te kunnen stellen en dat blijkt telkens maar goed ook, want ik zie voortdurend dingen over het hoofd.) Een aanrader die zaak. Ze zijn overall goedkoper dan de Badkamerwinkel en als je bij een andere zaak hetzelfde product voor een lagere prijs ziet, dan gaan zij ook op dat bedrag zitten. En ik ben gewoon goed geholpen.

Een paar dingen bestel ik wel elders omdat ze niet hetzelfde product hebben en het vergelijkbare product duurder is (denk aan douchebak en bad).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183833807
Mensen, we leven in een geweldige tijd.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183834188
quote:
14s.gif Op woensdag 19 december 2018 18:07 schreef Claudia_x het volgende:
Mensen, we leven in een geweldige tijd.

Ha die hebben wij ook :+ wel oppassen met spatjes
I solemnly swear i'm up to no good
pi_183834552
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 18:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ha die hebben wij ook :+ wel oppassen met spatjes
Waarom? Zit er bleek in het schoonmaakmiddel?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183834650
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 18:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waarom? Zit er bleek in het schoonmaakmiddel?
Dat kleurtje trekt nogal makkelijk in wc brillen enzo.

Ook niet zomaar iedere goedkope tablet kopen die lossen niet fatsoenlijk op.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_183879008
Het was geen gemakkelijke dag vandaag. Ik had voor het eerst het gevoel dat ik nooit aan de koop van het huis was begonnen als ik had geweten hoe ingrijpend de verbouwing zou worden.

Tegenvaller 1: boven het raam waar de vouwdeur komt blijkt een soort balk van metaal en cement te zitten die er niet makkelijk uit zal komen en zal zorgen voor moeilijkheden met het stutten.
Tegenvaller 2: we moeten het dak repareren.

Heel vervelend dat dit nu pas naar voren komt, vooral de tweede tegenvaller. Het waait momenteel hard en dat maakt duidelijk waar de pijnpunten van het huis zitten. Dat is ergens ook goed natuurlijk, maar financieel valt het niet mee. Ik voel me wat moedeloos.

Goed, foto's. De vloer ter vervanging van de houten vloer op de begane grond ligt al klaar (de aannemer heeft vooralsnog geen moeite om aan materiaal te komen):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ellende boven de toekomstige vouwdeur:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eerste verdieping begint vormt te krijgen. Deurkozijnen van links naar rechts: badkamer, slaapkamer, trap, slaapkamer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De badkamer, waar een foutje is gemaakt omdat de tussenmuren niet tot het plafond moeten lopen (wordt nog rechtgezet):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het hok waar de wasmachine, droger en cv-ketel komen te staan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De zolder, met op de eerste foto links het oude trapgat. Op de tweede foto is een natte plek te zien; door de wind is het een en ander van het dak gewaaid en daardoor is het gaan lekken:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het merendeel van het sanitair is binnen. Ik ben vooral blij met de waskommen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 21 december 2018 @ 18:42:13 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183880389
Oh, lekkage is zo vreselijk, ik word alweer verdrietig als ik je foto zie... trauma hier.
Dus ja, ik kan me goed voorstellen dat de zaken bij elkaar een "mijn god, waar ben ik aan begonnen" gevoel geven.
Sterkte daarmee, het komt wel goed :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 21 december 2018 @ 20:11:32 #70
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_183882113
Vervelend dat gevoel, zeker omdat het tegenvalt en financiële gevolgen heeft. Aan de andere kant is het beter dat je nu de problemen met het dak hebt dan later wanneer het een en ander afgebouwd en afgewerkt is.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_183882114
Oh dat is wel balen zeg.

Verbouwingen vragen ook best veel van een mens. En dan is het niet zo gek dat je af en toe er helemaal doorheen zit. Wij hebben vandaag ook zo'n piep dag. Maar uiteindelijk is er straks een prachtig huis en heb je je mooie uitzicht :*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_183923750
Ja, verbouwen gaat zeker met ups en downs... dit soort momenten heb ik ook veel gehad. Op de eerste dag dat de aannemer in mijn huidige huis aan de slag ging met het verwijderen van een schouw, bleek dat één van de dragende plafondbalken in die schouw verankerd zat in plaats van in de muur. Oeps, want de schouw was aan de onderkant al afgebroken. Dat was inderdaad een kostbaar foutje (van de bouwer, want dat had de aannemer ook niet kunnen weten), en ik werd er toen ook uitermate moedeloos van. Maar... uiteindelijk is het opgelost en heb ik elders weer wat besparingen gedaan en kwam het allemaal goed.

Aan het eind vergeet je dit ook weer. Waarschijnlijk ;-)
pi_184092101
Hoe gaat het met jullie verbouwing, Claudia? Loopt het een beetje naar verwachting? :)
Is dat zo?
pi_184093953
quote:
5s.gif Op zondag 30 december 2018 17:50 schreef Smallish het volgende:
Hoe gaat het met jullie verbouwing, Claudia? Loopt het een beetje naar verwachting? :)
Er gebeurt op dit moment niet zoveel omdat de werklui vrij hebben. Komende week komt wel de metselaar. En we hebben een paar dagen geleden de keuken gekocht bij de Ikea.

Wat kost dat veel tijd, een keuken uitzoeken. Het was mijn vierde bezoek aan de Ikea: één keer voor het laten maken van de tekening, twee keer voor het stellen van een vraag, en de vierde keer voor het bestellen. Het bestellen duurde bijna 4 uur (!).

Overigens hebben we nu een andere oplossing voor het werkblad. Het bestaat niet uit twee stukken zoals hieronder, maar uit één stuk. Dat kost wel wat meer geld omdat we een dieper blad nodig hebben.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184094555
:o ;( 4uur?? Wel helemaal naar je zin nu? Wel mooi, zo’n diep blad.
Is dat zo?
pi_184094860
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 19:14 schreef Smallish het volgende:
:o ;( 4uur?? Wel helemaal naar je zin nu? Wel mooi, zo’n diep blad.
Nou ja, de diepte blijft alleen behouden in het rode stuk. De rest wordt weggesneden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 30 december 2018 @ 19:21:01 #77
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184094862
Ik zie nu pas je update van de 21ste, ze zijn wel voortvarend bezig ondanks de tegenvallers! En 4 uur voor een keukenbestelling, why? :@
Resistance is futile.
pi_184094913
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 19:21 schreef Seven. het volgende:
Ik zie nu pas je update van de 21ste, ze zijn wel voortvarend bezig ondanks de tegenvallers! En 4 uur voor een keukenbestelling, why? :@
Het is niet de sterkste kant van de Ikea, de keukenservice. Alleen al op het dubbelchecken door een collega moesten we een half uur wachten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184095395
Oja dat checken duurde hier ook zeker een uur. Nou ja, wij hadden ook geen standaard keuken, dus ik denk dat het daardoor kwam. Het klopte wel allemaal precies, dat wel. Bij gewone keukenzaken is dat natuurlijk een extra afspraak die ze na de eerste tekening doen.
Mooie oplossing zo met het blad!
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_184095682
Wordt een mooie keuken straks ^O^

En ja die tegenvallers zijn herkenbaar, dat heb je nou eenmaal met oudere huizen.
Soms moet je dan van je plannen afwijken als iets niet haalbaar blijkt te zijn.
Of het kost veel tijd.

Tegenvallers, maar ik vind het vaak wel leerzaam.
Bij een volgend project ben je dan vaak alerter op eventuele valkuilen.

Succes verder met de verbouwing, ik blijf volgen :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 30 december 2018 @ 20:16:00 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184097067
Slim, die hoek in het werkblad oplossen met een extra diep blad.
Ben benieuwd hoe dat straks oogt, dat stuk naast die hoge kasten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184162044
Vloer 'leggen' inplannen - check.
Keukeninstallatie inplannen - check.

Dat was nog niet eenvoudig, want de vloer heeft een droogtijd van een week nodig.

Nu vast de verhuizing regelen! Iemand een tip voor een betaalbaar en betrouwbaar bedrijf? Is Studentverhuisservice bijvoorbeeld iets?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:59:28 #83
80382 manny
30 is best veel
pi_184162151
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:47 schreef Claudia_x het volgende:
Vloer 'leggen' inplannen - check.
Keukeninstallatie inplannen - check.

Dat was nog niet eenvoudig, want de vloer heeft een droogtijd van een week nodig.

Nu vast de verhuizing regelen! Iemand een tip voor een betaalbaar en betrouwbaar bedrijf? Is Studentverhuisservice bijvoorbeeld iets?
Hoe ver moet je ?

Als de afstand kort is dan is dit een makkelijke besparing zijn door wat vrienden, familie en andere slachtoffers op te trommelen en ergens een grote bestelbus te regelen; Chinees en bier wel een kostenpost voor opnemen

Toen ik ging verhuizen en verhuisbedrijf heb ingehuurd (had net tweeling van 3 maanden thuis, dus gekozen voor de makkelijke weg) weet ik nog wel dat er flink wat verschil in de offertes zat en dat het een slok op een borrel scheelt als je alles zelf voorbereid. Dus dat die gasten meteen aan de slag kunnen en alles al in dozen klaar staat voor ze.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 2 januari 2019 @ 16:07:55 #84
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184162314
Dat schiet al op als je over dat soort dingen moet nadenken 😀👍
Tijd voor een foto update?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_184162376
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:59 schreef manny het volgende:

[..]

Hoe ver moet je ?

Als de afstand kort is dan is dit een makkelijke besparing zijn door wat vrienden, familie en andere slachtoffers op te trommelen en ergens een grote bestelbus te regelen; Chinees en bier wel een kostenpost voor opnemen

Toen ik ging verhuizen en verhuisbedrijf heb ingehuurd (had net tweeling van 3 maanden thuis, dus gekozen voor de makkelijke weg) weet ik nog wel dat er flink wat verschil in de offertes zat en dat het een slok op een borrel scheelt als je alles zelf voorbereid. Dus dat die gasten meteen aan de slag kunnen en alles al in dozen klaar staat voor ze.
We gaan ongeveer 10 km verderop wonen. Vrienden en familie vragen zie ik niet zo zitten, dus het zal inderdaad vooral beknibbelen worden op zaken als zelf inpakken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184162392
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:07 schreef SV-tje het volgende:
Dat schiet al op als je over dat soort dingen moet nadenken 😀👍
Tijd voor een foto update?
Nou ja, we verhuizen pas eind maart. Is het zo vroeg om nu al de verhuizing te regelen?

Misschien heb ik vrijdag nog een kleine update van het metselwerk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 2 januari 2019 @ 16:14:39 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184162452
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, we verhuizen pas eind maart. Is het zo vroeg om nu al de verhuizing te regelen?

Misschien heb ik vrijdag nog een kleine update van het metselwerk.
Dan heb je iig de tijd nog om offertes op te vragen en te vergelijken.
Ik zou gewoon een X aantal verhuisbedrijven benaderen voor een offerte.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184163661
Wat Leandra zegt. Wij hebben destijds ook een paar offertes opgevraagd. Ik schrok toen van de volle agenda’s van de verhuisbedrijven, dus ik zou zeker alvast actie ondernemen! Verhuizing was in augustus 2017.
Is dat zo?
  woensdag 2 januari 2019 @ 17:36:35 #89
4330 PJ
Tja.....
pi_184163873
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, we verhuizen pas eind maart. Is het zo vroeg om nu al de verhuizing te regelen?

Misschien heb ik vrijdag nog een kleine update van het metselwerk.
Studenten verhuis service is by far de goedkoopste in de regio Amsterdam.
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 18:01:43 #90
5428 crew  miss_sly
pi_184164324
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, we verhuizen pas eind maart. Is het zo vroeg om nu al de verhuizing te regelen?

Misschien heb ik vrijdag nog een kleine update van het metselwerk.
Wij hebben weer Wiggelaar gedaan, omdat we ook weer opslag hebben. Voor die 10 km en alleen verhuizen, zou ik studentenverenigingen ice zeker durven gebruiken. Ik heb er veel goede verhalen over gehoord.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184166889
Goed om te weten! ^O^

Had ik al gezegd dat ik weg ben van de Histor Kleurkiezer? Je kunt bijvoorbeeld een foto uploaden en dan worden de kleuren uit de foto gecorreleerd met kleuren van Histor. Omdat verschillende kleuren naar voren komen, ontstaat er al meteen een kleurenpalet.

Zo wil ik in huis graag kleuren van het landschap terug laten komen (weilanden, water en riet). Ik upload dan deze foto:



En krijg na een beetje pielen dit palet:



En verdomd, dat is inderdaad wat ik in gedachten had.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 2 januari 2019 @ 20:15:58 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184167091
Oh wauw, dat is een mooie feature! :Y
***
  woensdag 2 januari 2019 @ 20:35:46 #93
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184167516
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, we verhuizen pas eind maart. Is het zo vroeg om nu al de verhuizing te regelen?

Misschien heb ik vrijdag nog een kleine update van het metselwerk.
Ik heb nog nooit echt een verhuizing geregeld en ook nu niet echt. Over 2,5 week is de overdracht en ik ben nu wel een beetje aan het inpakken. Maar omdat we bij m'n schoonmoeder gaan logeren en nog niets in het nieuwe huis kwijt kunnen gaan er elke keer dingen met m'n moeder mee, spullen naar opslag waar al spullen staan voor de foto's voor de verkoop en spullen met ons mee naar m'n schoonmoeder. Als eind volgende week alles leeg is dan ben ik blij, maar weet nog niet hoe we dat gaan doen naast de verbouwing. Vandaar dat ik het vrij vroeg vind, maar misschien is het als je mensen wilt inhuren inderdaad wel slim om offertes enzo aan te vragen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  donderdag 3 januari 2019 @ 02:36:47 #94
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_184174213
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:47 schreef Claudia_x het volgende:
Vloer 'leggen' inplannen - check.
Keukeninstallatie inplannen - check.

Dat was nog niet eenvoudig, want de vloer heeft een droogtijd van een week nodig.

Nu vast de verhuizing regelen! Iemand een tip voor een betaalbaar en betrouwbaar bedrijf? Is Studentverhuisservice bijvoorbeeld iets?
Wij hebben ruim een jaar geleden m&m verhuizingen gebruikt om hemelsbreed 600 meter verderop te gaan wonen (in dezelfde regio als jullie). Ik had toen ook de studentenverhuizers bekeken maar ik vond de reviews wat tegenvallen, volgens mij waren ze oa niet zo betrouwbaar met hoe laat ze er zijn omdat alles verschrikkelijk uitliep. We hadden verschillende offertes aangevraagd, 3 mensen over de vloer gehad om de te verhuizen dingen te bekijken, m&m deed dat via WhatsApp. Wij wilden alleen de dingen laten verhuizen die niet in onze eigen auto pasten: bed plus matras, 2 boekenkasten, eettafel (en stoelen), ladekast, wasmachine en een (elektrische!) piano. Bed en eettafel hebben ze voor ons uit en in elkaar gezet. (We kwamen van 34 vierkante meter dus niet zo heel veel meubels :D) Dit kostte bij hen net wat meer dan 300 euro. De andere offertes waren in de orde van 700-1400 euro :o dat waren allemaal ‘erkende’ verhuizers en m&m heeft dat predikaat niet (studenten verhuizers ook niet). Volgens mij is dat een soort overkoepelend iets waar je nog schade kan verhalen oid als er iets misgaat en je komt er met de verhuizer zelf niet uit. Maar qua prijs scheelde dat nogal dus... maar we waren zeer tevreden met hen! Waren er precies op het afgesproken moment, en hebben alles netjes met dekens etc. verhuisd. En ze waren enorm snel klaar (logisch met zo weinig spullen natuurlijk :p) en we hoefden toen niet eens meer ons bed zelf weer in elkaar te zetten <3 (dat kunnen overigens alle verhuizers voor je doen :p)
pi_184183298
Dank voor de tips allemaal!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184183649
Ik vind verhuizen leuk. En dan bedoel ik het sjouwwerk. Onlangs nog gedaan, heerrrrrlijk. Ook eens voor een FHF-topic, ook alleen maar goede herinneringen aan. Als je nog domme maar hardwerkende sjouwers nodig hebt koop ik een treinkaartje :Y.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 3 januari 2019 @ 17:30:28 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184184040
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:08 schreef Claudia_x het volgende:
Goed om te weten! ^O^

Had ik al gezegd dat ik weg ben van de Histor Kleurkiezer? Je kunt bijvoorbeeld een foto uploaden en dan worden de kleuren uit de foto gecorreleerd met kleuren van Histor. Omdat verschillende kleuren naar voren komen, ontstaat er al meteen een kleurenpalet.

Zo wil ik in huis graag kleuren van het landschap terug laten komen (weilanden, water en riet). Ik upload dan deze foto:

[ afbeelding ]

En krijg na een beetje pielen dit palet:

[ afbeelding ]

En verdomd, dat is inderdaad wat ik in gedachten had.
Heel cool
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 3 januari 2019 @ 17:32:14 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184184075
Dan zou je die kleuren eigenlijk ook nog analoogmoetrn gebruiken. Bijv vloer groen, object zwart-wit, plafond licht blauw, tc
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184192620
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 december 2018 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
Iemand een briljante tip voor goedkope, leuke badkamertegels?
Ik heb de mijne hier gevonden https://www.jangroentegels.nl

ze hebben dure (HEEL ERG DURE) tegels, maar ze hebben ook een budget/discount afdeling. Daar hebben we onze tegels gehaald.


quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, we verhuizen pas eind maart. Is het zo vroeg om nu al de verhuizing te regelen?

Misschien heb ik vrijdag nog een kleine update van het metselwerk.
Je kan ook 2-3 Groupons kopen voor verhuizen als je het in etappes wilt doen.
pi_184193672
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 00:07 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

[..]

Je kan ook 2-3 Groupons kopen voor verhuizen als je het in etappes wilt doen.
Wees voorzichtig, een vriendin van mij is hiermee goed het schip in gegaan. Op de ochtend van de verhuizing werd haar verteld dat ze toch een verhuislift (tegen meerkosten) nodig hadden. Ze had amper keus en moest voor haar gevoel gedwongen accoord gaan hiermee. Zo werden de kosten toch onverwacht veel hoger dan vooraf gepland.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_184194717
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 06:52 schreef Essebes het volgende:

[..]

Wees voorzichtig, een vriendin van mij is hiermee goed het schip in gegaan. Op de ochtend van de verhuizing werd haar verteld dat ze toch een verhuislift (tegen meerkosten) nodig hadden. Ze had amper keus en moest voor haar gevoel gedwongen accoord gaan hiermee. Zo werden de kosten toch onverwacht veel hoger dan vooraf gepland.
of je leest de voorwaarden eerst goed.
pi_184199656
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 17:32 schreef LXIV het volgende:
...plafond licht blauw...
:'(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184199750
quote:
6s.gif Op donderdag 3 januari 2019 17:13 schreef sigme het volgende:
Ik vind verhuizen leuk. En dan bedoel ik het sjouwwerk. Onlangs nog gedaan, heerrrrrlijk. Ook eens voor een FHF-topic, ook alleen maar goede herinneringen aan. Als je nog domme maar hardwerkende sjouwers nodig hebt koop ik een treinkaartje :Y.
Lief van je! Ik vind verhuizen zelf eigenlijk ook wel leuk. Ik houd sowieso van fysiek zware arbeid; zal wel door m'n plattelandroots komen.

Des te betreurenswaardiger is het dat ik niet kan klussen. Mijn hele familie is handig - mijn opa had zelfs een aannemersbedrijf - maar omdat ik het goed deed op school vond mijn familie dat het niet nodig was om me te leren met mijn handen te werken. Zo kunnen alle vrouwen in mijn familie kleren en gordijnen naaien, behalve ik. Het werd als een voorrecht gezien om je met mentale inspanning bezig te houden in plaats van fysieke; ik ben nog steeds enige in mijn familie die is gaan studeren.

Mijn stiekeme droom is dat ik leer klussen door onze garage aan te pakken te zijner tijd. Dan moet ik wel eerst handige vrienden gaan maken. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 4 januari 2019 @ 14:42:58 #104
5428 crew  miss_sly
pi_184199837
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Lief van je! Ik vind verhuizen zelf eigenlijk ook wel leuk. Ik houd sowieso van fysiek zware arbeid; zal wel door m'n plattelandroots komen.

Des te betreurenswaardiger is het dat ik niet kan klussen. Mijn hele familie is handig - mijn opa had zelfs een aannemersbedrijf - maar omdat ik het goed deed op school vond mijn familie dat het niet nodig was om me te leren met mijn handen te werken. Zo kunnen alle vrouwen in mijn familie kleren en gordijnen naaien, behalve ik. Het werd als een voorrecht gezien om je met mentale inspanning bezig te houden in plaats van fysieke; ik ben nog steeds enige in mijn familie die is gaan studeren.

Mijn stiekeme droom is dat ik leer klussen door onze garage aan te pakken te zijner tijd. Dan moet ik wel eerst handige vrienden gaan maken. :+
http://www.femtech.nl/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184199879
quote:
Dat ziet er zo op het eerst oog super uit! Hoe weet jij daarvan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 4 januari 2019 @ 14:49:07 #106
5428 crew  miss_sly
pi_184199939
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat ziet er zo op het eerst oog super uit! Hoe weet jij daarvan?
Kwam ik toevallig afgelopen week tegen en loop ik over te denken om te gaan doen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 4 januari 2019 @ 14:52:39 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184200017
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Lief van je! Ik vind verhuizen zelf eigenlijk ook wel leuk. Ik houd sowieso van fysiek zware arbeid; zal wel door m'n plattelandroots komen.

Des te betreurenswaardiger is het dat ik niet kan klussen. Mijn hele familie is handig - mijn opa had zelfs een aannemersbedrijf - maar omdat ik het goed deed op school vond mijn familie dat het niet nodig was om me te leren met mijn handen te werken. Zo kunnen alle vrouwen in mijn familie kleren en gordijnen naaien, behalve ik. Het werd als een voorrecht gezien om je met mentale inspanning bezig te houden in plaats van fysieke; ik ben nog steeds enige in mijn familie die is gaan studeren.

Mijn stiekeme droom is dat ik leer klussen door onze garage aan te pakken te zijner tijd. Dan moet ik wel eerst handige vrienden gaan maken. :+
Vooral goed kijken naar wat de heren nu in je huis doen.
Ik kan niet meer klussen, maar dat is vooral fysiek, dat mijn zoon niet onhandig is komt omdat hij het van zijn moeder geleerd heeft.
Maar gordijnen naaien enzo kan ik dan weer niet, pas wel alle buitenlampen vervangen, dus in plaats van 3 lelijke en verschillende lampen hangen daar nu 3 mooie lampen uit dezelde serie, waarvan degene bij de voordeur net iets anders is dan degenen bij de garagedeur en keuken.

Verder vraag ik meestal mijn zoon als er dingen geboord moeten worden, want N heeft ook nooit leren klussen, hoewel hij wel een serieuze boorhamer had, in een huis met gipsmuurtjes.
Enfin, aan boren geen gebrek hier dus, ik doe het alleen bijna niet meer zelf (voor die 3 lampen wel trouwens).

Maar heel veel klusdingen zijn een kwestie van doorhebben wat de handigheidjes zijn.
En gewoon de stroom eraf halen als je een lamp gaat ophangen, dat je dat heel stoer doet met het knopje alleen in de "uit" stand doet is helemaal niet nodig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184200092
quote:
Hey tof! Ik heb het opgeslagen. Heb al vaker naar cursussen gezocht, dit lijkt me wel wat. En wordt ook in Rotterdam gegeven.
Thanks!
pi_184200093
Een kleine update. De metselaar is langs geweest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hieronder is te zien dat er nog het een en ander aan het dak moet gebeuren. Het vervangen van de boeidelen zat sowieso al in de planning.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 14:58:56 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184200157
Goed bezig!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184200272
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:58 schreef Leandra het volgende:
Goed bezig!
Het is niet zoveel, maar er is in ieder geval weer iets gebeurd in de vakantie. Vanaf maandag zijn er weer meer vorderingen. Als ik het goed heb:

- eerste week vloer begane grond vervangen
- twee week leidingwerk (inclusief vloerverwarming)
- derde week elektriciteit

Ik kijk vooral uit naar de nieuwe kozijnen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184201112
Intussen ook bezig om beslag uit te zoeken. Dat wordt waarschijnlijk zoiets voor de binnendeuren:



Ramen:



Voordeur:



Ik vraag me alleen af of het laatst samengaat met een driepuntsslot.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184201312
quote:
Ik vraag me alleen af of het laatst samengaat met een driepuntsslot.
als het driepuntsslot cilinderbediend is wel. Als het driepuntsslot met de klink bediend wordt niet
pi_184201391
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:55 schreef lichtknopje het volgende:

[..]

als het driepuntsslot cilinderbediend is wel. Als het driepuntsslot met de klink bediend wordt niet
Duidelijk!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184202611
Nog een update: we hebben vandaag in het huis rondgelopen en veel punten nagelopen. Zo blijken we in de badkamer 3 cm minder diepte te hebben dan verwacht. Dat lijkt een klein punt, maar de centimeters daar gaan we straks erg missen.

Het belangrijste punt: we hebben besloten om de indeling op zolder te wijzigen i.v.m. het goed kunnen lopen op zolder, d.w.z. zonder te hoeven bukken voor het schuine dak.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 4 januari 2019 @ 17:04:24 #116
5428 crew  miss_sly
pi_184202635
Dat lijkt me wel erg fijn van door je huis kunnen lopen. Dat je het al voelt, dat je echt kunt meten, dat alles al reëel is!

Wat is de planning, als alles helemaal volgens plan verloopt, om te verhuizen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184202692
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 17:04 schreef miss_sly het volgende:
Dat lijkt me wel erg fijn van door je huis kunnen lopen. Dat je het al voelt, dat je echt kunt meten, dat alles al reëel is!

Wat is de planning, als alles helemaal volgens plan verloopt, om te verhuizen?
Ja, dat door het huis kunnen lopen is héél fijn. Daardoor veranderen plannen nog wel eens. Vandaag had ik mijn lief meegenomen (doe ik meestal niet) en dat gaf door doorslag voor het veranderen van de indeling op zolder. Hij is nu eenmaal 10 cm langer dan ik ben.

We gaan in de laatste week van maart verhuizen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 4 januari 2019 @ 17:13:23 #118
5428 crew  miss_sly
pi_184202812
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 17:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, dat door het huis kunnen lopen is héél fijn. Daardoor veranderen plannen nog wel eens. Vandaag had ik mijn lief meegenomen (doe ik meestal niet) en dat gaf door doorslag voor het veranderen van de indeling op zolder. Hij is nu eenmaal 10 cm langer dan ik ben.

We gaan in de laatste week van maart verhuizen!
Plannen veranderen dan wel, maar het is ook echt ergens op gebaseerd.

Laatste week van maart, wauw!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184203245
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 17:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Plannen veranderen dan wel, maar het is ook echt ergens op gebaseerd.

Laatste week van maart, wauw!
Onze portemonnee zal er wel blij mee zijn, want we betalen nu dubbele hypotheeklasten én een overbruggingshypotheek. :X
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 17:45:42 #120
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184203304
Laatste week van maart is echt al wel snel. Ik hoop dat wij hier 1 maart kunnen slapen maar beneden zal t dan echt nog niet klaar zijn.

Ik heb ondanks m’n studie wel een beetje meegekeken bij m’n vader toen ik klein was en het huis waar ik ben opgegroeid is bijna net zo grondig verbouwd als wij nu aan t doen zijn toen ik klein was dus ik heb wel wat gezien. Maar t is idd vooral een kwestie van n keer zien en dan doen. Waar ik vooral tegenaan loop is dat goed gereedschap zwaar en groot is. Soms is het alleen uit de auto halen al n hele klus. Ik heb bijvoorbeeld mijn eigen schroefmachine die ik wel een periode achter elkaar kan gebruiken zonder lamme armen (vooral boven je hoofd schroeven). Maar die is n stuk minder krachtig waardoor je er niet alles mee kunt doen.
Maar ik heb de afgelopen maanden ook weer veel bijgeleerd.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_184203368
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 17:45 schreef SV-tje het volgende:
Laatste week van maart is echt al wel snel. Ik hoop dat wij hier 1 maart kunnen slapen maar beneden zal t dan echt nog niet klaar zijn.
Bij ons zal het schilderwerk nog niet af zijn, dus het is een beetje bivakkeren in het begin (lees: niet te veel meubels tegen de muren zetten).

quote:
Ik heb ondanks m’n studie wel een beetje meegekeken bij m’n vader toen ik klein was en het huis waar ik ben opgegroeid is bijna net zo grondig verbouwd als wij nu aan t doen zijn toen ik klein was dus ik heb wel wat gezien. Maar t is idd vooral een kwestie van n keer zien en dan doen. Waar ik vooral tegenaan loop is dat goed gereedschap zwaar en groot is. Soms is het alleen uit de auto halen al n hele klus. Ik heb bijvoorbeeld mijn eigen schroefmachine die ik wel een periode achter elkaar kan gebruiken zonder lamme armen (vooral boven je hoofd schroeven). Maar die is n stuk minder krachtig waardoor je er niet alles mee kunt doen.
Maar ik heb de afgelopen maanden ook weer veel bijgeleerd.
En je kunt misschien ook weer van je lief leren? Ik loop er vooral tegenaan dat niemand in mijn onmiddellijke kring handig is. We zijn hooguit handig in het uitwisselen van contactgegevens van Oost-Europeanen die onze klussen voor ons doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 17:56:38 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184203488
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 17:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Onze portemonnee zal er wel blij mee zijn, want we betalen nu dubbele hypotheeklasten én een overbruggingshypotheek. :X
Auw :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184203863
quote:
Thanks voor de tip, ik (long time lurker en per maart eigenaar van een andere woning) heb me aangemeld :)
  vrijdag 4 januari 2019 @ 20:33:13 #124
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184206650
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:45 schreef Claudia_x het volgende:
Intussen ook bezig om beslag uit te zoeken. Dat wordt waarschijnlijk zoiets voor de binnendeuren:

[ afbeelding ]

Ramen:

[ afbeelding ]

Voordeur:

[ afbeelding ]

Ik vraag me alleen af of het laatst samengaat met een driepuntsslot.
Heel tof bij de voordeur. Ik ga kijken of dat bij ons ook kan.
Ik heb wel een tip voor de deurkruk: bij multimate hebben wij ze ook heel betaalbaar gevonden. Persoonlijk hebben wij echt aan verschillende deurkrukken gevoeld vanwege de stevigheid en deze voelen lekker stevig aan. Misschien ook een goedkoper alternatief voor jullie: https://www.multimate.nl/impresso-deurkruk-redhill-mod-aluzwart
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 21:19:28 #125
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184207696
DecoDeur en decodeurbeslag, hebben wij onze deuren en deurbeslag vandaan. Ook dingen die niet op de website staan zijn besteld tegen lagere prijzen dan elders.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_184208935
quote:
Lurker ontlurkt!

Wauw, wat leuk en handig!

En @Claudia_x: mooi project. Je vorige woning heb ik ook vanuit lurkstand gevolgd.
pi_184209469
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 20:33 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Heel tof bij de voordeur. Ik ga kijken of dat bij ons ook kan.
Ik heb wel een tip voor de deurkruk: bij multimate hebben wij ze ook heel betaalbaar gevonden. Persoonlijk hebben wij echt aan verschillende deurkrukken gevoeld vanwege de stevigheid en deze voelen lekker stevig aan. Misschien ook een goedkoper alternatief voor jullie: https://www.multimate.nl/impresso-deurkruk-redhill-mod-aluzwart
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 21:19 schreef SV-tje het volgende:
DecoDeur en decodeurbeslag, hebben wij onze deuren en deurbeslag vandaan. Ook dingen die niet op de website staan zijn besteld tegen lagere prijzen dan elders.
Dank voor de tips!

En voor de lurkers: :W
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 22:52:24 #128
474151 pitebuell85
Korte tekst...
pi_184209502
Mooi project hoor.
Oude user in een nieuw jasje.
pi_184261486
Update tussendoor!

Het raam wordt eruit gesloopt en de gevel wordt een stuk extra uitgebroken om ruimte te maken voor de pui:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het toilet is alsnog gesloopt omdat de zijmuur tegen de trap aan te slecht was:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184261573
Oh dat vind ik altijd zo'n spannende fase, ik ben toch stiekem een beetje bang dat ze net een inschattingsfoutje maken en de hele tent in elkaar zakt...
  maandag 7 januari 2019 @ 15:52:41 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184262272
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:09 schreef yinu het volgende:
Oh dat vind ik altijd zo'n spannende fase, ik ben toch stiekem een beetje bang dat ze net een inschattingsfoutje maken en de hele tent in elkaar zakt...
Dit dus.... op een of andere manier houdt die angst me nog even bij de hypotheekadviseur weg :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184262331
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:09 schreef yinu het volgende:
Oh dat vind ik altijd zo'n spannende fase, ik ben toch stiekem een beetje bang dat ze net een inschattingsfoutje maken en de hele tent in elkaar zakt...
Oh, daar ben ik totaal niet bang voor. Er heeft een constructeur naar gekeken (die eerder aan de te voorzichtige kant is) en de aannemer en architect weten zelf ook het een en ander.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184264842
De gaten die in de muur worden geboord zijn er trouwens t.b.v. het stempelwerk. (Die vielen me later pas op.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 7 januari 2019 @ 19:43:24 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184266338
Dat je al die werklui op zo’n korte termijn hebt kunnen krijgen in deze tijd en in die regio!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184266800
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, daar ben ik totaal niet bang voor. Er heeft een constructeur naar gekeken (die eerder aan de te voorzichtige kant is) en de aannemer en architect weten zelf ook het een en ander.
Dat is een fijn gevoel! Ik ben niet zozeer zenuwachtig over de berekeningen maar eerder over de bouwlieden... dat ze net iets te enthousiast te werk gaan bijvoorbeeld. Ik heb al eerder eens meegemaakt dat ze midden in de badkamer een muur aan het metselen waren 'voor de wc'. Die precies aan de andere kant van de gang moest komen. Waren ze even in de war met de tekening. |:(
pi_184269057
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:00 schreef yinu het volgende:

[..]

Dat is een fijn gevoel! Ik ben niet zozeer zenuwachtig over de berekeningen maar eerder over de bouwlieden... dat ze net iets te enthousiast te werk gaan bijvoorbeeld. Ik heb al eerder eens meegemaakt dat ze midden in de badkamer een muur aan het metselen waren 'voor de wc'. Die precies aan de andere kant van de gang moest komen. Waren ze even in de war met de tekening. |:(
Ja, dat soort dingen maak ik ook wel mee! Het metselwerk is gelukkig goed gegaan, maar het blijft spannend of ze de tekeningen goed volgen. Het helpt ook niet dat de tekeningen tussendoor wel eens wijzigen, dus ik neem het ze niet altijd kwalijk. Vooralsnog zijn er geen grote (lees: onherstelbare) fouten gemaakt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184269071
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 19:43 schreef LXIV het volgende:
Dat je al die werklui op zo’n korte termijn hebt kunnen krijgen in deze tijd en in die regio!
We wisten tevoren al dat het moeilijk maar niet onmogelijk was.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184269079
Vraagje: iemand een tip voor goede, betaalbare inbouwspots (led, dimbaar)?

[ Bericht 11% gewijzigd door Claudia_x op 07-01-2019 21:38:07 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 7 januari 2019 @ 22:14:51 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184270031
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
Vraagje: iemand een tip voor goede, betaalbare inbouwspots (led, dimbaar)?
Wij hebben destijds in de badkamer de spots van Ikea gebruikt en daar LED spotjes in gedaan, maar die waren niet dimbaar.
Nou is dat misschien ook een kwestie van de juiste dimmer (in combinatie met dimbare lampen).
Ik heb hier iig de dimmer voor de lamp in de woonkamer gekocht, maar dat was het vervangen van een ouderwetse dimmer voor een LED-dimmer: https://www.ecobright.nl/blog/p/welke-led-dimmer-heb-ik-nodig/52/

Edit: hun sets met inbouwspots lijken me ook niet duur: https://www.ecobright.nl/led-inbouwspots-set/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184273408
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
Vraagje: iemand een tip voor goede, betaalbare inbouwspots (led, dimbaar)?
Sinds kort heb ik het Hue systeem van Philips met de betaalbare Ikea Tradfri spotjes. Beste keus ooit, zoveel sfeerlicht wat enorm makkelijk te bedienen is (zowel via een app als via een betaalbare wanddimmer).
Ik ben zelf niet zo’n fan van de lampen met 1001 kleuren, maar die kun je ook aan het Hue systeem koppelen.
De Hue bridge koop je (nieuw) los op Marktplaats of Tweakers voor 30 euro, vervolgens nog de lampen los kopen van Hue zelf of van Ikea, de Tradfri serie (fittingen GU10, E27, E14).
Voor GU10 spots ben ik voor de Ikea lamp gegaan die tot 2200K warmte gaat, dan heb je prachtig warm geel licht. Vind je 2700K ook prima, dan kun je de goedkopere variant aanschaffen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erik op 08-01-2019 05:08:43 ]
pi_184274484
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 04:55 schreef Erik het volgende:

[..]

Sinds kort heb ik het Hue systeem van Philips met de betaalbare Ikea Tradfri spotjes. Beste keus ooit, zoveel sfeerlicht wat enorm makkelijk te bedienen is (zowel via een app als via een betaalbare wanddimmer).
Ik ben zelf niet zo’n fan van de lampen met 1001 kleuren, maar die kun je ook aan het Hue systeem koppelen.
De Hue bridge koop je (nieuw) los op Marktplaats of Tweakers voor 30 euro, vervolgens nog de lampen los kopen van Hue zelf of van Ikea, de Tradfri serie (fittingen GU10, E27, E14).
Voor GU10 spots ben ik voor de Ikea lamp gegaan die tot 2200K warmte gaat, dan heb je prachtig warm geel licht. Vind je 2700K ook prima, dan kun je de goedkopere variant aanschaffen.
Hm, het een en ander om over na te denken.

Maar heb ik niet eerder zoiets van de Ikea nodig met een aparte lamp erbij? (Ik weet niets van spotjes.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 09:13:32 #142
5428 crew  miss_sly
pi_184274601
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hm, het een en ander om over na te denken.

Maar heb ik niet eerder zoiets van de Ikea nodig met een aparte lamp erbij? (Ik weet niets van spotjes.)
Als je inbouwspots wil wel, denk ik.
Wij hebben geen inbouwspots, maar wel het systeem van Ikea en het werkt wel prima. Het werkt ook samen met Google Home, bijvoorbeeld, wat ook handig (en leuk voor de gadget lover) is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 09:15:55 #143
5428 crew  miss_sly
pi_184274627
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, daar ben ik totaal niet bang voor. Er heeft een constructeur naar gekeken (die eerder aan de te voorzichtige kant is) en de aannemer en architect weten zelf ook het een en ander.
Dit soort dingen wordt echt wel goed berekend en uitgevoerd. Daar zou ik ook niet zo bang voor zijn. Ik heb bij bouwwerkzaamheden van het bedrijf waar ik voor werk gezien hoe ze van vijf panden op een rij de begane grond vloer er volledig uit hebben gehaald om kelderbakken te graven, terwijl de panden vanaf de eerste verdieping allemaal gewoon bewoond bleven.

Werkzaamheden niet volgens tekening zijn inderdaad een groter gevaar. Regelmatig over de bouw lopen, dus!

Het ziet er tof uit, ik ben zo benieuwd naar hoe het uiteindelijk is!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 8 januari 2019 @ 09:20:52 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184274679
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit soort dingen wordt echt wel goed berekend en uitgevoerd. Daar zou ik ook niet zo bang voor zijn. Ik heb bij bouwwerkzaamheden van het bedrijf waar ik voor werk gezien hoe ze van vijf panden op een rij de begane grond vloer er volledig uit hebben gehaald om kelderbakken te graven, terwijl de panden vanaf de eerste verdieping allemaal gewoon bewoond bleven.

Werkzaamheden niet volgens tekening zijn inderdaad een groter gevaar. Regelmatig over de bouw lopen, dus!

Het ziet er tof uit, ik ben zo benieuwd naar hoe het uiteindelijk is!
Oh, dat geeft hoop, want gevoelsmatig zeg ik van boven naar beneden werken, maar op een of andere manier vind ik het een eng idee als er eerst een nieuwe badkamer in komt en vervolgens de muur onder de badkamer eruit gesloopt wordt :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 09:26:17 #145
5428 crew  miss_sly
pi_184274735
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, dat geeft hoop, want gevoelsmatig zeg ik van boven naar beneden werken, maar op een of andere manier vind ik het een eng idee als er eerst een nieuwe badkamer in komt en vervolgens de muur onder de badkamer eruit gesloopt wordt :D
Nee hoor, hoeft geen probleem te zijn. In Amsterdam is het aan de orde van de dag en wij hebben het als bedrijf ook al vele malen gedaan. Ook funderingsherstel, bijvoorbeeld. Goede berekeningen laten maken, dan komt het helemaal goed!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184275330
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hm, het een en ander om over na te denken.

Maar heb ik niet eerder zoiets van de Ikea nodig met een aparte lamp erbij? (Ik weet niets van spotjes.)
'Slimme' verlichting is zeker iets om te overwegen (al valt het niet onder 'betaalbaar'). Ik heb 2 Hue lampen en in een volgende woning zou ik overal slimme verlichting willen. Je hebt geen gedoe meer met aparte inbouwdimmers die wel of niet compatibel zijn met je lampen, en je kan met 1 druk op de knop alle lampen aan/uit zetten. Ik denk dat mijn ouders het ook graag gehad hadden toen wij jong waren; vanaf de woonkamer met een app alle lampen in het hele huis uitzetten als alle kinderen beneden zijn (maar notoir de lampen boven aan laten staan) had flink gescheeld in de energierekening :P.
pi_184275472
Ik vind zelf die slimme verlichting een beetje onzinnig. We hebben het in ons huidige huis voor een deel en ik vind het vooral handig op plekken waar ik maar even verlichting nodig heb, bijv. op de gang. We hebben er bewegingssensoren hangen en de lampen daar springen meteen aan als je aan komt lopen. Over het algemeen heel fijn.

We hebben andere lampen gehad die je met een smartphone kon bedienen. Dat vond ik heel onhandig. Als ik van vertrek naar vertrek loop, kost het me niet veel moeite om op een knop te drukken. Wel kost het me moeite om mijn smartphone overal mee naartoe te sjouwen. Ik ben niet zo aan dat ding verknocht. En ik zit al helemaal niet op aparte afstandsbedieningen te wachten.

Zie ik iets over het hoofd?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 10:50:31 #148
5428 crew  miss_sly
pi_184275735
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 10:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind zelf die slimme verlichting een beetje onzinnig. We hebben het in ons huidige huis voor een deel en ik vind het vooral handig op plekken waar ik maar even verlichting nodig heb, bijv. op de gang. We hebben er bewegingssensoren hangen en de lampen daar springen meteen aan als je aan komt lopen. Over het algemeen heel fijn.

We hebben andere lampen gehad die je met een smartphone kon bedienen. Dat vond ik heel onhandig. Als ik van vertrek naar vertrek loop, kost het me niet veel moeite om op een knop te drukken. Wel kost het me moeite om mijn smartphone overal mee naartoe te sjouwen. Ik ben niet zo aan dat ding verknocht. En ik zit al helemaal niet op aparte afstandsbedieningen te wachten.

Zie ik iets over het hoofd?
Bij ons werkt het ook met voice (Ikea lampen met Google Home), in ieder geval. Ik geloof dat B ook wel wat met zijn telefoon doet, maar dat weet ik niet. Daar hou ik me niet mee bezig :) En met verschillende soorten licht en dimmen dus zonder aparte dimmer. S heeft een lamp met verschillende kleuren op haar slaapkamer. Ik vind het wel prettig en geinig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 8 januari 2019 @ 11:23:17 #149
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184276206
Wij hebben bewust overal gewoon “ouderwetse” verlichting. Mijn man (van oorsprong elektricien) heeft wel overal slimme normale schakelaars gepland om bv schemerlampen en televisie aan en uit te zetten. Onze inbouwspots komen van elektroshop.nl
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_184276555
Mijn hemel, wat een schimmige wereld is de wereld van led-inbouwspots. Bij elektroshop.nl duizelt het me al helemaal.

Nog maar een vraag: ik kom doorgaans inbouwspots tegen die niet vervangbaar zijn. Is het wel verstandig om die te kopen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 11:49:12 #151
5428 crew  miss_sly
pi_184276592
De spot zelf is niet te vervangen, maar het lampje erin wel, neem ik aan?
Waarom zou je de spot willen kunnen vervangen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184276728
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 11:49 schreef miss_sly het volgende:
De spot zelf is niet te vervangen, maar het lampje erin wel, neem ik aan?
Waarom zou je de spot willen kunnen vervangen?
Ik heb de indruk dat bij veel van die spots de lichtbron zelf ook niet te vervangen is. Zie deze bijvoorbeeld, daar staat 'vast ingebouwd' bij. En bij deze staat 'vervangbaar led'. Of begrijp ik het gewoon verkeerd?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 12:03:10 #153
5428 crew  miss_sly
pi_184276855
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 11:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat bij veel van die spots de lichtbron zelf ook niet te vervangen is. Zie deze bijvoorbeeld, daar staat 'vast ingebouwd' bij. En bij deze staat 'vervangbaar led'. Of begrijp ik het gewoon verkeerd?
Als je wat googelt, kom je tegen dat die inderdaad niet vervangbare lampen hebben. De idee is dat de LED verlichting levenslang meegaat. Als dat onverhoopt (?) niet zo is, moet je dus het geheel vervangen.

Ik zou dan denk ik toch voor de inbouwspots gaan met een vervangbare led-lamp.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 8 januari 2019 @ 12:06:53 #154
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184276927
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn hemel, wat een schimmige wereld is de wereld van led-inbouwspots. Bij elektroshop.nl duizelt het me al helemaal.

Nog maar een vraag: ik kom doorgaans inbouwspots tegen die niet vervangbaar zijn. Is het wel verstandig om die te kopen?
Ik geloof dat wij deze soort hebben:
https://www.elektroshop.n(...)wspots-vierkant.html

Niet vervangbaar zou ik niet doen, ondanks dat led lang mee gaat dan moet je de hele lamp vervangen als hij toch kapot gaat.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_184278780
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 10:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind zelf die slimme verlichting een beetje onzinnig. We hebben het in ons huidige huis voor een deel en ik vind het vooral handig op plekken waar ik maar even verlichting nodig heb, bijv. op de gang. We hebben er bewegingssensoren hangen en de lampen daar springen meteen aan als je aan komt lopen. Over het algemeen heel fijn.

We hebben andere lampen gehad die je met een smartphone kon bedienen. Dat vond ik heel onhandig. Als ik van vertrek naar vertrek loop, kost het me niet veel moeite om op een knop te drukken. Wel kost het me moeite om mijn smartphone overal mee naartoe te sjouwen. Ik ben niet zo aan dat ding verknocht. En ik zit al helemaal niet op aparte afstandsbedieningen te wachten.

Zie ik iets over het hoofd?
Je hoeft de app niet altijd te gebruiken, dat is optioneel. Ik heb voor 17,50 per stuk Hue schakelaars die je op de muur plakt (zie de link in m’n eerdere post). 1 schakelaar hangt in de keuken en 1 in de woonkamer. Heeft een aanknop, uitknop en de 2 dimknoppen (feller en minder fel). M’n dochter van 4 kan ‘m bedienen ;).
Het fijne is dat je die schakelaar ook nog in kunt stellen op verschillende scenes (die je wel eenmalig met de app instelt). Als ik 1x op de aanknop klik heb ik alle lampen met gedimd licht, druk ik 2x op de aanknop dan heb ik alle lampen op een wat feller licht. De scenes kun je zo gek maken als je zelf wil.

Ik zou het echt overwegen, desnoods in je huidige huis proefdraaien met wat Ikea Tradfri lampen en een (nieuwe) tweedehands Hue bridge.

-edit-
voor je badkamer zou ik ‘normale’ led lampen kopen zoals je ook al gevonden hebt, vanwege de (spat)waterdichtheid. De rest slim maken :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Erik op 08-01-2019 13:46:45 (Badkamer toevoeging) ]
pi_184278823
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 11:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat bij veel van die spots de lichtbron zelf ook niet te vervangen is. Zie deze bijvoorbeeld, daar staat 'vast ingebouwd' bij. En bij deze staat 'vervangbaar led'. Of begrijp ik het gewoon verkeerd?
Begrijp je helemaal goed! Ik zou ook gaan voor de wel vervangbare ledlampen voor in de badkamer.
pi_184279457
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:56 schreef Claudia_x het volgende:
Een kleine update. De metselaar is langs geweest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hieronder is te zien dat er nog het een en ander aan het dak moet gebeuren. Het vervangen van de boeidelen zat sowieso al in de planning.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goeie vooruitgang! :D

Heb je trouwens een floorplanner / idee van hoe je de benedenverdieping (zit en eetgedeelte) in zou willen richten? Misschien heb je die al ergens gepost, maar heb ik er overheen gekeken. Wij hebben een soortgelijke L-vorm voor zit/eet/tv gedeelte en zijn een beetje na aan het denken over hoe we dat zo practisch maar gezellig mogelijk in kunnen richten.
Ja doei.
pi_184281577
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 14:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Goeie vooruitgang! :D

Heb je trouwens een floorplanner / idee van hoe je de benedenverdieping (zit en eetgedeelte) in zou willen richten? Misschien heb je die al ergens gepost, maar heb ik er overheen gekeken. Wij hebben een soortgelijke L-vorm voor zit/eet/tv gedeelte en zijn een beetje na aan het denken over hoe we dat zo practisch maar gezellig mogelijk in kunnen richten.
Zoals in de tekening van de architect hieronder, met een paar wijzigingen omdat we onze bestaande meubels gebruiken. We hebben geen hoekbank, dus het wordt een rechte bank (die iets breder is). In plaats van twee stoelen hebben we één grote fauteuil. Voor de tv laten we geen meubel maken, maar gebruiken we het meubel dat we al hebben. Dat geldt ook voor de eetkamerbank: we gebruiken het bankje dat we al hebben.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184281907
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:42 schreef Erik het volgende:

-edit-
voor je badkamer zou ik ‘normale’ led lampen kopen zoals je ook al gevonden hebt, vanwege de (spat)waterdichtheid. De rest slim maken :)
Dat klinkt eenvoudig, maar ik kom alleen niet-vervangbare inbouwspots tegen voor de badkamer.

Buiten de badkamer wil ik voor zo'n spot gaan met een losse lichtbron (zie ook op de foto hieronder). Alleen moet de spot voor de badkamer een IP-waarde van 54 hebben (omdat het een natte ruimte is) en dus voldoet die hieronder niet.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184282072
Ah, dank! :)
Ja doei.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 17:19:08 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184282287
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat klinkt eenvoudig, maar ik kom alleen niet-vervangbare inbouwspots tegen voor de badkamer.

Buiten de badkamer wil ik voor zo'n spot gaan met een losse lichtbron (zie ook op de foto hieronder). Alleen moet de spot voor de badkamer een IP-waarde van 54 hebben (omdat het een natte ruimte is) en dus voldoet die hieronder niet.

[ afbeelding ]
Deze wel toch?
https://www.rietveldlicht(...)-metaal-wit-mat-rond
https://www.rietveldlicht(...)-metaal-wit-mat-rond
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184282358
quote:
En ook nog eens IP65, daar ben ik destijds ook voor gegaan kan ik me herinneren. Lijkt me een goeie keus!
  dinsdag 8 januari 2019 @ 17:32:15 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184282518
Mocht het gaan om de verstelbaarheid (bij de voorbeeldspot is dat draai en kantel), dan beperkt dat de mogelijkheden wel wat, maar ook dan vind ik deze nog:

https://www.rietveldlicht(...)luminium-metaal-rond
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184284885
quote:
Is 4 watt/280 lumen en dat is te weinig. Na lang zoeken ben ik er inmiddels uit, denk ik:

- Badkamer dimbaar, IP65, excl. lichtbron
- Overig dimbaar, 7 watt/460 lumen, incl. lichtbron
- Overig niet-dimbaar, 5,5 watt/460 lumen, incl. lichtbron

Ik deel het maar omdat de prijs gunstig is en anderen er misschien iets aan hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:53:29 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184285268
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Is 4 watt/280 lumen en dat is te weinig. Na lang zoeken ben ik er inmiddels uit, denk ik:

- Badkamer dimbaar, IP65, excl. lichtbron
- Overig dimbaar, 7 watt/460 lumen, incl. lichtbron
- Overig niet-dimbaar, 5,5 watt/460 lumen, incl. lichtbron

Ik deel het maar omdat de prijs gunstig is en anderen er misschien iets aan hebben.
Dat ligt toch aan de lichtbron die ze in die combinatie gekozen hebben?
Bij iedere combinatie staat ook het artikelnummer van de inbouwspot en het nummer van de LED-lamp, dan kies je gewoon een andere lamp bij de spot, als je naar de pagina van de inbouwspot zelf gaat krijg je ook suggesties van geschikte leds, en daar zitten ook 6 watt 450 lumen bij (en dat is fantastisch).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184285293
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:06 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Ik geloof dat wij deze soort hebben:
https://www.elektroshop.n(...)wspots-vierkant.html

Niet vervangbaar zou ik niet doen, ondanks dat led lang mee gaat dan moet je de hele lamp vervangen als hij toch kapot gaat.
Wij hebben op 1 verdieping allemaal inbouwspot met ingebouwde led verlichting. Idee is inderdaad dat ze 30.000 uur mee gaan en dus niet vervangen hoeven te worden ( in ieder geval niet zolang wij hier wonen ;) ) Aangezien ze er prima uit zien zen niet duur waten hebben we er een aantal reserve in de kast liggen, gewoon voor de zekerheid :)
pi_184285386
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat ligt toch aan de lichtbron die ze in die combinatie gekozen hebben?
Bij iedere combinatie staat ook het artikelnummer van de inbouwspot en het nummer van de LED-lamp, dan kies je gewoon een andere lamp bij de spot, als je naar de pagina van de inbouwspot zelf gaat krijg je ook suggesties van geschikte leds, en daar zitten ook 6 watt 450 lumen bij (en dat is fantastisch).
Ik had ze ook los kunnen kopen inderdaad in plaats van als set, maar dan had ik voor de badkamer nog geen oplossing gehad. Nu heb ik alles uit dezelfde lijn én iets voor de badkamer én ik ben zelfs iets goedkoper uit. Heeft me wel weer een dagdeel gekost.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184285489
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:54 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Wij hebben op 1 verdieping allemaal inbouwspot met ingebouwde led verlichting. Idee is inderdaad dat ze 30.000 uur mee gaan en dus niet vervangen hoeven te worden ( in ieder geval niet zolang wij hier wonen ;) ) Aangezien ze er prima uit zien zen niet duur waten hebben we er een aantal reserve in de kast liggen, gewoon voor de zekerheid :)
We hebben in totaal 17 spotjes. Als die niet héél lang meegaan - de garantie erop is maar een paar jaar - dan moet ik ze voor 40-50 euro per stuk vervangen. Nu kan ik overal een losse lichtbron kopen voor véél minder geld. Ikea heeft bijv. een led-lamp van 600 lumen voor 5 euro.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184285755
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We hebben in totaal 17 spotjes. Als die niet héél lang meegaan - de garantie erop is maar een paar jaar - dan moet ik ze voor 40-50 euro per stuk vervangen. Nu kan ik overal een losse lichtbron kopen voor véél minder geld (< 10 euro). Ikea heeft bijv. een led-lamp van 600 lumen voor 5 euro.
Volgens mij waren die van ons rond de 15 euro per stuk en ook nog eens dimbaar.

Edit: deze:
https://www.hornbach.nl/s(...)6030423/artikel.html
pi_184285864
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:11 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Volgens mij waren die van ons rond de 15 euro per stuk en ook nog eens dimbaar.

Edit: deze:
https://www.hornbach.nl/s(...)6030423/artikel.html
Da's een mooi prijsje. Daarvoor kun je inderdaad wel wat reserve-exemplaren in de kast leggen. Ik wil zelf alleen geen kunststof. En het mag geen zak kosten. Ja, dat bijt elkaar. }:|
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184285994
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Da's een mooi prijsje. Daarvoor kun je inderdaad wel wat reserve-exemplaren in de kast leggen. Ik wil zelf alleen geen kunststof. En het mag geen zak kosten. Ja, dat bijt elkaar. }:|
Heerlijk! Dat herken ik wel, moeilijk doen om iets kleins waarvan niemand het verschil zal opmerken. All in the details.
pi_184286007
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:18 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Heerlijk! Dat herken ik wel, moeilijk doen om iets kleins waarvan niemand het verschil zal opmerken. All in the details.
Jij begrijpt mij. *;
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184286025
Vrijdag staat het uitzoeken van de tegels op het programma en zaterdag het beslag. Het is een zware week.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184286147
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We hebben in totaal 17 spotjes. Als die niet héél lang meegaan - de garantie erop is maar een paar jaar - dan moet ik ze voor 40-50 euro per stuk vervangen. Nu kan ik overal een losse lichtbron kopen voor véél minder geld. Ikea heeft bijv. een led-lamp van 600 lumen voor 5 euro.
Voor 2 euro meer heb je de slimme versie bij Ikea. Los armatuur erbij (deze is 3 euro per stuk, van metaal). Ben je voor een tientje per spotje klaar, dimbaar en ook nog eens aan de Hue te koppelen :7 .

(Sorry, zal nu stoppen met m'n pogingen tot overtuigen ;) )
pi_184286157
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:20 schreef Claudia_x het volgende:
Vrijdag staat het uitzoeken van de tegels op het programma en zaterdag het beslag. Het is een zware week.
Dat zwarte beslag is wel erg sjiek! Welke andere opties heb je nog?
pi_184286176
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:24 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Dat zwarte beslag is wel erg sjiek! Welke andere opties heb je nog?
Geen eigenlijk. Ik wil alleen het beslag even voelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184286463
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:24 schreef Erik het volgende:

[..]

Voor 2 euro meer heb je de slimme versie bij Ikea. Los armatuur erbij (deze is 3 euro per stuk, van metaal). Ben je voor een tientje per spotje klaar, dimbaar en ook nog eens aan de Hue te koppelen :7 .

(Sorry, zal nu stoppen met m'n pogingen tot overtuigen ;) )
Heel welkom juist, je zendingsdrang! Ik zit alleen met het 'probleem' dat de elektricien al een niet-draadloos dimsysteem aanlegt over 1,5 week (te lang verhaal om uit te leggen hoe dat zo is gekomen) en dat niet met het Ikeaspul dat je noemt samengaat. Maar voor lurkers die met eenzelfde wens zitten is dit misschien wel een heel goede oplossing.

De architect vond 11 cm wel wat veel diepte voor een inbouwspot trouwens (i.v.m. het warm worden van de lampen, geloof ik). Ik kom nu op 9 cm uit, wat ook nog best veel is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 08-01-2019 20:42:53 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184286609
Die inbouwspots van de Gamma ga ik voor de zekerheid wel even bookmarken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184286876
Mijn niet-vervangbare inbouw led spot was opeens kapot, en niet meer te koop. Dat was wel even stress, want ik vond het stom om 1 afwijkende te hebben. Uiteindelijk bleek het de driver te zijn, die nabesteld kon worden (maar nu ook niet meer). Leermoment voor mij, bestel ook reserve componenten voor goedkope spots :P.
pi_184289668
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Da's een mooi prijsje. Daarvoor kun je inderdaad wel wat reserve-exemplaren in de kast leggen. Ik wil zelf alleen geen kunststof. En het mag geen zak kosten. Ja, dat bijt elkaar. }:|
https://www.sandervunderi(...)pots/geborsteld-rvs/ 2,50-4 euro per stuk
pi_184292513
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:53 schreef Leandra het volgende:
dan kies je gewoon een andere lamp bij de spot,
Hoe zit dat met garantie? :?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184339332
Ik kom straks met een update. Er gebeurt veel op dit moment.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184341119
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 15:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kom straks met een update. Er gebeurt veel op dit moment.
Héél benieuwd!
Is dat zo?
pi_184342394
Het dieptepunt hebben we vandaag bereikt. Letterlijk. De vloer op de begane grond is eruit en de achterkant van de gevel ligt open.

De achterkant van de gevel. Er is nog een stuk muur weggehaald ten opzichte van het oude raamkozijn. Op de eerste foto is de oude situatie te zien, op de tweede en derde foto de nieuwe:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om te laten zien dat ondersteuning van het huis niet wordt onderschat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit was de kruipruimte. Straks kunnen we hier niet meer bij omdat we geen gat meer in de vloer laten maken. We hoeven er ook niet meer bij te kunnen omdat al het hout wordt vervangen. In geval van uiterste nood kunnen we nog een doorgang maken vanuit de kelder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Links de keuken, achter de platen de hal:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zicht vanuit de keuken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het keukengedeelte ligt de nieuwe vloer. Als ik het goed heb, is het een PS-renovatievloer, semi-droog systeem. Ja ja. Het zijn balken van lichtgewicht staal met daartussen 'broodjes' die als isolatiemateriaal fungeren. Erop liggen zwaluwplaten voor de vloerverwarming.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de hal is begonnen met het opbouwen van de nieuwe toiletmuur en de deurkozijnen van de wc en de kelderkast zijn geplaatst:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de zolder is een begin is gemaakt met het muurtje rondom het trapgat:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is een verandering t.o.v. het oorspronkelijke ontwerp. We hebben ervoor gekozen om geen meubel rondom het trapgat te maken, maar halfhoge muurtjes. En de muurtjes worden niet meer zo breed dat er een bed tegenaan kan staan. Het bed gaan we bij nader inzien tegen de buitenmuur zetten. Het oude vs. het nieuwe ontwerp:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De trap naar de zolder wordt smal maar heel tof:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De rest van de zolder met op de tweede foto het oude trapgat:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben met de architect naar een tegelboer geweest. Deze groene, hexagontegels gaan we waarschijnlijk toepassen in de doucheruimte:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben weg van de tegels. Op onderstaande foto is de kleur nog beter te zien. Bovenop de tegel liggen stalen van de voegen. Dit zijn voegen die van epoxy zijn gemaakt en die veel steviger en praktischer zijn (aanrader!). Wij gaan de rechter waarschijnlijk gebruiken die als kleurnaam 'tornado' heeft. Heel toepasselijk gezien de harde wind die bij ons nieuwe huis kan waaien. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184342407
En het is definitief: rondom het trapgat op de eerste verdieping komen touwen zoals deze:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 17:45:31 #186
5428 crew  miss_sly
pi_184342512
Wat wordt het gaaf! Het uitzicht op die ene foto vanuit de keuken over het land erachter O+
De tegels zijn gaaf, mooie kleur!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184342548
Mijn hemel, wanneer moeten jullie erin? Flinke verbouwing, mooie opening op de begane grond. Geeft veel licht en ruimtelijk gevoel.

Leuke tegels, Claudia!
Is dat zo?
pi_184342777
Mooie update. Gaat heel mooi worden als ik het zo zie.
Toffe tegels en mooie kleur voegen.
pi_184343229
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 17:47 schreef Smallish het volgende:
Mijn hemel, wanneer moeten jullie erin?
Eind maart gaan we erin! Het verhuisbedrijf is inmiddels geregeld. We laten alles verhuizen, maar pakken zelf in en demonteren zelf enkele grotere meubels.

De ruwbouw is naar verwachting in januari al klaar. Er is al veel af op de eerste verdieping en de zolder. Op de begane grond lijkt de situatie heel heftig, en dat is die natuurlijk ook wel doordat de ondersteuning van het huis een uitdaging is nu de vloer eruit ligt. Deze foto's zijn van vanochtend. Dit weekeinde rijden we weer even langs om te zien hoe de situatie nu is. In principe zou volgende week de loodgieter al aan het werk moeten zijn en de week erna de elektricien. Het gaat dus best snel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184343341
Volgende week ga ik even met de meubelmaker om tafel zitten om te bespreken wat we door hem laten doen. Dat zal niet veel zijn, want het geld is op. Maar een paar dingen moeten wel gebeuren:

- De balustrade van touw.

- Het blad in de badkamer waar de waskommen op komen te staan, Dat wordt van bamboe gemaakt. Waarschijnlijk laat ik er een extra blad onder maken in plaats van de lades die hieronder in de tekening staan. Dat blad hebben we sowieso over en er kunnen bijvoorbeeld handdoeken op liggen. De hoge kast laten we nu niet maken; we zetten er eerst een open kastje neer dat we al hebben. De spiegels worden spiegelkasten van de Ikea. Als we weer geld hebben, laten we alsnog een kast maken passend bij het werkblad.



- Waarschijnlijk laat ik ook het werkblad in de hal op de eerste verdieping vast maken, maar dan zonder kast. Het blad laat ik dan over de volle lengte lopen in plaats van alleen onder het raam. De kast komt er denk ik nooit. We kunnen er bijvoorbeeld schapjes maken. Dat bedenken we wel na de verhuizing.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 19:19:08 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184344240
Ik vind het geweldig maar word wat zenuwachtig van de foto's, een beetje een "Je huis! Wat doe je?!" gevoel.
Ik weet dat het goed komt en dat het dan Huis2.0 is, maar darn, wat een verbouwing.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 11 januari 2019 @ 19:21:42 #192
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184344307
Wauw hele gave tegels. Mooie keuze!

Ik vraag mij even af hoe de touwen bevestigd gaan worden bij de trap. Heb je straks op de verdieping ook vloerverwarming? Zo te zien zijn er haken benodigd die in de vloer gedraaid worden. I.c.m vloerverwarming kan dat een uitdaging vormen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_184344469
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:21 schreef monsterd. het volgende:
Wauw hele gave tegels. Mooie keuze!

Ik vraag mij even af hoe de touwen bevestigd gaan worden bij de trap. Heb je straks op de verdieping ook vloerverwarming? Zo te zien zijn er haken benodigd die in de vloer gedraaid worden. I.c.m vloerverwarming kan dat een uitdaging vormen.
Met het leggen van de vloerverwarming wordt daarmee rekening gehouden. Op de plek waar taatsdeuren komen (begane grond) worden bijvoorbeeld geen buizen gelegd. Verder maken we voor de zekerheid maar foto's.

Voor de balustrade heb ik dit nog niet besproken - goed punt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184344502
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:19 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het geweldig maar word wat zenuwachtig van de foto's, een beetje een "Je huis! Wat doe je?!" gevoel.
Ik weet dat het goed komt en dat het dan Huis2.0 is, maar darn, wat een verbouwing.
Dat had de architect geloof ik vandaag ook. :o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 19:32:41 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184344547
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat had de architect geloof ik vandaag ook. :o
Oh gelukkig, ik ben niet de enige :D
Maar respect hoor, zo'n verbouwing.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184344643
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh gelukkig, ik ben niet de enige :D
Maar respect hoor, zo'n verbouwing.
Nou ja, ik doe het niet zelf, hè. Er zijn hier meerdere users die dat wel doen en vaak zelfs tijdens (een deel van) de verbouwing in het huis wonen. Daar heb ik echt bewondering voor.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184344969
Eind maart er dus in. Dan heb je nog wel even, maar de tijd gaat altijd sneller dan je zou willen in dit soort situaties. Maar het is gelukkig ook zo dat, als iedereen even gas geeft, het ineens snel gaat.

Prachtige operatie, hoor! Ben vreselijk benieuwd naar de vorderingen en straks het eindresultaat! *O*
Is dat zo?
pi_184345319
Je groene hexagontegels O+ (merk?) en je touwenballustrade O+ Gaaf zo!
En mooi om het huis zo radicaal naar deze tijd te trekken.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  vrijdag 11 januari 2019 @ 20:04:02 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184345359
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, ik doe het niet zelf, hè. Er zijn hier meerdere users die dat wel doen en vaak zelfs tijdens (een deel van) de verbouwing in het huis wonen. Daar heb ik echt bewondering voor.
Oh absoluut, maar misschien is dat wel juist wat het eng maakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 11 januari 2019 @ 20:47:17 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184346541
De kleur van je tegels! Liefde! O+
***
  vrijdag 11 januari 2019 @ 21:45:10 #201
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184347958
Oh, die tegels O+
Resistance is futile.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 22:49:04 #202
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184349294
Tegels en Touwbalustrade *O*

De pui komt wel goed, wanneer komt de nieuwe pui binnen? Hoe gaan ze de gaten voor de stempels herstellen (aangezien ze rond zijn)?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  vrijdag 11 januari 2019 @ 23:30:04 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184350215
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 22:49 schreef SV-tje het volgende:
Tegels en Touwbalustrade *O*

De pui komt wel goed, wanneer komt de nieuwe pui binnen? Hoe gaan ze de gaten voor de stempels herstellen (aangezien ze rond zijn)?
Heeft Claudia straks een ultrahip jaren 70 huis met patrijspoorten.... huis aan het water hè ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184352173
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 22:49 schreef SV-tje het volgende:
Tegels en Touwbalustrade *O*

De pui komt wel goed, wanneer komt de nieuwe pui binnen?
Goede vraag. Geen idee! De details van de planning probeer ik aan me voorbij te laten gaan. Ik wil vooral weten wanneer de verbouwing klaar is, of we op schema zitten en wanneer ik bepaalde dingen moet hebben besteld.

quote:
Hoe gaan ze de gaten voor de stempels herstellen (aangezien ze rond zijn)?
Het metselwerk wordt 'aangeheeld' (zo noemen ze dat). Als ik het goed heb begrepen, dan worden de ontbrekende en beschadigde bakstenen vervangen. Dat schijnt een secuur klusje te zijn (en daar betalen we dan ook flink voor).

We zijn nu nieuwe bakstenen aan het uitzoeken die bij de oude bakstenen passen. Dit is een van de opties:



Ik heb de bakstenen zelf nog niet gezien. Volgens de architect is een combinatie van twee typen waarschijnlijk het beste omdat de bakstenen in de gevel van elkaar verschillen. De vraag is of dat lukt, want een van die twee typen heeft een levertijd van 8 weken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 07:11:26 #205
4330 PJ
Tja.....
pi_184353858
Waarom pak je ze niet van het stukje lage gevel dat is verwijderd? Zorg ook dat ze het boorstof vd gaten goed verwijderen. Als dat blijft zitten ziet dat er heel lelijk uit.

In Eemnes hebben ze een sloop voor bouwmaterialen. Ws kan je daar ook je bakstenen in zelfde kleur/vorm en jaartal vinden.

[ Bericht 10% gewijzigd door PJ op 12-01-2019 09:18:58 ]
pi_184354282
Schiet mooi op. Die vloer, enig idee wat dat los ongeveer kost? Onze houten balken wil ik ook vervangen voor iets stevigers en warmers ...

Ik krijg zo weer helemaal zin om een nieuw klushuis te kopen :) echt gaaf!
  zaterdag 12 januari 2019 @ 15:57:05 #207
240593 StupidDutch
Is Nederlander
pi_184360653
Er begint aardig vaart in te komen zo, ziet er allemaal heel gaaf uit.

Let er met de touwen op dat je ze naderhand nog kan naspannen. Zelfs in statische touwen zit nog rek.
pi_184361010
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 08:56 schreef koentjuh18 het volgende:
Schiet mooi op. Die vloer, enig idee wat dat los ongeveer kost? Onze houten balken wil ik ook vervangen voor iets stevigers en warmers ...
Ik weet het zelf nog steeds niet... Ik zal het je laten weten als ik die informatie heb.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184361033
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 07:11 schreef PJ het volgende:
Waarom pak je ze niet van het stukje lage gevel dat is verwijderd?
Ja, dat is een van de vragen op mijn lijstje. Dank voor de aandachtspunten.

quote:
In Eemnes hebben ze een sloop voor bouwmaterialen. Ws kan je daar ook je bakstenen in zelfde kleur/vorm en jaartal vinden.
Gaat dat terug tot de jaren '60 (of nog verder misschien wel)?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184361056
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 15:57 schreef StupidDutch het volgende:
Let er met de touwen op dat je ze naderhand nog kan naspannen. Zelfs in statische touwen zit nog rek.
Ze worden wel met een veer aangespannen, heb ik begrepen, maar je bedoelt zodat we ze zelf ook na een jaar of zo nog eens kunnen naspannen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184361112
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:02 schreef d.k. het volgende:
Je groene hexagontegels O+ (merk?) en je touwenballustrade O+ Gaaf zo!
En mooi om het huis zo radicaal naar deze tijd te trekken.
Je kunt de tegel op deze pagina vinden (Nomade Turquesa).

Ik wil ook nog even de matte vloertegels van Mosa tippen. Ook die zijn mooi! En die kun je voor de wand gebruiken. De hexagontegels die ik heb uitgezocht zijn ook vloertegels.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184361140
Spotjes besteld. Volgende punt op mijn lijstje: beslag bestellen. Maar ik weet nog niet wat ik precies wil. Ik ben vandaag naar een ijzerwarenzaak in de buurt geweest, maar die had zo weinig keuze. En om nou alle showrooms van de online zaken af te gaan... die zitten meestal niet bepaald om de hoek.

Ze hadden er in ieder geval Formani Basics en dat spul vond ik oké (alleen niet echt zwaar):



Het is volgens mij precies dezelfde als de klink die ik eerder liet zien, alleen heet die dan in een andere winkel 'Marc' en krijg je voor dezelfde prijs twee exemplaren in plaats van één.

[ Bericht 20% gewijzigd door Claudia_x op 12-01-2019 16:38:18 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 16:38:40 #213
4330 PJ
Tja.....
pi_184361406
quote:
Gaat dat terug tot de jaren '60 (of nog verder misschien wel)?
Ook veel verder.

http://www.oudebouwmaterialen.nl/
pi_184361430
Wij hebben ons beslag bij Weijntjes vandaan. Die hadden toentertijd een grote winkel in ZO. Heel mooi spul hebben die.
pi_184361502
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:39 schreef Negentiendertig het volgende:
Wij hebben ons beslag bij Weijntjes vandaan. Die hadden toentertijd een grote winkel in ZO. Heel mooi spul hebben die.
Ze zitten ook in het centrum. Het is verleidelijk om ernaar toe te gaan, maar ik vrees dat dit een echte bespaarpost wordt. In onze huidige woning hebben we goedkoop beslag en ik mis zwaarder spul niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184361515
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:38 schreef PJ het volgende:

[..]

Ook veel verder.

http://www.oudebouwmaterialen.nl/
Wat gaaf!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184361807
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ze zitten ook in het centrum. Het is verleidelijk om ernaar toe te gaan, maar ik vrees dat dit een echte bespaarpost wordt. In onze huidige woning hebben we goedkoop beslag en ik mis zwaarder spul niet.
Klopt idd, leuk winkeltje :)

Hornbach heeft/had ook wel mooi spul, en een stuk beter betaalbaar dan Weijntjes.
pi_184361883
Mocht je nog per ongeluk in het zuiden belanden...een familiebezoekje of zo. Of weekendje ontsnappen.

WIE KNUBBEN KENT ZOEKT NIET
WIE ZOEKT KENT KNUBBEN NIET

Ongelooflijk wat daar ligt en hangt. http://ijzerwarenknubben.nl
En zeer service gericht.
pi_184361980
Overigens: voortvarend bezig 👍
pi_184362976
Ik zeg wel 'bespaarpost', maar voor je het weet ben je zo 1000 euro verder, zelfs als je goedkoop beslag uitzoekt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184363227
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 18:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zeg wel 'bespaarpost', maar voor je het weet ben je zo 1000 euro verder, zelfs als je goedkoop beslag uitzoekt.
Een beetje sjiek wonen mag wat kosten toch! 1000,- voor een hele woning is nog best oké toch?
pi_184368380
De tegels! _O_ O+ *O*

Ik vind de touwen ook heel gaaf.

En als je een beetje dure smaak hebt: BLIJF WEG BIJ WEIJNTJES! :{w Want als je bij de bouwmarkt al de duurste optie uitzoekt ga je dat daar ook doen en dan is het hek van de dam *kijkt naar kastdeurknopjes van ¤20 per stuk*

Jan van IJken is trouwens echt tof om te gaan kijken.

In dezelfde categorie heb je Schijf Restoric in Uithoorn - vond ik heel tof en daar kun je ook nog wel eens een partij echt authentiek beslag vinden bijvoorbeeld. Ik heb er een paar prachtige wasbakken uit een oude school vandaan. En ook Piet Jonker in Abcoude - die kun je allebei in één keer doen. Piet Jonker was voor mij meer voor inspiratie, prachtig als je van verbouwen houdt, maar duur en een beetje ouderwetsch. Maar ook wel weer heel mooi. Ze hebben denk ik daar alleen geen bakstenen

Hier is een overzicht van andere handelaren in oude bouwmaterialen.

:@ Ik heb weer zin om te verbouwen geloof ik...
pi_184372022
Late to the party maar: wat een verschrikkelijk toffe tegel heb je uitgekozen.

En ik lurk weer lekker verder :)
  zondag 13 januari 2019 @ 13:29:30 #224
240593 StupidDutch
Is Nederlander
pi_184376808
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ze worden wel met een veer aangespannen, heb ik begrepen, maar je bedoelt zodat we ze zelf ook na een jaar of zo nog eens kunnen naspannen?
Een veer klinkt als een goed idee, die zou constant de spanning er op moeten houden. Het blijft denk ik altijd handig om te kunnen naspannen.

Let er op dat wel statisch touw gebruikt wordt, dynamisch touw zit veel (10 tot 20% vs 3-5%) rek in. En hoe langer je touw hoe meer lengte er ontstaat door de rek.

De meeste natuurvezels (hennep, manilla) zijn statisch. In moderne materialen is het vaak afhankelijk van welke vezels er gebruikt worden en waarvoor ze ontworpen zijn (klimtouw is zeer dynamisch maar bijv. werk lijnen voor werken op hoogte zijn vaak statisch).
pi_184379868
Ik ben er altijd weer van onder de indruk hoeveel expertise hier aanwezig is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184438910
Advies gevraagd. Het laten vervangen van de trap is een erg dure post. Bovendien wordt de trap niet gegrond geleverd door de aannemer. Ik kan voor 550 euro minder een gegronde trap door een andere partij laten monteren. Die installeert dan dus de trap ook en verwijdert de oude trap. Doen of niet doen? Ik moet het vanavond beslissen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 16 januari 2019 @ 17:48:27 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184439050
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 17:38 schreef Claudia_x het volgende:
Advies gevraagd. Het laten vervangen van de trap is een erg dure post. Bovendien wordt de trap niet gegrond geleverd door de aannemer. Ik kan voor 550 euro minder een gegronde trap door een andere partij laten monteren. Die installeert dan dus de trap ook en verwijdert de oude trap. Doen of niet doen? Ik moet het vanavond beslissen.
Wat zou daar het nadeel van zijn?
Verwacht je een conflict met je aannemer?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184439087
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 17:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat zou daar het nadeel van zijn?
Verwacht je een conflict met je aannemer?
Ik verwacht niet echt een conflict; er zijn al zoveel posten bijgekomen waarop hij flink verdient. Het nadeel lijkt me vooral in de coördinatie zitten. De aannemer moet weten wanneer die andere partij komt en de werkzaamheden van zijn mensen daarop afstemmen. En al er iets misgaat, kunnen ze naar elkaar gaan wijzen. Is dat die 550 euro wel waard? Op de hele verbouwing is het een bedrag van niks. Tegelijkertijd koop ik voor dat geld wel weer wat gordijnen straks.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184439183
Voor dat geld koop je rust voor jezelf en de zekerheid dat de planning klopt. Is het je dat waard? Zo ja, lekker bij de aannemer laten. Zo nee, het risico aangaan en de andere partij inschakelen.
Is dat zo?
  woensdag 16 januari 2019 @ 18:03:02 #230
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184439237
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 17:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik verwacht niet echt een conflict; er zijn al zoveel posten bijgekomen waarop hij flink verdient. Het nadeel lijkt me vooral in de coördinatie zitten. De aannemer moet weten wanneer die andere partij komt en de werkzaamheden van zijn mensen daarop afstemmen. En al er iets misgaat, kunnen ze naar elkaar gaan wijzen. Is dat die 550 euro wel waard? Op de hele verbouwing is het een bedrag van niks. Tegelijkertijd koop ik voor dat geld wel weer wat gordijnen straks.
Ah, op die fiets.

Het scheelt niet alleen die 550 euro, maar ook het gronden. En dus een hoop werk cq uitbesteed werk (waar je ook voor moet betalen).

Ik zou het doen denk ik. Mits ik denk goed ingeschat te hebben dat er geen conflict met de aannemer komt en hij dus niet met opzet dwars gaat liggen bij eea.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 16 januari 2019 @ 20:42:16 #231
4330 PJ
Tja.....
pi_184442536
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 17:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik verwacht niet echt een conflict; er zijn al zoveel posten bijgekomen waarop hij flink verdient. Het nadeel lijkt me vooral in de coördinatie zitten. De aannemer moet weten wanneer die andere partij komt en de werkzaamheden van zijn mensen daarop afstemmen. En al er iets misgaat, kunnen ze naar elkaar gaan wijzen. Is dat die 550 euro wel waard? Op de hele verbouwing is het een bedrag van niks. Tegelijkertijd koop ik voor dat geld wel weer wat gordijnen straks.
Gewoon mannetje zwart betalen ¤800 die alles schuurt en lakt. Voor ¤550 moet je daarna nog steeds alles lakken.
  woensdag 16 januari 2019 @ 20:52:47 #232
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184442831
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 20:42 schreef PJ het volgende:

[..]

Gewoon mannetje zwart betalen ¤800 die alles schuurt en lakt. Voor ¤550 moet je daarna nog steeds alles lakken.
¤ 550 euro MINDER dan de huidige aannemer die de trap zelfs zonder grondverf levert.
Als ze de huidige aannemer de trap laat dan leveren dan moet er nog gegrond én gelakt worden..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 16 januari 2019 @ 21:46:54 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184444316
Ik zou alles bij één partij houden, wij hebben ellende gehad met 2 partijen die allebei naar elkaar wezen en ondertussen hadden wij lekkage, rechtsbijstand bij nodig gehad en alles, dat leek goed te gaan tot de ene partij (die de lekkage veroorzaakt had) dezelfde rechtsbijstandverzekeraar bleek te hebben, toen had DAS ineens ook een belang in de zaak (namelijk zo min mogelijk kosten maken) en zijn we uiteindelijk maar met een bedrag akkoord gegaan waarvan de de oorzaak konden laten fixen, de schade mogen we zelf regelen.

Voor dat verschil zou ik het risico iig niet meer nemen, voor het dubbele ook niet.
Zeker niet als je tot nu toe tevreden bent met het werk van de aannemer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184444468
Hoeveel last heeft de aannemer van het niet plaatsen van de trap? Want als dat weinig tot niks is kan je ook de trap pas plaatsen na oplevering.
Als de aannemer er wel last van heeft zou ik het risico niet nemen. Een trap schilderen is geen rocket science, dat kan je eventueel zelf nog wel.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_184449661
Scheelt het op het totaal van een gemonteerde en gegronde trap 550,= of is voor dat verschil de ongegronde trap van de aannemer gemonteerd VS een gegronde van de andere partij?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184449807
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 20:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

¤ 550 euro MINDER dan de huidige aannemer die de trap zelfs zonder grondverf levert.
Als ze de huidige aannemer de trap laat dan leveren dan moet er nog gegrond én gelakt worden..
Nee, ik bedoelde gewoon de oude trap laten zitten en daar het mannetje op los laten. Dat bespaart het meeste geld. Zo heb ik dat in mijn huis ook gedaan bij een trap waarvan ik dacht dat deze echt verloren was. Daarnaast is zo'n oude trap veel sfeervoller en kwalitatief veel beter gemaakt dan een nieuw 'bouwpakket'.
  donderdag 17 januari 2019 @ 09:54:44 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184450462
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 09:03 schreef PJ het volgende:

[..]

Nee, ik bedoelde gewoon de oude trap laten zitten en daar het mannetje op los laten. Dat bespaart het meeste geld. Zo heb ik dat in mijn huis ook gedaan bij een trap waarvan ik dacht dat deze echt verloren was. Daarnaast is zo'n oude trap veel sfeervoller en kwalitatief veel beter gemaakt dan een nieuw 'bouwpakket'.
Dat is geen optie, de trap komt op een andere locatie.

Edit: oh wacht, misschien is dit wel de trap die op dezelfde locatie blijft, maar dan zal de vormgeving het punt zijn neem ik aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 17 januari 2019 @ 19:49:34 #238
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184460631
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 09:03 schreef PJ het volgende:

[..]

Nee, ik bedoelde gewoon de oude trap laten zitten en daar het mannetje op los laten. Dat bespaart het meeste geld. Zo heb ik dat in mijn huis ook gedaan bij een trap waarvan ik dacht dat deze echt verloren was. Daarnaast is zo'n oude trap veel sfeervoller en kwalitatief veel beter gemaakt dan een nieuw 'bouwpakket'.
Dat kan niet. Het trapgat komt elders te zitten dan het nu zit. Er komt dus ook een nieuwe trap.

EDIT: Owh, dat schreef Leandra ook al.. :@

Anyway: benieuwd wat je besloten hebt ClaudiaX!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184470009
De trap gaat er hoe dan ook uit. Ik heb een stuk van het tapijt weggehaald en de trap is te slecht.

De 550 euro is het verschil voor verwijderen oude trap en plaatsen nieuwe trap. Bij de aannemer moet ik dan zelf nog gronden en verven. Bij de derde partij hoef ik dan alleen nog maar te verven. Grondverf kost niet veel, dus het kost bovenop die 550 euro vooral nog extra tijd.

Ik heb de beslissing voor mezelf even uitgesteld. Ik zie de aannemer vanmiddag en vind het handiger om dit mondeling te bespreken. Misschien vindt hij het uitbesteden wel fijn omdat hij genoeg andere meerwerkklussen te doen heeft. Misschien maakt hij er een probleem van. Ik neig naar hem de trap laten installeren en mijn verlies nemen. Gemoedsrust is me veel waard. Maar als het een stroef gesprek wordt op andere punten en er bijv. ineens meer financiële tegenvallers worden verwacht, dan wil ik deze bespaarpost nog wel even achter de hand hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184470059
Ik haat dit soort gesprekken trouwens intens. De verbouwing verloopt volgens planning, maar de communicatie verloopt niet heel soepel. Vooral voor het financiële aspect van de verbouwing is dat vervelend. Ik weet dat ik moet gaan zeuren en moeilijk doen, maar zo zit ik gewoon niet in elkaar. Mensen als ik zijn heel makkelijk te naaien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184470064
Slim! Altijd even wat ruimte inbouwen is handig en kan maar van pas komen.. :)
Is dat zo?
  Moderator vrijdag 18 januari 2019 @ 11:44:36 #242
5428 crew  miss_sly
pi_184471063
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 10:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik haat dit soort gesprekken trouwens intens. De verbouwing verloopt volgens planning, maar de communicatie verloopt niet heel soepel. Vooral voor het financiële aspect van de verbouwing is dat vervelend. Ik weet dat ik moet gaan zeuren en moeilijk doen, maar zo zit ik gewoon niet in elkaar. Mensen als ik zijn heel makkelijk te naaien.
Zo herkenbaar, dit.
Wellicht helpt het om jezelf stevig voor te blijven houden dat je niet zeurt en moeilijk doet, maar je project en je financiën beschermt, en dat is je goed recht. Een ander doet het niet!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 18 januari 2019 @ 19:44:30 #243
80382 manny
30 is best veel
pi_184479214
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 10:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik haat dit soort gesprekken trouwens intens. De verbouwing verloopt volgens planning, maar de communicatie verloopt niet heel soepel. Vooral voor het financiële aspect van de verbouwing is dat vervelend. Ik weet dat ik moet gaan zeuren en moeilijk doen, maar zo zit ik gewoon niet in elkaar. Mensen als ik zijn heel makkelijk te naaien.
zie het als werk. claudia bv moet ook kunnen blijven bestaan.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_184480812
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:44 schreef manny het volgende:

[..]

zie het als werk. claudia bv moet ook kunnen blijven bestaan.
Op m'n werk vind ik het ook moeilijk om te zeuren. :Y)

Het leven is te kort voor stress en conflict. Ik kan echt wel balen van dingen, maar ik kan me er ook makkelijk overheen zetten. Dat geldt bijvoorbeeld voor financiële tegenvallers. Ik zou best wel harder willen zijn, maar eigenlijk ook weer niet.

Ik doe desalniettemin m'n best om me niet te laten naaien. Op m'n werk heb ik een salarisonderhandeling ter sprake gebracht. Dat zal de pijn ook wat verzachten. :+

Ik ga even wat foto's voor jullie uploaden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184480976
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:44 schreef manny het volgende:
zie het als werk. claudia bv moet ook kunnen blijven bestaan.
Waar is het partnerbedrijf man van Claudia bv die deze taak op zich kan nemen?
pi_184481212
Vandaag was ik weer in de woning. Er is veel gebeurd. De vloer op de begane grond is bijvoorbeeld klaar, het stutwerk is grotendeels weg, de laatste wandjes zijn opgetrokken, de cv-ketel hangt, de douchevloer zit erin, de inbouwtoiletten zijn gemonteerd en niet alleen de loodgieter maar ook de elektricien is flink bezig geweest. Het was heel gaaf om de ruimte op de begane grond te ervaren.

Ik heb helaas niet veel foto's gemaakt omdat we veel te bespreken hadden en het gauw donker werd. Hopelijk lukt het om dit weekeinde nog een keer langs te gaan.

Het huis staat in de steigers en de beglazing staat klaar. Dat betekent dat de kozijnen er nu snel ingaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het inbouwtoilet op de begane grond:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De hal heeft nu definitief vorm gekregen. Dit is een doorkijkje vanuit de hal naar de woonkamer (links komt de meterkast met genoeg ruimte voor bijvoorbeeld een stofzuiger, daarnaast komt een deuropening, daarnaast komt weer een kast en daarnaast de deuropening naar de keuken).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De keuken en woonkamer:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zicht vanuit de keuken op de woon- en eetkamer:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zicht vanuit de woonkamer op de hal (links boekenkast, rechts deuropening):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat foto's van het elektrawerk op zolder:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We nemen in eerste instantie alleen vloerverwarming en geen radiatoren. Wel laten we op elke verdieping een loze leiding aanbrengen voor een eventuele radiator. Dat is op de zolder ook het geval:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toen ging de zon onder en kon ik de skyline van de stad heel goed zien. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184481270
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:02 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Waar is het partnerbedrijf man van Claudia bv die deze taak op zich kan nemen?
Ik doe het alleen, waarde EipNiC. Mijn lief heeft geen trek in verbouwingsperikelen. Deze rolverdeling hebben we aan het begin afgesproken. Het maakt het er niet altijd makkelijk voor me op, maar het is ook fijn dat er iemand is die het gezin draaiende kan houden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 21:24:02 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184481442
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik doe het alleen, waarde EipNiC. Mijn lief heeft geen trek in verbouwingsperikelen. Deze rolverdeling hebben we aan het begin afgesproken. Het maakt het er niet altijd makkelijk voor me op, maar het is ook fijn dat er iemand is die het gezin draaiende kan houden.
:D
Ik had al het idee dat het jouw project zou zijn.....
De bedrijven waar je mee te maken hebt zullen er inmiddels ook wel aan gewend zijn dat ze dingen met jou moeten bespreken, ook als je man er toevallig bij is, want jij kent alle ins en outs.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 18 januari 2019 @ 21:25:07 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184481463
Gaat hard hoor.... als de ramen erin zitten wordt het ook gelijk een stuk aangenamer, dat zal het thuis-gevoel wel ten goede komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184481485
Pittig hoor.... achter de schermen wordt er ook niet het eea besproken met bv partner? Ziet ie überhaupt wel nut in de verbouwing?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 21:26:36 ]
  vrijdag 18 januari 2019 @ 21:27:31 #251
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184481516
De vorderingen ziet er goed uit. Als ze straks met de vloerverwarming op zolder aan de slag gaan kun je dan eens navragen waar ze het mee afsmeren? :) Wij gebruiken hetzelfde systeem en ben benieuwd welke keuze de aannemer maakt.

En gaaf uitzicht trouwens!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_184481602
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:25 schreef EipNiC het volgende:
Pittig hoor.... achter de schermen wordt er ook niet het eea besproken met bv partner? Ziet ie überhaupt wel nut in de verbouwing?
Jawel hoor. Hij gaat elk weekeinde mee en de ergste sores bespreek ik natuurlijk met hem. Hij is ook wel eens mee geweest naar een keukenzaak. Hij wil gewoon geen last hebben van de dagelijkse stress. Ik ben in een doorsnee week heel veel aan het bellen en ik ga vaak op pad. Hij zou daar gek van worden - en dat snap ik helemaal.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184481677
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:27 schreef monsterd. het volgende:
De vorderingen ziet er goed uit. Als ze straks met de vloerverwarming op zolder aan de slag gaan kun je dan eens navragen waar ze het mee afsmeren? :) Wij gebruiken hetzelfde systeem en ben benieuwd welke keuze de aannemer maakt.
In mijn aantekeningen lees ik 'Portlandcement'. Geef maar een gil als je daar nog een vraag over hebt - ik kan die makkelijk stellen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184481689
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jawel hoor. Hij gaat elk weekeinde mee en de ergste sores bespreek ik natuurlijk met hem. Hij is ook wel eens mee geweest naar een keukenzaak. Hij wil gewoon geen last hebben van de dagelijkse stress. Ik ben in een doorsnee week heel veel aan het bellen en ik ga vaak op pad. Hij zou daar gek van worden - en dat snap ik helemaal.
Dat scheelt. Toch wel knap dat je dat weet te accepteren. Werkt ie meer of zo? 't Lijkt me een vruchtbare voedingsbodem voor frustratie.
pi_184481719
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D
Ik had al het idee dat het jouw project zou zijn.....
De bedrijven waar je mee te maken hebt zullen er inmiddels ook wel aan gewend zijn dat ze dingen met jou moeten bespreken, ook als je man er toevallig bij is, want jij kent alle ins en outs.
Vandaag merkte de opzichter op dat-ie mijn vriend nog nooit heeft gezien. Misschien denken de bouwvakkers wel dat de architect en ik een lesbisch stel zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184481841
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:34 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Dat scheelt. Toch wel knap dat je dat weet te accepteren. Werkt ie meer of zo? 't Lijkt me een vruchtbare voedingsbodem voor frustratie.
We werken evenveel en ik heb wat meer reistijd. Daar zit het 'em niet in.

Kijk, hij had geen zin in een verbouwproject. Ik heb er enigszins op aangedrongen. En zo zijn we op deze rolverdeling uitgekomen. Hij brengt onze zoon naar voetbal als het mijn beurt is of maakt het avondeten klaar op mijn kookdag. Dat is ontzettend fijn. Ik vind deze rolverdeling zelfs prettiger dan toen we alles samen deden voor onze huidige woning. Alleen op bepaalde momenten is het moeilijk. Van de week zat ik er wel even doorheen.

Vergeet ook niet dat we een architect hebben die bouwbegeleiding doet. Die gaat telkens met me mee en is een enorme steun.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 21:41:48 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184481855
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vandaag merkte de opzichter op dat-ie mijn vriend nog nooit heeft gezien. Misschien denken de bouwvakkers wel dat de architect en ik een lesbisch stel zijn.
:D dat zou wel humor zijn.

We hebben het hier wel gehad dat mijn man er toevallig een keer was toen een installateur langskwam om een offerte te kunnen opstellen en de man richtte zich alleen maar tot mijn man, terwijl ik duidelijk degene was die de vragen stelde en ingelezen was.
Zo irritant.

Maar als de opzichter je vriend nog niet gezien heeft is dat wel een ander uiterste ja :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184481897
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:40 schreef Claudia_x het volgende:
We werken evenveel en ik heb wat meer reistijd. Daar zit het 'em niet in.

Kijk, hij had geen zin in een verbouwproject. Ik heb er enigszins op aangedrongen. En zo zijn we op deze rolverdeling uitgekomen. Hij brengt onze zoon naar voetbal als het mijn beurt is of maakt het avondeten klaar op mijn kookdag. Dat is ontzettend fijn. Ik vind deze rolverdeling zelfs prettiger dan toen we alles samen deden voor onze huidige woning. Alleen op bepaalde momenten is het moeilijk. Van de week zat ik er wel even doorheen.

Vergeet ook niet dat we een architect hebben die bouwbegeleiding doet. Die gaat telkens met me mee en is een enorme steun.
Duidelijk. Een aanblijvend architect zal inderdaad ook wel het nodige verschil maken.

Trouwens, voor nieuwkomers in dit topic zijn er geen foto's te zien... Voor niemand niet, maar nieuwkomers lopen in het donker.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 21:48:40 ]
pi_184481964
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D dat zou wel humor zijn.

We hebben het hier wel gehad dat mijn man er toevallig een keer was toen een installateur langskwam om een offerte te kunnen opstellen en de man richtte zich alleen maar tot mijn man, terwijl ik duidelijk degene was die de vragen stelde en ingelezen was.
Zo irritant.
Hehe. Ik ken het, ik werk in een mannenwereld. Maar ik krijg meestal best snel respect. Ik denk dat de bouwvakkers het ook wel stoer vinden dat twee vrouwen elke keer over de vloer komen. En ze zullen ons ook wel zeikerds vinden. :Y)

Mijn lief en ik doen het op onze eigen manier. Soms voel ik me wel wat schuldig omdat hij natuurlijk toch het een en ander van de stress meekrijgt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184482000
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:44 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Duidelijk. Een aanblijvend architect zal inderdaad ook wel het nodige verschil maken.
Zonder de architect waren we nooit aan de verbouwing begonnen. Ik had het allemaal ook echt niet zonder haar gekund. Zij weet en ziet zoveel dingen waar ik geen benul van heb.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 21:49:35 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184482008
Ik merk het nu ook weer met de verbouwing die we in de planning hebben, ik kan alle huidige en toekomstige maten al dromen en kan precies aanduiden hoeveel ruimte er straks in de keuken is ("van hier tot deze rand van mijn laptop is straks de ruimte die je hier hebt" terwijl mijn laptop op de kookplaat staat :D).
De materialen komen we aan de ene kant heel makkelijk uit (ik weet al welke vloertegels het moeten worden) en aan de ander kant is het een beetje schipperen qua kleur om toch die ene mooie wat duurdere keuken erdoor te krijgen :') O-)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184482035
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zonder de architect waren we nooit aan de verbouwing begonnen. Ik had het allemaal ook echt niet zonder haar gekund. Zij weet en ziet zoveel dingen waar ik geen benul van heb.
Is dit je eerste (echte) verbouwing? Niet dat je het na de eerste allemaal wel weet, maar er zijn er die dat denken.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 21:53:20 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184482093
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hehe. Ik ken het, ik werk in een mannenwereld. Maar ik krijg meestal best snel respect. Ik denk dat de bouwvakkers het ook wel stoer vinden dat twee vrouwen elke keer over de vloer komen. En ze zullen ons ook wel zeikerds vinden. :Y)

Mijn lief en ik doen het op onze eigen manier. Soms voel ik me wel wat schuldig omdat hij natuurlijk toch het een en ander van de stress meekrijgt.
Ze vinden het ook wel leuk hoor, degene die onze carport heeft ontworpen en geplaatst had ook tegen de jongens die het werk doen gezegd van "Ze weet precies wat ze wil", en dat waren allemaal jongens uit de bible belt, dus die staan daar gemiddeld toch wat anders in :D

Als ik morgen die man van de carport bel dan weet ik ook zeker dat hij opneemt met "hoi Leandra!" :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184482129
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:51 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Is dit je eerste (echte) verbouwing? Niet dat je het na de eerste allemaal wel weet, maar er zijn er die dat denken.
Onze huidige woning is een nieuwbouwwoning en we hebben een zolderverbouwing gehad (dakkapel, extra douche en twee kamers en een vliering laten maken). De zolderverbouwing heb ik zelf van A-Z begeleid, van het maken van tekeningen tot het houden van toezicht op het werk. Beide trajecten waren heel leerzaam. En toch: er is nog steeds zoveel wat ik niet weet.

Sommige dingen veranderen ook best snel. Dan is er bijvoorbeeld ineens nieuw materiaal op de markt. En juist dan is het heel fijn om een architect en/of een progressieve aannemer te hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184482154
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:49 schreef Leandra het volgende:
Ik merk het nu ook weer met de verbouwing die we in de planning hebben, ik kan alle huidige en toekomstige maten al dromen en kan precies aanduiden hoeveel ruimte er straks in de keuken is ("van hier tot deze rand van mijn laptop is straks de ruimte die je hier hebt" terwijl mijn laptop op de kookplaat staat :D).
De materialen komen we aan de ene kant heel makkelijk uit (ik weet al welke vloertegels het moeten worden) en aan de ander kant is het een beetje schipperen qua kleur om toch die ene mooie wat duurdere keuken erdoor te krijgen :') O-)
Daar ben je onder andere ook voor aangenomen hè :7 ;)
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 18 januari 2019 @ 21:56:58 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184482179
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Onze huidige woning is een nieuwbouwwoning en we hebben een zolderverbouwing gehad (dakkapel, extra douche en twee kamers en een vliering laten maken). De zolderverbouwing heb ik zelf van A-Z begeleid, van het maken van tekeningen tot het houden van toezicht op het werk. Beide trajecten waren heel leerzaam. En toch: er is nog steeds zoveel wat ik niet weet.

Sommige dingen veranderen ook best snel. Dan is er bijvoorbeeld ineens nieuw materiaal op de markt. En juist dan is het heel fijn om een architect en/of een progressieve aannemer te hebben.
Dat laatste ook zeker icm een ouder huis en moderne isolatie enzo.... dat zijn echt van die dingen waar je nog helemaal niets mee van doen hebt gehad, en die de laatste jaren flink in ontwikkeling zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 18 januari 2019 @ 21:57:16 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184482183
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:56 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Daar ben je onder andere ook voor aangenomen hè :7 ;)
:D :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184482224
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:49 schreef Leandra het volgende:
Ik merk het nu ook weer met de verbouwing die we in de planning hebben, ik kan alle huidige en toekomstige maten al dromen en kan precies aanduiden hoeveel ruimte er straks in de keuken is ("van hier tot deze rand van mijn laptop is straks de ruimte die je hier hebt" terwijl mijn laptop op de kookplaat staat :D).
De materialen komen we aan de ene kant heel makkelijk uit (ik weet al welke vloertegels het moeten worden) en aan de ander kant is het een beetje schipperen qua kleur om toch die ene mooie wat duurdere keuken erdoor te krijgen :') O-)
Precies dat. Ik kan ook alles dromen (maten, posten uit de offerte, eigenschappen van de uitgezochte spotjes). Dat is omdat ik het leuk vind om uren in Floorplanner te pielen, achter Excel door te brengen en online naar koopjes te speuren. Mijn lief heeft daar niks mee. Ik laat hem wel eens een plattegrond zien. Hij knikt dan (en zag dat het goed was).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 21:59:41 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184482237
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Precies dat. Ik kan ook alles dromen (maten, posten uit de offerte, eigenschappen van de uitgezochte spotjes). Dat is omdat ik het leuk vind om uren in Floorplanner te pielen, achter Excel door te brengen en online naar koopjes te speuren. Mijn lief heeft daar niks mee. Ik laat hem wel eens een plattegrond zien. Hij knikt dan en ziet dat het goed is.
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184482308
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Precies dat. Ik kan ook alles dromen (maten, posten uit de offerte, eigenschappen van de uitgezochte spotjes). Dat is omdat ik het leuk vind om uren in Floorplanner te pielen, achter Excel door te brengen en online naar koopjes te speuren. Mijn lief heeft daar niks mee. Ik laat hem wel eens een plattegrond zien. Hij knikt dan (en zag dat het goed was).
Herkenbaar (beiden) :D
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_184482321
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:58 schreef Claudia_x het volgende:
Hij knikt dan en ziet dat het goed is.
*Jaloers*.

Ik ga binnenkort een keukenverbouwing realiseren in m'n eigen apartement en voor m'n (demente) vader een natte hoek in z'n kantoorruimte, zodat ie in z'n huis kan blijven wonen. Hopelijk niet maar waarschijnlijk wel tegelijkertijd. Mogelijk zal ik je topic tegen die tijd kapen voor een vraagje of twee ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 22:06:58 ]
pi_184482342
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
Sommige dingen veranderen ook best snel. Dan is er bijvoorbeeld ineens nieuw materiaal op de markt.
Komt dat niet met bepaalde onzekerheden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 22:04:45 ]
pi_184482381
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 22:02 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Herkenbaar (beiden) :D
Hij tuurt weer uren naar een Excelsheet met een overzicht van zijn crypto's. Ik heb lang geleden geleerd dat je elkaars voorkeuren en rariteiten maar beter kunt accepteren. En eigenlijk vind ik het heel fantastisch dat hij me de verbouwing toevertrouwt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 22:07:04 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184482406
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 22:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hij tuurt weer uren naar een Excelsheet met een overzicht van zijn crypto's. Ik heb lang geleden geleerd dat je elkaars voorkeuren en rariteiten maar beter kunt accepteren. En eigenlijk vind ik het heel fantastisch dat hij me de verbouwing toevertrouwt.
Ja, maar de zolder had je ook al super gedaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184482439
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 22:04 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Komt dat niet met bepaalde onzekerheden?
De vloer was een enorme onzekerheid. Dat zou schuimbeton worden en die toepassing vond ik erg spannend. Uiteindelijk is dat het niet geworden omdat het grondwater bij vlagen te hoog staat.

De afwerkingsvloer is ook nog wel een punt van onzekerheid. We gaan egaline gebruiken en het is nog niet 100% zeker dat dat kan met de vloeropbouw die nu in de planning zit.

Verder valt het wel mee. Er is wat gezeur over de epoxyvoeg bijvoorbeeld. De tegelzetter wil meer geld vragen omdat het verwerken volgens hem vreselijk is. De verkoper vindt dat onzin. Ach, daar komen we wel uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 22:09:58 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184482469
Hoe is het trouwens afgelopen met dat water in je kruipruimte?
Is dat opgelost?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184482486
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 22:03 schreef EipNiC het volgende:

[..]

*Jaloers*.

Ik ga binnenkort een keukenverbouwing realiseren in m'n eigen apartement en voor m'n (demente) vader een natte hoek in z'n kantoorruimte, zodat ie in z'n huis kan blijven wonen. Hopelijk niet maar waarschijnlijk wel tegelijkertijd. Mogelijk zal ik je topic tegen die tijd kapen voor een vraagje of twee ;).
Oh, zeker met zo'n natte hoek heb ik veel ervaring! Gerust stellen die vragen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184482493
Tegelzetters zijn naar mijn ervaring sowieso notoire zeurkousen :'). De rest is voor my hocus pocus, vandaar de kaapbelofte.
pi_184482542
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 22:09 schreef Leandra het volgende:
Hoe is het trouwens afgelopen met dat water in je kruipruimte?
Is dat opgelost?
We hebben iets grappigs ontdekt. De waterstand wordt gereguleerd door de gemeente. Als we het waterpeil in de sloot achter ons huis omlaag zien gaan doordat de gemeente aan het pompen is, dan verdwijnt ook ineens het water uit de kruipruimte. We weten dus precies hoe hoog het water staat, namelijk zo hoog als in de sloot. Ik vind het tamelijk bizar.

Er is geen echte oplossing. Het water zal nu eenmaal soms hoog staan en soms niet. We hebben nu de houten vloer helemaal verwijderd en een lichtgewicht vloer van staal laten monteren. Een heel dure optie, maar wel een die tegen water kan en die het huis niet verzwaart.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184482564
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 22:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, zeker met zo'n natte hoek heb ik veel ervaring! Gerust stellen die vragen.
Dat komt mooi uit! Goed om te weten. De aannemer is deze week begonnen met het maken van een plannetje.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 22:15:43 ]
  vrijdag 18 januari 2019 @ 22:24:11 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184482812
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 22:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We hebben iets grappigs ontdekt. De waterstand wordt gereguleerd door de gemeente. Als we het waterpeil in de sloot achter ons huis omlaag zien gaan doordat de gemeente aan het pompen is, dan verdwijnt ook ineens het water uit de kruipruimte. We weten dus precies hoe hoog het water staat, namelijk zo hoog als in de sloot. Ik vind het tamelijk bizar.

Er is geen echte oplossing. Het water zal nu eenmaal soms hoog staan en soms niet. We hebben nu de houten vloer helemaal verwijderd en een lichtgewicht vloer van staal laten monteren. Een heel dure optie, maar wel een die tegen water kan en die het huis niet verzwaart.
Oh, dat is idd bizar :o
Maar wel fijn dat je een "oplossing" hebt gevonden die daar tegen kan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 18 januari 2019 @ 22:32:45 #282
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_184482992
dat zal niet de gemeente maar het waterschap zijn die de stand van het water bepaald. Maar gaat nog best hard! Ziet er tof uit ook allemaal.
pi_184483089
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 22:32 schreef bleiblei het volgende:
dat zal niet de gemeente maar het waterschap zijn die de stand van het water bepaald. Maar gaat nog best hard! Ziet er tof uit ook allemaal.
Daar heb je ongetwijfeld gelijk in. En ik weet zelfs niet of mijn verhaal helemaal klopt, want ik heb het deels van horen zeggen. Ik zou het eens uit moeten zoeken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184483507
Ik heb het gevonden. Hier staan de peilbesluiten van het waterschap. Interessante weetjes:

In de 12e en 13e eeuw zijn door een serie stormen grote stukken veengrond weggeslagen en ontstonden er vele meren.

Veel van de meren zijn in de 16e en 17e eeuw drooggelegd. Er werd een dijk rond het meer aangelegd, daarop bouwde men molens. Deze maalden het water vanuit het meer naar een nieuw aangelegde ringvaart (de boezem). Zodra het meer droog was werd een (rechtlijnig) slotenstelsel gegraven dat kwel- en regenwater naar de molens leidde. Dit alles is nog duidelijk terug te vinden in het landschap, alleen zijn de vele molens nu vervangen door enkele gemalen. Veel gebieden hebben zo een min of meer vast peil gekregen, waar oppervlaktewater in de zomer wordt ingelaten en in de winter wordt uitgeslagen door de gemalen.

Rond de droogmakerijen ligt een gebied met voornamelijk veen in de ondergrond. Door de bemaling van het gebied is het veen steeds compacter geworden en het maaiveld gedaald, waardoor het grootste deel van het plangebied nu onder de zeespiegel ligt.

De geologie van het gebied is (...) op hoofdlijnen beschreven van het midden van Pleistoceen tot en met het Holoceen (ca. 240.000jaar geleden tot nu).

Ringslangen en rugstreeppadden komen ook volop voor in het gebied.

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 18-01-2019 23:13:33 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184494313
Ik heb vandaag wat meer foto's gemaakt, waaronder panoramafoto's. De panoramafoto's zijn van baggerkwaliteit maar geven wel beter overzicht. Ik heb ook wat oude foto's toegevoegd om wat meer van het proces te laten zien.

Het huis in de steigers. Op de tweede foto is te zien hoe de achtergevel op dit moment wordt ondersteund:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zitgedeelte van de woonkamer: voor, toen de houten vloer er nog in zat, toen de houten vloer eruit was en de situatie nu met de nieuwe vloer erin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eetkamer: de situatie voor de verbouwing en de huidige situatie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de laatste foto lijkt de kamer donker. Dat komt deels doordat de achtergevel dichtgetimmerd is. Maar eigenlijk is het al veel lichter. Dat laten de volgende foto's zien. Op de eerste foto zie je de hal vanuit de woonkamer. Op de tweede foto zie je de woonkamer vanaf de trap naar de eerste verdieping

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is wat je ziet als je bovenaan de trap staat, met vooraan de multifunctionele ruimte, helemaal achterin de badkamer en links ernaast het hok voor de cv, wasmachine en droger.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanuit de multifunctionele ruimte bekeken, van links naar rechts: badkamer, slaapkamer van zoon, trap naar zolder en slaapkamer van dochter:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De multifunctionele ruimte (kunnen we hier een ander woord voor bedenken?) vanuit de andere hoek bekeken, met een close-up van het washok en de stalen balk erboven die is verplaatst:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De badkamer: de situatie voor en de huidige situatie. Het toilet en de douchevloer zitten erin. Op de laatste foto is het uitzicht te zien dat ik straks heb vanuit bad. Er moet nog een nieuw raam in en het raam wordt verlaagd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De slaapkamer van onze zoon: situatie voor en situatie nu. Op de vierde foto is het plafond te zien met de isolatie en de leidingen voor de elektra.Op de laatste foto staat het uitzicht vanuit het raam (als je naar links draait).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kamer van onze dochter. Die wordt nog kleiner omdat er een trap naar zolder moet komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De evolutie van de zolder (alleen zonder een foto van de huidige situatie met elektra):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een laatste foto van het uitzicht:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 17:00:47 #286
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184494446
Jeetje, het gaat echt keihard! En je kunt echt al goed zien welke ruimte je straks hebt.
Resistance is futile.
pi_184495218
Wat een werk!
Straks kun je ook een bordje op de deur doen: Bouwbegeleider en - planner. w/
  zaterdag 19 januari 2019 @ 17:46:02 #288
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184495291
Je hebt straks echt een heel vet dossier van de verbouwing van het huis joh. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_184495999
Dat uitzicht, daar blijf je van genieten. Wij kijken ook heel weids uit, het verveelt nooit! Ik ben er iedere dag weer blij mee. En daar zullen jullie vast ook steeds weer blij van worden. :s)
Is dat zo?
  zaterdag 19 januari 2019 @ 19:15:18 #290
240593 StupidDutch
Is Nederlander
pi_184496846
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 22:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daar heb je ongetwijfeld gelijk in. En ik weet zelfs niet of mijn verhaal helemaal klopt, want ik heb het deels van horen zeggen. Ik zou het eens uit moeten zoeken.
Hier is er een zomer- en winterpeil die het waterschap bijhoudt. Het scheelt 30cm in deze regio tussen zomer- en winterpeil. Het kan dus goed zo zijn dat je ongeveer de helft van het jaar water hebt staan.
pi_184497053
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 22:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We hebben iets grappigs ontdekt. De waterstand wordt gereguleerd door de gemeente. Als we het waterpeil in de sloot achter ons huis omlaag zien gaan doordat de gemeente aan het pompen is, dan verdwijnt ook ineens het water uit de kruipruimte. We weten dus precies hoe hoog het water staat, namelijk zo hoog als in de sloot. Ik vind het tamelijk bizar.

Er is geen echte oplossing. Het water zal nu eenmaal soms hoog staan en soms niet. We hebben nu de houten vloer helemaal verwijderd en een lichtgewicht vloer van staal laten monteren. Een heel dure optie, maar wel een die tegen water kan en die het huis niet verzwaart.
Houdt er ook rekening mee dat sommige waterschappen deze winter geen winterpeil hebben ingesteld vanwege de droogte vorig jaar.

Hier de info voor Friesland:
https://www.wetterskipfry(...)lage-grondwaterstand
Ik gok dat dit op meer plekken speelt.
pi_184500625
Schiet goed op! Ik krijg meteen zin om ook weer een oud huis te kopen..

Heb je tussen alle verdiepingen isolatie in de verdiepingsvloer zitten? Is dat tegen het contact geluid straks?
pi_184506338
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 19:15 schreef StupidDutch het volgende:

[..]

Hier is er een zomer- en winterpeil die het waterschap bijhoudt. Het scheelt 30cm in deze regio tussen zomer- en winterpeil. Het kan dus goed zo zijn dat je ongeveer de helft van het jaar water hebt staan.
Uit de documentatie maak ik op dat wij een vast peil hebben. Maar het is een feit dat we een paar weken geleden een flinke laag water in de kruipruimte hadden en dat de kruipruimte in de zomer hartstikke droog was. Ik weet dus niet hoe snel er water wordt weggepompt. Op dit moment is de kruipruimte wel zo goed als droog.

Oh, en ook tijdens deze droge zomer was de waterkant zompig.

[ Bericht 8% gewijzigd door Claudia_x op 20-01-2019 08:10:45 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184506351
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 21:47 schreef koentjuh18 het volgende:
Schiet goed op! Ik krijg meteen zin om ook weer een oud huis te kopen..

Heb je tussen alle verdiepingen isolatie in de verdiepingsvloer zitten? Is dat tegen het contact geluid straks?
Ja, daar zit isolatie in. Ik ben er inderdaad vanuit gegaan dat het tegen contactgeluid was, maar ik weet het niet zeker. Van onze buren in het vergelijkbare huis hoorde ik dat dat een punt van ergernis in hun huis was, het contactgeluid.

Ik hoop dat we toch zoveel mogelijk van het comfort van onze huidige nieuwbouwwoning terugkrijgen. Dat zal niet helemaal lukken, maar ik word er wel heel blij van als ik op de verdiepingen loop en niet meer zo sterk dat houten vloer-gevoel heb. Ik ben nogal een prinses op de erwt. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184506355
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 22:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, zeker met zo'n natte hoek heb ik veel ervaring!
pi_184506357
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 07:59 schreef Mariocash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184506369
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 17:46 schreef monsterd. het volgende:
Je hebt straks echt een heel vet dossier van de verbouwing van het huis joh. :)
Ik ga maar eens met een fotoboek beginnen, denk ik. Het is vooral per ruimte leuk om de transformatie te zien, althans op foto.

Op foto is de beleving van de ruimte weer veel moeilijker weer te geven, zoals het van de hal naar de woonkamer lopen. Ik vind het heel tof om door kasten heen te lopen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184506388
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 18:24 schreef Smallish het volgende:
Dat uitzicht, daar blijf je van genieten. Wij kijken ook heel weids uit, het verveelt nooit! Ik ben er iedere dag weer blij mee. En daar zullen jullie vast ook steeds weer blij van worden. :s)
Ja, dat hoor ik van onze buren ook. De aanpassingen aan de woning zijn zoveel mogelijk daarop toegesneden. Ik word er heel gelukkig van. Gisteren waren de kleuren ook zo mooi van het water en het riet.

Overigens gaat komende week het dak eraf, dus laten we duimen dat het niet gaat sneeuwen,
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184506401
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 17:41 schreef AnneX het volgende:
Wat een werk!
Straks kun je ook een bordje op de deur doen: Bouwbegeleider en - planner. w/
Dat is echt te veel eer! De aannemer bepaalt de planning. Onze nieuwe buren zeiden gisteren dat ze onder de indruk zijn van de vaart die wordt gemaakt. Er wordt hard gewerkt door veel mensen. Het is een flinke logistieke operatie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 20 januari 2019 @ 10:16:57 #300
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_184507727
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 08:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is echt te veel eer! De aannemer bepaalt de planning. Onze nieuwe buren zeiden gisteren dat ze onder de indruk zijn van de vaart die wordt gemaakt. Er wordt hard gewerkt door veel mensen. Het is een flinke logistieke operatie.
Het is natuurlijk ook niet een bepaald doorsnee verbouw/herbouw project ^O^
pi_184511704
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 10:16 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook niet een bepaald doorsnee verbouw/herbouw project ^O^
Vind je? Jij kunt dat denk ik beter inschatten ik. Ik dacht dat het strippen van dit soort woningen vrij gebruikelijk is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')