of je leest de voorwaarden eerst goed.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 06:52 schreef Essebes het volgende:
[..]
Wees voorzichtig, een vriendin van mij is hiermee goed het schip in gegaan. Op de ochtend van de verhuizing werd haar verteld dat ze toch een verhuislift (tegen meerkosten) nodig hadden. Ze had amper keus en moest voor haar gevoel gedwongen accoord gaan hiermee. Zo werden de kosten toch onverwacht veel hoger dan vooraf gepland.
Lief van je! Ik vind verhuizen zelf eigenlijk ook wel leuk. Ik houd sowieso van fysiek zware arbeid; zal wel door m'n plattelandroots komen.quote:Op donderdag 3 januari 2019 17:13 schreef sigme het volgende:
Ik vind verhuizen leuk. En dan bedoel ik het sjouwwerk. Onlangs nog gedaan, heerrrrrlijk. Ook eens voor een FHF-topic, ook alleen maar goede herinneringen aan. Als je nog domme maar hardwerkende sjouwers nodig hebt koop ik een treinkaartje.
http://www.femtech.nl/quote:Op vrijdag 4 januari 2019 14:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Lief van je! Ik vind verhuizen zelf eigenlijk ook wel leuk. Ik houd sowieso van fysiek zware arbeid; zal wel door m'n plattelandroots komen.
Des te betreurenswaardiger is het dat ik niet kan klussen. Mijn hele familie is handig - mijn opa had zelfs een aannemersbedrijf - maar omdat ik het goed deed op school vond mijn familie dat het niet nodig was om me te leren met mijn handen te werken. Zo kunnen alle vrouwen in mijn familie kleren en gordijnen naaien, behalve ik. Het werd als een voorrecht gezien om je met mentale inspanning bezig te houden in plaats van fysieke; ik ben nog steeds enige in mijn familie die is gaan studeren.
Mijn stiekeme droom is dat ik leer klussen door onze garage aan te pakken te zijner tijd. Dan moet ik wel eerst handige vrienden gaan maken.
Dat ziet er zo op het eerst oog super uit! Hoe weet jij daarvan?quote:
Kwam ik toevallig afgelopen week tegen en loop ik over te denken om te gaan doenquote:Op vrijdag 4 januari 2019 14:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat ziet er zo op het eerst oog super uit! Hoe weet jij daarvan?
Vooral goed kijken naar wat de heren nu in je huis doen.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 14:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Lief van je! Ik vind verhuizen zelf eigenlijk ook wel leuk. Ik houd sowieso van fysiek zware arbeid; zal wel door m'n plattelandroots komen.
Des te betreurenswaardiger is het dat ik niet kan klussen. Mijn hele familie is handig - mijn opa had zelfs een aannemersbedrijf - maar omdat ik het goed deed op school vond mijn familie dat het niet nodig was om me te leren met mijn handen te werken. Zo kunnen alle vrouwen in mijn familie kleren en gordijnen naaien, behalve ik. Het werd als een voorrecht gezien om je met mentale inspanning bezig te houden in plaats van fysieke; ik ben nog steeds enige in mijn familie die is gaan studeren.
Mijn stiekeme droom is dat ik leer klussen door onze garage aan te pakken te zijner tijd. Dan moet ik wel eerst handige vrienden gaan maken.
Hey tof! Ik heb het opgeslagen. Heb al vaker naar cursussen gezocht, dit lijkt me wel wat. En wordt ook in Rotterdam gegeven.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hieronder is te zien dat er nog het een en ander aan het dak moet gebeuren. Het vervangen van de boeidelen zat sowieso al in de planning.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Het is niet zoveel, maar er is in ieder geval weer iets gebeurd in de vakantie. Vanaf maandag zijn er weer meer vorderingen. Als ik het goed heb:quote:
- eerste week vloer begane grond vervangen
- twee week leidingwerk (inclusief vloerverwarming)
- derde week elektriciteit
Ik kijk vooral uit naar de nieuwe kozijnen!I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
als het driepuntsslot cilinderbediend is wel. Als het driepuntsslot met de klink bediend wordt nietquote:Ik vraag me alleen af of het laatst samengaat met een driepuntsslot.![]()
Duidelijk!quote:Op vrijdag 4 januari 2019 15:55 schreef lichtknopje het volgende:
[..]
als het driepuntsslot cilinderbediend is wel. Als het driepuntsslot met de klink bediend wordt nietI make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Nog een update: we hebben vandaag in het huis rondgelopen en veel punten nagelopen. Zo blijken we in de badkamer 3 cm minder diepte te hebben dan verwacht. Dat lijkt een klein punt, maar de centimeters daar gaan we straks erg missen.
Het belangrijste punt: we hebben besloten om de indeling op zolder te wijzigen i.v.m. het goed kunnen lopen op zolder, d.w.z. zonder te hoeven bukken voor het schuine dak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Dat lijkt me wel erg fijn van door je huis kunnen lopen. Dat je het al voelt, dat je echt kunt meten, dat alles al reëel is!
Wat is de planning, als alles helemaal volgens plan verloopt, om te verhuizen?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ja, dat door het huis kunnen lopen is héél fijn. Daardoor veranderen plannen nog wel eens. Vandaag had ik mijn lief meegenomen (doe ik meestal niet) en dat gaf door doorslag voor het veranderen van de indeling op zolder. Hij is nu eenmaal 10 cm langer dan ik ben.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 17:04 schreef miss_sly het volgende:
Dat lijkt me wel erg fijn van door je huis kunnen lopen. Dat je het al voelt, dat je echt kunt meten, dat alles al reëel is!
Wat is de planning, als alles helemaal volgens plan verloopt, om te verhuizen?
We gaan in de laatste week van maart verhuizen!I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Plannen veranderen dan wel, maar het is ook echt ergens op gebaseerd.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 17:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat door het huis kunnen lopen is héél fijn. Daardoor veranderen plannen nog wel eens. Vandaag had ik mijn lief meegenomen (doe ik meestal niet) en dat gaf door doorslag voor het veranderen van de indeling op zolder. Hij is nu eenmaal 10 cm langer dan ik ben.
We gaan in de laatste week van maart verhuizen!
Laatste week van maart, wauw!And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Onze portemonnee zal er wel blij mee zijn, want we betalen nu dubbele hypotheeklasten én een overbruggingshypotheek.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 17:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Plannen veranderen dan wel, maar het is ook echt ergens op gebaseerd.
Laatste week van maart, wauw!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Laatste week van maart is echt al wel snel. Ik hoop dat wij hier 1 maart kunnen slapen maar beneden zal t dan echt nog niet klaar zijn.
Ik heb ondanks m’n studie wel een beetje meegekeken bij m’n vader toen ik klein was en het huis waar ik ben opgegroeid is bijna net zo grondig verbouwd als wij nu aan t doen zijn toen ik klein was dus ik heb wel wat gezien. Maar t is idd vooral een kwestie van n keer zien en dan doen. Waar ik vooral tegenaan loop is dat goed gereedschap zwaar en groot is. Soms is het alleen uit de auto halen al n hele klus. Ik heb bijvoorbeeld mijn eigen schroefmachine die ik wel een periode achter elkaar kan gebruiken zonder lamme armen (vooral boven je hoofd schroeven). Maar die is n stuk minder krachtig waardoor je er niet alles mee kunt doen.
Maar ik heb de afgelopen maanden ook weer veel bijgeleerd.http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops![]()
Bij ons zal het schilderwerk nog niet af zijn, dus het is een beetje bivakkeren in het begin (lees: niet te veel meubels tegen de muren zetten).quote:Op vrijdag 4 januari 2019 17:45 schreef SV-tje het volgende:
Laatste week van maart is echt al wel snel. Ik hoop dat wij hier 1 maart kunnen slapen maar beneden zal t dan echt nog niet klaar zijn.En je kunt misschien ook weer van je lief leren? Ik loop er vooral tegenaan dat niemand in mijn onmiddellijke kring handig is. We zijn hooguit handig in het uitwisselen van contactgegevens van Oost-Europeanen die onze klussen voor ons doen.quote:Ik heb ondanks m’n studie wel een beetje meegekeken bij m’n vader toen ik klein was en het huis waar ik ben opgegroeid is bijna net zo grondig verbouwd als wij nu aan t doen zijn toen ik klein was dus ik heb wel wat gezien. Maar t is idd vooral een kwestie van n keer zien en dan doen. Waar ik vooral tegenaan loop is dat goed gereedschap zwaar en groot is. Soms is het alleen uit de auto halen al n hele klus. Ik heb bijvoorbeeld mijn eigen schroefmachine die ik wel een periode achter elkaar kan gebruiken zonder lamme armen (vooral boven je hoofd schroeven). Maar die is n stuk minder krachtig waardoor je er niet alles mee kunt doen.
Maar ik heb de afgelopen maanden ook weer veel bijgeleerd.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Thanks voor de tip, ik (long time lurker en per maart eigenaar van een andere woning) heb me aangemeldquote:![]()
![]()
Heel tof bij de voordeur. Ik ga kijken of dat bij ons ook kan.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 15:45 schreef Claudia_x het volgende:
Intussen ook bezig om beslag uit te zoeken. Dat wordt waarschijnlijk zoiets voor de binnendeuren:
[ afbeelding ]
Ramen:
[ afbeelding ]
Voordeur:
[ afbeelding ]
Ik vraag me alleen af of het laatst samengaat met een driepuntsslot.
Ik heb wel een tip voor de deurkruk: bij multimate hebben wij ze ook heel betaalbaar gevonden. Persoonlijk hebben wij echt aan verschillende deurkrukken gevoeld vanwege de stevigheid en deze voelen lekker stevig aan. Misschien ook een goedkoper alternatief voor jullie: https://www.multimate.nl/impresso-deurkruk-redhill-mod-aluzwartbaby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.![]()
DecoDeur en decodeurbeslag, hebben wij onze deuren en deurbeslag vandaan. Ook dingen die niet op de website staan zijn besteld tegen lagere prijzen dan elders.http://www.partyalot.nl/
Lurker ontlurkt!quote:
Wauw, wat leuk en handig!
En @Claudia_x: mooi project. Je vorige woning heb ik ook vanuit lurkstand gevolgd.![]()
quote:Op vrijdag 4 januari 2019 20:33 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Heel tof bij de voordeur. Ik ga kijken of dat bij ons ook kan.
Ik heb wel een tip voor de deurkruk: bij multimate hebben wij ze ook heel betaalbaar gevonden. Persoonlijk hebben wij echt aan verschillende deurkrukken gevoeld vanwege de stevigheid en deze voelen lekker stevig aan. Misschien ook een goedkoper alternatief voor jullie: https://www.multimate.nl/impresso-deurkruk-redhill-mod-aluzwartDank voor de tips!quote:Op vrijdag 4 januari 2019 21:19 schreef SV-tje het volgende:
DecoDeur en decodeurbeslag, hebben wij onze deuren en deurbeslag vandaan. Ook dingen die niet op de website staan zijn besteld tegen lagere prijzen dan elders.
En voor de lurkers:
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Update tussendoor!
Het raam wordt eruit gesloopt en de gevel wordt een stuk extra uitgebroken om ruimte te maken voor de pui:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het toilet is alsnog gesloopt omdat de zijmuur tegen de trap aan te slecht was:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Oh dat vind ik altijd zo'n spannende fase, ik ben toch stiekem een beetje bang dat ze net een inschattingsfoutje maken en de hele tent in elkaar zakt...![]()
Dit dus.... op een of andere manier houdt die angst me nog even bij de hypotheekadviseur wegquote:Op maandag 7 januari 2019 15:09 schreef yinu het volgende:
Oh dat vind ik altijd zo'n spannende fase, ik ben toch stiekem een beetje bang dat ze net een inschattingsfoutje maken en de hele tent in elkaar zakt...![]()
![]()
Oh, daar ben ik totaal niet bang voor. Er heeft een constructeur naar gekeken (die eerder aan de te voorzichtige kant is) en de aannemer en architect weten zelf ook het een en ander.quote:Op maandag 7 januari 2019 15:09 schreef yinu het volgende:
Oh dat vind ik altijd zo'n spannende fase, ik ben toch stiekem een beetje bang dat ze net een inschattingsfoutje maken en de hele tent in elkaar zakt...I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
De gaten die in de muur worden geboord zijn er trouwens t.b.v. het stempelwerk. (Die vielen me later pas op.)I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Dat je al die werklui op zo’n korte termijn hebt kunnen krijgen in deze tijd en in die regio!The End Times are wild![]()
Dat is een fijn gevoel! Ik ben niet zozeer zenuwachtig over de berekeningen maar eerder over de bouwlieden... dat ze net iets te enthousiast te werk gaan bijvoorbeeld. Ik heb al eerder eens meegemaakt dat ze midden in de badkamer een muur aan het metselen waren 'voor de wc'. Die precies aan de andere kant van de gang moest komen. Waren ze even in de war met de tekening.quote:Op maandag 7 januari 2019 15:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, daar ben ik totaal niet bang voor. Er heeft een constructeur naar gekeken (die eerder aan de te voorzichtige kant is) en de aannemer en architect weten zelf ook het een en ander.![]()
![]()
Ja, dat soort dingen maak ik ook wel mee! Het metselwerk is gelukkig goed gegaan, maar het blijft spannend of ze de tekeningen goed volgen. Het helpt ook niet dat de tekeningen tussendoor wel eens wijzigen, dus ik neem het ze niet altijd kwalijk. Vooralsnog zijn er geen grote (lees: onherstelbare) fouten gemaakt.quote:Op maandag 7 januari 2019 20:00 schreef yinu het volgende:
[..]
Dat is een fijn gevoel! Ik ben niet zozeer zenuwachtig over de berekeningen maar eerder over de bouwlieden... dat ze net iets te enthousiast te werk gaan bijvoorbeeld. Ik heb al eerder eens meegemaakt dat ze midden in de badkamer een muur aan het metselen waren 'voor de wc'. Die precies aan de andere kant van de gang moest komen. Waren ze even in de war met de tekening.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
We wisten tevoren al dat het moeilijk maar niet onmogelijk was.quote:Op maandag 7 januari 2019 19:43 schreef LXIV het volgende:
Dat je al die werklui op zo’n korte termijn hebt kunnen krijgen in deze tijd en in die regio!I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Vraagje: iemand een tip voor goede, betaalbare inbouwspots (led, dimbaar)?
[ Bericht 11% gewijzigd door Claudia_x op 07-01-2019 21:38:07 ]I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Wij hebben destijds in de badkamer de spots van Ikea gebruikt en daar LED spotjes in gedaan, maar die waren niet dimbaar.quote:Op maandag 7 januari 2019 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
Nou is dat misschien ook een kwestie van de juiste dimmer (in combinatie met dimbare lampen).
Ik heb hier iig de dimmer voor de lamp in de woonkamer gekocht, maar dat was het vervangen van een ouderwetse dimmer voor een LED-dimmer: https://www.ecobright.nl/blog/p/welke-led-dimmer-heb-ik-nodig/52/
Edit: hun sets met inbouwspots lijken me ook niet duur: https://www.ecobright.nl/led-inbouwspots-set/![]()
Sinds kort heb ik het Hue systeem van Philips met de betaalbare Ikea Tradfri spotjes. Beste keus ooit, zoveel sfeerlicht wat enorm makkelijk te bedienen is (zowel via een app als via een betaalbare wanddimmer).quote:Op maandag 7 januari 2019 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben zelf niet zo’n fan van de lampen met 1001 kleuren, maar die kun je ook aan het Hue systeem koppelen.
De Hue bridge koop je (nieuw) los op Marktplaats of Tweakers voor 30 euro, vervolgens nog de lampen los kopen van Hue zelf of van Ikea, de Tradfri serie (fittingen GU10, E27, E14).
Voor GU10 spots ben ik voor de Ikea lamp gegaan die tot 2200K warmte gaat, dan heb je prachtig warm geel licht. Vind je 2700K ook prima, dan kun je de goedkopere variant aanschaffen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Erik op 08-01-2019 05:08:43 ]![]()
Hm, het een en ander om over na te denken.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 04:55 schreef Erik het volgende:
[..]
Sinds kort heb ik het Hue systeem van Philips met de betaalbare Ikea Tradfri spotjes. Beste keus ooit, zoveel sfeerlicht wat enorm makkelijk te bedienen is (zowel via een app als via een betaalbare wanddimmer).
Ik ben zelf niet zo’n fan van de lampen met 1001 kleuren, maar die kun je ook aan het Hue systeem koppelen.
De Hue bridge koop je (nieuw) los op Marktplaats of Tweakers voor 30 euro, vervolgens nog de lampen los kopen van Hue zelf of van Ikea, de Tradfri serie (fittingen GU10, E27, E14).
Voor GU10 spots ben ik voor de Ikea lamp gegaan die tot 2200K warmte gaat, dan heb je prachtig warm geel licht. Vind je 2700K ook prima, dan kun je de goedkopere variant aanschaffen.
Maar heb ik niet eerder zoiets van de Ikea nodig met een aparte lamp erbij? (Ik weet niets van spotjes.)I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Als je inbouwspots wil wel, denk ik.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 09:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hm, het een en ander om over na te denken.
Maar heb ik niet eerder zoiets van de Ikea nodig met een aparte lamp erbij? (Ik weet niets van spotjes.)
Wij hebben geen inbouwspots, maar wel het systeem van Ikea en het werkt wel prima. Het werkt ook samen met Google Home, bijvoorbeeld, wat ook handig (en leuk voor de gadget lover) is.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dit soort dingen wordt echt wel goed berekend en uitgevoerd. Daar zou ik ook niet zo bang voor zijn. Ik heb bij bouwwerkzaamheden van het bedrijf waar ik voor werk gezien hoe ze van vijf panden op een rij de begane grond vloer er volledig uit hebben gehaald om kelderbakken te graven, terwijl de panden vanaf de eerste verdieping allemaal gewoon bewoond bleven.quote:Op maandag 7 januari 2019 15:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, daar ben ik totaal niet bang voor. Er heeft een constructeur naar gekeken (die eerder aan de te voorzichtige kant is) en de aannemer en architect weten zelf ook het een en ander.
Werkzaamheden niet volgens tekening zijn inderdaad een groter gevaar. Regelmatig over de bouw lopen, dus!
Het ziet er tof uit, ik ben zo benieuwd naar hoe het uiteindelijk is!And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Oh, dat geeft hoop, want gevoelsmatig zeg ik van boven naar beneden werken, maar op een of andere manier vind ik het een eng idee als er eerst een nieuwe badkamer in komt en vervolgens de muur onder de badkamer eruit gesloopt wordtquote:Op dinsdag 8 januari 2019 09:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit soort dingen wordt echt wel goed berekend en uitgevoerd. Daar zou ik ook niet zo bang voor zijn. Ik heb bij bouwwerkzaamheden van het bedrijf waar ik voor werk gezien hoe ze van vijf panden op een rij de begane grond vloer er volledig uit hebben gehaald om kelderbakken te graven, terwijl de panden vanaf de eerste verdieping allemaal gewoon bewoond bleven.
Werkzaamheden niet volgens tekening zijn inderdaad een groter gevaar. Regelmatig over de bouw lopen, dus!
Het ziet er tof uit, ik ben zo benieuwd naar hoe het uiteindelijk is!![]()
![]()
Nee hoor, hoeft geen probleem te zijn. In Amsterdam is het aan de orde van de dag en wij hebben het als bedrijf ook al vele malen gedaan. Ook funderingsherstel, bijvoorbeeld. Goede berekeningen laten maken, dan komt het helemaal goed!quote:Op dinsdag 8 januari 2019 09:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, dat geeft hoop, want gevoelsmatig zeg ik van boven naar beneden werken, maar op een of andere manier vind ik het een eng idee als er eerst een nieuwe badkamer in komt en vervolgens de muur onder de badkamer eruit gesloopt wordtAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
'Slimme' verlichting is zeker iets om te overwegen (al valt het niet onder 'betaalbaar'). Ik heb 2 Hue lampen en in een volgende woning zou ik overal slimme verlichting willen. Je hebt geen gedoe meer met aparte inbouwdimmers die wel of niet compatibel zijn met je lampen, en je kan met 1 druk op de knop alle lampen aan/uit zetten. Ik denk dat mijn ouders het ook graag gehad hadden toen wij jong waren; vanaf de woonkamer met een app alle lampen in het hele huis uitzetten als alle kinderen beneden zijn (maar notoir de lampen boven aan laten staan) had flink gescheeld in de energierekeningquote:Op dinsdag 8 januari 2019 09:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hm, het een en ander om over na te denken.
Maar heb ik niet eerder zoiets van de Ikea nodig met een aparte lamp erbij? (Ik weet niets van spotjes.).
![]()
Ik vind zelf die slimme verlichting een beetje onzinnig. We hebben het in ons huidige huis voor een deel en ik vind het vooral handig op plekken waar ik maar even verlichting nodig heb, bijv. op de gang. We hebben er bewegingssensoren hangen en de lampen daar springen meteen aan als je aan komt lopen. Over het algemeen heel fijn.
We hebben andere lampen gehad die je met een smartphone kon bedienen. Dat vond ik heel onhandig. Als ik van vertrek naar vertrek loop, kost het me niet veel moeite om op een knop te drukken. Wel kost het me moeite om mijn smartphone overal mee naartoe te sjouwen. Ik ben niet zo aan dat ding verknocht. En ik zit al helemaal niet op aparte afstandsbedieningen te wachten.
Zie ik iets over het hoofd?I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Bij ons werkt het ook met voice (Ikea lampen met Google Home), in ieder geval. Ik geloof dat B ook wel wat met zijn telefoon doet, maar dat weet ik niet. Daar hou ik me niet mee bezigquote:Op dinsdag 8 januari 2019 10:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind zelf die slimme verlichting een beetje onzinnig. We hebben het in ons huidige huis voor een deel en ik vind het vooral handig op plekken waar ik maar even verlichting nodig heb, bijv. op de gang. We hebben er bewegingssensoren hangen en de lampen daar springen meteen aan als je aan komt lopen. Over het algemeen heel fijn.
We hebben andere lampen gehad die je met een smartphone kon bedienen. Dat vond ik heel onhandig. Als ik van vertrek naar vertrek loop, kost het me niet veel moeite om op een knop te drukken. Wel kost het me moeite om mijn smartphone overal mee naartoe te sjouwen. Ik ben niet zo aan dat ding verknocht. En ik zit al helemaal niet op aparte afstandsbedieningen te wachten.
Zie ik iets over het hoofd?En met verschillende soorten licht en dimmen dus zonder aparte dimmer. S heeft een lamp met verschillende kleuren op haar slaapkamer. Ik vind het wel prettig en geinig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Wij hebben bewust overal gewoon “ouderwetse” verlichting. Mijn man (van oorsprong elektricien) heeft wel overal slimme normale schakelaars gepland om bv schemerlampen en televisie aan en uit te zetten. Onze inbouwspots komen van elektroshop.nlhttp://www.partyalot.nl/
Mijn hemel, wat een schimmige wereld is de wereld van led-inbouwspots. Bij elektroshop.nl duizelt het me al helemaal.
Nog maar een vraag: ik kom doorgaans inbouwspots tegen die niet vervangbaar zijn. Is het wel verstandig om die te kopen?I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: