abonnement Unibet Coolblue
pi_183762105
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 10:40 schreef Hamzoef het volgende:

[..]


Die vrouw is de voor de liefde gekomen, dat merk je meteen. O+
Hoe zouden die kinderen het nu vergaan? Dat zijn nu al tieners..
  zondag 16 december 2018 @ 13:20:02 #102
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183762633
quote:
2s.gif Op zondag 16 december 2018 09:01 schreef ToT het volgende:

[..]

Grappig hoe buitenstaanders het altijd beter weten dan mensen die er ervaring mee hebben. :)
Ik snap dat er een bepaald imago op rust, maar het is wel erg zwart/wit gedacht dat dat in alle relaties tussen westerse mannen en Aziatische vrouwen zo is.
Het zal vast niet in alle relaties zo zijn, maar je gaat me toch niet werkelijk proberen wijs te maken dat zo'n meisje met een (doorgaans) redelijk kansloze en (veel) oudere Europeaan trouwt enkel en alleen omdat deze mannen "trouwer en zachtaardiger zijn dan hun landgenoten".
Huilen dan.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 16 december 2018 @ 14:22:11 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183764208
Het is wel zo dat TV-programma's dit soort internationale relaties sterk stigmatiseren. Logisch, want dat levert natuurlijk smakelijke TV op. De mannen in die clips hierboven zijn gewoon sociopaten waar je met gekromde tenen naar zit te kijken. Mooie TV, dat wel. Relaties die goed zijn zie je natuurlijk niet op TV, want dat is saai.

Als expat en iemand die veel reist heb ik het hele spectrum wel gezien. Je hebt inderdaad de groezelige oude mannen met bierbuik die een piepjong meisje scoren uit één of ander achterlijk dorp. Maar er zijn ook wel degelijk een hoop normale relaties.

De rode draad bij goede relaties is gelijkwaardigheid. Zo ken ik een Nederlander in de Filipijnen die met een Filipijnse is getrouwd en daar is gaan wonen. De dame heeft een universitaire opleiding en goede baan. Beiden zijn ongeveer even oud. Ik weet niet hoe het nu gaat maar toen ik daar was hadden ze een mooi leven samen met veel Filipijnse vrienden.

Aan de andere kant heb je dan de oude kerels met een veel jongere vrouw zonder opleiding waarbij de kerel de hele dag bier zit te drinken of golven en alleen contact heeft met andere westerlingen. Maar in elk geval is de vrouw nog dicht bij haar familie. Als zo iemand de vrouw naar zijn thuisland laat komen dan zal die vrouw bijna altijd ongelukkig worden.

In Taiwan had ik een Franse collega met een Taiwanese vrouw. Ook dat zag er goed uit. Leuk gezin met twee jonge kinderen die 3 talen spraken! (Frans, Engels en Chinees - ze spraken Engels met mij, Frans met de vader, Chinees met de moeder en Chinees tegen elkaar. De Franse vader kon overigens ook vrij goed Chinees dus hij kon de meeste conversaties in het Chinees wel volgen). Maar ook daar weer gelijkwaardigheid. Vrouw was hoog opgeleid. Hij heeft haar dacht ik in Frankrijk ontmoet toen zij daar Frans studeerde.

Ik heb in NL een buurman gehad die op zijn vakantie in Peru een meisje ontmoette. Ook weer een goed opgeleide dame, ongeveer even oud, die niet persé hem nodig heeft (economisch gezien). Die jongen was een beetje een verlegen slungel (en techneut, dus weinig vrouwen in zijn omgeving) en die zou waarschijnlijk zijn veroordeeld tot een incel bestaan. Maar die Peruaanse dame vond hem knap (want lang, blank en blond) en die jongen was hartstikke aardig en afgezien van zijn verlegenheid niets mis mee. Waren erg gelukkig samen.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar het is dus jammer dat er zo'n stigma op rust, dankzij programma's zoals Jambers.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_183764462
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 10:02 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, er zullen allicht uitzonderingen zijn...

Maar jij weet net zo goed als ik dat het gros anders is.
Je roept maar wat. Hoeveel Nederlandse mannen met een Filippijnse ken je überhaupt?
pi_183764574
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 14:31 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Je roept maar wat. Hoeveel Nederlandse mannen met een Filippijnse ken je überhaupt?
Echt kennen, maar 3. Maar als je door de stad loopt zie je regelmatig Nederlandse mannen met een Filipijnse vrouw. En je ziet wat voor types dat meestal zijn.
pi_183764591
Die stigmas waren er voor die tijd ook wel. Met gelijkwaardigheid heb je wel een punt. Het ding is dat veel mensen dat op landelijk niveau vergelijken in plaats van op individueel niveau.

Vraag voor TS? Had jij eerder niet een online vriendin uit zo'n gesloten stad uit Rusland, en later een uit de Oekraïne die naar Nederland kwam? Best goed van je dat je de hoop nog niet hebt opgegeven. Laat de topics over je ervaringen maar komen :9
Het heden is eindig. Het verleden blijft bestaan.
pi_183764644
Ik snap TS wel, hij ging voor de eerste keer vliegen en dan kom je in zo'n land waar de vrouwen een stuk happiger zijn dan thuis. Daar gaat je hartje wel harder van kloppen.

Mijn eerste keer Azië dacht ik dat de "Hey Sexy Man" roepende bar girls het echt meenden! -O-
pi_183764685
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 14:37 schreef DeOvenist het volgende:
Die stigmas waren er voor die tijd ook wel. Met gelijkwaardigheid heb je wel een punt. Het ding is dat veel mensen dat op landelijk niveau vergelijken in plaats van op individueel niveau.

Vraag voor TS? Had jij eerder niet een online vriendin uit zo'n gesloten stad uit Rusland, en later een uit de Oekraïne die naar Nederland kwam? Best goed van je dat je de hoop nog niet hebt opgegeven. Laat de topics over je ervaringen maar komen :9
Haha, nog zo’n briljant plan van TS:

TRV / Met de auto naar Rusland
pi_183764803
Waar ik woon zie ik vooral kindermeisjes uit die regio en die zijn valt mij op erg leuk met de kids, trappen zich wel suf met hun kleine beentjes met een bakfiets dat wel :D
pi_183764813
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 14:37 schreef DeOvenist het volgende:
Die stigmas waren er voor die tijd ook wel. Met gelijkwaardigheid heb je wel een punt. Het ding is dat veel mensen dat op landelijk niveau vergelijken in plaats van op individueel niveau.

Vraag voor TS? Had jij eerder niet een online vriendin uit zo'n gesloten stad uit Rusland, en later een uit de Oekraïne die naar Nederland kwam? Best goed van je dat je de hoop nog niet hebt opgegeven. Laat de topics over je ervaringen maar komen :9
Was dat dezelfde :{
  zondag 16 december 2018 @ 18:30:14 #111
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183769375
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 december 2018 08:35 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe kan jij nou van je bijstand vliegtickets naar de Filipijnen en hierheen betalen?
Als je vermogen hebt zou je volgens mij niet eens bijstand horen te krijgen. :?

En ‘het klikte goed tussen ons’? Hoe ken je dit meloveyoulongtime-meisje?
zij liep toevallig op straat in Makati en zo kwamen ze aan de praat , en de volgende ochtend waren ze verliefd
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183769452
quote:
7s.gif Op zondag 16 december 2018 13:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het zal vast niet in alle relaties zo zijn, maar je gaat me toch niet werkelijk proberen wijs te maken dat zo'n meisje met een (doorgaans) redelijk kansloze en (veel) oudere Europeaan trouwt enkel en alleen omdat deze mannen "trouwer en zachtaardiger zijn dan hun landgenoten".
Permanente verblijfsvergunning na een x-aantal jaar huwelijk. En daarna zijn ze waarschijnlijk weer weg, op zoek naar een andere rijke vent die ze misschien wel leuk vinden.
  zondag 16 december 2018 @ 18:40:17 #113
286575 Roces18
Chef de party
pi_183769649
quote:
99s.gif Op zondag 16 december 2018 14:39 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik snap TS wel, hij ging voor de eerste keer vliegen en dan kom je in zo'n land waar de vrouwen een stuk happiger zijn dan thuis. Daar gaat je hartje wel harder van kloppen.

Mijn eerste keer Azië dacht ik dat de "Hey Sexy Man" roepende bar girls het echt meenden! -O-
moet je gewoon ''hey sexy man' terugroepen

:'(
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 16 december 2018 @ 18:42:20 #114
286575 Roces18
Chef de party
pi_183769712
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 18:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zij liep toevallig op straat in Makati en zo kwamen ze aan de praat , en de volgende ochtend waren ze verliefd
oke, 8)7
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 16 december 2018 @ 18:46:09 #115
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183769813
quote:
2s.gif Op zondag 16 december 2018 10:01 schreef ToT het volgende:

[..]

Mijn broer is een succesvolle zakenman, heeft een huis van een half miljoen, verdient ruim een ton per jaar, ziet er goed uit, er zijn meerdere dames in hem geïnteresseerd, maar hij heeft wel een Filipijnse vriendin.
Geen woord aan gelogen.
terecht het zijn de beste vrouwen van de hele wereld, niet voor niets dat Filipijnse verpleegsters bekend staan als de allerbeste verpleegsters
ze zijn niet bang voor een mannenlichaam en wassen en koken als de beste en als jij eerlijk bent, dan zijn ze echt heel trouw

Maar mijn advies is begin er niet aan , zeker niet als je alleen bijstand hebt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183770074
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 18:40 schreef Roces18 het volgende:

[..]

moet je gewoon ''hey sexy man' terugroepen

:'(
Heb ooit, "No thanks, Bro!" tegen een ladyboy gezegd toen er een massage werd aangeboden.
Bijna moeten rennen voor mijn leven.
  zondag 16 december 2018 @ 19:21:43 #117
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183770546
quote:
99s.gif Op zondag 16 december 2018 18:58 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Heb ooit, "No thanks, Bro!" tegen een ladyboy gezegd toen er een massage werd aangeboden.
Bijna moeten rennen voor mijn leven.
je moet ook niet in de grote stad blijven daar , helemaal niet in Manilla komen , op vliegveld blijven en gelijk op het vliegveld doorboeken en doorvliegen naar Negros of zo , voor de rust en de echte Filipijnse stranden gaan

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 16-12-2018 19:27:34 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183772532
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 18:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar mijn advies is begin er niet aan , zeker niet als je alleen bijstand hebt
Eens wel. Dan krijg je dit soort triestigheid.
https://m.hln.be/regio/me(...)F%2Fwww.google.nl%2F

:')


Maar om terug te komen op de OP. Bij een friend visit visum ligt de nadruk op de terugkeer garantie. Dat is voor de meesten daar een schier onmogelijke opgave. Zelfs mensen die kinderen daar hebben, en deze tijdelijk bij familie aldaar wilden onderbrengen zijn dit geweigerd. Ook werk is lang niet altijd voldoende reden, als de werkgever zelf al niet moeilijk gaat doen bij wat weken of maanden afwezigheid. Een eigen woning is evenzo niet altijd voldoende "terugkeer garantie".

Mocht je relatie aanhouden en wil ze hier naartoe emigreren, dan ligt de nadruk meer op de duurzaamheid en wederzijdse exclusiviteit van een relatie. En zijn nog wat meer bezoekjes naar daar waarschijnlijk makkelijker te realiseren en voorgaande te bewijzen, dan de toeristen visum voor haar om naar hier te komen.

Dit omdat de IND nogal paranoia is voor schijnhuwelijken. Een niet al te groot leeftijdsverschil zal ook helpen. Evenals dat je haar familie al hebt ontmoet, en ze wellicht een Facebook pagina heeft waar jij als enige witneus (of 1 van de weinige) in haar vrienden lijst zichtbaar bent. Bereid je voor op onfatsoenlijke vragen wanneer jullie worden geïnterviewd voor de MVV aanvraag. Van hoe jullie elkaar hebben ontmoet, hoe goed jullie elkaar en elkaars familie kennen, tot hoeveel keer jullie neuken als jullie bij elkaar zijn en hoeveel vriendjes/vriendinnetjes/relaties je hiervoor hebt gehad.

En als ze dan eenmaal hier is, dan begint het echte aanpassen pas echt. Wees beducht op de welkomstcommittees van andere Filipijnse vrouwen :')

Succes en veel geluk voor jullie beiden.
Het heden is eindig. Het verleden blijft bestaan.
pi_183772789
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 20:51 schreef DeOvenist het volgende:

[..]

Eens wel. Dan krijg je dit soort triestigheid.
https://m.hln.be/regio/me(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Wees beducht op de welkomstcommittees van andere Filipijnse vrouwen :')


Kan jij hierover iets uitweiden? Nu ben ik wel wat nieuwsgierig.
  zondag 16 december 2018 @ 21:03:53 #120
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183772853
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 20:51 schreef DeOvenist het volgende:

[..]

Eens wel. Dan krijg je dit soort triestigheid.
https://m.hln.be/regio/me(...)F%2Fwww.google.nl%2F

:')

Maar om terug te komen op de OP. Bij een friend visit visum ligt de nadruk op de terugkeer garantie. Dat is voor de meesten daar een schier onmogelijke opgave. Zelfs mensen die kinderen daar hebben, en deze tijdelijk bij familie aldaar wilden onderbrengen zijn dit geweigerd. Ook werk is lang niet altijd voldoende reden, als de werkgever zelf al niet moeilijk gaat doen bij wat weken of maanden afwezigheid. Een eigen woning is evenzo niet altijd voldoende "terugkeer garantie".

Mocht je relatie aanhouden en wil ze hier naartoe emigreren, dan ligt de nadruk meer op de duurzaamheid en wederzijdse exclusiviteit van een relatie. En zijn nog wat meer bezoekjes naar daar waarschijnlijk makkelijker te realiseren en voorgaande te bewijzen, dan de toeristen visum voor haar om naar hier te komen.

Dit omdat de IND nogal paranoia is voor schijnhuwelijken. Een niet al te groot leeftijdsverschil zal ook helpen. Evenals dat je haar familie al hebt ontmoet, en ze wellicht een Facebook pagina heeft waar jij als enige witneus (of 1 van de weinige) in haar vrienden lijst zichtbaar bent. Bereid je voor op onfatsoenlijke vragen wanneer jullie worden geïnterviewd voor de MVV aanvraag. Van hoe jullie elkaar hebben ontmoet, hoe goed jullie elkaar en elkaars familie kennen, tot hoeveel keer jullie neuken als jullie bij elkaar zijn en hoeveel vriendjes/vriendinnetjes/relaties je hiervoor hebt gehad.

En als ze dan eenmaal hier is, dan begint het echte aanpassen pas echt. Wees beducht op de welkomstcommittees van andere Filipijnse vrouwen :')

Succes en veel geluk voor jullie beiden.
ik heb er wel eens een hierheen gehaald uit filpijnen en ik weet uit ervaring dat meesturen van printjes van familiefoto's belangrijk is
Jij samen met de moeder en vader en je vriendin

en ze moet niet al te jong zijn vergelen met jouw, niet meer dan 30 jaar leeftijdverschil en jouw reputatie moet onbesproken zijn .

Daarnaast moet ze met het vliegtuig een aantal keer naar manilla en overnachten daar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183773649
quote:
10s.gif Op zondag 16 december 2018 21:01 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Kan jij hierover iets uitweiden? Nu ben ik wel wat nieuwsgierig.
Nou, wat in mijn nabije omgeving gebeurd is laat ik even voor wat het is ivm herkenbaarheid. Maar er is iemand die er eea aan heeft neergepend op een website:

"Welkomscomitee

Na verscheidene verhalen van ex-echtgenoten van filipina's aangehoord te hebben en ook als ik alles wat ik zelf heb waargenomen bekijk, kom ik tot de volgende conclusie : Er bestaat een soort van onofficieel welkomscomitee van filipijnse dames die enkel op geld/ticket uit waren en daarom met een buitenlander getrouwd zijn. Zodra 1 van hun een filipina tegenkomt die pas in het land is, staan ze met raad en daad klaar om die zo snel mogelijk voor te stellen aan de rest van het comitee en haar ongevraagd van goede(????) raad te voorzien en haar op te jutten tegen haar man, hoe goed die ook voor haar is. Ze zijn vaak (hoeft niet)herkenbaar aan de vele Wehkamp juwelen aan hun lijf en plamuur op hun gezicht en ze gedragen zich of ze schatrijk zijn. Ze werken zowel alleen als in groepsverband.

Alle leden van het comitee nodigen zichzelf uit om bij jullie op visite te komen (makkelijk, moet jij of je vrouw niet doen !)en vanaf de eerste seconde dat ze binnen zijn begint het opruien al. Ze gedragen zich of ze de baas zijn over alle nieuwe filipina's en zijn overal toe in staat, b.v om ineens ongevraagd met 20 filipijnse personen binnen te vallen, zelfs je vrouw commanderen in haar eigen huis, ik kan voorbeelden genoeg noemen van dingen die ik gezien/gehoord heb. Ze gaan net zo lang door met opruien tot je vrouw compleet gehersenspoeld is en ook wil scheiden, waarna ze ook welkom is om in het comitee plaats te nemen als ze dat wil. Het lijkt er wel op of ze onderling met elkaar afspreken om in ploegendienst hun slachtoffer te hersenspoelen, zodat er elke dag 1 of meerdere telefonische contacten of visites zijn ermee en het dus grondig aangepakt word met het meeste kans op (snel) succes !

De opmerkingen/adviezen/commentaren die een nieuwe filipina naar haar hoofd krijgt van de leden van zo'n welkomscomitee kunnen o.a. zijn :
*WAT, Heb jij geen OTO gekregen van je man ?? Ik kreeg meteen een nieuwe OTO toen ik hier kwam !
*Heeft je man je geen XXX gegeven dan ? Wat een gierigaard is dat zeg, moet je niet nemen, doe je mond open ! Ik kreeg DIT en DAT en DAT van mijn man !
(ga het niet controleren, want het zijn toch allemaal leugens)
*Luister niet naar je man als ie je vraagt iets te doen, laat het hem zelf maar doen !
*Die blanke willen ons enkel maar gebruiken, laat niet met je spelen en doe je bek open !
*Wat heb jij het slecht getroffen met je vent zeg ! We hebben medelijden met je !
*Als je hem beu bent trap je het gewoon af, kom maar tijdelijk bij ons in huis, wij helpen je wel !

Dit zijn o.a. van die opmerkingen die ik van diverse personen heb gehoord dat die geadviseerd werden, je kan er zelf nog veel meer verzinnen, is zo moeilijk niet. Alles waar ze haar mee kunnen hersenspoelen gebruiken ze. Een nieuwe filipina in het land komt in een vreemde cultuur terecht en zijn vaak snel geneigd om eerder een filipina uit haar eigen cultuur te geloven dan hun echtgenoot. Maakt niet uit in dat geval of het een professionele ex-hoer is die advies geeft waar ze in hun eigen land met een grote boog om heen zouden lopen, op dat moment is het iemand die uit hun eigen vertrouwde cultuur komt en dus geloven ze die vrij snel.

Wat ook opvalt bij zulke serpenten is dat als ze op een filipijns feestje komen bij iemand thuis, ze op hun luie reet blijven zitten en zich laten bedienen omdat ze zich superieur wanen aan de rest. Ze zullen niet opstaan om te helpen met b.v eten klaarmaken of opruimen of af te wassen of zo wat normaal bij goede vriendinnen onderling wel gebruikelijk is.
Overigens kunnen familieleden van een filipina die al in het land aanwezig is ook als "Adviseuse" dienen voor een filipina die net binnenkomt in het land. Bv een oudere zuster of tante of een nicht, vooral als ze ouder zijn dan worden ze vrij snel gelooft omdat dat voortkomt uit de filipijnse cultuur. Ze dienen daar zonder tegen te stribbelen naar te luisteren.

Iets wat ik zelf gezien heb hoe je (mogelijk) kan herkennen dat je vrouw opgefokt word tegen je als je een feest hebt/bezoekt waarbij de filipinas samen staan te eten en te lachen is het volgende. Je zegt wat tegen je vrouw en alle filipinas hebben meteen een supervriendelijke glimlach voor je, maar je vrouw weet overduidelijk even niet hoe ze moet reageren op je, lachend of kwaad kijkend, dan word ze op dat moment beinvloed. Dan heeft ze duidelijk net advies gekregen van 1 of meerdere filipinas daar aanwezig. Das mijn ervaring met zulke dames.
Even ter verduidelijking, ik zei dus "hoe je (MOGELIJK) kan herkennen", dat betekent dat je op moet passen dat je geen verkeerde conclusie trekt op zo'n moment !"

En even verder

"Misschien een beetje grof woord om dat hier te plaatsen kan je denken, helaas zijn vele krengen van het welkomcommitee niet meer dan een ordinaire scheepshoer en dus plaats ik het hier gewoon bij. Ik ben er een paar jaar nadat ik deze website gemaakt heb achter gekomen via kontakt met nederlandse en filipijnse zeelui dat er wereldwijd in vele havenplaatsen busjes vol met filipinas aan boord komen om de filipijnse zeelui "hun aan boord opgebouwde paringsdrang" te helpen kwijtraken.
Heel netjes uitgedrukt dus.

Het schijnt dat er in vrijwel elke havenplaats een persoon is die de hoerenmadam of in het filipijns : "Mama San" contacteert over de hoeveelheid filipijnse zeelui die aan boord zijn van een pas binnengekomen schip. Vervolgens trommelt die alle benodigde en beschikbare filipinas op en haalt ze op met een speciaal daar voor aangeschaft busje en rijd er mee naar het schip.

Mocht je soms nog niet begrijpen en wel willen weten waarom de krengen van het welkomcomite hun uiterste best doen om zoveel mogelijk huwelijken te laten springen zodat de pas in het land gekomen filipinas van een soos/dop uitkering moeten gaan leven, welnu hier heb je een hele goede reden waarom ze dat doen ! De leidster van zo'n welkomcomitee is vaak ook de "Mama San" die een busje heeft en een provisie ontvangt voor elke aangeleverde scheepshoer op het schip. Dus ze heeft ook geregeld nieuw personeel nodig en daarom moet ze zorgen dat pas in het land gekomen filipinas in een dusdanige armoedige situatie komen dat ze hun lijf ook willen verhuren om iets ruimer te kunnen leven. Vanzelfsprekend zoeken ze wel de knapste filipinas uit als toekomstige werkneemster als er genoeg keuze is, dat mag duidelijk zijn.

En ze zijn ontzettend goed in het hersenspoelen als je bedenkt dat een filipina in NL of Belgie die in de Filipijnen een gerespecteert beroep als b.v. lerares had en daar nooit van haar leven zich zou verhuren en vanuit de filipijnse cultuur alle contacten met hoeren vermijd, dat hier na enkele maanden uitkering zelf gaat doen. Wij kennen diverse filipinas die in NL kwamen en bewerkt zijn door het welkomcomite en daarom snel gescheiden waren en die nu bij zo'n "Mama San" in het busje stappen als er een schip met filipijnse zeelui aangekomen is.
We weten het zelfs van een filipina in Gelderland die zo met een busje mee reed naar een schip in Rotterdam om wat bij te verdienen. Dus het gebeurt niet enkel bij filipinas in en rond havenplaatsen !

Elders op deze pagina staat al een voorval waarbij een opruister met een afgeladen busje voor ons hek kwam in NL waarbij mijn vrouw het hek niet open deed, heb me toen al afgevraagd wat die met een busje moest doen. Een andere filipina vertelde het later heel netjes, "die bezocht filipijnse zeelui om er mee te praten zodat ze minder heimwee hadden aan boord". Ze geloofde dat zelf ook wat die "Mama San" haar had wijsgemaakt.

In de filipijnen is er een bijnaam voor zo'n scheepshoer en dat is "A.B. Job" wat iets van "Atjak Barko" betekent in het tagalog. Nederlandse vertaling er van is iets van :"Aan boord van een schip klimmen".

Een nederlander kwam eens in de Filipijnen en was overrompeld door de schoonheid van de filipinas en is er een paar jaar later ook met 1 getrouwd. Hij vaart zelf ook en weet dus precies hoe het werkt met die filipijnse scheepshoeren. Toen zijn vrouw in NL kwam heeft hij haar ook duidelijk verteld dat ze contact met elke filipina die ze tegenkwam moest vermijden vanwege die reden.
Hij liep met haar over straat in de havenstad waar hij woont en ze zien een andere filipina lopen, hij waarschuwt haar meteen dat het ook zo'n scheepshoer is en ze er absoluut niet mee moet praten vanwege het beinvloedingsgevaar.

Maar ja, zijn vrouw heeft de typische altijd vriendelijke filipijnse mentaliteit en die kunnen nu eenmaal niet langs iemand die ze willen vermijden heen lopen zonder dat ze er wat tegen zeggen of zelfs iemand compleet negeren. (Mijn vrouw is GELUKKIG 1 van de zeer weinige filipinas die dat wel kan) Dus op een dag is ze alleen ergens in een winkel of zo en die scheepshoer begint tegen haar te praten en natuurlijk moet ze vriendelijk terug praten, haar adres heeft ze niet gegeven zegt ze. Dus die scheepshoer heeft onderzoek gedaan en die nederlander zijn vrouw had intussen al een kleintje en op een avond gaat de deurbel als ze alleen thuis is met de kleine. Ze doet de deur open en daar staat die filipijnse scheepshoer met 2 filipijnse zeelui bij zich.
Ze krijgt meteen de vraag "of zij 1 van de 2 wil afwerken" omdat ze het zelf nogal druk heeft."

http://www.holland-philippines.com

Als ik wat gebeurtenissen uit m'n nabije omgeving niet zou kennen dan had ik bovenstaande waarschijnlijk behoorlijk overtrokken gevonden, maar dat valt nog vies tegen :')

En wat die Norbert/Bonnenman uit m'n vorige link betreft, die spoort niet helemaal. Na een paar maanden online chatten (via zoon voorgesteld als ik me niet vergis) daar naar toe, binnen 7 dagen trouwen. Dik 30 jaar verschil. T is al niet zo'n knappert :')_! En dan klagen over dat ze het een schijnhuwelijk noemen. En die griet daar vindt het waarschijnlijk al lang best. Ipv als veredelde huishoudster van hem hier gewoon thuis zijn en elke maand een deel van zijn overheidspensioen ontvangen.
Het heden is eindig. Het verleden blijft bestaan.
pi_183773974
quote:
2s.gif Op zondag 16 december 2018 10:01 schreef ToT het volgende:

[..]

Mijn broer is een succesvolle zakenman, heeft een huis van een half miljoen, verdient ruim een ton per jaar, ziet er goed uit, er zijn meerdere dames in hem geïnteresseerd, maar hij heeft wel een Filipijnse vriendin.
Geen woord aan gelogen.
Elke avond knallen in bed dus ;)
  zondag 16 december 2018 @ 22:19:03 #123
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_183774583
Wow, een hoop reacties, ik zal proberen mijn best te doen om ze allemaal te beantwoorden, ik zal daarom deze reactie telkens aanvullen.

quote:
99s.gif Op zaterdag 15 december 2018 09:31 schreef Mr.Ping het volgende:
Dit gaat je met een uitkering / bijstand nooit lukken.
Waarom ga je er zelf niet heen, je hebt geen werk dus tijd genoeg?

It's all about the money!
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 04:45 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ook wil men vaak een garantsteller. Je moet boven een bepaalde grens verdienen om men tevreden te stellen. Je zou even kunnen kijken op de website van het Ministerie wat momenteel de norm is. (overigens wordt het met een bijstandsuitkering lastig vermoed ik).

Verder moet je vriendin nog een ziektekosten verzekering afsluiten voor de duur van haar vakantie.
Ze willen 1. Een garantsteller of 2. Een toerist die zelf voldoende vermogen heeft.
Nu kan ik haar zonder problemen die 34 euro die ze per dag 'nodig' zou zijn zo even toesturen dan kan ze het laten zien op het vliegveld (indien er om wordt gevraagd) en dan zou ik het zo weer terugkrijgen. Voor 3 weken gaat het dan om een bedrag van zo'n 700 a 750 euro.

Ja, klopt wat betreft de ziektekosten verzekering. Alhoewel ik geen idee heb hoe het gesteld is met de zorgverzekeraars in de Filipijnen. Het is ook een onderwerp waarover we niet gepraat hebben toen ik daar was.
Ik ben er al geweest, zoals gezegd, ik ben er van 1 november tot 23 november zelf geweest. En waarom zou je met een bijstanduitkering niet op vakantie kunnen? De vliegticket was 700 euro. Van de bijstand krijg je al 500 euro vakantiegeld, ik rook niet, ik drink niet, ga zorgvuldig met m'n geld om, dus dat is geen obstakel.
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 december 2018 08:35 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe kan jij nou van je bijstand vliegtickets naar de Filipijnen en hierheen betalen?
Als je vermogen hebt zou je volgens mij niet eens bijstand horen te krijgen. :?
Zie hierboven, verstandig met je geld omgaan. Niet drinken en niet roken scheelt al honderden euro's per maand. Een roker die ook tevens drinkt is het bedrag van zo'n vliegtuigticket in 3 maanden zo kwijt.
quote:
En ‘het klikte goed tussen ons’? Hoe ken je dit meloveyoulongtime-meisje?
Nou, je geloof het of niet, maar er bestaat zoiets als een volledige gratis internationale datingsite, te vinden op www.fdating.com ,en daar heb ik haar leren kennen. Echt heel veel dames daar overigens.
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 09:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als het land geen onvoorspelbare dictatuur was dan had hij er zelfs naartoe gekund om te werken en te leven maar ik zou daar voorlopig liever niet op inzetten.
Nou, om eerlijk te zijn, het land is mij veel te warm en te drukkend en het is er ook niet bepaald schoon en opgeruimd. Iedereen bouwt maar wat en ik had het gevoel gewoon in 1 groot kamp te leven. En dan die stank van al die driewielers en van die oude jeeps die de Amerikanen hebben achtergelaten (Jeepneys) gemixt met al die standjes langs de weg. Niet echt mijn ding. Maar de hitte is bleghh, elke dag maar weer.
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 09:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Sollicitatieplicht he? En/of tegenprestatie. Je kunt en mag niet zo maar even voor onbepaalde tijd naar het buitenland.
Al heb je ook in de bijstand vakantiedagen.
Ik heb een ontheffing daarvoor, geen sollicitatieplicht en/of tegenprestatie. Je hebt sowieso in de bijstand 4 weken officiële vakantie. Wat je in die periode doet moet je zelf weten.
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 december 2018 10:08 schreef ToT het volgende:
Iemand heeft me een DM en PM gestuurd om hier ff te komen kijken. :)

Zeer lastig.
Ik heb ook een Filipijnse dame leren kennen en inmiddels wonen we al samen en hebben we een baby. *O*

Een vakantie bij jou vind ik wel erg, erg kort. Ik heb mijn vrouw (toen dus nog vriendin) eerst hier 3 maanden laten komen en daarna nog een keertje 2 maanden zodat we elkaar en zij Nederland beter kon(den) leren kennen en we echt zeker over de vervolgstap konden zijn. Je land en familie achter laten is een enorme stap.

Voor haar is een langdurige opleiding idd genoeg als bewijs voor dat ze hier niet gaat onderduiken en een reden heeft om weer terug naar huis te gaan. Mijn vrouw had toen ook alleen een afgeronde opleiding en geen vaste baan toen ze hier naar toe kwam.

Een bijstandsuitkering HOEFT de boel niet per sé onmogelijk te maken. Je inkomen is waarschijnlijk onder de officiële ondergrens, maar ze KUNNEN uitzonderingen maken. Hoe je zo'n uitzondering voor elkaar kunt krijgen, weet ik niet. (Edit: volgens mij is dat alleen bij immigratie zo, niet bij tijdelijk verblijf. Volgens mij moet je bij tijdelijk verblijf wel meer hebben dan alleen bijstand.) Maar een derde partij garant laten staan is idd wel een betere optie; dat heb ik ook een keer gedaan voor de zus van een buurvrouw die hier naar toe kwam.

De ¤34 per dag is inclusief eventuele hotelkosten voor het geval het mis gaat tussen jullie en zij elders onderdak moet zien te krijgen tot ze weer terug naar huis kan vliegen.

Naar eigen vermogen kijken ze niet; dat kun je namelijk ook over de balk gooien voor ze hier komt / als ze hier is. MISSCHIEN als je geld op haar rekening staat dat het verschil maakt, maar dat lijkt me echt niet verstandig en ik weet ook niet zeker of dat überhaupt verschil zou maken.

Zelf heb ik wel vooraf een ticket gekocht zonder zekerheid te hebben, maar ze raden idd een reservering aan.
Tip: zorg dat de aanvraag voor het visum meteen voor 90 dagen is, zodat je veel meer speling hebt qua tijd waarin de heen- en terugreis plaats kan vinden. Je HOEFT die 90 dagen namelijk niet op te gebruiken. De begin- en einddatum hoeven niet per sé op de datums te liggen die op het vliegticket staan, zolang die vluchtdatums maar wel in die periode vallen.
Mocht het allemaal lukken en ze komt hier naar toe, zorg er wel voor dat ze foto's van jullie beiden op haar telefoon kan laten zien bij de douane; mijn vrouw heeft gezien dat er iemand voor haar neus terug naar huis werd gestuurd terwijl ik naast een wel heel erg zenuwachtig kijkende jongeman met een bos bloemen stond. Ik weet niet zeker of die 2 bij elkaar hoorden, maar ik heb hem niet met iemand weg zien lopen. Je moet bij de douane wel aan kunnen tonen dat je elkaar eerder ontmoet hebt.
Ah kijk een lotgenoot. Die 2 of 3 maanden zou ik best wel willen, maar aan mijn bijstandsuitkering komt ook vroeg of laat een einde. Verder kan ik niet garant voor haar staan op dit moment, daarvoor moet ik eerst minimaal 12 maanden een baan hebben gehad. Dat betekend dus dat zij elke dag 34 euro moet hebben. Dat kan ik nog wel voor haar regelen voor 3 a 4 weken tijd, en misschien is het ook nog wel mogelijk om haar terugkeer tijd wat op te rekken als ze hier eenmaal is. Maar, ook dat kost weer geld om je ticket te laten ombatterijen.

De 3e partij garant laten staan is een lastige. Er zijn niet zoveel mensen die dat zomaar even willen doen. Ik ken hooguit 2 personen die het mogelijkerwijs zouden kunnen doen. Of ze het willen is een tweede.

Foto's van ons beide hebben we al, ik ben er immers al geweest en er zijn honderden foto's en voor uren aan beeldmateriaal. Bewijs dat wij een 'relatie' hebben is er genoeg.
Ik zal je suggestie voor de aanvraag visa 90 dagen wel in mijn achterhoofd houden.
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 december 2018 10:22 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Hij heeft vermogen, dus of het nu voor een dikke plasma tv is of voor vakantie maakt niet uit.
Komt nog uit de tijd dat ik nog wel werkte, ook nog toen ik samen woonde met mijn ex, toen sparen sowieso sneller ging. We konden toen ruim 750 euro per maand wegzetten. Dat red ik nu niet meer, mag nu blij zijn met 100 a 150 euro per maand, en dan leef ik gewoon bijzonder zuinig.

Maar nogmaals, de bijstand is niet voor altijd bedoeld. Er is een rechtszaak gaande tegen het UWV (lang verhaal) dat doorgaat tot aan de Hoge Raad (waar ik net afgelopen dinsdag ben geweest in Utrecht), en als dat positief wordt bevonden ga ik naar de WIA, zo niet dan klop ik bij Sociale Dienst aan de deur en probeer ik BBL traject te krijgen voor chemisch proces operator, wat mijn maat ook doet. In 5 ploegen, verdiend lekker. :)

quote:
2s.gif Op zaterdag 15 december 2018 10:27 schreef ToT het volgende:
Als ze eenmaal hier is, moet je haar natuurlijk wel wat leuke dingen laten zien hier in Nederland, en je moet natuurlijk ook een ziektekostenverzekering voor haar betalen. (OOM verzekeringen is een goeie). Onderschat de kosten van dit alles ook niet. Let er wel op dat je voldoende geld overhoudt voor haar volgende ticket hier naar toe (voor de immigratie) en een klein bedragje voor die procedure. Als je haar zelf Nederlands en kennis van de Nederlandse maatschappij leert scheelt het al klauwen met geld aan cursussen. Maar in 3 weekjes tijd gaat dat niet lukken. Ik heb het mijn vrouw geleerd in die 3 + 2 maand dat zij hier was. (Ze is met een negen en twee tienen geslaagd, maar er zijn genoeg anderen die het examen 5x moeten doen of zo voor ze eindelijk slagen.) Met jullie zal het wat moeilijker gaan omdat jullie beiden blijkbaar niet heel goed in Engels zijn?
Houd ook rekeningen met idd nog een trip naar Manila voor visums, maar ook kosten om haar diploma's te laten valideren (red ribbon heet dat) en verzendkosten om alle papieren naar haar te laten sturen zodat ze niet nog een keer naar Manila toe hoeft. Ook moet je kosten voor een boarding house in gedachten houden voor een kort verblijf in Manila, indien nodig.

En DAN pas komt de ÉCHT moeilijke periode; haar verblijf hier in Nederland met een verblijfsvergunning, tot ze hier een baan heeft. Mijn vrouw woont hier nu anderhalf jaar en het is een aaneenschakeling van parttime werk en uitzendbaantjes, met af en toe een uitgebreider contract die weer snel opgegeven wordt omdat het met reizen vaak erg moeilijk is zo zonder rijbewijs of ze werd enorm uitgebuit. Zolang ze nog niet voldoende Nederlands kan spreken en geen eigen vervoer heeft, zit je ook snel met rottige baantjes die om 5 of 6 uur 's nachts beginnen, zodat ze 's middags moe thuis komt en 's avonds vroeg weer naar bed moet.
En dit alles als je dus het geluk hebt dat er werk in de buurt te vinden is voor iemand die de taal niet machtig is en geen eigen vervoer heeft. We zijn zelfs verhuisd omdat in mijn oude woonomgeving er gewoon niets voor haar te vinden was.
Ik denk dat dit alles me al snel ¤10.000 bij elkaar gekost heeft. De immigratieprocedure kost zoals gezegd vrij weinig, maar alles er omheen en haar onderhouden tot ze voldoende eigen inkomsten heeft kost gewoon fakking veel.
Ik heb allerlei spullen verkocht om het te kunnen bekostigen: audio-apparatuur, mijn camera, lenzen enz. Als je in de bijstand zit en je bent nu al te trots om iemand te vragen om mede garant voor haar te staan, dan kan het heel gevaarlijk worden als ze uiteindelijk hier woont.

En als ze eenmaal hier woont en een baan heeft, houd er dan wel rekening mee dat niet haar volledige inkomen voor jullie gezamenlijke kosten gebruikt kan worden; zijzelf moet natuurlijk ook wel wat geld overhouden, maar het is ook standaard dat ¤100 - ¤200 per maand naar de familie gaat, met af en toe een hoger bedragje in geval van nood als er iemand ziek is of een broertje of zusje geld voor school nodig heeft of whatever. En afhankelijk van waar de familie woont heb je ook kans dat er gespaard moet worden voor een nieuw huisje voor de familie.
Mijn broer heeft toevallig ook een Filipijnse vriendin, en het huis van haar familie is inmiddels klaar. Mijn vrouw is aan het sparen om er eentje te laten bouwen.

Wijzelf zitten financieel nu weer iets beter nu de kosten wat gedeeld worden, maar er blijft genoeg onzekerheid over werk. Haar huidige uitzendwerk loopt half januari af en ze kan waarschijnlijk daarna elders wel saai lopende band werk doen in een lawaaierige omgeving, maar dat houdt ook weer erg vroeg opstaan in.
Tja, Nederlands leren in 3 weken zit er niet in. Maar ik zie dat ook niet gauw gebeuren in 3 maand. Overigens, haar studie duurt toch nog tot mei 2020, dus tegen die tijd hoop ik wel als sponsor te kunnen fungeren. Wat betreft het rondloeren in Nederland, dat zal gezien ons budget ook eerst even bij 'budget' blijven, zeker gezien de kosten die nog gaan komen. Het probleem is ook dat zij helemaal geen inkomen heeft. Verder is het Engels wel oke. Haar Engels is wat beperkt, mijn Engels is nagenoeg een 2e taal.

Je vrouwtje rotbaantjes laten doen vind ik eigenlijk not-done. Mocht (met de nadruk op mocht) ik een baan krijgen als een procesoperator en ik kan in een 5 ploegen dienst een leuk salaris krijgen, dan mag ze van mij ook wel eerst thuis blijven om beter Nederlands te leren kennen. Zij weet niet anders dan leven van weinig geld, en voor mij is het net zo. Voor ons beiden dus niets nieuws. Alhoewel in haar ogen onze standaarden al vele malen 'rijker' lijken (en ook zijn) dan wat zij gewend is.

1 groot plus punt heeft mijn vriendin wel, ze woont op nog geen 30km van Manila, dus het is voor haar niet zo ver op en neer naar de Nederlandse ambassade voor een visa.

quote:
15s.gif Op zaterdag 15 december 2018 10:36 schreef Lienekien het volgende:
MIsschien een rare vraag, maar geldt die hele administratie voor elke toerist uit de Filipijnen die hier op vakantie wil komen?
Als een Filipijnse gewoon een hotelreservering heeft, en deze ook betaald heeft, genoeg redenen heeft om ook weer terug te gaan (eigen huis, kinderen, baan) dan is het voor zo iemand niet zo'n probleem om hier in Nederland de toerist uit te hangen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 13:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

TS zal vooral moeten zorgen dat hij uit de bijstand komt, anders kan hij het sowieso vergeten een partner hierheen te halen.
Dat klopt, dat is ook de bedoeling. Want zelfs met een Nederlandse samenwonen gaat niet als je een bijstandsuitkering hebt, dan wordt je daarop gekort als je partner een baan heeft. En die wordt er geheid niet vrolijk van al ze alleen voor alles moet opdraaien. Dus idd, uit de bijstand.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 13:29 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Dan moet hij eerst wat aan z’n arbeidsethos doen.

Mja, ik zal eerlijk bekennen dat het minimumloon gewoon veel te weinig is. Zeker als je het afstemt op wat bijstanders aan kwijtscheldingen krijgen is het gewoon niet rendabel om tegen een minimumloon te werken. Dat is ook de reden waarom ik liever in ploegendiensten zou willen werken. Heb je aanzienlijk meer geld, en je hoeft niet elke dag vroeg je nest uit. Het is niet dat ik te lui ben om te werken, maar vroeg me nest uit nekt me zo. Ik ben echt totaal een ochtend mens.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 15:10 schreef Cyanide- het volgende:
Arme meiske denkt een rijke westerse tatta geregeld te hebben, is het een bijstandstrekker die haar niet eens tijdelijk hierheen krijgt, laat staan permanent :')
Zij weet er volledig vanaf en het is haar niet om het geld te doen. Ik heb dit al verscheidene keren getest. Zelfs een bijstandsuitkering is daar al een berg geld. Als ik daar kom met 500 euro in mijn zak dan heb je gewoon een berg geld (ruwweg 30.000pesos). Het minimumloon in de Filipijnen is 400pesos per werkdag. Maar in de zuidelijke eilanden, zoals Mindanao, ligt dit lager. Daar verdienen ze maar 100pesos per dag. Omgerekend ¤1,60. En vergeet die bijstandsuitkering in z'n totaliteit ook gewoon maar, want ik weet zelf ook wel dat ik haar hier geen permanente verblijfsvergunning kan bieden zonder werk. Dus alle vragen/opmerkingen mbt de bijstand kunnen wel achterwege blijven, die situatie veranderd niet.
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 december 2018 16:31 schreef ToT het volgende:

[..]

^O^ Helder!
Ik zat ook al te twijfelen! :T
We komen er nog op terug als ik hier een foto van ons beiden laat zien ergens op een romantische plekje, in Madurodam ofzo :P
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 23:16 schreef Sport_Life het volgende:
Jij in de bijstand, zij spreekt nauwelijks Engels. Klinkt niet als een fijne basis. Waarom zorg je niet eerst voor een baan en kan zij ondertussen Engelse cursus volgen ?
Correctie, ze spreekt wel goed Engels, alleen het diepere Engels ligt wat lastiger. En omdat wij Nederlanders onze taal soms nogal letterlijk in het Engels overdragen (zie Louis van Gaal) is het voor hun soms ook weer lastig te begrijpen wat wij precies bedoelen. Ze kan zich prima redden in het Engels.

[ Bericht 26% gewijzigd door TechnoCat op 16-12-2018 23:30:05 ]
pi_183776126
Jij in de bijstand, zij spreekt nauwelijks Engels. Klinkt niet als een fijne basis. Waarom zorg je niet eerst voor een baan en kan zij ondertussen Engelse cursus volgen ?
  zondag 16 december 2018 @ 23:24:39 #125
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183776331
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 22:19 schreef TechnoCat het volgende:
Wow, een hoop reacties, ik zal proberen mijn best te doen om ze allemaal te beantwoorden, ik zal daarom deze reactie telkens aanvullen.

[..]

[..]

Ze willen 1. Een garantsteller of 2. Een toerist die zelf voldoende vermogen heeft.
Nu kan ik haar zonder problemen die 34 euro die ze per dag 'nodig' zou zijn zo even toesturen dan kan ze het laten zien op het vliegveld (indien er om wordt gevraagd) en dan zou ik het zo weer terugkrijgen. Voor 3 weken gaat het dan om een bedrag van zo'n 700 a 750 euro.

Ja, klopt wat betreft de ziektekosten verzekering. Alhoewel ik geen idee heb hoe het gesteld is met de zorgverzekeraars in de Filipijnen. Het is ook een onderwerp waarover we niet gepraat hebben toen ik daar was.
Ik ben er al geweest, zoals gezegd, ik ben er van 1 november tot 23 november zelf geweest. En waarom zou je met een bijstanduitkering niet op vakantie kunnen? De vliegticket was 700 euro. Van de bijstand krijg je al 500 euro vakantiegeld, ik rook niet, ik drink niet, ga zorgvuldig met m'n geld om, dus dat is geen obstakel.

[..]

Zie hierboven, verstandig met je geld omgaan. Niet drinken en niet roken scheelt al honderden euro's per maand. Een roker die ook tevens drinkt is het bedrag van zo'n vliegtuigticket in 3 maanden zo kwijt.

[..]

Nou, je geloof het of niet, maar er bestaat zoiets als een volledige gratis internationale datingsite, te vinden op www.fdating.com ,en daar heb ik haar leren kennen. Echt heel veel dames daar overigens.

[..]

Nou, om eerlijk te zijn, het land is mij veel te warm en te drukkend en het is er ook niet bepaald schoon en opgeruimd. Iedereen bouwt maar wat en ik had het gevoel gewoon in 1 groot kamp te leven. En dan die stank van al die driewielers en van die oude jeeps die de Amerikanen hebben achtergelaten (Jeepneys) gemixt met al die standjes langs de weg. Niet echt mijn ding. Maar de hitte is bleghh, elke dag maar weer.

[..]

Ik heb een ontheffing daarvoor, geen sollicitatieplicht en/of tegenprestatie. Je hebt sowieso in de bijstand 4 weken officiële vakantie. Wat je in die periode doet moet je zelf weten.

[..]

Ah kijk een lotgenoot. Die 2 of 3 maanden zou ik best wel willen, maar aan mijn bijstandsuitkering komt ook vroeg of laat een einde. Verder kan ik niet garant voor haar staan op dit moment, daarvoor moet ik eerst minimaal 12 maanden een baan hebben gehad. Dat betekend dus dat zij elke dag 34 euro moet hebben. Dat kan ik nog wel voor haar regelen voor 3 a 4 weken tijd, en misschien is het ook nog wel mogelijk om haar terugkeer tijd wat op te rekken als ze hier eenmaal is. Maar, ook dat kost weer geld om je ticket te laten ombatterijen.

De 3e partij garant laten staan is een lastige. Er zijn niet zoveel mensen die dat zomaar even willen doen. Ik ken hooguit 2 personen die het mogelijkerwijs zouden kunnen doen. Of ze het willen is een tweede.

Foto's van ons beide hebben we al, ik ben er immers al geweest en er zijn honderden foto's en voor uren aan beeldmateriaal. Bewijs dat wij een 'relatie' hebben is er genoeg.
Ik zal je suggestie voor de aanvraag visa 90 dagen wel in mijn achterhoofd houden.

[..]

Komt nog uit de tijd dat ik nog wel werkte, ook nog toen ik samen woonde met mijn ex, toen sparen sowieso sneller ging. We konden toen ruim 750 euro per maand wegzetten. Dat red ik nu niet meer, mag nu blij zijn met 100 a 150 euro per maand, en dan leef ik gewoon bijzonder zuinig.

Maar nogmaals, de bijstand is niet voor altijd bedoeld. Er is een rechtszaak gaande tegen het UWV (lang verhaal) dat doorgaat tot aan de Hoge Raad (waar ik net afgelopen dinsdag ben geweest in Utrecht), en als dat positief wordt bevonden ga ik naar de WIA, zo niet dan klop ik bij Sociale Dienst aan de deur en probeer ik BBL traject te krijgen voor chemisch proces operator, wat mijn maat ook doet. In 5 ploegen, verdiend lekker. :)

[..]

Tja, Nederlands leren in 3 weken zit er niet in. Maar ik zie dat ook niet gauw gebeuren in 3 maand. Overigens, haar studie duurt toch nog tot mei 2020, dus tegen die tijd hoop ik wel als sponsor te kunnen fungeren. Wat betreft het rondloeren in Nederland, dat zal gezien ons budget ook eerst even bij 'budget' blijven, zeker gezien de kosten die nog gaan komen. Het probleem is ook dat zij helemaal geen inkomen heeft. Verder is het Engels wel oke. Haar Engels is wat beperkt, mijn Engels is nagenoeg een 2e taal.

Je vrouwtje rotbaantjes laten doen vind ik eigenlijk not-done. Mocht (met de nadruk op mocht) ik een baan krijgen als een procesoperator en ik kan in een 5 ploegen dienst een leuk salaris krijgen, dan mag ze van mij ook wel eerst thuis blijven om beter Nederlands te leren kennen. Zij weet niet anders dan leven van weinig geld, en voor mij is het net zo. Voor ons beiden dus niets nieuws. Alhoewel in haar ogen onze standaarden al vele malen 'rijker' lijken (en ook zijn) dan wat zij gewend is.

1 groot plus punt heeft mijn vriendin wel, ze woont op nog geen 30km van Manila, dus het is voor haar niet zo ver op en neer naar de Nederlandse ambassade voor een visa.

[..]

Als een Filipijnse gewoon een hotelreservering heeft, en deze ook betaald heeft, genoeg redenen heeft om ook weer terug te gaan (eigen huis, kinderen, baan) dan is het voor zo iemand niet zo'n probleem om hier in Nederland de toerist uit te hangen.

[..]

Dat klopt, dat is ook de bedoeling. Want zelfs met een Nederlandse samenwonen gaat niet als je een bijstandsuitkering hebt, dan wordt je daarop gekort als je partner een baan heeft. En die wordt er geheid niet vrolijk van al ze alleen voor alles moet opdraaien. Dus idd, uit de bijstand.

[..]

Mja, ik zal eerlijk bekennen dat het minimumloon gewoon veel te weinig is. Zeker als je het afstemt op wat bijstanders aan kwijtscheldingen krijgen is het gewoon niet rendabel om tegen een minimumloon te werken. Dat is ook de reden waarom ik liever in ploegendiensten zou willen werken. Heb je aanzienlijk meer geld, en je hoeft niet elke dag vroeg je nest uit. Het is niet dat ik te lui ben om te werken, maar vroeg me nest uit nekt me zo. Ik ben echt totaal een ochtend mens.

Joh begin er niet aan
Je zit al diep in de shit

Ruim eerst de ellende op waar je nu in zit
In de Filipijnen lopen nog 500.000 van de potentiële "vriendinnen"
https://www.dateinasia.com/dating/philippines
Zoek maar uit, misschien staat je vriendin er wel bij

Kan zij daar ook gewoon verder met haar "job"
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')