Game mechanicsquote:Op maandag 21 oktober 2019 17:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
Wat hebben jullie in Atomic Shop gekocht waardoor het ineens P2W is?
Zoals? En wat voor voordeel had je er bij ten opzichte van mensen die het niet hadden?quote:
Ze hebben gezegd er komen alleen cosmetics in de atomic storequote:Op maandag 21 oktober 2019 19:03 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zoals? En wat voor voordeel had je er bij ten opzichte van mensen die het niet hadden?
Vind het vooral weer stemmingsmakerij van altijd zelfde groep mensen.
Genoeg dingen die beter kunnen en ook wel wat eerder zo hadden gemoeten maar dat soort video’s raakt echt kant noch wal.
Wist niet dat het filmpje van jou was.quote:Op maandag 21 oktober 2019 19:06 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ze hebben gezegd er komen alleen cosmetics in de atomic store
we gaan niet over de lijn
Wat doen ze? Ze gaan over de lijn
Fuck bethesda stel liegende honden beetje een halfbakken product uitbrengen terwijl ze mensen voorliegen : its everything you want from fallout, its 16x bigger blablabla
Nee, ze zijn een stel zwendelaars
Dat is met heel veel spellen tegenwoordig toch redelijk de norm? Day one patch etc. Het is een miljardenindustrie met deadlines geworden.quote:Op maandag 21 oktober 2019 19:28 schreef MMaRsu het volgende:
Prima als mensen het met plezier spelen, maar je kan gewoon niet ontkennen dat ze met een alpha product op de markt zijn gekomen met de intentie om het later te polishen
fucking hellquote:Op maandag 21 oktober 2019 21:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is met heel veel spellen tegenwoordig toch redelijk de norm? Day one patch etc. Het is een miljardenindustrie met deadlines geworden.
Jij ziet geen verschil tussen nu en 15 jaar geleden?quote:
Hele game industrie is ziek, niet alleen wat betreft deadlines maar ook qua personeel, werkuren, werkzekerheid, om nog maar niet te spreken over de microtransacties, season passes, lootboxes en al die onzin. Bedrijven die zich opzettelijk richten op de verslavingsgevoeligheid van jonge kinderen omdat de regelgeving de trends niet bij weet te houden...quote:Op maandag 21 oktober 2019 21:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is met heel veel spellen tegenwoordig toch redelijk de norm? Day one patch etc. Het is een miljardenindustrie met deadlines geworden.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het spectrum is zo breed geworden dat je met het overslaan van games komend uit de koker van die uitgevers meer dan genoeg te spelen hebt. Nog genoeg uitgevers die wel zonder enorm gezichtsverlies een game rustig een paar maanden uitstellen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 11:26 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hele game industrie is ziek, niet alleen wat betreft deadlines maar ook qua personeel, werkuren, werkzekerheid, om nog maar niet te spreken over de microtransacties, season passes, lootboxes en al die onzin. Bedrijven die zich opzettelijk richten op de verslavingsgevoeligheid van jonge kinderen omdat de regelgeving de trends niet bij weet te houden...
Af en toe vraag ik me af hoe een gemiddelde board meeting bij een Bethesda of een EA er tegenwoordig aan toegaat, met een psycholoog aan tafel die even haarfijn uitlegt hoe mensen het beste te manipuleren zijn en de hele ruimte die vervolgens geīnteresseerd ja knikt en de dollars al zien vloeien.
Zieke, zieke industrie
Er zit ook weer een hele industrie achter waarbij allerlei zaken online verhandeld worden. Voor Fallout kun je voor 20 euro gewoon ergens het legendary weapon kopen waar je naar op zoek bent; daar kan de ontwikkelaar van een game ook niet zoveel aan doen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 11:26 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hele game industrie is ziek, niet alleen wat betreft deadlines maar ook qua personeel, werkuren, werkzekerheid, om nog maar niet te spreken over de microtransacties, season passes, lootboxes en al die onzin. Bedrijven die zich opzettelijk richten op de verslavingsgevoeligheid van jonge kinderen omdat de regelgeving de trends niet bij weet te houden...
Af en toe vraag ik me af hoe een gemiddelde board meeting bij een Bethesda of een EA er tegenwoordig aan toegaat, met een psycholoog aan tafel die even haarfijn uitlegt hoe mensen het beste te manipuleren zijn en de hele ruimte die vervolgens geīnteresseerd ja knikt en de dollars al zien vloeien.
Zieke, zieke industrie
Tuurlijk zijn er genoeg games. Ik heb letterlijk niet genoeg tijd om alles te spelen al zou ik hele werkdagen thuis zitten. Maar je hebt natuurlijk goede games en slechte games. Leuke franchises en minder leuke franchises. Fallout was ooit een geweldige franchise waar iedereen honderden uren in kon kwijtraken. Tegenwoordig is het pure bagger, maar het is niet alsof we dan maar een Fallout game van een ander bedrijf kunnen gaan spelen want zo werkt het niet. Wel iets wat er op lijkt, maar niet iets wat dus echt Fallout is (en wat dan echt Fallout is, is weer een hele andere discussie).quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 11:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het spectrum is zo breed geworden dat je met het overslaan van games komend uit de koker van die uitgevers meer dan genoeg te spelen hebt. Nog genoeg uitgevers die wel zonder enorm gezichtsverlies een game rustig een paar maanden uitstellen.
Bethesda met Fallout een weg ingeslagen waarmee ze de franchise voor mij de nek hebben omgedraaid. Ik haal er geen plezier (meer) uit dus sla alles van Fallout over. Heb ik met meer titels. Maar dat de héle industrie doodziek is ben ik niet met je eens. Ik ben overgestapt naar andere extreem goede games van uitgevers die zich niet op dezelfde manier games uitbrengen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 11:38 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn er genoeg games. Ik heb letterlijk niet genoeg tijd om alles te spelen al zou ik hele werkdagen thuis zitten. Maar je hebt natuurlijk goede games en slechte games. Leuke franchises en minder leuke franchises. Fallout was ooit een geweldige franchise waar iedereen honderden uren in kon kwijtraken. Tegenwoordig is het pure bagger, maar het is niet alsof we dan maar een Fallout game van een ander bedrijf kunnen gaan spelen want zo werkt het niet. Wel iets wat er op lijkt, maar niet iets wat dus echt Fallout is (en wat dan echt Fallout is, is weer een hele andere discussie).
Amen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 11:38 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
(en wat dan echt Fallout is, is weer een hele andere discussie).
Dat is ook het enige (juiste) wat je kunt doen denk ik.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 11:45 schreef Buitendam het volgende:
Ik ben overgestapt naar andere extreem goede games van uitgevers die zich niet op dezelfde manier games uitbrengen.
Het lijkt me sowieso verstandig om alleen dingen te spelen waar je op dat moment plezier uit haalt. Als de huidige Fallout dat niet meer doet is dat jammer voor Fallout.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 11:46 schreef 2dope het volgende:
Dat is ook het enige (juiste) wat je kunt doen denk ik.
Misschien kunnen we dan dit topic begraven en laten liggen, we openen wel een nieuwe als de fallout 5 geruchten concreter wordenquote:
Dat zal wel ergens na Starfield en TES VI worden. Niet voor 2025 denk ik.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 14:30 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Misschien kunnen we dan dit topic begraven en laten liggen, we openen wel een nieuwe als de fallout 5 geruchten concreter worden
Gamebryo heeft 9 jaar gedraaid, de Creation Engine nu bijna 8. Zou wel weer tijd worden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 14:46 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat zal wel ergens na Starfield en TES VI worden. Niet voor 2025 denk ik.
Hopelijk hebben ze tegen die tijd eens een nieuwe engine.
Howard heeft bevestigd dat ze bepaalde delen aanhouden, maar dat er ook genoeg zal veranderen, net zoals er voor Fallout 76 al veranderingen zijn geweest ten opzichte van Skyrim.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 14:57 schreef MMaRsu het volgende:
Ze ( Todd Howard )hebben al bevestigd dat ze dezelfde engine aanhouden
Ja, dat zeg ik, er valt nog genoeg te verbeteren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 15:09 schreef MMaRsu het volgende:
Zoals? F76 ziet eruit als bagger vergeleken met andere 2019 titels
animaties zijn ook crap
Als ik een Fallout 76 vergelijk met een grote open world game die op een moderne engine draait zoals Witcher 3, Cyberpunk 2077, Far Cry 5, Assssins Creed Odyssey, Red Red Redemption 2 etc dan zou ik de woorden 'er valt genoeg te verbeteren' niet gebruiken. Dat is een compleet andere league. Het komt niet eens in de buurt. Far from. Incrementele verbeteringen zijn verre van genoeg om de Creation Engine ook maar in de buurt te brengen van het niveau wat tegenwoordig verwacht wordt van een moderne open world game. Het verschil is bizar groot.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 15:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik, er valt nog genoeg te verbeteren.
Wel een beetje een oud draadje; waar hij zegt dat de terrain generator niet aangepast kan worden hebben ze dat voor Fallout 76 wel gedaan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 15:36 schreef Q. het volgende:
De inherente problemen van de NetImmerse/Gamebryo/Creation Engine kan je er niet uit patchen. De architectuur van dat ding is gewoon heel beperkt. De eerste versie van NetImmerse kwam uit in 1997 en de basisarchitectuur is nog onveranderd.
Draadje op Reddit over de engine:
https://www.reddit.com/r/(...)netimmerse_gamebryo/
Wat ik ergens anders las is dat het door de architectuur zo goed als onmogelijk is om bv het interieur van gebouwen zonder loading screens te krijgen. Dat voelt echt idioot ouderwets als het in andere games wel kan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 15:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wel een beetje een oud draadje; waar hij zegt dat de terrain generator niet aangepast kan worden hebben ze dat voor Fallout 76 wel gedaan.
En is cell-based loading echt een probleem?
quote:
quote:My character will constantly lie, stab people in the back and generally be morally corrupt all in the name of financial gain. I shall name him Todd.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 15:46 schreef Q. het volgende:
[..]
Als ik een Fallout 76 vergelijk met een grote open world game die op een moderne engine draait zoals Witcher 3, Cyberpunk 2077, Far Cry 5, Assssins Creed Odyssey, Red Red Redemption 2 etc dan zou ik de woorden 'er valt genoeg te verbeteren' niet gebruiken. Dat is een compleet andere league. Het komt niet eens in de buurt. Far from. Incrementele verbeteringen zijn verre van genoeg om de Creation Engine ook maar in de buurt te brengen van het niveau wat tegenwoordig verwacht wordt van een moderne open world game. Het verschil is bizar groot.
Dat is veel te kort door de bocht, 'game A kan het dus game B moet het ook kunnen'. Dat is afhankelijk van wat je wilt bereiken als spelletjesmaker. De games die je noemt zijn mooier en draaien beter maar kunnen weer een boel dingen niet die CE wel kan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 17:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Wat ik ergens anders las is dat het door de architectuur zo goed als onmogelijk is om bv het interieur van gebouwen zonder loading screens te krijgen. Dat voelt echt idioot ouderwets als het in andere games wel kan.
Nee, dat kan in principe makkelijk. Je plaatst een doos in een level en je zet er een deur in. Voila, open gebouw.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 17:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Wat ik ergens anders las is dat het door de architectuur zo goed als onmogelijk is om bv het interieur van gebouwen zonder loading screens te krijgen. Dat voelt echt idioot ouderwets als het in andere games wel kan.
Nu geef ik de hoop helemaal op.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:08 schreef Gezicht het volgende:
Hoe langer dit gefaal van Bethesda aanhoudt, hoe meer ik vrees voor de kwaliteit van TES VI
Interessante manier om Great War Day te vieren...quote:
quote:Op woensdag 23 oktober 2019 19:44 schreef DKUp het volgende:
¤119,99 in Nederland Fallout 1st JAAAAAA
Puur genot
Dat was wel by far de tofste armor in NV Ik weet nog hoe euforisch ik was toen ik die vondquote:Op woensdag 23 oktober 2019 20:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik ga natuurlijk wel in mijn NCR veteran ranger outfit rondlopen.
Het houdt ook maar gewoon niet op hequote:
Dat denk ik bij elk spel met microtransactions en pay to win shit en battlepasses en toch blijven mensen die shit maar kopen. De jongere generatie heeft te veel geld en te veel vrije tijdquote:Op woensdag 23 oktober 2019 20:19 schreef Gezicht het volgende:
Zouden ze bij Bethesda nu echt denken dat mensen hier op zitten te wachten / overwegen om dit te kopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |