Sommige inboedelverzekeringen hebben ook optionele buitenshuisdekking. Maar goed, alleen TS weet natuurlijk welke verzekering en opties hij heeft lopen.quote:Op dinsdag 11 december 2018 15:34 schreef Prof_Hoax het volgende:
Ik vermoed dat het in de sportschool is gebeurt en niet thuis? Zo ja dan heb je niets aan je inboedelverzekering, die dekt alleen schade in huis. Kijk even in je polis, weet je het direct.
Inderdaad in de sportschool.quote:Op dinsdag 11 december 2018 15:34 schreef Prof_Hoax het volgende:
Ik vermoed dat het in de sportschool is gebeurt en niet thuis? Zo ja dan heb je niets aan je inboedelverzekering, die dekt alleen schade in huis. Kijk even in je polis, weet je het direct.
Klopt had beter moeten opletten, maar heb in m'n hele leven nog nooit iets vergoed hoeven hebben van de verzekering (vandaar dat ik ook geen flauw idee heb waar het onder valt oid) en nu is er een keer iets kapot, dan wil ik ook als de mogelijkheid er is ook wel iets vergoed hebben.quote:Op dinsdag 11 december 2018 15:04 schreef Deshain het volgende:
Typisch gevalletje van onachtzaamheid, hoop dat verzekeringen dit niet dekken.
Beter op je spullen letten als je geen nieuwe kan/wil betalen doordat je zelf niet nadenkt.
Ik ga het even allemaal doorlezen.quote:Op dinsdag 11 december 2018 15:36 schreef mstx het volgende:
[..]
Sommige inboedelverzekeringen hebben ook optionele buitenshuisdekking. Maar goed, alleen TS weet natuurlijk welke verzekering en opties hij heeft lopen.
Dus is het gek dat ik probeer te kijken of er iets te verhalen valt. Ik probeer de boel niet de besodemieteren ik probeer gewoon te kijken of het ergens onder valt.quote:Op dinsdag 11 december 2018 15:40 schreef JDude het volgende:
En hoe moeten wij ruiken hoe jij verzekerd bent?
Ik gooi ook ieder jaar meer dan ¤1000 in de zorgpot terwijl ik nooit wat heb. Zou ik ook best iets van terug willen zien maar zo werkt het niet.
Welke verzekeringen heb je allemaal en wat zijn de voorwaarden bij elke verzekering?quote:Op dinsdag 11 december 2018 15:43 schreef Feddd het volgende:
[..]
Dus is het gek dat ik probeer te kijken of er iets te verhalen valt. Ik probeer de boel niet de besodemieteren ik probeer gewoon te kijken of het ergens onder valt.
Valt het nergens onder dan is het gewoon dikke pech.
Ja dat is gek. In Nederland hebben we nog steeds het principe dat eenieder in beginsel zijn/haar eigen schade draagt.quote:Op dinsdag 11 december 2018 15:43 schreef Feddd het volgende:
[..]
Dus is het gek dat ik probeer te kijken of er iets te verhalen valt.
Als ik betaal voor een verzekering die dit dekt ben ik toch gek als ik dat niet gebruik.quote:Op dinsdag 11 december 2018 17:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja dat is gek. In Nederland hebben we nog steeds het principe dat eenieder in beginsel zijn/haar eigen schade draagt.
quote:Op dinsdag 11 december 2018 17:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja dat is gek. In Nederland hebben we nog steeds het principe dat eenieder in beginsel zijn/haar eigen schade draagt.
Als je betaalt voor een verzekering en niet eens weet waar je voor betaalt, dan is dat gek dat je dat niet voor afsluiten uitzoekt.quote:Op dinsdag 11 december 2018 18:00 schreef Feddd het volgende:
[..]
Als ik betaal voor een verzekering die dit dekt ben ik toch gek als ik dat niet gebruik.
Anders kan ik net zo goed stoppen met verzekringen
Klopt, als je gewoon knap met je spullen omgaat kan je alle verzekeringen die risico’s afdekken die je gewoon kan dragen opzeggen.quote:Op dinsdag 11 december 2018 18:00 schreef Feddd het volgende:
[..]
Als ik betaal voor een verzekering die dit dekt ben ik toch gek als ik dat niet gebruik.
Anders kan ik net zo goed stoppen met verzekringen
Jij weet dus precies wat er allemaal in je polis staat die je jaren geleden hebt afgeslotenquote:Op dinsdag 11 december 2018 18:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Als je betaalt voor een verzekering en niet eens weet waar je voor betaalt, dan is dat gek dat je dat niet voor afsluiten uitzoekt.
Post nou je verzekeringen met bijbehorende voorwaarden eens.quote:Op dinsdag 11 december 2018 20:16 schreef Feddd het volgende:
[..]
Jij weet dus precies wat er allemaal in je polis staat die je jaren geleden hebt afgesloten
In geval van twijfel zal hij tenminste de tegenwoordigheid van geest hebben eerst de voorwaarden na te zoeken en het niet op een forum te vragen...quote:Op dinsdag 11 december 2018 20:16 schreef Feddd het volgende:
Jij weet dus precies wat er allemaal in je polis staat die je jaren geleden hebt afgesloten
Niet tot de laatste punt en komma.quote:Op dinsdag 11 december 2018 20:16 schreef Feddd het volgende:
[..]
Is vaak alleen bij de aansprakelijkheidsverzekeringquote:Op dinsdag 11 december 2018 20:53 schreef Fer het volgende:
Inboedelverzekering met een buitenhuisdekking en electronica inbegrepen.
Maar wellicht is sport en spel weer uitgesloten.
Precies genoeg om te weten wat binnen de dekking valt.quote:Op dinsdag 11 december 2018 20:16 schreef Feddd het volgende:
[..]
Wat badinerend. Lang niet iedereen heeft van zijn verzekeringen een studie gemaakt. Maar goed ook want anders zouden premies een stuk hoger zijn. Dat TS hier wordt bejegend alsof het een misdaad is om iets voor de verzekering te claimen is al helemaal bizar. Alsof je je wel mag/moet verzekeren maar vooral niet mag claimen. Zulke klanten wil iedereen.quote:Op dinsdag 11 december 2018 20:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Niet tot de laatste punt en komma.
Maar ik weet wel welke aanvullende verzekeringen ik heb bij mijn basisziektekostenverzekering, dat ik buitenhuisdekking heb bij mijn inboedelverzekering, annuleringsverzekering in aanvulling op mijn doorlopende reisverzekering, welke modules ik verzekerd heb bij mijn rechtsbijstandsverzekering, etc. etc. etc.
En dan is vrij snel zelf een conclusie te trekken waar "dumbell van 30 kg op smartphone" onder gedekt is. Of niet.
Verzekeringen zijn toch niet bedoeld om meervoudige dommigheden op te lossen.quote:Op woensdag 12 december 2018 10:18 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Wat badinerend. Lang niet iedereen heeft van zijn verzekeringen een studie gemaakt. Maar goed ook want anders zouden premies een stuk hoger zijn. Dat TS hier wordt bejegend alsof het een misdaad is om iets voor de verzekering te claimen is al helemaal bizar. Alsof je je wel mag/moet verzekeren maar vooral niet mag claimen. Zulke klanten wil iedereen.
waarom niet?quote:Op woensdag 12 december 2018 10:21 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Verzekeringen zijn toch niet bedoeld om meervoudige dommigheden op te lossen.
Eh, wat is een lokale verzekering precies?quote:Op woensdag 12 december 2018 10:23 schreef ebtravel het volgende:
30kg maar?
mij werd halverwege dit jaar tijdens 't afsluiten van de inboedelverzekering gezegd dat smartphones eruit zijn gehaald bij ongeveer alle aanbieders(eigen risico van 150-250 + aparte verzekering is het dan). Nu weet ik dit niet 100% zeker, omdat ik altijd alles zo weer vergeet. Soms kan je bij je lokale verzekering nog wel wat regelen, hebben ze een potje over o.i.d. Op mijn verzekering kan het niet
In ons mooie dorpje, als je bijv. verzekerd bent bij de Unive, loop je even naar binnen, doet je verhaal en voila. Kan er toch wat meer geregeld worden dan via de officiële proceduresquote:Op woensdag 12 december 2018 10:42 schreef baskick het volgende:
[..]
Eh, wat is een lokale verzekering precies?
Het causale verband tussen de hoogte van de premie en weten wat je verzekert, ontgaat mij.quote:Op woensdag 12 december 2018 10:18 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Wat badinerend. Lang niet iedereen heeft van zijn verzekeringen een studie gemaakt. Maar goed ook want anders zouden premies een stuk hoger zijn.
Ik criminaliseer TS niet, ik noem alleen het in NL gangbare rechtsbeginsel. Immers, dit is WGR.quote:Dat TS hier wordt bejegend alsof het een misdaad is om iets voor de verzekering te claimen is al helemaal bizar. Alsof je je wel mag/moet verzekeren maar vooral niet mag claimen. Zulke klanten wil iedereen.
Je kan hem ook thuislaten. Je kunt er ook gewoon geen kopen. Je punt?quote:Op woensdag 12 december 2018 13:35 schreef Patrickkie5 het volgende:
Ook al heb je een buitenhuisdekking , zal dit niet vergoed worden. Verzekeraar zal zich sowieso beroepen op het feit dat hier sprake was van risico-aanvaarding. Je had immers je telefoon kunnen opbergen in een kluisje oid.
Als je je telefoon meeneent bij het sporten en hem 'onbeheerd' ergens neerleegt kan je toch wel zeggen dat je een bepaald risico accepteert.quote:Op woensdag 12 december 2018 13:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je kan hem ook thuislaten. Je kunt er ook gewoon geen kopen. Je punt?
Dat is toch geen argument, daar voor heb je toch een verzekering. Als ik in de auto stap aanvaard ik ook een risico, dat dekt de verzekering toch ook gewoon.quote:Op woensdag 12 december 2018 13:44 schreef Patrickkie5 het volgende:
[..]
Als je je telefoon meeneent bij het sporten en hem 'onbeheerd' ergens neerleegt kan je toch wel zeggen dat je een bepaald risico accepteert.
Dat is wel een argument. Als ik mijn achterdeur niet op slot draai 's nachts en er wordt ingebroken, gaat de verzekering ook moeilijk doen.quote:Op woensdag 12 december 2018 13:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is toch geen argument, daar voor heb je toch een verzekering. Als ik in de auto stap aanvaard ik ook een risico, dat dekt de verzekering toch ook gewoon.
Als ik aan vechtsport doe en geblesseerd raak hoef ik de dokter toch ook niet zelf te betalen?
Toch beroept de verzekeraar zich heel vaak op risico-aanvaarding. Dat je verzekerd bent betekent nog niet dat je zelf nergens rekening mee hoeft te houden. Denk bijvoorbeeld aan gevallen bij een AVP waarbij de verzekeraar zich hierop beroept. Bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 12 december 2018 13:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is toch geen argument, daar voor heb je toch een verzekering. Als ik in de auto stap aanvaard ik ook een risico, dat dekt de verzekering toch ook gewoon.
Als ik aan vechtsport doe en geblesseerd raak hoef ik de dokter toch ook niet zelf te betalen?
Dat is toch van een andere orde, dat noem ik onzorgvuldig, bovendien ziet de in het maatschappelijk verkeer betamelijke norm ‘s avonds doe je de deur op slot’ precies op dat gevaar. Net meenemen van je telefoon tijdens het sporten lijkt me toch wel normaal...quote:Op woensdag 12 december 2018 13:51 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is wel een argument. Als ik mijn achterdeur niet op slot draai 's nachts en er wordt ingebroken, gaat de verzekering ook moeilijk doen.
Dat een verzekeraar zich er op beroept wil nog niet zeggen dat dat terecht is he?quote:Op woensdag 12 december 2018 13:53 schreef Patrickkie5 het volgende:
[..]
Toch beroept de verzekeraar zich heel vaak op risico-aanvaarding. Dat je verzekerd bent betekent nog niet dat je zelf nergens rekening mee hoeft te houden. Denk bijvoorbeeld aan gevallen bij een AVP waarbij de verzekeraar zich hierop beroept. Bijvoorbeeld:
"Door haar kleinzoon op te tillen had oma volgens de verzekeraar het risico aanvaard dat hij haar bril kon stukmaken. Rogier de Haan, verzekeringsexpert van Stichting de Ombudsman, vindt dat onzin, die verzekeraar had volgens hem gewoon moeten uitkeren. Helaas verschuilen steeds meer verzekeraars zich onterecht achter de vage term 'risico-aanvaarding'"
Het onzorgvuldige zit 'm dan ook niet in het meenemen naar de sportschool maar in het onbeheerd wegleggen.quote:Op woensdag 12 december 2018 13:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is toch van een andere orde, dat noem ik onzorgvuldig, bovendien ziet de in het maatschappelijk verkeer betamelijke norm ‘s avonds doe je de deur op slot’ precies op dat gevaar. Net meenemen van je telefoon tijdens het sporten lijkt me toch wel normaal...
Dat is zeker waar. Ligt natuurlijk ook aan de polisvoorwaarden.quote:Op woensdag 12 december 2018 13:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat een verzekeraar zich er op beroept wil nog niet zeggen dat dat terecht is he?
Daar valt wel iets voor te zeggen, anderzijds vind ik het wel echt een grensgevalletje hoor...quote:Op woensdag 12 december 2018 13:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Het onzorgvuldige zit 'm dan ook niet in het meenemen naar de sportschool maar in het onbeheerd wegleggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |