abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183603241






"So much has been said and written about the Beatles -- and their story is so mythic in its sweep -- that it's difficult to summarize their career without restating clichés that have already been digested by tens of millions of rock fans. To start with the obvious, they were the greatest and most influential act of the rock era, and introduced more innovations into popular music than any other rock band of the 20th century. Moreover, they were among the few artists of any discipline that were simultaneously the best at what they did and the most popular at what they did. Relentlessly imaginative and experimental, the Beatles grabbed a hold of the international mass consciousness in 1964 and never let go for the next six years, always staying ahead of the pack in terms of creativity but never losing their ability to communicate their increasingly sophisticated ideas to a mass audience. Their supremacy as rock icons remains unchallenged to this day, decades after their breakup in 1970."
Lees verder



Officiële websites:
The Beatles
John Lennon
Paul McCartney
George Harrison
Ringo Starr

Wikipedia:
Op de Engelse Wikipedia is vrij veel Beatles informatie te vinden, namelijk over the Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo.

Overige links:
Alle videoclips, al dan niet officieel
Beatles Radio
Groot overzicht van alle (Beatles en solo) bootlegs



Vorige topics:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52

Tournaments:
Beatles Tournament 2002 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - Winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2007 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Album Tournament 2007 - Winnaar: Abbey Road
Beatles Tournament 2009 - Winnaar: I Am The Walrus
The Beatles Album Tournament 2009 - Winnaar: Revolver

De openingspost is gemaakt door Arn0 en kan hier teruggevonden worden.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  zaterdag 8 december 2018 @ 13:21:57 #2
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_183604359
Een andere topictitel was ook niet mogelijk bij nummer 64 :D
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_183607374
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 16:23 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Heb hem gelukkig vanochtend nog via de Candese site kunnen bestellen :D (waarna die meteen weer uitverkocht was)

Volgende week naar McCartney in Liverpool *O* *O* *O*
Had het graag uitgebreider beschreven, maar als ik er een mentale notitie van maak post ik het vast pas als hij z'n volgende show in de Echo Arena heeft aangekondigd :P:

Ik ben afgelopen september nog in Liverpool geweest (de vijfde keer...) omdat er 2 nieuwe must-sees zijn bijgekomen, die ik je ook van harte wil aanraden: de Lennon solo-expositie in het (gratis) Liverpool Museum (loopt nog tot begin volgend jaar) en het (dure, maar voor een hardcore fan die de betekenis van items op waarde kan schatten, zeer de moeite waard zijnde) Magical History Museum door Roag Best.

Roag Best is een slim zakenmannetje. Hij is af en toe iets te verongelijkt, bijvoorbeeld 1:51-1:53 in het tweede filmpje hieronder, zichzelf even moeten laten gelden. Maar hij heeft volledig gelijk in wat hij daar wilt benadrukken. Of zijn bijtende reacties op kritische Tripadvisor-recensies, zoals hier: https://www.tripadvisor.c(...)seyside_England.html Ook hier heeft hij volledig gelijk, en slaat hij de spijker op de kop, daar niet van. En hij geeft in dit museum en in de al jaren te bezoeken Casbah Club (ook een must-see, maar niets nieuws) daadwerkelijk een waardige, authentieke Beatles-gerelateerde ervaring, iets wat je niet gaat vinden in The Cavern of het "80's cardboard cut-out mock-up" Beatles Story-museum. Ja, dit moet je beide echt gezien hebben, ik heb het in één middag gered.

pi_183636286
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 16:42 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Had het graag uitgebreider beschreven, maar als ik er een mentale notitie van maak post ik het vast pas als hij z'n volgende show in de Echo Arena heeft aangekondigd :P:

Ik ben afgelopen september nog in Liverpool geweest (de vijfde keer...) omdat er 2 nieuwe must-sees zijn bijgekomen, die ik je ook van harte wil aanraden: de Lennon solo-expositie in het (gratis) Liverpool Museum (loopt nog tot begin volgend jaar) en het (dure, maar voor een hardcore fan die de betekenis van items op waarde kan schatten, zeer de moeite waard zijnde) Magical History Museum door Roag Best.

Roag Best is een slim zakenmannetje. Hij is af en toe iets te verongelijkt, bijvoorbeeld 1:51-1:53 in het tweede filmpje hieronder, zichzelf even moeten laten gelden. Maar hij heeft volledig gelijk in wat hij daar wilt benadrukken. Of zijn bijtende reacties op kritische Tripadvisor-recensies, zoals hier: https://www.tripadvisor.c(...)seyside_England.html Ook hier heeft hij volledig gelijk, en slaat hij de spijker op de kop, daar niet van. En hij geeft in dit museum en in de al jaren te bezoeken Casbah Club (ook een must-see, maar niets nieuws) daadwerkelijk een waardige, authentieke Beatles-gerelateerde ervaring, iets wat je niet gaat vinden in The Cavern of het "80's cardboard cut-out mock-up" Beatles Story-museum. Ja, dit moet je beide echt gezien hebben, ik heb het in één middag gered.

Dank je voor de tips, aangezien ik genoeg tijd heb ga ik dit zeker bekijken!

Volgende week hoop ik een (kort) verslag hiervan te kunnen doen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door MrBadGuy op 10-12-2018 09:53:39 ]
pi_183636798
quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2018 09:47 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dank je voor de tips, aangezien ik genoeg tijd heb ga ik dit zeker bekijken!

Volgende week hoop ik een (kort) verslag hiervan te kunnen doen :)
Ik ben benieuwd naar je verslag. Ik ben van plan om volgend jaar met mijn vader naar Liverpool te gaan.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_183652737
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 10:24 schreef satecl het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar je verslag. Ik ben van plan om volgend jaar met mijn vader naar Liverpool te gaan.
quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2018 09:47 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dank je voor de tips, aangezien ik genoeg tijd heb ga ik dit zeker bekijken!

Volgende week hoop ik een (kort) verslag hiervan te kunnen doen :)
Mooi! Als je genoeg tijd hebt, heb ik nog wel een lijstje ;). Maar dit zijn de 2 (dus de gratis Lennon-expositie niet vergeten) noemenswaardige dingen die er dit jaar zijn bijgekomen.

Als het je lukt, zou ik zeker de Casbah Club tour aanbevelen, voor mij persoonlijk een van de meeste "echte" Beatles-belevenissen die ik ooit heb gehad in Liverpool. Echt buiten het centrum, je moet er tijd voor vrijmaken, maar dat was het wat mij betreft echt waard. Ik ging zelf eens op een willekeurige woensdagmiddag, en kreeg een privé-tour van Roag Best zelf, nu moet je zeker vooraf boeken, met alle McCartney-gangers zal het wel druk zijn. De National Trust-tour met de jeugdhuizen van Lennon en McCartney is dicht in december, maar misschien ben je daar al wel eens geweest.

In het algemeen: het Beatles Story Museum zou ik echt overslaan. De Magical Mystery Tour is schattig, maar al die "hotspots" kun je in je eentje veel beter en meer op je gemak bekijken, als je de tijd hebt. Als pub crawl kun je The Grapes, Ye Cracke, The Jacaranda en The Philharmonic Dining Rooms niet missen.
pi_183665297
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 12:50 schreef infp2009 het volgende:

[..]

Ik stoor me nog steeds aan de mix van Happiness is a warm gun. "When I hold you, ..." is ineens in het midden gemixt, terwijl hij daarvoor nog hard gepanned is (in het origineel ook).
Repost van mijn sluitpost van 63.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_183674631
Afgelopen week was er weer een voor de boeken. Paul McCartney in Kopenhagen en Krakow. Eerste keer in 15 jaar in Kopenhagen, en tweede keer ooit in Polen. Een cijfer-fetisjist zou het leuk vinden dat het nu uitkomt op 10 landen waar ik hem gezien heb, tevens 10 keer McCartney in het afgelopen jaar. Maar voor mij blijft het eigenlijk vooral ontzettend bijzonder om deze held op deze manier live te kunnen zien. Als je mij tijdens zijn post-scheiding live-comeback in 2009 had gezegd dat ik hem 9 jaar later nog op deze manier zou kunnen zien, had ik je niet durven te geloven. Ja, ja, vocaal heeft hij ingeleverd in de afgelopen 6 jaar, maar qua performance, energie en jeugdigheid is hij nog (bijna) als vanouds.

Precies een jaar geleden zag ik hem 6 keer achter elkaar in 30-40 graden in Australië, nu in de strenge winter in het noorden van Europa. Nou ja, dat was een leuk contrast geweest, maar eigenlijk was het deze maand warm voor de tijd van het jaar. Goed, ter zake: wat een energie, wat een set, wat een band, wat een plezier hebben ze.

Al was de show 95% hetzelfde als een jaar terug (en 90% als het jaar daarvoor…), en natuurlijk precies de unieke toevoegingen van toen ('I Wanna Be Your Man', 'The Fool On The Hill', 'Here, There & Everywhere', zelfs 'Jet' van vorig jaar kun je wel meetellen) geschrapt, komt een uitgebreide analyse nog wel een keer, maar voor nu ga ik er niet te veel over zeggen aangezien er nog mensen in het topic ook gaan kijken. (Ik hopelijk ook nóg een keertje deze week…) Maar deze upload van mij kan ik vast wel posten, een tipje van de sluier waarom deze tour weer de moeite waard is:


Plus iets wat weinig over de set verklapt:

pi_183675352
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 01:52 schreef Aisumasen het volgende:
Afgelopen week was er weer een voor de boeken. Paul McCartney in Kopenhagen en Krakow. Eerste keer in 15 jaar in Kopenhagen, en tweede keer ooit in Polen. Een cijfer-fetisjist zou het leuk vinden dat het nu uitkomt op 10 landen waar ik hem gezien heb, tevens 10 keer McCartney in het afgelopen jaar. Maar voor mij blijft het eigenlijk vooral ontzettend bijzonder om deze held op deze manier live te kunnen zien. Als je mij tijdens zijn post-scheiding live-comeback in 2009 had gezegd dat ik hem 9 jaar later nog op deze manier zou kunnen zien, had ik je niet durven te geloven. Ja, ja, vocaal heeft hij ingeleverd in de afgelopen 6 jaar, maar qua performance, energie en jeugdigheid is hij nog (bijna) als vanouds.
Ik was superblij toen ik hem in 1989 kon zien. Tour liep door tot 1990. Toen was het beetje stil en kwam hij in 1993 weer met een wereldtournee. Daarna was het lang stil met echte tours en zou je denk dat Paul klaar was. En zo blij dat hij vanaf 2001 weer besloot om jaar in jaar uit te blijven touren. Ook al heb ik heb minder vaak en in minder landen gezien (NL, B, D). Elke keer weer blij als ik een concert kan bijwonen :D
quote:
.......
Maar deze upload van mij kan ik vast wel posten, een tipje van de sluier waarom deze tour weer de moeite waard is:


Plus iets wat weinig over de set verklapt:

Het wordt zo'n standaard dingetje, die mensen op het podium, maar ik vind het ook wel weer fantastisch dat Paul dat doet. Hij kan het ook niet doen. Je geeft die mensen een moment die ze nooit meer zullen vergeten. Ik zou het ook wel willen, even de hand van Paul schudden. Of een knuffel. En een handtekening natuurlijk.
pi_183681951
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 07:31 schreef awijmans het volgende:

[..]

Ik was superblij toen ik hem in 1989 kon zien. Tour liep door tot 1990. Toen was het beetje stil en kwam hij in 1993 weer met een wereldtournee. Daarna was het lang stil met echte tours en zou je denk dat Paul klaar was. En zo blij dat hij vanaf 2001 weer besloot om jaar in jaar uit te blijven touren. Ook al heb ik heb minder vaak en in minder landen gezien (NL, B, D). Elke keer weer blij als ik een concert kan bijwonen :D
Nou, het is nog niet eens zo lang dat hij weer te zien is, in zijn scheidingsperiode 2005-2009 heeft hij ook niet in Europa gestaan, en deed hij ook slechts één reguliere (met unieke setlist, zucht...) tour in Amerika. Het telt eigenlijk pas echt vanaf 2009 weer.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 07:31 schreef awijmans het volgende:

[..]

Het wordt zo'n standaard dingetje, die mensen op het podium, maar ik vind het ook wel weer fantastisch dat Paul dat doet. Hij kan het ook niet doen. Je geeft die mensen een moment die ze nooit meer zullen vergeten. Ik zou het ook wel willen, even de hand van Paul schudden. Of een knuffel. En een handtekening natuurlijk.
Ja, het is heel kut, zo'n huwelijksaanzoek heeft totaal geen magie, dit echtpaar is de hele show alleen maar hiermee bezig geweest. De dame moest zelfs even getroost worden toen het er op leek dat ze niet op het podium gehaald werden. En de heer was iets té stoer, maar werd gelukkig gecorrigeerd door McCartney, die dat altijd feilloos aanvoelt. Plus, McCartney las en wees op het bord na 3 liedjes en gaf een bevestigend knikje, terwijl ze daarna nog 2 uur met hun bord bezig zijn geweest. Het kan nog erger: in Wenen vorige week waren vrienden van pre-show DJ Chris Holmes met AAA-pasjes op de voorste rijen gezet, een koppel wat heel toevallig op romantische wereldreis is, en Je Gelooft Nooit Wat Er Toen Gebeurde... De meest extreme en zinloze fan-bijeenkomst filmde ik in Canada 2,5 jaar geleden in de openingsweek van de One On One-tour, bijna 10 minuten, die Noord-Amerikanen vonden het maar prachtig:


Maar de dame in het begin van het moment in Krakow deed het fantastisch, precies zoals het hoort, erg leuk.
pi_183711863
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 14:30 schreef Aisumasen het volgende:

Nou, het is nog niet eens zo lang dat hij weer te zien is, in zijn scheidingsperiode 2005-2009 heeft hij ook niet in Europa gestaan, en deed hij ook slechts één reguliere (met unieke setlist, zucht...) tour in Amerika. Het telt eigenlijk pas echt vanaf 2009 weer.
Nou je het zegt, dat is waar ook. Er was toen een pauze met wat onregelmatige concerten.

quote:
Ja, het is heel kut, zo'n huwelijksaanzoek heeft totaal geen magie, dit echtpaar is de hele show alleen maar hiermee bezig geweest. De dame moest zelfs even getroost worden toen het er op leek dat ze niet op het podium gehaald werden. En de heer was iets té stoer, maar werd gelukkig gecorrigeerd door McCartney, die dat altijd feilloos aanvoelt. Plus, McCartney las en wees op het bord na 3 liedjes en gaf een bevestigend knikje, terwijl ze daarna nog 2 uur met hun bord bezig zijn geweest. Het kan nog erger: in Wenen vorige week waren vrienden van pre-show DJ Chris Holmes met AAA-pasjes op de voorste rijen gezet, een koppel wat heel toevallig op romantische wereldreis is, en Je Gelooft Nooit Wat Er Toen Gebeurde... De meest extreme en zinloze fan-bijeenkomst filmde ik in Canada 2,5 jaar geleden in de openingsweek van de One On One-tour, bijna 10 minuten, die Noord-Amerikanen vonden het maar prachtig:
Een vriend van mij heeft gisteren bij het Paul mcCartney concert zijn vriendin ten huwelijk gevraagd, maar wel voor het concert. Backstage. En alles is gefilmd door Brian Ray ^O^ Dus dat zal ik binnenkort wel te zien krijgen :) En het was echt een verrassing voor haar. Ik ben wel benieuwd hoe zij het concert verder beleefd hebben met de grote spanning achter de rug.

Als je inderdaad een hele show moet wachten tot aan de toegift, dan kan je 2 uur lang maar aan 1 ding denken. En dan maar hopen dat er niet nog 4 stellen zijn die hetzelfde plan hebben, want die gaan echt niet allemaal het podium opkomen, krijg je 20 minuten huwelijksaanzoeken _O- En beiden weten dat zij aan het eind van de show met een ring de zaal zal verlaten, totaal geen verrassingselement. Jongen staat echt niet de hele show met een groot bord achter zijn rug en die onopvallend rondom zijn vriendin omhoog te houden. "wat doe je schat?" "Oh niks, ik zwaai wat naar Paul" :P
pi_183713770
Als we het over tenenkrommend hebben over op het podium staan met Paul mcCartney...... :@


oké ik geef toe dat ik best ook even voor gek wil staan als ik met Paul op het podium kan staan :Y
pi_183739543
Paul McCartney live in zijn geliefde Schotland: 1979, 1990, 2010, 2018... en géén 'Mull Of Kintyre' vanavond :o. Met 7* keer in m'n plakboek, meer dan een kwart van de shows in afgelopen 25 jaar, mag ik hier helemaal niets van vinden.

*8/9/10 keer als je als je een openlucht-repetitie meetelt, sorry voor wederom de zelfpromotie, maar van ongeveer 54 weken geleden, had ik geloof ik nooit gepost:



Zou hij ons iets duidelijk willen maken? Géén 'Yesterday' meer, nu plots geen 'Mull', die hij nog doet in willekeurige staten waar ooit 3 Schotten hebben gewoond... oh nee dit was dus niet waar, maar toch.

[ Bericht 2% gewijzigd door Aisumasen op 15-12-2018 10:16:42 ]
pi_183765656
Leuk om zo'n rehearsal mee te maken. Het is toch vaak eenmalig dat zo'n band moet op komen draven in een stad. Handig om dat even te oefenen.

Is dit een soundcheck met publiek erbij? Of pre-soudcheck?
pi_183778085
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 01:52 schreef Aisumasen het volgende:
[..] (Ik hopelijk ook nóg een keertje deze week…) [..]
“Tóch maar een goedkoop kaartje scoren, ik heb zo’n gevoel dat...”

Toegift. Ringo Starr. Get Back.
pi_183779241
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 01:10 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

“Tóch maar een goedkoop kaartje scoren, ik heb zo’n gevoel dat...”

Toegift. Ringo Starr. Get Back.
En wie heeft deze mooie video gemaakt dan?

Thanks
;)
  dinsdag 18 december 2018 @ 16:42:30 #17
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_183810368
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_183822216
quote:
Dank, dank. Ik weet niet waar ik dit geluk aan heb verdiend. In 2009 zag ik in New York de allereerste keer sinds 1966 dat Ringo een liedje zong met McCartney in het openbaar. Dat staat me voor altijd bij, en alles Beatles-gerelateerd op het podium is een bonus sinds die tijd. En dan, 10 jaar later overkomt het me nogmaals. De enige publieke optredens die ze samen hebben gedaan sindsdien waren in 2014 (bobo-feestje, amper kaarten voor fans) en 2015 (bobo-feestje, amper kaarten voor fans).

Ik zou doorgaans nooit in de O2 eindigen: hele dure zitplaatsen, onmogelijk om zonder decadent pakket op de vloer terecht te komen, een drama met vervoer naar en van de zaal in Greenwich, en in Europa zo veel goedkopere, betere, leukere opties beschikbaar. Daar heb ik dan ook gretig gebruik van gemaakt bij de staanplaats-shows in Kopenhagen (golden cockring, uiteindelijk zonder moeite bij opening zaal 3de rij in het midden) en Krakow (golden circle jerk, 2de rij in het midden met half uurtje in de rij staan) in de afgelopen 2-3 weken.

Ik was niet voor McCartney als hoofdreden in Engeland, maar ik kreeg vorige week zo’n gevoel dat ik iets ging missen als ik de planning niet een beetje zou aanpassen. Ik denk dat ik eigenlijk vooral 'Wonderful Christmastime’ in m’n hoofd had. Die wilde ik nu ook wel eens horen, 9 jaar na het (solo-)debuut in Keulen, waar ik niet bij was. Vorig jaar in Australië zag ik hem 6 keer rond kerst, en 6 keer deed hij het niet, waarschijnlijk omdat hij “35 graden in de avond” niet helemaal kon rijmen met zijn Engelse kerstgevoel :D.

Ik kan me herinneren dat de O2 Arena weer zo’n opgeklopte kaartverkoop had met 80% van de kaarten achtergehouden voor “officiële zwarthandel” en die champagne-pakketten waar ik nooit van m’n leven voor zou betalen. Maar “uitverkocht” bestaat niet. Alleen, ik wil óf heel dichtbij zitten (enkel zitplaatsen dus), ook al kost dat wat meer, óf gewoon érgens zitten, en dan zo goedkoop mogelijk. Het werd die laatste optie, en zo geschiedde. Goedkope ticket gefixed, heel hoog, maar ook netjes in het midden. Het zou mijn 20ste keer Paul McCartney live worden, de pre-gig repetitie in Perth waar we het eerder over hadden niet meetellend, hehe.

Ging pas 10 minuten voor de officiële aanvang richting m’n plek, en de pre-show was vaag: niets van de gloednieuwe opbouw en de daarbij behorende muziek richting het moment van opkomst, maar ze waren terug naar “fase 2” van de pre-show: obscure McCartney-muziek, inclusief Archive Release-demo’s. Bijzondere sfeer, terwijl iedereen aan het afwachten was. Hij had al begonnen moeten zijn, en iets klopte er niet, de beuk-remixes van ‘Mrs. Vandebilt’ en ‘Coming Up’ (Twin Freaks) waren nog steeds nergens te bekennen, en de schermen lieten al een bewegende Hofner zien, die doorgaans pas tijdens de laatste momenten in een hele andere vorm te zien is.

Een van mijn maten zegt ineens dat er een opstootje vooraan is. Op dat moment klapt ook plots de “laatste fase” (bij gebrek aan betere omschrijving lol) van de pre-show d’r in. Spannend! Veel beveiliging, zaklampen, de hele sectie vooraan aan de rechterkant valt over elkaar heen, mensen van de vloer beginnen te rennen. Ik maakte me even zorgen, maar ik zag al gauw dat er massaal telefoons uit de zak werden gehaald, en iedereen naar een bepaald epicentrum probeerde te komen.

Ik zag een groep beveiligers een aantal mensen omsingelen, die maar heel langzaam de zaal in wisten te komen, omdat ze steeds werden onderbroken door selfie-jagers en handjes-schudders. Ik kon mij niet bedenken wie dit royale bezoek zou kunnen zijn. McCartney doet altijd iets speciaal in de O2 Arena, Paul Weller op ‘I Saw Her Standing There’ of Dave Grohl op ‘Helter Skelter’ ofzo. Nog een reden dat ik er wel graag bij wilde zijn, maar hoe legendarisch eerstgenoemde ook is, te zijn aan de oproer moest toch wel van een andere klasse zijn. Ik dacht slim te zijn, en gebruikte mijn camera als verrekijker, om een soort “Where Is Wally”-plaatje te maken:



Ja, er is wel iets gaande, maar hier wordt ik niet veel wijzer van, effe zoomen en nog een paar pogingen tot foto's…



…HOLY SHIT!!! Ringo, in Engeland?! (1966, 1998, 2011 live...)



Iedereen raakte hem effe aan, complete chaos, Beatlemania 2018. Ringo Starr, germafoob, wat zal hij genoten hebben.



Het duurde wel even tot iedereen bedaard was, eigenlijk duurde het tot de lichten plots uitgingen, wat toch wel binnen 3 minuten nadat Ringo op z’n plek zat gebeurde, hier rechts van het midden, uiteraard naast Barbara Bach. De sfeer was elektrisch, en het nieuws ging alle secties door, en toen moest McCartney nog opkomen.



Zelfs Rami Melek greep zijn kans.

Dat Roger Daltrey en Ronnie Wood vlak naast hem zaten heb ik niet eens gezien, terwijl die laatste goed herkenbaar is op de foto’s. Eerstgenoemde stond ook backstage vlak voor het grote moment, hij heeft net zoals Ronnie Wood eerder op exact dezelfde song in dezelfde stad meegedaan, dus geen idee waarom hij nu niet meedeed.

De show was de show. 50% kreeg Londen nu voor de 100ste keer op precies dezelfde manier te zien, maar daar hebben we het nog wel over. McCartney was vocaal zeer ruw, maar hij had zoals altijd in Engeland veel offbeat praatjes tussendoor, en scherpere opmerkingen dan buiten zijn thuisland. Een half-grappig, half-serieus “hey, I’m talking here!” toen iemand hem toeschreeuwde tijdens een verhaaltje, en een heerlijk cynisch “it’s Postcode Lottery time!” voor tour-hoogtepunt (blazers!) ‘Let ‘Em In’.


De toegift kwam met ‘Birthday’ op het "rotatie-slot". Ringo leek de hele show te hebben bekeken, ik hoorde van een kennis die bij hem in de buurt zat dat hij van de show genoot: hij zong mee met de Beatles-klassiekers, lachte om Paul’s grapjes, klapte mee op ‘Fuh You’. Ik dacht er eigenlijk niet aan dat Ringo zou meedoen op het podium. Wel aan een soort van speciale gast, ik had inmiddels vernomen dat Keith Richards gespot was (over “Chinese whispers” gesproken! Ron Wood… Stones… Ringo Starr… Richie… Keith Richards?!). Maar Ringo? Hij is nog nóóit tijdens een reguliere tour-show van McCartney op het podium gekomen. In 2009 bezocht hij ook de show in de O2 Arena, en gebeurde er ook niets. Plus, hij zat nog op z’n plek tijdens het eind van de hoofd-set. Ik had wel een béétje hoop: McCartney noemde hem niet tijdens de show, terwijl hij altijd z’n gasten noemt: bijvoorbeeld Henry McCullough in Dublin in 2009, en vorige week nog in Liverpool toen de die dag 80 jaar oud geworden Quarrymen-drummer Colin Hanton in het publiek zat. En anders komen ze wel op de schermen, zoals Yoko Ono en Sean Lennon in 2009 in Las Vegas, en Elvis Costello, wederom in Liverpool vorige week.

Toen het grote Kerstmis-moment, waar ik lang naar heb uitgekeken. ‘Wonderful Christmastime’ met nep-sneeuw en een kinderkoor (het Capital Children's Choir). Prachtig en uniek: alweer 6 jaar niet gedaan, en daarvoor ook maar 9 keer solo. Het was toen al een speciale avond, want kijk maar eens goed wie voor de toegift nog één keer de Hofner aangeeft: John Hammel, roadie sinds de 70’s en geleidelijk aan zijn trouwste compagnon en metgezel op tour, die eind 2015 met pensioen ging. Een bijna ontroerend moment, en McCartney benoemde het nog even.


En jáááá hoor, een fucking drumstel het podium opgereden. Ongelofelijk, wat een geluk. Ronnie Wood op het podium, verrassing #1, maar sorry Ronnie, onze gedachten waren even elders. Het lijkt wel alsof ik het geluid op mijn video heb aangedikt met gejuich uit blik, maar dit is wat zo’n moment kan doen, een oorverdovend gejuich, totale euforie. Mensen sprongen op en neer in hun stoel, 2 Beatles op één podium, de ritmesectie van The Beatles in 2018! Ringo is die levende Beatles-cartoon, de karikatuur uit de films, op zijn typische manier kwam hij op het podium. En de rest kan ik niet omschrijven, en hebben we kunnen zien op de video.


Altijd bescheiden concludeerde Paul McCartney: “laat dat moment maar even bezinken!”. Eerste keer sinds 2002 samen op een podium in Engeland, tweede keer sinds 1966.

En oh ja, dat dramatische vervoer van en naar de zaal? Eén van de aanwezigen wist het slim aan te pakken: https://twitter.com/ronniewood/status/1074481750259261440

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 19-12-2018 02:30:45 ]
pi_183833320
Wat een mazzelaar ben jij ook. Thanks voor je verhaal.

Ik mag dan 2x backstage zijn geweest voor de show, een fantastisch mooie ervaring, dat is niks vergeleken met 2 Beatles LIVE op 1 podium zien spelen..... 2 keer zelfs !!!! Ik mag wel een beetje jaloers zijn he? ;)
pi_183892841
Ik heb even over Pauls tour schema 2019 zitten nadenken en de mogelijkheid om weer in Europa, en dan met name Nederland, op te treden.

- Eerste concerten die gepland staan, zijn eind maart in Zuid Amerika. En tot die tijd heeft Paul vakantie. Komt hooguit nog een Zuid Amerikaanse datum bij.
- 7 weken later staat Paul in Noord Amerika. Hoewel het mogelijk is, zal Paul in die periode niet 2x de Atlantische oceaan oversteken.
- van eind mei tot half juli trekt de mcCartney karavaan van redelijk oost Amerika naar het westen. De enige break zit begin juli, dus mogelijk komen er nog wat West Amerikaanse data bij.
- daarna gaat Paul een grotere break doen verwacht ik: zomervakantie
- afhankelijk van nog toe te voegen US concerten wordt dan de eerste mogelijkheid september/oktober in Europa. En misschien komt Paul wel weer eind van het jaar "thuis" in Europa. Hoewel Paul nu de kerstdagen thuis in NY doorbengt.

Ik hoop/denk/verwacht dat bij het volgende Europese bezoek Nederland wel weer op het lijstje zal staan. Wij zijn wel weer aan de beurt vind ik ^O^
pi_183902096
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 10:58 schreef awijmans het volgende:
Ik heb even over Pauls tour schema 2019 zitten nadenken en de mogelijkheid om weer in Europa, en dan met name Nederland, op te treden.

- Eerste concerten die gepland staan, zijn eind maart in Zuid Amerika. En tot die tijd heeft Paul vakantie. Komt hooguit nog een Zuid Amerikaanse datum bij.
- 7 weken later staat Paul in Noord Amerika. Hoewel het mogelijk is, zal Paul in die periode niet 2x de Atlantische oceaan oversteken.
- van eind mei tot half juli trekt de mcCartney karavaan van redelijk oost Amerika naar het westen. De enige break zit begin juli, dus mogelijk komen er nog wat West Amerikaanse data bij.
- daarna gaat Paul een grotere break doen verwacht ik: zomervakantie
- afhankelijk van nog toe te voegen US concerten wordt dan de eerste mogelijkheid september/oktober in Europa. En misschien komt Paul wel weer eind van het jaar "thuis" in Europa. Hoewel Paul nu de kerstdagen thuis in NY doorbengt.

Ik hoop/denk/verwacht dat bij het volgende Europese bezoek Nederland wel weer op het lijstje zal staan. Wij zijn wel weer aan de beurt vind ik ^O^
Eind juni Glastonbury, vrees ik. En dus meer opties voor Europa.
pi_183995701
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 19:23 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Eind juni Glastonbury, vrees ik. En dus meer opties voor Europa.
Glastonbury Festval is van 26-30 juni.
Paul staat 26 juni nog in Phoenix, Arizona. Zal hij dan uiterlijk 4 dagen later in Glastonbury spelen? Hij houdt meestal minimaal een week pauze in zo'n geval.
En 10 juli wel weer terug zijn in het uiterste Westen van Amerika om zijn US tour te vervolgen.
Ik weet niet of Paul zoveel moeite zal doen voor 1 festival. Tenzij er met US data geschoven gaat worden om dat mogelijk te maken.
pi_183996719
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 07:37 schreef awijmans het volgende:

[..]

Glastonbury Festval is van 26-30 juni.
Paul staat 26 juni nog in Phoenix, Arizona. Zal hij dan uiterlijk 4 dagen later in Glastonbury spelen? Hij houdt meestal minimaal een week pauze in zo'n geval.
En 10 juli wel weer terug zijn in het uiterste Westen van Amerika om zijn US tour te vervolgen.
Ik weet niet of Paul zoveel moeite zal doen voor 1 festival. Tenzij er met US data geschoven gaat worden om dat mogelijk te maken.
Niet zomaar een festival hè. Alles wordt voor hem geregeld, ze hebben altijd 3 podia op tour (één afbouwen, één voor de huidige show, één voor de opbouw volgende show), de man zelf hoeft alleen in z'n privé-jet te stappen. En daar ligt het niet aan, na z'n show in Londen laatst werd hij gelijk alweer overal in New York gespot, en toen we dachten dat hij daar was, was hij alweer in Europa, haha.

En z'n schema is niet te voorspellen, in 2013 ging hij in de periode ook heen-en-weer tussen Noord Amerika en Europa, voor de enige 3 willekeurige Europese shows tussen mid-2012 en mid-2015.

Desalniettemin moet hij Glastonbury echt niet meer doen, maar het ziet er niet goed uit.
pi_184135201
Happy New Year

Nieuw Paul McCartney nummer.
Nieuw, en dat is alles wat ik er over zeg.......
  woensdag 2 januari 2019 @ 12:22:26 #25
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_184158170
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 02:16 schreef awijmans het volgende:
Happy New Year

Nieuw Paul McCartney nummer.
Nieuw, en dat is alles wat ik er over zeg.......
Op zich een aardig nummer, maar die autotune haalt alles naar beneden. Zo jammer dat ook McCartney het nodig vindt om dit te gebruiken.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_184223524
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 12:22 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Op zich een aardig nummer, maar die autotune haalt alles naar beneden. Zo jammer dat ook McCartney het nodig vindt om dit te gebruiken.
Ook al piept en kraakt macca's stem als een dolle, dan nog hoor ik dat liever dan een ge-autotune-de stem.
pi_184223719
Niet slecht, maar die autotune :')xoneindig
pi_184392003
Jongens, jullie kunnen nu echt genieten zolang het nog kan.

De Let-It-Be-film (deze maand 50 jaar geleden de dakopnamen)

"Don't put it down"

"EDIT: Holy crap I didn't know there were this many beatle fans wanting to see this movie i left this channel for a few weeks and i come back to see this thank you for all the comments and likes, more videos to come!"

[ Bericht 8% gewijzigd door Idisrom op 14-01-2019 07:53:04 ]
pi_184417487
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 19:23 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Eind juni Glastonbury, vrees ik. En dus meer opties voor Europa.
Phew! Het gevaar is geweken, definitief géén Glastonbury. Gezien alle bronnen met een goede track record richting Stormzy (bevestigd), The Cure en Paul McCartney gingen en deze show in Las Vegas plots los is toegevoegd, lijkt het last minute te zijn afgeketst. Al zijn die bronnen dit jaar ook fout over Arctic Monkeys voor 2019 ipv 2020, maar dat is een ander verhaal.
pi_184448255
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 15:29 schreef awijmans het volgende:
Leuk om zo'n rehearsal mee te maken. Het is toch vaak eenmalig dat zo'n band moet op komen draven in een stad. Handig om dat even te oefenen.

Is dit een soundcheck met publiek erbij? Of pre-soudcheck?
Volledig privé, een dag voor de reguliere show, zoals hij altijd doet aan het begin van elke “leg” van een tour, zoals de Ahoy’ in 2012 waar hij een dag eerder al repeteerde. Niet dat hij ooit iets nieuws oefent, maar ze smeren de keeltjes weer even. Alleen hoe privé is privé als het in een openluchtstadion plaatsvindt, haha, zoals te zien op de beelden. Heb dit ook ooit eens in Dublin meegemaakt in 2010, maar daar was het geluid een stuk zachter en waren de schermen maar voor een kwart te zien.

Zoals te zien, McCartney begroet de gehele crew, praat veel met de crewleden en band, corrigeert af en toe, maakt notities, ze maken grapjes, proberen dingen uit. Zijn houding is af en toe streng - "wake up, Rusty" op een bepaald moment - en hij hoeft op geen enkel moment het publiek te entertainen, wat je kunt merken. Het laatste uur bestaat vaak uit een gedeelte van de show op de automatische piloot, en dan vooral de liedjes met een uitgebreide lichtshow, om alles weer even te testen. Hier de volledige compilatie van mijn beelden uit Perth, niet enkel 'Mull':


Soundchecks met publiek erbij - “50 rijen terug, 1500 euro lichter” - zijn gewoon geregisseerde mini-concerten met een bijna vaste setlist en dezelfde grapjes. Ze trappen de aanwezigen altijd de zaal uit als ze een speciaal nummer echt moeten oefenen met andere muzikanten en dat niet eerder hebben kunnen doen, zoals bij ‘Mull Of Kintyre’ of ‘Wonderful Christmastime’. Perth was een dus uitzondering, doordat het aan begin van de tour zat konden ze dat in "privé" een dag van tevoren oefenen zodat het een verrassing zou blijven, ze hebben het zeker 3/4 gedaan, paar keer halve versies, en ze oefenden ook de opkomst. Bijzonder dat ze het niet eerder deden, want de paar dagen daarvoor heeft McCartney gerepeteerd in een theater in Perth, maar dat podium zou eigenlijk ook veel te klein zijn geweest.

Paar dagen later in Melbourne repeteerden ze het de eerste avond (uit 2) na afsluiting van de "gekochte" soundcheck met de monitoren uit, zodat niemand wat zou meekrijgen. Een prachtig moment hoe de soundcheck niet langer door (het door tennis beroemde) park galmde, na het standaard "we hoeven dit niet te soundchecken, maar we doen het toch, "it's time for your message, ha ha" cue 'Lady Madonna"-riedeltje. Het bleef toch wel een kwartier stil, en ineens klonken uit de verte de doedelzakken (onversterkt).

Sydney zelfde verhaal, geoefend toen iedereen eruit gebonjourd was, maar dat was een kleinere arena die volledig was afgesloten, niemand kreeg iets mee. Brisbane is me niet helemaal duidelijk, ik ken zelfs iemand die daar in de doedelzakband speelde, maar ik geloof niet dat hij vertelde dat ze gerepeteerd hebben. Tijdens z'n 2 vrije dagen vloog McCartney naar een tropisch eiland voor een mini-vakantie, en hij kwam pas weer aan op de dag van de show, en tijdens/"na" de soundcheck (wederom openlucht, mega voetbalstadion volledig uitverkocht, grootste show die ik ooit zag) hebben ze het niet gedaan.
  woensdag 30 januari 2019 @ 15:13:45 #33
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_184712130
De nieuwe edit van Let It Be gaat er echt aankomen!

thebeatles twitterde op woensdag 30-01-2019 om 12:06:13 NEW FILM PROJECT - We are proud to announce an exciting new collaboration between The Beatles and the acclaimed Academy Award winning director Sir Peter Jackson. https://t.co/7e0h95FOWV reageer retweet
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_184776041
Tt
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 15:13 schreef Peter88Online het volgende:
De nieuwe edit van Let It Be gaat er echt aankomen!

thebeatles twitterde op woensdag 30-01-2019 om 12:06:13 NEW FILM PROJECT - We are proud to announce an exciting new collaboration between The Beatles and the acclaimed Academy Award winning director Sir Peter Jackson. https://t.co/7e0h95FOWV reageer retweet
Titel: Lord of the Ringos
En het zullen uiteindelijk wel 3 delen van elk 3,5 uur worden
;)
pi_184807689
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 16:42 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Had het graag uitgebreider beschreven, maar als ik er een mentale notitie van maak post ik het vast pas als hij z'n volgende show in de Echo Arena heeft aangekondigd :P:

Ik ben afgelopen september nog in Liverpool geweest (de vijfde keer...) omdat er 2 nieuwe must-sees zijn bijgekomen, die ik je ook van harte wil aanraden: de Lennon solo-expositie in het (gratis) Liverpool Museum (loopt nog tot begin volgend jaar) [..]
Verlengd tot november 2019! Originele, iconische outfits zoals zijn New York-shirt en Madison Square Garden '72 army-jack, vele handgeschreven songteksten uit zijn Beatles- en solojaren, tekeningen uit z'n jeugd en daarna, authentieke 'Bed In'-schetsen en relikwieën, promotiemateriaal van de Yoko Ono en John Lennon conceptuele werken uit eind jaren '60, z'n eigen "granny glasses", z'n Green Card, instrumenten zoals zijn Sardonyx 'Double Fantasy'-gitaar en de mega akoestische gitaar die hij liet maken, het trappetje en het vergrootglas uit de Indica Gallery, enzovoorts.
pi_184824274
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 15:13 schreef Peter88Online het volgende:
De nieuwe edit van Let It Be gaat er echt aankomen!

thebeatles twitterde op woensdag 30-01-2019 om 12:06:13 NEW FILM PROJECT - We are proud to announce an exciting new collaboration between The Beatles and the acclaimed Academy Award winning director Sir Peter Jackson. https://t.co/7e0h95FOWV reageer retweet

We got back to January, 23th 1969.
Precies een week voor de dakopname.

Kleine waarschuwing, de eerste twee minuten het geluid beslist niet voluit zetten.
  donderdag 14 maart 2019 @ 15:34:18 #37
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_185608259
Andere Tijden gisteravond over het Bed-In van John en Yoko in het Hilton Hotel. Niet veel nieuws onder de zon, maar wel aardig.

https://www.anderetijden.(...)bed-met-John-en-Yoko
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_185672386
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 15:34 schreef Peter88Online het volgende:
Andere Tijden gisteravond over het Bed-In van John en Yoko in het Hilton Hotel. Niet veel nieuws onder de zon, maar wel aardig.

https://www.anderetijden.(...)bed-met-John-en-Yoko
Het verhaal is uiteraard bekend, maar ik heb nog nooit zoveel beeldmateriaal achter elkaar gezien. Even gemist afgelopen week op tv, dus blij dat ik het zo terug kon kijken :D
  donderdag 11 april 2019 @ 16:51:19 #39
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_186158351
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_186159815
Dan is ie 78 :o :D
Bleuh.
pi_186176470
Of Ringo Starr ;)

quote:
Michael revealed a certain Beatles member will grace the stage.
The Yellow Submarine hitmaker was rumoured to be headlining the festival at Worthy Farm in 2019, but has since been given a slot for the much anticipated 2020 festival.
http://beatlesmagazineuk.(...)ne-glastonbury-2020/
  maandag 13 mei 2019 @ 17:17:49 #42
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_186810273

Eén van de bonustracks op de Explorer editie van Egypt Station die vrijdag verschijnt. De backing track blijkt oorspronkelijk uit 1976. Opnieuw een oorwurm. Had niet misstaan op McCartney II.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_187192928
KINK heeft een tijdje terug een leuke podcast gemaakt over wat minder bekende nummers van The Beatles, de Ondergewaardeerde Playlist. Leuk om eens wat andere nummers (besproken) te horen dan Hey Jude, All You Need Is Love, etc.

https://kink.nl/podcasts/the-beatles
  vrijdag 7 juni 2019 @ 14:41:50 #44
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_187305525
Zou er dit jaar nog een jubileum reissue komen van Abbey Road? The White Album reissue was vrijwel zeker, maar over Abbey Road heeft Giles weinig los gelaten.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_187324302
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 14:41 schreef Peter88Online het volgende:
Zou er dit jaar nog een jubileum reissue komen van Abbey Road? The White Album reissue was vrijwel zeker, maar over Abbey Road heeft Giles weinig los gelaten.
Ik reken er wel op, maar het blijft inderdaad behoorlijk stil...
pi_187324586
Schijnbaar zitten er twee releases aan te komen volgens "insiders" op het Steve Hoffman forum. Eentje lijkt me logischerwijs de Abbey Road box, de andere zou ook om een (vinyl) boxset gaan.
Bleuh.
pi_187400664
Ik verwacht dit jaar Abbey Road, volgend jaar Let It Be, inclusief de film. Alles in het kader van "It was 50 years ago today".

En natuurlijk komt er een vinyl boxset. Er komen steeds vinyl releases aan, zoals onnodige live LP's van Paul (waar de Rus geen live album is en Unplugged, wel live, ineens track voor track op Youtube verschijnt als audio tracks, maar niet als LP). En als bonus verschijnt ook Wide Prairie van Linda dit jaar op LP. :X

Ik was vroeger vinyl verzamelaar, voor het CD tijdperk, nu sla ik over en koop maar zeer zelden nog vinyl. Is ook beter voor de portemonnee ;) Ik probeer nog steeds langzaamaan de CD-boxen allemaal compleet te krijgen, die uitdaging is groot genoeg.
  woensdag 19 juni 2019 @ 11:31:20 #48
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_187499815
Fotograaf William Rutten meldde gisteren op zijn Instagram account (bij een verjaardagspost over Paul McCartney) dat Paul volgend jaar weer naar Nederland komt. Überhaupt vraag ik mij af hoe hij aan deze informatie komt, maar waar zal hij dan optreden? Weer de Ziggo Dome hopelijk?
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_187501245
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:31 schreef Peter88Online het volgende:
Fotograaf William Rutten meldde gisteren op zijn Instagram account (bij een verjaardagspost over Paul McCartney) dat Paul volgend jaar weer naar Nederland komt. Überhaupt vraag ik mij af hoe hij aan deze informatie komt, maar waar zal hij dan optreden? Weer de Ziggo Dome hopelijk?
Sja, connecties, hè. Voor wat het waard is, een connectie die ik op een track record van ongeveer 75% schat zei me al voor de aankondiging van Europa eind 2018 dat McCartney hetzelfde eind 2019 gaat doen, en de rest van 2019 alle B-territoria in Amerika zal afgaan. Straks weer keertje Duitsland, België. Die tour blijft wel doorgaan met hetzelfde programma.

Nou ja, "freshen up", hij drinkt nu op het podium.
pi_187603349
De laatste tijd heb ik de setlist een beetje bijgehouden en de setlist is elke avond identiek. Er zit alleen nog een beetje roulatie in nummer 2 & 3 in de setlist, dat is al de hele Freshen Up tour zo.

En dan zullen we het maar niet hebben over de minimale verschillen met de vorige tour.

Toch wil ik hem weet heel graag zien als hij in de buurt van NL komt. :D
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')