Als het VK wat gelukt is? De keutel intrekken? Denk je dat het iets is waar andere landen wel oren naar heeft door gewoon een artikel 50 te starten, het land in paniek te laten raken en dan hard 'GRAPJE, LOL' te roepen?quote:Op maandag 10 december 2018 15:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als het t VK gelukt is willen misschien wel meer?
Maar de EU gaat geen nieuwe deal maken....quote:Op maandag 10 december 2018 15:15 schreef capricia het volgende:
Wanneer is die nieuwe EU top waar ook May bij zal zijn? Iets van 14 december of zo. Al snel.
Op zich zou ze sterker staan als de huidige deal afgewezen was in het parlement.
Lijkt me kansloos. EU heeft gezegd niet meer te willen onderhandelen. Een een backstop waar je unilateraal uit kan stappen is geen backstop meer. Daar gaat Ierland dus niet mee akkoord.quote:Op maandag 10 december 2018 15:13 schreef Tocadisco het volgende:
twitter:Steven_Swinford twitterde op maandag 10-12-2018 om 14:53:28NEW:PM told Cabinet Tories would suffer a 'notable' loss if they pressed ahead with vote on her deal.She said 'risks are too great' and she is going back to Brussels to secure 'legally-binding assurance' we won't be trapped in backstop indefinitely.https://t.co/y9aUOMM6PC reageer retweet
En toch gaat ze terug naar Brussel. De hoofdonderhandelaar (Olly Robbins ) is daar nu al.quote:Op maandag 10 december 2018 15:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar de EU gaat geen nieuwe deal maken....
En terecht.quote:Op maandag 10 december 2018 15:17 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Lijkt me kansloos. EU heeft gezegd niet meer te willen onderhandelen. Een een backstop waar je unilateraal uit kan stappen is geen backstop meer. Daar gaat Ierland dus niet mee akkoord.
Er lijkt me ook bijzonder weinig incentive voor de EU om weer te (serieus) gaan onderhandelen/concessies te doen. De no deal als bewuste optie is redelijk dood en met het nieuwe referendum dat steeds meer in opmarks lijkt is het ook steeds onwaarschijnlijker dat een no deal als 'default' zal gaan plaatsvinden. Dan blijven over de opties remain en een deal. De EU heeft dan weinig of niets te winnen met verdere concessies.quote:Op maandag 10 december 2018 15:17 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Lijkt me kansloos. EU heeft gezegd niet meer te willen onderhandelen. Een een backstop waar je unilateraal uit kan stappen is geen backstop meer. Daar gaat Ierland dus niet mee akkoord.
Me too, Guy. Me too.twitter:guyverhofstadt twitterde op maandag 10-12-2018 om 15:03:34I can’t follow anymore. After two years of negotiations, the Tory government wants to delay the vote. Just keep in mind that we will never let the Irish down. This delay will further aggravate the uncertainty for people & businesses. It’s time they make up their mind! #brexit reageer retweet
Onzin opmerking, de EU kan een lidstaat op geen enkele wijze hinderen daarin.quote:Op maandag 10 december 2018 14:32 schreef jogy het volgende:
[..]
Laten zetten/ hun gang laten gaan zeg maar. Niet als in de procedure gestart.
No Deal mag dan geen bewuste optie zijn, met dit soort grappen komt de tijd dat het een onbewuste optie is wel dicht bij.quote:Op maandag 10 december 2018 15:24 schreef TruusHenk het volgende:
[..]
Er lijkt me ook bijzonder weinig incentive voor de EU om weer te (serieus) gaan onderhandelen/concessies te doen. De no deal als bewuste optie is redelijk dood en met het nieuwe referendum dat steeds meer in opmarks lijkt is het ook steeds onwaarschijnlijker dat een no deal als 'default' zal gaan plaatsvinden. Dan blijven over de opties remain en een deal. De EU heeft dan weinig of niets te winnen met verdere concessies.
Ja. Iedere dag is een dag dichterbij de nodeal.quote:Op maandag 10 december 2018 15:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
No Deal mag dan geen bewuste optie zijn, met dit soort grappen komt de tijd dat het een onbewuste optie is wel dicht bij.
Is wat mij betreft een beetje bezijdens het punt. (Het proces gaat het zelfde, lekker laten gaan, hakken in het zand qua voorwaarden en gebruik maken van je sterke onderhandelingspositie) De EU kan het een scheidende lidstaat heel moeilijk maken zoals we hebben mogen aanschouwen, zo onaantrekkelijk dat ze het misschien zouden willen heroverwegen. En nu is er een mogelijkheid voor het VK om qua voorwaarden ongestraft het proces te stoppen. Dat ze toch best hevige imagoschade en schade aan hun geloofwaardigheid hebben opgelopen is een tweede. Maar inderdaad, ik zei het verkeerd.quote:Op maandag 10 december 2018 15:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Onzin opmerking, de EU kan een lidstaat op geen enkele wijze hinderen daarin.
Nee.quote:Op zondag 9 december 2018 20:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja, dat lost het douaneprobleem op?
Men hoopt nog steeds op een redder bij nood?quote:
Tja...quote:Op maandag 10 december 2018 16:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Men hoopt nog steeds op een redder bij nood?
Het is niet dat ik voor of tegen ben hoor, echter hier ziet men hoe de EU ervoor staat of niet, nog tijd voor de waterkoker over?
Ik kon het lolletje waterkoker niet achterwege laten sorry hoor!
https://www.nrc.nl/nieuws(...)75#upd20181210160755quote:Verwarring alom in het Verenigd Koninkrijk, ook in de pers
Hoewel veel Britse media schrijven dat premier Theresa May over ongeveer half uur bekend zal maken dat de Brexit-stemming dinsdag niet doorgaat, zet het Britse journaille grote vraagtekens bij hoe het Brexit-drama nu verder moet. Voor Westminster staan al uren demonstranten te zingen, NRC-redacteur Marcel Haenen filmde hen: "Bij Westminster zijn de remainers royaal in de meerderheid en wordt gefeest."
quote:Op maandag 10 december 2018 15:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
No Deal mag dan geen bewuste optie zijn, met dit soort grappen komt de tijd dat het een onbewuste optie is wel dicht bij.
De EU wil geen no deal en in de UK is er ook maar een klein deel van politiek/publiek geinteresseerd in. Ik acht het heel onwaarschijnlijk dat het een no deal wordt, vanwege de recente ontwikkelingen ten faveure van een nieuw referendum (waarvoor de EU graag een beetje uitstel verleent lijkt me) en de uitspraak vandaag dat de UK het inroepen van art 50 zelf ongedaan kan maken.quote:Op maandag 10 december 2018 15:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Iedere dag is een dag dichterbij de nodeal.
Dat is nog maar de vraag of de EU daar uitstel voor gaat verlenen. Dat moet unaniem he?quote:Op maandag 10 december 2018 16:23 schreef TruusHenk het volgende:
[..]
[..]
De EU wil geen no deal en in de UK is er ook maar een klein deel van politiek/publiek geinteresseerd in. Ik acht het heel onwaarschijnlijk dat het een no deal wordt, vanwege de recente ontwikkelingen ten faveure van een nieuw referendum (waarvoor de EU graag een beetje uitstel verleent lijkt me) en de uitspraak vandaag dat de UK het inroepen van art 50 zelf ongedaan kan maken.
Jawel, maar waarom zou een lidstaat daar (serieus) ongeliukkig mee zijn en problemen over gaan maken?quote:Op maandag 10 december 2018 16:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag of de EU daar uitstel voor gaat verlenen. Dat moet unaniem he?
Er zijn wel vaker beslissingen ‘gegijzel’... Maar ook omdat zekerheid op een gegeven moment ook belangrijk is.quote:Op maandag 10 december 2018 16:35 schreef TruusHenk het volgende:
[..]
Jawel, maar waarom zou een lidstaat daar (serieus) ongeliukkig mee zijn en problemen over gaan maken?
Zeg dat...quote:Op maandag 10 december 2018 16:42 schreef capricia het volgende:
Ja, ze gaat terug naar de EU. De komende dagen wil ze een betere regeling over de backstop onderhandelen.
Nou veel succes dan maar.
Hoe blind kun je zijn.quote:Op maandag 10 december 2018 16:42 schreef capricia het volgende:
Ja, ze gaat terug naar de EU. De komende dagen wil ze een betere regeling over de backstop onderhandelen.
Nou veel succes dan maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |