Ik ben er weer met een vraag. Prul krijgt nog steeds een combinatie van borst en kv. Momenteel loopt dat echter niet altijd lekker. Als ze honger heeft en ik haar aanleg, drinkt ze een paar slokken tot 1 volledige borst en krijgt dan buikpijn/krampjes/minder honger, waarna ze wel aanhapt, maar na drie seconden gaat krijsen en niet meer drinkt. Heel vervelend en frustrerend, als ik het dan na een poging of 10 opgeef, drinkt ze vaak nog zo'n 80 ml uit de fles.
Onze dag ziet er ongeveer zo uit (we voeden op verzoek, maar meestal komt dit ongeveer uit)
Nachtvoeding rond 3/4 uur: borst, beide kanten, gaat goed.
Ochtend rond half zeven, zeven uur: een borst en dan issues, boosheid, 80 ml uit de fles. Als ik dan kolf, kolf ik meestal minstens die 80 nog, dus het is er wel...
10/11 uur: fles kv of gekolfde bv, ik kolf ongeveer 80 ml, prul drinkt +- 120.
Rond 2 uur: poging tot borst, die meestal eindigt in fles na 1 borst. Zelfde als 's ochtends dus, ik kolf soms maar 20 na, maar soms ook 'gewoon' weer 80 ml.
Laat in de middag: fles, ik kolf weer, de opbrengst is heel verschillend.
Voor het slapen: poging tot borst, eindigt meestal in fles + kolfsessie.
Dan in bed en dan komt ze meestal rond elf uur nog voor een voeding en dan geeft m'n man de fles.
Nou vrees ik dat ze de borst gewoon te veel moeite vindt omdat de fles makkelijker gaat. Kan dat? Aan de omstandigheden lijkt het niet te liggen. Ze drinkt vaak bij drukte/in het openbaar makkelijker dan thuis, maar ook daar gaat het weleens mis. En thuis voed ik voor het slapen net zo goed in het donker en in dezelfde stoel en pyjama enzo als 's nachts.
Wel heeft ze veel krampjes tijdens de voeding en het is dan net alsof zuigen aan de borst niet meer lukt of te lang duurt. Soms helpt compressie een beetje. Die moet ik trouwens bij het kolven ook toepassen, anders is de melkstroom waardeloos. Aan de andere kant heb ik 's ochtends meer dan genoeg voeding en gaat het ook dan mis, ook als ik haar aan de volle borst leg, waar bij wijze van spreken vanzelf melk uit komt...
De enige voeding die altijd goed gaat, is de nacht. Laatst sliep ze rond bedtijd al even op de arm en slapend aanleggen gaat ook goed, dan drinkt ze prima.
Vanaf volgende week ga ik weer werken en ik ben bang dat ze dan helemaal niet meer aan de borst wilt, omdat ze dan meer flessen krijgt. Heeft er iemand nog tips? Ik weet dat een lactatiekundige misschien kan helpen, maar die vergoeding is inmiddels helemaal op en een consult kost al snel 100 euro
Overigens kan ik ook een voeding overslaan en niet kolven, maar dat ik dan overvol zit, maakt voor prul niks uit. Ze drinkt dan nog steeds maar 1 borst en zet het dan op een krijsen...
Edit: ze groeit overigens wel goed inmiddels en is na de voeding ook gewoon tevreden en blij, tenzij ze buikpijn heeft. Maar nu ligt ze bijvoorbeeld heel gezellig te babbelen op het kleed.