De leasebakkenkaste op de linkerbaan, met dit soort dagen nog erger dan doordeweeks.quote:Op woensdag 26 december 2018 00:06 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Herkenbaar! Pas als je rustig aan het cruisen bent zie je de vele overspannen en risicovolle acties van weggebruikers voor een paar luttele seconden tijdswinst
neuh, das lomp en link.. Gewoon in 5 gaan rijden en lekker op de motor afremmen indien nodig.. niet expres narren ofzo, maar het is best irritant als de auto voor je om de haverklap afremt zonder de waarschuwing van remmlichten. In de praktijk gaan ze dan vanzelf wat meer afstand houden.quote:Op woensdag 26 december 2018 14:29 schreef Isdatzo het volgende:
2 versnellingen terugschakelen zonder bij te remmen .
Zou 't zelf niet zo snel doen, ik laat me niet zo snel opjutten.
ze doen daar idd behoorlijk spastisch op turborotondes, the Belgian wayquote:Op woensdag 26 december 2018 14:40 schreef junkiexp het volgende:
Mensen die hier net als ik ook regelmatig in Belgie rijden, en dan vooral veel binnendoor?
Wat is dat toch met die dubbele rotondes?
Komen ze samen met mij vanaf een dubbele baan, gaan ze links rijden om halfrond te gaan?
Dus ze pakken de binnenbocht en gaan dan halfrond, dan ga je toch rechts rijden?
Ik vind het best gevaarlijk, want je moet dan de rechterbaan doorkruisen.
En vrachtwagens blijven wel gewoon rechts rijden dus het is volop onvoorspelbaar.
Inderdaad, ik rijd vaak met een lange zware bus die niet zo snel is en blijf dan rechts rijden, ook voor 3/4quote:Op woensdag 26 december 2018 14:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ze doen daar idd behoorlijk spastisch op turborotondes, the Belgian way
Dit gaat over ergernissen hè, als je je hier al aan ergert is een cursus mindfulness misschien wat voor jequote:Op woensdag 26 december 2018 15:12 schreef 20100 het volgende:
domme muts die regenwissers op standje 2 staan heeft terwijl het niet regent, en dan niet even maar zeker 15 minuten dat ze voor mij reed
Je kan denk beter met een bypass werken naar rechts ofzo. Dubbele rotondes zoals in NL. Rechts dus maximaal rechtdoor en drie kwart dat je op de rechterbaan eindigd.quote:Op woensdag 26 december 2018 14:40 schreef junkiexp het volgende:
Mensen die hier net als ik ook regelmatig in Belgie rijden, en dan vooral veel binnendoor?
Wat is dat toch met die dubbele rotondes?
Komen ze samen met mij vanaf een dubbele baan, gaan ze links rijden om halfrond te gaan?
Dus ze pakken de binnenbocht en gaan dan halfrond, dan ga je toch rechts rijden?
Ik vind het best gevaarlijk, want je moet dan de rechterbaan doorkruisen.
En vrachtwagens blijven wel gewoon rechts rijden dus het is volop onvoorspelbaar.
Edit:
Hier raden ze het zelfs aan, dus het zal wel kloppen maar voor mijn gevoel is het heel onlogisch.
Edit2: in de reacties onder het filmpje zie ik ook veel Belgen klagen dat hun systeem nergens op slaat
Ligt dus gelukkig niet aan mij.
Vrouw was aan het bevallen, dat weet je toch? Schuif dan op.quote:Op woensdag 26 december 2018 19:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vandaag wéér zo’n haastpik achter me
Terwijl ik nu Vmax reed, een treintje aan het inhalen was, maar vooral dat er nog een auto vóór me reed, ook Vmax.
Dus, ook al zou ik het hebben gewild, dan nog had ik op dat moment geen snelheid en/of plek kunnen maken om hem die o zo belangrijke 5 meter te laten opschuiven. En toch seinen met die lampen he
Zelfde systeem hier in de uk.Binnen baan rechtdoor en links af. Buiten baan rechts en rechtdoor. Maar dan omgekeerd hier.quote:Op woensdag 26 december 2018 14:40 schreef junkiexp het volgende:
Mensen die hier net als ik ook regelmatig in Belgie rijden, en dan vooral veel binnendoor?
Wat is dat toch met die dubbele rotondes?
Komen ze samen met mij vanaf een dubbele baan, gaan ze links rijden om halfrond te gaan?
Dus ze pakken de binnenbocht en gaan dan halfrond, dan ga je toch rechts rijden?
Ik vind het best gevaarlijk, want je moet dan de rechterbaan doorkruisen.
En vrachtwagens blijven wel gewoon rechts rijden dus het is volop onvoorspelbaar.
Edit:
Hier raden ze het zelfs aan, dus het zal wel kloppen maar voor mijn gevoel is het heel onlogisch.
Edit2: in de reacties onder het filmpje zie ik ook veel Belgen klagen dat hun systeem nergens op slaat
Ligt dus gelukkig niet aan mij.
ik erger mij aan domme mensen, dus mindfullness zal niet helpen aangezien 95% van de bevolking te dom is om hooi te stapelenquote:Op woensdag 26 december 2018 16:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit gaat over ergernissen hè, als je je hier al aan ergert is een cursus mindfulness misschien wat voor je
Niet altijd. Ik heb laatst met lessen een half uur telekens driekwart rond gereden op zo'n tweebaansrotonde zonder rijbaan scheiding. Links voorsorteren, oprijden en dan bij de afslag vóór degene die je moet hebben naar rechts opschuiven. Da's nog best lastig zo de eerste paar keren, vooral om te voorkomen dat anderen in je dooie hoek rechtsachter van je gaan zitten.quote:Op woensdag 26 december 2018 14:44 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Inderdaad, ik rijd vaak met een lange zware bus die niet zo snel is en blijf dan rechts rijden, ook voor 3/4
Maar dat levert soms best getoeter en boze gezichten op.
Het is dan gevaarlijk want als er iemand naast mij rijdt die 1/2 wil kunnen we tot een aanrijding komen, tenzij hij stopt op de binnenbaan.
In nl zijn ze volgens mij vaak gescheiden voor zover ik weet.
Ga eens in Nijmegen het KeizerKarelplein driekwart rond Complicerende factor het is een verkeersplein, geen rotonde (dus rechts heeft voorrang).quote:Op vrijdag 28 december 2018 08:13 schreef Fixers het volgende:
[..]
Niet altijd. Ik heb laatst met lessen een half uur telekens driekwart rond gereden op zo'n tweebaansrotonde zonder rijbaan scheiding. Links voorsorteren, oprijden en dan bij de afslag vóór degene die je moet hebben naar rechts opschuiven. Da's nog best lastig zo de eerste paar keren, vooral om te voorkomen dat anderen in je dooie hoek rechtsachter van je gaan zitten.
En geen belijning, met stoplichten langs de rand en een parkje in het midden. Laat ik zeggen dat ik blij ben dat ik niet in Nijmegen hoef af te rijden.quote:Op vrijdag 28 december 2018 13:20 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Ga eens in Nijmegen het KeizerKarelplein driekwart rond Complicerende factor het is een verkeersplein, geen rotonde (dus rechts heeft voorrang).
Nijmegen, heeft links daar niet voorrang?quote:Op vrijdag 28 december 2018 13:20 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Ga eens in Nijmegen het KeizerKarelplein driekwart rond Complicerende factor het is een verkeersplein, geen rotonde (dus rechts heeft voorrang).
Inderdaad; niet.quote:Op vrijdag 28 december 2018 13:58 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Nijmegen, heeft links daar niet voorrang?
Het is een van oudsher al een links bolwerk, zou me niks verbazenquote:Op vrijdag 28 december 2018 13:58 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Nijmegen, heeft links daar niet voorrang?
In Nederland worden ze doorgaans vervangen door turborotondes, maar in de meeste andere Europese landen komen ze gewoon nog veelvuldig voor.quote:Op vrijdag 28 december 2018 09:06 schreef Fer het volgende:
Er zijn er steeds minder van zulke rotondes.
Ja dat is heel het punt inderdaad, recept voor ongelukken.quote:Op vrijdag 28 december 2018 08:13 schreef Fixers het volgende:
[..]
Niet altijd. Ik heb laatst met lessen een half uur telekens driekwart rond gereden op zo'n tweebaansrotonde zonder rijbaan scheiding. Links voorsorteren, oprijden en dan bij de afslag vóór degene die je moet hebben naar rechts opschuiven. Da's nog best lastig zo de eerste paar keren, vooral om te voorkomen dat anderen in je dooie hoek rechtsachter van je gaan zitten.
Lol.quote:Op maandag 24 december 2018 16:05 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
als iemand achter mij met lichten gaat knipperen dan komt die me ook niet zo makkelijk voorbij, geen enkel probleem mee om dat gaatje dan even kleiner te maken.
Je zegt dat mensen normaal moeten doen op de weg, maar je vertelt trots dat je andere automobilisten verblindt met de verlichting op je auto.quote:Op zaterdag 29 december 2018 19:39 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Lol.
Ik gooi me mistlampen aan die gemonteerd zitten op de dak van de bus.
2x 18watt witte led verlichting op je ogen is niet lekker .
Ook al is het maar voor nog geen seconden
En aan de voorkant even 350watt led licht aan gooie ben je ook niet blij.
Nee gewoon normaal doen op de weg.
Voor je het weet lig je in een vangrail of in de berm.
Mensen moeten eens normaal gaan doen .
Maar ja de mensen zijn zonder dat ze het beseffen tegen een burn-out of zwaar gestrest .
Na 21 jaar als een gek voor een baas gewerkt in een leven vol haast en spoed .
Kijk ik nu alles van een anderen kant.
Gasten die haast hebben zijn maar eigenlijk zielige persoon die nog niet zo ver zij als mijn kijk op het leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |