abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183500630
quote:
’Accijns benzine en diesel omhoog voor subsidie stekkerauto’

DEN HAAG - De accijns op benzine en diesel moet nog hoger worden om megasubsidies voor de aanschaf van elektrische auto’s uit te kunnen delen. Ook moeten mensen om die reden meer wegenbelasting gaan betalen.

Deze plannen liggen op tafel bij de onderhandelingen over een klimaatakkoord, melden verschillende media. De aanschafsubsidie zou op het hoogtepunt zesduizend euro moeten bedragen.

Benzine en diesel duurder
Om miljarden aan subsidies rond te kunnen pompen willen de onderhandelaars rijden op benzine en diesel duurder maken door een accijns verhoging van een eurocent in 2020 en nog eens een cent drie jaar later.

RAI Vereniging, ANWB en Bovag, die samen met de milieubeweging onderhandelen over de toekomst van de automobilist, willen de plannen nog niet inhoudelijk verdedigen. Volgens de autoclubs „zijn de gesprekken nog in volle gang.” Eind december staat de presentatie van het klimaatakkoord gepland. Het kabinet moet daarna beslissen welke voorstellen worden overgenomen.

Afgelopen weekend kwam naar buiten dat ook rekeningrijden weer op tafel ligt. Minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) heeft al laten weten dat een voorstel voor het heffen per kilometer de prullenbak in kan.

Niet alleen in Nederland dreigt de automobilist meer te moeten gaan betalen voor klimaatplannen. In Frankrijk zijn momenteel grote protesten tegen de accijnsverhogingen door de regering-Macron.

bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2859161/accijns-benzine-en-diesel-omhoog-voor-subsidie-stekkerauto
aanvullende bron: https://tweakers.net/nieuws/146361/kabinet-wil-aanschaf-elektrische-auto-subsidieren-met-6000-euro-in-2021.html

Het lijkt er op dat het voorgenomen beleid om in 2030 alleen nog verkoop van elektrische auto's toe te staan een extra duwtje in de rug krijgt.

De extra subsidie gaat vermoedelijk betaald worden door hogere accijnzen op brandstof en een hogere wegenbelasting voor iedereen die nog een verbrandingsmotor in het vooronder heeft liggen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 20:14 schreef MaGNeT het volgende:
De subsidie voor dit topic is bijna op.
Heb nog ergens een potje kunnen aanboren voor een nieuw deel. Game on! :)

edit: aanvulling NOS artikel

quote:
Nederlanders kopen in 2030 alleen nog elektrische auto's, er rijden dan 2 miljoen elektrische auto's op de weg en er zijn 1,8 miljoen laadpunten verspreid over het hele land. Het kabinet en de mobiliteitssector denken dat deze doelstellingen haalbaar zijn door subsidie en belastingmaatregelen.

Dit blijkt uit vertrouwelijke stukken die in handen zijn van de NOS en die zijn besproken aan de zogenoemde Mobiliteitstafel, een onderdeel van het Klimaatakkoordoverleg. De onderhandelende partijen - het Rijk en de mobiliteitssector - zijn het volgens bronnen bijna eens over alle maatregelen. Maar de onderwerpen liggen zo gevoelig dat de gesprekken langer duren dan gedacht.

Aanschafsubsidie
Onder de voorgenomen maatregelen vallen belastingvoordelen en subsidies. Voor nieuwe emissieloze auto's voor privégebruik komt er in 2021 een aanschafsubsidie van 6000 euro, aflopend naar 2200 euro in 2030.

Elektrische auto's blijven tot 2025 vrijgesteld van bpm, dat is de aanschafbelasting. Vanaf 2025 betaalt de koper eenmalig 350 euro. Verder gaan volledig elektrische rijders vanaf 2025 motorrijtuigenbelasting (mrb) betalen. Tot dat jaar zijn zij nog helemaal vrijgesteld.

Voor zakelijke auto's komt er een verlaagde bijtelling en een aanschafsubsidie die in 2021 begint bij 3430 euro en terugloopt tot 1830 euro in 2024. De zogenoemde milieu-investeringsaftrek (MIA) die bedrijven nu voor elektrische auto's of laadpunten kunnen aanvragen vervalt na 2020.

Tweedehands elektrisch rijden
Het kabinet en de onderhandelaars willen dat ook tweedehands elektrische auto's hergebruikt gaan worden. De maatregelen:

- Tot 2025 vrijstelling van motorrijtuigenbelasting
- Tweedehands auto's moeten in Nederland gehouden worden door een subsidie die export voorkomt
- Hergebruik autobatterijen, inleveren tegen geld
- Onderzoek haalbaarheid leasen tweedehands elektrische auto's

Benzine en diesel duurder
Rijden op benzine en diesel moet duurder worden. De accijns op benzine wordt vanaf 2020 met 1 cent verhoogd, die op diesel in 2020 met 1 cent en in 2023 nogmaals met 1 cent. Dit kan aardig oplopen voor mensen die veel rijden en leidt nog tot discussie. Verder gaat de motorrijtuigenbelasting voor diesel- en benzineauto's omhoog.

Sommige plannen lopen tot 2030, maar eigenlijk vinden alle partijen dat de toekomst van elektrisch rijden na 2025 nog erg onzeker is. Daarom wordt er geld voor gereserveerd tot 2025. De komende jaren moet uit onderzoek blijken hoe elektrisch rijden zich ontwikkelt.

Belastinginkomsten vallen weg
De maatregelen worden voor 85 procent betaald door het zogenoemde 'autodomein', dat zijn alle particulieren en bedrijven die daadwerkelijk gebruik maken van een motorrijtuig.

Door het aanpassen van belastingen, zoals het verlagen of afschaffen van de bpm en de motorrijtuigenbelasting, loopt de overheid op de lange termijn veel belastinginkomsten mis.

Het kabinet heeft met de onderhandelaars afgesproken te gaan onderzoeken hoe er in de toekomst op een andere manier belasting geheven kan worden. Daarbij wordt rekening gehouden met "betalen naar gebruik en milieubelasting". Of dat een zogenoemde kilometerheffing wordt of een andere vorm van rekeningrijden is nog niet duidelijk.

De maatregelen moeten het kopen van een elektrische auto voor iedereen haalbaar maken.

bron: https://nos.nl/artikel/2261387-iedereen-aan-de-elektrische-auto-6000-euro-subsidie-in-2021.html


[ Bericht 19% gewijzigd door TheFreshPrince op 03-12-2018 08:54:56 ]
pi_183500640
Nummertje 3! Game on!

Dhr Ad H mag wegblijven.
pi_183503331
Over Discriminatie gesproken.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_183504391
Maargoed, wanneer kan ik lagere bijtelling krijgen? Al was het maar om Bartje te stangen.

Op zich ziet die nieuwe Audi er aardig uit, maar zou liefst 600km kunnen rijden zonder bijladen.
Whatever...
pi_183504999
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 21:09 schreef halfway het volgende:
Over Discriminatie gesproken.
Mag niet moet!
pi_183508900
Wat ik me wel afvraag... wie gaat er in 2020 nog een elektrische auto kopen als diezelfde auto in 2021 met ¤6000 subsidie komt?
  maandag 3 december 2018 @ 09:06:04 #7
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_183509046
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 08:45 schreef MaGNeT het volgende:
Wat ik me wel afvraag... wie gaat er in 2020 nog een elektrische auto kopen als diezelfde auto in 2021 met ¤6000 subsidie komt?
Die personen die nu ook al voor 4% bijtelling zo'n auto kunnen rijden.
pi_183509103
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 08:45 schreef MaGNeT het volgende:
Wat ik me wel afvraag... wie gaat er in 2020 nog een elektrische auto kopen als diezelfde auto in 2021 met ¤6000 subsidie komt?
Die subsidie komt er niet. En als die er toch komt maken ze die pas op het laatst bekend.
pi_183509174
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 09:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Die subsidie komt er niet. En als die er toch komt maken ze die pas op het laatst bekend.
quote:
Aanschafsubsidie
Onder de voorgenomen maatregelen vallen belastingvoordelen en subsidies. Voor nieuwe emissieloze auto's voor privégebruik komt er in 2021 een aanschafsubsidie van 6000 euro, aflopend naar 2200 euro in 2030.
  maandag 3 december 2018 @ 14:05:44 #10
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183513739
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 09:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Die subsidie komt er niet. En als die er toch komt maken ze die pas op het laatst bekend.
Ik denk ook dat dit onderdeel is van proefballonnetjes oplaten om te zien hoe ze (op)stijgen, (op)vallen en (af)knappen. Onze discussies zijn op zichzelf leuk om zaken door te prikken. Je vraagt je wel af wat het realiteitsbesef is van de bedenkers.

Voordeeltjes zijn sws alleen voordelig wanneer een beperkte (of selecte) groep er gebruik van kan/zal maken. De reden om dit soort in-algemeen-belang maatregelen naar de prullenbak te verwijzen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183516652
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 09:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Die subsidie komt er niet. En als die er toch komt maken ze die pas op het laatst bekend.
Trap er toch niet in, iedereen massaal aan de electro en dan zeker die 1 miljard per maand accijns kado krijgen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_183517924
Fijn voor de producent om te wetem. Dan kan hij alvast zijn prijzen omhoog gooien
pi_183518347
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:01 schreef LorneMalvo het volgende:
Fijn voor de producent om te wetem. Dan kan hij alvast zijn prijzen omhoog gooien
Valt bij EV wel wat mee, die willen marktaandeel, zeker met nieuw opkomende merken erbij.
pi_183518417
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 09:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]


[..]

Er is al over zoveel vergaderd. Dat is geen wetgeving.
pi_183519303
quote:
15s.gif Op zondag 2 december 2018 18:52 schreef Vallon het volgende:

[..]

Rustig aan met (je zo) diskwalificeren !!!!!

Zie o.a. https://www.energielevera(...)epanelen-terugvragen

[..]

hiervoor moet je je (destijds, tijdelijk) inschrijven etc.etc. je hoeft trouwens niet daadwerklijk Watts terug te storten in het net.
Jij hebt het over kvk... waar heb je die onzin vandaan?
Dat is namerlijk de grootst mogelijkste onzin
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183523849
Reden dat ik een Mercedes uit 1978 rijd en 1x per maand in Belgie benzine haal.
pi_183523930
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 22:23 schreef funnywell het volgende:
Reden dat ik een Mercedes uit 1978 rijd en 1x per maand in Belgie benzine haal.
Mooi voor je.
pi_183524154
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 22:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Mooi voor je.
zekers, even een foto voor de liefhebbers



6 cilinder in rij 2.8 met 177pk, ABS, werkende airco en alles elektrisch inclusief bestuurdersstoel. En zie dat dashboard, overzichtelijk zonder LCD aids in je gezicht.



Toen begrepen ze nog wat auto's waren.
pi_183524215
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 22:37 schreef funnywell het volgende:

[..]

zekers, even een foto voor de liefhebbers

[ afbeelding ]

6 cilinder in rij 2.8 met 177pk, ABS, werkende airco en alles elektrisch inclusief bestuurdersstoel. En zie dat dashboard, overzichtelijk zonder LCD aids in je gezicht.

[ afbeelding ]

Toen begrepen ze nog wat auto's waren.
Nog niet op lpg, die is nog veel goedkoper daar in dat land, en als je er zou wonen niks meer betreffende de wegenbelasting, die weten hoe het hoort.
pi_183524232
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 22:37 schreef funnywell het volgende:

[..]

zekers, even een foto voor de liefhebbers

[ afbeelding ]

6 cilinder in rij 2.8 met 177pk, ABS, werkende airco en alles elektrisch inclusief bestuurdersstoel. En zie dat dashboard, overzichtelijk zonder LCD aids in je gezicht.

[ afbeelding ]

Toen begrepen ze nog wat auto's waren.
In 1979 zal de eigenaar van die auto zich vast even achter de oren hebben gekrabt.

quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 22:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nog niet op lpg, die is nog veel goedkoper daar in dat land, en als je er zou wonen niks meer betreffende de wegenbelasting, die weten hoe het hoort.
Voor iemand die 1x in de maand een tank benzine leeg rijdt zal LPG niet zo interessant zijn. Daarnaast is de auto dan ook niet echt origineel meer.
pi_183524274
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 22:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

In 1979 zal de eigenaar van die auto zich vast even achter de oren hebben gekrabt.
Als zijnde een ZZP er zou ik er ook zo over denken.

Liever maken die zich druk over een verzekering pensioen of bedrijfs WA.
pi_183524287
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 22:42 schreef MaGNeT het volgende:
Voor iemand die 1x in de maand een tank benzine leeg rijdt zal LPG niet zo interessant zijn. Daarnaast is de auto dan ook niet echt origineel meer.
Interesant of CO2 uitstoot?
pi_183524291
Deze discussie is een beetje als binnen roken en zwarte piet. Langzaam ziet iedereen het licht en X jaar na dato vind je het bizar dat het niet veel eerder veranderd is.
pi_183524370
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 22:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Deze discussie is een beetje als binnen roken en zwarte piet. Langzaam ziet iedereen het licht en X jaar na dato vind je het bizar dat het niet veel eerder veranderd is.
Wat is er mis met piet
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 22:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nog niet op lpg, die is nog veel goedkoper daar in dat land, en als je er zou wonen niks meer betreffende de wegenbelasting, die weten hoe het hoort.
LP nooit interessant gevonden omdat ik altijd wagens rij met mechanische injectie, zo ook deze mercedes. Carburateur is me weer te ouderwets.
pi_183524412
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 22:37 schreef funnywell het volgende:

[..]

zekers, even een foto voor de liefhebbers

[ afbeelding ]

6 cilinder in rij 2.8 met 177pk, ABS, werkende airco en alles elektrisch inclusief bestuurdersstoel. En zie dat dashboard, overzichtelijk zonder LCD aids in je gezicht.

[ afbeelding ]

Toen begrepen ze nog wat auto's waren.
gore stinkbak, als ik achter je rij altijd meteen alle ramen dicht en airco op interne circulatie.

quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 22:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Deze discussie is een beetje als binnen roken en zwarte piet. Langzaam ziet iedereen het licht en X jaar na dato vind je het bizar dat het niet veel eerder veranderd is.
Rot op joh. Zwarte piet vergelijken met een feit. BLACK PIET = BLACK
pi_183524469
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 22:37 schreef funnywell het volgende:

[..]

zekers, even een foto voor de liefhebbers

[ afbeelding ]

6 cilinder in rij 2.8 met 177pk, ABS, werkende airco en alles elektrisch inclusief bestuurdersstoel. En zie dat dashboard, overzichtelijk zonder LCD aids in je gezicht.

[ afbeelding ]

Toen begrepen ze nog wat auto's waren.
Bazenbak _O_

Mijn pa heeft een 350SL en een 280SE, dat waren pas echt mooie auto's.
pi_183524495
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 22:53 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

gore stinkbak, als ik achter je rij altijd meteen alle ramen dicht en airco op interne circulatie.

[..]
Valt mee, origineel had deze een katalysator. Maar die heb ik er onderuit gesloopt. Verbruikte teveel vermogen en was geen APK vereiste. Onze slappe overheid heeft t pas in 1997 verplicht haha. Tot 1995 kwamen er nog nieuwe auto's op de weg met carburateur in Nederland. Dus deze Mercedes was bijna 20 jaar zijn tijd vooruit.
pi_183524501
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 22:58 schreef MadJackthePirate het volgende:
Mijn pa heeft een 350SL en een 280SE, dat waren pas echt mooie auto's.
Waren of zijn? Heeft je pa ze verheukerd.
pi_183524520
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 23:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waren of zijn? Heeft je pa ze verheukerd.
Zijn, maar zo worden ze niet meer gemaakt, dus vandaar de verleden tijd. Zo goed als ze uit de fabriek kwamen rollen worden ze nooit meer.
pi_183524544
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 22:59 schreef funnywell het volgende:

[..]

Valt mee, origineel had deze een katalysator. Maar die heb ik er onderuit gesloopt. Verbruikte teveel vermogen en was geen APK vereiste. Onze slappe overheid heeft t pas in 1997 verplicht haha. Tot 1995 kwamen er nog nieuwe auto's op de weg met carburateur in Nederland. Dus deze Mercedes was bijna 20 jaar zijn tijd vooruit.
Enigste nadeel laat je achterwege? Achterwiel aandrijving en automaat!
pi_183524567
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 23:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

Enigste nadeel laat je achterwege? Achterwiel aandrijving en automaat!
Achterwielaandrijving is sowieso beter dan voorwielaandrijving.
pi_183524580
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 23:03 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Achterwielaandrijving is sowieso beter dan voorwielaandrijving.
In de winter een auto uit die tijd, jij bent echt van gisteren geloof ik he?
En daarbij automaat en 177 pk?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2018 23:05:21 ]
pi_183524598
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 23:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

Enigste nadeel laat je achterwege? Achterwiel aandrijving en automaat!
Nadelen? Een wagen als dit hoor je niet handmatig te bedienen. Een BMW als een E39 hoort ook niet als hand bedient te worden. En achterwielaandrijving een nadeel. Kan ze niet noemen. Het gevoel van vooruit geduwd worden is zoveel malen prettiger dan vooruit getrokken te moeten worden.
pi_183524612
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 23:05 schreef funnywell het volgende:

[..]

Nadelen? Een wagen als dit hoor je niet handmatig te bedienen. Een BMW als een E39 hoort ook niet als hand bedient te worden. En achterwielaandrijving een nadeel. Kan ze niet noemen. Het gevoel van vooruit geduwd worden is zoveel malen prettiger dan vooruit getrokken te moeten worden.
Ik voor mij houd het op quattro, ik ben een watje.

Oudje met twee sperrdiffs.
pi_183524654
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 23:04 schreef john2406 het volgende:

[..]

In de winter een auto uit die tijd, jij bent echt van gisteren geloof ik he?
En daarbij automaat en 177 pk?
Heb jaren Volvo 740 / 940 gereden met achterwielaandrijving, gaat prima in de sneeuw. Als ze het in Zweden kunnen ;)

En de koningsklasse van de autosport is ook achterwielaandrijving...
pi_183524672
Tesla Model 3 is overigens ook automaat en achterwielaandrijving, tenzij je de 2-motorige versie koopt, die is AWD.


pi_183524687
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 23:04 schreef john2406 het volgende:

[..]

In de winter een auto uit die tijd, jij bent echt van gisteren geloof ik he?
En daarbij automaat en 177 pk?
Wat is er mis met echt weg contact in de winter ipv al die elektronica. Je voelt de auto en je corrigeert het. Achterkant uitbreken doet me niks, corrigeer ik binnen een tel. Makkelijker dan wanneer de voorkant uitbreekt. En vrij ploegen is nog steeds makkelijker dan met voorwielaandrijving en te weinig gewicht op de wielen. Kom je nergens. Heb m al gebruikt in mn ouders hun aangekochte bos om bomen vrij te trekken die bleven hangen in een ander nadat ze waren omgezaagd.

En 177 pk is machtig, tik zo de 220km/h aan in Duitsland. Denk dat ze tegenwoordig het vermogen van de motor opgeven ipv het vermogen op de wielen wat aan de weg wordt overgedragen.
pi_183524737
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 23:11 schreef funnywell het volgende:

[..]

Wat is er mis met echt weg contact in de winter ipv al die elektronica. Je voelt de auto en je corrigeert het. Achterkant uitbreken doet me niks, corrigeer ik binnen een tel. Makkelijker dan wanneer de voorkant uitbreekt. En vrij ploegen is nog steeds makkelijker dan met voorwielaandrijving en te weinig gewicht op de wielen. Kom je nergens. Heb m al gebruikt in mn ouders hun aangekochte bos om bomen vrij te trekken die bleven hangen in een ander nadat ze waren omgezaagd.

En 177 pk is machtig, tik zo de 220km/h aan in Duitsland. Denk dat ze tegenwoordig het vermogen van de motor opgeven ipv het vermogen op de wielen wat aan de weg wordt overgedragen.
RWD slip is idd eenvoudig te corrigeren, onderstuurd glijden over de voorwielen is vervelender.
pi_183524740
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 23:11 schreef funnywell het volgende:

[..]

Wat is er mis met echt weg contact in de winter ipv al die elektronica. Je voelt de auto en je corrigeert het. Achterkant uitbreken doet me niks, corrigeer ik binnen een tel. Makkelijker dan wanneer de voorkant uitbreekt. En vrij ploegen is nog steeds makkelijker dan met voorwielaandrijving en te weinig gewicht op de wielen. Kom je nergens. Heb m al gebruikt in mn ouders hun aangekochte bos om bomen vrij te trekken die bleven hangen in een ander nadat ze waren omgezaagd.

En 177 pk is machtig, tik zo de 220km/h aan in Duitsland. Denk dat ze tegenwoordig het vermogen van de motor opgeven ipv het vermogen op de wielen wat aan de weg wordt overgedragen.
audi heeft 182 pk, en quattro, kan je leuke dingen mee in de winter hoor!
als het zijn moet trek ik een vrachtwagen uit de sneeuw ermee.
pi_183524761
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 23:14 schreef john2406 het volgende:

[..]

audi heeft 182 pk, en quattro, kan je leuke dingen mee in de winter hoor!
als het zijn moet trek ik een vrachtwagen uit de sneeuw ermee.
Handig, maar om daarvoor een Quattro te hebben :P Heb de laatste jaren niet zoveel vrachtwagens gezien die vast stonden in de sneeuw.
pi_183524893
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 23:09 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Heb jaren Volvo 740 / 940 gereden met achterwielaandrijving, gaat prima in de sneeuw. Als ze het in Zweden kunnen ;)

En de koningsklasse van de autosport is ook achterwielaandrijving...
Vanwege dat ze met slicks rijden die extreem breed zijn.
pi_183524894
Auto s uit die tijd met automaat zijn gevoeliger als een vrouw.

1970 tot ?
Er naar kwam voor die wat het niet konden traction control, schrijf ik dat goed?

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2018 23:24:09 ]
pi_183524946
quote:
Ik vermoed dat ik mijn audi scheef zou trekken met zo een gevaarte en een Tesla blijft recht?
pi_183524996
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 23:24 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ik mijn audi scheef zou trekken met zo een gevaarte en een Tesla blijft recht?
Traction control, ESP/ESC, ABS... allemaal handige hulpmiddelen om te zorgen dat je wielen onafhankelijk van elkaar niet doorslippen bij gasgeven, slippen of remmen.
pi_183525035
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 22:37 schreef funnywell het volgende:

[..]

zekers, even een foto voor de liefhebbers

[ afbeelding ]

6 cilinder in rij 2.8 met 177pk, ABS, werkende airco en alles elektrisch inclusief bestuurdersstoel. En zie dat dashboard, overzichtelijk zonder LCD aids in je gezicht.

[ afbeelding ]

Toen begrepen ze nog wat auto's waren.
Toen waren er ook nog geen miljoenen Nederlanders die per se een auto moeten/willen. En het liefst twee, en voor de deur.

Goede tijden.
pi_183525037
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 23:27 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Traction control, ESP/ESC, ABS... allemaal handige hulpmiddelen om te zorgen dat je wielen onafhankelijk van elkaar niet doorslippen bij gasgeven, slippen of remmen.
Elektronica dus, wat kan uitvallen als geen degelijke kabels gebruikt worden, audi had er ook een handje aan hoor, de s ogen daar en tegen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2018 23:34:05 ]
pi_183525218
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 23:29 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Toen waren er ook nog geen miljoenen Nederlanders die per se een auto moeten/willen. En het liefst twee, en voor de deur.

Goede tijden.
Tegenwoordig vind ik, moet men al daar ze niet meer te vertrouwen zijn en dus altijd een backup moet/mag hebben!
pi_183528032
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 23:10 schreef MaGNeT het volgende:
Tesla Model 3 is overigens ook automaat en achterwielaandrijving, tenzij je de 2-motorige versie koopt, die is AWD.


AWD bestaat helemaal niet dan komt men moeilijk de bocht om!

Zonder diff haast niet te doen.

Kennis kocht zich na dat die bij ons genoten had van quattro, een AWD subaru, niks over die auto alleen het verkoop praatje, hallo die van mij is AWD continu alle wielen aangedreven!
Houdt toch op met dat fabeltje jonge, dat bestaat niet zeg ik tegen hem, het is of een normaal diff of een sperdiff daar je anders de bocht niet om komt of die wagen vreet banden!
Wat is dat vraagt die, sperr diff drijft de wielen aan die het minste draaien dus in de bocht de binnenste normaal diff drijf de buitenste aan!

Nog een paar weken gehad die auto en opeens zag ik hem niet meer, volgens mij aan de kinderen gegeven?

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2018 09:49:04 ]
pi_183528573
Een wagen vergelijken van 40.000 met eentje aanschafwaarde van 140.000 gulden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')