Nah, is niet dat ik er geen interesse in heb maar het komt in vrijwel ieder topic voorbij, dat van die magneten en van de lithium en de borium en de... Ik kan het per topic opnieuw gaan lezen of uitzoeken natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 november 2018 15:10 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Dat vind ik persoonlijk jammer dat je daar geen kennis van neemt.
Minen van Neodymium is onvergelijkbaar met het minen van bv ijzererts.
"niet overal met grote zorg voor de omgeving gebeurt" is in dit geval een understatement.
Neodymium is eveneens een grondstof die gebruikt word bij de productie van de Tesla model 3 motor.
https://www.reuters.com/a(...)dymium-idUSKCN1GO28I
1. Dat van lithium heb ik idd ook vaker voorbij zien komen. Echter van neodymium eigenlijk nooit.quote:Op vrijdag 30 november 2018 15:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
1.Nah, is niet dat ik er geen interesse in heb maar het komt in vrijwel ieder topic voorbij, dat van die magneten en van de lithium en de borium en de... Ik kan het per topic opnieuw gaan lezen of uitzoeken natuurlijk.
2.Toyota heeft een deel-oplossing voor die magneten:
https://arstechnica.com/cars/2018/02/neodymium-more-like-neo-dont-mium-new-magnet-uses-fewer-key-rare-earths/
Overigens heeft de Tesla Model-S geen neodymium magneten in zijn motoren, dat zijn AC inductie motoren.
De Tesla Model 3 echter wel, zoals je noemde.
En de rest van een auto is zeker gemaakt van lucht?quote:Op vrijdag 30 november 2018 13:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat verhaal van die accu's en slecht voor het milieu komt vrijwel iedere keer weer terug. Dat is deels correct.
Het oppompen van 96.000.000 (!) vaten ruwe olie per dag is echter ook geen aanwinst voor het milieu en toch zie ik diezelfde mensen met het grootste gemak iedere dag weer in zo'n olieverbrander stappen.
Elektrische auto's hebben voordelen, geen oliewissel, geen distributieset, geen uitlaten, langere levensduur remmen. De grondstoffen in de accu's zijn gewild en prima recyclebaar, zoals andere grondstoffen bij autodemontage bedrijven nu ook al teruggewonnen worden.
Christus te paard zeg... voor iedere nieuwe auto zijn grondstoffen nodig... daarin verschilt een elektrische niet van een brandstofversie.quote:Op vrijdag 30 november 2018 15:59 schreef Roces18 het volgende:
[..]
En de rest van een auto is zeker gemaakt van lucht?
Als het aan de overheid ligt gooien we alle niet elektrische auto's weg en komen er weer nieuwe elektrische voor terug...quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:01 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Christus te paard zeg... voor iedere nieuwe auto zijn grondstoffen nodig... daarin verschilt een elektrische niet van een brandstofversie.
Je bespaart gedurende de levensduur meerdere malen op motorolie, oliefilter, distributie, remblokken (gaan langer mee), uitlaatsysteem, luchtfilter, katalysator, roetfilter, etc.
Nee.quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:15 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Als het aan de overheid ligt gooien we alle niet elektrische auto's weg en komen er weer nieuwe elektrische voor terug...
Wat vind je hier dan van: 48 duizend euro subsidie op een tesla van 75 duizend euro..quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee.
De overheid zet in op 20% elektrische auto's in 2025.
Niet ondenkbaar als je rekent dat een auto gemiddeld 10,2 jaar meegaat in Nederland en 2025 over 6-7 jaar is.
De gemiddelde leeftijd van het wagenpark is iets anders dan de gemiddelde levensduurquote:Op vrijdag 30 november 2018 16:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee.
De overheid zet in op 20% elektrische auto's in 2025.
Niet ondenkbaar als je rekent dat een auto gemiddeld 10,2 jaar meegaat in Nederland en 2025 over 6-7 jaar is.
quote:Auto’s verdwijnen vooral van de Nederlandse wegen omdat ze gesloopt worden of worden uitgevoerd. De leeftijd bij sloop en export is tegenwoordig hoger dan tien jaar geleden. Gemiddeld zijn auto’s 17,9 jaar oud bij sloop, terwijl auto’s die geëxporteerd worden gemiddeld 12,5 jaar oud zijn.
quote:
Je brengt deze discussie weer terug naar pagina 1...quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:34 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Wat vind je hier dan van: 48 duizend euro subsidie op een tesla van 75 duizend euro..
https://www.daskapital.nl(...)tesla-van-eur75-000/
En dat mag jan modaal die niet eens zoveel verdient als de subsidie ophoesten?
Sponsoring van de rijken vind ik dat...
De warmtepomp is verzonnen door Lord Kelvin in 1852, Peter von Rittinger bedacht en maakte een eerste prototype in 1855. Mitsubishi maakt al warmtepompen sinds 1968 en de koelkast in je keuken is op hetzelfde principe gebaseerd.quote:Net zo'n onzin als die domme warmtepompen , ook verzonnen door milieugekkies.
Dien als vrije burger zelf te bepalen waar in in rijd en hoe ik mijn huis verwarm.
Lekker alles kapotbelasten.
Dit dus. Nuff said.quote:Op donderdag 29 november 2018 23:53 schreef BasEnAad het volgende:
Dus de rijken gaan in dure gesubsidieerde auto's rijden en de middenklasse betaalt?
Het is trouwens al zo ver: https://www.telegraaf.nl/(...)esla-slurpt-subsidie
Oh ja, ik meende al dat ik in een ander topic andere cijfers had Bedankt!quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:34 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
De gemiddelde leeftijd van het wagenpark is iets anders dan de gemiddelde levensduur
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nauto-s-steeds-ouder
[..]
Dat gaat niet in de stroomprijs zitten.quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:44 schreef Faxie het volgende:
En de prijsvergelijkingen van stroom vs brandstof gaan natuurlijk nergens over. Nu kan je die nog maken, maar over 20 jaar niet meer. De overheid zal toch ergens geld vandaan moeten halen voor wegenonderhoud, en de vraag naar electriciteit zal explosief toenemen en bij voorkeur hernieuwbaar moeten zijn terwijl het totale hernieuwbare aanbod momenteel net tegen de 10% aan zit volgens mij.
Er komt een belasting op zonlicht, of is die er al in NL?quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:44 schreef Faxie het volgende:
En de prijsvergelijkingen van stroom vs brandstof gaan natuurlijk nergens over. Nu kan je die nog maken, maar over 20 jaar niet meer. De overheid zal toch ergens geld vandaan moeten halen voor wegenonderhoud, en de vraag naar electriciteit zal explosief toenemen en bij voorkeur hernieuwbaar moeten zijn terwijl het totale hernieuwbare aanbod momenteel net tegen de 10% aan zit volgens mij.
Die kans hebben we al 3x gehad maar men stemt iedere keer toch weer massaal VVD, om vervolgens te waarschuwen dat Klaver (die niet in een kabinet zit) ons kapot gaat makenquote:Op vrijdag 30 november 2018 16:49 schreef RickoKun het volgende:
De regering moet omver geworpen worden voor we allemaal kapot gemaakt worden.
Is de benzine eindelijk wat goedkoper aan het worden, willen die kk lijers weer extra geld heffen.
In de UK zou dat niet zoveel opleverenquote:Op vrijdag 30 november 2018 16:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er komt een belasting op zonlicht, of is die er al in NL?
Waar ik woon valt dat nogal mee. Ik denk vergelijkbaar met Nederland.quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
In de UK zou dat niet zoveel opleveren
"What's that yellow thing in the sky?"
Die heffing is nog maar afwachten, en geloof maar niet dat je aan het eind van de streep goedkoper uit gaat komen.quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat gaat niet in de stroomprijs zitten.
Kilometerheffing / kilometerbeprijzing of hoe je het ook noemt is het sleutelwoord.
Elektrisch duurder maken is niet zo nuttig, zeker met het goedkoper worden van thuisaccu's.
Je kan dan overdag energie opwekken, opslaan en 's avonds goedkoop je auto laden van zelf opgewekte stroom. Dat werkt 4 maanden in het jaar niet maar de rest van de maanden kan ik prima mijn eigen stroom opwekken.
En op wind. Roep het maar niet te hard....quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er komt een belasting op zonlicht, of is die er al in NL?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |