Mijn vaste, stadse bakker heeft nog steeds een pikzwarte acrobatenpiet in zijn etalage.quote:Op zondag 2 december 2018 11:11 schreef Bocaj het volgende:
Weet niet of het al wel of niet voorbij is gekomen, maar is er überhaupt een Zwarte Piet te vinden in de supermarkt of ergens anders in de detailhandel? Of zelfs maar op een verpakking of pakpapier?
Ik meen dat de detailhandel de ZP in de ban hadden gedaan omdat ze liever alle ramen in het gebouw heel willen houden....
Ah, mooi!quote:Op zondag 2 december 2018 11:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mijn vaste, stadse bakker heeft nog steeds een pikzwarte acrobatenpiet in zijn etalage.
Je zult begrijpen dat anderen denken bij mensen die zich druk maken om het uiterlijk van Zwarte Piet: get a life.quote:Op zondag 2 december 2018 10:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat. Get a life denk ik bij het zoveelste veel te lange epistel waaruit toch echt moet blijken dat zwarte piet heul niet op een neger is gebaseerd. Eerst was het vermakelijk, nu enkel vermoeiend en het internet slibt er van dicht!!!!11!!
Als ze zulke lange, rammelende epistels keer op keer herhalen, jazeker.quote:Op zondag 2 december 2018 11:25 schreef Oostwoud het volgende:
Je zult begrijpen dat anderen denken bij mensen die zich druk maken om het uiterlijk van Zwarte Piet: get a life.
Posters met een IQ boven de tachtig worden niet bijtijds verwijderd?quote:Op zaterdag 1 december 2018 23:53 schreef speknek het volgende:
Nouja, discussie, laten we wel wezen, er is een reden waarom iedereen met een IQ boven de tachtig hier goeddeels weggetrokken is. Omdat zulke posters niet bijtijdig verwijderd worden.
Leuk, maar ik heb het over de lieden die anti-Zwarte Piet zijn omdat het racistisch zou zijn. Van hen krijgen we doorgaans ook ellenlange epistels over hoe ZP wél racistisch zou zijn.quote:Op zondag 2 december 2018 11:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als ze zulke lange, rammelende epistels keer op keer herhalen, jazeker.
Leuk, maar ik had het over die lange doch nikszeggende epistels hier.quote:Op zondag 2 december 2018 11:27 schreef Oostwoud het volgende:
Leuk, maar ik heb het over de lieden die anti-Zwarte Piet zijn omdat het racistisch zou zijn. Van hen krijgen we doorgaans ook ellenlange epistels over hoe ZP wél racistisch zou zijn.
Leuk, maar ik sneed een ander maar soortgelijk onderwerp aan. Daar kun je dan op reageren, of niet.quote:Op zondag 2 december 2018 11:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Leuk, maar ik had het over die lange doch nikszeggende epistels hier.
Leuk. Maar ik hou het bij mijn eigen onderwerp.quote:Op zondag 2 december 2018 11:29 schreef Oostwoud het volgende:
Leuk, maar ik sneed een ander maar soortgelijk onderwerp aan. Daar kun je dan op reageren, of niet.
ah.. FOK!-autismequote:Op zondag 2 december 2018 11:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Leuk. Maar ik hou het bij mijn eigen onderwerp.
Iets met een balk en een splinter...quote:Op zondag 2 december 2018 11:26 schreef Copycat het volgende:
Als ze zulke lange, rammelende epistels keer op keer herhalen, jazeker.
Beterschap!quote:
Wie weet zit er in de reeks wel stiekem een topic met een hele hoogstaande discussie met hele goede argumenten en interessante perspectieven. Alleen in de overige 165 delen is het telkens hetzelfde gepapegaai.quote:Op zaterdag 1 december 2018 23:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Nouja, discussie, laten we wel wezen, er is een reden waarom iedereen met een IQ boven de tachtig hier goeddeels weggetrokken is. Omdat zulke posters niet bijtijdig verwijderd worden.
Net als grapjes niet herkennen.quote:Op zondag 2 december 2018 11:33 schreef Oostwoud het volgende:
![]()
![]()
Het begrijpen van context is niet aan autisten besteed.
ha ha ha, ik schaterquote:Op zondag 2 december 2018 11:33 schreef Oostwoud het volgende:
[..]![]()
![]()
Het begrijpen van context is niet aan autisten besteed.
Cadeautjes!!!quote:Op woensdag 28 november 2018 08:52 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ok man, vertel mij de intentie van Sinterklaas en Zwarte Piet maar eens dan.
Ja, maar dat zegt verder niks over of zwarte piet wel of niet racistisch is.quote:Op zondag 2 december 2018 11:42 schreef Molo het volgende:
Ik heb de discussie hier in alle voorgaande delen niet gevolgd.
Maar de optie dat krampus veranderd is in een zwart steeds minder heidens personage (want christendom wat steeds dominanter werd) en daardoor een zwart geschminkte man werd die Zwarte Piet werd is neem ik aan wel genoemd?
Net zoals het gegeven dat Zwarte Piet zwart is, niets zegt over of het een racistische entiteit is.quote:Op zondag 2 december 2018 12:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, maar dat zegt verder niks over of zwarte piet wel of niet racistisch is.
Ligt er in dat geval volledig aan welke interpretatie je er zelf aan geeft jaquote:Op zondag 2 december 2018 12:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, maar dat zegt verder niks over of zwarte piet wel of niet racistisch is.
Nu in de Koopgoot en de Coolsingel in Rotterdamquote:Op woensdag 28 november 2018 20:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Nederland zijn geen hooligans.
In ieder geval, nog een paar jaar NTR en Zapp kijken en kinderen gaan zich afvragen waarom zwarte pieten er zo gek uitzien in hun dorp. Succes met uitleggen dat pappa vasthoudt aan niet-inclusieve feestjes.
2014 Amsterdam
2015 +Utrecht, +Schiedam
2016 +Rotterdam +Den Haag +Den Bosch +Leiden +Maastricht +Sittard
2017 +landelijk
2018 +Arnhem +Middelburg
Tik tok tik tok
Het Krampus-verhaal past niet binnen Speknek's interpretatie.quote:Op zondag 2 december 2018 12:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Ligt er in dat geval volledig aan welke interpretatie je er zelf aan geeft ja
Het gegeven dat pieterman in een verhaaltje zelf zwart is niet nee.quote:Op zondag 2 december 2018 12:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Net zoals het gegeven dat Zwarte Piet zwart is, niets zegt over of het een racistische entiteit is.
Witte Pieten zijn noobs, Zwarte Pieten zijn baas! Zo, hebben we dat voor de komende 25 jaar weer gecoverd.quote:Op woensdag 28 november 2018 20:10 schreef speknek het volgende:
In ieder geval, nog een paar jaar NTR en Zapp kijken en kinderen gaan zich afvragen waarom zwarte pieten er zo gek uitzien in hun dorp. Succes met uitleggen dat pappa vasthoudt aan niet-inclusieve feestjes.
Poewaaaarp ga jij ook doen alsof je zwarte piet altijd als een duivel hebt gezien en al die liedjes en verhalen en intochten op een of andere manier volkomen langs je heen zijn gegaan, maar dat je het geïnterpreteerd hebt als een Krampusvertelling die hier nooit gevierd is?quote:Op zondag 2 december 2018 12:12 schreef Molo het volgende:
Ligt er in dat geval volledig aan welke interpretatie je er zelf aan geeft ja
Wat is 'het'? En wat is er op een neger geplakt?quote:Op zondag 2 december 2018 12:14 schreef speknek het volgende:
Zwarte piet kan racistisch zijn omdat het al een negatieve betekenis had voordat het op een neger werd geplakt.
Sad, gelukkig is het aan het uitsterven.quote:Op zondag 2 december 2018 12:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nu in de Koopgoot en de Coolsingel in Rotterdam
[ afbeelding ]
Gewone mensen doen daar niet zo moeilijk over, die vieren gewoon een feest. Het zijn de 'gekwetsten' die over het Sinterklaasfeest denken in dat soort anale definities.quote:Op zondag 2 december 2018 12:17 schreef speknek het volgende:
Poewaaaarp ga jij ook doen alsof je zwarte piet altijd als een duivel hebt gezien en al die liedjes en verhalen en intochten op een of andere manier volkomen langs je heen zijn gegaan, maar dat je het geïnterpreteerd hebt als een Krampusvertelling die hier nooit gevierd is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |