SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!![]()
![]()
Pier Eringa heeft zijn zin gekregen. 60 miljoen om onbewaakte overwegen te verwijderen/vervangen door een bewaakte binnen 5 jaar.![]()
De Inspectie Leefomgeving en Transport heeft vandaag het rapport spoorveiligheid 2017 gepubliceerd.
Enkele conclusies daaruit :
• Het keuren van nieuwe treinen moet beter.
• Spoorwegbedrijven moeten meer doen aan de vakbekwaamheid van hun machinisten.
• Een spoorbedrijf dat het reizigersvervoer in een regio overneemt van een ander bedrijf, moet meer tijd krijgen om zich voor te bereiden.
• Het systeem dat automatisch mankementen aan wielen van treinen en verkeerde belading van de wagons detecteert, kan nog beter benut worden.
Het rapport is hier te vinden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
ProRail heeft nieuwe quadbikes ter vervanging van een ouder model. De mensen die ermee moeten werken moeten er nog een beetje aan wennen
![]()
Vraagje, ik merk dat machinisten laatste tijd niet alleen langzamer optrekken maar ook heel stotterig. Alsof die trein steeds een duw krijgt om op gang te komen. Is dat glad spoor rijtechniek?![]()
Ik heb het item gisteren gezien. Best indrukwekkend. De motivatie van Van Boxtel vond ik niet helemaal lekker overkomen trouwens. De woordvoeringslijn was prima ("niet tegenover elkaar, maar naast elkaar", commissie vragen e.d.). Het kwam op mij echter toch wat meer over als "we willen dit vooral niet te lang laten voortslepen".quote:Op woensdag 28 november 2018 08:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)st-slachtoffers.html
Tegelijkertijd doet (en deed) NS al wel aan meer collectieve initiatieven om herinneringen aan WOII met jodentransporten per trein levend te houden. Dat had NS wat meer voor het voetlicht moeten brengen. Misschien is dat in de persbriefing ook wel gedaan, maar haalde dat niet het nieuws.
Ik kan me de emotie van die overlevende wel voorstellen (of eigenlijk ook niet). Ik was deze zomer in Auschwitz en Birkenau. Een van de meest wrange details daar vond ik een treinkaartje van Athene naar Auschwitz ("een plaatsje in Polen waar jullie nu gaan wonen). Afgestempeld en wel... Er zijn veel meer van dergelijke treinkaartjes 'verkocht' in die periode.
Ik denk dat het goed is dat die vervoerders (en hun rechtsopvolgers die nu rondrijden) daarmee in het reine komen. En dat geldt dus ook voor de facturen die NS stuurde voor de uitgevoerde ritten naar Westerbork. In die zin vind ik deze handeling van NS prijzenswaardig.Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.![]()
Ik zie dat die meneer er erg blij mee is, dus dat is een goed iets. Aan de andere kant denk ik zelf dingen als "Tsjonge, mag het ff, driekwart eeuw na dato..." en ook wel "lekker goedkoop, nou bijna iedereen toch al dood is". Maar ja, het zal de tijdgeest wel zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
langzaam wegrijden wel het stotterige wegrijden juist nietquote:![]()
staal op staal geeft weinig wrijving dus bij glad spoor kunnen wielen dan doorslippen. hoeft echter niet te betekenen dat alle wielen slippen dat levert het schokkerige wegrijden op.
als machinist kun je dit tegengaan door bij het wegrijden minder tractie te geven of tractie terug te nemen zodra je merkt dat wielen aan het slippen zijn.
beetje kort door de bocht misschien maar dat is wel waar het op neerkomt![]()
Hoe merk je dat dan? Is daar niet gewoon een detectielampje voor te maken?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Virm en DDZ hebben er inderdaad een meldlamp voor. bij SGMm, ICMm zie je het aan de amperemeter die danst. SLT heeft er een mooi vakje voor op het diagnosescherm en FLIRT zie je ook de tractiebalk teruglopen die regelt zichzelf ook wel.quote:Op woensdag 28 november 2018 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe merk je dat dan? Is daar niet gewoon een detectielampje voor te maken?
daarnaast hoor je het ook aan het geluid dan de tractieinstallatie maakt![]()
![]()
Bij een viertje zit je toch nog verder van de tractie-installatie af?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Vraag me af, had NS een keuze? Om het vervoer niet uit te voeren?quote:Op woensdag 28 november 2018 10:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zie dat die meneer er erg blij mee is, dus dat is een goed iets. Aan de andere kant denk ik zelf dingen als "Tsjonge, mag het ff, driekwart eeuw na dato..." en ook wel "lekker goedkoop, nou bijna iedereen toch al dood is". Maar ja, het zal de tijdgeest wel zijn![]()
Nee, keuze hadden ze niet echt. Waar het om gaat is dat ze een factuur hebben gestuurd. En betaald hebben gekregen. Voor deelname aan uitvoering van de holocaust... Dat is best wel een zwaar verleden als je het even op je in laat werken.quote:Op woensdag 28 november 2018 12:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Vraag me af, had NS een keuze? Om het vervoer niet uit te voeren?
Principieel punt dus. En dat is op zich goed opgelost op deze manier: wel een onafhankelijke derde, maar niet de rechter (dus een geschil e.d.). Op deze manier kan naast een financiële verevening ook iets van historische context worden gecreëerd. En naar verzoening met het verleden worden gewerkt.Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.![]()
Je bedoelt, als ze aangeboden hadden om het gratis te doen was dat een beter verhaal geweest??
Nee, dat bedoel ik niet.
Het is eerder andersom: doordat ze een factuur hebben gestuurd is het duidelijk dat NS destijds geen fundamentele bezwaren had tegen het uitvoeren van jodentransporten. Uit het versturen van een factuur blijkt een leverancier-klant relatie, met afspraken over aantallen treinen en tegen welk tarief.
Het laat in ieder geval NIET zien dat NS de vraag stelde waarom al die mensen vervoerd moesten worden naar een plek - en van daaruit naar een andere plek. Het laat ook niet zien dat NS actief of passief medewerking heeft geweigerd.
En dat - maar dat is meer een mening van mij - maakt dat NS tot op zekere hoogte zichzelf medeplichtig heeft gemaakt aan de holocaust. En dat dat, gezien de geschiedenis die we nu kennen, geen fraaie constatering is. Ik denk dat het een goed gebaar is om dat verleden op deze manier af te sluiten.Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.![]()
De NS was toen toch een staatsbedrijf?
En de staat was toen toch in "handen" van de Duitsers?
Dus eventuele winst vloeide dan toch ook weer terug in de Duitse schatkist?So we just called him Fred![]()
Als er 5 inplaats van 4 treinen rijden stijgt de capaciteit toch al met 25%? En dan worden de huidige treinen ook nog verlengd, hoe kan het dat de de capaciteit met nog niet eens 20% stijgt?quote:Tussen Amsterdam en Rotterdam start straks elk uur een extra trein op de hogesnelheidslijn. Daarmee rijden hier ieder uur 5 treinen per richting (exclusief Thalys en Eurostar). Ook worden de bestaande treinen van de Intercity direct tussen Amsterdam en Rotterdam verlengd. De capaciteit van deze snelle verbinding stijgt daarmee met bijna 20%. http://bit.ly/2zalKli![]()
Gecorrigeerd voor uitval.quote:Op woensdag 28 november 2018 13:55 schreef Jappie_Sea het volgende:
[..]
Als er 5 inplaats van 4 treinen rijden stijgt de capaciteit toch al met 25%? En dan worden de huidige treinen ook nog verlengd, hoe kan het dat de de capaciteit met nog niet eens 20% stijgt?It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
twitter:ProRail twitterde op woensdag 28-11-2018 om 14:17:08Aflevering 1 van onze gloednieuwe videoserie over spoorgoederenvervoer staat online! Hele aflevering bekijken? Check 'm op ons YouTube-kanaal > https://t.co/4sfBBVmqnU https://t.co/0Y3TmCUKO4 reageer retweet
![]()
Hadden ze van de holocaust kunnen weten? Volgens mij wisten heel veel mensen tot bijna het einde van de oorlog hier niet van. Ook de geallieerden niet, zie bijvoorbeeld de bizarre aflevering 9 van Band of Brothers (op waarheid gebaseerd toch?). Je kan jezelf de vraag stellen, wat als NS nee had gezegd tegen de vraag?quote:Op woensdag 28 november 2018 13:46 schreef Goverman het volgende:
Nee, dat bedoel ik niet.
Het is eerder andersom: doordat ze een factuur hebben gestuurd is het duidelijk dat NS destijds geen fundamentele bezwaren had tegen het uitvoeren van jodentransporten. Uit het versturen van een factuur blijkt een leverancier-klant relatie, met afspraken over aantallen treinen en tegen welk tarief.
Het laat in ieder geval NIET zien dat NS de vraag stelde waarom al die mensen vervoerd moesten worden naar een plek - en van daaruit naar een andere plek. Het laat ook niet zien dat NS actief of passief medewerking heeft geweigerd.
En dat - maar dat is meer een mening van mij - maakt dat NS tot op zekere hoogte zichzelf medeplichtig heeft gemaakt aan de holocaust. En dat dat, gezien de geschiedenis die we nu kennen, geen fraaie constatering is. Ik denk dat het een goed gebaar is om dat verleden op deze manier af te sluiten.![]()
nee, want van de Benelux gaan er vier per dag niet naar Amsterdam, maar naar Den Haag. Zo kom je op 20% ipv 25%quote:Op woensdag 28 november 2018 13:55 schreef Jappie_Sea het volgende:
[..]
Als er 5 inplaats van 4 treinen rijden stijgt de capaciteit toch al met 25%? En dan worden de huidige treinen ook nog verlengd, hoe kan het dat de de capaciteit met nog niet eens 20% stijgt?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Met dat argument probeerde zelfs Adolf Eichmann weg te komen...quote:Op woensdag 28 november 2018 15:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Hadden ze van de holocaust kunnen weten? Volgens mij wisten heel veel mensen tot bijna het einde van de oorlog hier niet van. Ook de geallieerden niet, zie bijvoorbeeld de bizarre aflevering 9 van Band of Brothers (op waarheid gebaseerd toch?). Je kan jezelf de vraag stellen, wat als NS nee had gezegd tegen de vraag?Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.![]()
maar de Benelux rijd in he road van de 1000 serie toch? Dus als die niet naar Asd gaat rijd de 1000 dan niet gewoon?quote:Op woensdag 28 november 2018 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, want van de Benelux gaan er vier per dag niet naar Amsterdam, maar naar Den Haag. Zo kom je op 20% ipv 25%![]()
Niet in de nieuwe dienstregelingquote:Op woensdag 28 november 2018 18:47 schreef Salatrel het volgende:
[..]
maar de Benelux rijd in he road van de 1000 serie toch? Dus als die niet naar Asd gaat rijd de 1000 dan niet gewoon?![]()
Als staatsbedrijf van een bezet land? Denk het niet.quote:Op woensdag 28 november 2018 12:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Vraag me af, had NS een keuze? Om het vervoer niet uit te voeren?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Het was dezelfde constructie als nu. Maar natuurlijk waren er wel verantwoordelijke bestuurders en collaborateurs, die volgens mij allemaal hun portie gehad hebben in de naoorlogse periode.quote:Op woensdag 28 november 2018 13:47 schreef FredvZ het volgende:
De NS was toen toch een staatsbedrijf?
En de staat was toen toch in "handen" van de Duitsers?
Dus eventuele winst vloeide dan toch ook weer terug in de Duitse schatkist?
Ik zie het als publiciteitsstunt. Nabestaanden blij, daar zijn er nog maar relatief weinig van dus qua kosten zal het ook niet uit de hand lopen.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Nou ja daar neig ik dus ook naartoe ja. Maar meneer Müller is er heel blij mee en dat gun ik hem van harte
+1quote:Op woensdag 28 november 2018 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[...] meneer Müller is er heel blij mee en dat gun ik hem van harte
Morgen Nota Overleg MIRT. Waarschijnlijk niet heel spannend voor de spoorse dossiers. Voor wegen wordt wat meer debat verwacht. Dus ik zit er morgen niet bij, want er is nog een andere gelegenheid: de behandelingen van de beroepen tegen het Tracébesluit Extra Sneltrein Groningen-Leeuwarden (ESGL) bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State is ook morgen. Ik ben benieuwd...Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.![]()
dat huis halverwege tussen Zuidhorn en Hoogkerk is nog wel een dingetje voor het projectAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Ja, dat is nog wel een dingetje. En het beroep van de bewoners van het huisje wordt morgen ook behandeld...quote:Op woensdag 28 november 2018 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
dat huis halverwege tussen Zuidhorn en Hoogkerk is nog wel een dingetje voor het projectAls alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.![]()
Asfalt! Asfalt! Asfalt! Wooooooquote:Op woensdag 28 november 2018 20:12 schreef Goverman het volgende:
[..]
+1
Morgen Nota Overleg MIRT. Waarschijnlijk niet heel spannend voor de spoorse dossiers. Voor wegen wordt wat meer debat verwacht. Dus ik zit er morgen niet bij, want er is nog een andere gelegenheid: de behandelingen van de beroepen tegen het Tracébesluit Extra Sneltrein Groningen-Leeuwarden (ESGL) bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State is ook morgen. Ik ben benieuwd...![]()
Misschien de winterbandjes er nog niet onder (haha).quote:Op woensdag 28 november 2018 07:20 schreef Fixers het volgende:
Vraagje, ik merk dat machinisten laatste tijd niet alleen langzamer optrekken maar ook heel stotterig. Alsof die trein steeds een duw krijgt om op gang te komen. Is dat glad spoor rijtechniek?
Nee, maar kan inderdaad wegslippen zijn door te hard optrekken of gladspoor. Kan natuurlijk ook een software foutje zijn, maar vermoed dat je het dan maar in één trein had meegemaakt.![]()
Rara, in welke trein zat ik gisteren?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Bijna goed
Tip: je kunt er met een Länderticket mee reizenPM mij!
Zag laatst dit meettreintje heen en weer schuiven
Is dit nou een omgebouwde wadloper of gewoon iets wat er op lijkt?![]()
![]()
Ik meen dat de basis een Frans rijtuig is geweest. Aandrijving is gelijk aan de Buffel dacht ik.PM mij!
Centralbahn op de Natobahn?quote:Op donderdag 29 november 2018 08:37 schreef dennistd het volgende:
Rara, in welke trein zat ik gisteren?
[ afbeelding ]Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
NSFW NSFW! HET HEEFT GEEN KLEREN AAN GAST!quote:Op donderdag 29 november 2018 17:31 schreef hemarookworst het volgende:
Dit plaatje al bekend? ICNG in aanbouw
[ afbeelding ]Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
In ander nieuws; Jan Mastwijk boos: https://nos.nl/artikel/22(...)t-toch-in-assen.htmlVoorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Moar pics: https://railmagazine.nl/dit-wordt-de-nieuwe-intercity/quote:Op donderdag 29 november 2018 17:31 schreef hemarookworst het volgende:
Dit plaatje al bekend? ICNG in aanbouw
[ afbeelding ]
en
https://railcolornews.com(...)tream-trains-poland/![]()
Ultrasoonmeettrein (UST96). Meet met ultrasoon de spoorstaven op gebreken.quote:Op donderdag 29 november 2018 13:17 schreef GlenSpey het volgende:
Zag laatst dit meettreintje heen en weer schuiven
[ afbeelding ]
Is dit nou een omgebouwde wadloper of gewoon iets wat er op lijkt?Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Over 25 jaar heet de trein nog steeds 'intercity nieuwe generatie'. Of is de naam dynamisch. Over 5 jaar de IC-ZGAN-GRoses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Vanaf maandag heeft de Lidl in Duitsland weer treinkaartjes. Dit keer ¤54,90 voor twee enkele reizen met het Fernverkehr binnen Duitsland, voor ¤6,90 per enkele reis boek je Nahverkehr erbij. Reizen mogelijk van 7 januari t/m 7 april, maar niet op vrijdag. In tegenstelling tot de afgelopen jaren is er dit keer Zugbindung.
https://www.lidl.de/de/lidl-db-ticket/s7375464
https://www.bahn.de/p/view/angebot/aktionsangebote/lidl.shtmlPM mij!
Nee dat wordt het ICABGAoZndK.quote:Op donderdag 29 november 2018 23:01 schreef ReisT het volgende:
Over 25 jaar wordt die trein gemoderniseerd en dan wordt het ICNGm.![]()
![]()
Rijdt ProRail ook met zwaailicht+sireneZag een voor de zaak langs zoeven. N34 bij Coevorden. Staat nog geen storing op NS.nl
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
De incidentbestrijders van prorail mogen idd met ogs rijden.quote:Op vrijdag 30 november 2018 13:04 schreef derLudolf het volgende:
Rijdt ProRail ook met zwaailicht+sireneZag een voor de zaak langs zoeven. N34 bij Coevorden. Staat nog geen storing op NS.nl
![]()
Ja, ik zag ze een tijdje terug op de A12 bij Zoetermeer ook rijden. Ze hebben idd. blauwe zwaailichte en sirenes, zodat ze sneller bij ongevalsplaatsen zijn. De ICB-ers hebben ook een BOA-status en verlenen eerste hulp bij dergelijke ongevallen en worden daarom als hulpdienst aangemerkt.
Rijkswaterstaat heeft ook een aantal weginspecteurauto's mogen uitrusten met sirenes+blauwe zwaailichten. En ook sommige van de weginspecteurs zijn als BOA aangewezen.Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.![]()
Tja, tussen Venlo en Viersen staan ze helemaal niet, daar is het NL-overweg..... DE-overweg.....Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Ik bedoelde meer dat ik de logo's van infraspeed en infrabel zou verwachten.quote:Op vrijdag 30 november 2018 13:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Tja, tussen Venlo en Viersen staan ze helemaal niet, daar is het NL-overweg..... DE-overweg.....speak only if it improves the silence.![]()
Is NS niet nog eigenaar van de grond? Maar ach, lijkt me niet zo'n issue verder.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Deze zijn van ver na de splitsingquote:
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Zat ook al te kijken wat die dingen nou doen, maar gave technologie hoor.quote:Op donderdag 29 november 2018 21:28 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Ultrasoonmeettrein (UST96). Meet met ultrasoon de spoorstaven op gebreken.![]()
Ik zag er vandaag ook één bij station Dalfsen met blauw blauw en met behoorlijke snelheid aan komen rijden. Ik kan verder geen storingen of problemen vinden.quote:Op vrijdag 30 november 2018 13:04 schreef derLudolf het volgende:
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+![]()
Okay, ik ben dus serieus m'n trip naar India volgend jaar aan het plannen met de terugreis met de trein via Pakistan, Iran, Turkije en dan nog geen idee want ik geloof dat je vanaf Istanbul dagelijks in Sofia en Bucuresti kan komen.
Dit wil ik echt al mijn hele leven.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Das vijfeneenhalve Jordan Petersons geleden man.quote:Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Zover ik op yt kan zien staan ze er nog steedsquote:Op vrijdag 30 november 2018 17:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Das vijfeneenhalve Jordan Petersons geleden man.![]()
![]()
speak only if it improves the silence.![]()
Vette tripquote:Op vrijdag 30 november 2018 17:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Okay, ik ben dus serieus m'n trip naar India volgend jaar aan het plannen met de terugreis met de trein via Pakistan, Iran, Turkije en dan nog geen idee want ik geloof dat je vanaf Istanbul dagelijks in Sofia en Bucuresti kan komen.
Dit wil ik echt al mijn hele leven.![]()
![]()
https://www.seat61.com/Turkey.htm#whats_the_recommended_routequote:Op vrijdag 30 november 2018 17:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dit wil ik echt al mijn hele leven.![]()
Op Streetview zijn ze te zien. Ik rij wel eens over de parallelweg daar, vanaf de weg kun je ze zien staan. De laatste keer dat ik daar reed stonden ze er nog.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Zover ik op yt kan zien staan ze er nog steeds![]()
![]()
En ja, waarom zou je ze vervangen? Iedereen weet wat er bedoeld wordt.
In Engeland staat er als het goed is zelfs nog een bord "BR 750V" (BR = British Rail) bij een spanningssluis, en hoe lang bestaat dat al niet meer?![]()
![]()
Ja! En het kon dus tot een paar jaar terug maar Pakistan heeft alleen grensoverschrijdend passagiersverkeer met India en geen enkel ander land. Dat is niet omdat ze niet willen begrijp ik uit dingen online. En nu kan het opnieuw! Twee keer per maandquote:
Ik ben altijd al gefascineerd geweest door Iran en Perzië en spreek genoeg Farsi om eten te kunnen bestellen. Aan kosten voor de treinkaartjes lijk ik vooralsnog geen buil te moeten vallen. 40 euro van Teheran naar Istanbul bijvoorbeeld en dat duurt 74 uur ofzo. Pakistaanse grens-Karachi kan wat duurder uitvallen vanwege beveiliging.
En natuurlijk tweede paspoort (anders kom ik Amerika niet meer binnen) en drie volledige visa in plaats van eTourist meuk.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Zeer op prijs gesteld dit soort linksquote:Op vrijdag 30 november 2018 18:02 schreef b2py het volgende:
[..]
https://www.seat61.com/Turkey.htm#whats_the_recommended_routeDankjewel!
Ja, dat zei ikquote:Op vrijdag 30 november 2018 18:08 schreef b2py het volgende:
Volgens diezelfde website rijden er wel treinen tussen Pakistan en Iran, twee keer per maand
Verbaast me niets van iemand die Spongebob literatuur vindtquote:
https://www.ad.nl/amersfo(...)-per-spoor~ab5558ad/
PHS op Utrecht - Amersfoort per december 2019 (Concept drgl)![]()
Dat baanvak is toch al overbelast? Utrecht-Amersfoort dan. Twee sprinters naar Harderwijk past vast wel. En een extra spoor in Harderwijk aan de oostelijke kant kan ook geen kwaad. Rechterspoor richting Zwolle verleggen, daarna tussenspoor bouwen zodat er kop gemaakt kan worden, dat hoeft niet het einde van de wereld te zijn qua kosten en het zou ook nog enkele goederenpaden kunnen creëren als het lang genoeg neergelegd wordt.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:52 schreef b2py het volgende:
https://www.ad.nl/amersfo(...)-per-spoor~ab5558ad/
PHS op Utrecht - Amersfoort per december 2019 (Concept drgl)
Ik word ook wel blij van de ambities van de overheden met de decentrale spoorlijnen. Heino verbouwen zodat dubbelspoor mogelijk is. Lijkt me een uitstekend plan, net als een station in bajonetligging. Dit soort grappen halen zo nog 10 minuten reistijd van IC af.
Voorts zijn wij van mening dat Hengelo-Zutphen grotendeels dubbelsporig en elektrisch zou moeten zijn, waarmee de goederencapaciteit dusdanig uitgebreid kan worden dat een extra spoor tussen Wierden en Hengelo nog niet nodig is.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
afko's ftw jwz.quote:Op vrijdag 30 november 2018 13:10 schreef tripel7 het volgende:
[..]
De incidentbestrijders van prorail mogen idd met ogs rijden.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Overbelastingverklaringquote:Op vrijdag 30 november 2018 19:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat baanvak is toch al overbelast? Utrecht-Amersfoort dan. Twee sprinters naar Harderwijk past vast wel. En een extra spoor in Harderwijk aan de oostelijke kant kan ook geen kwaad. Rechterspoor richting Zwolle verleggen, daarna tussenspoor bouwen zodat er kop gemaakt kan worden, dat hoeft niet het einde van de wereld te zijn qua kosten en het zou ook nog enkele goederenpaden kunnen creëren als het lang genoeg neergelegd wordt.
Ik word ook wel blij van de ambities van de overheden met de decentrale spoorlijnen. Heino verbouwen zodat dubbelspoor mogelijk is. Lijkt me een uitstekend plan, net als een station in bajonetligging. Dit soort grappen halen zo nog 10 minuten reistijd van IC af.
Voorts zijn wij van mening dat Hengelo-Zutphen grotendeels dubbelsporig en elektrisch zou moeten zijn, waarmee de goederencapaciteit dusdanig uitgebreid kan worden dat een extra spoor tussen Wierden en Hengelo nog niet nodig is.
Capaciteitsanalyse- en vergrotingsplan![]()
Als ik NS was zou ik het toejuichen en misschien extra stellen organiseren of aanbieden de exploitatie inclusief treinen te verzorgen zonder kosten, met combineren/splitsen in Amersfoort.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:16 schreef b2py het volgende:
NS blokkeert gewoon CXX het rijden naar Utrecht door 6 IC's in te liggen
In Duitsland doen ze dat met REs en RBs aan de lopende band en meestal heb je niet genoeg om een peuk te roken, ook niet als je in het achterste stel van de drie verschillende richtingen zit.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Is het nou legge? Of is het ligge?quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:16 schreef b2py het volgende:
NS blokkeert gewoon CXX het rijden naar Utrecht door 6 IC's in te liggen
Zijn varrekes nou zeuge of bigge?
Is het kunne? Of is het kenne?
Is het weze, ware, zijn geweest of benne?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik heb echt nog steeds fingers crossed (dus niet eens hoop) op doortrekking van het kwartiernet naar Zwolle. Het kan niet echt uit, ik weet het, maar m'n gevoel zegt dat een verdubbeling van de ICs weleens het aantal reizigers dusdanig zou kunnen laten toenemen dat het wel uit kan. In ieder geval tussen 's ochtends vroeg en 's avonds laat. In Twente kunnen vier of vijf ICs per uur per richting ook echt uit. Staanplaatsen, alles.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Ik denk, als je hem doortrekt naar Hoogeveen, dat je wel wat politiek erachter krijgtquote:Op vrijdag 30 november 2018 19:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb echt nog steeds fingers crossed (dus niet eens hoop) op doortrekking van het kwartiernet naar Zwolle. Het kan niet echt uit, ik weet het, maar m'n gevoel zegt dat een verdubbeling van de ICs weleens het aantal reizigers dusdanig zou kunnen laten toenemen dat het wel uit kan.En dan kan het !
Hey ik zeg echt niet dat het realistisch is! Het is gewoon een van die dingen die ik leuk zou vinden. Net als expansie van de stad. Moet niet zo moeilijk zijn om het op korte termijn te laten groeien naar 200K. Laat de omringende dorpen maar leeglopen en dan kunnen we dat teruggeven aan de natuur. Concentreren. Lege Veluwe. Leeg Drenthe.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk, als je hem doortrekt naar Hoogeveen, dat je wel wat politiek erachter krijgtEn dan kan het !
Hierover nadenken is vet leuk
Tja, het kan wel, middels beleid aantal reizigers laten toenemen.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb echt nog steeds fingers crossed (dus niet eens hoop) op doortrekking van het kwartiernet naar Zwolle. Het kan niet echt uit, ik weet het, maar m'n gevoel zegt dat een verdubbeling van de ICs weleens het aantal reizigers dusdanig zou kunnen laten toenemen dat het wel uit kan. In ieder geval tussen 's ochtends vroeg en 's avonds laat. In Twente kunnen vier of vijf ICs per uur per richting ook echt uit. Staanplaatsen, alles.
Tenminste als ik naar bijvoorbeeld Emmen-Zwolle kijkKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Deventer gaat alweer stadspoorten bouwen hoor, pas opquote:Op vrijdag 30 november 2018 19:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hey ik zeg echt niet dat het realistisch is! Het is gewoon een van die dingen die ik leuk zou vinden. Net als expansie van de stad. Moet niet zo moeilijk zijn om het op korte termijn te laten groeien naar 200K. Laat de omringende dorpen maar leeglopen en dan kunnen we dat teruggeven aan de natuur. Concentreren. Lege Veluwe. Leeg Drenthe.
Hierover nadenken is vet leuk
Scheelt ook in het aantal vervoerbewegingen per auto + maakt OV meer levensvatbaar in een stad. Las vanmiddag artikel dat randstad leegloopt naar Gelderland en de banen in de randstad blijven. Dan creeer je enorme stromen verkeer.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hey ik zeg echt niet dat het realistisch is! Het is gewoon een van die dingen die ik leuk zou vinden. Net als expansie van de stad. Moet niet zo moeilijk zijn om het op korte termijn te laten groeien naar 200K. Laat de omringende dorpen maar leeglopen en dan kunnen we dat teruggeven aan de natuur. Concentreren. Lege Veluwe. Leeg Drenthe.
Hierover nadenken is vet leuk![]()
Ja, en op Zwolle-Enschede zie je ook duidelijk grotere aantallen. Ben benieuwd naar de officiële cijfers die denk ik in januari wel bekendgemaakt zullen worden.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja, het kan wel, middels beleid aantal reizigers laten toenemen.
Tenminste als ik naar bijvoorbeeld Emmen-Zwolle kijk
Dankzij de IC is de druk in sprinters ook afgenomen. Maar er zijn nog wel echt knelpunten waardoor het behelpen wordt zoals de beperkte perronlengtes en enkelsporigheid en ongelukkige ligging van enkele perrons. Maargoed, daar schijnt nu dus een potje voor gevonden te zijn met ruim 50 miljoen ofzo.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Yeah, dat schiet niet echt op voor wat betreft algemene mobiliteit. Alhoewel, als je zoveel vraag creëert met zo'n verhuizing, dan zou je kunnen overwegen om Arnhem en Ede-Wageningen alternatieven te maken door spoorverdubbeling en echt snelle treinen van 200km/u of misschien 249km/u, whatever. Daar zit je over 5 jaar toch opnieuw tegenaan. En ik snap dat iedere uitgestelde euro ook weer minder kost, maar in dit geval zou het weleens goedkoper kunnen als ze gewoon nu beginnen. En in Arnhem misschien de lijn uit Duitsland onder de grond tot aan Arnhem laten lopen. Dat is ook echt een bottleneck.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Scheelt ook in het aantal vervoerbewegingen per auto + maakt OV meer levensvatbaar in een stad. Las vanmiddag artikel dat randstad leegloopt naar Gelderland en de banen in de randstad blijven. Dan creeer je enorme stromen verkeer.
En natuurlijk dubbelspoor op de hele lijn Zwolle-Roosendaal. Er is geloof ik dus ook geld gevonden voor Olst-Deventer las ik vandaag.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
En zoals ik zei; dromen kunnen geen kwaad. Alhoewel de meeste bedrog zijn volgens een of andere zanger.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Momenteel 55.000 reizigers per dag, met een grote stijging sinds het invoeren van de IC: https://www.rtvoost.nl/ni(...)n-Enschede-te-vindenquote:Op vrijdag 30 november 2018 19:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, en op Zwolle-Enschede zie je ook duidelijk grotere aantallen. Ben benieuwd naar de officiële cijfers die denk ik in januari wel bekendgemaakt zullen worden.PM mij!
Hmm. Dat belooft niet veel positiefs.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Overbelastingverklaring
Capaciteitsanalyse- en vergrotingsplanVoorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Gaaf!quote:Op vrijdag 30 november 2018 20:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
Momenteel 55.000 reizigers per dag, met een grote stijging sinds het invoeren van de IC: https://www.rtvoost.nl/ni(...)n-Enschede-te-vinden
Ja, het gaat lekker met Blauwnet. Tof, mooi om te zien.quote:Op vrijdag 30 november 2018 20:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
Momenteel 55.000 reizigers per dag, met een grote stijging sinds het invoeren van de IC: https://www.rtvoost.nl/ni(...)n-Enschede-te-vinden
![]()
Zeker mooi om te zien ja. Alleen die bestemmingen in hoofdletters tegenwoordig, die vind ik wat minder mooi...quote:Op vrijdag 30 november 2018 21:32 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Ja, het gaat lekker met Blauwnet. Tof, mooi om te zien.
[ afbeelding ]PM mij!
DAT IS TOCH DUIDELIJKER!!!!EINZ JA TOCHquote:Op vrijdag 30 november 2018 21:39 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zeker mooi om te zien ja. Alleen die bestemmingen in hoofdletters tegenwoordig, die vind ik wat minder mooi...Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Helemaal juist, het betreft inderdaad Centralbahn die momenteel in opdracht van Eurobahn de RE78 Minden-Nienburg rijdt. Eurobahn rijdt zelf het deel Minden-'Bielefeld'.quote:Op vrijdag 30 november 2018 21:46 schreef derLudolf het volgende:
Maaruh krijg ik nog uitsluitsel Dennis?
[..]
In Minden een korte overstap tussen beide treinen, vandaar sluitseintjes op de vanaf hier achteroplopende loc
Het interieur 2e klasse
Het interieur 1e klasse (coupés)
Het 1e klasse-rijtuig had vroeger ook 2e klas-coupés. Het rijtuig is echter volledig omgebouwd naar 1e klasse en heeft daardoor tweemaal in drie samengevoegde coupés een soort Großraum gekregen. Hierop hing in tegenstelling tot de coupés geen briefje dat het 1e klasse was![]()
En tot slot de loc aan de Nienburg-zijde, een ex-ÖBB.PM mij!
Ik zag vorige week op Flickr wat voorbij komen. Dat het een van de weinige trajecten was met enkel armseinen.
Daar zaten er een 110/111/113 aan beide kanten. In de crème/blauwe kleur als de ÖBB loc.
Leuk zeg om zulk museumspul in gewone dienst te zien. Hopen dat d'r geen vandalen instappen.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ik zie doordeweeks eigenlijk nooit vandalen instappen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
National Express rijdt ook nog altijd met een 'etwas betagten, aber charmanten Ersatzzug' op de RB48, omdat ze een tweetal van hun treinen missen als gevolg van een ongeval. Ik vind het een mooie oplossing om zo toch reizigers te kunnen vervoeren.![]()
NS is bij de werkzaamheden weer eens vergeten dat de intercity's die naar het noorden gaan en in Lelystad opstarten op Dronten en Kampen-Zuid stoppen. Waren ze tijdens de 15-daagse buitendienststelling ook vergeten. Toch prettig als je eerste trein zonder aankondiging uit de reisplanner verdwijnt.Bedankt DOEI!![]()
Fraaie foto's.quote:Op vrijdag 30 november 2018 22:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Helemaal juist, het betreft inderdaad Centralbahn die momenteel in opdracht van Eurobahn de RE78 Minden-Nienburg rijdt. Eurobahn rijdt zelf het deel Minden-'Bielefeld'.
[ afbeelding ]
In Minden een korte overstap tussen beide treinen, vandaar sluitseintjes op de vanaf hier achteroplopende loc
[ afbeelding ]
Het interieur 2e klasse
[ afbeelding ]
Het interieur 1e klasse (coupés)
[ afbeelding ]
Het 1e klasse-rijtuig had vroeger ook 2e klas-coupés. Het rijtuig is echter volledig omgebouwd naar 1e klasse en heeft daardoor tweemaal in drie samengevoegde coupés een soort Großraum gekregen. Hierop hing in tegenstelling tot de coupés geen briefje dat het 1e klasse was![]()
[ afbeelding ]
En tot slot de loc aan de Nienburg-zijde, een ex-ÖBB.![]()
Die passen er dan ook helemaal niet meer bij. Logisch sat ze tot de avonduren en het weekend wachten.quote:Op vrijdag 30 november 2018 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zie doordeweeks eigenlijk nooit vandalen instappen.So we just called him Fred![]()
Lief van zequote:Op zaterdag 1 december 2018 09:09 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die passen er dan ook helemaal niet meer bij. Logisch sat ze tot de avonduren en het weekend wachten.
Wat ik zo las zitten er zelfs in de spits nog geen 100 man in die trein..quote:Op zaterdag 1 december 2018 09:09 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die passen er dan ook helemaal niet meer bij. Logisch sat ze tot de avonduren en het weekend wachten.PM mij!
Treinpakkers op de mat vandaag![]()
Blijkt dat de 2-1 overgangen al op 22 november in gegaan zijn
Ze zouden dit het in twee batches bezorgd zijn. Er zijn ook twee verschillende versies op basis van postcodegebied: eentje voor bejaarden en eentje voor gezinnen.PM mij!
Ik begrijp, we hebben ergens ghetto's voor bejaaden en ghetto's voor gezinnen?quote:Op zaterdag 1 december 2018 14:00 schreef dennistd het volgende:
Ze zouden dit het in twee batches bezorgd zijn. Er zijn ook twee verschillende versies op basis van postcodegebied: eentje voor bejaarden en eentje voor gezinnen.
Meer het gemiddelde denk ikquote:Op zaterdag 1 december 2018 15:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik begrijp, we hebben ergens ghetto's voor bejaaden en ghetto's voor gezinnen?
PM mij!
Niet concreet. Er ligt een MKBA die naar de Kamer is gestuurd.quote:Op zaterdag 1 december 2018 12:29 schreef J.B. het volgende:
Zijn er eigenlijk nog ontwikkelingen wat betreft het invoeren van een bovenleidingspanning van 3kV?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Natuurlijk gaat het niet door, het is een zinnige investering namelijk.quote:Op zaterdag 1 december 2018 19:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niet concreet. Er ligt een MKBA die naar de Kamer is gestuurd.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Okay jongens, voor de eer; ik wed dat de drielandenexpress nooit helemaal de drie landen gaat bedienen in één rit met de huidige vervoerder onder dit contract.
Misschien dat het in een nieuwe vorm opnieuw aanbesteed terugkomt maar zoals nu nooit meer gok ik. Wat denken jullie?Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Net welke 3 landen je bedoelt. Lindau - Bregenz - St Margrethen gaat al jaren prima
Dat nieuwe ding Luik-Maastricht-Aken(-Keulen?)Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Ik ook, had 'm ook vorige week al in de post.quote:It's always around me, all this noise
Ik dacht ook dat het de bedoeling was Luik-Heerlen en Aken-Eijsden?quote:Op zaterdag 1 december 2018 23:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Okay jongens, voor de eer; ik wed dat de drielandenexpress nooit helemaal de drie landen gaat bedienen in één rit met de huidige vervoerder onder dit contract.
Misschien dat het in een nieuwe vorm opnieuw aanbesteed terugkomt maar zoals nu nooit meer gok ik. Wat denken jullie?Bij twijfel: gebruik beton.![]()
De Duitse Arjen Lubach over DB:
PM mij!
Meer nieuws uit Duitsland: in Bayern is een trein geflitst![]()
https://www.mz-web.de/pan(...)us-versehen-31673744PM mij!
quote:Op zondag 2 december 2018 12:20 schreef dennistd het volgende:
Meer nieuws uit Duitsland: in Bayern is een trein geflitst![]()
https://www.mz-web.de/pan(...)us-versehen-31673744
Waarom?quote:Op zaterdag 1 december 2018 23:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Misschien dat het in een nieuwe vorm opnieuw aanbesteed terugkomt maar zoals nu nooit meer gok ik. Wat denken jullie?
Nmbs draagt straks praktisch geen enkele financiele verantwoording meer voor deze lijn en is daardoor verzekerd van inkomsten, wat er ook gebeurd.
De vakbonden wilde een peiling in depot hasselt en die is positief ontvangen.
Blijft dus over arriva/stadler.speak only if it improves the silence.![]()
Je rekent nog buiten DVISquote:Op zondag 2 december 2018 13:11 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Waarom?
Nmbs draagt straks geen enkele financiele verantwoording meer voor deze lijn en is daardoor verzekerd van inkomsten, wat er ook gebeurd.
De vakbonden wilde een peiling in depot hasselt en die is positief ontvangen.
Blijft dus over arriva/stadler.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
DVIs kan weinig als arriva/stadler zich precies aan de regels houden.quote:speak only if it improves the silence.![]()
Het is wel België he. De toelating zal er uiteindelijk wel komen, maar hoe lang dat nog gaat duren? Geen idee.quote:Op zondag 2 december 2018 13:16 schreef TjjWester het volgende:
[..]
DVIs kan weinig als arriva/stadler zich precies aan de regels houden.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat maakt niet uit. De flitsjuuten gaan daar niet overquote:Op zondag 2 december 2018 14:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
de auto’s mogen er 50 maar hoe hard mag de trein daar?
nee maar zou wel grappig zijn als ie te hard gereden zou hebbenquote:Op zondag 2 december 2018 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. De flitsjuuten gaan daar niet over![]()
![]()
Arriva had erop gerekend dat ETCS vanaf 2021 verplicht zou zijn, Hettinga heeft al eens gezegd: "Wanneer ETCS verplicht wordt op die route, dan zal onze trein het hebben."quote:Op zondag 2 december 2018 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is wel België he. De toelating zal er uiteindelijk wel komen, maar hoe lang dat nog gaat duren? Geen idee.
Qua budgetten is er dus al rekening gehouden met een installatie van ETCS op de Limax-FLIRT, dat zal nu alleen wat eerder moeten gaan gebeuren dan waar men vanuit was gegaan.![]()
uiteindelijk is het toch de bedoeling om Aken/Herzogenrath - Wezet/Luik te doen?quote:Op zondag 2 december 2018 11:46 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het de bedoeling was Luik-Heerlen en Aken-Eijsden?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik dacht ook dat het de bedoeling was om 1x per uur Luik-Aachen te doen en 1x per uur Vise-Herzogenrath.quote:Op zondag 2 december 2018 15:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uiteindelijk is het toch de bedoeling om Aken/Herzogenrath - Wezet/Luik te doen?PM mij!
Dat is juist een prima gebiedje voor een ringlijn
Is dat niet de verantwoordelijkheid van stadler?quote:Op zondag 2 december 2018 15:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Arriva had erop gerekend dat ETCS vanaf 2021 verplicht zou zijn, Hettinga heeft al eens gezegd: "Wanneer ETCS verplicht wordt op die route, dan zal onze trein het hebben."
Qua budgetten is er dus al rekening gehouden met een installatie van ETCS op de Limax-FLIRT, dat zal nu alleen wat eerder moeten gaan gebeuren dan waar men vanuit was gegaan.speak only if it improves the silence.![]()
Dat hangt af van wat er precies in de contracten staat, en die zijn niet openbaarquote:Op zondag 2 december 2018 16:16 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Is dat niet de verantwoordelijkheid van stadler?![]()
![]()
https://www.1limburg.nl/o(...)-op-spoorwegovergang
Zelfde plek als waar vorige video viral ging. Vanmiddag wordt de overgang afgesloten![]()
Oh.quote:Op maandag 3 december 2018 09:00 schreef b2py het volgende:
Zelfde plek als waar vorige video viral ging. Vanmiddag wordt de overgang afgeslotenIk neem aan dat er zes weken geleden al gestart is met een verkeersbesluit, dan.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)![]()
Heb je dan gewoon stront in de ogen zitten of zo?quote:Op maandag 3 december 2018 09:00 schreef b2py het volgende:
Zelfde plek als waar vorige video viral ging. Vanmiddag wordt de overgang afgesloten
PM mij!
Of druppels op zijn brilquote:Op maandag 3 december 2018 11:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
Heb je dan gewoon stront in de ogen zitten of zo?Spoorovergang is overigens een jaar of 5 geleden al eens helemaal gesloten geweest, daarna is die na veel protest weer geopend met die hekken erbij. Niet veel verderop gebeurde toen precies hetzelfde (Lintjesweg, op de spoorlijn Sittard - Heerlen), maar ik heb niet gelezen dat die spoorovergang nu ook gesloten zou worden. Die laatste spoorwegovergang ligt overigens in een bocht, dus die lijkt me nog gevaarlijker.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2018 12:16:27 ]![]()
Wat een debiel. Darwin-award was bijna al uitgekeerdquote:Op maandag 3 december 2018 09:00 schreef b2py het volgende:
Zelfde plek als waar vorige video viral ging. Vanmiddag wordt de overgang afgesloten![]()
Ja maar de lintjes weg verbindt een villawijk met een natuurgebied, niet echt een doorgaande route.quote:Op maandag 3 december 2018 12:16 schreef J.B. het volgende:
[..]
Of druppels op zijn brilSpoorovergang is overigens een jaar of 5 geleden al eens helemaal gesloten geweest, daarna is die na veel protest weer geopend met die hekken erbij. Niet veel verderop gebeurde toen precies hetzelfde (Lintjesweg, op de spoorlijn Sittard - Heerlen), maar ik heb niet gelezen dat die spoorovergang nu ook gesloten zou worden. Die laatste spoorwegovergang ligt overigens in een bocht, dus die lijkt me nog gevaarlijker.
speak only if it improves the silence.![]()
De drielandentrein Luik - Heerlen - Maastricht - Aken, waarvan al een tijdje bekend is dat het voorlopig een tweelandentrein zou zijn, wordt vooralsnog een éénlandstrein. Toelating voor Duitsland gaat niet op tijd rond zijn en omdat pas nu bekend wordt dat dat het geval is gaat het ook niet meer lukken om de bestaande treindienst te handhaven. Heerlen - Aken wordt tot nader order verbust.
https://www.treinreiziger(...)ken-toch-uitgesteld/![]()
Was Arriva nu te laat met aanvragen, of zijn de Duitse ambtelijke molens hier te traag?quote:Op maandag 3 december 2018 18:30 schreef James1988 het volgende:
De drielandentrein Luik - Heerlen - Maastricht - Aken, waarvan al een tijdje bekend is dat het voorlopig een tweelandentrein zou zijn, wordt vooralsnog een éénlandstrein. Toelating voor Duitsland gaat niet op tijd rond zijn en omdat pas nu bekend wordt dat dat het geval is gaat het ook niet meer lukken om de bestaande treindienst te handhaven. Heerlen - Aken wordt tot nader order verbust.
https://www.treinreiziger(...)ken-toch-uitgesteld/
originele route...Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Echt de landelijke shitstorm die zou zijn uitgebroken als NS dit presteert, inclusief de bekende heren uit dit topic. Hilarisch.![]()
Was het niet zo dat de elektrificatie pas afgelopen weekend is opgeleverd, en dat er daarmee maar 1 week is om te testen op dit traject?![]()
dat sowieso. Dat is laat voor zo'n project om voldoende te kunnen testen.quote:Op maandag 3 december 2018 18:40 schreef James1988 het volgende:
Was het niet zo dat de elektrificatie pas afgelopen weekend is opgeleverd, en dat er daarmee maar 1 week is om te testen op dit traject?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Arriva had gemeld dat de toelating al rond was, welke tests hadden ze nodig?quote:Op maandag 3 december 2018 18:40 schreef James1988 het volgende:
Was het niet zo dat de elektrificatie pas afgelopen weekend is opgeleverd, en dat er daarmee maar 1 week is om te testen op dit traject?![]()
Hadden ze dat gezegd ja? Dat is me dan even ontgaan
Als de toelating rond is heb je geen tests meer nodig voor het materieel. Alleen een ritje Heerlen - Aken om te zien of alles ook op die lijn goed werkt?![]()
Maar even testen of die specifieke trein het op die specifieke route ook goed doet lijkt me wel handig.
Van de V250 dacht iedereen ook dat het goed zou gaan, maar bij de grensovergang vielen ze bij bosjes stil![]()
![]()
"Gelukkig" is Heerlen - Aken niet de enige grensverbinding waar het niet goed gaat, ook op Roosendaal - Essen gaan er dingen veranderen:Bron: somdaquote:Nieuwe Varkensneuzen rijden al een tijdje van/naar Roosendaal, daar komt op kort termijn een einde aan Nederland geeft geen toelating en daarom rijden er vanaf 10 december 2018 bussen tussen Essen en Roosendaal op werkdagen, in het weekend rijdt er wel een trein Essen-Roosendaal v.v.
Uit de NMBS-app komen treinvervangende bussen gerold voor Roosendaal - Essen, reistijd 20 minuten. De trein doet het in 9 minuten.![]()
Toch fijn dat dit soort ambtelijk geneuzel belangrijker is dan dat van de reiziger.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
quote:
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Die hilariteit zit hem er natuurlijk in dat het doordeweeks niet kan en in het weekend wel.quote:Op maandag 3 december 2018 19:09 schreef James1988 het volgende:
"Gelukkig" is Heerlen - Aken niet de enige grensverbinding waar het niet goed gaat, ook op Roosendaal - Essen gaan er dingen veranderen:
[..]
Bron: somda
Uit de NMBS-app komen treinvervangende bussen gerold voor Roosendaal - Essen, reistijd 20 minuten. De trein doet het in 9 minuten.![]()
Gokje: in het weekend wordt er een pendel gereden met duikbrillen (MS86) die doordeweeks elders nodig zijn.quote:Op maandag 3 december 2018 19:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Die hilariteit zit hem er natuurlijk in dat het doordeweeks niet kan en in het weekend wel.![]()
Zie: https://www.tubantia.nl/a(...)hardenberg~a5c6f770/
Waarom investeert de NS geld in een station waar niet eens een NS trein stopt?![]()
Naar mijn weten is NS Vastgoed eigenaar van alle stations in Nederland, zelfs als zij er niet meer stoppen.![]()
Omdat NS Vastgoed eigenaar is van alle stations in Nederland (behalve Schiphol, geloof ik). Dus ook die waar alleen concessiehouders treintjes rijden.quote:Op maandag 3 december 2018 20:43 schreef Isane het volgende:
Zie: https://www.tubantia.nl/a(...)hardenberg~a5c6f770/
Waarom investeert de NS geld in een station waar niet eens een NS trein stopt?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Called it.quote:Op maandag 3 december 2018 18:30 schreef James1988 het volgende:
Na Trump en Brexit is dit m'n derde beste voorspelling ooit. Hmm, misschien 4e want ik had 95 dagen in de poule op het werk voor Balkenende I en was met afstand het dichtst bij.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Naast dat hebben de Beeching cuts wel bewezen dat het laten verloederen van nevenlijnen de doodklap voor heeel erg veel verkeer op de hoofdlijnen kan betekenen.quote:Op maandag 3 december 2018 20:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat NS Vastgoed eigenaar is van alle stations in Nederland (behalve Schiphol, geloof ik). Dus ook die waar alleen concessiehouders treintjes rijden.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
of gewoon fatsoenlijke dieseltreinen.quote:Wel over de treinen van Arriva op de lijn Almelo - Hardenberg, die via Vriezenveen, Daarlerveen, Vroomshoop en Mariënberg rijden. De dieseltreinen gaan geregeld stuk, weet Willigenburg. ,,Daarom zijn we voorstander van elektrische treinen op dit traject.”![]()
Aansluiten bij het geëlektrificeerde net zorgt ervoor dat er zowel Spurts/GTWs als FLIRTs kunnen rijden. Kortere trein misschien maar prima.quote:Op maandag 3 december 2018 21:22 schreef Salatrel het volgende:
[..]
of gewoon fatsoenlijke dieseltreinen.
En dan kan Geerdijk weer open mét IC-stop op de Oriënt Express van Istanbul naar Hoogeveen.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Ook stations die pas na de opsplitsing gebouwd zijn?quote:Op maandag 3 december 2018 20:45 schreef James1988 het volgende:
Naar mijn weten is NS Vastgoed eigenaar van alle stations in Nederland, zelfs als zij er niet meer stoppen.It's always around me, all this noise
Voor zover ik weet wel.quote:Op maandag 3 december 2018 21:59 schreef JDude het volgende:
[..]
Ook stations die pas na de opsplitsing gebouwd zijn?
https://www.spoorpro.nl/s(...)n-van-ns-en-prorail/![]()
Zaterdag dat lullige retourtje Vaartsche Rijn even compenseren met Breda-Rotterdam-Groningen-Schrootlijn-Breda.
30¤ met korting (en nog een 1e klas dagkaartje op voorraad).
Daar kan ik voor dat eind ook echt niet eens voor tanken.It's always around me, all this noise
Aldus de man die een paar jaar terug nog iedere spoorkilometer nauwgezet bijhieldquote:.
It's always around me, all this noise
Wat een gekut weer, ik rijd überhaupt niet graag auto maar als ik dit lees ben ik toch blij dat ik tegenwoordig een hebquote:Op maandag 3 december 2018 18:30 schreef James1988 het volgende:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2018 08:24:10 ]![]()
We hebben in Europa bijna 200 jaar ervaring met het laten rijden van treinen en het lukt nog steeds niet om zo'n ding zonder gedoe een stukje over de grens te laten rijden?
Letterlijk elk ander vervoersmiddel gaat moeiteloos van het ene naar het andere land, maar een trein.. och jee, das wel zo heel erg moeilijk.So we just called him Fred![]()
En het ergste is dat het allemaal komt door incapabele idioten die denken "Ooh wacht, België is vet laks met die regels joh, komt wel goed zonder ETCS op die stellen."
En het gaat er bij mij op geen enkele manier in dat dat probleem met de dienstregeling en niet passende paden iets is wat nu pas bekend is geworden. On fucking mogelijk.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
60.000 woon-werkkilometers in een jaar hebben me de lol wel goeddeels ontnomen ja.quote:Op dinsdag 4 december 2018 08:10 schreef JDude het volgende:
[..]
Aldus de man die een paar jaar terug nog iedere spoorkilometer nauwgezet bijhield.
Ok ok. Dat vind ik met de auto zelfs veel.quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
60.000 woon-werkkilometers in een jaar hebben me de lol wel goeddeels ontnomen ja.It's always around me, all this noise
Nee, en ook niet tussen Heerlen en Herzogenrath voorlopigquote:Tussen Hengelo en Bad Bentheim rijden er geen stoptreinen door een defecte trein.
Het is nog niet bekend hoe lang dit zal duren.
Treinmaatregelen
Stoptrein 20300 Heerlen - Herzogenrath rijdt niet tussen Hengelo en Bad Bentheim
PM mij!
Zo, eindelijk weer eens een ritje met de Pimpel. Met extra gratis pickpockets on the train thank you
Sprinterklaas.quote:Op dinsdag 4 december 2018 13:53 schreef GlennQuagmire het volgende:
Roger van BoxtelSinterklaas heeft een cadeautje voor alle reizigersIt's always around me, all this noise
Grootste hick-up tussen Amsterdam en Berlijn per auto is geslecht, wanneer gaat het spoor zijn best doen? https://nos.nl/artikel/22(...)lijn-verdwijnen.html![]()
Wat jank je nou man, we hebben per spoor al een prima verbinding met Berlijn. Of wou je over Dinslaken?quote:Op dinsdag 4 december 2018 20:06 schreef b2py het volgende:
Grootste hick-up tussen Amsterdam en Berlijn per auto is geslecht, wanneer gaat het spoor zijn best doen? https://nos.nl/artikel/22(...)lijn-verdwijnen.html
Leuk filmpjequote:Op dinsdag 4 december 2018 13:53 schreef GlennQuagmire het volgende:
Roger van BoxtelSinterklaas heeft een cadeautje voor alle reizigers
Bielefeld.quote:Op dinsdag 4 december 2018 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat jank je nou man, we hebben per spoor al een prima verbinding met Berlijn. Of wou je over Dinslaken?![]()
Apparently :-Pquote:Op dinsdag 4 december 2018 20:08 schreef James1988 het volgende:
Is de bypass rond Bad Oeynhausen eindelijk klaar ja?![]()
+1quote:
Zouden we misschien als eis in concessies moeten opnemen: minimaal 1x per jaar is de president-directeur/CEO o.i.d. een VLOG opnemen als Paashaas, Sinterklaas of Kerstman.Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.![]()
Nee dat kan niet. Dat is het Bermuda van het Oosten.quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
ja, mediageile Pier Eringa, waar is je snuit NU?quote:Op dinsdag 4 december 2018 20:13 schreef Goverman het volgende:
[..]
+1
Zouden we misschien als eis in concessies moeten opnemen: minimaal 1x per jaar is de president-directeur/CEO o.i.d. een VLOG opnemen als Paashaas, Sinterklaas of Kerstman.
Vorig jaar (of jaar ervoor) aan een windmolen, nu een sint. Wat wordt het volgende?quote:Op dinsdag 4 december 2018 20:13 schreef Goverman het volgende:
[..]
+1
Zouden we misschien als eis in concessies moeten opnemen: minimaal 1x per jaar is de president-directeur/CEO o.i.d. een VLOG opnemen als Paashaas, Sinterklaas of Kerstman.![]()
Blokkeerfries natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 december 2018 20:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Vorig jaar (of jaar ervoor) aan een windmolen, nu een sint. Wat wordt het volgende?![]()
Sexy <3quote:Op dinsdag 4 december 2018 22:32 schreef Duvel het volgende:
Te veel gelul, te weinig foto's.
[ afbeelding ]Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Eringa kan inderdaad prima door voor Blokkeerfries. Hij is een Fries en hij blokkeert NABO's, lijkt me dus duidelijk...quote:Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.![]()
Ja, precies zoals dat filmpje zegt: Het kost nu al bijna geen reetquote:Op woensdag 5 december 2018 16:42 schreef James1988 het volgende:
Luxemburg gaat het gehele OV gratis maken.
Mooi beeld uit Oostenrijk: ÖBB is een kijkje gaan nemen in Ampflwang, waar de voorbereidingen worden getroffen voor een jaarlijkse Sinterklaasstoomtreinrit.
Eine Begegnung mit dem Nikolaus in der Adventszeit gehört für viele zu den schönsten Kindheitserinnerungen. Wir haben Norbert Nikolaus und seine Helfer im Lokpark Ampflwang besucht und uns die alljährlichen Vorbereitungen zur Dampflokfahrt angesehen.
![]()
Is dat normaal? "Ich bin die Karin" "Ich bin der Markus"? Een lidwoord voor je naam?
Zeker normaal. Wist u dat niet? "Frag mal der Markus".quote:Op woensdag 5 december 2018 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat normaal? "Ich bin die Karin" "Ich bin der Markus"? Een lidwoord voor je naam?Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Stimmt.quote:Op woensdag 5 december 2018 19:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zeker normaal. Wist u dat niet? "Frag mal der Markus".Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Stimmt auch.quote:
[ Bericht 33% gewijzigd door Duvel op 05-12-2018 22:47:18 (verdammt mal) ]Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
kwam hier laatst wat voorbij over een 2e stijghoogte bij amsterdam amstel, weet iemand daar meer over? waar die zal komen?![]()
Die Veränderungen im Überblick in NRW
Fernverkehr
Angebotsausweitungen (Dortmund - Stuttgart)
Künftig gibt es drei zusätzliche Direktverbindungen zwischen Dortmund und Stuttgart (über Düsseldorf, Köln-Messe/Deutz, Frankfurt Flughafen und Mannheim). Dort gibt es nach dem Fahrplanwechsel sechs Verbindungen täglich in beide Richtungen. Dabei werden auch teilweise die neuen ICE 4-Züge eingesetzt.
Einsatz von ICE-Zügen zwischen Köln und Hamburg
Zwischen Köln und Hamburg werden zwei IC-Verbindungen durch ICE-Züge ersetzt. Auch dabei werden die neuen ICE 4-Züge im Einsatz sein.
Zusätzliche Züge zwischen Köln und Brüssel
Ab April 2019 wird täglich ein zusätzlicher Zug zwischen Köln und Brüssel unterwegs sein. Darüber hinaus gibt es von April bis November eine Spätverbindung am Sonntagabend von und nach Brüssel.
Mehr Direktverbindungen zwischen Münster und Berlin
Die IC-Verbindung zwischen Münster und Berlin wird durch zwei weitere Züge ergänzt, so dass sie künftig auch freitags angeboten werden kann.
Zusätzlicher Zug zwischen Dortmund und München
Jeweils samstags wird ein zusätzlichet ICE von Dortmund nach München eingesetzt.
Von Düsseldorf nach Gera
Über die Mitte-Deutschland-Verbindung fahren ab Fahrplanwechsel täglich zwei IC-Züge von Düsseldorf über Erfurt und Jena ins thüringische Gera.
Quelle: Deutsche Bahn
Regionalverkehr
RE 1 und RE 9 (Abschnitt Köln - Aachen)
Abends wird der 30-Minuten-Takt zwischen Köln und Aachen um eine Stunde verlängert.
RE 12 (Trier - Köln)
Der abendliche Sprinter des RE 12 ab Köln Messe/Deutz wird um eine Stunde vorgezogen.
RE 22 und RB 24 (Köln - Trier)
Die Halte in Lissendorf, Oberbettingen-Hillesheim, Philippsheim und Ehrang werden in Bedarfshalte umgewandelt.
RB 23 (Abschnitt Euskirchen - Bad Münstereifel)
Zwischen Euskirchen und Bad Münstereifel wird werktags ein einheitlicher 60-Minuten Takt eingeführt.
RB 24 (Köln - Trier)
Es wird eine zusätzliche Fahrt der RB 24 am Abend ab Köln Messe/Deutz angeboten. An Samstagen wird die bislang um 20:28 Uhr in Euskirchen endende RB 24 bis Kall verlängert. Zusätzlich wird der an Wochenenden und an Feiertagen eingesetzte Nachtzug der RB 24 ab Köln Messe/Deutz bis nach Kall verlängert.
RB 25 (Abschnitt Köln - Gummersbach)
Zwischen Köln-Hansaring und Gummersbach wird der 30-Minuten-Takt im Abendverkehr werktags durch eine zusätzliche Fahrt in beide Richtungen um eine Stunde verlängert, am Wochenende sogar um zwei Stunden. Samstags beginnt der Betrieb zukünftig in Dieringhausen eine halbe Stunde früher, in Gummersbach eine halbe Stunde später. An Samstagen, Sonn- und Feiertagen wird eine zusätzliche Fahrt Richtung Köln abends in Dieringhausen starten, Sonntags zusätzlich am späten Morgen.
RB 27 und RE 8 (Abschnitt Mönchengladbach - Köln)
Von Köln nach Rommerskirchen gibt es im Abendverkehr täglich weitere stündliche Fahrten der RB 27. Zwischen Rommerskirchen und Mönchengladbach werden samstags stündlich neue Leistungen der RB 27 angeboten und montags bis freitags die Taktlücken geschlossen, so dass werktags zusammen mit dem RE 8 ein durchgehender Halbstundentakt entsteht.
RB 38 (Abschnitt Bedburg - Köln)
Zwei Fahrten der RB 38 von Bedburg Richtung nach Köln werden um eine halbe Stunde nach hinten verschoben und eine zusätzliche Fahrt am Abend eingerichtet. An Samstagen, Sonn- und Feiertagen wird der Betriebsbeginn ab Köln Messe/Deutz um eine Stunde vorverlegt.
RB 64 (Coesfeld - Münster)
Auf der RB 64 wird eine zusätzliche Fahrt in beide Richtungen am Nachmittag angeboten.
S-Bahn Verkehr
S 6 (Abschnitt Köln Hbf - Köln-Worringen)
Bei der S 6 fahren die Züge zur Verstärkung in der Hauptverkehrszeit nicht nur freitags sondern auch von Montag bis Donnerstag bereits mittags zwischen Köln-Nippes und Köln-Worringen.
S 11 (Abschnitt Köln-Worringen - Köln-Nippes/Köln Hbf)
Werktags werden Taktlücken durch zusätzliche Fahrten im Nachtverkehr geschlossen. An den Wochenendnächten und an Feiertagen wird der bestehende stündliche Nachtverkehr zwischen Bergisch Gladbach und Köln bis nach Dormagen verlängert.
S 12 (Abschnitt Köln Hbf - Horrem)
Bei der S 12 werden die bisher nur freitags mittags von und bis Horrem zusätzlich angebotenen Fahrten auch an den restlichen Wochentagen von Montag bis Donnerstag stattfinden.
S 13/19 (Abschnitt Aachen - Hennef/Blankenberg)
In den Nächten wird ein zusätzliches Zugpaar der S 13/19 über Düren hinaus von und bis nach Aachen fahren. Zusätzlich werden bereits vorhandene Fahrten nachts zwischen Köln/Bonn Flughafen und Hennef sowie auch vormittags von Troisdorf nach Hennef beziehungsweise Blankenberg verlängert. Entsprechende Fahrten der S 13 werden in Fahrten der S 19 umgewandelt.
S 23 (Abschnitt Bonn - Euskirchen)
Für die S 23 zwischen Bonn und Euskirchen ist eine Verlängerung des täglichen Abendverkehrs im 30-Minuten-Takt um eine Stunde vorgesehen.
Er wordt hier niks over de Drielandenlijn gezegd op de radio gisteren wel. De trein naar Gera is wel interessant denk ik Dennis, Gera is net als Remscheid niet aangesloten op het elektrische treinennetwerk.
https://de.wikipedia.org/wiki/Gera_HauptbahnhofI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Wegen einer fehlenden Fahrzeugzulassung für Deutschland verspätet sich die Inbetriebnahme der Bahnverbindung von Aachen nach Maastricht. Stattdessen werden Busse auf dem Streckenabschnitt zwischen Aachen und Heerlen verkehren.
Arriva hat mitgeteilt, dass es leider nicht möglich ist, das Zulassungsverfahren der neuen der FLIRT 3-Züge für Deutschland bis zum gewünschten Starttermin am 9. Dezember 2018 vollständig abzuschließen. Daher verzögert sich der Start der neuen Zugverbindung. Ab dem 9. Dezember werden die Fahrgäste auf dem Streckenabschnitt zwischen Heerlen Station und Aachen Hbf vorübergehend mit dem Bus befördert, bis die Betriebsaufnahme des Bahnverkehrs nach erfolgter Zulassung der FLIRT 3-Züge stattfinden kann.
Schienenersatzverkehr Aachen Hbf - Heerlen Station
Aachen - Heerlen
Mo-Fr Mo-Sa tägl. tägl.
Aachen Hbf
5:47 6:47 7:47 usw.
alle
60
Min. 23:47
Aachen West 5:58 6:58 7:58 23:58
Herzogenrath 6:21 7:21 8:21 0:21
Eygelshoven Markt 6:31 7:31 8:31 0:31
Landgraaf 6:39 7:39 8:39 0:39
Heerlen 6:47 7:47 8:47 0:47
Heerlen - Aachen
Mo-Fr Mo-Sa tägl. tägl.
Heerlen
5:48 6:48 7:48 usw.
alle
60
Min. 23:48
Landgraaf 5:56 6:56 7:56 23:56
Eygelshoven Markt 6:04 7:04 8:04 0:04
Herzogenrath 6:14 7:14 8:14 0:14
Aachen West 6:37 7:37 8:37 0:37
Aachen Hbf 6:46 7:46 8:46 0:46
Hier steht Ihnen der Fahrplan als PDF-Datei zum Download (178,2 kB) zur Verfügung. Bis Freitag werden die SEV-Fahrpläne auch in den Auskunftsmedien des AVV eingearbeitet.
Haltestellen der Ersatzbusse
Heerlen: SEV-Haltestelle Busstation Heerlen, Spoorsingel
Landgraaf: SEV-Haltestelle Bahnhof Landgraaf, Bahnhofsvorplatz
Eygelshoven Markt: SEV-Haltestelle am Haltepunkt (Nieuwenhagerweg)
Herzogenrath: SEV Haltestelle vor dem Bahnhof
Aachen West: Haltestelle Westbahnhof (Süsterfeldstr.)
Aachen Hbf: Haltestelle 5 (wie Linie 350)
Arriva arbeitet weiter zusammen mit allen Parteien am Zulassungsverfahren und allen hierfür notwendigen Maßnahmen. Die für die Fahrzeuge und die neue Infrastruktur geplanten Testfahrten werden wie geplant fortgesetzt. Der genaue Termin, an dem die Bahnverbindung zwischen Aachen und Maastricht in Betrieb gehen kann, ist derzeit nicht exakt bestimmbar, da Arriva hierfür auf den Zulassungsbescheid der genehmigenden Behörde angewiesen ist. Arriva findet es bedauerlich, dass Reisende jetzt länger auf diese neue attraktive Verbindung warten müssen.
https://avv.de/de/aktuell(...)6QQDJivAwARkQZ6DLWtwI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Vanaf de 9e ja. Dit omdat het station niet in de dienstregeling past als die tweelandentrein gaat rijdenquote:Op vrijdag 7 december 2018 10:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Is Heerlen De Kissel alweer opgeheven?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Serieus?Oh dat was dan ook geen lang leven beschoren
Het stationnetje wordt "tijdelijk" opgeheven. Met het idee dat het over een paar jaar weer open gaat als Heerlen-Landgraaf dubbelspoor is geworden.![]()
Let maar op, over 2 jaar staan ze daar ineens uitgebreid alles te schilderen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
een hogere baanvaksnelheid en een aangepaste beveiliging zal denk ik ook al het nodige kunnen doen.quote:Op vrijdag 7 december 2018 10:48 schreef ReisT het volgende:
Het stationnetje wordt "tijdelijk" opgeheven. Met het idee dat het over een paar jaar weer open gaat als Heerlen-Landgraaf dubbelspoor is geworden.
Nu moet je vanuit Landgraaf naar Heerlen op geel 4 vertrekken als je op De Kissel wilt stoppen. Als dat omhoog kan win je al de nodige tijd. Daarnaast is het tussen De Kissel en Heerlen baanvaksnelheid 40. Als die omhoog kan win je ook weer wat.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Lees ik nu goed dat die bus er maar liefst een uur over doet om van Aken in Heerlen te komen?!quote:Op vrijdag 7 december 2018 08:21 schreef bork het volgende:
Schienenersatzverkehr Aachen Hbf - Heerlen Station
Aachen - Heerlen
Mo-Fr Mo-Sa tägl. tägl.
Aachen Hbf
5:47 6:47 7:47 usw.
alle 60 Min. 23:47
Aachen West 5:58 6:58 7:58 23:58
Herzogenrath 6:21 7:21 8:21 0:21
Eygelshoven Markt 6:31 7:31 8:31 0:31
Landgraaf 6:39 7:39 8:39 0:39
Heerlen 6:47 7:47 8:47 0:47
Heerlen - Aachen
Mo-Fr Mo-Sa tägl. tägl.
Heerlen 5:48 6:48 7:48 usw.
alle 60 Min. 23:48
Landgraaf 5:56 6:56 7:56 23:56
Eygelshoven Markt 6:04 7:04 8:04 0:04
Herzogenrath 6:14 7:14 8:14 0:14
Aachen West 6:37 7:37 8:37 0:37
Aachen Hbf 6:46 7:46 8:46 0:46Dat is met de auto een minuut of 20, voordat die trein eindelijk gaat rijden zijn de reizigers al afgehaakt
Ik vermoed zelfs dat de gewone lijnbus van Aken naar Heerlen sneller is dan dit exemplaar...
[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2018 15:01:44 ]![]()
Het is een stopbus die alle tussenstations aandoet, dus ja: die doet er zo lang over. Met de auto zou je er met dezelfde tussenstops ook 54 minuten over doen.
Als je nonstop van Heerlen naar Aken gaat doe je er met de auto 24 minuten over, maar dan pak je de A4 mee i.p.v. allerlei regionale en binnendoorwegen.![]()
Overwegen de spoorwegen al een verbod op rolkoffers? De hele week is het prima reizen. Maar vrijdagmiddag, man man man...zie email 27 oktober![]()
Ik heb er nog niks over gehoord, maar ik wil wel eens een balletje opgooien intern. Denk alleen dat er hard om gelachen gaat wordenquote:Op vrijdag 7 december 2018 15:59 schreef trein2000 het volgende:
Overwegen de spoorwegen al een verbod op rolkoffers? De hele week is het prima reizen. Maar vrijdagmiddag, man man man...
PM mij!
eerder een verbod op vouwfietsenquote:Op vrijdag 7 december 2018 15:59 schreef trein2000 het volgende:
Overwegen de spoorwegen al een verbod op rolkoffers? De hele week is het prima reizen. Maar vrijdagmiddag, man man man...daar heb je namelijk de hele week last van
![]()
![]()
Het is anders wel jou werkgever waar het probleem zich voornamelijk voordoetquote:Op vrijdag 7 december 2018 16:13 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik heb er nog niks over gehoord, maar ik wil wel eens een balletje opgooien intern. Denk alleen dat er hard om gelachen gaat worden![]()
En ik zit nu in een overvolle lint in Zutphen, de vorige was stukzie email 27 oktober![]()
Even ter informatie: we zijn weer volop bezig met het plannen van het volgende nieuwjaarsrondje. In tegenstelling tot eerdere berichten gaan we niet naar Frankrijk, in plaats daarvan gaan we naar het Verenigd Koninkrijk
Het plan is om op vrijdag 1 maart van Amsterdam naar Edinburgh te vliegen, we hebben dan de hele middag en avond in de Schotse hoofdstad. Op zaterdag reizen we per trein naar York, waar geïnteresseerden naar het Britse spoorwegmuseum kunnen (gratis).
Later op de zaterdag reizen we verder door naar Londen, waar we overnachten. Op zondag hebben we dan de ochtend en de voormiddag om onszelf te vermaken in The Smoke, in de namiddag verzamelen we bij station St. Pancras om vanaf daar de rechtstreekse Eurostar naar R'dam en A'dam te pakken.
Reisschema:
Wil je mee? Tof! Wacht niet te lang (we willen binnenkort gaan boeken), ga snel naar het Nieuwjaarsrondjetopic en laat van je horen:
PTA / [PTA TT NYR] PTA Treinentopic Nieuwjaarsronde 2019![]()
![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Vraagje over München. Ik wil in januari van München (vliegveld) naar Bodenmais, en een klein weekje later weer terug, en kom dan op dit uit:
Mijn probleem zit 'm in 'München Flughafen Terminal'. Als ik daar op internet naar zoek kom ik echt overal alleen maar uit op S1 en S8, de lokale S-Bahn die daar vandaan reist. Ik zie nergens iets over een reguliere trein die zelfs richting Regensburg gaat, zoals bahn.de mij wel geeft. Heeft alles op internet het verder fout en is Flughafen Terminal gewoon een 'normaal' treinstation ipv alleen iets voor de S-Bahn?
Ik ben nog nooit in München geweest verder, dus weet ook niet of het met treinen zo makkelijk te doen is als Zürich of Schiphol.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
heywoodu
![]()
Vanaf december rijdt er meer dan alleen de S-Bahn schijnbaar? Dat zou nog eens toeval/geluk zijn.
http://www.airliners.de/flughafen-muenchen-express-zuege/43661Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Dat komt mooi uit. Dan ga ik mooi met het vliegtuig (en vanaf München dus met de trein) en hoef ik niet vanaf huis helemaal met de trein. Geen zin in overstappen op van die megastations als Frankfurt.quote:Op vrijdag 7 december 2018 20:18 schreef BLS het volgende:
Ja klopt, er gaat een nieuw boogje open waardoor die RE erbij komt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Bodenmais, daar was ik in maart nog
PM mij!
heywoodu
![]()
Ik in januari vorig jaarquote:
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ben al sinds 7u onderweg van vanuit Oldenzaal en nu (na vertrek uit Bressoux) pas de eerste controle
PM mij!
Nee, vandaag gebeurt het op het station met de kortste naam (voor zover mij bekend tenminste)PM mij!
Sy?quote:Op zaterdag 8 december 2018 13:01 schreef dennistd het volgende:
Nee, vandaag gebeurt het op het station met de kortste naam (voor zover mij bekend tenminste)Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Oui!quote:PM mij!
Mijn IC Zwolle-Roosenfaal wordt in Den Bosch opgeheven "vanwege een defecte trein". Enige storing in de NS app is pas voorbij Breda en inmiddels opgelost. Teringlijers.It's always around me, all this noise
Ik ben vanwege de storing Eindhoven - Den Bosch vanuit Maastricht via Tilburg naar Oldenzaal onderweg. Helaas werd daar de IC van 22.04u naar Zwolle opgeheven en dat was de laatste met aansluiting in Zutphen naar Oldenzaal. Nu dus met de volgende naar Deventer, dan naar Hengelo en vanaf daar een taxi...quote:Op zaterdag 8 december 2018 22:19 schreef JDude het volgende:
Mijn IC Zwolle-Roosenfaal wordt in Den Bosch opgeheven "vanwege een defecte trein". Enige storing in de NS app is pas voorbij Breda en inmiddels opgelost. Teringlijers.
Oorspronkelijke aankomst Oldenzaal was 23.28u, nu ben ik pas om 01.05u in HengeloPM mij!
Gedeelte faal is halve faal.quote:Op zaterdag 8 december 2018 23:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik ben vanwege de storing Eindhoven - Den Bosch vanuit Maastricht via Tilburg naar Oldenzaal onderweg. Helaas werd daar de IC van 22.04u naar Zwolle opgeheven en dat was de laatste met aansluiting in Zutphen naar Oldenzaal. Nu dus met de volgende naar Deventer, dan naar Hengelo en vanaf daar een taxi...
Oorspronkelijke aankomst Oldenzaal was 23.28u, nu ben ik pas om 01.05u in Hengelo
Ik ben thuis inmiddels. Sterkte nog daar!
It's always around me, all this noise
Taxi gelukkig al kunnen regelen met de conducteur van de IC naar Deventer, hoef ik me daar niet meer druk om makenPM mij!
Taxi was goed geregeld: kreeg kort na de aanvraag van de conducteur al een sms'je met een tracking-code zodat ik kon zien waar ie was en welk bedrijf. Na aankomst in Hengelo stond ie netjes gereed voor ons, en met +115 kwam ik uiteindelijk op station Oldenzaal...
PM mij!
Dan zal ik verder niet klagen met m'n +25.It's always around me, all this noise
Waar is de 5e ICD per uur gebleven?
Volgens alle persberichten zou hij vandaag moeten rijden, maar ik zie hem niet.So we just called him Fred![]()
Rijdt gewoon. Amsterdam Centraal:quote:Op zondag 9 december 2018 10:42 schreef FredvZ het volgende:
Waar is de 5e ICD per uur gebleven?
Volgens alle persberichten zou hij vandaag moeten rijden, maar ik zie hem niet.
11.08 uur IC Direct naar Breda
11.22 uur IC Direct naar Rotterdam
11.25 uur Benelux naar Brussel
11.38 uur IC Direct naar Breda
11.52 uur IC Direct naar RotterdamAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Hier staat toch 7 dagen per week, 5 treinen per uur?
https://www.ns.nl/reisinf(...)andse-trajecten.html
Of ben nou wéér in de marketing bla bla van NS getrapt?So we just called him Fred![]()
een beetje. Het is ook niet 16x per dag een extra ICD tussen Amsterdam en Rotterdam, maar 12x. Dit omdat de Benelux 4x per dag de afslag naar Den Haag neemtquote:Op zondag 9 december 2018 11:15 schreef FredvZ het volgende:
Hier staat toch 7 dagen per week, 5 treinen per uur?
https://www.ns.nl/reisinf(...)andse-trajecten.html
Of ben nou wéér in de marketing bla bla van NS getrapt?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
@fredvz eh, die rijden dus gewoon?
Alleen op zondag start de kwartiersdienst pas halverwege de dag. Tot dat moment dus 2 of 3 treinen per uur.![]()
Haha goeie grap weer. Station lansingerland is vandaag geopend maar men is even vergeten deze op te nemen in de dienstkaartjes dus er zullen er wel een hoop voorbij gereden zijn vanochtend...![]()
Valt ook niet mee he, de eerste keer dat er een station geopend wordt sinds d'een Honderd Roe.quote:Op zondag 9 december 2018 13:02 schreef Salatrel het volgende:
Haha goeie grap weer. Station lansingerland is vandaag geopend maar men is even vergeten deze op te nemen in de dienstkaartjes dus er zullen er wel een hoop voorbij gereden zijn vanochtend...Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Maar ik zag dat er ook aan dat Boskoop-lijntje weer wat nieuws open gegaan was? Wel lekker dicht bij elkaar in de buurt danMisschien maar weer eens een ritje aan wagen. In de zomer, als ik weer een dagje naar Delft ben voor mijn werk. Eerder niet
Wat was het laatste nieuwe station op een NS lijn eigenlijk? Ik denk goffert ofzo? 3 jaar terug oid?![]()
Ja ik denk het. Goffert is wel van 2014 al. 4 jaar geleden dus.
Waarschijnlijk is iedereen die toen nog wist hoe je een nieuw station aan een dienstkaartje moest toevoegen, inmiddels dood.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Vaartsche Rijn in Utrecht 22 augustus 2016quote:Op zondag 9 december 2018 13:36 schreef Salatrel het volgende:
Wat was het laatste nieuwe station op een NS lijn eigenlijk? Ik denk goffert ofzo? 3 jaar terug oid?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
oja die was ik alweer vergeten dat was ook al zon succesverhaalquote:Op zondag 9 december 2018 13:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vaartsche Rijn in Utrecht 22 augustus 2016![]()
![]()
Stoppen jullie ook allemaal nog steeds op Visvliet en Hulshorst en Geerdijk en Soestduinen en zo
Hardstikke handig! Prima station, niks mis mee wat is daarmee aan de hand?quote:Op zondag 9 december 2018 13:51 schreef Salatrel het volgende:
[..]
oja die was ik alweer vergeten dat was ook al zon succesverhaalI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
U riep iets over nutteloze stations?
Niks mis meer mee inderdaad, het was alleen jammer dat het in 2014 al klaar was maar 18 maanden later pas open ging.quote:Op zondag 9 december 2018 14:55 schreef bork het volgende:
[..]
Hardstikke handig! Prima station, niks mis mee wat is daarmee aan de hand?![]()
Ik hoop dat ze de hele spoorlijn sluiten.quote:Op zondag 9 december 2018 15:27 schreef James1988 het volgende:
Ik vraag me echt af of dat station óóit nog open gaatVoorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Ja ze hadden ineens bedacht dat er eigenlijk beter een fundering onder kon of zo he?quote:Op zondag 9 december 2018 15:27 schreef James1988 het volgende:
Ik vraag me echt af of dat station óóit nog open gaat
Onder de HELE SPOORLIJN ja, hahahahahaquote:Op zondag 9 december 2018 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ze hadden ineens bedacht dat er eigenlijk beter een fundering onder kon of zo he?Echt eindeloos hilarisch dit
ProRail had vervolgens bedacht om met 2 machinisten te gaan rijden om zo sneller te kunnen keren in Kampen, maar daar kleven ook weer bezwaren aan had ik begrepen?![]()
![]()
Ik geloof, maar pin me er niet op vast, dat de keertijd dan alsnog te kort is om een goede aansluiting in Zwolle te garanderen.quote:Op zondag 9 december 2018 15:37 schreef James1988 het volgende:
ProRail had vervolgens bedacht om met 2 machinisten te gaan rijden om zo sneller te kunnen keren in Kampen, maar daar kleven ook weer bezwaren aan had ik begrepen?Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
quote:Op zondag 9 december 2018 15:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Onder de HELE SPOORLIJN ja, hahahahahaEcht eindeloos hilarisch dit
quote:De snelheid van 140 is voorlopig in elk geval van de baan, zegt ProRail. Om die snelheid mogelijk te maken, zou de lijn weer compleet moeten worden afgebroken en afgegraven en daarna opnieuw moeten worden aangelegd. Inclusief ontwikkeling zou dat vier tot zes jaar duren en 35 tot 100 miljoen euro kosten.
Bron: De Telegraaf![]()
I see what you did therequote:Op zondag 9 december 2018 15:39 schreef James1988 het volgende:
De snelheid van 140 is voorlopig in elk geval van de baan
Maar dan kunnen ze beter inderdaad heel die lijn opheffen en een griffoschool in dat konijnenghetto van een Kampen bouwen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nee. Gewoon DAAR blijvenquote:Op zondag 9 december 2018 15:48 schreef James1988 het volgende:
Laagje asfalt er overheen en HOV-bussen laten rijden dan maar?
dat ontken ik ook niet en wat rijsT zegtquote:Op zondag 9 december 2018 14:55 schreef bork het volgende:
[..]
Hardstikke handig! Prima station, niks mis mee wat is daarmee aan de hand?![]()
Goffert. Het enige evenementenstation van Nederland dat wordt afgesloten bij evenementenquote:Op zondag 9 december 2018 13:36 schreef Salatrel het volgende:
Wat was het laatste nieuwe station op een NS lijn eigenlijk? Ik denk goffert ofzo? 3 jaar terug oid?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Oh nee hoor, vraag maar aan Heerenveen IJsstadionquote:Op zondag 9 december 2018 17:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goffert. Het enige evenementenstation van Nederland dat wordt afgesloten bij evenementen![]()
Naar wat ik begrepen heb rijden de GTW's in het noorden vanaf vandaag met een lijnnummer rond. De stopper Leeuwarden - Groningen heeft het nummer RS1 gekregen, terwijl de sneltrein op dat traject nu de RE1 schijnt te zijn.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
De benodigde korte keertijd kon wel eens 'gevaarlijk' worden voor in- en uitstappende reizigers, de personeelskosten worden dan te hoog om van een langdurige oplossing te kunnen spreken en ik las ergens ook nog iets dat allerlei seinen aangepast zouden moeten worden maar dat snap ik niet helemaal...quote:Op zondag 9 december 2018 15:37 schreef James1988 het volgende:
ProRail had vervolgens bedacht om met 2 machinisten te gaan rijden om zo sneller te kunnen keren in Kampen, maar daar kleven ook weer bezwaren aan had ik begrepen?![]()
Dat gevaarlijk voor de reizigers is natuurlijk grote onzin. Maar veiligheid is in de spoorsector altijd een goede kaart om te spelen als je het ergens niet mee eens bent. Helaas, want hierdoor worden discussies over daadwerkelijk veilige of onveilige situaties een stuk ondoorzichtiger.![]()
Veilgheid schmeiligheid. Maar de personele lasten worden wel tot 150K hoger gok ik zo. Rijdend personeel is niet goedkoop.quote:Op maandag 10 december 2018 09:39 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De benodigde korte keertijd kon wel eens 'gevaarlijk' worden voor in- en uitstappende reizigers, de personeelskosten worden dan te hoog om van een langdurige oplossing te kunnen spreken en ik las ergens ook nog iets dat allerlei seinen aangepast zouden moeten worden maar dat snap ik niet helemaal...Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Bij dit soort zaken moet de overheid ingrijpen en zeggen: Hier knallen we nu X euro in, 1 week buitendienststelling, de grond verbeteren, desnoods gooi je er beton onder, spoor weer gereed maken en 140 rijden met die treinen.
En dan later vingertjes wijzen.
Dit gesteggel is tussen managers die vaak van hoed nog rand weten.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2018 10:27:35 ]![]()
Je weet dat de inschatting van Prorail over de benodigde (volledige) buitendienststelling voor het verbeteren van de ondergrond meer richting een half jaar dan een paar weken gaat?quote:Op maandag 10 december 2018 10:27 schreef Monopoly het volgende:
Bij dit soort zaken moet de overheid ingrijpen en zeggen: Hier knallen we nu X euro in, 1 week buitendienststelling, de grond verbeteren, desnoods gooi je er beton onder, spoor weer gereed maken en 140 rijden met die treinen.![]()
Dan gaat de hele bende een half jaar dicht. Het is 'maar' een klein baanvak Dan kan voor de zomer de bende gewoon normaal rijden.quote:Op maandag 10 december 2018 11:05 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je weet dat de inschatting van Prorail over de benodigde (volledige) buitendienststelling voor het verbeteren van de ondergrond meer richting een half jaar dan een paar weken gaat?![]()
Ach ja, als er achteraf geld is om het goed te doen, waarom dan niet direct goed
Kranplätze müssen verdichtet sein
Forum Opties Forumhop: Hop naar: