abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183395293


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser
UISTR.jpg Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!


pi_183396528
Pier Eringa heeft zijn zin gekregen. 60 miljoen om onbewaakte overwegen te verwijderen/vervangen door een bewaakte binnen 5 jaar.
pi_183410467
De Inspectie Leefomgeving en Transport heeft vandaag het rapport spoorveiligheid 2017 gepubliceerd.

Enkele conclusies daaruit :

• Het keuren van nieuwe treinen moet beter.
• Spoorwegbedrijven moeten meer doen aan de vakbekwaamheid van hun machinisten.
• Een spoorbedrijf dat het reizigersvervoer in een regio overneemt van een ander bedrijf, moet meer tijd krijgen om zich voor te bereiden.
• Het systeem dat automatisch mankementen aan wielen van treinen en verkeerde belading van de wagons detecteert, kan nog beter benut worden.

Het rapport is hier te vinden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 27 november 2018 @ 22:27:46 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183410911
ProRail heeft nieuwe quadbikes ter vervanging van een ouder model. De mensen die ermee moeten werken moeten er nog een beetje aan wennen :P

pi_183414074
Vraagje, ik merk dat machinisten laatste tijd niet alleen langzamer optrekken maar ook heel stotterig. Alsof die trein steeds een duw krijgt om op gang te komen. Is dat glad spoor rijtechniek?
pi_183414449
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 28 november 2018 @ 10:11:38 #7
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_183415507
quote:
Ik heb het item gisteren gezien. Best indrukwekkend. De motivatie van Van Boxtel vond ik niet helemaal lekker overkomen trouwens. De woordvoeringslijn was prima ("niet tegenover elkaar, maar naast elkaar", commissie vragen e.d.). Het kwam op mij echter toch wat meer over als "we willen dit vooral niet te lang laten voortslepen".

Tegelijkertijd doet (en deed) NS al wel aan meer collectieve initiatieven om herinneringen aan WOII met jodentransporten per trein levend te houden. Dat had NS wat meer voor het voetlicht moeten brengen. Misschien is dat in de persbriefing ook wel gedaan, maar haalde dat niet het nieuws.

Ik kan me de emotie van die overlevende wel voorstellen (of eigenlijk ook niet). Ik was deze zomer in Auschwitz en Birkenau. Een van de meest wrange details daar vond ik een treinkaartje van Athene naar Auschwitz ("een plaatsje in Polen waar jullie nu gaan wonen). Afgestempeld en wel... Er zijn veel meer van dergelijke treinkaartjes 'verkocht' in die periode.

Ik denk dat het goed is dat die vervoerders (en hun rechtsopvolgers die nu rondrijden) daarmee in het reine komen. En dat geldt dus ook voor de facturen die NS stuurde voor de uitgevoerde ritten naar Westerbork. In die zin vind ik deze handeling van NS prijzenswaardig.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_183416055
Ik zie dat die meneer er erg blij mee is, dus dat is een goed iets. Aan de andere kant denk ik zelf dingen als "Tsjonge, mag het ff, driekwart eeuw na dato..." en ook wel "lekker goedkoop, nou bijna iedereen toch al dood is". Maar ja, het zal de tijdgeest wel zijn :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183416125
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 07:20 schreef Fixers het volgende:
Is dat glad spoor rijtechniek?
langzaam wegrijden wel het stotterige wegrijden juist niet :P

staal op staal geeft weinig wrijving dus bij glad spoor kunnen wielen dan doorslippen. hoeft echter niet te betekenen dat alle wielen slippen dat levert het schokkerige wegrijden op.

als machinist kun je dit tegengaan door bij het wegrijden minder tractie te geven of tractie terug te nemen zodra je merkt dat wielen aan het slippen zijn.

beetje kort door de bocht misschien maar dat is wel waar het op neerkomt
pi_183416152
Hoe merk je dat dan? Is daar niet gewoon een detectielampje voor te maken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183416194
quote:
5s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe merk je dat dan? Is daar niet gewoon een detectielampje voor te maken?
Virm en DDZ hebben er inderdaad een meldlamp voor. bij SGMm, ICMm zie je het aan de amperemeter die danst. SLT heeft er een mooi vakje voor op het diagnosescherm en FLIRT zie je ook de tractiebalk teruglopen die regelt zichzelf ook wel.

daarnaast hoor je het ook aan het geluid dan de tractieinstallatie maakt :Y
pi_183416212
behalve in cabine 2 van een ICM drietje :{
  Redactie Sport woensdag 28 november 2018 @ 11:08:56 #13
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183416353
Bij een viertje zit je toch nog verder van de tractie-installatie af?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_183416540
Motoren dan :) details details
pi_183417359
verkeerde topic voor motoren salatrel
pi_183417818
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zie dat die meneer er erg blij mee is, dus dat is een goed iets. Aan de andere kant denk ik zelf dingen als "Tsjonge, mag het ff, driekwart eeuw na dato..." en ook wel "lekker goedkoop, nou bijna iedereen toch al dood is". Maar ja, het zal de tijdgeest wel zijn :)
Vraag me af, had NS een keuze? Om het vervoer niet uit te voeren?
  woensdag 28 november 2018 @ 13:04:38 #17
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_183417941
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 12:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Vraag me af, had NS een keuze? Om het vervoer niet uit te voeren?
Nee, keuze hadden ze niet echt. Waar het om gaat is dat ze een factuur hebben gestuurd. En betaald hebben gekregen. Voor deelname aan uitvoering van de holocaust... Dat is best wel een zwaar verleden als je het even op je in laat werken.

Principieel punt dus. En dat is op zich goed opgelost op deze manier: wel een onafhankelijke derde, maar niet de rechter (dus een geschil e.d.). Op deze manier kan naast een financiële verevening ook iets van historische context worden gecreëerd. En naar verzoening met het verleden worden gewerkt.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_183418441
Je bedoelt, als ze aangeboden hadden om het gratis te doen was dat een beter verhaal geweest?? :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 november 2018 @ 13:46:26 #19
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_183418716
Nee, dat bedoel ik niet.

Het is eerder andersom: doordat ze een factuur hebben gestuurd is het duidelijk dat NS destijds geen fundamentele bezwaren had tegen het uitvoeren van jodentransporten. Uit het versturen van een factuur blijkt een leverancier-klant relatie, met afspraken over aantallen treinen en tegen welk tarief.

Het laat in ieder geval NIET zien dat NS de vraag stelde waarom al die mensen vervoerd moesten worden naar een plek - en van daaruit naar een andere plek. Het laat ook niet zien dat NS actief of passief medewerking heeft geweigerd.

En dat - maar dat is meer een mening van mij - maakt dat NS tot op zekere hoogte zichzelf medeplichtig heeft gemaakt aan de holocaust. En dat dat, gezien de geschiedenis die we nu kennen, geen fraaie constatering is. Ik denk dat het een goed gebaar is om dat verleden op deze manier af te sluiten.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  woensdag 28 november 2018 @ 13:47:05 #20
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183418731
De NS was toen toch een staatsbedrijf?
En de staat was toen toch in "handen" van de Duitsers?

Dus eventuele winst vloeide dan toch ook weer terug in de Duitse schatkist?
So we just called him Fred
pi_183418860
quote:
Tussen Amsterdam en Rotterdam start straks elk uur een extra trein op de hogesnelheidslijn. Daarmee rijden hier ieder uur 5 treinen per richting (exclusief Thalys en Eurostar). Ook worden de bestaande treinen van de Intercity direct tussen Amsterdam en Rotterdam verlengd. De capaciteit van deze snelle verbinding stijgt daarmee met bijna 20%. http://bit.ly/2zalKli
Als er 5 inplaats van 4 treinen rijden stijgt de capaciteit toch al met 25%? En dan worden de huidige treinen ook nog verlengd, hoe kan het dat de de capaciteit met nog niet eens 20% stijgt?
  woensdag 28 november 2018 @ 13:58:53 #22
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_183418912
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:55 schreef Jappie_Sea het volgende:

[..]

Als er 5 inplaats van 4 treinen rijden stijgt de capaciteit toch al met 25%? En dan worden de huidige treinen ook nog verlengd, hoe kan het dat de de capaciteit met nog niet eens 20% stijgt?
Gecorrigeerd voor uitval.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_183419481


Even een mooi plaatje.
pi_183419661
Vroeger toen er geen groepsretour verkocht werd maar alleen enkele reizen
pi_183420016
ProRail twitterde op woensdag 28-11-2018 om 14:17:08 Aflevering 1 van onze gloednieuwe videoserie over spoorgoederenvervoer staat online! Hele aflevering bekijken? Check 'm op ons YouTube-kanaal > https://t.co/4sfBBVmqnU https://t.co/0Y3TmCUKO4 reageer retweet
pi_183420197
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:46 schreef Goverman het volgende:
Nee, dat bedoel ik niet.

Het is eerder andersom: doordat ze een factuur hebben gestuurd is het duidelijk dat NS destijds geen fundamentele bezwaren had tegen het uitvoeren van jodentransporten. Uit het versturen van een factuur blijkt een leverancier-klant relatie, met afspraken over aantallen treinen en tegen welk tarief.

Het laat in ieder geval NIET zien dat NS de vraag stelde waarom al die mensen vervoerd moesten worden naar een plek - en van daaruit naar een andere plek. Het laat ook niet zien dat NS actief of passief medewerking heeft geweigerd.

En dat - maar dat is meer een mening van mij - maakt dat NS tot op zekere hoogte zichzelf medeplichtig heeft gemaakt aan de holocaust. En dat dat, gezien de geschiedenis die we nu kennen, geen fraaie constatering is. Ik denk dat het een goed gebaar is om dat verleden op deze manier af te sluiten.
Hadden ze van de holocaust kunnen weten? Volgens mij wisten heel veel mensen tot bijna het einde van de oorlog hier niet van. Ook de geallieerden niet, zie bijvoorbeeld de bizarre aflevering 9 van Band of Brothers (op waarheid gebaseerd toch?). Je kan jezelf de vraag stellen, wat als NS nee had gezegd tegen de vraag?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 november 2018 @ 17:45:04 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183422700
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:55 schreef Jappie_Sea het volgende:

[..]

Als er 5 inplaats van 4 treinen rijden stijgt de capaciteit toch al met 25%? En dan worden de huidige treinen ook nog verlengd, hoe kan het dat de de capaciteit met nog niet eens 20% stijgt?
nee, want van de Benelux gaan er vier per dag niet naar Amsterdam, maar naar Den Haag. Zo kom je op 20% ipv 25%
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 november 2018 @ 18:37:47 #28
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_183423661
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 15:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Hadden ze van de holocaust kunnen weten? Volgens mij wisten heel veel mensen tot bijna het einde van de oorlog hier niet van. Ook de geallieerden niet, zie bijvoorbeeld de bizarre aflevering 9 van Band of Brothers (op waarheid gebaseerd toch?). Je kan jezelf de vraag stellen, wat als NS nee had gezegd tegen de vraag?
Met dat argument probeerde zelfs Adolf Eichmann weg te komen...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_183423856
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee, want van de Benelux gaan er vier per dag niet naar Amsterdam, maar naar Den Haag. Zo kom je op 20% ipv 25%
maar de Benelux rijd in he road van de 1000 serie toch? Dus als die niet naar Asd gaat rijd de 1000 dan niet gewoon?
pi_183424017
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:47 schreef Salatrel het volgende:

[..]

maar de Benelux rijd in he road van de 1000 serie toch? Dus als die niet naar Asd gaat rijd de 1000 dan niet gewoon?
Niet in de nieuwe dienstregeling
  Moderator woensdag 28 november 2018 @ 19:03:12 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183424196
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 12:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Vraag me af, had NS een keuze? Om het vervoer niet uit te voeren?
Als staatsbedrijf van een bezet land? Denk het niet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_183424507
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:47 schreef FredvZ het volgende:
De NS was toen toch een staatsbedrijf?
En de staat was toen toch in "handen" van de Duitsers?

Dus eventuele winst vloeide dan toch ook weer terug in de Duitse schatkist?
Het was dezelfde constructie als nu. Maar natuurlijk waren er wel verantwoordelijke bestuurders en collaborateurs, die volgens mij allemaal hun portie gehad hebben in de naoorlogse periode.

Ik zie het als publiciteitsstunt. Nabestaanden blij, daar zijn er nog maar relatief weinig van dus qua kosten zal het ook niet uit de hand lopen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_183425415
Nou ja daar neig ik dus ook naartoe ja. Maar meneer Müller is er heel blij mee en dat gun ik hem van harte ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 november 2018 @ 20:12:17 #34
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_183426281
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[...] meneer Müller is er heel blij mee en dat gun ik hem van harte ^O^
+1

Morgen Nota Overleg MIRT. Waarschijnlijk niet heel spannend voor de spoorse dossiers. Voor wegen wordt wat meer debat verwacht. Dus ik zit er morgen niet bij, want er is nog een andere gelegenheid: de behandelingen van de beroepen tegen het Tracébesluit Extra Sneltrein Groningen-Leeuwarden (ESGL) bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State is ook morgen. Ik ben benieuwd...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 november 2018 @ 20:15:32 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183426385
dat huis halverwege tussen Zuidhorn en Hoogkerk is nog wel een dingetje voor het project
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 november 2018 @ 21:04:49 #36
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_183427569
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
dat huis halverwege tussen Zuidhorn en Hoogkerk is nog wel een dingetje voor het project
Ja, dat is nog wel een dingetje. En het beroep van de bewoners van het huisje wordt morgen ook behandeld...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_183427980
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 20:12 schreef Goverman het volgende:

[..]

+1

Morgen Nota Overleg MIRT. Waarschijnlijk niet heel spannend voor de spoorse dossiers. Voor wegen wordt wat meer debat verwacht. Dus ik zit er morgen niet bij, want er is nog een andere gelegenheid: de behandelingen van de beroepen tegen het Tracébesluit Extra Sneltrein Groningen-Leeuwarden (ESGL) bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State is ook morgen. Ik ben benieuwd...
Asfalt! Asfalt! Asfalt! Woooooo
pi_183428711
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 07:20 schreef Fixers het volgende:
Vraagje, ik merk dat machinisten laatste tijd niet alleen langzamer optrekken maar ook heel stotterig. Alsof die trein steeds een duw krijgt om op gang te komen. Is dat glad spoor rijtechniek?
Misschien de winterbandjes er nog niet onder (haha).

Nee, maar kan inderdaad wegslippen zijn door te hard optrekken of gladspoor. Kan natuurlijk ook een software foutje zijn, maar vermoed dat je het dan maar in één trein had meegemaakt.
  Redactie Sport donderdag 29 november 2018 @ 08:37:06 #39
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183434185
Rara, in welke trein zat ik gisteren?

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_183434564
De TEE naar Hoogeveen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport donderdag 29 november 2018 @ 11:07:46 #41
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183435660
Bijna goed ;)

Tip: je kunt er met een Länderticket mee reizen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_183436109
Eentje waarvan de ramen nog open kunnen!
pi_183437653
Zag laatst dit meettreintje heen en weer schuiven



Is dit nou een omgebouwde wadloper of gewoon iets wat er op lijkt? :o
  Redactie Sport donderdag 29 november 2018 @ 13:28:37 #44
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183437916
Ik meen dat de basis een Frans rijtuig is geweest. Aandrijving is gelijk aan de Buffel dacht ik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_183441588
Zit er nou een detectiewagentje achter?
pi_183442564
Dit plaatje al bekend? ICNG in aanbouw

Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_183442919
Net een Fyra oO<
  Moderator donderdag 29 november 2018 @ 18:15:41 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183443461
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 08:37 schreef dennistd het volgende:
Rara, in welke trein zat ik gisteren?

[ afbeelding ]
Centralbahn op de Natobahn?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_183443631
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 17:31 schreef hemarookworst het volgende:
Dit plaatje al bekend? ICNG in aanbouw

[ afbeelding ]
NSFW NSFW! HET HEEFT GEEN KLEREN AAN GAST!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_183443634
In ander nieuws; Jan Mastwijk boos: https://nos.nl/artikel/22(...)t-toch-in-assen.html
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')