abonnement Unibet Coolblue
pi_183979759
Motoren vliegtuig Brussels Airlines vallen allebei uit tijdens vlucht
26 december 2018 00u00

Een Airbus A330-200 van Brussels Airlines staat al twee weken aan de grond op Zaventem, nadat op 11 december de beide motoren in volle vlucht waren uitgevallen. Het vliegtuig was onderweg van Kinshasa naar Brussel toen het zowel tijdens de vlucht als tijdens de landing mis liep.

bron https://www.hln.be/de-kra(...)ens-vlucht~a20a624c/

Wat meer informatie hierover bekend?
  woensdag 26 december 2018 @ 15:42:53 #102
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_183983715
Minder aantal vluchten kan ik ook wel merken; het is sowieso al beroerd t.o.v. het hoogseizoen (hoewel dat ook aan klimatologische omstandigheden) maar ook ik heb op 25 december een flinke dip in vluchten.

[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 26-12-2018 17:20:45 ]
pi_183998282
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 13:26 schreef Sunri5e het volgende:
Apart. Dat had ik eigenlijk niet verwacht.
Najaar zijn goede tijden voor vracht, maar dat is wel ongeveer tot kerst. Je moet je bedenken dat heel veel bedrijven dicht zijn met kerst, productie ligt stil, meeste winkels zijn al (flink) bevoorraad voor kerst dus er is een dip. Die dip duurt ook voort in januari, dan ligt het nog steeds redelijk op zijn gat.

Overigen heb ik het het idee dat er bij Lufthansa misschien wel meer meespeelt want ze zetten flink wat MD11s aan de kant. Mogelijk toch een gedeelte van het bedrijf (eg maintenance) die ook gedeeltelijk dicht gaat
pi_184001616
Het lijkt er op dat KLM hun laatste Airbus A330 de hangar in heeft gereden voor de ombouw van de business en economy cabin. De A330-200 PH-AOF is de laatste A330 en nu deze dus word omgebouwd, heeft vanaf 26 december de gehele KLM wide-body vloot full-flat stoelen in business.

Ook zouden rond deze tijd KLM bezig zijn om de 777's en A330's van Wifi te voorzien; alleen brengen technische problemen (A330; de bult/antenne op de romp gaf problemen voor de daar achter gelegen emergency locator transmitter (ELT)) en software certificering (777) vertraging.

In 2016 bracht AF/KLM op twee toestellen (777-300ER's PH-BVD en F-GSQY) Wifi-installaties van Panasonic aan. Sindsdien bleef het stil.
Ondertussen ontvingen hun nieuwe 787's vanuit de fabriek Panasonic Wifi.

Begin november werd PH-BVA voorzien van Gogo Wifi maar deze is dus ook nog niet actief.
De A330's zouden ook Gogo krijgen en bij 2 toestellen zijn ze ook begonnen (PH-AKA en -AKB) maar daarna zijn ze ook - voorlopig - gestopt vanwege die technische problemen.

De maatschappij doet nu een voorzichtige schatting dat in 2019 11-15 777's en 3 A330's van Wifi worden voorzien. Over 2020 doen ze nog geen uitspraken.

Uiteindelijk moet in de gehele vloot (dus ook de Europese vloot met 737's en Embraers) Wifi komen.
pi_184046611
De Internationale luchthaven van Peking heeft vandaag haar 100.000.000e passagier verwerkt.
Zhao Zhimin op vlucht Air China 932 vanuit Frankfurt was de 100 miljoenste passagiers van 2018 en dit was de eerste keer dat de luchthaven 100 miljoen passagiers heeft verwerkd in 1 jaar.
Het is wereldwijd de 2e luchthaven die dit aantal heeft gehaald; Atlanta haalt sinds 2015 elk jaar dit aantal.

  zaterdag 29 december 2018 @ 09:42:22 #107
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_184053488
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:36 schreef Iemand91 het volgende:
Het lijkt er op dat KLM hun laatste Airbus A330 de hangar in heeft gereden voor de ombouw van de business en economy cabin. De A330-200 PH-AOF is de laatste A330 en nu deze dus word omgebouwd, heeft vanaf 26 december de gehele KLM wide-body vloot full-flat stoelen in business.

Ook zouden rond deze tijd KLM bezig zijn om de 777's en A330's van Wifi te voorzien; alleen brengen technische problemen (A330; de bult/antenne op de romp gaf problemen voor de daar achter gelegen emergency locator transmitter (ELT)) en software certificering (777) vertraging.

In 2016 bracht AF/KLM op twee toestellen (777-300ER's PH-BVD en F-GSQY) Wifi-installaties van Panasonic aan. Sindsdien bleef het stil.
Ondertussen ontvingen hun nieuwe 787's vanuit de fabriek Panasonic Wifi.

Begin november werd PH-BVA voorzien van Gogo Wifi maar deze is dus ook nog niet actief.
De A330's zouden ook Gogo krijgen en bij 2 toestellen zijn ze ook begonnen (PH-AKA en -AKB) maar daarna zijn ze ook - voorlopig - gestopt vanwege die technische problemen.

De maatschappij doet nu een voorzichtige schatting dat in 2019 11-15 777's en 3 A330's van Wifi worden voorzien. Over 2020 doen ze nog geen uitspraken.

Uiteindelijk moet in de gehele vloot (dus ook de Europese vloot met 737's en Embraers) Wifi komen.
Nice! Binnenkort vlieg ik weer met de A330-200 van ze.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 december 2018 @ 17:44:21 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_184091949
Brand geweest bij Aerotec in Augsburg. Ben benieuwd of dat vertragingen in leveringen bij Airbus gaat veroorzaken. Aerotec zelf verwacht van niet.

https://www.augsburger-al(...)geht-id53044261.html

https://www.dw.com/en/air(...)man-plant/a-46890711
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_184131690
Vaste prik met oud & nieuw:

flightradar24 twitterde op maandag 31-12-2018 om 17:06:54 Passengers on flight #NH106 took off in Japan in 2019 and will land in the USA back in 2018.#BackToTheFuture https://t.co/Zg1kefOycY reageer retweet
pi_184147165
We zagen net een A380 over de wijk vliegen, laag. EK149 die om 2000 op Schiphol moest landen. Heeft deze een doorstart gemaakt?
.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 20:55:48 #111
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184147506
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 20:43 schreef Fer het volgende:
We zagen net een A380 over de wijk vliegen, laag. EK149 die om 2000 op Schiphol moest landen. Heeft deze een doorstart gemaakt?
Zo te zien wel inderdaad!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184147589
Kun je er meer over vinden, of blijft zoiets geheim?
.
pi_184147747
Doorstart is niet echt bijzonder over het algemeen, niet iets om geheim te houden in elk geval. Het radioverkeer kan iedereen meeluisteren sowieso.
Wellicht was er een voorganger die niet snel genoeg van de baan was of flinke windstoten.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 21:02:56 #114
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184147750
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 20:58 schreef Fer het volgende:
Kun je er meer over vinden, of blijft zoiets geheim?
https://www.flightradar24.com/data/flights/ek149#1f0b641a
  dinsdag 1 januari 2019 @ 21:03:40 #115
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184147778
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 20:58 schreef Fer het volgende:
Kun je er meer over vinden, of blijft zoiets geheim?
Neehoor, meestal is er wel een reden te vinden. Hij lijkt wat kort op zijn voorganger te zitten, maar het is niet met zekerheid te zeggen dat dat ook de oorzaak van de doorstart is geweest.

Wat iemand anders al zegt, je kan alle communicatie terugluisteren. Wellicht vertelt dat iets meer over de oorzaak.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 1 januari 2019 @ 21:15:05 #116
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184148146
Heb het even nageluisterd, ze geven zelf aan een doorstart gemaakt te hebben na een 'bounced landing'.

Zal een flinke stuiter geweest zijn waarschijnlijk ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator dinsdag 1 januari 2019 @ 21:16:14 #117
257132 crew  Awsom
pi_184148184
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 21:15 schreef Drekkoning het volgende:
Heb het even nageluisterd, ze geven zelf aan een doorstart gemaakt te hebben na een 'bounced landing'.

Zal een flinke stuiter geweest zijn waarschijnlijk ;)
Waar luister je het na?
pi_184148272
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 21:15 schreef Drekkoning het volgende:
Heb het even nageluisterd, ze geven zelf aan een doorstart gemaakt te hebben na een 'bounced landing'.

Zal een flinke stuiter geweest zijn waarschijnlijk ;)
Ja, flinke windstoten nu, dus misschien een duwtje in de rug gehad.
.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 21:19:35 #119
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184148296
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 21:16 schreef Awsom het volgende:

[..]

Waar luister je het na?
https://www.liveatc.net/

Hier op 26:32 checkt die vlucht weer in bij de approachcontroller na de go around en geeft de reden van zijn go around: http://archive-server.liv(...)an-01-2019-1900Z.mp3 (bestand even downloaden en in eigen player afspelen).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator dinsdag 1 januari 2019 @ 21:22:10 #120
257132 crew  Awsom
pi_184148399
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 21:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

https://www.liveatc.net/

Hier op 26:32 checkt die vlucht weer in bij de approachcontroller na de go around en geeft de reden van zijn go around: http://archive-server.liv(...)an-01-2019-1900Z.mp3 (bestand even downloaden en in eigen player afspelen).
Ah, cool, wist niet dat dat daar kon. :)
pi_184190639
mpkelleydotcom twitterde op woensdag 02-01-2019 om 17:11:57 A temporally-expanded view of one of the busiest airports in the world, HKG. Every departure over the course of a January day in 2018, taken from Lantau Island @hkairport https://t.co/byM0SoHIac reageer retweet


Ik weet zeker dat ik hier eerder iets van hem het gepost, maar ik kan het zo snel niet meer vinden...
pi_184239066
Pit Stop - Las Vegas, NV by Joe, on Flickr

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 16:24 schreef Iemand91 het volgende:
KLM gaat met de Boeing 747 naar Las Vegas....nou ja; een paar keer....

Air France, KLM and Delta – 17 special flights to Las Vegas for the Consumer Electronic Show 2019

De KLM 747 is naar mijn weten alleen in Las Vegas geweest voor uitwijkingen; zoals op de foto hierboven waar het onderweg naar Los Angeles een tankstop moest maken.
De eerste vlucht is onderweg; KL613 uitgevoerd door PH-BFN: https://www.flightradar24.com/KLM613/1f1821e7

Deze kist zal na aankomst in Las Vegas doorvliegen naar Los Angeles en van daaruit weer teruggaan naar Amsterdam. Ook vertrekt straks om 14:00 uur een Delta Airlines A330-300 N828NW naar Las Vegas.
Morgen voert KLM nog zo'n vlucht uit; dan met PH-BFH en Delta met N828NW.

Zoals gezegd; naar mijn weten heeft KLM niet eerder geplande vluchten uitgevoerd met de 747 naar Las Vegas.

Vrijdag 11 januari vertrekt weer een KLM 747 vanuit Las Vegas naar Amsterdam en op 11 en 12 januari een Delta Airlines A330 naar Amsterdam.

Na het bekendmaken van deze vluchten in juni 2018 maakte KLM in september bekend vanaf 6 juni 2019 standaard lijnvluchten uit te gaan voeren naar Las Vegas met de 787-9. Tweemaal per week en vanaf 2 juli driemaal per week.
pi_184247183
Ik vlieg in juni terug vanaf Las Vegas naar Schiphol met KLM. Eerste keer 787 voor mij, ben heel benieuwd :)
  zondag 6 januari 2019 @ 20:50:30 #124
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_184248075
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:17 schreef Viezze het volgende:
Ik vlieg in juni terug vanaf Las Vegas naar Schiphol met KLM. Eerste keer 787 voor mij, ben heel benieuwd :)
Verkapte "kijk mij eens stoer naar Las Vegas gaan" post :{w
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_184249102
Haha :D Ik ga drie weken naar de westkust, vliegen op LA maar dit goedkoper voor terug. Eindigen in Las Vegas.

Iemand ervaring met economy comfort in de 787? Kunnen het kopen met Miles, maar kan die Miles ook nog prima een keer met diezelfde Miles een vluchtje binnen Europa doen.

Vanuit Las Vegas is wel een nachtvluchten, dus misschien de moeite waard :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')