abonnement Unibet Coolblue
pi_183979759
Motoren vliegtuig Brussels Airlines vallen allebei uit tijdens vlucht
26 december 2018 00u00

Een Airbus A330-200 van Brussels Airlines staat al twee weken aan de grond op Zaventem, nadat op 11 december de beide motoren in volle vlucht waren uitgevallen. Het vliegtuig was onderweg van Kinshasa naar Brussel toen het zowel tijdens de vlucht als tijdens de landing mis liep.

bron https://www.hln.be/de-kra(...)ens-vlucht~a20a624c/

Wat meer informatie hierover bekend?
  woensdag 26 december 2018 @ 15:42:53 #102
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_183983715
Minder aantal vluchten kan ik ook wel merken; het is sowieso al beroerd t.o.v. het hoogseizoen (hoewel dat ook aan klimatologische omstandigheden) maar ook ik heb op 25 december een flinke dip in vluchten.

[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 26-12-2018 17:20:45 ]
pi_183998282
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 13:26 schreef Sunri5e het volgende:
Apart. Dat had ik eigenlijk niet verwacht.
Najaar zijn goede tijden voor vracht, maar dat is wel ongeveer tot kerst. Je moet je bedenken dat heel veel bedrijven dicht zijn met kerst, productie ligt stil, meeste winkels zijn al (flink) bevoorraad voor kerst dus er is een dip. Die dip duurt ook voort in januari, dan ligt het nog steeds redelijk op zijn gat.

Overigen heb ik het het idee dat er bij Lufthansa misschien wel meer meespeelt want ze zetten flink wat MD11s aan de kant. Mogelijk toch een gedeelte van het bedrijf (eg maintenance) die ook gedeeltelijk dicht gaat
pi_184001616
Het lijkt er op dat KLM hun laatste Airbus A330 de hangar in heeft gereden voor de ombouw van de business en economy cabin. De A330-200 PH-AOF is de laatste A330 en nu deze dus word omgebouwd, heeft vanaf 26 december de gehele KLM wide-body vloot full-flat stoelen in business.

Ook zouden rond deze tijd KLM bezig zijn om de 777's en A330's van Wifi te voorzien; alleen brengen technische problemen (A330; de bult/antenne op de romp gaf problemen voor de daar achter gelegen emergency locator transmitter (ELT)) en software certificering (777) vertraging.

In 2016 bracht AF/KLM op twee toestellen (777-300ER's PH-BVD en F-GSQY) Wifi-installaties van Panasonic aan. Sindsdien bleef het stil.
Ondertussen ontvingen hun nieuwe 787's vanuit de fabriek Panasonic Wifi.

Begin november werd PH-BVA voorzien van Gogo Wifi maar deze is dus ook nog niet actief.
De A330's zouden ook Gogo krijgen en bij 2 toestellen zijn ze ook begonnen (PH-AKA en -AKB) maar daarna zijn ze ook - voorlopig - gestopt vanwege die technische problemen.

De maatschappij doet nu een voorzichtige schatting dat in 2019 11-15 777's en 3 A330's van Wifi worden voorzien. Over 2020 doen ze nog geen uitspraken.

Uiteindelijk moet in de gehele vloot (dus ook de Europese vloot met 737's en Embraers) Wifi komen.
pi_184046611
De Internationale luchthaven van Peking heeft vandaag haar 100.000.000e passagier verwerkt.
Zhao Zhimin op vlucht Air China 932 vanuit Frankfurt was de 100 miljoenste passagiers van 2018 en dit was de eerste keer dat de luchthaven 100 miljoen passagiers heeft verwerkd in 1 jaar.
Het is wereldwijd de 2e luchthaven die dit aantal heeft gehaald; Atlanta haalt sinds 2015 elk jaar dit aantal.

  zaterdag 29 december 2018 @ 09:42:22 #107
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_184053488
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:36 schreef Iemand91 het volgende:
Het lijkt er op dat KLM hun laatste Airbus A330 de hangar in heeft gereden voor de ombouw van de business en economy cabin. De A330-200 PH-AOF is de laatste A330 en nu deze dus word omgebouwd, heeft vanaf 26 december de gehele KLM wide-body vloot full-flat stoelen in business.

Ook zouden rond deze tijd KLM bezig zijn om de 777's en A330's van Wifi te voorzien; alleen brengen technische problemen (A330; de bult/antenne op de romp gaf problemen voor de daar achter gelegen emergency locator transmitter (ELT)) en software certificering (777) vertraging.

In 2016 bracht AF/KLM op twee toestellen (777-300ER's PH-BVD en F-GSQY) Wifi-installaties van Panasonic aan. Sindsdien bleef het stil.
Ondertussen ontvingen hun nieuwe 787's vanuit de fabriek Panasonic Wifi.

Begin november werd PH-BVA voorzien van Gogo Wifi maar deze is dus ook nog niet actief.
De A330's zouden ook Gogo krijgen en bij 2 toestellen zijn ze ook begonnen (PH-AKA en -AKB) maar daarna zijn ze ook - voorlopig - gestopt vanwege die technische problemen.

De maatschappij doet nu een voorzichtige schatting dat in 2019 11-15 777's en 3 A330's van Wifi worden voorzien. Over 2020 doen ze nog geen uitspraken.

Uiteindelijk moet in de gehele vloot (dus ook de Europese vloot met 737's en Embraers) Wifi komen.
Nice! Binnenkort vlieg ik weer met de A330-200 van ze.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 december 2018 @ 17:44:21 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_184091949
Brand geweest bij Aerotec in Augsburg. Ben benieuwd of dat vertragingen in leveringen bij Airbus gaat veroorzaken. Aerotec zelf verwacht van niet.

https://www.augsburger-al(...)geht-id53044261.html

https://www.dw.com/en/air(...)man-plant/a-46890711
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_184131690
Vaste prik met oud & nieuw:

flightradar24 twitterde op maandag 31-12-2018 om 17:06:54 Passengers on flight #NH106 took off in Japan in 2019 and will land in the USA back in 2018.#BackToTheFuture https://t.co/Zg1kefOycY reageer retweet
pi_184147165
We zagen net een A380 over de wijk vliegen, laag. EK149 die om 2000 op Schiphol moest landen. Heeft deze een doorstart gemaakt?
.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 20:55:48 #111
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184147506
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 20:43 schreef Fer het volgende:
We zagen net een A380 over de wijk vliegen, laag. EK149 die om 2000 op Schiphol moest landen. Heeft deze een doorstart gemaakt?
Zo te zien wel inderdaad!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184147589
Kun je er meer over vinden, of blijft zoiets geheim?
.
pi_184147747
Doorstart is niet echt bijzonder over het algemeen, niet iets om geheim te houden in elk geval. Het radioverkeer kan iedereen meeluisteren sowieso.
Wellicht was er een voorganger die niet snel genoeg van de baan was of flinke windstoten.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 21:02:56 #114
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184147750
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 20:58 schreef Fer het volgende:
Kun je er meer over vinden, of blijft zoiets geheim?
https://www.flightradar24.com/data/flights/ek149#1f0b641a
  dinsdag 1 januari 2019 @ 21:03:40 #115
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184147778
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 20:58 schreef Fer het volgende:
Kun je er meer over vinden, of blijft zoiets geheim?
Neehoor, meestal is er wel een reden te vinden. Hij lijkt wat kort op zijn voorganger te zitten, maar het is niet met zekerheid te zeggen dat dat ook de oorzaak van de doorstart is geweest.

Wat iemand anders al zegt, je kan alle communicatie terugluisteren. Wellicht vertelt dat iets meer over de oorzaak.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 1 januari 2019 @ 21:15:05 #116
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184148146
Heb het even nageluisterd, ze geven zelf aan een doorstart gemaakt te hebben na een 'bounced landing'.

Zal een flinke stuiter geweest zijn waarschijnlijk ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator dinsdag 1 januari 2019 @ 21:16:14 #117
257132 crew  Awsom
pi_184148184
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 21:15 schreef Drekkoning het volgende:
Heb het even nageluisterd, ze geven zelf aan een doorstart gemaakt te hebben na een 'bounced landing'.

Zal een flinke stuiter geweest zijn waarschijnlijk ;)
Waar luister je het na?
pi_184148272
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 21:15 schreef Drekkoning het volgende:
Heb het even nageluisterd, ze geven zelf aan een doorstart gemaakt te hebben na een 'bounced landing'.

Zal een flinke stuiter geweest zijn waarschijnlijk ;)
Ja, flinke windstoten nu, dus misschien een duwtje in de rug gehad.
.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 21:19:35 #119
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184148296
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 21:16 schreef Awsom het volgende:

[..]

Waar luister je het na?
https://www.liveatc.net/

Hier op 26:32 checkt die vlucht weer in bij de approachcontroller na de go around en geeft de reden van zijn go around: http://archive-server.liv(...)an-01-2019-1900Z.mp3 (bestand even downloaden en in eigen player afspelen).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator dinsdag 1 januari 2019 @ 21:22:10 #120
257132 crew  Awsom
pi_184148399
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 21:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

https://www.liveatc.net/

Hier op 26:32 checkt die vlucht weer in bij de approachcontroller na de go around en geeft de reden van zijn go around: http://archive-server.liv(...)an-01-2019-1900Z.mp3 (bestand even downloaden en in eigen player afspelen).
Ah, cool, wist niet dat dat daar kon. :)
pi_184190639
mpkelleydotcom twitterde op woensdag 02-01-2019 om 17:11:57 A temporally-expanded view of one of the busiest airports in the world, HKG. Every departure over the course of a January day in 2018, taken from Lantau Island @hkairport https://t.co/byM0SoHIac reageer retweet


Ik weet zeker dat ik hier eerder iets van hem het gepost, maar ik kan het zo snel niet meer vinden...
pi_184239066
Pit Stop - Las Vegas, NV by Joe, on Flickr

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 16:24 schreef Iemand91 het volgende:
KLM gaat met de Boeing 747 naar Las Vegas....nou ja; een paar keer....

Air France, KLM and Delta – 17 special flights to Las Vegas for the Consumer Electronic Show 2019

De KLM 747 is naar mijn weten alleen in Las Vegas geweest voor uitwijkingen; zoals op de foto hierboven waar het onderweg naar Los Angeles een tankstop moest maken.
De eerste vlucht is onderweg; KL613 uitgevoerd door PH-BFN: https://www.flightradar24.com/KLM613/1f1821e7

Deze kist zal na aankomst in Las Vegas doorvliegen naar Los Angeles en van daaruit weer teruggaan naar Amsterdam. Ook vertrekt straks om 14:00 uur een Delta Airlines A330-300 N828NW naar Las Vegas.
Morgen voert KLM nog zo'n vlucht uit; dan met PH-BFH en Delta met N828NW.

Zoals gezegd; naar mijn weten heeft KLM niet eerder geplande vluchten uitgevoerd met de 747 naar Las Vegas.

Vrijdag 11 januari vertrekt weer een KLM 747 vanuit Las Vegas naar Amsterdam en op 11 en 12 januari een Delta Airlines A330 naar Amsterdam.

Na het bekendmaken van deze vluchten in juni 2018 maakte KLM in september bekend vanaf 6 juni 2019 standaard lijnvluchten uit te gaan voeren naar Las Vegas met de 787-9. Tweemaal per week en vanaf 2 juli driemaal per week.
pi_184247183
Ik vlieg in juni terug vanaf Las Vegas naar Schiphol met KLM. Eerste keer 787 voor mij, ben heel benieuwd :)
  zondag 6 januari 2019 @ 20:50:30 #124
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_184248075
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:17 schreef Viezze het volgende:
Ik vlieg in juni terug vanaf Las Vegas naar Schiphol met KLM. Eerste keer 787 voor mij, ben heel benieuwd :)
Verkapte "kijk mij eens stoer naar Las Vegas gaan" post :{w
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_184249102
Haha :D Ik ga drie weken naar de westkust, vliegen op LA maar dit goedkoper voor terug. Eindigen in Las Vegas.

Iemand ervaring met economy comfort in de 787? Kunnen het kopen met Miles, maar kan die Miles ook nog prima een keer met diezelfde Miles een vluchtje binnen Europa doen.

Vanuit Las Vegas is wel een nachtvluchten, dus misschien de moeite waard :)
  zondag 6 januari 2019 @ 21:33:32 #126
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_184249391
Vrijdag met KLM 747 naar JFK en weekje later met de 787 terug :9~
Tics van je petten.
  zondag 6 januari 2019 @ 21:40:56 #127
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_184249605
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 21:22 schreef Viezze het volgende:
Haha :D Ik ga drie weken naar de westkust, vliegen op LA maar dit goedkoper voor terug. Eindigen in Las Vegas.

Iemand ervaring met economy comfort in de 787? Kunnen het kopen met Miles, maar kan die Miles ook nog prima een keer met diezelfde Miles een vluchtje binnen Europa doen.

Vanuit Las Vegas is wel een nachtvluchten, dus misschien de moeite waard :)
Ik heb ervaring met de 787 economy. Wat wil je weten?
pi_184250510
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 21:22 schreef Viezze het volgende:
Haha :D Ik ga drie weken naar de westkust, vliegen op LA maar dit goedkoper voor terug. Eindigen in Las Vegas.

Iemand ervaring met economy comfort in de 787? Kunnen het kopen met Miles, maar kan die Miles ook nog prima een keer met diezelfde Miles een vluchtje binnen Europa doen.

Vanuit Las Vegas is wel een nachtvluchten, dus misschien de moeite waard :)
Ik ben met de dreamliner vanuit New York teruggevlogen, economy comfort. Ik vond de breedte van de stoelen tegenvallen je zit dichter op je buurman dan in de 777. Stoelen zitten prima verder en beenruimte ook.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 6 januari 2019 @ 22:35:22 #129
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_184251076
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 22:13 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik ben met de dreamliner vanuit New York teruggevlogen, economy comfort. Ik vond de breedte van de stoelen tegenvallen je zit dichter op je buurman dan in de 777. Stoelen zitten prima verder en beenruimte ook.
Wacht even hoor... krapper dan de 777 3-4-3 stoelen van KLeM??? Dat kan toch gewoon niet meer?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_184254549
Dat is niet alleen met KLM zo, dat is gewoon een Dreamliner probleem.

Heb met al met stuk of 5 maatschappijen 787 gevlogen en de stoelen zijn een drama. Beenruimte idem, met als bonus bij een hoop nog een IFE box bij je knie / voet (bij KL valt het mee).

Er wordt hier altijd veel gehaat op 10-abreast 777, maar daarin heb je serieus meer bewegingsruimte. Stilte en luchtkwaliteit van de 787 zijn wel weer nice, maar het is jammer dat de pax ervaring in zo'n nieuw toestel zo matig is. A350 is in verhouding zoveel nicer. O+

Zag twee weken terug Cathay nog met de A350-1000 op AMS staan, was verbaasd dat die al volop werd ingezet op die route. :D
Jack does it in real time...
pi_184255612
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 22:35 schreef flipsen het volgende:

[..]

Wacht even hoor... krapper dan de 777 3-4-3 stoelen van KLeM??? Dat kan toch gewoon niet meer?
Vooral op schouderhoogte vond ik het krapper dan op de heenweg in de 777, beide keren economy comfort en in een 3 zitter. De stilte is wel fijn maar aan de andere kant heb ik nooit echt last van die ruis.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 7 januari 2019 @ 08:53:36 #132
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_184255665
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 22:35 schreef flipsen het volgende:

[..]

Wacht even hoor... krapper dan de 777 3-4-3 stoelen van KLeM??? Dat kan toch gewoon niet meer?
Dan zou ik eens met de 787 of 767 van Tui vliegen. Dan weet je wat pas krap is.
pi_184257698
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 21:40 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik heb ervaring met de 787 economy. Wat wil je weten?
Of het de moeite waard is om Economy Comfort upgrade te nemen. Heb een keer eerder comfort gevlogen in 777, was benieuwd hoe het in de 787 is.

quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 22:13 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik ben met de dreamliner vanuit New York teruggevlogen, economy comfort. Ik vond de breedte van de stoelen tegenvallen je zit dichter op je buurman dan in de 777. Stoelen zitten prima verder en beenruimte ook.
Thanks :) Misschien moeten we het maar gewoon doen, al is het maar omdat het een nachtvlucht is en dan helpt (bij mij) elk stukje comfort om beter te slapen.
  maandag 7 januari 2019 @ 12:09:48 #134
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_184258114
Mijn 787 ervaring was met LAN Chile En dat was bijzonder aangenaam zitten... maar misschien hebben ze daar intussen ook al een stoel bijgepropt, nadat het LATAM is geworden.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 7 januari 2019 @ 14:40:16 #135
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184261027
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 21:22 schreef Viezze het volgende:
Haha :D Ik ga drie weken naar de westkust, vliegen op LA maar dit goedkoper voor terug. Eindigen in Las Vegas.

Iemand ervaring met economy comfort in de 787? Kunnen het kopen met Miles, maar kan die Miles ook nog prima een keer met diezelfde Miles een vluchtje binnen Europa doen.

Vanuit Las Vegas is wel een nachtvluchten, dus misschien de moeite waard :)
Het ligt er een beetje aan hoe breed je schouders en hoe lang je benen zijn wat je er van gaat vinden.

Met mijn brede schouders is de 3-3-3 opstelling alleen te doen aan het gangpad en afhankelijk van de omvang van de persoon naast mij hang ik dan wel relatief veel richting het gangpad. (met als gevolg dat ik regelmatig een trolley (+ dolly) tegen mijn schouders heb }:| )

Met mijn lange benen is de standaard 76-78 cm gewoon te kort. De 88 cm van premium/comfort is wel te doen.

Al met al geef ik er de voorkeur om op zijn minst premium economy/comfort te zitten, maar bij voorkeur zit ik op een rij met 2-3-2 met minimaal 90cm beenruimte.
So we just called him Fred
pi_184279528
Het ziet er naar uit dat we morgen 2 bijzondere toestellen krijgen op Schiphol:

Minister-president Rutte ontvangt minister-president Abe van Japan
quote:
Minister-president Rutte ontvangt op woensdag 9 januari 2019 in Rotterdam minister-president Abe van Japan.

Tijdens de ontmoeting spreken minister-president Rutte en minister-president Abe elkaar onderling en in een breder delegatieoverleg, waarbij ook minister Schouten van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, minister De Jonge van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en staatssecretaris Van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat aansluiten.

In aanloop naar de G20 onder Japans voorzitterschap in 2019 zal onder meer worden gesproken over samenwerking op het gebied van handel, klimaatadaptatie, vergrijzing en digitalisering. Ook zal aandacht worden besteed aan onderwerpen zoals Brexit, het handelsverdrag tussen de EU en Japan en ontwikkelingen in de regio.

De ontmoeting wordt afgesloten met een diner.



Beide Japan Air Self-Defense Force (JASDF) 747-400's worden ingevlogen.
Vooralsnog zal woensdag de eerste om 15:05 uur binnen komen gevolgd door tweede om 15:35 uur. Donderdag vertrekken ze weer naar Londen.

Beide toestellen zijn vaker op Schiphol geweest; maar het is vrijwel zeker dat dit de allerlaatste keer zal zijn; ergens dit jaar zullen twee nieuwe 777-300ER's de 747's vervangen.
Beide 777's (80-1111 en 80-1112) zijn in de afgelopen 2 jaar op EuroAirport Basel Mulhouse Freiburg uitgerust met een VIP-interieur en zijn eind 2018 aan Japan geleverd.

pi_184281349
En Schiphol krijgt er een extra A380 capable gate bij: E24.

SCHIPHOL SCHEPT EXTRA RUIMTE VOOR AIRBUS A380
quote:
SCHIPHOL - Luchthaven Schiphol schept meer ruimte voor de Airbus A380. Op dit moment kunnen er twee van die superjumbo’s tegelijk worden afgehandeld, maar eind januari komt er een derde gate bij waar het grote toestel kan aanmeren.

De A380 krijgt straks een plekje aan gate E24, op de kop van de E-pier. Na een verbouwing van een jaar is de wachtruimte voor passagiers vergroot, werden het platform en de taxibaan bij de gate aangepast en kwam er een extra aviobrug om het in- en uitstappen te faciliteren.

Op dit moment vliegt Emirates twee keer per dag met de Airbus A380 naar Schiphol. Afgelopen zomer zorgde China Southern Airlines voor een derde A380-vlucht.

Gates G9 en E18 waren al geschikt voor de A380, die meer dan vijfhonderd passagiers mee kan nemen.
Ofwel de gate rechtsvoor op deze foto (waar de KLM 747 staat).
De andere A380 capable gate is dus E18; 3 gates naar links (waar de KLM 777 staat)



(foto is verouderd)
pi_184300301
De Japan Air Force 747's komen bijna het Nederlands luchtruim binnen; ze komen rechtstreeks vanuit Tokyo Haneda en de eerste (JF001) is bijna boven de provincie Groningen.
JF001 (20-1102) land rond 14:50 uur op Schiphol en JF002 (20-1101) om 15:11 uur.


https://twitter.com/dsajet/status/1082971797308493825

EDIT: De eerste 747 ging te ver Noordelijk/Westelijk, maar de tweede ging hier overheen:

Japan Air Self-Defence Force (JASDF) 20-1101 Japanese Air Force One by Iemand91, on Flickr

[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 09-01-2019 16:51:50 ]
pi_184319856
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 21:36 schreef Sunri5e het volgende:
Joon stopt er na een jaar alweer mee.
Lijkt vandaag definitief geworden; Joon wordt weer opgenomen door Air France:
Ben Smith et les syndicats d'Air France enterrent Joon.

pi_184320306
Nieuwe speler op Schiphol Level

quote:
Luchtvaartmaatschappij Level gaat later dit jaar een basis openen op Schiphol. De prijsvechter, die onderdeel is van het Britse IAG, mikt vanaf de Nederlandse luchthaven naar verluidt op vluchten binnen Europa. Het zou de tweede zogeheten short-haul hub van Level binnen Europa zijn na de luchthaven van Wenen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_184329585


quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 20:02 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag 30 jaar geleden; 21 december 1988 vloog de Antonov An-225 Mriya haar eerste vlucht:

Echter kennen we deze datum hier niet van.
Dezelfde dag ontplofte om 19:02 uur en 50 seconden Pan Am vlucht 103 boven de Schotse plaats Lockerbie.
Op moment van posten van dit bericht dus exact 30 jaar geleden.
Alle 259 inzittenden overleefden - uiteindelijk - de ramp niet, evenals 11 inwoners allen wonend aan Sherwood Cresent, Lockerbie.
Straks op BBC2: Disclosure: The Lockerbie Legacy (00:15 - 01:15 uur)
quote:
Three decades on from the UK's worst terrorist atrocity, residents of Lockerbie reveal untold stories of how they have been affected by the downing of Pan Am flight 103. Piecing together rare archive with personal testimony of those who were there on the night and in the months after, the film charts how the quiet Dumfriesshire market town has been forever changed.
Deze aflevering werd op 13 december 2018 voor het eerst uitgezonden.
pi_184367659
Uiteraard ook hier ontvangen (wel dûh :+ ):

KLM 747 The Grand Lady - Classic by Iemand91, on Flickr

Gisteren stuurden de makers honderden exemplaren op de post; exact 4 jaar nadat de allerlaatste KLM MD-11 Nederland verliet (PH-KCD). Vandaag werd het 6e exemplaar in de serie bij iedereen bezorgd.

Omdat de 747-classic bij KLM het laatste toestel was met een boordwerktuigkundige, hebben ze gisteren het eerste exemplaar geleverd aan twee voormalige BWK's in 1 van de 2 overgebleven KLM 747-classic toestellen; PH-BUK bij Aviodrome.

https://www.facebook.com/(...)nk/1984856938270114/



Een 7e exemplaar is al in de maak; ditmaal over de KLM 747-400. :9
pi_184374332
Ik kreeg laatst een KLM MD11 schaalmodel van een vriendin van me :D Had zelf al een FedEx MD11 schaalmodel, dus ben er wel blij mee :P
  maandag 14 januari 2019 @ 11:02:49 #144
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_184394083
Vorige week met een Swiss 77W gevlogen.
Nieuwe kist, redelijk OK qua ruimte ondanks 3-4-3.

Wat me opviel, ze hebben geen power plugs in de economy (en in het geheel geen premium economy, maar dat terzijde).
Waarom zouden ze de 77W zonder powerplugs bestellen? Is het zo'n dure extra optie bij de aanschaf? aan het energie verbruik tijdens de vlucht kan het toch niet liggen lijkt me?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_184394490
Is een power plug gewoon een stopcontact of wat moet ik me daarbij voorstellen?
pi_184394894
Crash: Saha B703 at Fath on Jan 14th 2019, landed at wrong airport
quote:
A Saha Airlines Boeing 707-300 freighter, registration EP-CPP performing a freight flight from Bishkek (Kyrgyzstan) to Karaj (Iran) with 16 crew and a cargo of meat, was on approach to Karaj's Payam Airport's runway 30 (length 3660 meters/12,000 feet) when the crew descended towards and landed on Fath's airport 31L (length 1000 meters/3300 feet), overran the runway, broke through an airport perimeter wall, crashed into houses past the end of the runway and burst into flames at about 08:30L (03:00Z). So far one survivor (the flight engineer) and 16 bodies have been recovered. A number of houses were damaged.

Emergency services reported 16 bodies (15 male, 1 female) have been recovered so far. One survivor was taken to a hospital.

Iran's Air Force confirmed the aircraft belonged to Saha Airlines. The only survivor recovered so far was the flight engineer on board of the aircraft.







Hier de 707 2 weken geleden op Payam Airport; de luchthaven waar het vandaag ook had moeten landen:

  maandag 14 januari 2019 @ 14:29:58 #147
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_184397315
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:32 schreef J.B. het volgende:
Is een power plug gewoon een stopcontact of wat moet ik me daarbij voorstellen?
Eh, ja... kon het Nederlandse woord niet zo snel bedenken :@
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  maandag 14 januari 2019 @ 15:06:57 #148
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_184397898
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:58 schreef Iemand91 het volgende:
Crash: Saha B703 at Fath on Jan 14th 2019, landed at wrong airport

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hier de 707 2 weken geleden op Payam Airport; de luchthaven waar het vandaag ook had moeten landen:

[ afbeelding ]
Ook lekker handig, die twee vliegvelden in elkaars verlengde. Op een andere nieuwssite zag ik trouwens meer foto´s, waarbij die 707 nog redelijk intakt was. Maar de cockpit zal wel compleet verdwenen zijn ja. De overlevende is trouwens wel in kritieke toestand afgevoerd las ik daar ook. Weet alleen niet meer welke nieuwsite.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_184398242
aardig stomme fout dan voor een piloot? Neem aan dat ie daar wel vaker is geland.
Dus simpel gezegd gewoon de verkeerde landingsbaan/vliegveld gekozen? :')
RIP
Do what you love, love what you do!
  maandag 14 januari 2019 @ 17:24:01 #150
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184400217
Een woonwijk zóó dicht op een landingsbaan is natuurlijk ook vragen om problemen.
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')