Najaar zijn goede tijden voor vracht, maar dat is wel ongeveer tot kerst. Je moet je bedenken dat heel veel bedrijven dicht zijn met kerst, productie ligt stil, meeste winkels zijn al (flink) bevoorraad voor kerst dus er is een dip. Die dip duurt ook voort in januari, dan ligt het nog steeds redelijk op zijn gat.quote:Op woensdag 26 december 2018 13:26 schreef Sunri5e het volgende:
Apart. Dat had ik eigenlijk niet verwacht.
Nice! Binnenkort vlieg ik weer met de A330-200 van ze.quote:Op donderdag 27 december 2018 13:36 schreef Iemand91 het volgende:
Het lijkt er op dat KLM hun laatste Airbus A330 de hangar in heeft gereden voor de ombouw van de business en economy cabin. De A330-200 PH-AOF is de laatste A330 en nu deze dus word omgebouwd, heeft vanaf 26 december de gehele KLM wide-body vloot full-flat stoelen in business.
Ook zouden rond deze tijd KLM bezig zijn om de 777's en A330's van Wifi te voorzien; alleen brengen technische problemen (A330; de bult/antenne op de romp gaf problemen voor de daar achter gelegen emergency locator transmitter (ELT)) en software certificering (777) vertraging.
In 2016 bracht AF/KLM op twee toestellen (777-300ER's PH-BVD en F-GSQY) Wifi-installaties van Panasonic aan. Sindsdien bleef het stil.
Ondertussen ontvingen hun nieuwe 787's vanuit de fabriek Panasonic Wifi.
Begin november werd PH-BVA voorzien van Gogo Wifi maar deze is dus ook nog niet actief.
De A330's zouden ook Gogo krijgen en bij 2 toestellen zijn ze ook begonnen (PH-AKA en -AKB) maar daarna zijn ze ook - voorlopig - gestopt vanwege die technische problemen.
De maatschappij doet nu een voorzichtige schatting dat in 2019 11-15 777's en 3 A330's van Wifi worden voorzien. Over 2020 doen ze nog geen uitspraken.
Uiteindelijk moet in de gehele vloot (dus ook de Europese vloot met 737's en Embraers) Wifi komen.
twitter:flightradar24 twitterde op maandag 31-12-2018 om 17:06:54 Passengers on flight #NH106 took off in Japan in 2019 and will land in the USA back in 2018.#BackToTheFuture https://t.co/Zg1kefOycY reageer retweet
Zo te zien wel inderdaad!quote:Op dinsdag 1 januari 2019 20:43 schreef Fer het volgende:
We zagen net een A380 over de wijk vliegen, laag. EK149 die om 2000 op Schiphol moest landen. Heeft deze een doorstart gemaakt?
https://www.flightradar24.com/data/flights/ek149#1f0b641aquote:Op dinsdag 1 januari 2019 20:58 schreef Fer het volgende:
Kun je er meer over vinden, of blijft zoiets geheim?
Neehoor, meestal is er wel een reden te vinden. Hij lijkt wat kort op zijn voorganger te zitten, maar het is niet met zekerheid te zeggen dat dat ook de oorzaak van de doorstart is geweest.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 20:58 schreef Fer het volgende:
Kun je er meer over vinden, of blijft zoiets geheim?
Waar luister je het na?quote:Op dinsdag 1 januari 2019 21:15 schreef Drekkoning het volgende:
Heb het even nageluisterd, ze geven zelf aan een doorstart gemaakt te hebben na een 'bounced landing'.
Zal een flinke stuiter geweest zijn waarschijnlijk
Ja, flinke windstoten nu, dus misschien een duwtje in de rug gehad.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 21:15 schreef Drekkoning het volgende:
Heb het even nageluisterd, ze geven zelf aan een doorstart gemaakt te hebben na een 'bounced landing'.
Zal een flinke stuiter geweest zijn waarschijnlijk
https://www.liveatc.net/quote:
Ah, cool, wist niet dat dat daar kon.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 21:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
https://www.liveatc.net/
Hier op 26:32 checkt die vlucht weer in bij de approachcontroller na de go around en geeft de reden van zijn go around: http://archive-server.liv(...)an-01-2019-1900Z.mp3 (bestand even downloaden en in eigen player afspelen).
twitter:mpkelleydotcom twitterde op woensdag 02-01-2019 om 17:11:57 A temporally-expanded view of one of the busiest airports in the world, HKG. Every departure over the course of a January day in 2018, taken from Lantau Island @hkairport https://t.co/byM0SoHIac reageer retweet
De eerste vlucht is onderweg; KL613 uitgevoerd door PH-BFN: https://www.flightradar24.com/KLM613/1f1821e7quote:Op vrijdag 15 juni 2018 16:24 schreef Iemand91 het volgende:
KLM gaat met de Boeing 747 naar Las Vegas....nou ja; een paar keer....
Air France, KLM and Delta – 17 special flights to Las Vegas for the Consumer Electronic Show 2019
De KLM 747 is naar mijn weten alleen in Las Vegas geweest voor uitwijkingen; zoals op de foto hierboven waar het onderweg naar Los Angeles een tankstop moest maken.
Verkapte "kijk mij eens stoer naar Las Vegas gaan" postquote:Op zondag 6 januari 2019 20:17 schreef Viezze het volgende:
Ik vlieg in juni terug vanaf Las Vegas naar Schiphol met KLM. Eerste keer 787 voor mij, ben heel benieuwd
Ik heb ervaring met de 787 economy. Wat wil je weten?quote:Op zondag 6 januari 2019 21:22 schreef Viezze het volgende:
Haha Ik ga drie weken naar de westkust, vliegen op LA maar dit goedkoper voor terug. Eindigen in Las Vegas.
Iemand ervaring met economy comfort in de 787? Kunnen het kopen met Miles, maar kan die Miles ook nog prima een keer met diezelfde Miles een vluchtje binnen Europa doen.
Vanuit Las Vegas is wel een nachtvluchten, dus misschien de moeite waard
Ik ben met de dreamliner vanuit New York teruggevlogen, economy comfort. Ik vond de breedte van de stoelen tegenvallen je zit dichter op je buurman dan in de 777. Stoelen zitten prima verder en beenruimte ook.quote:Op zondag 6 januari 2019 21:22 schreef Viezze het volgende:
Haha Ik ga drie weken naar de westkust, vliegen op LA maar dit goedkoper voor terug. Eindigen in Las Vegas.
Iemand ervaring met economy comfort in de 787? Kunnen het kopen met Miles, maar kan die Miles ook nog prima een keer met diezelfde Miles een vluchtje binnen Europa doen.
Vanuit Las Vegas is wel een nachtvluchten, dus misschien de moeite waard
Wacht even hoor... krapper dan de 777 3-4-3 stoelen van KLeM??? Dat kan toch gewoon niet meer?quote:Op zondag 6 januari 2019 22:13 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ik ben met de dreamliner vanuit New York teruggevlogen, economy comfort. Ik vond de breedte van de stoelen tegenvallen je zit dichter op je buurman dan in de 777. Stoelen zitten prima verder en beenruimte ook.
Vooral op schouderhoogte vond ik het krapper dan op de heenweg in de 777, beide keren economy comfort en in een 3 zitter. De stilte is wel fijn maar aan de andere kant heb ik nooit echt last van die ruis.quote:Op zondag 6 januari 2019 22:35 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wacht even hoor... krapper dan de 777 3-4-3 stoelen van KLeM??? Dat kan toch gewoon niet meer?
Dan zou ik eens met de 787 of 767 van Tui vliegen. Dan weet je wat pas krap is.quote:Op zondag 6 januari 2019 22:35 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wacht even hoor... krapper dan de 777 3-4-3 stoelen van KLeM??? Dat kan toch gewoon niet meer?
Of het de moeite waard is om Economy Comfort upgrade te nemen. Heb een keer eerder comfort gevlogen in 777, was benieuwd hoe het in de 787 is.quote:Op zondag 6 januari 2019 21:40 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik heb ervaring met de 787 economy. Wat wil je weten?
Thanks Misschien moeten we het maar gewoon doen, al is het maar omdat het een nachtvlucht is en dan helpt (bij mij) elk stukje comfort om beter te slapen.quote:Op zondag 6 januari 2019 22:13 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ik ben met de dreamliner vanuit New York teruggevlogen, economy comfort. Ik vond de breedte van de stoelen tegenvallen je zit dichter op je buurman dan in de 777. Stoelen zitten prima verder en beenruimte ook.
Het ligt er een beetje aan hoe breed je schouders en hoe lang je benen zijn wat je er van gaat vinden.quote:Op zondag 6 januari 2019 21:22 schreef Viezze het volgende:
Haha Ik ga drie weken naar de westkust, vliegen op LA maar dit goedkoper voor terug. Eindigen in Las Vegas.
Iemand ervaring met economy comfort in de 787? Kunnen het kopen met Miles, maar kan die Miles ook nog prima een keer met diezelfde Miles een vluchtje binnen Europa doen.
Vanuit Las Vegas is wel een nachtvluchten, dus misschien de moeite waard
quote:Minister-president Rutte ontvangt op woensdag 9 januari 2019 in Rotterdam minister-president Abe van Japan.
Tijdens de ontmoeting spreken minister-president Rutte en minister-president Abe elkaar onderling en in een breder delegatieoverleg, waarbij ook minister Schouten van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, minister De Jonge van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en staatssecretaris Van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat aansluiten.
In aanloop naar de G20 onder Japans voorzitterschap in 2019 zal onder meer worden gesproken over samenwerking op het gebied van handel, klimaatadaptatie, vergrijzing en digitalisering. Ook zal aandacht worden besteed aan onderwerpen zoals Brexit, het handelsverdrag tussen de EU en Japan en ontwikkelingen in de regio.
De ontmoeting wordt afgesloten met een diner.
Ofwel de gate rechtsvoor op deze foto (waar de KLM 747 staat).quote:SCHIPHOL - Luchthaven Schiphol schept meer ruimte voor de Airbus A380. Op dit moment kunnen er twee van die superjumbo’s tegelijk worden afgehandeld, maar eind januari komt er een derde gate bij waar het grote toestel kan aanmeren.
De A380 krijgt straks een plekje aan gate E24, op de kop van de E-pier. Na een verbouwing van een jaar is de wachtruimte voor passagiers vergroot, werden het platform en de taxibaan bij de gate aangepast en kwam er een extra aviobrug om het in- en uitstappen te faciliteren.
Op dit moment vliegt Emirates twee keer per dag met de Airbus A380 naar Schiphol. Afgelopen zomer zorgde China Southern Airlines voor een derde A380-vlucht.
Gates G9 en E18 waren al geschikt voor de A380, die meer dan vijfhonderd passagiers mee kan nemen.
Lijkt vandaag definitief geworden; Joon wordt weer opgenomen door Air France:quote:Op donderdag 29 november 2018 21:36 schreef Sunri5e het volgende:
Joon stopt er na een jaar alweer mee.
quote:Luchtvaartmaatschappij Level gaat later dit jaar een basis openen op Schiphol. De prijsvechter, die onderdeel is van het Britse IAG, mikt vanaf de Nederlandse luchthaven naar verluidt op vluchten binnen Europa. Het zou de tweede zogeheten short-haul hub van Level binnen Europa zijn na de luchthaven van Wenen.
Straks op BBC2: Disclosure: The Lockerbie Legacy (00:15 - 01:15 uur)quote:Op vrijdag 21 december 2018 20:02 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag 30 jaar geleden; 21 december 1988 vloog de Antonov An-225 Mriya haar eerste vlucht:
Echter kennen we deze datum hier niet van.
Dezelfde dag ontplofte om 19:02 uur en 50 seconden Pan Am vlucht 103 boven de Schotse plaats Lockerbie.
Op moment van posten van dit bericht dus exact 30 jaar geleden.
Alle 259 inzittenden overleefden - uiteindelijk - de ramp niet, evenals 11 inwoners allen wonend aan Sherwood Cresent, Lockerbie.
Deze aflevering werd op 13 december 2018 voor het eerst uitgezonden.quote:Three decades on from the UK's worst terrorist atrocity, residents of Lockerbie reveal untold stories of how they have been affected by the downing of Pan Am flight 103. Piecing together rare archive with personal testimony of those who were there on the night and in the months after, the film charts how the quiet Dumfriesshire market town has been forever changed.
quote:A Saha Airlines Boeing 707-300 freighter, registration EP-CPP performing a freight flight from Bishkek (Kyrgyzstan) to Karaj (Iran) with 16 crew and a cargo of meat, was on approach to Karaj's Payam Airport's runway 30 (length 3660 meters/12,000 feet) when the crew descended towards and landed on Fath's airport 31L (length 1000 meters/3300 feet), overran the runway, broke through an airport perimeter wall, crashed into houses past the end of the runway and burst into flames at about 08:30L (03:00Z). So far one survivor (the flight engineer) and 16 bodies have been recovered. A number of houses were damaged.
Emergency services reported 16 bodies (15 male, 1 female) have been recovered so far. One survivor was taken to a hospital.
Iran's Air Force confirmed the aircraft belonged to Saha Airlines. The only survivor recovered so far was the flight engineer on board of the aircraft.
Eh, ja... kon het Nederlandse woord niet zo snel bedenkenquote:Op maandag 14 januari 2019 11:32 schreef J.B. het volgende:
Is een power plug gewoon een stopcontact of wat moet ik me daarbij voorstellen?
Ook lekker handig, die twee vliegvelden in elkaars verlengde. Op een andere nieuwssite zag ik trouwens meer foto´s, waarbij die 707 nog redelijk intakt was. Maar de cockpit zal wel compleet verdwenen zijn ja. De overlevende is trouwens wel in kritieke toestand afgevoerd las ik daar ook. Weet alleen niet meer welke nieuwsite.quote:Op maandag 14 januari 2019 11:58 schreef Iemand91 het volgende:
Crash: Saha B703 at Fath on Jan 14th 2019, landed at wrong airport
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier de 707 2 weken geleden op Payam Airport; de luchthaven waar het vandaag ook had moeten landen:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |