abonnement Unibet Coolblue
pi_184400310
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:24 schreef FredvZ het volgende:
Een woonwijk zóó dicht op een landingsbaan is natuurlijk ook vragen om problemen.
Waar maar toch zelfs op AMS zit het er niet heel ver vanaf.
Goed bedoel niet zo dichtbij als wat er daar is. Maar het scheelt niet heel veel.

En zijn eerder ongelukken zo gebeurt. (ja ben fan van Aircraft investigation) :)
Do what you love, love what you do!
pi_184402297
quote:
12s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:28 schreef kree het volgende:
Maar het scheelt niet heel veel.

Jawel, scheelt echt heel veel. Pak Google Maps er maar eens bij.
pi_184415652


Het *lijkt* erop dat na net geen 55 jaar gisteren de allerlaatste passagiersvlucht heeft plaats gevonden met de Boeing 727.

Iran Aseman Airlines, de laatste maatschappij die nog passagiers vervoerde met de 727, vloog de laatst overgebleven toestel EP-ASB zondag van Yazd naar Teheran.
Dit specifieke toestel vloog op 27 maart 1980 voor het eerst en vloog voor Air France voordat het naar de Iraanse maatschappij ging.

Of het écht de allerlaatste passagiersvlucht was blijft zoals altijd onzeker; het toestel moest zondagavond plotseling nog een extra vlucht maken (na de geplande laatste vlucht) en mogelijk brengt de maatschappij het toestel later weer in service.
Maar vooralsnog lijkt zondag 13 januari 2019 de dag te zijn geweest met de laatste 727 passagiersvlucht; eens het meest

Toen de productie van de 727 in 1984 stopte waren er 1932 stuks gebouwd; destijds de meest geproduceerde straalvliegtuig ooit; totdat de 737 dit record begin jaren '90 verbrak.

Vandaag de dag vliegen er nog steeds wereldwijd 727's rond; allemaal vracht, VIP of overheidstoestellen.


Roll-out van de eerste Boeing 727 op 27 november 1962.
pi_184418375
We weten allemaal dat de nieuwe General Electric GE9X (voor de Boeing 777-8/-9) groot is; maar ik denk dat tot nu toe deze foto het nog wel het beste weergeeft hoe groot. :P

747CaptGrumpy twitterde op zaterdag 29-12-2018 om 13:37:24 The massive #GE9X mounted on @GEAviation ‘s 747 test bed. Not much clearance! https://t.co/rkuvpgDoyc reageer retweet
pi_184418429
Holy moly :o
pi_184418479
quote:
15s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:15 schreef Piles het volgende:

[..]

Jawel, scheelt echt heel veel. Pak Google Maps er maar eens bij.
had ik al gedaan :) het is niet met elke runway trouwens. Maargoed er zitten snelwegen tussen enzo en verhogingen dus. Maar qua afstand valt het toch echt wel mee?
Do what you love, love what you do!
pi_184418634
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:01 schreef kree het volgende:

[..]

had ik al gedaan :) het is niet met elke runway trouwens. Maargoed er zitten snelwegen tussen enzo en verhogingen dus. Maar qua afstand valt het toch echt wel mee?
Als je puur naar woonwijken in het verlengde van de runways kijkt, zit je op Schiphol overal op honderden meters afstand als ik zo inschat. Dat is nogal anders dan die in Iran, waar de baan letterlijk tegen de woonwijk aan ligt.
pi_184418655
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:11 schreef Piles het volgende:

[..]

Als je puur naar woonwijken in het verlengde van de runways kijkt, zit je op Schiphol overal op honderden meters afstand als ik zo inschat. Dat is nogal anders dan die in Iran, waar de baan letterlijk tegen de woonwijk aan ligt.



Do what you love, love what you do!
pi_184418680
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:11 schreef Piles het volgende:

[..]

Als je puur naar woonwijken in het verlengde van de runways kijkt, zit je op Schiphol overal op honderden meters afstand als ik zo inschat. Dat is nogal anders dan die in Iran, waar de baan letterlijk tegen de woonwijk aan ligt.
klopt dat is wel waar, maar een km is niet heel ver met een vliegtuig die 300km/h gaat?

Maargoed het is inderdaad niet zo lomp als daar dat ben ik wel met je eens :)
Do what you love, love what you do!
pi_184427195
Sint Maarten, eat your heart out. :P



(De luchthaven zal hier vast bekend zijn; Skiathos)
pi_184444258
Etihad Airways Flies the World's First Flight Using Fuel Made in the UAE from Plants Grown in Saltwater by Khalifa University

Gisteren uitgevoerd als vlucht 77 en 78 tussen Abu Dhabi en Amsterdam.



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 16-01-2019 22:58:12 ]
pi_184464547
De versaaiing van de luchtvaart dendert door; Aer Lingus heeft vandaag hun huisstijl gepresenteerd en sluit zich aan op de fantasieloze trend van Eurowhite liveries.
Ik weet waarom het dit geworden is (wat hier onder staat is grote onzin) maar dit in combinatie met de huidige vlootontwikkeling in de luchtvaartwereld :'(



De eerste toestellen zijn een A330-300 (EI-EDY) en een A320 (EI-CVA)




Dit was hun huidige livery:

pi_184466194
Zijn dit de overgespoten QR-kisten?

En wat bedoel je met 'je weet waarom'? Makkelijker te verpatsen als de lease eindigt als de kist al grotendeels wit is? Of gaan ze in oneworld livery binnenkort? :P
Jack does it in real time...
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 18 januari 2019 @ 00:22:16 #164
39237 crew  H_T
2733
pi_184466237
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 00:17 schreef DeeBee het volgende:
Zijn dit de overgespoten QR-kisten?

En wat bedoel je met 'je weet waarom'? Makkelijker te verpatsen als de lease eindigt als de kist al grotendeels wit is? Of gaan ze in oneworld livery binnenkort? :P
Wit is goedkoper op lange termijn
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_184466281
Wit is nog steeds verf? Dat geloof ik niet direct...

Zou wel vet zijn als iemand weer eens een AA old-school livery zou doen, al is dat met die plastic kisten tegenwoordig niet echt mooi. Vind dit maar matig, net als die Lufthansa flopshow.
Jack does it in real time...
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 18 januari 2019 @ 00:32:53 #166
39237 crew  H_T
2733
pi_184466355
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_184535866
Een paar dagen geleden was het al uitgelekt, maar vandaag officieel; British Airways gaat een aantal toestellen voorzien van oude liveries ter viering van hun 100 jarig bestaan.
De eerste is een 747-400 (G-BYGC) die in Dublin de oude British Overseas Airways Corporation (BOAC) livery krijgt; dit toestel zal op 18 februari op London Heathrow landen.



Dus misschien kunnen we ook nog deze liveries op toestellen verwachten:



  maandag 21 januari 2019 @ 20:35:18 #168
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184539966
Valt te hopen dat ze alleen de livery overnemen van die Comet :+
So we just called him Fred
pi_184595513
https://www.wsj.com/artic(...)gian-air-11548344442

IAG neemt Norwegian definitief niet over.
Norwegian :W
  vrijdag 25 januari 2019 @ 10:10:58 #170
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_184608550
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:00 schreef JanPawelII het volgende:
https://www.wsj.com/artic(...)gian-air-11548344442

IAG neemt Norwegian definitief niet over.
Norwegian :W
Die Norwegian is enorm aan het uitbreiden hier aan Zuid-Amerikaanse kant. Maar ik kan maar beter geen vluchten bij ze boeken begrijp ik?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 14:27:36 #171
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184613270
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:00 schreef JanPawelII het volgende:
https://www.wsj.com/artic(...)gian-air-11548344442

IAG neemt Norwegian definitief niet over.
Norwegian :W
Ik denk niet dat in zo'n vaart zal lopen, ik verwacht eerder dat ze hun longhaul activiteiten staken
So we just called him Fred
  zaterdag 26 januari 2019 @ 07:17:51 #172
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_184627465
ARC Endurance is gisteren de 25E om 16:02 LT aangekomen in de haven van Zeebrugge.

1 CAB zal via Chievres als tech-stop richting Ansbach en Illesheim gaan.
Volgens de NOTAM is het veld zondagmiddag al open. Grote transit wordt echter dinsdag verwacht.

4 CAB zal teruggaan naar CONUS. Mogeliijk gaat dat via EHEH en Rotterdam haven.
Volgens een officieel persbericht van de USAr zal echter 1 CAB via Bremerhaven teruggaan.
Hoewel een gedeelte in het zuiden van Europa staat en Thessaloniki ook genoemd wordt.
Endurance wordt 7 maart in de haven van RTM verwacht. 23 maart terug te Corpus Christi.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 26 januari 2019 @ 07:24:15 #173
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_184627470
CAB? CONUS?
  zaterdag 26 januari 2019 @ 11:06:09 #174
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_184629392
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 07:24 schreef Pino112 het volgende:
CAB? CONUS?
PluģgieOD
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 11:14:50 #175
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_184629496
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 07:24 schreef Pino112 het volgende:
CAB? CONUS?
Er gaan weer een zooitje helicopters per boot terug naar Crazytown, USA.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 11:31:48 #176
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184629712
So we just called him Fred
pi_184632926
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 07:24 schreef Pino112 het volgende:
CAB? CONUS?
Conus is een millitaire term voor continental United States
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_184643134
Meer info over de verplaatsing van de - nu - Corendon 747:
quote:
Het gaat nu echt gebeuren! Onze Boeing 747 gaat zijn laatste reis maken van Schiphol Airport naar de tuin van het Corendon Village Hotel Amsterdam.

Wat gaat er gebeuren en wanneer?
Startschot: dinsdag 5 februari 22.00 uur – woensdag 6 februari 07.00 uur

Op dinsdag 5 februari rijdt het toestel om 22.00 uur op een gigantische zelfrijdende trailer van transportgigant Mammoet uit de hangar om via de Zwanenburgbaan Schiphol te verlaten. Het voertuig steekt rond middernacht de Tweeduizend El over en gaat stapvoets richting de Sloterweg, waar het toestel twee dagen blijft staan om de Mammoet-medewerkers de gelegenheid te geven de gebruikte rijplaten over te brengen voor de tweede etappe.

Oversteek A9: vrijdag 8 februari 00.00 uur – zaterdag 9 februari 05.00 uur
In de nacht van vrijdag 8 op zaterdag 9 februari vindt het meest spectaculaire gedeelte van het transport plaats. Rond middernacht steekt de Boeing majestueus de A9 over. Het verkeer richting Haarlem ligt dan al even stil, het verkeer vanuit Haarlem richting Schiphol wordt gedurende de imposante overtocht tot staan gebracht. Daarna vervolgt het toestel met een slakkengangetje de route richting het Corendon Village Hotel. Het toestel brengt de laatste nacht in den vreemde door aan de Schipholweg, pal tegenover de uiteindelijke eindbestemming.

Zaterdag 9 februari overdag (12.00-17.00 uur)
Om op de hoogte te blijven het transport, is er in het Corendon Village Hotel een unieke control room. Deze ruimte is de gehele dag open voor livestreams en informatie over Corendon Mission 747. Alleen bezoekers met een toegangsticket zijn welkom in de control room.

Schipholweg en de eindbestemming: zaterdag 9 februari 00.00 uur – zondag 10 februari 04.00 uur
In de nacht van zaterdag op zondag steekt het toestel tenslotte de Schipholweg over om na 57 parkeerbewegingen definitief in de tuin van Corendon Village Hotel Amsterdam plaats te nemen.
Verder:
quote:
BEZOEKERS
Tijdens het transport zijn langs de route drie spottersplekken ingericht waar spotters, liefhebbers en media het vliegtuig van redelijke afstand kunnen volgen. Deze plekken zijn uitsluitend bestemd voor personen die een toegangsticket hebben. Verder zijn alleen bezoekers met een toegangsticket welkom in de control room in het hotel.

Wil jij kans maken op een toegangsticket voor Corendon Mission 747? Meld je dan vóór 31 januari 12.00 uur aan!

LET OP: deze aanmelding is geen garantie voor een toegangsbewijs. Op 2 februari ontvang je uitsluitsel over jouw aanmelding. Voor alle liefhebbers geldt dat het transport ook thuis te volgen zal zijn via een livestream, waar elke beweging van het vliegtuig met drie camera’s wordt gevolgd en haarfijn in beeld wordt gebracht.
https://www.corendonhotels.com/corendonmission747/


190122 PH-BFB B744 KLM (Corendon livery) by mzunguwamap, on Flickr
pi_184671562
China Eastern Airlines vervangt per 31 maart de A330-200 door een A350-900 op hun route Shanghai - Amsterdam.
De A330-200 beschikt over 30 business en 204 economy stoelen; de A350-900 over 4 first, 36 business, 32 premium economy en 216 economy stoelen.
Daarmee voegt de maatschappij zich bij de zeer selecte groep van airlines die First Class aanbieden op routes naar Amsterdam. Momenteel vliegen alleen Emirates en Korean Air de klas aan.
Al bevinden de 4 first class stoelen zich wel in business cabine.




Hiermee wordt de maatschappij na Singapore Airlines, China Airlines, Delta Airlines en Cathay Pacific
(met de A350-1000) de 5e maatschappij die de A350 inzet op Amsterdam.
Per 1 april vervangt China Airlines hun A350-900 door de Boeing 777-300ER; ruim 2 jaar nadat de maatschappij de A340-300 verving door de A350.

[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 28-01-2019 17:45:19 ]
pi_184701561
Iemand interesse in deze stickers, voor gratis
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 31 januari 2019 @ 10:41:21 #181
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184727151
Het gaat de SLM weer eens niet voor de wind:
Problemen met enige A340 hoofdpijndossier voor Surinam Airways

Zou de laatste planmatige A340 op Schiphol dan zomaar met stille trom vertrokken zijn?
So we just called him Fred
pi_184730305
De eerste A330 van KLM heeft in Rome ook de dolphin livery gekregen.
De A330-200 PH-AOM Piazza San Marco - Venezia is de afgelopen dagen in Rome in de nieuwe kleuren gespoten en komt naar verwachting vanavond om 17:55 terug op Schiphol.


https://www.instagram.com/p/BtSnsgFhy68/

EDIT: en onderweg: https://www.flightradar24.com/KLM9872/1f5aa129

[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 31-01-2019 16:16:37 ]
pi_184736431
Overigens:
quote:
Uiteindelijk krijgen alle toestellen die niet binnen een paar jaar uitgefaseerd worden het nieuwe kleurenschema, zo heeft KLM Luchtvaartnieuws onlangs verzekerd. Dat geldt ook voor de Boeing 777-200ER’s.
https://www.luchtvaartnie(...)-nieuw-kleurenschema

PH-CKB heeft in Jakarta ook de dolphin livery gekregen (-CKC is nu de enige 747-freighter met oude livery) maar daar hebben ze wat aanpassingen gemaakt:


https://www.instagram.com/p/BtP309mFApH/

Het verschil met de eerste gespoten -CKA:


En tussen 15 juli en 30 september komt China Southern Airlines weer met de A380 naar Amsterdam op de route
Bejing - Amsterdam.
In de zomer van 2015, 2016 en 2018 kwam de Chinese A380 ook deze kant op.

B-6138 by Tyno Photography, on Flickr
pi_184767740
Aansluitend op hierboven: de PH-CKB is onderweg als MP9162 van Jakarta naar Amsterdam en vliegt nu boven India. Verwachte landing aan het begin van de avond.
pi_184790823
Ik lees op tweakers een intressante discussie, daar wordt gesteld dat Iberia haar landingsrechten kan verliezen omdat ze onderdeel is van IAG.

Klopt dit wel? Immers Iberia is gevestigd in spanje. Easyjet bijvoorbeeld heeft een dochter opgericht in oostenrijk om de toegang tot de eu veilig te stellen, vallen die dan ook buiten de boot?
speak only if it improves the silence.
pi_184791037
Waar zouden ze rechten precies verliezen? En Aer Lingus & Vueling dan ook?

Wat ik weet is dat luchtvaart hoog op de agenda staat bij de Brexit onderhandelingen. Aangezien IAG Brits is, weet ik vrij zeker dat de Britten dit soort dingenwillen voorkomen.
pi_184791133
Landingsrechten gaan toch op AOC? Waar Iberia heen kan heeft weinig tot niks met IAG te maken lijkt mij, hoogstens dat de huidige structuur en het onderdeel zijn van een Brits bedrijf de bedrijfsvoering lastiger maakt (maar niet de bestemmingen en rechten zelf beinvloedt).
Jack does it in real time...
  zondag 3 februari 2019 @ 12:36:42 #189
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_184791173
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 12:11 schreef TjjWester het volgende:
Ik lees op tweakers een intressante discussie, daar wordt gesteld dat Iberia haar landingsrechten kan verliezen omdat ze onderdeel is van IAG.

Klopt dit wel? Immers Iberia is gevestigd in spanje. Easyjet bijvoorbeeld heeft een dochter opgericht in oostenrijk om de toegang tot de eu veilig te stellen, vallen die dan ook buiten de boot?
Wordt toch genoemd daar? De aandelen van IAG moeten voor meer dan 50% in de EU zitten, maar dat is na de brexit niet meer het geval. Dan houdt het op voor de EU-airlines die onder IAG vallen.

Daarom zijn ze nu druk daarmee bezig en vindt vooral Spanje dat de regels niet zo strak nageleefd hoeven te worden.

Ryanair en easyJet zijn ook bezig om aandelen in de EU onder te brengen.

[ Bericht 4% gewijzigd door OEM op 03-02-2019 12:49:12 ]
pi_184791198
Tenzij de rechten over worden genomen. Laatste berichten die ik heb gehoord is dat dit zal gaan gelden voor bestaande vluchten, maar nieuwe vluchten zullen moeilijker worden.
pi_184791386
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 12:36 schreef OEM het volgende:

[..]

Wordt toch genoemd daar? De aandelen van IAG moeten voor meer dan 50% in de EU zitten, maar dat is na de brexit niet meer het geval. Dan houdt het op voor de EU-airlines die onder IAG vallen.

Daarom zijn ze nu druk daarmee bezig en vindt vooral Spanje dat de regels niet zo strak nageleefd hoeven te worden.

Ryanair en easyJet zijn ook bezig om aandelen in de EU onder te brengen.
Easyjet kan als beurgenoteerd bedrijf nooit regelen dat 51% van de aandelen gegarandeerd gehouden worden binnen de E.U, de enige manier is een idioot grote buyout en de aandelen onderbrengen in een stichting. Dus kennelijk halen ze een truc uit met de aandelen van easyjet europe.

Ryanair is gevestigd in dublin die hebben daar geen last van.
speak only if it improves the silence.
  zondag 3 februari 2019 @ 13:01:32 #192
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_184791489
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 12:53 schreef TjjWester het volgende:
Ryanair is gevestigd in dublin die hebben daar geen last van.
Ryanair moet ook aantonen dat er een meerderheidsbelang in de EU zit. Dat is nu eenmaal een van de eisen van een AOC in de EU.
pi_184791554
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:01 schreef OEM het volgende:

[..]

Ryanair moet ook aantonen dat er een meerderheidsbelang in de EU zit. Dat is nu eenmaal een van de eisen van een AOC in de EU.
Ja dat moet elke AOC in de E.U maar ze hebben niet speciaal last van de brexit(omdat ze buiten het vk zit) zoals IAG dat heeft.

Daarnaast heeft ryanair een holding die ook in dublin is gevestigd.
speak only if it improves the silence.
  zondag 3 februari 2019 @ 13:10:30 #194
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_184791617
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:06 schreef TjjWester het volgende:
Ja dat moet elke AOC in de E.U maar ze hebben niet speciaal last van de brexit(omdat ze buiten het vk zit) zoals IAG dat heeft.
Alle UK-aandelen van Ryanair tellen nu mee als EU-aandeel, na de brexit niet meer...
quote:
https://investor.ryanair.com/brexit/

EU law requires Ryanair to be majority owned and controlled by EU nationals. In the event of a hard (or no-deal) Brexit, our UK shareholders may become non-EU nationals, and this may result in Ryanair (for a temporary period) being majority non-EU owned and controlled, our EU airline licence might be at risk.
pi_184791664
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:10 schreef OEM het volgende:

[..]

Alle UK-aandelen van Ryanair tellen nu mee als EU-aandeel, na de brexit niet meer...

[..]

Dat heeft ryanair toch willen oplossen door die hele holding structuur op te tuigen?
speak only if it improves the silence.
  zondag 3 februari 2019 @ 13:17:34 #196
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_184791753
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:13 schreef TjjWester het volgende:
Dat heeft ryanair toch willen oplossen door die hele holding structuur op te tuigen?
Blijkbaar niet. Ryanair is van plan bij een harde brexit het stemrecht van UK-shareholders in te trekken.
pi_184805899
Vliegtuigwrak van voetballer Sala gevonden in Kanaal
quote:
Het wrak van het toestel van de Argentijnse voetballer Emiliano Sala is gevonden in het Kanaal. Een onderzoeker die betrokken was bij de zoektocht naar het vliegtuig heeft dat bekendgemaakt namens de familie.

Volgens de maritiem onderzoeker David Mearns werden de wrakstukken vanochtend gevonden. Verdere details zijn nog niet bekend. De komende dag komen de Britse autoriteiten met een verklaring. De families van Sala en de andere omgekomen inzittende, piloot David Ibbotson, zijn ingelicht.

De Piper Malibu 46 verdween bijna twee weken geleden van de radar toen de 28-jarige voetballer op weg was van Nantes naar zijn nieuwe club in Cardiff. Dagenlang zochten de autoriteiten naar het toestel, maar dat leverde in eerste instantie niets op. Familieleden van de voetballer besloten zelf verder te gaan zoeken. De zoektocht werd geleid door Mearns.

Het is niet duidelijk of de lichamen van Sala en de 59-jarige piloot ook zijn aangetroffen.
  maandag 4 februari 2019 @ 07:44:30 #198
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184809423
’Schiphol op zee is haalbaar’

Eenzijdig verhaal en alleen maar voordelen natuurlijk.
So we just called him Fred
  maandag 4 februari 2019 @ 07:53:58 #199
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_184809492
Op Chievres staan nu 71 helies van 1 CAB.
65 zijn er gisteren overgevlogen vanaf Zeebrugge Port-to-Fort.
Dit nadat ze door mist de geplande operaties niet uit konden voeren afgelopen dagen.
Laatste 14 moeten vandaag over. Waarna alles naar Ansbach en Illesheim doorgaat.

4 CAB is vrijdag begonnen met de transitie.
8 helies staan nu op Eindhoven. Vanmiddag komen er meerdere flights.
Waarna deze doorgaan naar RTM haven. In totaal moet ongeveer de helft van 4 CAB doorkomen.
Rest gaat zoals eerder vermeld via Zuid Europa terug naar CONUS.
ARC Endurance ligt nu in Antwerpen. ETA RTM Botlek 7 maart.
Alle kisten zijn gelezen op constructie nummer.

1 CAB loopt achter. 4 CAB loopt voor.
NOTAM voor Chievres geld tot 6 februari.
NOTAM Zeebrugge 10 februari. Maar gister ging het dus hard.

EHEH 04-02-2019:
sta 15:15 H60 flight R20873
sta 15:25 H60 flight R20943
sta 17:05 H60 flight R20945
  maandag 4 februari 2019 @ 10:30:32 #200
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_184811019
Inbound/arr ETOU atm:
R45467 FLT 5x AH-64E
R3531 FTL 4x AH-64E
R08464 FLT 4x CH-47D with Langen 129.875 for ldg ETOU
R77036 FLT 5 x AH-64E
R20873 FLT UH-60s
R20943 FLT UH-60s

[edit] R08464 is volgens ADS-B direct doorgegaan dus niet op Wiesbaden geland. Nu voorbij Koblenz.
[edit] Chinooks nu ter hoogte van Keulen > EHEH

En nu ga ik zelf buiten spelen :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')