abonnement Unibet Coolblue
pi_185013100
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 08:54 schreef DeeBee het volgende:
Lol, tot zover de fleet discipline van EK ook. Ineens even 330neo, A350 en 787 erin knallen. :') 330neo's passen wel goed bij de geruchten van premium economy bij EK, lekker Europese pauperairlines achterna...
Het is maar zeer de vraag of die 787-10's er gaan komen, zeker met deze order van A330-900neo en A350-900.
Jaren voordat Emirates de 787-10 order plaatste hadden ze al problemen met de 787-10 (motorprestaties)
En ik weet niet wat ik van die laatste zin moet denken aangezien die zichzelf tegenspreekt.
quote:
7s.gif Op donderdag 14 februari 2019 11:39 schreef FredvZ het volgende:
Ik denk dat we nog lang niet af zijn van de tweedeks toestellen.

Point-to-Point is nu hip. Voor nu biedt het in totaal meer capaciteit en maakt het superjumbo's overbodig. De verwachting is nog steeds dat meer mensen gaan vliegen en airports niet direct de mogelijkheid hebben/krijgen om het aantal vliegbewegingen uit te breiden. Dus zal je alsnog met grotere toestellen moeten gaan vliegen.
Dat horen we al jaren maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Wanneer over 2 jaar de laatste A380 de productielijn afrolt is tweedeks wel degelijk voorbij.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 13:56 schreef Samuel24 het volgende:
Serieus gast. Waarom laat je dit soort dingen zien zeg?
Waarom niet?
pi_185013235
Ik chargeer wat betreft EK, maar het is vrij grappig dat een carrier die zich jarenlang als premium heeft gemanifesteerd met 330neo's gaat vliegen (succes met je first suites of business seats daarop...). En premium economy vind ik overduidelijk geen 'premium' iets, het is vooral een excuus van airlines om economy nog verder uit te kleden en business glijdt ook alsmaar verder weg (met veel Europese airlines die de trend leiden, zoals LH).

Airbus is enigszins ongelukkig geweest met de timing van de 380, maar ze hebben wel erg hard misgekleund. Daarnaast is het dus inderdaad onzin dat allerlei airlines zo'n type in de vloot gaan nemen voor dat handjevol slot constrained airports (zoals hier een paar blijven verkondigen).

Daarnaast is de 380 ook gewoon écht vrij matig geweest: vier motoren, zieke bak crew nodig, matige cargo mogelijkheden, geen uitzonderlijke range (EWR-SIN kan er niet mee bijv.) en geen freigther versie... Tsja, geen wonder dat het platform dan geen onverdeeld succes was. Al is het wel jammer, want meer eenheidsworst. -O-
Jack does it in real time...
  donderdag 14 februari 2019 @ 14:56:12 #253
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_185013665
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 14:23 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Waarom niet?
Dit is gewoon vreselijk oom aan te zien. Kan je dan niet gewoon een leuke foto laten zien ofzo? :')
Maar niet heus.....Daaaag.
  Moderator donderdag 14 februari 2019 @ 15:07:20 #254
257132 crew  Awsom
pi_185013877
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 14:56 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Dit is gewoon vreselijk oom aan te zien. Kan je dan niet gewoon een leuke foto laten zien ofzo? :')
pi_185014198
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 14:31 schreef DeeBee het volgende:
Ik chargeer wat betreft EK, maar het is vrij grappig dat een carrier die zich jarenlang als premium heeft gemanifesteerd met 330neo's gaat vliegen (succes met je first suites of business seats daarop...).
Kan best. En het staat natuurlijk nog open hoe Emirates die gaat indelen; misschien komt er niet eens een first class in.
quote:
En premium economy vind ik overduidelijk geen 'premium' iets, het is vooral een excuus van airlines om economy nog verder uit te kleden en business glijdt ook alsmaar verder weg (met veel Europese airlines die de trend leiden, zoals LH).
Airlines merken dat er een 'klas' ontbreekt tussen economy en business.
Reizigers willen net wat meer dan economy maar business en te duur. (zowel merkbaar bij Leisure als zakenvervoer waar business niet meer altijd kan).
Een goede premium economy is dus juist een teken van meer premium aanbod.

En dat economy wordt uitgekleed is niet de 'schuld' van maatschappijen maar van de klant; die kijkt namelijk 99% van de tijd niet verder dan de ticketprijs en daar spelen de maatschappijen op in.
quote:
Al is het wel jammer, want meer eenheidsworst. -O-
Dit.

Ja we zullen de A380 de komende decennia nog genoeg zien, maar toch; het blijft jammer.
Het is de tijd van boring twinjets geworden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 februari 2019 @ 18:12:30 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_185016814
het blijft jammer, maar gezien de prestaties van de huidige en komende series tweemotorige vliegtuigen is het logisch.

Het vliegtuig was zijn tijd misschien wel te ver vooruit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_185024153
Overigens; de laatste A380 klant maakte vandaag haar eerste vlucht met eigen livery in Hamburg:



En de eerst gebouwde A380 vliegt na bijna 1,5 jaar weer en wordt gebruikt voor crew training van ANA.

[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 15-02-2019 00:13:18 ]
pi_185026619
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 18:12 schreef Peterselieman het volgende:
het blijft jammer, maar gezien de prestaties van de huidige en komende series tweemotorige vliegtuigen is het logisch.

Het vliegtuig was zijn tijd misschien wel te ver vooruit.
Ik zou eerder zegge dat het vliegtuig (of het idee erachter) juist te laat kwam. Het idee van hub en spoke wordt steeds minder doordat vliegtuigen steeds meer point to point kunnen vliegen over lange afstanden en tweemotorige toestellen steeds groter en betrouwbaarder worden, zodat etops ook geen issue meer is.
Het enige waar de 380 goed voor is/was is het overrompelen van de concurrentie door voor lage (gesubsidieerde) kosten een enorme hoeveelheid stoelen aan te bieden, zoals emirates vooral deed. Echter ook die is erachter gekomen dat dat geen long term strategy is.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_185036268


Link naar Airliners.net

Waarom was deze unit op Schiphol (13 december 2018)?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_185036999
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 19:26 schreef Hojdhopper het volgende:
[ afbeelding ]

Link naar Airliners.net

Waarom was deze unit op Schiphol (13 december 2018)?
2.gif
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 23:19 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen wordt FC Bayern München ingevlogen met de Lufthansa A350-900 D-AIXJ voor de wedstrijd woensdagavond.
De A350 komt morgen om 12:10 uur aan vanuit München op Schiphol en gaat om 13:10 uur weer terug.

Donderdag komt er weer een A350 om hen weer op te halen.

[ afbeelding ]
  Moderator vrijdag 15 februari 2019 @ 20:22:37 #261
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_185037294
https://nos.nl/artikel/22(...)gint-luchthaven.html

Jacob vd Borne, baas _O_ Reusel Erdappel airport. Baas.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 15 februari 2019 @ 21:09:51 #262
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_185038455
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 20:22 schreef derLudolf het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)gint-luchthaven.html

Jacob vd Borne, baas _O_ Reusel Erdappel airport. Baas.
:D _O_ _O_ _O_ _O_ x10000
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator zaterdag 16 februari 2019 @ 00:15:55 #263
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_185041929
Voor jullie is het luchtvaartkundige deel (ruimte geven aan drones) het interessantste, maar wat deze man doet is sowieso heel interessant.

En, hij doet een investering (in bv een drone) en koopt pas een nieuwe indien het is terugverdiend. Zijn opbrengst per hectare stijgt elk jaar. Hij heeft een enorme bak data, van drones, satellieten en sensoren op z'n machines (bijvoorbeeld biomassa sensoren, IR sensor en opbrengstmeting) daar past hij op aan hoe hij poot en bemest.
Grote bedrijven hebben interesse in z'n data, maar hij wil eigenaar blijven en data met iedereen kunnen delen. Van elke vierkante meter weet ie hoeveel mest er op is gekomen, hoe de bodem er ongeveer uit ziet, hoeveel aardappels er gepoot zijn en hoeveel gerooid.

Sorry voor de offtopic, misschien draaf ik iets door, maar ik vind dat echt gaaf.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_185049050
En KLM's eerste A330-300 (PH-AKB) heeft in Manchester ook de Dolphin livery gekregen:



Bron: https://www.instagram.com/p/Bt8qzsvBjFZ/

Vliegt momenteel terug naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/KLM9872/1f85405f
Vanaf volgende week beginnen ze blijkbaar ook met de 777-200ER's.
pi_185050590
hikokidream twitterde op zaterdag 16-02-2019 om 10:08:15 明け方までに降り積もった雪を巻き上げゆっくりとタキシング。 2/14 https://t.co/CRaVPVQmEi reageer retweet
  zaterdag 16 februari 2019 @ 18:55:45 #266
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185051059
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 14:31 schreef DeeBee het volgende:
Al is het wel jammer, want meer eenheidsworst. -O-
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 15:30 schreef Iemand91 het volgende:

Dit.

Ja we zullen de A380 de komende decennia nog genoeg zien, maar toch; het blijft jammer.
Het is de tijd van boring twinjets geworden.
Pffft, liever eenheidsworst of 'boring twins' dan het lelijkste passagiersvliegtuig dat ooit gebouwd is.

Van de 747 is het inderdaad jammer, maar de 380 kan mij niet snel genoeg verdwijnen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 16 februari 2019 @ 19:49:15 #267
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_185052173
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 18:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]


[..]

Pffft, liever eenheidsworst of 'boring twins' dan het lelijkste passagiersvliegtuig dat ooit gebouwd is.
Gelukkig is de 747SP al een tijdje niet meer in gebruik in Europa :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 19:50:18 #268
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185052202
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 19:49 schreef flipsen het volgende:

[..]

Gelukkig is de 747SP al een tijdje niet meer in gebruik in Europa :P
O ja, die was ook heul lelijk. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185055631
Lelijk of niet de 380 is verreweg het prettigste toestel waar ik de afgelopen jaren in heb gevlogen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_185055758
En weer valt er een maatschappij om:

FLYBMI STAAKT PER DIRECT ALLE VLUCHTEN
quote:
ABERDEEN - Flybmi staakt per direct alle vluchten en vraagt een faillissement aan. De Britse maatschappij zegt in de problemen te zijn gekomen door een combinatie van hoge kosten voor brandstof en emissierechten, de brexit en de malaise op de markt voor regionale vluchten.

Het bedrijf adviseert gedupeerde reizigers om contact op te nemen met hun reisagent of creditcardmaatschappij.

Flybmi voerde met een vloot van zeventien Embraers vluchten uit naar 25 Europese steden, met name van en naar het Verenigd Koninkrijk. Op de bases in het VK, Duitsland, Zweden en Brussel werkten 376 mensen.

De maatschappij bood verschillende lijndiensten aan vanaf Brussels Airport en verhuurde daarnaast een toestel aan Brussels Airlines. Naar Nederland vloog Flybmi niet meer sinds het opheffen van de route tussen Rotterdam en München in 2017.
En hun statement op hun eigen website: https://www.flybmi.com/

Hun vloot bestond uit 3 Embraer ERJ-135's en 14 Embraer ERJ-145's.
De laatste lijnvlucht was BM1846 uitgevoerd door de ERJ-145 G-RJXC van München naar Bristol; die daar landde om 16:47 uur lokale tijd; ruim 4 uur geleden.
Daarna nog een drietal vluchten vanuit München (2) en Karlstad (1) maar gezien hun vluchtnummer waren dat positioneringsvluchten...

  zondag 17 februari 2019 @ 14:38:54 #271
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185064420
Nauwelijks nog nieuws te noemen, maar Lion Air kwam weer eens een stukje baan tekort:
https://www.nu.nl/263904/(...)an-in-indonesie.html
So we just called him Fred
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 februari 2019 @ 15:09:08 #272
39237 crew  H_T
2733
pi_185064875
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 19:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

O ja, die was ook heul lelijk. :)
Leuk juist :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_185064957
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 22:00 schreef Iemand91 het volgende:
En weer valt er een maatschappij om:

FLYBMI STAAKT PER DIRECT ALLE VLUCHTEN

[..]

En hun statement op hun eigen website: https://www.flybmi.com/

Hun vloot bestond uit 3 Embraer ERJ-135's en 14 Embraer ERJ-145's.
De laatste lijnvlucht was BM1846 uitgevoerd door de ERJ-145 G-RJXC van München naar Bristol; die daar landde om 16:47 uur lokale tijd; ruim 4 uur geleden.
Daarna nog een drietal vluchten vanuit München (2) en Karlstad (1) maar gezien hun vluchtnummer waren dat positioneringsvluchten...

[ afbeelding ]
Ik had al een vermoeden dat ze het moeilijk zouden krijgen. Volgens mij hadden ze geen vergunning aangevraagd op het vaste land van Europa, terwijl ze hier wel de nodige vluchten uitvoerden. Dat zouden ze op basis van de tijdelijke vluchtvergunningen na een harde Brexit niet meer mogen.

Ik heb nog een keer met ze gevlogen in 2016 en bewaar goede herinneringen aan de ERJ-145.
pi_185071767
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 20:08 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Haha oké voor ik die vraag stelde heb ik serieus wel in dit topic terug gescrold. Maar natuurlijk maar tot 13 december en niet tot 10. :P

Thanks
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_185074720
Airbus is begonnen met de final assembly van de eerste A350-900 voor Japan Airlines.
Het is de eerste A350 voor een Japanse maatschappij en tevens de allereerste nieuwe Airbus voor Japan Airlines ooit.

In het verleden heeft JAL wel met een aantal A300-600R's gevlogen, maar die waren overgenomen van Japan Air System; destijds Japan's 3e maatschappij die in 2002 met JAL fuseerde.






abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')