abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 26 november 2018 @ 18:07:17 #26
408813 crew  trein2000
pi_183384998
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
14s.gif Op maandag 26 november 2018 18:01 schreef Monopoly het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)-europees-leger.html

[..]

De vice premier is duidelijk. Dit kabinet kraakt. Na de 1e kamerverkiezingen waarin de coalitie een tik op loopt, zal het mij niets verbazen als dit kabinet gaat vallen.
Dit komt van de speld toch? Wat een dom figuur die Ollongren
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183385470
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 18:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dit komt van de speld toch? Wat een dom figuur die Ollongren
Wat is precies 'dom' aan haar uitspraken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183385930
quote:

[..]

De vice premier is duidelijk. Dit kabinet kraakt. Na de 1e kamerverkiezingen waarin de coalitie een tik op loopt, zal het mij niets verbazen als dit kabinet gaat vallen.
De wens lijkt wel de vader van de gedachte te zijn hier.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_183386466
quote:

[..]

Lijkt me vooral wensdenken. Ollongren heeft die ambitie en mag dat hebben, maar op korte termijn zal hierover geen harde beslissing genomen moeten worden. Er zijn onderling wel wat meer meningsverschillen op te merken.
Op woensdag 7 februari 2018 11:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd de denkbeelden van die Taylor best meevallen.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 26 november 2018 @ 19:21:58 #30
408813 crew  trein2000
pi_183386565
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 18:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is precies 'dom' aan haar uitspraken?
Dat het kabinet met een mond hoort te spreken. Ze gaat rechtstreeks tegen de kabinetslijn in.
  maandag 26 november 2018 @ 19:43:07 #31
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_183387068
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 19:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat het kabinet met een mond hoort te spreken. Ze gaat rechtstreeks tegen de kabinetslijn in.
Tegen een Europees leger zijn is kabinetslijn?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_183387089
quote:

[..]

Rutte's uitspraak is toch veel dommer. Dat Europa zichzelf niet kan verdedigen?
https://nl.wikipedia.org/(...)r_militaire_uitgaven
Als je dat kijkt geeft Europa gezamelijk véél meer uit dan landen als China en Rusland. Natuurlijk die cijfers zullen niet helemaal kloppen maar een land met een paupereconomie als Rusland kan natuurlijk niet bepaald de concurrentie aan met Europa. Okay Amerika staat flink erboven maar zoveel geld weggooien moet je toch helemaal niet willen?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 26 november 2018 @ 19:44:52 #33
408813 crew  trein2000
pi_183387129
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 19:43 schreef richolio het volgende:

[..]

Tegen een Europees leger zijn is kabinetslijn?
Ja
pi_183387255
quote:

[..]

Ze noemt een Europees Leger een stip aan de horizon. Nergens pleit ze voor oprichting van een continentale strijdmacht.

Verder zijn die uitspraken naar mijn weten niet in strijd met het coalitieakkoord.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 26 november 2018 @ 19:50:03 #35
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_183387271
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 19:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verder zijn die uitspraken naar mijn weten niet in strijd met het coalitieakkoord.
Dat dacht ik ook ja
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_183389696
quote:

[..]

Het kabinet heeft volgens mij nooit verklaard tegen een EU leger te zijn. Kan zo snel ook niks vinden in een interview of zo.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op vrijdag 28 augustus 2015 22:42 schreef Californium het volgende:
Ik ben de grootste fok!slet :)
[/quote]
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 26 november 2018 @ 21:13:35 #37
408813 crew  trein2000
pi_183389713
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 21:12 schreef bamibij het volgende:

[..]

Het kabinet heeft volgens mij nooit verklaard tegen een EU leger te zijn. Kan zo snel ook niks vinden in een interview of zo.
pi_183389890
quote:
Zit vol nuances.

'op dit moment' (Ollongren zette een stip in de horizon zoals koos al zei)
'zoals (=op de manier dat?) Frankrijk en Duitsland dat willen'

Etc.

Maar toegegeven, niet handig van Ollongren.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op vrijdag 28 augustus 2015 22:42 schreef Californium het volgende:
[/quote]
pi_183391198
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 09:27 schreef bamibij het volgende:
Als 2/3 van de VN dst verdag ondertekend is het geldig volgens mij. Dan is het vooral gepraat in de marge want die 2/3 meerderheid is er tot nu toe zeer ruim
Het gaat er vooral om dat als Nederland dit verdrag tekent je er vanuit kunt gaan dat de asieladvocaatjes additionele rechten voor migranten gaan opeisen bij de rechter. Dan is dit 'niet-bindende' verdrag ineens wel bindend en staat Nederland weer in z'n hemd.
I'm 75 years old, and I still wake up with the little guy saluting.
pi_183391272
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 22:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het gaat er vooral om dat als Nederland dit verdrag tekent je er vanuit kunt gaan dat de asieladvocaatjes additionele rechten voor migranten gaan opeisen bij de rechter. Dan is dit 'niet-bindende' verdrag ineens wel bindend en staat Nederland weer in z'n hemd.
Maar diezelfde angst blijft dus bestaan als de VN met minimaal 2/3 tekent? Want dan geldt het ook voor de overige 1/3.
[/quote]
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 26 november 2018 @ 22:10:34 #41
408813 crew  trein2000
pi_183391417
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 22:05 schreef bamibij het volgende:

[..]

Maar diezelfde angst blijft dus bestaan als de VN met minimaal 2/3 tekent? Want dan geldt het ook voor de overige 1/3.
Nee, je bent niet gebonden aan verdragen die je niet tekent.
pi_183391792
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 22:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee, je bent niet gebonden aan verdragen die je niet tekent.
Ik verwoordde het verkeerd, maar bedoelde dit :

Misverstand: het Global Compact voor Veilige, Geordende en Reguliere Migratie is geen verdrag. Het is een samenwerkingsakkoord. Daarom hoeft het document op 11 december in Marrakesh niet ondertekend te worden. Er zal over de tekst worden gestemd. Wanneer minstens tweederde voor is, wordt het pact aangenomen.

https://www.volkskrant.nl(...)enlijk-op-~b4be55c7/
[/quote]
pi_183392233
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 22:24 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ik verwoordde het verkeerd, maar bedoelde dit :

Misverstand: het Global Compact voor Veilige, Geordende en Reguliere Migratie is geen verdrag. Het is een samenwerkingsakkoord. Daarom hoeft het document op 11 december in Marrakesh niet ondertekend te worden. Er zal over de tekst worden gestemd. Wanneer minstens tweederde voor is, wordt het pact aangenomen.

https://www.volkskrant.nl(...)enlijk-op-~b4be55c7/
Dan is het alsnog op geen enkele manier juridisch bindend voor de landen die niet hebben getekend. Wat waarschijnlijk wel zo is, is dat het voor illegale migranten makkelijker wordt om de Schengen zone binnen te komen waardoor Nederland alsnog te maken krijgt met een grotere toestroom. Ook al zouden we het verdrag niet tekenen.

Overigens legt het VK artikel de implicaties van het pact wel op een heel bijster naïeve manier uit. Paul Scheffer is in zijn column een stuk realistischer:

quote:
Van Tanger naar Marrakesh en weer terug

[..]

Het pact wil migratie versoepelen en stelt de rechten van legale én illegale migranten voorop. Dat kan het moeilijker maken om ongewenste migratie tegen te gaan. Het Marrakesh-pact zegt meer over de bescherming waar illegale migranten recht op hebben, dan over hun terugkeer naar de landen van herkomst. Wel krijgt het bestrijden van mensensmokkel terecht nadruk.

[..]

Bovendien stelt hoogleraar internationaal recht Tom Zwart in de Volkskrant: „Rechters zijn vaak eigenwijzer en creatiever dan politici willen. Ook in deze Marrakesh-tekst kan een creatieve jurist iets bindends lezen, zeker in samenhang met andere verdragen. Ngo’s en activisten zullen daar ook op inspelen.”

[..]

Het beroep op mensenrechten zal in de praktijk voornamelijk liberale rechtsstaten raken. De voornemens in het pact hebben weinig gevolgen voor al die landen waar autoritaire regimes heersen. Dat zijn doorgaans de landen waaruit migranten wegtrekken. Zo schept het Marrakesh-pact vooral verplichtingen in de landen van aankomst.

[..]
I'm 75 years old, and I still wake up with the little guy saluting.
pi_183392322
Die laatste alinea vind ik met name een terecht punt van zorg; maar, vraag blijft, hoe dan. ''Powerplay'' zoals TB voorstelde in Buitenhof? Meh.
[/quote]
pi_183413503
Baudet heeft zo zijn tegenhangers in Frankrijk. Benieuwd ook bij welke Europese partijen hij Forum wil laten aansluiten volgend jaar na de Europese verkiezingen.
quote:
Kampioen van het zogenoemde déclinisme, het Franse ‘achteruitgangsdenken’, is Figaro-columnist Éric Zemmour. Zijn boek Suïcide Français (Franse zelfmoord) verkocht in 2014 meer dan een half miljoen exemplaren. Hij verlangt in het bijzonder terug naar een tijd waarin niet-westerse culturen nog geen invloed hadden op de Franse cultuur. Bij het verschijnen van zijn laatste boek Destin Français, werd hem in een interview gevraagd of er nog wel iets leuk is aan het moderne leven van 2018. Misschien de vooruitgang in de geneeskunde en de TGV, antwoordde hij. „Anders niets in mijn ogen. Niet de literatuur, niet de populaire muziek, niet de cinema, niet de televisie, niet het voetbal. Ik blijf zeer gehecht aan de populaire cultuur van de jaren zeventig. Sindsdien zitten we in een periode van verval.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)der-te-gaan-a2755810
pi_183416040
quote:
6s.gif Op woensdag 28 november 2018 02:39 schreef zakjapannertje het volgende:
Baudet heeft zo zijn tegenhangers in Frankrijk. Benieuwd ook bij welke Europese partijen hij Forum wil laten aansluiten volgend jaar na de Europese verkiezingen.

[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)der-te-gaan-a2755810
Figaro-columnist Éric Zemmour is blijven steken in de populaire cultuur van de seventies ?
Nu dacht ik dat muziekstromingen als Jazz, Blues, Soul and Rock&roll ook populair waren in Frankrijk.
En die hebben Afrikaanse wortels.
Het is normaal dat mensen de voorkeur blijven geven aan de muziek uit hun jeugd. Ik heb zelf ook niks met rap. Maar om die voorkeur in te bedden in een fundamentalisme van terug naar de fundamenten, de roots, terug naar toen vroeger. Toen was het allemaal beter ?

Baudet heeft die verheerlijking enigszins met klassieke muziek en ook hij koppelt dat aan een politieke visie. Jammer, niet krachtig genoeg. want daarmee jaagt hij de jonge kiezers weg
  woensdag 28 november 2018 @ 11:57:11 #47
471590 Oostwoud
MinderMinderMinder
pi_183417034
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Baudet heeft die verheerlijking enigszins met klassieke muziek en ook hij koppelt dat aan een politieke visie. Jammer, niet krachtig genoeg. want daarmee jaagt hij de jonge kiezers weg
Je zou gelijk hebben.. als JFVD niet de snelstgroeiende jongerenafdeling van een landelijke politieke partij zou zijn en de tweede politieke jongerenafdeling van het land is ledental.
The King of Kings, there is only one.
pi_183417070
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:57 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Je zou gelijk hebben.. als JFVD niet de snelstgroeiende jongerenafdeling van een landelijke politieke partij zou zijn en de tweede politieke jongerenafdeling van het land is ledental.
Volgens mij is die groeispurt wel redelijk voorbij en het tij aan het keren.
Op woensdag 7 februari 2018 11:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd de denkbeelden van die Taylor best meevallen.
  woensdag 28 november 2018 @ 12:00:32 #49
471590 Oostwoud
MinderMinderMinder
pi_183417078
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Volgens mij is die groeispurt wel redelijk voorbij en het tij aan het keren.
Volgens mij gebruik jij geen bewijs maar je onderbuik.
  woensdag 28 november 2018 @ 12:05:59 #50
471590 Oostwoud
MinderMinderMinder
pi_183417138
Trouwens, het agenderen van het Marrakesh-pact en het agenderen van de onzinnigheid en onbetaalbaarheid van de klimaatdoelen mogen genoemd worden als klinkende overwinningen van FvD.

Het gaat dus om meer dan een vissersjasje aandoen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')