Het systeem bestaat niet, iedereen leeft anders.quote:Op zaterdag 24 november 2018 02:45 schreef Puk1234 het volgende:
Dit leeft in Nederland....
In hoeverre ben jij bereid te gaan om buiten het systeem te leven?
graag serieuze reacties...
Ik ben geen hippie... Ik had er gisteren een korte documentaire over gezien en was benieuwd in hoe verre dat dit leeft hier...quote:Op zaterdag 24 november 2018 13:11 schreef Gary_Oak het volgende:
Weer zo'n woke hippie die het woord 'systeem' gebruikt voor alles wat hij kut vindt.
Haha Zeitgeist.quote:Op zaterdag 24 november 2018 14:16 schreef Puk1234 het volgende:
[..]
Ik ben geen hippie... Ik had er gisteren een korte documentaire over gezien en was benieuwd in hoe verre dat dit leeft hier...
Die uitleg van Jezus geloof ik wel.quote:Op zaterdag 24 november 2018 16:01 schreef Puk1234 het volgende:
[..]
[..]
Hele bekende dat... wel aan te raden om het gezien te hebben....
Dan maak je dus optimaal gebruik van het systeem.quote:Op zaterdag 24 november 2018 13:23 schreef SeLang het volgende:
Je kunt beter gedeeltelijk buiten het systeem leven zodat je alleen de lusten hebt en niet de lasten
idd ik ben geintereseerd in de puurste vorm hiervan ja ..quote:Op zaterdag 24 november 2018 16:14 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dan maak je dus optimaal gebruik van het systeem.
Lijkt me niets voor een purist als de TS.
Haha, dit is zo een complex onderwerp dat ik dit topic tot nu toe best grappig vind! Maar wel interessant om de reacties te lezen!quote:
Doe een doek om je reet en ga bij de yanomamo of bosjesmannen in Afrika leven. Veel plezier.quote:Op zaterdag 24 november 2018 18:24 schreef Puk1234 het volgende:
[..]
idd ik ben geintereseerd in de puurste vorm hiervan ja ..
In Amerika is deze wereld vele malen groter, complete community's heb je daar die buiten het systeem leven...
Gewoon leven buiten het systeem wat we hebben gebouwd... werken... huur betalen etc... gewoon alles wat je toegereikt word door de overheid... en dan leven zonder`die reikende hand maar wel kunnen overleven zonder dit.quote:Op zondag 25 november 2018 11:39 schreef RobjeGeus het volgende:
Maar TS ga je nog vertellen wat je er precies mee bedoeld ?
Dus alleen de overheid moet ik weg laten in dit verhaal ?quote:Op zondag 25 november 2018 11:43 schreef Puk1234 het volgende:
[..]
Gewoon leven buiten het systeem wat we hebben gebouwd... werken... huur betalen etc... gewoon alles wat je toegereikt word door de overheid... en dan leven zonder`die reikende hand van de overheid maar wel kunnen overleven zonder dit.
Ik weet niet hoever deze wereld reikt... ik bedoel daarom start ik dit topic ook..quote:Op zondag 25 november 2018 11:44 schreef RobjeGeus het volgende:
[..]
Dus alleen de overheid moet ik weg laten in dit verhaal ?
Dus nog wel naar de supermarkt enzo of leven van eigen dieren, eigen land etc ?
Dus als dakloze? En je aankopen doe je met geld dat je bij elkaar bedelt?quote:Op zondag 25 november 2018 11:49 schreef Puk1234 het volgende:
Maar supermarkt is eigenlijk iets wat je niet weg kan laten.. ik bedoel wel overleven in een stad maar dan buiten het systeem... en in een stad zal je toch een supermarkt nodig hebben..ik praat dan niet over een hutje ergens in een bos of sow...
Overleven in een stad, in een huis wat je koopt of huurt en waar je dus diverse soorten belasting betaald... dat is niet echt buiten het systeem om he.quote:Op zondag 25 november 2018 11:49 schreef Puk1234 het volgende:
Maar supermarkt is eigenlijk iets wat je niet weg kan laten.. ik bedoel wel overleven in een stad maar dan buiten het systeem... en in een stad zal je toch een supermarkt nodig hebben..ik praat dan niet over een hutje ergens in een bos of sow...
Heeft het systeem een naam? Of is het altijd en overal ter wereld hetzelfde systeem geweest?quote:Op zondag 25 november 2018 11:43 schreef Puk1234 het volgende:
[..]
Gewoon leven buiten het systeem wat we hebben gebouwd... werken... huur betalen etc... gewoon alles wat je toegereikt word door de overheid... en dan leven zonder`die reikende hand maar wel kunnen overleven zonder dit.
Huh? Maken supermarkten geen deel uit van het systeem?quote:Op zondag 25 november 2018 11:49 schreef Puk1234 het volgende:
Misschien moet je hier eerst even je eigen definitie van het systeem neerschrijven. Of het enigszins logisch is, daar kan dan in dit topic verder over gediscussieerd worden...quote:Op zondag 25 november 2018 11:45 schreef Puk1234 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoever deze wereld reikt... ik bedoel daarom start ik dit topic ook..
Voor dat soort mensen als TS is het gewoon een vaag containerbegrip voor alles wat kut is.quote:Op zondag 25 november 2018 12:20 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Misschien moet je hier eerst even je eigen definitie van het systeem neerschrijven. Of het enigszins logisch is, daar kan dan in dit topic verder over gediscussieerd worden...
Dat soort mensen als TS .... lol ik heb gewoon een docu gekeken en was erna benieuwd naar hoe dat hier leeft XD .... wat voor vage opmerking is dit..quote:Op zondag 25 november 2018 12:53 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Voor dat soort mensen als TS is het gewoon een vaag containerbegrip voor alles wat kut is.
Wat een vaag topic is ditquote:Op zondag 25 november 2018 13:05 schreef Puk1234 het volgende:
[..]
Dat soort mensen als TS .... lol ik heb gewoon een docu gekeken en was erna benieuwd naar hoe dat hier leeft XD .... wat voor vage opmerking is dit..
Vertel nu eens wat meer over die documentaire. Wat waren de belangrijkste punten bijvoorbeeld? Verder neem ik ook aan dat ze in de docu verteld hebben wat er met het systeem precies bedoeld werd... Dus wat wordt er met het systeem bedoeld?quote:Op zondag 25 november 2018 13:05 schreef Puk1234 het volgende:
[..]
Dat soort mensen als TS .... lol ik heb gewoon een docu gekeken en was erna benieuwd naar hoe dat hier leeft XD .... wat voor vage opmerking is dit..
Zegt wel wat over jouw iq als je hier zoveel waarde aan hecht
Dat soort mensen als jij heb ik vaak genoeg gekend in mijn leven. Kijken een paar alternatieve en indie-documentaires om zich vervolgens verlicht en woke te voelen. Alles wat ze niet aanstaan of niet begrijpen, is onderdeel van 'het systeem'. Alles is de schuld van het kapitalisme, multinationals, het concept van geld, persoonlijk bezit, vaccinaties, de overheid, het verbod op lsd, (social) media en bespoten groenten. Iedereen die wat anders zegt, is een domme schaap, getuige die opmerking over iq. Ironisch, aangezien je zelf niet eens een definitie hebt van 'het systeem'.quote:Op zondag 25 november 2018 13:05 schreef Puk1234 het volgende:
[..]
Zegt wel wat over jouw iq als je hier zoveel waarde aan hecht
wat moet jij het zwaar hebben met jezelf....quote:Op zondag 25 november 2018 13:19 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dat soort mensen als jij heb ik vaak genoeg gekend in mijn leven. Kijken een paar alternatieve en indie-documentaires om zich vervolgens verlicht en woke te voelen. Alles wat ze niet aanstaat of niet begrijpen, is onderdeel van 'het systeem'. Alles is de schuld van het kapitalisme, multinationals, het concept van geld, persoonlijk bezit, vaccinaties, de overheid, het verbod op lsd, (social) media en bespoten groenten. Iedereen die wat anders zegt, is een domme schaap, getuige die opmerking over iq. Ironisch, aangezien je zelf niet eens een definitie hebt van 'het systeem'.
Zet nog wat Bob Marley op. xD
Goeie comeback, Bob.quote:Op zondag 25 november 2018 13:24 schreef Puk1234 het volgende:
[..]
wat moet jij het zwaar hebben met jezelf....
Niet zo vreemd als 3 kwart van de mensen hier hem belachelijk maakt.quote:Op zondag 25 november 2018 13:54 schreef margaretha_01 het volgende:
TS laat niet meer van zich horen.
Naja, dat belachelijk maken, komt ook wel omdat TS zijn thema een beetje ongestructureerd presenteert. Geen uitleg van begrippen, geen inhoudelijke beschrijving/korte samenvatting van de documentaire waarop zijn vraag gebaseerd is, ofwel: geen context en afbakening voor een discussie.quote:Op zondag 25 november 2018 14:09 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Niet zo vreemd als 3 kwart van de mensen hier hem belachelijk maakt.
Jammer wel, het had best een boeiend topic kunnen worden.
Jup, hij mag zijn punt ook wel veel beter uiteenzetten. Dat hij daar reacties op krijgt is ook gewoon terecht maar de posts in de trant van "hur dur, weer zo'n kneus die het licht heeft gezien na 1 docu kijken" zorgen er wel voor dat hij sowieso niet meer de moeite gaat nemen er verder op in te gaan.quote:Op zondag 25 november 2018 14:14 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Naja, dat belachelijk maken, komt ook wel omdat TS zijn thema een beetje ongestructureerd presenteert. Geen uitleg van begrippen, geen inhoudelijke beschrijving/korte samenvatting van de documentaire waarop zijn vraag gebaseerd is, ofwel: geen context en afbakening voor een discussie.
Logisch dat de comments dan ver uiteen lopen en de TS bekritiseerd wordt.
Ik lees wel mee... maar reageer alleen op reacties die niet geschreven worden door mensen die het verstand op 0 hebben staan...quote:Op zondag 25 november 2018 14:14 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Naja, dat belachelijk maken, komt ook wel omdat TS zijn thema een beetje ongestructureerd presenteert. Geen uitleg van begrippen, geen inhoudelijke beschrijving/korte samenvatting van de documentaire waarop zijn vraag gebaseerd is, ofwel: geen context en afbakening voor een discussie.
gedeeltijk is ook een norm.... ik bedoel.... als je de gemakken van de samenleving meepikt en de lasten ontwijkt is dat enigszins een teken van intelligentie in mijn perspectief...quote:Op zondag 25 november 2018 15:15 schreef HPoi het volgende:
En dan een gedeelte van je eten zelf telen in een kas. Kijk helemaal buiten het systeem zou ik niet willen, maar gedeeltelijk is al heel leuk. 😊
Moet je letterlijk alles nu echt uitleggen aan mensen... is er geen gezond verstand om sommige dingen zelf aan te vullen... ik bedoel je snapt toch wel de vraagstelling... Jesus heeej...quote:Op zondag 25 november 2018 14:14 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Ah kijk, nu komt de verheven aap uit de mouw, precies zoals ik voorspelde.quote:Op zondag 25 november 2018 15:14 schreef Puk1234 het volgende:
Ik snap goed dat hier door de gemiddelde mens niet een concreet antwoord op gegeven kan worden... maar dat komt omdat het gemiddelde iq ook niet al te hoog ligt.. en dit maak ik op uit en aantal reacties die hier gegeven worden ... dus bewijs jezelf maar als je hier reageert en ga niet met van die puberale reacties komen aub...
Eindelijk een teken van onintelligent.... dat is waar ik op het wachten was.. nederland is opgevult met mensen zoals jouw... mensen onder het gemiddelde iq... mensen met geen inlevingsvermogen... daarom faalt het systeem hier zo.... door mensen zoals jouw...quote:Op zondag 25 november 2018 15:37 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ah kijk, nu komt de verheven aap uit de mouw, precies zoals ik voorspelde.Ga alsjeblieft in een retraite met wat hippies circlejerken als je niet tegen wat tegengas kunt. Maar goed, je wilt geen huur betalen? Tyf je met een tentje en pijl en boog toch op naar een jungle?
Pochen met misplaatste verhevenheid en je eigen domheid projecteren op anderen.quote:Op zondag 25 november 2018 15:41 schreef Puk1234 het volgende:
[..]
Eindelijk een teken van onintelligent.... dat is waar ik op het wachten was.. nederland is opgevult met mensen zoals jouw... mensen onder het gemiddelde iq... mensen met geen inlevingsvermogen... daarom faalt het systeem hier zo.... door mensen zoals jouw...
quote:Op zaterdag 24 november 2018 06:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat versta je überhaupt onder leven buiten het systeem?
best grappig .... mensen zoals jouw.... dat je hier druk om maakt.. is een kwestie van ervaring kwa zinsopbouw....heeft geen fck te doen met intelligentie... Weet jij uberhaubt wel op welke basis intelligentie gebaseerd is?quote:Op zondag 25 november 2018 15:46 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Pochen met misplaatste verhevenheid en je eigen domheid projecteren op anderen.En ik denk eerlijk gezegd dat de samenleving ten onder gaat aan mensen die niet eens een foutloze zin kunnen schrijven. Snap ik wel, aangezien alle types als jij die ik ken niet aan de bak komen, omdat ze geen fatsoenlijke sollicitatiebrief kunnen schrijven.
Dat soort mensen komen ook wel aan de bak hoor, gelukkig maar.quote:Op zondag 25 november 2018 15:46 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Pochen met misplaatste verhevenheid en je eigen domheid projecteren op anderen.En ik denk eerlijk gezegd dat de samenleving ten onder gaat aan mensen die niet eens een foutloze zin kunnen schrijven. Snap ik wel, aangezien alle types als jij die ik ken niet aan de bak komen, omdat ze geen fatsoenlijke sollicitatiebrief kunnen schrijven.
Correcte spelling leer je op de basisschool. En aangezien iedereen die heeft gevolgd, is er geen enkel excuus om als een halve analfabeet door het leven te gaan.quote:Op zondag 25 november 2018 15:51 schreef Puk1234 het volgende:
[..]
best grappig .... mensen zoals jouw.... dat je hier druk om maakt.. is een kwestie van ervaring kwa zinsopbouw....heeft geen fck te doen met intelligentie... Weet jij uberhaubt wel op welke basis intelligentie gebaseerd is?
AUB ff terug naar het thema
jij bent een van de domste personen op fok!... sta eens still bij de domme opmerkingen van jezelf... kneus!quote:Op zondag 25 november 2018 16:01 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Correcte spelling leer je op de basisschool. En aangezien iedereen die heeft gevolgd, is er geen enkel excuus om als een halve analfabeet door het leven te gaan.
En ja, veel gehad tijdens mijn studie. Heb jij er ook een gevolgd of ben je eigenlijk nog bezig met de basisschool? Of ben jij al zo ver dat je onderwijs een instrument van het systeem vindt?
Goeie comeback, Bob.quote:Op zondag 25 november 2018 16:03 schreef Puk1234 het volgende:
[..]
jij bent een van de domste personen op fok!... sta eens still bij de domme opmerkingen van jezelf... kneus!
okquote:Op zondag 25 november 2018 16:11 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Goeie comeback, Bob.Een topic openen over 'het systeem', maar bij een uitleg niet verder komen dan "huur betalen". Gooi jezelf weg en neem je eigen advies mee voor jezelf.
Ja of je reageert op de ontopic reacties. Je doet net zo hard mee met je eigen topic verkloten door op de persoonlijke aanvallen in te gaan en te zemelen over je zgn hoge intelligentie.quote:Op zondag 25 november 2018 16:02 schreef Puk1234 het volgende:
Kan hier een slotje op aub...
Ik bedoel dit gaat niet meer om het onderwerp, meer om verdedigen van gramatica etc..
Kan je dan even met je boerenverstand verwoorden wat je onder het systeem verstaat?quote:Op zondag 25 november 2018 15:26 schreef Puk1234 het volgende:
[..]
Moet je letterlijk alles nu echt uitleggen aan mensen... is er geen gezond verstand om sommige dingen zelf aan te vullen... ik bedoel je snapt toch wel de vraagstelling... Jesus heeej...
Btw grammatica is geen teken van intelligentie hoor fckng holbewoner...
Is het communistische systeem dan hetzelfde als dat waar jij naar refereert als het systeem, en zo niet: waarom niet?quote:Op zondag 25 november 2018 15:11 schreef Puk1234 het volgende:
In mijn beleving is het systeem het hebben van huur... het betalen van vaste lasten....gewoon het leven in de norm van de massa... hoe kan je leven in de massa zonder al die druk van de maatschapij te ervaren?
En betalen die mensen dan wel of niet voor een zorgverzekering? Want dan kunnen ze misschien wel hypotheekvrij leven, dat maakt nog niet dat ze buiten ‘het systeem’ (zoals beschreven door TS) leven.quote:Op zondag 25 november 2018 15:11 schreef HPoi het volgende:
In een Tiny House wonen en hypotheek vrij etc., dat soort docu's kijk ik ook weleens. Best interessant, want eigenlijk heb je zoveel niet nodig.
Best leuk dit, al is het maar voor gedeeltes om over na te denken: https://www.netflix-neder(...)th-sarah-beeny-2018/
In Nederland is het wat dat betreft ook best wel onmogelijk om helemaal los van het systeem te leven. Ben benieuwd tot hoe ver iemand zou kunnen gaan voor er dingen niet meer voor elkaar te krijgen zijn.quote:Op zondag 25 november 2018 17:15 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
En betalen die mensen dan wel of niet voor een zorgverzekering? Want dan kunnen ze misschien wel hypotheekvrij leven, dat maakt nog niet dat ze buiten ‘het systeem’ (zoals beschreven door TS) leven.
Het begrip "systeem" kun je op tal van manieren uitleggen. Hoe moeten wij nu weten wat jij bedoelt met "het systeem"?quote:Op zondag 25 november 2018 15:26 schreef Puk1234 het volgende:
[..]
Moet je letterlijk alles nu echt uitleggen aan mensen... is er geen gezond verstand om sommige dingen zelf aan te vullen... ik bedoel je snapt toch wel de vraagstelling... Jesus heeej...
Btw grammatica is geen teken van intelligentie hoor fckng holbewoner...
Dus je wilt geen zorg?quote:Op zondag 25 november 2018 11:43 schreef Puk1234 het volgende:
[..]
Gewoon leven buiten het systeem wat we hebben gebouwd... werken... huur betalen etc... gewoon alles wat je toegereikt word door de overheid... en dan leven zonder`die reikende hand maar wel kunnen overleven zonder dit.
En dit is gewoon te zwak voor woorden. Niet eens normaal een zin kunnen typen of interpunctie gebruiken, maar wel 'te koop lopen' met je zogenaamde intelligentie. Kom op zeg. Ik durf te stellen dat de gemiddelde Nederlander intelligenter is dan jij.quote:Op zondag 25 november 2018 15:14 schreef Puk1234 het volgende:
Ik snap goed dat hier door de gemiddelde mens niet een concreet antwoord op gegeven kan worden... maar dat komt omdat het gemiddelde iq ook niet al te hoog ligt.. en dit maak ik op uit en aantal reacties die hier gegeven worden ... dus bewijs jezelf maar als je hier reageert en ga niet met van die puberale reacties komen aub...
Die 1e 2 zou een weldenkend mens sowieso niet op willen geven.quote:Op zondag 25 november 2018 17:27 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dus je wilt geen zorg?
Je wilt geen onderwijs?
Je wilt geen vervoersmiddelen?
Je wil zelf een hut van klei bouwen?
Je wilt geen elektriciteit?
Je wilt geen internet?
Je wilt geen stromend water?
Je wilt geen riolering?
Je wilt geen kleding uit de winkel?
Je wilt geen eten uit de supermarkt?
Je wilt geen gebruik maken van OV?
etc.
Allemaal onderdeel van het systeem. Ik wens je veel succes.
Inderdaad. TS brengt het hier echter op een dergelijke manier dat dit met zijn geniale hersenen van het een op het andere moment mogelijk zou moeten zijn: jezelf uit het systeem verwijderen.quote:Op zondag 25 november 2018 17:30 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Die 1e 2 zou een weldenkend mens sowieso niet op willen geven.
De rest is nog wel zelf te regelen. Kost alleen veel tijd en vereist goed je plannen uitdenken om er een leuk leven rond te bouwen.
Jup en dus is het alsnog nodig dmv een baan of handel mee te draaien in de maatschappij. Onderwijs en ziektekosten moeten toch betaald worden.quote:Op zondag 25 november 2018 17:35 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Inderdaad. TS brengt het hier echter op een dergelijke manier dat dit met zijn geniale hersenen van het een op het andere moment mogelijk zou moeten zijn: jezelf uit het systeem verwijderen.
Dan heb ik een andere nog niet eens genoemd: geld. Hij zal geld ook los moeten laten. Hoe betrek je dan materialen om zelfvoorzienend te zijn? Ruilen is niet simpel, daarvoor moet je zelf eerst flink aan de slag. Ik ben sceptisch, het is nagenoeg onmogelijk om in z'n geheel geen deel te nemen aan de maatschappij (of het systeem).
Geld, zorg en onderwijs zullen altijd nodig zijn...
Ik hoop dan ook dat TS ons komt uitleggen hoe hij dit denkt te kunnen doen.quote:Op zondag 25 november 2018 17:44 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Jup en dus is het alsnog nodig dmv een baan of handel mee te draaien in de maatschappij. Onderwijs en ziektekosten moeten toch betaald worden.
Voor al het andere: een plek om te wonen en eten te verbouwen heb je ook een startkapitaal nodig.
Iedereen die voor zijn inkomen niet afhankelijk is van een werkgever of de overheid zonder dat je op straat komt te leven dus?quote:Op zondag 25 november 2018 11:43 schreef Puk1234 het volgende:
[..]
Ontopic:quote:Op zondag 25 november 2018 15:11 schreef Puk1234 het volgende:
hoe kan je leven in de massa zonder al die druk van de maatschapij te ervaren?
Oh, en hoe specificeer je druk? En mag ik aannemen dat je refereert naar een kapitalistische maatschappij?quote:Op zondag 25 november 2018 15:11 schreef Puk1234 het volgende:
... hoe kan je leven in de massa zonder al die druk van de maatschapij te ervaren?
Haha! Zelfde gedachte, gebaseerd op dezelfde quote, op hetzelfde tijdstip! :pquote:Op zondag 25 november 2018 18:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ontopic:
Als dit je streven is dan is je beste en meest realistische optie om "het systeem" te gebruiken in je eigen voordeel. Zelf ben ik daar redelijk in gevorderd, al zeg ik het zelf.
In het verleden heb ik ook gebruik gemaakt van het systeem, maar waarschijnlijk wel op een andere manier.quote:Op zondag 25 november 2018 18:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ontopic:
Als dit je streven is dan is je beste en meest realistische optie om "het systeem" te gebruiken in je eigen voordeel. Zelf ben ik daar redelijk in gevorderd, al zeg ik het zelf.
Gebruikmaken van het systeem, hoeft niet te betekenen dat er misbruik van gemaakt wordt. Dat ieders deelname ten kosten gaat van iets, dat is natuurlijk in 'ons systeem' wel altijd geval. De baan die jij hebt, heeft een ander niet. Het geld dat jij hebt, heeft een ander niet. Is dit verkeerd? Hangt van vele factoren af. Hoeft niet per se. Maar in ieder geval: gebruikmaken van het systeem betekent voor mij gewoon de regels van het systeem kennen en er mee om gaan op zo een manier dat je er voordeel uit kunt halen.quote:Op zondag 25 november 2018 20:12 schreef Morrigan het volgende:
[..]
In het verleden heb ik ook gebruik gemaakt van het systeem, maar waarschijnlijk wel op een andere manier.
Gedeeltelijk mee eens. Om eruit te stappen is het hebben van geld makkelijk, eenmaal buiten het systeem is je geld niks meer waard.quote:Op zondag 25 november 2018 20:41 schreef margaretha_01 het volgende:
Het kromme is natuurlijk dat het vooral mensen zijn die meer geld hebben dan het minimum dat nodig is om te overleven, die kunnen kiezen in hoeverre ze onderdeel, in dan met name in welke aspecten van, 'het systeem' ze willen deelnemen.
Je moet dus (meer dan) voldoende geld hebben om geen deel te hoeven zijn van bepaalde aspecten van het systeem. Maar om dat geld dan te hebben, betekent tegelijkertijd ook dat je (of je familie), al goed van het systeem gebruikt hebben gemaakt en een kapitale back-up hebben opgebouwd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |