theclansman | donderdag 22 november 2018 @ 14:33 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018? # Hoe werken grid penalties in 2018? # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? [ Bericht 10% gewijzigd door Nattekat op 26-11-2018 19:27:49 ] | ||
theclansman | donderdag 22 november 2018 @ 14:34 | |
En weer verder. | ||
Monolith | donderdag 22 november 2018 @ 14:47 | |
Is dit het eerste deel van de taakstraf? ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 22 november 2018 @ 14:54 | |
Moet ik nou nog een OP maken ofwa? | ||
theclansman | donderdag 22 november 2018 @ 15:07 | |
als je tijd hebt graag ![]() | ||
NaturalScience | donderdag 22 november 2018 @ 15:21 | |
Afzwaaiende Alonso benadrukt dat Formule 1-rentree niet uitgesloten is https://www.nu.nl/formule(...)iet-uitgesloten.html | ||
sasquatsch | donderdag 22 november 2018 @ 15:33 | |
Meestal doet CrashO dat. | ||
Tarado | donderdag 22 november 2018 @ 15:35 | |
ja maar die is daar mee gestopt zei hij | ||
Whiskers2009 | donderdag 22 november 2018 @ 16:11 | |
Haas dient officieel protest in tegen Racing Point Force India: https://www.f1maximaal.nl(...)in-tegen-force-india | ||
potjecreme | donderdag 22 november 2018 @ 16:14 | |
Beetje sneu, de meeste waarderen je inzet en een paar zeuren. Jammer dat jij je oren naar hen laat hangen. [ Bericht 13% gewijzigd door Nattekat op 22-11-2018 16:39:30 ] | ||
trein2000 | donderdag 22 november 2018 @ 16:46 | |
Even zorgvuldig formuleren, het is niet sneu. Ten eerste is ie niks verplicht en ten tweede is het best begrijpelijk. Wel is het superjammer en baal ik er ook van. | ||
trein2000 | donderdag 22 november 2018 @ 16:48 | |
Logisch. Ik zat al op deze zaak te wachten | ||
Gaoxing | donderdag 22 november 2018 @ 16:50 | |
[url=http://https://www.theplayerstri(...)rmula-1-red-bull]Erg leuk - en lang - artikel[/url] door Daniel Ricciardo. | ||
sasquatsch | donderdag 22 november 2018 @ 16:53 | |
FTFY | ||
DKUp | donderdag 22 november 2018 @ 16:53 | |
Norris en Russel lijken best wel op elkaar. | ||
Gaoxing | donderdag 22 november 2018 @ 16:54 | |
Tnx. | ||
Sarabi | donderdag 22 november 2018 @ 16:58 | |
Heel jammer dat je gestopt bent CrashO Ik weet dat ik hier nauwelijks post, maar die info was juist erg fijn | ||
Zorro | donderdag 22 november 2018 @ 17:05 | |
Zo'n lang verhaal, en nergens een goede reden waarom hij nou naar Renault gaat. | ||
Tarado | donderdag 22 november 2018 @ 17:18 | |
die is ook moeilijk te vinden ![]() | ||
vosss | donderdag 22 november 2018 @ 17:33 | |
20 miljoen (plus nog 1) goede redenen. | ||
vosss | donderdag 22 november 2018 @ 17:33 | |
Ergo: geld en Max. Zo simpel is het gewoon. | ||
twiFight | donderdag 22 november 2018 @ 18:04 | |
Wel logisch, maar ook sneu. Je zou op eigen kracht moeten willen winnen, niet omdat je een concurrent in de wielen hebt weten te rijden. | ||
potjecreme | donderdag 22 november 2018 @ 18:22 | |
Je hebt gelijk. Dit kan zorgvuldiger. Ik vind het jammer dat hij stopt en de manier waarop sneu. Hij deed daarmee zichzelf en zijn "fans" te kort. | ||
sasquatsch | donderdag 22 november 2018 @ 18:32 | |
Gewoon terecht. RPFI krijgt als nieuw team voordelen die ze zelf niet gehad hebben. Dat ze dat aanvechten is niet meer dan logisch. En dat heeft niets met winnen te maken want ze eindigen sowieso wel boven RPFI. Dan vind ik het protest van Renault tegen Haas eerder dit jaar erger (hoewel ook terecht), want dat ging wel degelijk om een plek in het constructeurskampioenschap. | ||
twiFight | donderdag 22 november 2018 @ 18:55 | |
Vanuit Haas gezien wel uiteraard. Ik vind het ook niet raar dat ze het proberen. Vanuit mijzelf gezien zou ik er niet blij mee zijn, of in ieder geval willen dat de fia de regels nog eens beoordeeld. Want als kijker hoop ik juist dat er zoveel mogelijk teams blijven meedoen en instromen. En ja, in de tijden waarin wij leven is het zo dat er af en toe teams behoorlijk in de financiele nood zitten. Maar dat zou niet moeten betekenen dat teams te snel omvallen of andere teams niet kunnen instromen tenzij ze 400 miljard in kas hebben. Ik verwacht dat de regelgeving daar coulant in is, om de kijker een uitgebreid spelersveld te geven. En nee, dat hoeft ook niet te betekenen dat elke silicon valley miljonair een oud chassis kan opkopen om even een paar races op 8 rondes achterstand mee te racen. Daar is best een middenweg. | ||
Deckard | donderdag 22 november 2018 @ 19:00 | |
Nee ik zie liever die ouwe rot die zich niet laat tegen houden door een ongeluk en na keihard werken weer terug op de baan is. | ||
vosss | donderdag 22 november 2018 @ 19:10 | |
Heb ik iets gemist? | ||
Zorro | donderdag 22 november 2018 @ 19:51 | |
Dat wel, maar dat verhaal begint alsof hij het hier nou eens goed gaat uitleggen. Maar daar komt vervolgens niks van terug. | ||
twiFight | donderdag 22 november 2018 @ 22:47 | |
Terug op de baan zijn en steevast als hekkensluiter rijden is ook geen inspiratie, dus of we er wat aan gaan hebben moet nog blijken. Persoonlijk denk ik niet dat dat gaat gebeuren, maar ik laat mij graag verrassen. Ik juich al vier mensen aan dus een 5e kan ook wel. | ||
sasquatsch | donderdag 22 november 2018 @ 23:05 | |
Hij heeft al laten zien sneller te zijn dan Stroll en Sirotkin valt gewoon tegen in de Williams. Daar werd meer van verwacht. Daarnaast schijnt zijn technische feedback beter te zijn, dus dat kan ook helpen om hoger op de grid te komen. Sowieso scheen de backer van Sirotkin niet meer zoveel te willen betalen. De enige serieuze andere kandidaat was Ocon, maar die had en minder geld en wilde slechts een contract voor één jaar, wat Williams niet wilde. Dus dan is de keus snel gemaakt. | ||
Deckard | vrijdag 23 november 2018 @ 09:21 | |
Helaas ligt dat aan Williams. Jong talent kan daar zich niet hogerop werken. Dus dan heb ik liever mensen die niet eerst een jaar nodig hebben om de wagen te leren kennen. Zorgt ook voor een veiligere race. | ||
Rossdale | vrijdag 23 november 2018 @ 09:42 | |
Nee inderdaad, Bottas is ook geen Williams rookie die zich naar een topteam heeft opgewerkt. Waardeloos dat Williams | ||
Deckard | vrijdag 23 november 2018 @ 09:49 | |
Ik noem dat geen talent. | ||
Rossdale | vrijdag 23 november 2018 @ 10:00 | |
![]() | ||
Fir3fly | vrijdag 23 november 2018 @ 14:46 | |
Klopt, SMP racing gaat z'n geld liever steken in proberen van Toyota te winnen in WEC. Voorlopig ook nog niet gelukt maar ze zijn er dichterbij dan punten scoren met Williams. | ||
sasquatsch | zondag 25 november 2018 @ 19:53 | |
Lance Stroll gaat dinsdag zijn debuut maken bij Racing Point Force India in de bandentest in Abu Dhabi. | ||
#ANONIEM | zondag 25 november 2018 @ 20:25 | |
[ Bericht 96% gewijzigd door Nattekat op 26-11-2018 19:27:31 ] | ||
JayHovah | zondag 25 november 2018 @ 20:57 | |
Alle OP's van jou zijn zonde om te laten liggen CrashO... | ||
opgebaarde | zondag 25 november 2018 @ 21:01 | |
Dan wordt dat de laatste OP van crash0 en kan vanaf dat moment de trollen en kutusers weer gerust langskomen om hun ding te doen en de boel te verneuken | ||
Kickinalfa | zondag 25 november 2018 @ 21:12 | |
Genoten van een prachtig seizoen! | ||
#ANONIEM | zondag 25 november 2018 @ 21:23 | |
Was een mooi seizoen. Wat zijn sommige coureurs er raar uit in de overals van hun nieuwe team ![]() ![]() ![]() | ||
DaMook | zondag 25 november 2018 @ 22:32 | |
Daniel had blauw moeten blijven, maarja. | ||
#ANONIEM | zondag 25 november 2018 @ 23:35 | |
![]() ![]() | ||
DKUp | zondag 25 november 2018 @ 23:37 | |
![]() | ||
Fopje | zondag 25 november 2018 @ 23:45 | |
Wel tof dat maar 2 teams met dezelfde rijders rijdt volgend jaar. iig niet dat vastgeroeste zoals afgelopen jaren. | ||
nogeenoudebekende | zondag 25 november 2018 @ 23:55 | |
Ouch. That said... ik hoop dat crasho zich niet uit het veld laat slaan. | ||
Sjemmert | maandag 26 november 2018 @ 00:13 | |
![]() Het blijft een Duitser he. | ||
SnowOokami | maandag 26 november 2018 @ 09:59 | |
Bijna 3 maanden wachten tot de tests ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 26 november 2018 @ 10:12 | |
Formule E, op Eurosport toch? | ||
#ANONIEM | maandag 26 november 2018 @ 10:15 | |
Dacht gewoon op Ziggo. Ga het maar weer eens proberen. Met dat stomme geluid, Mickey muis baantjes en auto wisselen( ![]() | ||
JayHovah | maandag 26 november 2018 @ 10:24 | |
Ze hebben dit nieuwe seizoen toch krachtigere auto’s en geen wissel meer...? | ||
King_Merc | maandag 26 november 2018 @ 10:33 | |
Yep, maar al sinds vorig seizoen zijn de auto,s al krachtiger geworden, en nu dus weer, en inderdaad geen wagen wissels meer | ||
twiFight | maandag 26 november 2018 @ 12:03 | |
Het ergste argument tegen formule e is het commentaar op zigg0 ![]() | ||
sasquatsch | maandag 26 november 2018 @ 12:49 | |
Op Engels zetten. Dan krijg je o.a. commentaar van Dario Franchitti. | ||
vosss | maandag 26 november 2018 @ 12:56 | |
Als iemand een onsportieve lamlul is dan is het Franchitti wel. ![]() | ||
Justevo | maandag 26 november 2018 @ 15:55 | |
Lance Stroll in een nog snellere auto stoppen.. Waarschijnlijk zijn hij en z'n vader de enige op deze aardbol die dat een goed idee vinden. | ||
Nattekat | maandag 26 november 2018 @ 16:06 | |
En iedereen die geld van die twee krijgt. | ||
theclansman | maandag 26 november 2018 @ 16:14 | |
![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Gezicht | maandag 26 november 2018 @ 16:24 | |
Maar is 'ie nu al officieel aangekondigd? Volgens mij niet toch? | ||
sasquatsch | maandag 26 november 2018 @ 16:35 | |
Nee! | ||
flipsen | maandag 26 november 2018 @ 17:12 | |
En toch deed ie het een paar races best aardig ![]() Als in niet crashen | ||
motorbloempje | maandag 26 november 2018 @ 17:41 | |
Albon in de TR, Hartley weg...
| ||
Whiskers2009 | maandag 26 november 2018 @ 18:13 | |
En (gerucht!!!) een plekje voor de GP v Nederland op de F1-kalender voor 2020 (in mei): https://www.formule1.nl/n(...)-zandvoort-of-assen/ https://www.f1today.net/n(...)-1-kalender-van-2020 https://www.gpblog.com/nl(...)ender-van-2020-.html [ Bericht 17% gewijzigd door Whiskers2009 op 26-11-2018 18:23:43 ] | ||
Donderkonijn | maandag 26 november 2018 @ 18:58 | |
Het is moeilijk crashen als de steevast achteraan rijd en het tempo niet bij kan houden. Die gats kan niet rijden, heeft geen feeling met de auto, en ik voorspel dat hij volgend seizoen een levensgevaarlijke soort rijdende afzetting word waar iedereen omheen moet. Die gast gaat geheid een aantal start crashes opleveren van heb ik jou daar. | ||
Nattekat | maandag 26 november 2018 @ 19:15 | |
Beter krijgt Van Oranje het voor elkaar nu. | ||
needakill | maandag 26 november 2018 @ 21:52 | |
Waarom Zandvoort? Drama qua infrastructuur, de Pit moet helemaal aangepast worden, circuit is te oud. Kijk maar eens naar de DTM. Toen was het al drama om er te komen en bij die Max dagen helemaal. Zou makkelijker zijn als ze gewoon een compleet nieuw circuit in de Flevopolder neerzetten, maar Nostalgie hea ![]() | ||
Tinos85 | maandag 26 november 2018 @ 22:24 | |
Ik ben trouwens benieuwd hoe Kubica het gaat doen op een circuit als Monaco. Bij Ziggo lieten ze een stukje zien van hem en hij gebruikt die rechterarm helemaal niet. Instellingen veranderen met links maar dan laat hij dat stuur zeg maar zo goed als los. Heb je op Monaco bijna geen tijd voor. | ||
Fopje | maandag 26 november 2018 @ 23:06 | |
Kubica wordt de flop van 2019 | ||
Tarado | maandag 26 november 2018 @ 23:13 | |
alleen daarom al hoop ik dat het Assen wordt | ||
Nattekat | maandag 26 november 2018 @ 23:17 | |
Assen wordt de flop van 2020. | ||
nogeenoudebekende | maandag 26 november 2018 @ 23:17 | |
Tenzij er een gigantische retcon komt over de historie van Assen en de backers is dat echt een droomkasteel. | ||
Tarado | maandag 26 november 2018 @ 23:18 | |
Zandvoort zou dat zeker zijn en is moeilijker aan te passen | ||
Nattekat | maandag 26 november 2018 @ 23:20 | |
Over Zandvoort valt weinig te zeggen zonder de plannen te kennen. Van Assen weet ik wel dat het troep is. | ||
nogeenoudebekende | maandag 26 november 2018 @ 23:20 | |
Ik bedoel, je bent liberty en op zoek om je product te promoten. Je hebt een circuit op loopafstand van Amsterdam, gebackt door een royal. En je hebt een motorcircuit in fucking Drenthe. Doe die wiskunde even zelf. | ||
Fir3fly | maandag 26 november 2018 @ 23:21 | |
Dat weet jij ja? | ||
Tarado | maandag 26 november 2018 @ 23:22 | |
ja de kans dat het naar Assen gaat acht ik ook minder dan 10% maar dan kan ik die keuze nog wel verkeerd vinden of niet? | ||
nogeenoudebekende | maandag 26 november 2018 @ 23:23 | |
Het boeit geen hond wat beter is, dit gaat om centen. En dan is Zandvoort hoe dan ook de eerste keus. | ||
Nattekat | maandag 26 november 2018 @ 23:23 | |
Assen is een motorcircuit, klaar. Zandvoort is net als Mexico een circuit dat in de basis totaal ongeschikt is, maar met wat aanpassingen toch een prima baan is. | ||
nogeenoudebekende | maandag 26 november 2018 @ 23:27 | |
Dit gaat er gewoon doorheen gedrukt worden. Kapitaliseren op de populariteit van Max. Daar kun je het mee oneens zijn maar dat is vergeefse moeite. | ||
spectrumanalyser | maandag 26 november 2018 @ 23:28 | |
Je bent zakenman,koopt een stoffig racecircuit in Zandvoort. Dan laat je het bedrijfsleven betalen voor een formule1 contract en doe je alsof je het allemaal voor de sport doet. | ||
Tarado | maandag 26 november 2018 @ 23:29 | |
ja daar komt het wel op neer ![]() | ||
nogeenoudebekende | maandag 26 november 2018 @ 23:30 | |
Als ik dan in eigen land een F1 kan bekijken! Graag! En ik woon maar 45km van Spa... | ||
vosss | maandag 26 november 2018 @ 23:31 | |
ik denk leclerc ![]() | ||
nogeenoudebekende | maandag 26 november 2018 @ 23:31 | |
Oei nee die zie ik als de grote rivaal... | ||
Fir3fly | maandag 26 november 2018 @ 23:31 | |
Onzin. Klaar. | ||
nogeenoudebekende | maandag 26 november 2018 @ 23:33 | |
Geen F1 circuit. Klaar. | ||
vosss | maandag 26 november 2018 @ 23:33 | |
ik niet. Zijn falende teamgenoot laat hem er beter uit zien dan hij is. Althans dat denk ik. Ik kan er overigens ook gewoon naast zitten, want in tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt heb ik niet altijd gelijk ![]() | ||
Fir3fly | maandag 26 november 2018 @ 23:33 | |
Alles kan een F1 circuit zijn. Klaar. | ||
vosss | maandag 26 november 2018 @ 23:33 | |
Dat is zandvoort momenteel ook niet. Klaar. | ||
nogeenoudebekende | maandag 26 november 2018 @ 23:34 | |
Ik heb wel altijd gelijk. ![]() Maar serieus, Vettel gaat het moeilijk krijgen wat ik je brom. | ||
nogeenoudebekende | maandag 26 november 2018 @ 23:36 | |
Kan ik het niet oneens mee zijn. Neemt niet weg dat het qua marketing een no-brainer is. | ||
Nattekat | maandag 26 november 2018 @ 23:36 | |
Zijn broer is autosportfanaat, hijzelf ook wel redelijk. Het hart zit op de goede plek laten we maar zeggen. | ||
vosss | maandag 26 november 2018 @ 23:36 | |
Tuurlijk wordt het zandvoort ![]() | ||
nogeenoudebekende | maandag 26 november 2018 @ 23:38 | |
Ondanks dat Max zeker potentie heeft, ben ik altijd nog wel een beetje cynisch over Nederlands succes. Leclerc is zo'n typische factor die roet in het eten kan gaan gooien. Ocon ook, ik zie Bottas geen heel seizoen rijden volgend jaar. [ Bericht 0% gewijzigd door nogeenoudebekende op 26-11-2018 23:44:00 ] | ||
spectrumanalyser | maandag 26 november 2018 @ 23:55 | |
Gaston Starreveld vertelde mij vorige maand dat hij ook nog steeds zijn racelicentie heeft. Het circuit was in slechte staat. de deal met 't circuit schijnt jaren geduurd te hebben. huisjesmelker van het jaar 2017. In bezit van 590 adressen en 1 circuit. [ Bericht 12% gewijzigd door spectrumanalyser op 27-11-2018 00:00:23 ] | ||
nogeenoudebekende | maandag 26 november 2018 @ 23:58 | |
Dat jij niet wil snappen dat een van oranje net iets meer impact maakt kunnen wij ook niets aan doen. We vinden het beiden waanzin maar het is nou eenmaal zo. | ||
opreis | dinsdag 27 november 2018 @ 03:49 | |
Je kan van leclerc nog niet zeggen of hij van hetzelfde niveau als de top gaat zijn. Het heeft zeker mooie dingen laten zien in de sauber. Maar men doet net alsof dit de sauber van 2017 was en hij tegen een goede coureur reed. Die sauber hikte echt wel tegen het middenveld aan en ericson is gewoon een paydriver die er ook puntjes in heeft weten te scoren. Kijk voor de grap eens hoe groot het verschil kan zijn in de F1 bij Alonso en Vandoorne of bv toen Palmer nog reed. Ik weet niet of het nodig was om Kimi ge vervangen, hij leek namelijk steeds dichter bij Vettel te komen de laatste jaren, getuigen zijn podiums/overwinning dit jaar. Een jaartje Haas naast een subtopper had mooi geweest maar laten we daar niet moeilijk over doen. Ik denk dat hij redelijk in de buurt kan komen af en toe bij vettel (die laten we eerlijk zijn erg goed is maar ook af en toe steken laat vallen). Vettel zal hoe dan ook de nr1 status krijgen binnen het team. Ocon heeft zich wat mij betreft niet bewezen als favoriet voor een topzitje/toekomstige wereldkampioen. Als hij echt zo goed was dan hadden ze hem wel ipv Bottas gedaan die Mercedes de constructeurs titel kan kosten. Het is ook zeker een risico om een jaar langs de kant te staan en het lijkt mij zeer hoogste onwaarschijnlijk dat hij na een jaar aan de kant meteen in het meest begeerde stoeltje in de F1 terecht komt. Als je niet rijdt kan je je ook niet laten zien, wat Russel nu wel kan doen. Dat heeft Wehrlein ook de kop gekost. Ocon is zeker F1 waardig maar ik schaal hem in het middenveld, coureurs als Perez/Hulk/KMag/Grojean/Sainz Grote coureurs als Ham/Alonso/Vettel/Max komen gewoon niet elk jaar langs en iedere GP3/F2 kampioen als toekomstig wereldkampioen bombarderen is gewoon een domme hype | ||
#ANONIEM | dinsdag 27 november 2018 @ 07:01 | |
Voor een Amerikaan is Assen ook Amsterdam. Dus dat argument gaat al niet op. | ||
fathank | dinsdag 27 november 2018 @ 07:11 | |
Ik geef het je te doen, debuteren in de meest waardeloze f1-wagen en het slechtst ontwikkelende team van de afgelopen 25 jaar. | ||
fathank | dinsdag 27 november 2018 @ 07:18 | |
Over Mickey mouse baantjes gesproken ![]() | ||
JayHovah | dinsdag 27 november 2018 @ 07:25 | |
He heb zeker het Formule 1 Café teruggekeken want dit is precies 1 op 1 wat Doornbos zei daar... | ||
ender_xenocide | dinsdag 27 november 2018 @ 07:27 | |
Op de een of andere manier blijf ik in het achterhoofd een vrees houden dat Verstappen overal net naast de pot gaat pissen, omdat Ferrari en Mercedes hem teveel een ongeleid projectiel vinden. En dus voor de misschien iets mindere, die met hun betere auto ook WC kunnen worden, maar meer kneedbare opties gaan... En dat Red Bull dus eigenlijk zijn enige kans is. | ||
Tinos85 | dinsdag 27 november 2018 @ 07:35 | |
Ja dat zeg ik toch ook, daarom kan ik nog wel benieuwd zijn hoe hij dat gaat doen ![]() | ||
Sunri5e | dinsdag 27 november 2018 @ 07:41 | |
Dat vinden Mercedes en Ferrari helemaal niet. Het liefst zouden ze hem nu al in hun team hebben. | ||
Tinos85 | dinsdag 27 november 2018 @ 07:50 | |
Mercedes probeerde hem vorig jaar zomer nog binnen te halen voordat hij verlengde bij RBR. | ||
D_A | dinsdag 27 november 2018 @ 08:06 | |
Verstappen en F1 in 2020 sowieso naar Nederland Honderdduizenden Formule 1-fans in Nederland zullen dolenthousiast worden. Nadat Formula One Management (FOM) eerder al Zandvoort als eerste keus voor een Grand Prix in 2020 had aangewezen en Max-fans door het dolle zijn geraakt, is Assen nu definitief als ’back-up’ aangewezen. Dat betekent dat de Formule 1 in 2020 na 35 jaar terugkeert naar Nederland en dat het leger Max-supporters de nieuwe wereldster in eigen land in een officiële race kan aanschouwen. Hoewel Formula One Management dus een duidelijke voorkeur heeft uitgesproken richting het circuit van Zandvoort, heeft Assen de zekerheid dat het Formule 1-circus niet voor een ander land kiest mocht men in Zandvoort financieel de boel niet rondkrijgen. Max Verstappen kwam in 2015 met zijn Toro Rosso al eens naar Drenthe voor de Gamma Racing Day. Max Verstappen kwam in 2015 met zijn Toro Rosso al eens naar Drenthe voor de Gamma Racing. Die keiharde toezegging door FOM is inmiddels op papier gedaan, zo melden bronnen in de paddock aan deze krant. De Formule 1-organisatie heeft aangegeven dat de Nederlandse Grand Prix zeker een plekje krijgt op de voorlopige kalender van 2020, die normaal gesproken in maart of april wordt opgemaakt. Dat verklaart ook waarom de deadline voor Zandvoort door FOM op 1 maart is gesteld. Zoals deze krant op 2 november meldde, heeft de Formule 1 het circuit van Zandvoort op pole position gezet vanwege de racegeschiedenis in de duinen. Het autocircuit pur sang riep na de veelbesproken publicatie partijen op om de krachten te bundelen. Om op zo’n korte termijn een Grand Prix te kunnen realiseren, is er in Zandvoort namelijk dertig tot veertig miljoen euro nodig. Alleen de jaarlijkse fee bedraagt al twintig miljoen. Premier Mark Rutte liet direct al weten dat het circuit geen staatssteun hoeft te verwachten en dat het geld uit investeerders of het bedrijfsleven zal moeten komen. In Zandvoort en omgeving zijn met name de GroenLinks-fracties tegen de komst van de Formule 1. In de begroting van de gemeente Zandvoort is voor de komende jaren al een investering van liefst 65 miljoen euro opgenomen om het hele omgevingsgebied rond het circuit, zoals investeringen in de infrastructuur, grondig op te knappen. Lang was onduidelijk of het TT-circuit nog in de race was. Dat blijkt zeker zo te zijn en dus zullen de betrokkenen in Drenthe opgelucht ademhalen. Men zegt in Assen al klaar te zijn voor de Formule 1. Het Drenthe circuit kan de organisatie zonder overheidssteun behapstukken. Naast een minimale aanpassing aan het circuit – de MotoGP kan gewoon blijven bestaan – heeft de organisatie ook de financiën al rond. Assen heeft al een buitenlandse investeerder gevonden. De lokale politiek steunt de Formule 1-wens wel, maar zorgt niet voor financiële back-up. Er moet eerder gedacht worden aan vergunningen en de inzet van politie. Zandvoort, dat ergens in de komende maanden duidelijkheid hoopt en zal moeten verschaffen, weet dat het nog altijd op pole position ligt en heeft die toezegging duidelijk gekregen van de FOM. Is het circuit niet tijdig klaar, dan wint Assen de ’race’ alsnog. Met een plek op de voorlopige kalender voor 2020 is opnieuw een belangrijke stap gezet voor het terughalen van de Nederlandse Grand Prix. Wat rest om op de definitieve kalender, die enkele maanden later bekend wordt gemaakt, te komen zijn dan de contracten die moeten worden afgesloten en de handtekeningen die gezet moeten worden. Dat is normaliter echter een formaliteit. De betrokken partijen onthouden zich op dit moment van commentaar. Telegraaf. | ||
TheFreshPrince | dinsdag 27 november 2018 @ 08:12 | |
Nice! Voor jou ook een leuk fotomoment ![]() | ||
Fir3fly | dinsdag 27 november 2018 @ 09:24 | |
Telegraaf die zichzelf weer even op de borst moet kloppen, ik geloof er nog weinig van. | ||
AnneX | dinsdag 27 november 2018 @ 09:33 | |
Gevolgen voor Harde Brexit en Formule 1: https://www.volkskrant.nl(...)-is-overal~b3c452b6/ Had ik mij niet gerealiseerd. ![]() | ||
Ener-G | dinsdag 27 november 2018 @ 09:36 | |
Meh. Paywall. | ||
AnneX | dinsdag 27 november 2018 @ 09:53 | |
Beter?
| ||
sasquatsch | dinsdag 27 november 2018 @ 11:36 | |
Dit geldt nu al voor niet EU landen. Er is een reden waarom er weinig niet Europeanen in de F1 werken. Dat mag namelijk niet, of ze moeten onmisbaar zijn voor een bepaalde functie (zoals de coureurs). Alleen Haas heeft vanwege de Amerikaanse basis Amerikanen in dienst. En Honda Japanners. Maar de rest van de teams niet vanwege de Europese basis. | ||
bloodymary1 | dinsdag 27 november 2018 @ 11:44 | |
Propaganda en bangmakerij van pro-EUdenkers. | ||
sasquatsch | dinsdag 27 november 2018 @ 11:54 | |
Vandaag en morgen zijn de bandentesten in Abu Dhabi. De line-up voor vandaag is: En de verwachte line-up voor morgen
| ||
flipsen | dinsdag 27 november 2018 @ 13:53 | |
Zet dat volgende keer gewoon boven die lap tekst ![]() ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 27 november 2018 @ 15:43 | |
En de tijden van vandaag, waarbij het opvalt dat zowel Stroll als Kubica sneller zijn dan hun teamgenoot.
| ||
THEFXR | dinsdag 27 november 2018 @ 16:05 | |
natuurlijk is Kubica sneller, stroll is een verrassing | ||
Rossdale | dinsdag 27 november 2018 @ 16:16 | |
Stroll en Kubica hebben allebei in de middag gereden en dus kunnen voorborduren op de afstelling van de ochtendrijders | ||
KillerBee4ever | dinsdag 27 november 2018 @ 16:20 | |
Het zou mij niets verbazen als hij heel licht (weinig brandstof) de baan op is gegaan om een snelle ronde neer te zetten, puur om even indruk te maken. | ||
vosss | dinsdag 27 november 2018 @ 16:28 | |
Dat dus. | ||
sasquatsch | dinsdag 27 november 2018 @ 16:41 | |
Stelletje doemdenkers. Ik denk dat dus niet. | ||
Tinos85 | dinsdag 27 november 2018 @ 16:43 | |
Kwam ook ergens een plaatje tegen van de gebruikte banden. Vettel en Stroll op hyper, Bottas op ‘compound 5’ en Verstappen op Ultra’s. | ||
NaturalScience | dinsdag 27 november 2018 @ 16:44 | |
De FOM heeft (mits Bernhart en Co met de gevraagde hoeveelheid financiën over de brug komen) de grand prix van Zandvoort op het eerste weekend van Mei gezet in 2020. ![]() Goed nieuws! | ||
#ANONIEM | dinsdag 27 november 2018 @ 16:48 | |
Vroegah sneeuwde het nog wel eens begin mei ![]() ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 27 november 2018 @ 17:37 | |
Dus de eerste Europese race van het seizoen is dan in Hollandia? ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2018 17:37:44 ] | ||
Bonobo11 | dinsdag 27 november 2018 @ 17:37 | |
Het is een pirelli bandentest. Tijden zeggen weinig, ligt er maar net aan wat voor bandjes je krijgt van ze https://www.skysports.com(...)ake-2019-team-debuts | ||
#ANONIEM | dinsdag 27 november 2018 @ 17:42 | |
Niet als 5-5 in dat weekend valt. | ||
franklop | dinsdag 27 november 2018 @ 17:44 | |
1-3 mei | ||
rubbereend | dinsdag 27 november 2018 @ 17:47 | |
logische datum, het moeten het hoogseizoen voor Zandvoort. Maar nu hebben ze dus feitelijk nog maar een maand of 17 om alles rond te krijgen en moeten alle vergunningen voor winter 2019 rond zijn want dan zullen ze moeten verbouwen. Ik denk nog steeds dat de wedstrijd in Assen zal zijn. | ||
#ANONIEM | dinsdag 27 november 2018 @ 17:58 | |
Ook in 2021 t/m 2058? | ||
rubbereend | dinsdag 27 november 2018 @ 17:59 | |
dat zal per jaar bekeken worden natuurlijk en anders een week later. | ||
#ANONIEM | dinsdag 27 november 2018 @ 18:01 | |
Ik hoop dat ze er rekening mee gaan houden. | ||
franklop | dinsdag 27 november 2018 @ 18:02 | |
AAch het is niet dat er op 5 mei nooit evenementen zijn natuurlijk.. | ||
sasquatsch | dinsdag 27 november 2018 @ 18:04 | |
Ik neem alleen niet aan dat ze alleen maar op die banden gereden hebben maar ook andere compounds getest hebben. | ||
rubbereend | dinsdag 27 november 2018 @ 18:04 | |
ik denk dat de politie Noord-Holland hier niet op zit te wachten. Een enorm festival in Haarlem en een enorme stoet aan fans die via hetzelfde station en stad moeten ![]() | ||
potjecreme | dinsdag 27 november 2018 @ 18:15 | |
Tis niet eens in alle cao's een vrije dag. | ||
ondeugend | dinsdag 27 november 2018 @ 18:36 | |
Je eerste werkdag....![]() ![]() | ||
SnowOokami | dinsdag 27 november 2018 @ 18:53 | |
Is dat Kimi of Gio? ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 27 november 2018 @ 18:59 | |
Kimi. Gio rijdt morgen. | ||
#ANONIEM | dinsdag 27 november 2018 @ 19:06 | |
Juist daarom, ik wil niet kiezen ![]() | ||
Tinos85 | dinsdag 27 november 2018 @ 19:16 | |
Nee was voor de snelste ronde. Verstappen heeft al afscheid genomen van de gele T cam. ![]() | ||
nogeenoudebekende | dinsdag 27 november 2018 @ 19:18 | |
Kut ik wist het wel... kan hij meer replica's verkopen. | ||
Tinos85 | dinsdag 27 november 2018 @ 19:20 | |
Dan moet ook alle verkeer over de A/N200 aangezien de 205 bij het provinciehuis afgesloten is op 4/5 mei ![]() | ||
rubbereend | dinsdag 27 november 2018 @ 19:31 | |
daarom, racen op 5 mei is uitgesloten | ||
Sunri5e | dinsdag 27 november 2018 @ 20:23 | |
Ik dacht dat het tijdens deze tests voor iedereen onduidelijk was op welke banden ze nou uiteindelijk reden? | ||
Tinos85 | dinsdag 27 november 2018 @ 20:48 | |
Deze was door Pirelli zelf gedeeld. https://mobile.twitter.co(...)060169555969/photo/1 Ze hebben dus zowel op 2018 als 2019 rubber gereden. | ||
sasquatsch | dinsdag 27 november 2018 @ 21:19 | |
2019 rubber is hetzelfde rubber als de 2018 versie maar een dunnere thread (om te snel oververhitten te voorkomen) zoals dit seizoen ook al in Spanje, Frankrijk en Groot-Brittannië gebruikt is, volgens mij. | ||
SnowOokami | dinsdag 27 november 2018 @ 22:04 | |
Jammer, die gele T-cam had wel wat ![]() | ||
Nattekat | dinsdag 27 november 2018 @ 22:13 | |
De banden zijn gedurende het seizoen gewoon hetzelfde ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 27 november 2018 @ 22:54 | |
Afgelopen seizoen niet. Voor circuits met nieuw asfalt werden banden met een dunnere thread gebruikt. Daar klaagde Ferrari nog in Spanje over maar achteraf (tijdens de in-season testen in Barcelona) moesten ze toch toegeven dat die banden de betere keus waren. | ||
mikieu | dinsdag 27 november 2018 @ 22:56 | |
De mercedesband gemist dit seizoen? | ||
nogeenoudebekende | dinsdag 27 november 2018 @ 23:07 | |
Velg? | ||
mikieu | dinsdag 27 november 2018 @ 23:07 | |
Band | ||
nogeenoudebekende | dinsdag 27 november 2018 @ 23:09 | |
Dat heb ik dan inderdaad gemist. Vertel eens. | ||
nogeenoudebekende | dinsdag 27 november 2018 @ 23:22 | |
Marko zet meteen weer druk op de ketel bij Gasly.https://www.f1maximaal.nl(...)estaties-tegenvallen | ||
bokkepoot | dinsdag 27 november 2018 @ 23:27 | |
Lat ligt hoog, Max won gelijk zijn eerste race. Het is en blijft een keihard wereldje die F1. | ||
Tinos85 | dinsdag 27 november 2018 @ 23:31 | |
Wie gaat hij anders in dat stoeltje zetten? Kvyat? | ||
bokkepoot | dinsdag 27 november 2018 @ 23:36 | |
Als die jongen gaat presteren bij TR, wat ie wel kan imho, dan denk ik dat het wel kan gebeuren. | ||
sasquatsch | woensdag 28 november 2018 @ 00:25 | |
Pirelli heeft voor drie Grand Prix (met nieuw asfalt) een andere band (met dunnere thread, tegen oververhitting) meegenomen. Hiervan werd beweerd dat het Mercedes zou bevoordelen, o.a. door Ferrari in Spanje omdat ze nogal last van slijtage hadden, maar die zijn daar later tijdens de in-season test op terug gekomen omdat ze met de oude band nog veel meer slijtage hadden. Deze banden met dunnere thread gaan in 2019 gebruikt worden. https://www.formula1.com/(...)5SwySs4mowkU2KA.html https://www.autosport.com(...)en-worse-for-ferrari | ||
flipsen | woensdag 28 november 2018 @ 03:15 | |
Nee Helmut, tegenwoordig is het zo dat als het team niet presteert, de coach de laan uit wordt gestuurd. Dus pas jij maar op (mja, hij is natuurlijk slechts "adviseur"). Is echt weer zo´n debiele opmerking. Wat voor voordelen biedt het een coureur dat ie al een jaar met een Honda motor heeft gereden ![]() | ||
BadderHaring | woensdag 28 november 2018 @ 05:51 | |
Ja, want slecht presterende spelers komen nooit op de bank. De vergelijking is prima. Het gaat niet zozeer om de motor zelf, maar vooral om de samenwerking met de mensen van Honda. Hij kent ze en zij kennen zijn wensen en manier van feedback geven. Met Japanners werken is nu eenmaal iets totaal anders dan met Fransen. | ||
Fer | woensdag 28 november 2018 @ 07:03 | |
Adviseur is zijn titel, maar hij is in feite de allerhoogste motorsport directeur en rapporteert direct aan Mateschitz. Horner staat onder hem. Vergis je niet in bijvoorbeeld engine breaking karakteristieken, die invloed kunnen hebben op je rijgedrag. Of kennis van bepaalde zaken die bij iedere fabrikant net even anders worden gedaan. | ||
BadderHaring | woensdag 28 november 2018 @ 07:42 | |
Motor karakteristiek is wel een ding, maar zoals Gasly al aangaf (over Verstappen) heeft een topcoureur dat binnen een paar rondjes prima in de smiezen. | ||
flipsen | woensdag 28 november 2018 @ 10:50 | |
Met die shitload aan sensoren maakt het voor technici volgens mij geen flikker meer uit wat een coureur zegt over een motor. | ||
Rossdale | woensdag 28 november 2018 @ 13:15 | |
Jij hoeft theorie blijkbaar nooit in praktijk te brengen. Ruwe data zegt niet altijd alles | ||
Tinos85 | woensdag 28 november 2018 @ 13:21 | |
Misschien valt het mee, Gasly rijdt in dezelfde auto volgens mij vandaag. | ||
THEFXR | woensdag 28 november 2018 @ 14:03 | |
powerband is bij elke motor verschillend. | ||
nils7 | woensdag 28 november 2018 @ 14:13 | |
Toch een andere motor volgend seizoen. Hij heeft enkel voordeel met de Honda techneuten die hij al kent en weet wat ze doen en kunnen. | ||
THEFXR | woensdag 28 november 2018 @ 14:27 | |
Patrice_Consigny | woensdag 28 november 2018 @ 14:32 | |
Testen zegt weinig maar langzaam is hij in ieder geval niet. https://www.gpupdate.net/(...)an-ferrari-tijdperk/ | ||
nogeenoudebekende | woensdag 28 november 2018 @ 14:58 | |
Ohja, bedankt. | ||
BadderHaring | woensdag 28 november 2018 @ 17:51 | |
Misschien toch maar een andere sport gaan volgen. | ||
Fir3fly | woensdag 28 november 2018 @ 18:06 | |
Ik denk dat hij gelijk heeft. Wat weet een coureur nou over een motor? Hij kan feedback geven over hoe de motor zich gedraagt in de auto maar dat is dan ook alles. | ||
flipsen | woensdag 28 november 2018 @ 18:11 | |
Ik denk dat ik de F1 al wat langer volg dan jij | ||
BadderHaring | woensdag 28 november 2018 @ 18:31 | |
Des te triester. Als het al zo is. | ||
bokkepoot | woensdag 28 november 2018 @ 19:19 | |
Koppelverloop en dus vermogen kan anders zijn. Het kan dus lonen om bij verschillende motoren een ander toerengebied te gebruiken. Maar dat zijn dingen die F1 piloten met 2 rondes wel door hebben dunkt mij. | ||
Fer | woensdag 28 november 2018 @ 19:37 | |
Ik denk meer aan transient gedrag, dus hoe hij reageert op korte stootjes gas, bijvoorbeeld in 3 s bochten in Japan. Of zoals toen Verstappen in de Q eraf vloog. Dat zijn allemaal kleine calibraties, om in zo’n bocht een tiende of paar honderste te winnen. De Honda laten ze vrij vaak op 3 cilinders lopen, te herkennen aan het roffelen tijdens een pitstop of tijdens het remmen. Lijkt me dat je als rijder er last van hebt als hij tijdens het remmen omschakelt naar deze modus. | ||
rubbereend | woensdag 28 november 2018 @ 20:23 | |
Alonso | ||
flipsen | woensdag 28 november 2018 @ 20:26 | |
Goed joh, jij hebt de langste, prima. Het ging me om de opmerking van Dr. Oetker. Ik zie niet in wat voor voordelen het biedt dat een coureur al een jaar met een Honda motor heeft gereden. Gaat ie aan Max vertellen hoe hij gas moet geven? De engineers iets vertellen dat ze zelf nog niet weten? Lijkt me niet. Dus een kul-opmerking van Marko. | ||
BadderHaring | woensdag 28 november 2018 @ 21:51 | |
Volgens mij begon jij het wedstrijdje verpissen met je opmerking over 'ik volg het al alnger dan jij', maar goed. Zoals eerder al gezegd, ook door mensen in de paddock, het werken met Japanners is andere koek en je hebt een voordeel als je dat al even gewend bent. Als je de opmerking goed leest, zegt hij ook niets over 'rijden met een Honda motor' maar heeft hij het over 'samenwerken met Honda'. Dat rijden met de motor maak jij er van omdat je niet goed leest. | ||
flipsen | woensdag 28 november 2018 @ 23:45 | |
Een coureur werkt niet met de mensen van Honda. Een coureur werkt met zijn engineers, die werken met de mensen van Honda. En nu ben ik er wel klaar mee hoor ![]() | ||
Fir3fly | woensdag 28 november 2018 @ 23:58 | |
Jij denkt dat Gasly met Japanners gewerkt heeft? | ||
opreis | donderdag 29 november 2018 @ 05:07 | |
Gasly heeft de 2019 motor ontworpen | ||
potjecreme | donderdag 29 november 2018 @ 06:18 | |
Tja...Honda bedankt Hartley voor de fijne samenwerking..Maar hier weten sommige stuurlui het beter. https://m.gpupdate.net/nl(...)twikkeling-versneld/ | ||
BadderHaring | donderdag 29 november 2018 @ 06:54 | |
*niet zo op de persoon spelen* Uit het stuk, maar een coureur heeft helemaal geen contact met Honda hoor. [ Bericht 22% gewijzigd door zoem op 29-11-2018 08:49:25 ] | ||
Fir3fly | donderdag 29 november 2018 @ 07:21 | |
Ok... Dan maar even een leuk plaatje.![]() | ||
Fir3fly | donderdag 29 november 2018 @ 07:23 | |
Dat staat er toch ook helemaal niet? Er staat dat hij goede feedback heeft gegeven. Precies wat ik ook al zeg. | ||
spectrumanalyser | donderdag 29 november 2018 @ 07:36 | |
Neem gewoon elk weekend preventief een nieuwe motor,versnellingsbak, MGU-a-tot-z Maximale Gridstraf, performance, betrouwbaarheid en spektakel. Alleen de coureur blijft hetzelfde als vorige race. Dit idee ga ik eens voorleggen bij Honda. | ||
Sjemmert | donderdag 29 november 2018 @ 07:53 | |
| ||
BadderHaring | donderdag 29 november 2018 @ 07:56 | |
Lees het nog eens, zou ik zeggen. ![]() | ||
Fir3fly | donderdag 29 november 2018 @ 08:03 | |
Dat zijn geen Japanners. De Honda F1 fabriek staat ook gewoon in Engeland, vlakbij de Red Bull fabriek. | ||
DKUp | donderdag 29 november 2018 @ 08:06 | |
Ze hebben in ieder geval informatie uitgewisseld. | ||
BadderHaring | donderdag 29 november 2018 @ 08:07 | |
Ja, vandaar dat hij geprezen wordt voor de manier waarop hij de Japanse cultuur omarmde. Houd toch gewoon op man, je zet jezelf gigantisch voor lul. | ||
Fir3fly | donderdag 29 november 2018 @ 08:08 | |
Waarom trappen domme mensen toch altijd in dat Honda-PR gelul ![]() Het was hetzelfde met Button, die zou zo geweldig passen bij Honda omdat ie een Japanse vriendin had. Ofzo ![]() | ||
BadderHaring | donderdag 29 november 2018 @ 08:09 | |
Het is goed kerel ![]() Jij weet het beter. | ||
Fir3fly | donderdag 29 november 2018 @ 08:10 | |
Hoeveel Japanners zaten er in de crew van Hartley? Omdat je het allemaal zo goed weet, meneer de expert. | ||
BadderHaring | donderdag 29 november 2018 @ 08:13 | |
Gasly over de komst van Verstappen Maar jij bent de expert natuurlijk. Jij zit er dichter op dan Gasly, ongetwijfeld. | ||
Sjemmert | donderdag 29 november 2018 @ 08:33 | |
Wat een mannetje ben je ook he. ![]() | ||
zoem | donderdag 29 november 2018 @ 08:49 | |
Verschil tussen ERI en LEC is pijnlijk ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 29 november 2018 @ 09:07 | |
Hoe moeilijk is het om een keer te zeggen dat je er naast zat? ![]() McLaren zat dit jaar nog verder van de Pole af, had ik niet gedacht. Hartley en Gasly wel dichterbij gekomen. | ||
opreis | donderdag 29 november 2018 @ 09:39 | |
Verschil tussen stroll en massa(geen topper) vorig jaar nog groter. Die williams had er blijkbaar toch wel dichter op het middenveld kunnen zitten zonder paydrivers. Trouwens ook mooi te zien dat tr er met honda op vooruit ging, en mclaren met renault achteruit. En ook dat die stijgende lijn van renault dus ook wel mee valt. Ze hebben niet van het gat met de top 3 kunnen dichten. | ||
NaturalScience | donderdag 29 november 2018 @ 10:16 | |
Erg gaaf plaatje! Ik zou hetzelfde plaatje wel eens willen zien voor de races..... | ||
potjecreme | donderdag 29 november 2018 @ 10:28 | |
Heel moeilijk. Ik heb nog steeds niet een post gelezen waarin wordt toegegeven dat hij fout zat met de pion/pylon. Anderen werden voor fantast uitgemaakt. Zou hem wel sieren. | ||
nogeenoudebekende | donderdag 29 november 2018 @ 10:42 | |
Er staat 'een' Hondafabriek in Engeland. Ze ontwikkelen dat ding op drie plaatsen. | ||
Fir3fly | donderdag 29 november 2018 @ 11:11 | |
Hoeveel Japanners? | ||
Fir3fly | donderdag 29 november 2018 @ 11:12 | |
Het F1 team werkt vanuit die fabriek. | ||
TagForce | donderdag 29 november 2018 @ 11:16 | |
![]() In ieder geval 2, maar waarschijnlijk nog een paar meer. Zijn engineers... En dan heb je aero engineers, chassis engineers, software engineers, en, je raadt het nooit, engine engineers... En waar denk je dat die engine engineers vandaan komen? Juist ja, Honda, en dat zijn dan inderdaad ook een paar Japanners. Of denk je dat ze graag 2e hands informatie bij Honda krijgen? [ Bericht 42% gewijzigd door TagForce op 29-11-2018 11:20:27 (toevoeging van quote op flipsen) ] | ||
potjecreme | donderdag 29 november 2018 @ 11:23 | |
Max heeft voor hij zijn nieuwe contract ondertekende een bezoek gebracht aan de Honda fabriek in Japan. https://www.google.nl/amp(...)-989937/2184946/amp/ | ||
potjecreme | donderdag 29 november 2018 @ 11:24 | |
En nog steeds geen post over de pylon/pion.... | ||
Gezicht | donderdag 29 november 2018 @ 11:25 | |
![]() | ||
NaturalScience | donderdag 29 november 2018 @ 11:31 | |
Kan men discussies over iemands gelijk of ongelijk S.V.P. via PM (of iets dergelijks) uitvechten? En niet dit topic daarmee bevuilen. Hartelijk dank. ![]() | ||
THEFXR | donderdag 29 november 2018 @ 12:29 | |
dat is juist het hart van een forum, een plaats waar je verschillende POV's bespreekt. | ||
Bonobo11 | donderdag 29 november 2018 @ 12:42 | |
Vettel weegbrugincident en firefly's kijk daarop | ||
Smacked_Actor | donderdag 29 november 2018 @ 12:49 | |
Jullie moeten niet allemaal gelijk en het laatste woord willen, sommige zijn echt extreem daarin. | ||
theclansman | donderdag 29 november 2018 @ 12:50 | |
straf voor verstappen bekend ![]() Geen idee of dat hier al voorbij was gekomen ![]() | ||
Nattekat | donderdag 29 november 2018 @ 12:51 | |
![]() | ||
flipsen | donderdag 29 november 2018 @ 13:02 | |
Ik las in dat bericht: Was verrast dat Lauda weer up&running was, maar het is een artikel van december 2017 ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 29 november 2018 @ 13:32 | |
Voor de geïnteresseerden nog even de testtijden van gisteren
| ||
flipsen | donderdag 29 november 2018 @ 13:59 | |
Het merendeel in de 1:38 en Kubica 1:44 ![]() ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 29 november 2018 @ 14:01 | |
Eergisteren was hij sneller dan Russell (beide in de 1:39) ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 29 november 2018 @ 14:02 | |
Mogelijke nieuwe livery voor Haas![]()
| ||
DKUp | donderdag 29 november 2018 @ 14:05 | |
Mooi | ||
Rossdale | donderdag 29 november 2018 @ 14:29 | |
Ik stem voor ![]() | ||
Blik | donderdag 29 november 2018 @ 14:32 | |
Inspired by Lotus * Blik approves | ||
THEFXR | donderdag 29 november 2018 @ 14:33 | |
THEFXR | donderdag 29 november 2018 @ 14:41 | |
manny | donderdag 29 november 2018 @ 16:09 | |
wanneer sleutelen ze die honda er voor het eerst in eigenlijk ? en vanaf wanneer mogen ze echt gaan testen / rondjes gaan rijden. | ||
Asschen_sukar | donderdag 29 november 2018 @ 16:16 | |
Barcelona zal de 1e test met Honda zijn. | ||
Sjemmert | donderdag 29 november 2018 @ 16:25 | |
Rondjes rijden mogen ze op een filmdag. Testen pas in Barcelona. Die filmdagen zijn meestal vlak voor testen in Barcelona. | ||
manny | donderdag 29 november 2018 @ 16:47 | |
toch bijzonder. de gemiddelde fiat panda heeft een miljoen testkilometers voordat ze er echt voor gaan. een state of the art racemonster zetten ze bij wijze van spreken een maand voor het seizoen voor het eerst op de weg | ||
Sunri5e | donderdag 29 november 2018 @ 17:06 | |
Dat is toch niet bijzonder? Een Fiat Panda moet zo'n 15 jaar en 250.000 km mee en er worden een miljoenen van geproduceerd. Als je daar problemen mee krijgt kun je het merk wel failliet verklaren. Daarnaast wil de F1 de de kosten drukken. Dat doe je door niet teveel te testen. | ||
DKUp | donderdag 29 november 2018 @ 17:08 | |
Ferry_76 | donderdag 29 november 2018 @ 17:14 | |
Lijkt veel te veel op een Renault, dat gaan ze niet doen denk ik. | ||
Tarado | donderdag 29 november 2018 @ 17:18 | |
doet me meer hieraan denken | ||
ESF1Gamer | donderdag 29 november 2018 @ 17:28 | |
Meer op de Lotus voordat het werd overgenomen door Renault | ||
twiFight | donderdag 29 november 2018 @ 18:28 | |
Het zijn de kleuren van de sponsor, dus waarom niet? | ||
Fir3fly | donderdag 29 november 2018 @ 18:39 | |
Die stond in de weg, net als jouw domme posts. | ||
Pino112 | donderdag 29 november 2018 @ 18:40 | |
![]() ![]() | ||
Fir3fly | donderdag 29 november 2018 @ 18:41 | |
Dat is nog maar de vraag. Testen is duur maar dat simulatorwerk is nauwelijks goedkoper en geeft slechtere resultaten. Het vergroot het gat tussen de top teams en het middenveld alleen maar. | ||
Rossdale | donderdag 29 november 2018 @ 18:47 | |
360 beelden van de crash van Hulkenberg afgelopen weekend | ||
Fer | donderdag 29 november 2018 @ 18:51 | |
Dit hoort bij het spelletje. Ze moeten in Februari testen, dus willen ze zo ver mogelijk kwa ontwikkeling zijn en de nieuwste ontwikkelingen het liefst allemaal in de motor hebben. En er zit een kostenafspraak bij. Zodat er niet meer een Ferrari, Mercedes en Redbull 3 wintermaanden continue rondjes lopen te draaien en zo nog meer voorsprong op de rest pakt. Kleine teams hebben hier geen geld voor. | ||
WEST | donderdag 29 november 2018 @ 19:57 | |
Dat moet je eens met Voorwaarts spelen ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 29 november 2018 @ 19:58 | |
Oeh. Eindelijk een goed shot van het wiel die erover flopte ![]() ![]() | ||
Ferry_76 | donderdag 29 november 2018 @ 20:35 | |
Wie betaald, bepaalt maar ik kan me ook voorstellen dat je op wil vallen in het veld. Vier auto's die veel op elkaar lijken is qua marketing geen goed idee. | ||
twiFight | donderdag 29 november 2018 @ 21:14 | |
Nee maar wat is het alternatief? In onherkenbare kleuren rijden? Dan heeft je sponsoring nog geen nut. Het gaat juist om instant merkherkenning. Dat je bij het zien van de auto gelijk aan de sponsor denkt (Williams+Martini en FI+BWT hadden dat goed voor elkaar bijvoorbeeld). Je kunt het er ook in lila opzetten met een verder maagdelijk witte auto, valt zeker op, maar ik denk dat iedereen dan denk "hey, daar heb je die vage wit-lila auto" en niet "hey, de rich energy auto!" Uiteindelijk is het natuurlijk ook de bedoeling dat Haas dermate beter presteert dan Renault dat de zwartgele auto eerder gelinkt wordt aan rich energy. | ||
potjecreme | donderdag 29 november 2018 @ 21:19 | |
![]() | ||
Wertha | donderdag 29 november 2018 @ 22:13 | |
Bohhhh, livery hoor. ![]() | ||
Wertha | donderdag 29 november 2018 @ 22:25 | |
![]() | ||
opreis | vrijdag 30 november 2018 @ 00:27 | |
Williams en sauber leken dit jaar ook heel veel op elkaar | ||
#ANONIEM | vrijdag 30 november 2018 @ 00:54 | |
Nice ![]() | ||
SnowOokami | vrijdag 30 november 2018 @ 07:56 | |
Supercar Blondie ![]() | ||
nils7 | vrijdag 30 november 2018 @ 09:16 | |
In het topic op WTF1 kende geen 1 Brit dit Engels energy drankje en vinden ze de funding heel dubieus. Iemand dit drankje ooit tegen gekomen? | ||
TagForce | vrijdag 30 november 2018 @ 09:39 | |
Het drankje is pas een maand op de markt in de UK en de US. Ik gok dat dit een sponsorship deal voor 1 seizoen is om naamsbekendheid te krijgen in het racegekke Engeland. Als er na dat jaar nog steeds geld is willen ze waarschijnlijk een team overnemen. Het geld dat erachter zit komt van William Storey (die zo uit ZZ Top weggelopen kan zijn), die manager is van een aantal athleten en popsterren, en David Sullivan, die schathemeltje rijk is geworden met het favoriete filmgenre van zolderkamerfokkers... Nee, geen Musicals. Rich Energy was ook in de running om Force India te kopen, dus dat ze nu hoofdsponsor van een team worden is niet raar. Wellicht een tikkeltje dubieuze lieden, maar dat zullen we meemaken. | ||
sasquatsch | vrijdag 30 november 2018 @ 10:00 | |
Edit: Wat TagForce zegt dus ![]() En bij de overname van Force India werden ze niet credible genoeg geacht. | ||
Sinister-D- | vrijdag 30 november 2018 @ 10:17 | |
https://www.amazon.co.uk/Rich-Energy-case-of-24/dp/B0170RH16Q https://www.reddit.com/r/(...)rgy_actually_exists/ Er bestaat wel degelijk "iets". | ||
opgebaarde | vrijdag 30 november 2018 @ 10:29 | |
Op Reddit was er toen ook een topic met het jaarverslag van 2017, iets staat me bij dat het bedrijf een eigen vermogen van minder dan een ton (of miljoen, weinig in ieder geval). Dat ze geïnteresseerd waren in die overname leek een publiciteitsstunt | ||
nils7 | vrijdag 30 november 2018 @ 12:03 | |
Dat Leopard (ziet er wel leuk uit) schijnt ook zo'n lege huls te zijn. ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 30 november 2018 @ 12:39 | |
ook weer via Amazon ![]() https://www.amazon.de/LEo(...)-250ml/dp/B01K1YLJV8 Maar idd, ook weer zoiets wat nergens te koop is, en toch spontaan miljoenen opbrengst heeft. | ||
Donderkonijn | vrijdag 30 november 2018 @ 12:47 | |
Dat het een lege BV lijkt te zijn hoeft niet he. Kan altijd onderdeel zijn van een groter geheel en dan zit het investeringsgeld gewoon niet daar. | ||
Whiskers2009 | vrijdag 30 november 2018 @ 13:10 | |
Interessant stuk over de samenwerking tussen RBR (en STR) en Honda: https://www.formula1.com/(...)2lgs0G6iM220C8w.html | ||
sasquatsch | vrijdag 30 november 2018 @ 13:24 | |
Ik las op LinkedIn dat ze in oktober een miljoeneninjectie hebben gekregen doordat die voormalige pornobaas zich ingekocht heeft. https://www.linkedin.com/(...)-rich-william-storey | ||
flipsen | vrijdag 30 november 2018 @ 14:09 | |
Ik mis het stukje over Gasly ![]() | ||
Ferry_76 | vrijdag 30 november 2018 @ 22:32 | |
Formule 1 25 jaar geleden, wat is er een hoop veranderd!: Leuk om weer eens terug te zien. | ||
#ANONIEM | vrijdag 30 november 2018 @ 22:48 | |
Tom Coronel maakt zichzelf weer eens onsterfelijk belachelijk in het F1 café. | ||
Marcoss | vrijdag 30 november 2018 @ 23:08 | |
Bij dat rondjes rijden net zag je wel echt de angst in z’n ogen (naast de duizeligheid), zie je toch niet vaak ![]() | ||
Fer | vrijdag 30 november 2018 @ 23:23 | |
Ik geloof er wel in. Het is allemaal marketing, maar dat zei Freddy Heineken ook over bier. Het gaat om een ecologisch, verantwoord en vooral premium energydrankje. Bronwater uit de Alpen, biologische rietsuiker, geneeskrachtige kruiden, noem maar op. | ||
Marcoss | vrijdag 30 november 2018 @ 23:29 | |
Bottas een 6 en Stroll een 2,5, goed bezig Coronel ![]() | ||
NaturalScience | vrijdag 30 november 2018 @ 23:45 | |
Mooie docu over de business achter het halen van de formule 1 naar Nederland bij de Haagse Lobby op Nederland 2 vanavond. ![]() Terugkijktip! | ||
NaturalScience | vrijdag 30 november 2018 @ 23:49 | |
https://www.f1maximaal.nl(...)atie-braziliaanse-gp Brazilië krijgt ook een grand prix | ||
Monolith | vrijdag 30 november 2018 @ 23:50 | |
Brazilië krijgt een andere GP bedoel je. ![]() | ||
NaturalScience | vrijdag 30 november 2018 @ 23:51 | |
Dat ja ![]() | ||
Gezicht | zaterdag 1 december 2018 @ 00:10 | |
Dat zou echt zonde zijn, Interlagos is goud | ||
motorbloempje | zaterdag 1 december 2018 @ 00:32 | |
Stroll naar Force India. Ik ben in shock. ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 1 december 2018 @ 00:33 | |
Nee joh ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 1 december 2018 @ 00:45 | |
Fout. Hij gaat naar Racing Point. | ||
sasquatsch | zaterdag 1 december 2018 @ 00:49 | |
De constructeursnaam is nog steeds Force India. Wat het volgend jaar is moeten we nog afwachten. | ||
Fir3fly | zaterdag 1 december 2018 @ 00:56 | |
https://www.crash.net/f1/(...)ce-india-name-change
| ||
Sunri5e | zaterdag 1 december 2018 @ 01:03 | |
Idd. | ||
sasquatsch | zaterdag 1 december 2018 @ 01:08 | |
Ah, die had ik nog niet gezien. Alleen de (eerdere) bevestiging dat Stroll naar Force India (nu dus Racing Point) gaat. | ||
vosss | zaterdag 1 december 2018 @ 01:18 | |
Zou doodzonde zijn. Interlagos, Monza, Spa-Francorchamps, Suzuka, Canada, Silverstone, Melbourne en Monaco zouden een contract voor onbeperkte tijd moeten krijgen. Period. | ||
Twieki | zaterdag 1 december 2018 @ 07:38 | |
Melbourne? Mwah. Saai begin van het seizoen op die baan altijd. Van mij mag hij weg en Sepang terug. Verder eens met je lijstje. ![]() | ||
Tarado | zaterdag 1 december 2018 @ 07:40 | |
lijkt me stug dat ze dat gaan redden in Rio | ||
BadderHaring | zaterdag 1 december 2018 @ 09:02 | |
Ja, eens. Althans, met de meeste. Ik vind Interlagos gewoon een mooie race, elk jaar wel spektakel. | ||
#ANONIEM | zaterdag 1 december 2018 @ 09:13 | |
Bij interlagos is de buurt eromheen vooral het probleem. Heb niet het idee dat dit in Rio nou zo veel beter zou zijn. | ||
vosss | zaterdag 1 december 2018 @ 09:13 | |
Dat hele land is niet veel beter. ![]() | ||
heywoodu | zaterdag 1 december 2018 @ 09:17 | |
Racen in Brasilia zou wat dat betreft prima kunnen, daar zitten er geen favelas omheen. | ||
Nieuwschierig | zaterdag 1 december 2018 @ 09:54 | |
Kun je die dingen huren bij Red Bull om in je hotellobby te zetten of hoe gaat dat? Ik kwam er laatst ook een tegen op een vliegveld. | ||
Sunri5e | zaterdag 1 december 2018 @ 09:56 | |
Ik zit net Formule 1 café terug te kijken..... wat is die tandarts een irritant mannetje. | ||
vosss | zaterdag 1 december 2018 @ 10:26 | |
Gras is groen. Water is nat. ![]() | ||
sasquatsch | zaterdag 1 december 2018 @ 10:33 | |
Of in Curatiba. | ||
Earl_J_Hickey | zaterdag 1 december 2018 @ 10:39 | |
Ik vond Coronel nog irritanter...maar is dezelfde categorie gras is groen | ||
JayHovah | zaterdag 1 december 2018 @ 12:49 | |
Coronel en Doornbos zijn vooral bezig elkaar een steek onder water te geven... | ||
twiFight | zaterdag 1 december 2018 @ 13:15 | |
Coronel moet gewoon lekker 26e blijven rijden in de wtcr en zich verder niet te veel bezig houden met racen. | ||
nogeenoudebekende | zaterdag 1 december 2018 @ 13:30 | |
Scuderia Ferrari Mission Winnow... mooie manier om het verbod op tabakssponsoring te ontwijken. | ||
Tarado | zaterdag 1 december 2018 @ 13:35 | |
daar hebben ze tenminste nog een circuit maar als het niet in Sao Paulo lukt dan hoeven die andere staten/steden er niet eens aan te beginnen | ||
Abdus18 | zaterdag 1 december 2018 @ 14:05 | |
Mooi man, elke quali vliegen er flink wat auto's uit, super skinny wings in hockenheim en dan daarna in hongarije van die dubbele dikke vleugels ![]() | ||
Ferry_76 | zaterdag 1 december 2018 @ 14:19 | |
De hele pitcrew in de korte broek en T-shirt. ![]() | ||
Whiskers2009 | zaterdag 1 december 2018 @ 15:02 | |
Er zijn meer naamswijzigingen + de startnummers vd nieuwe F1-coureurs zijn bekend (behalve die van Alexander Albon): https://www.gpblog.com/nl(...)dia-en-ferrari-.html | ||
#ANONIEM | zaterdag 1 december 2018 @ 15:21 | |
Geen Honda achter de naam bij Red Bull voor komend jaar? ![]() | ||
nogeenoudebekende | zaterdag 1 december 2018 @ 15:23 | |
Viel mij ook op maar zal wel iets contractueels zijn. | ||
#ANONIEM | zaterdag 1 december 2018 @ 15:23 | |
Voll |