tot je controle krijgt..quote:Op donderdag 22 november 2018 07:28 schreef Basp1 het volgende:
Met kratten bier werkt dat nog beter daar zitten 24 flesjes in en je scant er maar 1.
quote:Op donderdag 22 november 2018 07:20 schreef SmartWatch het volgende:
Ik was dus met een paar vrienden naar de Albert Heijn geweest om wat Red Bull te halen.
Onzin. Het is 'gewoon' goedkoper om minder cassieres te hebben dan één dief die iets niet afrekent.quote:Op donderdag 22 november 2018 07:53 schreef Argo het volgende:
En dat grapje van mensen die dingen pikken wordt gewoon doorgerekend aan de andere klanten. Prachtig systeem ja. De AH waar ik ga wordt wel gecontroleerd gelukkig.
Ja voor de AH wel ja. Voor de maatschappij gaat het weer meer kosten als consument en inwoner van NL wordt je geklootquote:Op donderdag 22 november 2018 07:54 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Onzin. Het is 'gewoon' goedkoper om minder cassieres te hebben dan één dief die iets niet afrekent.
# fake newsquote:Op donderdag 22 november 2018 07:20 schreef SmartWatch het volgende:
Ik was dus met een paar vrienden
quote:Op donderdag 22 november 2018 07:20 schreef SmartWatch het volgende:
Mijn vriend zei dat we de zelfscan moesten pakken zodat we goedkoper uit waren
Die arme aandeelhouders van Ahold N.V....quote:Op donderdag 22 november 2018 08:05 schreef RedShoe het volgende:
Te triest voor woorden. Winkeldiefstal noemt men dat, god wat sneu.
ofterwijl je komt er gewoon mee wegquote:Inleiding
Iedere klant die gaat zelfscannen bij Albert Heijn krijgt te maken met controles. Afhankelijk van het niveau van de klant in het Zelfscansysteem, krijgt een klant een partiële controle (steekproef) of een volledige controle.
Zodra een klant de Bonuskaart op een betaalpaal scant, berekent het systeem of de klant controle heeft en zo ja, wat voor controle. We kennen hierin vier niveaus:
Niveau 1 - Altijd controle
Niveau 2 - Regelmatig controle
Niveau 3 - Soms controle
Niveau 4 - Laagste controlekans
In eerste instantie krijgen alleen de klanten in niveau 1 een volledige controle en de klanten in de overige niveaus een partiële controle. Alleen wanneer de partiële controle mislukt, krijgt die klant alsnog een volledige controle. Na het uitvoeren van de volledige controle, bepaalt het systeem op welk niveau de klant de volgende boodschappentrip start. Iedere klant start bij de eerste keer zelfscannen op niveau 3, het op één na hoogste niveau.
Tijdens een controle vergelijkt het systeem de EAN nummers die de klant heeft gescand met de EAN nummers die de medewerker scant. Indien dit niet overeenkomt mislukt de controle.
Zwarte lijst
Als een klant veelvuldig fouten maakt bij het zelfscannen kan hij of zij op de zwarte lijst komen te staan. Dit is automatisch het geval indien de klant binnen 90 dagen meer dan ¤ 25 aan totaal controleverschil heeft wat uit minimaal 3 foutieve controles blijkt. Zodra een klant op deze lijst staat kan hij of zij geen handscanner meer uitnemen. Je kunt de klant niet handmatig van de zwarte lijst afhalen of erop zetten.
quote:Op donderdag 22 november 2018 07:59 schreef Argo het volgende:
[..]
Ja voor de AH wel ja. Voor de maatschappij gaat het weer meer kosten als consument en inwoner van NL wordt je gekloot
quote:Op donderdag 22 november 2018 08:09 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Die arme aandeelhouders van Ahold N.V....
Als je gaat eten bij een restaurant en wegrent zonder te betalen is het ook niet strafbaar, maar valt het onder flessentrekkerij, een civielrechterlijke kwestie...quote:Op donderdag 22 november 2018 08:14 schreef Banaanvragen het volgende:
Uit de handboeken:
[..]
ofterwijl je komt er gewoon mee weg
Pauper gespot.quote:Op donderdag 22 november 2018 08:02 schreef MadJackthePirate het volgende:
Je moet als je boodschappen doet de kleine en dure dingen onderin je tas leggen en niet scannen, als ze je controleren pakken ze toch bijna altijd de dingen die bovenop liggen en makkelijk te pakken zijn.
Principekwestie. Ik wil best het personeel van de winkelier vervangen maar dan zullen de prijzen in de winkel flink omlaag moeten.quote:Op donderdag 22 november 2018 08:57 schreef stokj het volgende:
Heb je onder een steen geleefd ofzo![]()
![]()
![]()
![]()
Maar begrijpelijk als je de zelfscan nooit hebt gebruikt.
Dat is waar. Als die scan werkt moet het ook goed werken. In mijn AH tijd was het vervelende als je dan van die bejaarden had die helaas ook nog half dement waren. Dachten ze dat dat zelfscanapparaat alles betaalde (beeld van als je het scant dan piept het apparaatje net als bij de kassa). Dat je daarna niet contact maar alleen met pin kan betalen was voor hun ook een verrassing. Arme mensen die het vermogen niet hebben om met de tijd mee te gaan.quote:Op donderdag 22 november 2018 09:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Principekwestie. Ik wil best het personeel van de winkelier vervangen maar dan zullen de prijzen in de winkel flink omlaag moeten.
Als je bedenkt hoeveel de appie bespaard aan kassa miepjes kan dat vast wel uit.quote:Op donderdag 22 november 2018 09:39 schreef Luppie0110 het volgende:
Ik ben er ong vier keer per week, scan alles netjes en word zelden gecontroleerd. Denk 1 op de 10 a 15 keer.
Ook als je gecontroleerd wordt scannen ze 5 producten en komt er een vinkje in beeld. Dus als jij de dure troep onderin je tas hebt zitten kom je er altijd mee weg. Maar goed, dat zal Albert Heijn ook wel in de cijfers terug zien komen.
Ik zou het risico in ieder geval niet nemen voor een paar euro. Helemaal niet bij mijn geliefde Albert Heijn.
Wel handig. Eerst jezelf op niveau 4 krijgen en dan losgaan.quote:Op donderdag 22 november 2018 08:14 schreef Banaanvragen het volgende:
Uit de handboeken:
[..]
ofterwijl je komt er gewoon mee weg
Boodschappen in Nederland zijn zo ongeveer al goedkoper dan waar ook.quote:Op donderdag 22 november 2018 09:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Principekwestie. Ik wil best het personeel van de winkelier vervangen maar dan zullen de prijzen in de winkel flink omlaag moeten.
Ja blijf vooral in die waan hangen.quote:Op donderdag 22 november 2018 10:06 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Boodschappen in Nederland zijn zo ongeveer al goedkoper dan waar ook.
Ligt er aan wat je kooptquote:Op donderdag 22 november 2018 10:06 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Onderzoekers: boodschappen in Nederland goedkoper dan EU gemiddelde.quote:Op donderdag 22 november 2018 10:06 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Ging waarschijnlijk “per ongeluk”.quote:Op donderdag 22 november 2018 11:05 schreef Nismo91 het volgende:
Ik ging een keer mee met mijn vrouwtje boodschappen doen, toen vergat ik natuurlijk mijn zak appels te scannen, kregen we controle en scande ze de zak appels... moesten wij alle boodschappen op de kassa leggen, zo voor lul![]()
Ik ga dus niet meer mee.
Die ¤ 2,00 aan appels die kan ik wel missen hoor... weet niet hoe t bij jou gaat maar als wij kijken dus echt niet naar prijzen in de supermarktquote:Op donderdag 22 november 2018 11:07 schreef Atak het volgende:
[..]
Ging waarschijnlijk “per ongeluk”.
Dit dus.quote:Op donderdag 22 november 2018 09:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
In het geval van TS blikjestrekkerij.quote:Op donderdag 22 november 2018 08:51 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Als je gaat eten bij een restaurant en wegrent zonder te betalen is het ook niet strafbaar, maar valt het onder flessentrekkerij
Politie kijkt niet naar dat.quote:Op donderdag 22 november 2018 11:08 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Die ¤ 2,00 aan appels die kan ik wel missen hoor... weet niet hoe t bij jou gaat maar als wij kijken dus echt niet naar prijzen in de supermarkt
Wat hun missen aan omzet als mensen niet scannen is voordeliger dan 4 extra kassiers aan het werk te zetten.quote:Op donderdag 22 november 2018 11:12 schreef Hi_flyer het volgende:
Toen AH 9 jaar geleden begon met zelfscanners, werkte dat beoordelingssysteem echt slecht. Ik werd er elke keer voor een partiële controle uitgepikt en kreeg dan te horen dat het niet klopte. Vervolgens worden al je boodschappen gescand op een veel te klein tafeltje en krijg ik alsnog te horen dat het toch klopt. Week erop, zelfde verhaal, week erop weer. Toen was ik er wel klaar mee. Gewone kassa was sneller.
Nu gebruik ik alleen maar zelfscan en gooi gelijk alles in m'n rugzak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |