Maar je pakt de werkende Nederlander het hardst mee. Ik ben van mening dat telewerken veel meer effect heeft, m.a. werkgevers motiveren dat werknemers ook een paar dagen in de week hun werk prima thuis kunnen uitvoeren.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deskundigen zijn het er wel aardig over eens dat rekening rijden de enige manier is om files effectief te bestrijden.
Ja de auto is een makkelijke melkkoequote:Op woensdag 21 november 2018 20:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat doe je nu ook al gezien de enorme belasting op brandstof...
Dat is nu toch ook al? Je krijgt reiskostenvergoeding van je werk ongeacht of je nu naar je werk gaat met een Ferrari, een afgeragde zesdehands Opel, de fiets of te voet. Dus ook als je carpoolt krijg je die reiskostenvergoeding. Toch zag ik maar heeeel weinig mensen carpoolen, gewoon omdat het praktisch niet te doen is.quote:Op woensdag 21 november 2018 20:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
door km heffing gaan mensen carpoolen, je betaalt dan per km voor je auto
Tenzij je elektrisch rijdt. En daarom wil de overheid graag per kilometer belasten, want dan kunnen ze die Tesla-rijders ook uitmelken.quote:Op woensdag 21 november 2018 20:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat doe je nu ook al gezien de enorme belasting op brandstof...
spitsheffing is variabel in prijsquote:Op donderdag 22 november 2018 09:09 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat is nu toch ook al? Je krijgt reiskostenvergoeding van je werk ongeacht of je nu naar je werk gaat met een Ferrari, een afgeragde zesdehands Opel, de fiets of te voet. Dus ook als je carpoolt krijg je die reiskostenvergoeding. Toch zag ik maar heeeel weinig mensen carpoolen, gewoon omdat het praktisch niet te doen is.
Ik zie het al voor me: ik werk op de IT afdeling en ik zou carpoolen met Truus en Bep van administratie die toevallig bij me in de buurt wonen. Ik rij die dag en we zouden om 16:30 wegrijden. Helaas, om 16:15 breekt de hel los en is er een grote IT-storing waarbij alle handjes op onze afdeling nodig zijn en ik echt niet zomaar kan zeggen: "jongens, ik moet Truus en Bep naar huis brengen" en zit ik, samen met Truus en Bep die hun kinderen om uiterlijk 17:00 op moesten halen nog tot 23:00 op de zaak... Flexibiliteit waar werkgevers zo op inzetten is dan weer compleet weg.
Zo'n beetje alles buiten de randstad. Overigens maakt spitheffing niets uit. Als ik van Tilburg naar Eindhoven ga sta ik tegenwoordig om 1300 ook al in de file.quote:Op woensdag 21 november 2018 18:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is ook wel logisch met slechts 4 rijstroken. Voordat men de stap naar rekeningrijden neemt zou het goed zijn om eerst eens de grootste knooppunten weg te nemen. Delen van het Nederlandse snelwegwegennet zijn nog altijd onderontwikkeld.
Zie bijvoorbeeld nog de vele stukken weg met slechts 2x2 rijstroken.
[ afbeelding ]
ook datquote:Op donderdag 22 november 2018 09:20 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tenzij je elektrisch rijdt. En daarom wil de overheid graag per kilometer belasten, want dan kunnen ze die Tesla-rijders ook uitmelken.
Ja, ik heb bij een bedrijf gewerkt waar het een 2 uur was met het OV, maar slechts 25 minuten met de auto. Leuk dat het OV in die ellendige Randstad een optie is, maar in de rest van Nederland niet. Zoals ik al zei: je hele flexibiliteit gaat naar de knoppen en daarmee wordt dus ook je hele voordeel van het carpoolen teniet gedaan, dus waarom zou je?quote:Op donderdag 22 november 2018 09:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
spitsheffing is variabel in prijs
truus en bep moeten dan met de OV
Ik volg dit niet zo, maar is het niet dat als jij als forens voor je werknemer ineens de kilometers moet betalen dit reizen voor werk in principe gewoon werk is en je de rekening in dan eigenlijk gewoon bij de werkgever moet kunnen neerleggen. Zelfs voor low-level jobs en uitzendbureaus lijkt me dit gewoon in de categorie reiskosten te vallen en voor beter betaalde werknemers helemaal. Als een werknemer waarvan een bedrijf meer dan zwaar afhankelijk is min of meer zegt 'anders bekijken jullie het maar en zoek ik wel wat dichterbij' dan zal de werkgever dit wel snel willen vergoeden en rolt met zo'n beslissing al een balletje dat niet te stoppen is.quote:Op donderdag 22 november 2018 09:20 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tenzij je elektrisch rijdt. En daarom wil de overheid graag per kilometer belasten, want dan kunnen ze die Tesla-rijders ook uitmelken.
Voor reiskosten krijg je toch de 19 cent per kilometer belastingvrij? Dat is prima toereikend om naast de benzine, afschrijving, onderhoud, wegenbelasting en verzekering ook nog eens het rekening rijden te betalenquote:Op donderdag 22 november 2018 10:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik volg dit niet zo, maar is het niet dat als jij als forens voor je werknemer ineens de kilometers moet betalen dit reizen voor werk in principe gewoon werk is en je de rekening in dan eigenlijk gewoon bij de werkgever moet kunnen neerleggen. Zelfs voor low-level jobs en uitzendbureaus lijkt me dit gewoon in de categorie reiskosten te vallen en voor beter betaalde werknemers helemaal. Als een werknemer waarvan een bedrijf meer dan zwaar afhankelijk is zegt 'anders bekijken jullie het maar en zoek ik wel wat dichterbij' dan rolt daar al een balletje dat niet te stoppen is.
Ik kan me niet zo goed voorstellen dat dit voor langer dan 'even' deels of volledig op de rekening van de forens komt. Anders is er altijd wel iemand die het steeds hogerop zoekt tot aan het Europees hof om dit eerlijkheidshalve geregeld te krijgen.
Ben ik het wel mee eens, de topics die momenteel opgegooid worden hebben er ook voor gezorgd dat rechtse partijen terrein winnen en op links doet men er vrolijk mee aan de show en lijkt men op dit moment geen benul te hebben waar men echt voor zou moeten staan en hoe men de 'harten' van de gehele werkende klasse weer kan winnen. Als een partij als de PvdA weer eens echt op de markt gaat kijken naar misstanden zou het zo weer uit de bijna dood ervaring herrijzen.quote:Op donderdag 22 november 2018 10:54 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Voor reiskosten krijg je toch de 19 cent per kilometer belastingvrij? Dat is prima toereikend om naast de benzine, afschrijving, onderhoud, wegenbelasting en verzekering ook nog eens het rekening rijden te betalen![]()
Het feit is dat het bedrijfsleven wel wil profiteren van de goede Nederlandse infrastructuur, mobiele werknemers, goed opgeleide werknemers en dergelijke zonder er aan mee te willen betalen. De rekening wordt gewoon bij de middenklasse gedumpt omdat de lobby kracht van het bedrijfsleven vele malen groter is dan dat van de individuele stemgerechtigde.
Gelukkig voor het grootkapitaal hebben ze goede bliksemafleiders zoals moslims, migranten en kick out zwarte piet. Terwijl wij ons boos maken over randzaken rooft de overheid onze portemonnee leeg en wordt het bedrijfsleven stinkend rijk. Het volk zijn de losers van de 21ste eeuw!
Werknemers moeten inderdaad meer thuis gaan werken. Daarnaast is het zaak om het OV aantrekkelijker te maken en moet carpoolen de norm worden. Maar ja, hoe dwing je die zaken af als overheid?quote:Op donderdag 22 november 2018 08:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Maar je pakt de werkende Nederlander het hardst mee. Ik ben van mening dat telewerken veel meer effect heeft, m.a. werkgevers motiveren dat werknemers ook een paar dagen in de week hun werk prima thuis kunnen uitvoeren.
Filerijden is echt een keuze. De meeste vrouwen doen het biet.quote:Op donderdag 22 november 2018 11:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Werknemers moeten inderdaad meer thuis gaan werken. Daarnaast is het zaak om het OV aantrekkelijker te maken en moet carpoolen de norm worden. Maar ja, hoe dwing je die zaken af als overheid?
Feit is in ieder geval dat er iets worden gedaan aan de files.
Aardig bedacht, maar dat gaat niet werken in de praktijk. Zelfs als mensen het zouden willen.quote:Op donderdag 22 november 2018 11:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Filerijden is echt een keuze. De meeste vrouwen doen het biet.
Als mensen gewoon niet verder dan 10km van hun woonplaats willen werken komt het werk vanzelf daar naar toe.
Precies. In een andere draad had ik het daar ook al over. Er is geen echte sociaal democratische partij meer over.quote:Op donderdag 22 november 2018 10:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens, de topics die momenteel opgegooid worden hebben er ook voor gezorgd dat rechtse partijen terrein winnen en op links doet men er vrolijk mee aan de show en lijkt men op dit moment geen benul te hebben waar men echt voor zou moeten staan en hoe men de 'harten' van de gehele werkende klasse weer kan winnen. Als een partij als de PvdA weer eens echt op de markt gaat kijken naar misstanden zou het zo weer uit de bijna dood ervaring herrijzen.
Klopt, nieuwe wegen deed een leuke poging maar is niet ver gekomen. De rest doet aan identiteitspolitiek en bekommert zich weinig om haar oorspronkelijke achterban.quote:Op donderdag 22 november 2018 11:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies. In een andere draad had ik het daar ook al over. Er is geen echte sociaal democratische partij meer over.
Het is ook gewoon voor de partij zelf niet goed. Men is door de strubbelingen, culturele dingetjes en duurzaamheid compleet verzonken geraakt in een niet relevante positie.quote:Op donderdag 22 november 2018 11:16 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Klopt, nieuwe wegen deed een leuke poging maar is niet ver gekomen. De rest doet aan identiteitspolitiek en bekommert zich weinig om haar oorspronkelijke achterban.
Dan zou al het werk nu in de provincies zitten.quote:Op donderdag 22 november 2018 11:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Filerijden is echt een keuze. De meeste vrouwen doen het biet.
Als mensen gewoon niet verder dan 10km van hun woonplaats willen werken komt het werk vanzelf daar naar toe.
En dat geloof jij?quote:Op donderdag 22 november 2018 11:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Filerijden is echt een keuze. De meeste vrouwen doen het biet.
Als mensen gewoon niet verder dan 10km van hun woonplaats willen werken komt het werk vanzelf daar naar toe.
Vroeger, toen niemand een auto had, woonde iedereeen op loop/fietsafstand van zijn werk.quote:
Vroegah, toen de fabriekseigenaren nog arbeiderswoningen bouwden....quote:Op donderdag 22 november 2018 11:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vroeger, toen niemand een auto had, woonde iedereeen op loop/fietsafstand van zijn werk.
Dat zouden ze nog wel willen maar dat mag niet meerquote:Op donderdag 22 november 2018 11:55 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Vroegah, toen de fabriekseigenaren nog arbeiderswoningen bouwden....
Toen mocht de Demka heel plan Ondiep bouwen als het bedrijf zich daar vestigdequote:Op donderdag 22 november 2018 11:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vroeger, toen niemand een auto had, woonde iedereeen op loop/fietsafstand van zijn werk.
En nu niet.quote:Op donderdag 22 november 2018 11:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vroeger, toen niemand een auto had, woonde iedereeen op loop/fietsafstand van zijn werk.
Dat komt meer omdat bedrijven hun prestigieuze kantoorpand op de Zuidas belangrijker vinden dan het bereikbaar zijn voor de mensen die in dat kantoorpand moeten werken.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |