abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183249121
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De hele 'infiltratie' hield in dat een handjevol leden van 2 rechtse groepen: Voorpost en Pegida zich ruim van tevoren aangemeld hadden als vrijwilliger voor de intocht. Voor de intocht hadden ze zich verkleed en geschminkt als zwarte piet. Tijdens de intocht gedroegen ze zich net als alle andere vrijwilligers: ze deelden ze pepernoten en stickers uit.

Dat dit gebeurd was werd pas een dag later ontdekt en de linkse politici die deze 'schokkende' ontdekking deden hadden daar camerabeelden voor nodig. Dat geeft wel weer aan hoe erg het allemaal was.
Maar vanuit de organisatie werd toch gezegd dat er daardoor uiteindelijk "te veel volledig zwarte pieten" waren? Klopte dat dan niet?
pi_183249122
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Deelden andere vrijwilligers ook stickers uit?
Welke boodschap wilden die andere vrijwilligers met de kinderen delen?
Misschien waren er wel vrijwilligers die ook tumtums uitdeelden, of van die smerige schuimpjes :o
In Rotterdam was er ook een piet die de hele radslagen maakte en een piet op stelten. Ik weet niet precies wat hun achterliggende boodschap was en wat het doel was van dat andere snoepgoed, maar als ik jou was zou ik bij de partij van jou keuze aandringen op nog een extra spoedvergadering want het zal allemaal vast enorm schokkend zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183249210
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 19:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kortom ze hadden zich dus gewoon legaal aangemeld als vrijwilliger en mochten meedoen ipv dat ze zich stiekem onder de pieten gemengd hebben tijdens de intocht...

Volgend jaar zullen er dus wel VGB's overlegd moeten worden als je je gaat opgeven... :')
Ja, alleen dan VoG's. Donderdag is de eerste van een paar spoedvergaderingen in Rotterdam en donderdag gebruiken ze alleen om de 'infiltratie' gebeurtenissen te bespreken. Twee andere partijen hebben ook een spoedvergadering aangevraagd omtrent de intocht en die zullen later besproken worden.
pi_183249213
ajax ajax
  maandag 19 november 2018 @ 19:41:12 #30
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183249274
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:34 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Het is tijd voor zwarte klaas
young-woman-wearing-burka-and-abaya-portrait-closeup-picture-id200404968-001?s=612x612

Duurt niet zo lang meer, denk ik. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183249314
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:36 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Maar vanuit de organisatie werd toch gezegd dat er daardoor uiteindelijk "te veel volledig zwarte pieten" waren? Klopte dat dan niet?
Er was een quotum dat maximaal 25% van de pieten zwart mocht zijn. De Islamitische partij NIDA meent dat dat quotum overschreden is en heeft daarvoor een extra vergadering aangevraagd.

De mensen van de organisatie die toe moest zien op de schminkvoorschriften ontkend dat en geeft aan dat ze geteld hebben hoeveel pieten er zwart waren en volgens hun is er ruimschoots voldoen aan het opgelegde quotum. Dus ook met de Voorpost en Pegida pieten.
  maandag 19 november 2018 @ 19:43:56 #32
385501 Nikonlover
KLB aandachtshoer 2013
pi_183249355
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er was een quotum dat maximaal 25% van de pieten zwart mocht zijn. De Islamitische partij NIDA meent dat dat quotum overschreden is en heeft daarvoor een extra vergadering aangevraagd.

De mensen van de organisatie die toe moest zien op de schminkvoorschriften ontkend dat en geeft aan dat ze geteld hebben hoeveel pieten er zwart waren en volgens hun is er ruimschoots voldoen aan het opgelegde quotum. Dus ook met de Voorpost en Pegida pieten.
Een quotum is sowieso al triest.
Ik ben een Nikon :-)
  maandag 19 november 2018 @ 19:44:05 #33
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183249360
quote:

[..]

Witte Pieten zijn noobs!
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183249369
quote:
Ja, Henk is trouwens niet blij dat zijn liedje gebruikt word in de discussie en geeft aan dat hij ieder jaar vele malen bedreigd wordt vanuit beide kampen.
  maandag 19 november 2018 @ 19:44:57 #35
385501 Nikonlover
KLB aandachtshoer 2013
pi_183249390
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, Henk is trouwens niet blij dat zijn liedje gebruikt word in de discussie en geeft aan dat hij ieder jaar vele malen bedreigd wordt vanuit beide kampen.
ik heb het gelezen henkgod _O_
ajax ajax
pi_183249395
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 19:43 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Een quotum is sowieso al triest.
Vanaf volgend jaar is in Rotterdam iedere zwarte piet tijdens de intocht verboden. Ook onder vrijwilligers.
pi_183249405
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er is maar n kamp...
pi_183249407
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Over 15 jaar wonen in Amsterdam alleen nog maar racisten....'want daar mag Zwarte Piet niet zwart zijn'. _O-
ach gut.... wat erg toch....
pi_183249414
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vanaf volgend jaar is in Rotterdam iedere zwarte piet tijdens de intocht verboden. Ook onder vrijwilligers.
Dus donkergetinte vrijwilligers zijn niet meer welkom?
pi_183249425
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2018 19:45 schreef markdeajaxfan het volgende:

[..]

ik heb het gelezen henkgod _O_
Inderdaad. Ik ben nog vaak in zijn Stairway cafe geweest!
pi_183249439
quote:

[..]

Vanaf volgend jaar is in Rotterdam ieder Kick Out zwarte piet lid tijdens de intocht verboden. Ook onder vrijwilligers.
Dit lijkt mij realistischer. :)
pi_183249448
quote:
Echt? Hoe kan je dat controleren? Het wemelt van de intochten in Rotterdam
pi_183249455
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:45 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Goede vraag. Weet ik eigenlijk niet. Zwarte pieten zijn in elk geval verboden.
pi_183249479
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 19:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het zou je trouwens sieren als je eens complete dingen ging posten ipv dat je selectief knipt en plakt... Dat doe je nl. regelmatig.
Ik geef er altijd een linkje bij. Dan kun je het hele verhaal lezen en de bron zelf checken.
Dat siert mij genoeg.
  maandag 19 november 2018 @ 19:48:17 #46
385501 Nikonlover
KLB aandachtshoer 2013
pi_183249484
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:45 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Dan krijg je dit dus:
https://www.metronieuws.n(...)etveegpiet-te-spelen

Dit is pas echt discriminatie
Ik ben een Nikon :-)
pi_183249501
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:46 schreef Wup2 het volgende:

[..]

Echt? Hoe kan je dat controleren? Het wemelt van de intochten in Rotterdam
Alleen bij de algemene intocht in Rotterdam. Er zijn wel 3 partijen die geprobeerd hebben om iedere intocht te verbieden waar een zwarte piet aan mee zou doen, maar dat is niet door de raad goedgekeurd
pi_183249511
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hetgeen leidt tot Der Untergang van Zwarte Piet h. Dat voorspel ik wel.
Toen de campagne "Zwarte Piet is Racisme" werd gelanceerd is er een geest uit de fles ontsnapt en die gaat waarschijnlijk niet meer terug. Sindsdien kun je bijna niet meer onbevangen tegenover de figuur van Zwarte Piet staan, maar moet je er een onderbouwde mening over hebben waarvan je weet dat die bij sommige van je medevierders en -bewoners impopulair is, tenzij je in een homogene pro- of anti-piet-omgeving verkeert. Maar dat laatste is zeldzaam. En van die twee is het standpunt dat je Piet wilt houden zoals hij is, domweg lastiger te verantwoorden omdat het minder "aardig" overkomt. Daardoor zullen mensen ook afhaken. Voeg daarbij dat het land in etno-cultureel opzicht eerder heterogener dan homogener wordt, en de tijd lijkt op de hand van de anti's.
pi_183249521
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Misschien waren er wel vrijwilligers die ook tumtums uitdeelden, of van die smerige schuimpjes :o
In Rotterdam was er ook een piet die de hele radslagen maakte en een piet op stelten. Ik weet niet precies wat hun achterliggende boodschap was en wat het doel was van dat andere snoepgoed, maar als ik jou was zou ik bij de partij van jou keuze aandringen op nog een extra spoedvergadering want het zal allemaal vast enorm schokkend zijn.
Dus toen jij zei dat ze zich net zo gedroegen als andere vrijwilligers was dat eigenlijk gelogen?
pi_183249531
quote:

[..]

NIDA :') :')
ZP quotum :') :') :')
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')