abonnement Unibet Coolblue
pi_183238336
PvdA vraagt spoeddebat aan na infiltratie extreemrechtse Pieten

De Rotterdamse PvdA vraagt een spoeddebat aan nadat bekend is geworden dat extreemrechtse activisten van Pegida en Voorpost zaterdag infiltreerden in de Sinterklaasintocht. ,,We zijn ons de tering geschrokken.’’



Tijdens de Sinterklaasintocht wisten leden van extreemrechtse groeperingen Pegida en Voorpost aan te sluiten bij de stoet. Daar deelden ze stickers met ‘Zwarte Piet moet zwart blijven’ uit. Dat had nooit mogen gebeuren, stelt Co Engberts van de Rotterdamse PvdA: ,,Dit overstijgt de hele Pietendiscussie. Er was sprake van een enorm veiligheidsrisico. Kort gezegd: wij zijn ons de tering geschrokken.’’

De PvdA vraagt daarom een spoeddebat aan met burgemeester Aboutaleb over de veiligheid rondom de Sinterklaasintocht in Rotterdam. ,,We blijven met een hoop vragen zitten: is dit meegenomen in de risico-analyse? Wat is er strafrechtelijk nog te ondernemen?’’, vervolgt Engberts. ,,Als de demonstraties herkenbaar en zichtbaar zijn, dan kunnen de veiligheidsdiensten ze beheersen. Op deze manier had alles enorm uit de hand kunnen lopen. Leefbaar Rotterdam hamerde er van tevoren op dat alle demonstranten op 135 meter afstand moesten staan. Die zullen zich nu ook afvragen: met welke mensen zijn wij nu eigenlijk bondgenoten?’’

Leefbaar Rotterdam-raadslid Michel van Elck reageert geprikkeld op de uitspraak van de PvdA’er: ,,Schofterige insinuaties van Rotterdamse PvdA-fractievoorzitter Co Engberts. Walgelijk en beneden alle peil!’’, schrijft hij op Twitter.

Leefbaar Rotterdam vroeg ook een spoeddebat aan. Volgens raadslid Tanya Hoogwerf van Rotterdams grootste partij had het stadsbestuur de confrontatie dit weekend tussen activisten ‘van mijlenver’ kunnen zien aankomen. ,,Het recht om te demonstreren is belangrijk, maar de veiligheid van kinderen is nog nét even iets belangrijker,’’ aldus Hoogwerf. ,,Wij zeiden al eerder: had die activisten een vergunning gegeven om op de Tweede Maasvlakte te laten demonstreren. Maar nee, het moest zo nodig in het centrum. Zeer onverstandig.‘’
https://www.ad.nl/dossier(...)tse-pieten~a23f01da/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183238341
Terroristenpieten!
pi_183238368
'Ze deelden gewoon pepernoten met VOC-kruiden en stickers uit aan de kinderen, een enorm veiligheidsrisico!'
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183238392
Het kon nog net voorkomen worden dat Voorpost en Pegida-activisten zichzelf opbliezen met een bomgordel!111einz!
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  maandag 19 november 2018 @ 11:22:22 #5
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_183238464
quote:
11s.gif Op maandag 19 november 2018 11:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Co Engberts van de Rotterdamse PvdA: [...] ,, wij zijn ons de tering geschrokken.’’
De Eloquentie van Engberts!
  maandag 19 november 2018 @ 11:23:09 #6
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183238472
Wat was precies het veiligheidsrisico dan, dat ontgaat me even bij het lezen van dit artikel.

Het lijkt me zeker wenselijk dat er wat tegengas gegeven mag worden aan antizwartepiet-demonstranten. Want je weet hoe dat gaat, een vinger wordt een hand, wordt een arm en voor je het weet moet alles op de schop voor een kleine groep jengelende idioten.

Verbaast me ook weer niet dat zo'n sukkel van PvdA de grote woorden niet schuwt. Mocht ie dat nou eens doen bij elk "incident", maar dan hoor je de hypocriet niet. Arm Rotterdam, met zo'n idioot in het bestuur. Lekker professioneel ook: "we zijn ons de tering geschrokken".
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183238493
Wat een aanstelleritus! :') Wat een sensatietitel. :{ Wat voor ramp? :') Goed gedaan van die actiegroepen! ^O^ Zwarte piet moet blijven. w/
pi_183238494
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:17 schreef Oostwoud het volgende:
Het kon nog net voorkomen worden dat Voorpost en Pegida-activisten zichzelf opbliezen met een bomgordel!111einz!
De laatste keer dat een IS-terrorist daarmee dreigde in Rotterdam kreeg hij een gebiedsverbod opgelegd :')
NWS / Vermeende terrorist opgepakt rond marathon Rotterdam
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183238506
quote:
,Wij zeiden al eerder: had die activisten een vergunning gegeven om op de Tweede Maasvlakte te laten demonstreren.
Een wat? :')
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183238511
Wat een taal van de PvdA :')
´
pi_183238524
Ik had het bij het lezen van de TT iets veel heftigers verwacht. Een ongeluk waarbij net geen doden zijn gevallen zoiets.
pi_183238526
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 11:23 schreef Lothiriel het volgende:
Wat was precies het veiligheidsrisico dan, dat ontgaat me even bij het lezen van dit artikel.

Het lijkt me zeker wenselijk dat er wat tegengas gegeven mag worden aan antizwartepiet-demonstranten. Want je weet hoe dat gaat, een vinger wordt een hand, wordt een arm en voor je het weet moet alles op de schop voor een kleine groep jengelende idioten.

Verbaast me ook weer niet dat zo'n sukkel van PvdA de grote woorden niet schuwt. Mocht ie dat nou eens doen bij elk "incident", maar dan hoor je de hypocriet niet. Arm Rotterdam, met zo'n idioot in het bestuur. Lekker professioneel ook: "we zijn ons de tering geschrokken".
Dat grove taalgebruik is bon ton in met name Rotterdam. Dan sta je dicht bij de gewone man, ofzo.

Verder zie ik geen enkel kwaad in het meedoen van Voorpost en Pegida-pieten. Dat gebeurde allemaal vreedzaam.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_183238529
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een wat? :')
Je weet niet dat je een vergunning nodig hebt als je met een grote groep gaat demonstreren :?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 19 november 2018 @ 11:27:13 #14
408813 crew  trein2000
pi_183238535
Ik begrijp goed dat het 'infiltreren' en het 'enorme veiligheidsrisico' bestond uit het uitdelen van stickers en pepernoten? :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183238558
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Je weet niet dat je een vergunning nodig hebt als je met een grote groep gaat demonstreren :?
Ik weet wel dat je geen vergunning nodig hebt om te demonstreren. Dat dat wat langzaam doordringt bij de wat minder intelligente fokkers is nog tot daar aan toe, maar een raadslid moet dat weten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183238567
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik weet wel dat je geen vergunning nodig hebt om te demonstreren. Dat dat wat langzaam doordringt bij de wat minder intelligente fokkers is nog tot daar aan toe, maar een raadslid moet dat weten.
Dat weet die raadslid wel. Degene wil alleen dat de activisten volgende keer geen plek krijgen in binnenstad maar op Tweede Maasvlakte.

quote:
Maar nee, het moest zo nodig in het centrum
pi_183238582
quote:
Wat is er strafrechtelijk nog te ondernemen?’’, vervolgt Engberts
Ouders zullen wel opgeroepen worden om camerabeelden van de intocht te delen zodat het OM kan kijken of er misschien verkeerd snoepgoed of stickers uitgedeeld word. En als ouder met zo'n sticker moet je gelijk naar het dichtstbijzijnde politiebureau zodat die sticker op vingerafdrukken getest kan worden.

En volgend jaar zal iedere vrijwilliger die mee wil lopen met de intocht eerst een VOG aan moeten vragen. Net voor de intocht begint moet tenslotte van iedere deelnemer de zak gecontroleerd worden op verkeerde pepernoten en stickers.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 19 november 2018 @ 11:30:00 #18
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183238587
Met ernstige ziektes schelden is tegenwoordig normaal bij de Rotterdamse PvdA?!

Ik verwacht zoiets van de PVV of een lokale partij. :{
pi_183238595
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:27 schreef trein2000 het volgende:
Ik begrijp goed dat het 'infiltreren' en het 'enorme veiligheidsrisico' bestond uit het uitdelen van stickers en pepernoten? :')
:Y
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183238600
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:29 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat weet die raadslid wel. Degene wil alleen dat de activisten volgende keer geen plek krijgen in binnenstad maar op Tweede Maasvlakte.
Maar daar gaat de gemeente dus niet over, aangezien demonstreren een grondrecht is en de gemeente dus niks te vergunnen heeft.

Dus ze is dom of ze houdt zich van domme om een vals spelletje te spelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 19 november 2018 @ 11:30:50 #21
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183238601
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 11:26 schreef Krollie het volgende:
Ik had het bij het lezen van de TT iets veel heftigers verwacht. Een ongeluk waarbij net geen doden zijn gevallen zoiets.
Ja precies dit.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 19 november 2018 @ 11:31:02 #22
408813 crew  trein2000
pi_183238610
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

:Y
:') 2
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183238614
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ouders zullen wel opgeroepen worden om camerabeelden van de intocht te delen zodat het OM kan kijken of er misschien verkeerd snoepgoed of stickers uitgedeeld word. En als ouder met zo'n sticker moet gelijk naar het dichtstbijzijnde politiebureau zodat die sticker op vingerafdrukken getest kan worden.

En volgend jaar zal iedere vrijwilliger die mee wil lopen met de intocht eerst een VOG aan moeten vragen. Net voor de intocht begint moet tenslotte van iedere deelnemer de zak gecontroleerd worden op verkeerde pepernoten en stickers.
Alleen Bolletje-peternoten toegestaan!!!
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 19 november 2018 @ 11:31:56 #24
408813 crew  trein2000
pi_183238626
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Je weet niet dat je een vergunning nodig hebt als je met een grote groep gaat demonstreren :?
U bent af. Voor een demo heb je geen vergunning nodig.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183238627
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar daar gaat de gemeente dus niet over, aangezien demonstreren een grondrecht is en de gemeente dus niks te vergunnen heeft.

Dus ze is dom of ze houdt zich van domme om een vals spelletje te spelen.
Gemeente wijst een plek toe waar ze mogen demonstreren. Dus had de gemeente wel een plek kunnen toewijzen op Tweede Maasvlakte. Of dat stand houdt bij de rechter is een ander vraag.
  maandag 19 november 2018 @ 11:33:06 #26
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_183238650
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Je weet niet dat je een vergunning nodig hebt als je met een grote groep gaat demonstreren :?
Een vergunning heb je niet nodig. Je moet een demonstratie wel aanmelden bij de gemeente zodat de veiligheidsdriehoek kan anticiperen.
pi_183238659
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

U bent af. Voor een demo heb je geen vergunning nodig.
Akkoord. Vergunning is misschien een te duur woord. Maar de gemeente heeft wel degelijk wat te eisen bij zulke kennisgeving.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 19 november 2018 @ 11:34:13 #28
408813 crew  trein2000
pi_183238679
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:33 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Akkoord. Vergunning is misschien een te duur woord. Maar de gemeente heeft wel degelijk wat te eisen bij zulke kennisgeving.
In beginsel niet. tenzij risico voor Openbare orde en zulks
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183238686
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:31 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Gemeente wijst een plek toe waar ze mogen demonstreren. Dus had de gemeente wel een plek kunnen toewijzen op Tweede Maasvlakte. Of dat stand houdt bij de rechter is een ander vraag.
Nee, als het niet stand houdt bij de rechter dan kan het niet. Dat is wat de rechter dan zegt, 'dit kon niet'. De rechtsstaat houdt in dat de overheid zich aan de wet houdt, en dus geen dingen doet waarvan de rechter achteraf gaat zeggen dat het onrechtmatig was.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 19 november 2018 @ 11:34:36 #30
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183238692
De politiek dient zich hier niet mee te bemoeien. Behalve ordehandhaving, maar niet inhoudelijk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_183238707
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

:') 2
In Rotterdam zijn volgend jaar ook zwarte pieten verboden tijdens de intocht. En verschillende linkse partijen hebben geprobeerd om iedere intocht, ook die opgezet door vrijwilligers in de wijken zelf, te verbieden als daar een zwarte piet meeloopt.

Links maakt hun politieke prioriteiten in Rotterdam goed duidelijk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183238735
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

In beginsel niet. tenzij risico voor Openbare orde en zulks
Klopt. Leefbaar Rotterdam vindt in dit geval dat openbare orde kennelijk zodanig aangetast wordt dat de activisten op Tweede Maasvlakte hadden moeten staan.

Driehoek bepaalt gelukkig wat anders.
pi_183238769
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:36 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Klopt. Leefbaar Rotterdam vindt in dit geval dat openbare orde kennelijk zodanig aangetast wordt dat de activisten op Tweede Maasvlakte hadden moeten staan.

Driehoek bepaalt gelukkig wat anders.
Het is nog maar de vraag of ze dat volgende keer weer zo besluiten aangezien inmiddels duidelijk is dat de openbare orde wel degelijk in het geding komt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  User die overal opduikt 2022 maandag 19 november 2018 @ 11:38:18 #34
186611 Haags
pi_183238773
Wat een overdreven reactie weer :')
Zonder wrijving geen glans
  maandag 19 november 2018 @ 11:39:07 #35
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_183238788
Kinderen hadden wel kunnen stikken in die pepernoten!!!
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_183238794
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het is nog maar de vraag of ze dat volgende keer weer zo besluiten aangezien inmiddels duidelijk is dat de openbare orde wel degelijk in het geding komt.
Maar als je ze ver weg neerzet zijn ze niet zichtbaar en dat is ook wel de bedoeling van een demonstratie.
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 19 november 2018 @ 11:40:02 #37
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_183238809
staat dit echt zo in het ad ?
is aan ramp ontsnapt?
een paar lui die stickers uitdelen? ?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  maandag 19 november 2018 @ 11:40:04 #38
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183238811
Nu zijn al die kinderen geïndoctrineerd met recht-extremistisch zwarte Pieten gedachtegoed!! Een ramp voor de PvdA!!!
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183238817
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:39 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Maar als je ze ver weg neerzet zijn ze niet zichtbaar en dat is ook wel de bedoeling van een demonstratie.
Dat is voor de NVU nooit een probleem. Die laten ze altijd een rondje lopen op een verlaten industrieterrein aan de rand van de stad. Daarbij weegt de openbare orde zwaarder.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183238898
pi_183238905
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:40 schreef Dr.Mikey het volgende:
staat dit echt zo in het ad ?
is aan ramp ontsnapt?
een paar lui die stickers uitdelen? ?
De TT is een creatieve ingeving van de TS in het verlengde van het taalgebruik van het artikel.
De rest is letter voor letter van het AD overgenomen, inclusief de letterlijke woorden van de PvdA woordvoerder.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183239007
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is voor de NVU nooit een probleem. Die laten ze altijd een rondje lopen op een verlaten industrieterrein aan de rand van de stad. Daarbij weegt de openbare orde zwaarder.
Die van Pegida worden zo goed als altijd afgelast omdat hun het demonstreren onmogelijk gemaakt word
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 19 november 2018 @ 11:51:51 #43
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183239117
Dus in zaandam krijgen cultuurmarxisten en ander bewezen gewelddadig tuig een prominent plekje bij de intocht met volle kansen om deze te verstoren met parade-vergallende leuzen. En dat is niet eng.

In Rotterdam deelt Pegida wat stickers en pepernoten uit binnen de vorm van de parade en... dat is wel doodeng.

I see.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_183239130
Waar is de quote "aan een ramp ontsnapt"?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_183239138
Kinderen in Zaandam zaten ook heel hard te huilen toen Kick Out Zwarte Piet zaten te zaniken en te schreeuwen...
  maandag 19 november 2018 @ 11:58:21 #47
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183239260
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:52 schreef crystal_meth het volgende:
Waar is de quote "aan een ramp ontsnapt"?
Door de TS zelf verzonnen.

Beetje irritant idd dat hij denkt dat dat nodig is. Daarmee stuur je je medehangers lekker het veld in met verkeerde quotes en argumenten. Uiteindelijk zet je je eigen mensen dus voor lul door dat soort dingen er bij te verzinnen. Terwijl de werkelijkheid al zot genoeg is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 19 november 2018 @ 12:21:57 #48
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_183239845
Ik dacht bij het lezen van de tt dat de mogelijke keuze van Pechtold als burgemeester van de baan was. :')
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_183239886
quote:
2s.gif Op maandag 19 november 2018 12:21 schreef Mr.J het volgende:
Ik dacht bij het lezen van de tt dat de mogelijke keuze van Pechtold als burgemeester van de baan was. :')
Haha, dat circus begint geloof ik pas over 2 jaar :D
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183242148
En keer op keer laat de PvdA zien dat je toch nog verder af kunt zinken :N

Ok, dat je niet wilt dat er gedemonstreerd wordt (voor- of tegen!) in de nabijheid van kinderen valt zeker wat over te zeggen, maar je ' de tering schrikken' ( :') :') :') ) en stellen dat 'er sprake was van een enorm veiligheidsrisico' omdat een paar lui wat stickertjes uitdeelt is gewoon te triest voor woorden. PvdA :')
pi_183242343
Met de dag kots ik meer op deze partij, waar ik 2012 nog op stemde. Die ziekmakende selectieve verontwaardiging steeds. Zum kotzen :r

Gadverdamme, wat ben ik dit soort volk spuug- en spuugzat.
pi_183242533
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 11:51 schreef SpecialK het volgende:
Dus in zaandam krijgen cultuurmarxisten en ander bewezen gewelddadig tuig een prominent plekje bij de intocht met volle kansen om deze te verstoren met parade-vergallende leuzen. En dat is niet eng.

In Rotterdam deelt Pegida wat stickers en pepernoten uit binnen de vorm van de parade en... dat is wel doodeng.

I see.
pi_183242553
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 14:18 schreef Elfletterig het volgende:
Met de dag kots ik meer op deze partij, waar ik 2012 nog op stemde. Die ziekmakende selectieve verontwaardiging steeds. Zum kotzen :r

Gadverdamme, wat ben ik dit soort volk spuug- en spuugzat.
Wat ging er in jouw hoofd om dat je in 2012 op de PvdA hebt gestemd? In 2012 was het al meer dan duidelijk wat voor een partij het is.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2018 14:25:54 ]
pi_183242802
quote:
15s.gif Op maandag 19 november 2018 14:25 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Wat ging er in jouw hoofd om dat je in 2012 op de PvdA hebt gestemd? In 2012 was het al meer dan duidelijk wat voor een partij het is.
Dat vraag ik me nu ook af. Het was toen de minst slechte optie. De laatste jaren is het echter wel erger geworden. Denk aan het blokkeren van een koerswijziging (kwestie-Monasch) en de recente alliantie met moslimpartijen als NIDA.
  maandag 19 november 2018 @ 14:40:40 #55
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183242903
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 14:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat vraag ik me nu ook af. Het was toen de minst slechte optie. De laatste jaren is het echter wel erger geworden. Denk aan het blokkeren van een koerswijziging (kwestie-Monasch) en de recente alliantie met moslimpartijen als NIDA.
Niet verder vertellen: ik heb in 2012 op D66 gestemd. :o
  maandag 19 november 2018 @ 15:15:04 #56
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183243531
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 14:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Niet verder vertellen: ik heb in 2012 op D66 gestemd. :o
Je hebt gestemd voor Penthouse Pechtold?
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183243585
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 14:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat vraag ik me nu ook af. Het was toen de minst slechte optie. De laatste jaren is het echter wel erger geworden. Denk aan het blokkeren van een koerswijziging (kwestie-Monasch) en de recente alliantie met moslimpartijen als NIDA.
Vaag. Ook toen was het overduidelijk de slechtste optie, met de rest van de bekende kliek. Je had altijd nog PP, PvdD of zelfs de PVV.
pi_183243612
Als je het woord tering door hoedje vervangt, dan kan deze "bijdrage" van de PvdA zo in het Sinterklaas journaal, misschien vinden de kinderen het spannend.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 19 november 2018 @ 15:19:55 #59
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_183243616
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 14:18 schreef Elfletterig het volgende:
Met de dag kots ik meer op deze partij, waar ik 2012 nog op stemde. Die ziekmakende selectieve verontwaardiging steeds. Zum kotzen :r

Gadverdamme, wat ben ik dit soort volk spuug- en spuugzat.
Was je achterlijk ten tijde van de verkiezingen? Gehersenspoeld? Omgekocht?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_183243728
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'Ze deelden gewoon pepernoten met VOC-kruiden en stickers uit aan de kinderen, een enorm veiligheidsrisico!'
De tering gescholden worden door antipieten terwijl je met je kind langsloopt, of strooigoed krijgen.. .

Jep, wat zijn ze de tering geschrokken :')

Maar geen woord over dat schelden. pvda laat zich weer eens kennen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Beste debater 2022 maandag 19 november 2018 @ 15:26:38 #61
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183243748
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 15:19 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Was je achterlijk ten tijde van de verkiezingen? Gehersenspoeld? Omgekocht?
Nou nee, vele PvdA-stemmers, waaronder ikzelf, wilden de verdere liberalisering en uitholling van de sociale zekerheid tegengaan en zagen een grote VVD als desastreus.

Wat blijkt: de PvdA is gewoon VVD-light gebleken. Niet vreemd dat die partij gedecimeerd is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183243991
Ik zal nooit begrijpen waar zulke goedgelovigheid vandaan komt.
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 november 2018 @ 15:40:11 #63
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183244066
Dit bestuurt de belangrijkste stad van het land?

Okay... we zijn gedoemd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Beste debater 2022 maandag 19 november 2018 @ 15:40:55 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183244083
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 15:37 schreef EipNiC het volgende:
Ik zal nooit begrijpen waar zulke goedgelovigheid vandaan komt.
Vraag het al die duizenden die alsnog VVD stemmen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 19 november 2018 @ 15:42:34 #65
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_183244117
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 15:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Vraag het al die duizenden die alsnog VVD stemmen.
Heb ik 1 keer gedaan, toen ik 18 was.
Heb ervan geleerd.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_183244132
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 15:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Vraag het al die duizenden die alsnog VVD stemmen.
Dat moet toch gewoon voornamelijk desinteresse zijn? Her en der wat nieuwsberichtjes via de radio meekrijgen, één of twee debatjes tijdens de verkiezingen volgen en klaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2018 15:43:18 ]
pi_183244854
Als je voor sociaal-democratie bent en voor AOW op 65 dan is 50PLUS ook nog wel een keus..
Althans dat vind ik...
  maandag 19 november 2018 @ 16:26:24 #68
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183245027
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 16:19 schreef Geytenbeekje het volgende:
Als je voor sociaal-democratie bent en voor AOW op 65 dan is 50PLUS ook nog wel een keus..
Althans dat vind ik...
50+ is enkel voor AOW op 65 voor de huidige 50 plussers, iedereen die daarna komt kan stikken.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183245065
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2018 16:26 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

50+ is enkel voor AOW op 65 voor de huidige 50 plussers, iedereen die daarna komt kan stikken.
SP en PVV ook ?
pi_183245331
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 15:19 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Was je achterlijk ten tijde van de verkiezingen? Gehersenspoeld? Omgekocht?
Ik zag het zitten in bepaalde PvdA-politici; Jeroen Dijsselbloem in het bijzonder. Met name de laatste jaren is de PvdA verder naar links opgeschoven: inwisselbaar met GroenLinks, dikke vriendjes met dubieuze moslimpartijen.
  Beste debater 2022 maandag 19 november 2018 @ 16:42:19 #71
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183245371
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 16:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zag het zitten in bepaalde PvdA-politici; Jeroen Dijsselbloem in het bijzonder. Met name de laatste jaren is de PvdA verder naar links opgeschoven: inwisselbaar met GroenLinks, dikke vriendjes met dubieuze moslimpartijen.
PvdA links?

Dat zou wat zijn...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183245378
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 16:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zag het zitten in bepaalde PvdA-politici; Jeroen Dijsselbloem in het bijzonder. Met name de laatste jaren is de PvdA verder naar links opgeschoven: inwisselbaar met GroenLinks, dikke vriendjes met dubieuze moslimpartijen.
50PLUS *O*
pi_183245391
Wtf ik dacht een paar oorlogsbommen in het centrum ofzo....

Stickers uitdelen :') :') :') :') :') :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_183245948
Volgend jaar dus met antifa. Dan is geweld verzekerd en het einde van sinterklaas ingezet
  maandag 19 november 2018 @ 17:24:12 #75
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183246236
quote:
11s.gif Op maandag 19 november 2018 15:15 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Je hebt gestemd voor Penthouse Pechtold?
Nee dat niet gelukkig, een of andere dame die van het toneel is verdwenen.
pi_183250863
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ouders zullen wel opgeroepen worden om camerabeelden van de intocht te delen zodat het OM kan kijken of er misschien verkeerd snoepgoed of stickers uitgedeeld word. En als ouder met zo'n sticker moet je gelijk naar het dichtstbijzijnde politiebureau zodat die sticker op vingerafdrukken getest kan worden.

En volgend jaar zal iedere vrijwilliger die mee wil lopen met de intocht eerst een VOG aan moeten vragen. Net voor de intocht begint moet tenslotte van iedere deelnemer de zak gecontroleerd worden op verkeerde pepernoten en stickers.
Toch jammer van die handschoenen die zwarte piet altijd aan heeft... :')
pi_183250909
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 20:50 schreef miaeak het volgende:

[..]

Toch jammer van die handschoenen die zwarte piet altijd aan heeft... :')
Het OM kennende zullen ze ook wel telefoongegevens analyseren om verdachte te kunnen pakken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183251116
Vingerafdrukken doet sowieso weinig als je die niet al had of in ieder geval een verdachte hebt. :)
pi_183251550
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:56 schreef miaeak het volgende:
Vingerafdrukken doet sowieso weinig als je die niet al had of in ieder geval een verdachte hebt. :)
GL heeft beelden bestudeerd van de intocht en daar leden van Voorpost en Pegida in herkend onder de laag schmink. De PvdA wil nu kijken of er mogelijkheden zijn om deze pieten alsnog te vervolgen. Verdachten zijn er dus al, je zal nog wel moeten bewijzen dat dat inderdaad die personen zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 19 november 2018 @ 21:10:30 #80
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_183251644
Ownee ze hebben flyers uitgedeeld !!!!!!!`11111

WAT EIN RAMP MIMANS
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_183251858
Het is toch ook racisme ten top. Regenboog- en roetveegpieten. Alsof die zwarten niet gewoon zwart mogen zijn :{w
pi_183253257
Ik snap de"ramp" niet echt waar ze uit "ontsnapt" zouden zijn. Het lijkt erop dat die pro-pieten een doel hadden en dat dit is gelukt. Waar zijn ze aan ontsnapt dan?
pi_183254756
Je moet toch iets hebben om je afschuw van pro-pieten te kunnen etaleren. Dit klonk het meest progressief waarschijnlijk.
pi_183255057
Ik was me ook de tering geschrokken van die anti-pieten die dreigden met botsplinters en aan gort geschoten hersenen....maar toen zat de PvdA zich nog te verkneukelen op de aanstaande rellen.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_183255318
Dat dit kan in Nederland!
pi_183255581
In de Bijlmer en in Almere organiseert de PvdA touringbussen om massaal aangifte te doen in Rotterdam :')
pi_183255656
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 23:26 schreef WammesWaggel het volgende:
In de Bijlmer en in Almere organiseert de PvdA touringbussen om massaal aangifte te doen in Rotterdam :')
Partij van de arbeid :') Graag mensen willen vergassen om een aantal aangiften te doen voor wat eigenlijk? Triest volk.
pi_183255866
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 23:29 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Partij van de arbeid :') Graag mensen willen vergassen om een aantal aangiften te doen voor wat eigenlijk? Triest volk.
Grijpen die of dat niet iedere strohalm om niet dieper in het ravijn te zakken?
pi_183256155
Links Nederland heeft echt als doel het sinterklaasfeest zo snel mogelijk om zeep te helpen.
pi_183256348
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 23:26 schreef WammesWaggel het volgende:
In de Bijlmer en in Almere organiseert de PvdA touringbussen om massaal aangifte te doen in Rotterdam :')
Is dit srs?
pi_183256365
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 00:04 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Is dit srs?
How low can you go in action...
pi_183256396
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 00:04 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Is dit srs?
Het zou best passen bij de waan van de PvdA.
pi_183256887
"De tering geschrokken". Dat zeggen ze ook alleen maar om even wat olie op het vuur ter gooien. Er gebeuren dagelijks ergere dingen in Rotterdam.
  dinsdag 20 november 2018 @ 08:12:21 #94
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183258310
Mensen die dit land niet in de uitverkoop doen: "WAT EEN ONTZETTEND VEILIGHEIDSRISICO! DIT HAD NOOIT MOGEN GEBEUREN!!!"

Dit soort mensen als extreem-rechts neerzetten :') Wees maar blij dat er nog zulke mensen zijn anders was het al helemaal snel afgelopen met alles wat we kennen en voor lief nemen.
Man of Steal.
pi_183278100
Hoe meer tijd deze lokale politici aan deze onzin verspillen, hoe minder tijd ze over hebben om ons lastig te vallen. ^O^
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')