abonnement Unibet Coolblue
pi_184634647
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:37 schreef Nijna het volgende:
Vaag, laptop niet verplicht, maar zonder eigenlijk niet mee kunnen doen aan de les. Dat klinkt heel tegenstrijdig...
ik zit er even over te googlen en het lijkt te komen doordat de scholen een beetje sneaky doen: https://ictheek.nl/ictrends/scholieren-een-laptop-wie-betaalt/
quote:
Wie betaalt wat
De aanschaf van een laptop voor schoolwerk is een flinke financiële aderlating. In het geval dat de school voor kosten opdraait, moet de instelling daarvoor behoorlijk in de buidel tasten. Mocht de school de laptop niet financieren, maar wel verplichten, dan komen de kosten bij de ouders te liggen. Een ouder of verzorger is echter niet verplicht uit eigen zak een laptop voor zijn kind aan te kopen. Over de ouderbijdrage met betrekking tot een laptop staat op de website van het ministerie van Onderwijs:

‘Een laptop of tablet is geen gratis lesmateriaal. Middelbare scholen hoeven niet voor een laptop of tablet te zorgen. Maar scholen kunnen van ouders of verzorgers ook niet eisen dat zij de kosten betalen. (…) Vervangt een school (een groot deel van de) schoolboeken door digitaal lesmateriaal? Dan moet de school voor dit materiaal zorgen. De school mag hiervoor een vrijwillige bijdrage van de ouders vragen. Ouders zijn niet verplicht deze bijdrage te betalen als zij dit niet willen of kunnen.’

Scholen kunnen ouders dus niet verplichten voor de kosten op te draaien. Een bijdrage vragen in de kosten is wel mogelijk, maar dit mag alleen een vrijwillige bijdrage zijn.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 januari 2019 @ 16:55:53 #102
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_184634868
Ik vind dit wel een beetje tricky:

quote:
Vervangt een school (een groot deel van de) schoolboeken door digitaal lesmateriaal? Dan moet de school voor dit materiaal zorgen. De school mag hiervoor een vrijwillige bijdrage van de ouders vragen. Ouders zijn niet verplicht deze bijdrage te betalen als zij dit niet willen of kunnen.
Want als de school digitaal lesmateriaal gebruikt, d.w.z. digitale boeken, dan zul je toch een laptop nodig hebben om ze op te zetten :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_184634898
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:55 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind dit wel een beetje tricky:

[..]

Want als de school digitaal lesmateriaal gebruikt, d.w.z. digitale boeken, dan zul je toch een laptop nodig hebben om ze op te zetten :+
jaaaaa, er zitten wel meer tricky aspecten aan idd! maar vandaag bij de open dag informeerde ik of het niet gewoon met hun eigen tablet kan dan, en nee: dat kon dan weer niet, want typen is dan lastig. aldus de meer die me informeerde
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_184634920
A heeft een chromebook. We hebben deze niet gekocht maar huren m voor 4 jaar. Na 4 jaar is het eigendom. Voordeel van huren is dat ze meteen een nieuwe mee krijgt mocht die van haar kapot zijn.

Ze heeft van een aantal vakken geen boeken meer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:15:19 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184635294
Mijn dochter heeft op een ipad-school gezeten en is daarna overgestapt naar een andere school waar ze nog gewoon boeken hebben. Wij moesten de ipad voor haar kopen en dat was natuurlijk wel een behoorlijke investering. Maar het was zoveel beter dan het gezeul met boeken dat ze nu al jaren doet :o
Plus dat ze met al haar huiswerk en zo inmiddels ook een chromebook heeft. Dat is op zich toch wel handig om te hebben voor verslagen en dergelijke. Al met al zou ik zeker geen school afwijzen voor digitaal lesmateriaal.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:31:38 #106
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_184635621
Ik heb een beetje haat-liefde verhouding met digitale boeken.. Oudste zit op een iPad-school, Hier stelt de school gewoon 'jij wilt op deze school les, dan moet je een iPad aanschaffen. Net als dat je voor wiskunde een passer en bepaalde rekenmachine moet aanschaffen, komt er bij die school ook nog een iPad bij. de licenties etc zijn gratis inderdaad'

Maar de afleiding die zo'n ding geeft :X

Overigens hier wel een BT-toetsenbord-cover erbij en is het een vervanger voor laptop.

Hier keuze voor middelste, had twee scholen op het oog en toen oudste in groep 8 zat waren dat nog beide prima scholen. Nu zat ik van de week nog even inspectie-rapporten door te kijken en een van de twee heeft gewoon een 'zeer zwak' beoordeling :o (na het jaar daaraanvoorafgaand 'zwak' en daarvoor het waarschuwingsjaar).
Die school wordt het dus niet.
En nu heeft jongste weer een andere school opgeworpen, een paar km verderop die ook wel prima is maar daar is middelste dus nog niet gaan kijken. Nog even voor hem een keer apart langsgaan, vragen of dat mogelijk is.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 18:15:50 #107
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_184636554
simmu
Ik hoorde van de week dat mijn overbuurjongen in DenBosch (op een sport-school?) op school zit. Wij wonen in een randgemeente van Eindhoven.

Zoals ik het begreep rijdt hij óf met een trainer mee óf gaat hij op de fiets naar de bushalte. En dan naar het station, en dan met de trein naar DenBosch. En dan nog eens met de bus of trein naar de school.
Maar dat ging hem vrij goed af.
pi_184636700
stof tot nadenken! thanx allemaal :)

ik bedacht me zonet trouwens ook dat het wel een beetje raar is ergens dat we enerzijds stellen dat beeldschermtijd slecht is voor een kind, maar dan anderzijds op school ze massaal en verplicht aan een beeldscherm plakken
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 26 januari 2019 @ 18:44:47 #109
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184637069
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:15 schreef amaranta het volgende:
simmu
Ik hoorde van de week dat mijn overbuurjongen in DenBosch (op een sport-school?) op school zit. Wij wonen in een randgemeente van Eindhoven.

Zoals ik het begreep rijdt hij óf met een trainer mee óf gaat hij op de fiets naar de bushalte. En dan naar het station, en dan met de trein naar DenBosch. En dan nog eens met de bus of trein naar de school.
Maar dat ging hem vrij goed af.
Maar ik vind het voor een jongen wel een ander verhaal dan voor een meisje van dezelfde leeftijd.
Raar maar waar.

Mijn gevoel is daar totaal anders bij.
pi_184637298
Mijn ook, maar waarschijnlijk andersom. Ik zou een meisje van die leeftijd eerder vertrouwen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 26 januari 2019 @ 19:00:00 #111
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_184637328
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:22 schreef simmu het volgende:
stof tot nadenken! thanx allemaal :)

ik bedacht me zonet trouwens ook dat het wel een beetje raar is ergens dat we enerzijds stellen dat beeldschermtijd slecht is voor een kind, maar dan anderzijds op school ze massaal en verplicht aan een beeldscherm plakken
Hoe fijn is het, dat het computerprogramma zich aanpast aan jouw niveau.
Heb je veel fouten gemaakt in xxx dan ga je xxx herhalen. Lukt yyy al goed dan komt dat wat minder terug.
Zo adaptief zal een leerkracht het pér leerling niet doen.

(althans, ik denk dat het zo werkt)
  zaterdag 26 januari 2019 @ 19:02:52 #112
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_184637379
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:44 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Maar ik vind het voor een jongen wel een ander verhaal dan voor een meisje van dezelfde leeftijd.
Raar maar waar.

Mijn gevoel is daar totaal anders bij.
Jij zou je 12 jarige meisje liever de 40 km laten fietsen dan?
Of haar niet naar deze school laten gaan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 19:22:28 #113
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184637752
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:02 schreef amaranta het volgende:

[..]

Jij zou je 12 jarige meisje liever de 40 km laten fietsen dan?
Of haar niet naar deze school laten gaan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn zoon fietst nu 30 km. naar school elke dag. En dan in het donker over landweggetjes en zo. Mijn dochter zou dit zelf nooit willen, maar ik zou het toch ook enger vinden als zij zo alleen zou fietsen. Hypocriet misschien en ik weet niet of ik iets met dat gevoel zou doen, maar toch...
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_184637988
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:44 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Maar ik vind het voor een jongen wel een ander verhaal dan voor een meisje van dezelfde leeftijd.
Raar maar waar.

Mijn gevoel is daar totaal anders bij.
zelf ging ik op die leeftijd naar n school eerst 20 min fietsen (pont over) en dan met de trein, ging prima
  zaterdag 26 januari 2019 @ 19:32:27 #115
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_184637998
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:22 schreef livelink het volgende:

[..]

Mijn zoon fietst nu 30 km. naar school elke dag. En dan in het donker over landweggetjes en zo. Mijn dochter zou dit zelf nooit willen, maar ik zou het toch ook enger vinden als zij zo alleen zou fietsen. Hypocriet misschien en ik weet niet of ik iets met dat gevoel zou doen, maar toch...
Ik snap het wel hoor.
Zou dat ook niet gaaf vinden.
pi_184638069
ik vind voor allebei fietsen eigenlijk geen fijne optie zo met 12 jaar al. maar ik heb er zelf geen fijne herinneringen aan en ik moest toen ik 9 was 10 km heen en 10 km terug, in mijn eentje. voor mijn oudste is het sowieso geen goede optie, die kan dat fysiek niet.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_184638932
Ik zat in Groningen op school en er zaten kinderen uit Beilen. Die kwamen elke dag met de bus, 50 kilometer enkele reis. Ik vind bij meer dan 5 kilometer halen en brengen echt volkomen buiten mijn perspectief vallen; ik woonde op 5 kilometer afstand en dat was heel dichtbij. Niemand werd gehaald of gebracht,
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_184638983
Ik zat in Delft. Moest zelf niet meer dan 5m fietsen. Klasgenootjes kwamen uit De Lier, Naaldwijk en contreien en moesten 45m fietsen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_184639037
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:00 schreef amaranta het volgende:

[..]

Hoe fijn is het, dat het computerprogramma zich aanpast aan jouw niveau.
Heb je veel fouten gemaakt in xxx dan ga je xxx herhalen. Lukt yyy al goed dan komt dat wat minder terug.
Zo adaptief zal een leerkracht het pér leerling niet doen.

(althans, ik denk dat het zo werkt)
ze hebben nu ipads op school en zo werkt dat systeem inderdaad. het botst een beetje met het impulsieve en snelsnelsenllerbehoefte van mijn tweetal. ze lopen er allebei tegenaan (de een wat meer dan de ander) dat ze vanwege iets wat niets te maken heeft met het al dan niet begrijpen van de stof dan zo'n stukje over moeten doen en dan afhaken en iets anders gaan doen of 'vervallen' in spelen of klieren. dat is dus iets waar we zowel vanuit het kind, als vanuit de school aan werken :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 26 januari 2019 @ 20:18:41 #120
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_184639042
Ik ga dochter ook niet brengen en halen volgend jaar. Tenzij er zoveel sneeuw ligt dat fietsen gevaarlijk is.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 20:22:19 #121
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_184639144
Ik had vandaag ook een momentje op de open dag van een middelbare....

Kraampje met docent:
Docent: hallo juffrouw Amaranta
Ik: hallo.
Docent: jij was mijn juf toen ik in gr7 zat
Ik: oei. Sorry ik herken je niet....
Docent: ja op die en die school.
Ik: wat is je voornaam?
Docent: naam

Toen viel het kwartje wel... maar jemig. Docent op een middelbare school!
En Spaans notabene! :P

Moet zeker 13/14 jaar geleden zijn geweest
  zaterdag 26 januari 2019 @ 20:28:09 #122
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184639303
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:02 schreef amaranta het volgende:

[..]

Jij zou je 12 jarige meisje liever de 40 km laten fietsen dan?
Of haar niet naar deze school laten gaan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, juist niet.
Ik denk dat ik persoonlijk voor een andere school zou kiezen op 40km.

Zo niet, dan brengen & halen indien mogelijk.

Ik bedoel juist dat ik het eng vind voor een meisje van 12 en voor een jongen van minder eng (maar nog steeds niet je van het).
  zaterdag 26 januari 2019 @ 20:43:52 #123
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_184639818
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 20:18 schreef simmu het volgende:

[..]

ze hebben nu ipads op school en zo werkt dat systeem inderdaad. het botst een beetje met het impulsieve en snelsnelsenllerbehoefte van mijn tweetal. ze lopen er allebei tegenaan (de een wat meer dan de ander) dat ze vanwege iets wat niets te maken heeft met het al dan niet begrijpen van de stof dan zo'n stukje over moeten doen en dan afhaken en iets anders gaan doen of 'vervallen' in spelen of klieren. dat is dus iets waar we zowel vanuit het kind, als vanuit de school aan werken :)
Ik begrijp niet zo goed wat je precies bedoelt.
Maar lijkt me iets dat juist goed voor ze kan zijn. Niet impulsief reageren. Goed lezen wat er staat. Opnieuw beginnen als je fouten maakt doordat je te impulsief bent gestart en dus niet wist wat je moest doen.
En als de software goed werkt kunnen ze pas verder als het voorgaande goed is afgerond. En heeft klieren geen zin.
pi_184640174
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is een middelbare in S geen optie? Dat is ook niet om de hoek maar iig "maar" 19 km ipv 25.
Het zou in de stad wellicht niet mijn keuze zijn, maar in jouw situatie zou ik toch voor de dorpsschool kiezen denk ik.

Edit: als ik hier kijk (zelf even de juiste plaatsnaam invoeren ;) ) dan zie ik wel dat de opties allemaal wel heel erg grote scholen zijn met 1300 tot 1500 leerlingen.
De combinatie ver weg en leerfabriek zou voor mij wel een lastige zijn.
Daarom wonen we ook nog niet op het platteland :')
Als docent op een VO school met 1450 leerlingen: ik vind dat echt niet noodzakelijk een leerfabriek.

De concierges kennen alle leerlingen, veel docenten kennen elk veel leerlingen, teamleiders kennen hun afdeling, iedereen wordt gezien: het voelt niet heel groot.

Sommige scholen zijn wel leerfabrieken, maar het aantal leerlingen zegt echt niet alles.
Kwak
  zaterdag 26 januari 2019 @ 21:28:16 #125
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_184641354
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:32 schreef simmu het volgende:

[..]

zekers is s wel een optie, net als b trouwens :D nee serieus, we doen nu een rondje voorlichtingsdagen en orientatie en volgend jaar weer. dat doen we opdat we eventueel over kunnen op plan b: verhuizen. maar ook daar zitten haken en ogen aan.

[..]
wat ook meespeelt is dat we ze op het juiste tijdstip ook juist wel uit het dorp willen hebben. ik zie hoe hier prima slimme mensen in het dorp blijven hangen en dan nogal verpieteren en gewoon niet op niveau bezig zijn en dat vind ik zonde. maar ik vind 12 nog wel erg jong voor zo'n ov-reis elke dag.
Ik zou plan B serieus overwegen (maar ik ben een stadsmens, dus is dat voor mij al snel een logische keuze).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 26 januari 2019 @ 21:56:31 #126
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184642275
Op zich zijn kinderen van 12 prima in staat om met het ov te reizen is mijn ervaring. Ik zit elke dag in de bus naar Utrecht (ca. 30 km, 45 minuten met de bus) met veel scholieren. En dat is geen enkel probleem wat ik zie.

Mijn jongste zat al in Utrecht op school vanaf dat hij 8 jaar was. En toen het in de taxi erg moeizaam ging, heb ik hem ook geleerd om zelf met de bus te reizen. Hij was 10 jaar toen hij alleen met de bus ging.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 21:59:34 #127
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_184642352
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 20:52 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Als docent op een VO school met 1450 leerlingen: ik vind dat echt niet noodzakelijk een leerfabriek.

De concierges kennen alle leerlingen, veel docenten kennen elk veel leerlingen, teamleiders kennen hun afdeling, iedereen wordt gezien: het voelt niet heel groot.

Sommige scholen zijn wel leerfabrieken, maar het aantal leerlingen zegt echt niet alles.
Eens :)
School van oudste heeft bijna 2000 leerlingen, maar voelt niet massaal of groot.. Het voelt heel knus eigenlijk
Anders school in de buurt heeft nog niet de helft aan leerlingen, maar voelt wel als leerfabriek..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_184643678
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 20:43 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik begrijp niet zo goed wat je precies bedoelt.
Maar lijkt me iets dat juist goed voor ze kan zijn. Niet impulsief reageren. Goed lezen wat er staat. Opnieuw beginnen als je fouten maakt doordat je te impulsief bent gestart en dus niet wist wat je moest doen.
En als de software goed werkt kunnen ze pas verder als het voorgaande goed is afgerond. En heeft klieren geen zin.
je begrijpt geloof ik uitstekend wat ik bedoel ;)

maar mijn kinderen balen dan dat ze niet verder kunnen en leggen de ipad dan weg en gaan wat anders doen. vandaar dat zowel school als wij als de kinderen dit gezamenlijk oppakken. want het resultaat van "het programma regelt het wel" was niet het gewenste resultaat. dus wij (ouders en leerkracht) hebben benadrukt dat er nu eenmaal een leerdoel klaar en goed af moet zijn voor je naar de volgende mag. en de leerkracht beseft dat een niet voltooide toets op de ipad wellicht niet ligt aan onbegrip van de stof, maar aan werkhouding en dat is een leerdoel an sich (als je begrijpt wat ik bedoel)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_184643705
oh, en wat mijn tweetal betreft heeft spelen en klieren altijd zin *)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_184644678
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:58 schreef Vicky het volgende:
A heeft een chromebook. We hebben deze niet gekocht maar huren m voor 4 jaar. Na 4 jaar is het eigendom. Voordeel van huren is dat ze meteen een nieuwe mee krijgt mocht die van haar kapot zijn.

Ze heeft van een aantal vakken geen boeken meer.
Hier net zo. Laptop was verplicht en je kon kiezen voor huur, zodat je inderdaad verzekerd bent. Zelf een laptop aanschaffen kon ook als het een vergelijkbare laptop was.
Ze doen veel op de laptop. Bij verschillende vakken deels digitaal lesmateriaal en soms toetsen digitaal.
pi_184655427
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:22 schreef simmu het volgende:
stof tot nadenken! thanx allemaal :)

ik bedacht me zonet trouwens ook dat het wel een beetje raar is ergens dat we enerzijds stellen dat beeldschermtijd slecht is voor een kind, maar dan anderzijds op school ze massaal en verplicht aan een beeldscherm plakken
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:22 schreef simmu het volgende:
stof tot nadenken! thanx allemaal :)

ik bedacht me zonet trouwens ook dat het wel een beetje raar is ergens dat we enerzijds stellen dat beeldschermtijd slecht is voor een kind, maar dan anderzijds op school ze massaal en verplicht aan een beeldscherm plakken
Volgens mij is het meer het dichtbij kijken wat niet goed is voor de ogen, maar zitten kinderen tegenwoordig met al die beeldschermen meer dichtbij te werken dan vroeger en ze spelen minder buiten. En die combinatie kan een ongunstig effect hebben op een - sterkte met de ogen.

Ik denk persoonlijk dat het in dat opzicht niet heel veel uitmaakt of ze in een boek of op een tablet/telefoon dichtbij kijken. Vooral het feit dat het veel meer is dan voor de komst van mobiele telefoons en tablets. Misschien zou dat juist pleiten voor een laptop/chromebook, dan zit je waarschijnlijk iets verder van het scherm...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_184656539
Ik had vroeger de keus tussen een middelbare school op 12 km fietsen (met meerdere kinderen uit ons dorp) maar waar ik het VWO niet kon afmaken. Of 25 km verderop. Dan deed ik in de winter 5 km fietsen en een half uur bus. En zomers fietste ik het hele end.. Bewust gekozen voor die school verder weg.. Maar dat was in die tijd toch anders en ligt ook aan hoe de route is, en hoe de scholen zijn.

Nu hebben we het geluk dat we in de stad wonen en de oudste naar een school op ca 7 km wil. Dwars door de stad, maar wel de dichtbijzijnde doorsnee school (jena of Gereformeerd is voor hem geen optie). Andere opties zaten op 8-12 km.. Wonen precies in een uithoek van de stad blijkbaar..
C heeft er volgende week nog een proefles-middag. Zal ook eens vragen hoe hun laptop beleid is. Hij wil graag de richting moderne media doen, dan zou een laptop zomaar handig kunnen zijn.. Al hebben ze daar een heel mooi hok met materiaal voor.
pi_184656930
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:07 schreef Nijna het volgende:

[..]


[..]

Volgens mij is het meer het dichtbij kijken wat niet goed is voor de ogen, maar zitten kinderen tegenwoordig met al die beeldschermen meer dichtbij te werken dan vroeger en ze spelen minder buiten. En die combinatie kan een ongunstig effect hebben op een - sterkte met de ogen.

Ik denk persoonlijk dat het in dat opzicht niet heel veel uitmaakt of ze in een boek of op een tablet/telefoon dichtbij kijken. Vooral het feit dat het veel meer is dan voor de komst van mobiele telefoons en tablets. Misschien zou dat juist pleiten voor een laptop/chromebook, dan zit je waarschijnlijk iets verder van het scherm...
Als je ogen in de verte kijken zijn ze in ontspannen staat. Steeds dichtbij moeten kijken, of dat nu een beeldscherm of een boek is maakt weinig uit, laat je ogen niet ontspannen. Schijnt dat het het gunstigste voor je ogen is als je max 20 min achter elkaar naar iets dichtbij kijkt en dan weer een poosje in de verte.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_184657962
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:57 schreef simmu het volgende:

[..]

jaaaaa, er zitten wel meer tricky aspecten aan idd! maar vandaag bij de open dag informeerde ik of het niet gewoon met hun eigen tablet kan dan, en nee: dat kon dan weer niet, want typen is dan lastig. aldus de meer die me informeerde
Ik heb niet alles bijgelezen nog, maar is een los extern toetsenbord dan geen optie? Eigen tablet en toch normaal typen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_184658844
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 17:54 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik heb niet alles bijgelezen nog, maar is een los extern toetsenbord dan geen optie? Eigen tablet en toch normaal typen!
ja, zoiets kan. ik bedacht me dat tegen die tijd ze ook wel oud genoeg is voor een eigen computer. het stuit me gewoon tegen de borst dat het verplicht is maar toch ook weer niet :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 27 januari 2019 @ 18:53:29 #136
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_184658952
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:33 schreef simmu het volgende:
even een vraagje voor de mensen met kinderen op de middelbare: we zijn bezig met de schoolkeuze en de keuze is niet bepaald reuze. we lopen tegen een aantal problemen aan......
Kijk ook eens welke kinderen er verder van plan zijn om bij jullie te blijven of verder weg te gaan. In mijn ervaring zijn vriendjes en vriendinnetjes op school en hun ambities en verdere kijk op school/leven best heel belangrijk. Misschien wel vooral als je onderpresteerders hebt.

Mijn neefjes zitten inmiddels allebei in M.: een op VWO en de andere HAVO. De laatste had eigenlijk heel graag naar A. gewild, maar dat vond iedereen uiteindelijk toch echt te ver. Volgens mij zijn ze allebei blij met de keus die ze hebben gemaakt. Het reizen is na even wennen best redelijk te doen.
pi_184658965
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:56 schreef Morretje het volgende:

[..]

Als je ogen in de verte kijken zijn ze in ontspannen staat. Steeds dichtbij moeten kijken, of dat nu een beeldscherm of een boek is maakt weinig uit, laat je ogen niet ontspannen. Schijnt dat het het gunstigste voor je ogen is als je max 20 min achter elkaar naar iets dichtbij kijkt en dan weer een poosje in de verte.
Maar daar zijn ze op school nog niet zo op ingesteld... ;).
Maar ik denk toch dat ook erfelijkheid een grote rol speelt in het meer min worden...
Wij hebben 2 kinderen met min sterkte, degene die het meest buiten speelt en het minst achter telefoon e.d. zit, heeft een hogere sterkte dan zus die liefst helemaal niet naar buiten gaat en veel dichtbij doet (telefoon, lezen, tekenen).
Man en ik hebben beide min en aan beide kanten van de familie komen min sterktes (tot -10) voor... ik vermoed een grote erfelijke component... ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_184662535
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 18:53 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Kijk ook eens welke kinderen er verder van plan zijn om bij jullie te blijven of verder weg te gaan. In mijn ervaring zijn vriendjes en vriendinnetjes op school en hun ambities en verdere kijk op school/leven best heel belangrijk. Misschien wel vooral als je onderpresteerders hebt.
ja, dat nemen we zeker mee.
quote:
Mijn neefjes zitten inmiddels allebei in M.: een op VWO en de andere HAVO. De laatste had eigenlijk heel graag naar A. gewild, maar dat vond iedereen uiteindelijk toch echt te ver. Volgens mij zijn ze allebei blij met de keus die ze hebben gemaakt. Het reizen is na even wennen best redelijk te doen.
zijn die direct daar gestart of eerst in D? ik had zelf ook een lichte voorkeur voor A maar de reistijden schrikken me ook nogal af. mijn partner wil ze graag naar zoals hij het zegt: 'een echt gymnasium" en dat is volgens hem alleen in groningen. dat zet hem in een lastig parket, want waar ik zo verhuis, denkt de rest van mijn gezin daar anders over!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_184662899
Is het een optie om een mam-taxi te worden Simmu? Evt voor de eerste maanden? Of in de winter bv?
Je klinkt niet heel enthousiast over het schooltje. Succes met de opties. Jullie hebben nog de tijd toch?
Met een meidenkwartet
pi_184663839
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 21:42 schreef Cathmar het volgende:
Is het een optie om een mam-taxi te worden Simmu? Evt voor de eerste maanden? Of in de winter bv?
Je klinkt niet heel enthousiast over het schooltje. Succes met de opties. Jullie hebben nog de tijd toch?
mama taxi zal niet gaan, dat is vanwege fysieke beperkingen domweg geen optie. ik ben idd niet zo positief over het schooltje hier, maar ik ben me er ook van bewust dat zulks nogal gekleurd is vanuit mijn bijlessen.ze zijn hier ook net sinds dit jaar een ander programma gestart, waar ik nog niets van mee heb gekregen qua bijlessen. naar ik begrijp uit verschillende bronnen (hier, familie in het onderwijs, gesprekken met andere ouders hier) dat er eigenlijk voor elke optie wel iets voor, en iets tegen te zeggen is.

we hebben idd tijd trouwens, de oudste zit in groep 7 nu. maar omdat we verhuizen om school serieus meenemen, leek het ons een goed idee om nu al na te denken en open dagen af te lopen en te informeren

donderdag hebben we open dag bij 2 scholen in b en vrijdag is het schooltje hier aan de beurt, willen jullie een update? :P

ik ben hier zo erg mee bezig dat ik een keuzedocument gaande heb
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_184668010
Simmu, het is ook wel een serieuze keuze.. Je zit er toch een jaar of 6 aan vast, of dat is in ieder geval het plan..

Zijn die scholen verderweg ook met het OV te bereiken? Of moeten ze dan echt fietsen?
pi_184668187
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 08:43 schreef Deepfreeze het volgende:
Simmu, het is ook wel een serieuze keuze.. Je zit er toch een jaar of 6 aan vast, of dat is in ieder geval het plan..

Zijn die scholen verderweg ook met het OV te bereiken? Of moeten ze dan echt fietsen?
het is allemaal wel te brereiken, maar niet altijd even handig. moeten we gaan goochelen met overstappen en fiets op het station in de schoolplaats enzo. ben er niet kapot van
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_184668195
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 09:04 schreef simmu het volgende:

[..]

het is allemaal wel te brereiken, maar niet altijd even handig. moeten we gaan goochelen met overstappen en fiets op het station in de schoolplaats enzo. ben er niet kapot van
Verhuizen is ook wel drastisch.. Maar als dat zoveel minder gedoe en meer keuzes oplevert..
  maandag 28 januari 2019 @ 11:27:49 #144
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_184669880
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:33 schreef simmu het volgende:
even een vraagje voor de mensen met kinderen op de middelbare: we zijn bezig met de schoolkeuze en de keuze is niet bepaald reuze. we lopen tegen een aantal problemen aan:

• er is hier in het dorp een afdeling van een middelbare. lekker klein, lekker dichtbij maar met een paar grote nadelen. alles is gemengd, dus vmbo, havo en wvo bij elkaar waarbij de nadruk nogal op vmbo ligt. onze kinderen zitten met de cito's altijd bovenaan, dus (hoe arrogant dat ook klinkt) verwacht ik vwo. onze kinderen zijn nogal onderpresterend, vinden iets makkelijks al snel allang best, meer tijd voor leuke dingen in hun optiek. probleem bij deze school is dat het niveau niet best is, zelfs voor vmbo-normen (dat weet ik, aangezien ik al jaren een leuke zakcent heb aan het geven van bijlessen). plus: havo en vwo is alleen de eerste 3 jaar hier, daarna zal ze toch moet verkassen naar 25 km verderop.

• nog een puntje over de middelbare hier in het dorp: ze zijn net met een nieuw lesprogramma begonnen waar ze proberen e;lk kind in elk vak naar eigen niveau te laten werken. ook vaste dagen (elke dag kwart over 8 tot kwart over 3, dus minimaal tussenuren), tweemaal per week 1 op 1 mentorgesprek en ze proberen om zoveel mogelijk alles op school te doen, dus minimaal huiswerk. het idee is dat elk kind zelf de regie heeft (onder begeleiding) van wat ze doen op welk niveau.

• niet de dorpsschool; dan hebben we het over minimaal 25 km heen en 25 km terug. in het donker in de winter. naast veiligheidsissues denk ik niet dat mijn oudste dat gaat redden ivm haar fysieke staat van zijn. kan een 12-jarige een dergelijke afstand elke dag per bus?

• laatste vraag: hoe zit dat nou met die laptop die niet verplicht is, maar wel echt noodzakelijk? ik vind het nogal wat dat je dat verplicht moet aanschaffen (nog buiten het idee dat ik geen voorstander ben van volledig digitaal)
Geen idee of het te doen is, maar eventueel de school van mijn kinderen overwegen? ik weet wel dat kinderen uit de omgeving daar wel naartoe gaan. "Gewoon" boeken. (al moet ik eerlijk toegeven dat ik echt minder tevreden ben dan toen mijn oudste er begon. qua motiveren van leerlingen dan.) die was nog 10 toen hij aan de fietstochten begon. dat is 12 km enkele reis. nog steeds geen spijt dat ik niet voor de dorpsdependance heb gekozen. loslaten moet je toch. dat kan dan maar beter meteen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 28 januari 2019 @ 11:49:31 #145
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184670227
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 09:05 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Verhuizen is ook wel drastisch.. Maar als dat zoveel minder gedoe en meer keuzes oplevert..
Ja maar de jongste moet dan ook van lagere school switchen. Vind ik ook best een impact.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 28 januari 2019 @ 11:54:28 #146
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_184670299
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 21:24 schreef simmu het volgende:
zijn die direct daar gestart of eerst in D? ik had zelf ook een lichte voorkeur voor A maar de reistijden schrikken me ook nogal af. mijn partner wil ze graag naar zoals hij het zegt: 'een echt gymnasium" en dat is volgens hem alleen in groningen. dat zet hem in een lastig parket, want waar ik zo verhuis, denkt de rest van mijn gezin daar anders over!
Ze zijn meteen in M gestart.

A was reistechnisch echt niet te doen, alhoewel de jongste er echt een grote voorkeur voor had.

Ik vind het nogal wat om voor school te verhuizen. Wat nou als dat 'echte gymnasium' toch niet past? Ik zie om me heen (in Nederland bedoel ik) best heel vaak kinderen die na een tijdje toch van school wisselen.
pi_184674278
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 09:04 schreef simmu het volgende:

[..]

het is allemaal wel te brereiken, maar niet altijd even handig. moeten we gaan goochelen met overstappen en fiets op het station in de schoolplaats enzo. ben er niet kapot van
Grote kans dat dat VWO in Groningen dezelfde is als waar ik op het Atheneum heb gezeten.
Henriëtte Roland Holststraat toevallig? Vreemd genoeg weet ik de naam van de school niet meer. :@
Er is/was daar een bushalte récht voor de deur maar in de bus was het altijd enorm druk en soms zat ie zo vol dat ie daar niet eens stopte.
Dan moest er naar het station gelopen worden en dat duurt in normaal tempo ongeveer een kwartier.
Maar goed, dat was dus alleen in Groningen. Hoe er het best en snelst vanuit jullie woonplaats naar Groningen gereisd kan worden weet ik niet.

De school zelf vond ik destijds wel goed al is het al lang geleden.
pi_184675491
Dat is het Gomarus, maar dat is gereformeerd, dus niet voor iedereen de eerste keus. Er zijn zeker nog 6 vwo's op scholengemeenschappen en 2 categorale gymnasia in de stad.

Zeker op de categorale gymnasia komen kinderen echt van heinde en verre, misschien maakt dat voor het gevoel nog uit, als ze niet de enige zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Clubsoda op 28-01-2019 16:28:22 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_184675712
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 16:22 schreef Clubsoda het volgende:
Er zijn zeker nog 3 vwo's op scholengemeenschappen en 2 categorale gymnasia in de stad.
dat is dus voor mij nu het probleem hier en waarom ik verhuizen als serieuze optie meeneem: die andere scholen zijn hier niet. als ik vervoersellende uit de discussie haal hebben we 2 smaakjes: hele grote scholengemeenschap (wel een goede) of het kleine dorpsschooltje met net een vernieuwd lesprogramma waar ze na 3 jaar alsnog naar de grote scholengemeenschap gaan.

nou ja: op dit moment neem ik veel dingen als optie mee want het is een grote beslissing om te maken, ook voor de jongste!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 28 januari 2019 @ 16:39:00 #150
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_184675864
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 16:31 schreef simmu het volgende:

[..]

dat is dus voor mij nu het probleem hier en waarom ik verhuizen als serieuze optie meeneem: die andere scholen zijn hier niet. als ik vervoersellende uit de discussie haal hebben we 2 smaakjes: hele grote scholengemeenschap (wel een goede) of het kleine dorpsschooltje met net een vernieuwd lesprogramma waar ze na 3 jaar alsnog naar de grote scholengemeenschap gaan.

nou ja: op dit moment neem ik veel dingen als optie mee want het is een grote beslissing om te maken, ook voor de jongste!
ik heb niet zo'n beste ervaring met de categorale gymnasia. da's leuk als je goed kunt leren en zelf gemotiveerd bent maar er moet ook niks mis gaan dan. ik was echt hevig teleurgesteld in hun opstelling. dus ik zou niet al te drastische dingen doen tot die tijd.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_184676272
ik ben blij dat ik dit nu al allemaal overdenk en bekijk :D

en laten we vooral niet vergeten dat de kinderen hier ook een stem in hebben, dit is iets wat we als gezin beslissen :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 28 januari 2019 @ 17:10:38 #152
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_184676534
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 16:57 schreef simmu het volgende:
ik ben blij dat ik dit nu al allemaal overdenk en bekijk :D

en laten we vooral niet vergeten dat de kinderen hier ook een stem in hebben, dit is iets wat we als gezin beslissen :)
Dat laatste vooral ja.
pi_184711709
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 16:22 schreef Clubsoda het volgende:
Dat is het Gomarus, maar dat is gereformeerd, dus niet voor iedereen de eerste keus. Er zijn zeker nog 6 vwo's op scholengemeenschappen en 2 categorale gymnasia in de stad.

Zeker op de categorale gymnasia komen kinderen echt van heinde en verre, misschien maakt dat voor het gevoel nog uit, als ze niet de enige zijn.
Gomarus idd, thanks! :)

Wat de afstand betreft wil ik Simmu dit nog wel even meegeven ter overweging:
Wij woonden destijds in Leeuwarden en de keuze voor het Gomarus was idd gemaakt omdat mijn ouders Gereformeerd Vrijgemaakt zijn.
Voor mij betekende dat dus 's ochtends vroeg naar het station fietsen, wachten op de trein en met de trein een reis van zo'n 50 minuten maken en eenmaal aangekomen in Groningen moest ik dan weer met de bus of minimaal een kwartier lopen.
Opgeteld had ik zo'n 3 uur reistijd per dag en dat vond ik (vooral na een tijdje) behoorlijk pittig en ik weet zeker dat mijn prestaties er ook onder te lijden hadden.
Ik wil Simmu als tip geven om ook hier rekening te houden met het maken van jullie keuze.
  woensdag 30 januari 2019 @ 22:47:38 #154
35189 Troel
scherp en bot
pi_184722004
Gomarus hoor ik heel goede verhalen over!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_184739328
reistijd nemen we ook zeker mee in het verhaal. nu lopen we tegen weer een ander probleem aan: het ene kind (die grote) vindt alles wel best en wil best per ov, de andere gruwelt bij het idee van meer dan een kilometer bij mama vandaan zijn. ze willen wel allebei echtechtecht bij elkaar. oh wel, vandaag de 2 scholengemeenschappen in B gehad, morgen D en volgende week S. tis net het alfabet zo :7
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_184741003
volgende week zijn jullie van me af hierover hoor ;) maar ik ga er eventjes nog op door omdat de discussie hier in mijn optiek onwijs nuttig is en vast niet alleen voor mij :) ik waardeer jullie aller input iig enorm O+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 31 januari 2019 @ 22:26:05 #157
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_184741511
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:12 schreef simmu het volgende:
volgende week zijn jullie van me af hierover hoor ;) maar ik ga er eventjes nog op door omdat de discussie hier in mijn optiek onwijs nuttig is en vast niet alleen voor mij :) ik waardeer jullie aller input iig enorm O+
Kunnen ze zomaar overal terecht?
Of kennen ze in het Noorden geen overvolle scholen en lotingssystemen of postcodebeleid?
pi_184741725
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:26 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Kunnen ze zomaar overal terecht?
Of kennen ze in het Noorden geen overvolle scholen en lotingssystemen of postcodebeleid?
yep: ze kunnen zomaar overal terecht hier in de omgeving :) ik weet niet hoe dat in groningen zit
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 31 januari 2019 @ 22:46:39 #159
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184742162
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 21:12 schreef simmu het volgende:
reistijd nemen we ook zeker mee in het verhaal. nu lopen we tegen weer een ander probleem aan: het ene kind (die grote) vindt alles wel best en wil best per ov, de andere gruwelt bij het idee van meer dan een kilometer bij mama vandaan zijn. ze willen wel allebei echtechtecht bij elkaar. oh wel, vandaag de 2 scholengemeenschappen in B gehad, morgen D en volgende week S. tis net het alfabet zo :7
Ja, in dat opzicht moet je denk ik gewoon streng zijn. Elk kind moet naar de school die het beste bij hem of haar past. En dat kan betekenen dat ze naar verschillende scholen gaan. Natuurlijk is het leuk als ze wel bij elkaar komen, maar dat zou ik niet meenemen in de beslissing (lullig gezegd). En wie weet willen ze over twee jaar helemaal niet meer bij elkaar op school.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 31 januari 2019 @ 22:50:41 #160
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_184742254
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:31 schreef simmu het volgende:

[..]

yep: ze kunnen zomaar overal terecht hier in de omgeving :) ik weet niet hoe dat in groningen zit
Oke dat is wel fijn. Die aanmeldprocedures kunnen nogal teleurstellende gevolgen hebben, helemaal als je er ook nog eens voor bent verhuisd :o
pi_184742558
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:50 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Oke dat is wel fijn. Die aanmeldprocedures kunnen nogal teleurstellende gevolgen hebben, helemaal als je er ook nog eens voor bent verhuisd :o
oh my! nou ja; we gaan natuurlijk wel eerst in gesprek met een school voordat we zo een stap ondernemen. maar in principe kunnen mijn kinderen in een straal van ongeveer een half auto-uur overal terecht. zowel mijn man als de kinderen willen trouwens echt helemaal niet verhuizen. ik zie het er eigenlijk niet van komen. voorlopig lijkt het allemaal eigenlijk vrij weinig uit te maken en liggen de verschillen in de nuances.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 1 februari 2019 @ 06:22:09 #162
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_184745533
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 21:12 schreef simmu het volgende:
reistijd nemen we ook zeker mee in het verhaal. nu lopen we tegen weer een ander probleem aan: het ene kind (die grote) vindt alles wel best en wil best per ov, de andere gruwelt bij het idee van meer dan een kilometer bij mama vandaan zijn. ze willen wel allebei echtechtecht bij elkaar. oh wel, vandaag de 2 scholengemeenschappen in B gehad, morgen D en volgende week S. tis net het alfabet zo :7
Pm me eens wat B is? Ik kan het niet bedenken....

Dat echtechtecht bij elkaar willen is natuurlijk echtechtecht een momentopname, en daar zou ik me weinig van aantrekken. Gewoon voorlopig kijken wat het beste voor de oudste is, en over een paar jaar hetzelfde doen voor de jongste.

Is het niet ook een beetje zo dat jij misschien gewoon toe bent aan een verhuizing naar wen geotere plaats?
  vrijdag 1 februari 2019 @ 08:02:59 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184746150
Als B tussen H en A is (van zuid naar noord), dan zou ik daar sowieso niet voor kiezen, lopen me veel te veel junks rond.

Maar volgens mij hebben ze daar geen vwo, dus dan moet het een andere B zijn :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 1 februari 2019 @ 08:04:36 #164
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184746170
Mensen als je niet weet waar Simmu woont is hier echt geen touw aan vast te knopen :')
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184746180
Ja hoi, geen touw.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 1 februari 2019 @ 08:52:16 #166
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_184746590
Simmu, in welke klas zitten je kinderen eigenlijk gr7 en gr5?
Maak je het niet te groot nu? Kun je dit jaar niet “gewoon” onbevangen rondkijken?
  vrijdag 1 februari 2019 @ 08:53:58 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184746616
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 08:04 schreef laziness het volgende:
Mensen als je niet weet waar Simmu woont is hier echt geen touw aan vast te knopen :')
Ik heb ook al lang los gelaten! :Y
***
  vrijdag 1 februari 2019 @ 08:58:30 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184746660
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 08:04 schreef laziness het volgende:
Mensen als je niet weet waar Simmu woont is hier echt geen touw aan vast te knopen :')
Ik heb ook al lang los gelaten! :Y

Oh, en dit:

quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:46 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, in dat opzicht moet je denk ik gewoon streng zijn. Elk kind moet naar de school die het beste bij hem of haar past. En dat kan betekenen dat ze naar verschillende scholen gaan. Natuurlijk is het leuk als ze wel bij elkaar komen, maar dat zou ik niet meenemen in de beslissing (lullig gezegd). En wie weet willen ze over twee jaar helemaal niet meer bij elkaar op school.
en dit:
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 08:52 schreef amaranta het volgende:
Simmu, in welke klas zitten je kinderen eigenlijk gr7 en gr5?
Maak je het niet te groot nu? Kun je dit jaar niet “gewoon” onbevangen rondkijken?
Zeker die uit Groep 5 zou ik nu nog niet meenemen in de overwegingen, dat is nog ruim 3 jaar weg...
***
pi_184746827
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 08:53 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb ook al lang los gelaten! :Y
ja ach, er zijn ook mensen die hun kinderen hier zo benoemen, we laten allemaal wel eens wat los he ;)

wat betreft op een school allebei: vergeten jullie niet dat de afstanden hier een beetje groter zijn dan bij jullie? als ze op verschillende scholen komen, dan kan daar zo 50 km afstand tussen zitten. dat is een tikkie onpraktisch met ouderavonden, sportevenementen en meer van die ongein waar je al ouder ook verwacht wordt. ik denk hier liever nu over na dan dat we volgend jaar in een periode van een paar weken moeten kiezen. over 1 weekje is deze ronde afgelopen en zijn we klaar voor dit jaar met dit stukje
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_184747022
Nu we het toch over het middelbaar onderwijs hebben...in hoe verre hechten ze aan officiële labels en diagnoses om een kind passend onderwijs te bieden?

Mijn dochter heeft een motorische ontwikkelingsachterstand, geconstateerd door een gespecialiseerde fysiotherapeut. De psycholoog heeft aandachts- en concentratieproblemen geconstateerd. Dit bij elkaar gecombineerd kom je met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid op DCD uit, oftewel een motorische ontwikkelingsstoornis. DCD is een officiële diagnose die door een arts in het ziekenhuis moet worden gegeven. Echter daarvoor moet ze dus door de medische molen. Voor ons, de therapeut en de basisschool hoeft dat niet en voegt het voor nu niets toe. Met het benaderen met dat in het achterhoofd, kunnen we vooruit. Het toont qua benadering en begeleiding overeenkomsten met ADHD, dyslecie etc. maar dan als uitgangspunt de motoriek. Dit gaat verder als gymnastiek en handvaardigheid. Schrijven kost bijvoorbeeld veel moeite en tijd, hier krijgt ze nu therapie voor. De basisschool begeleidt haar bij zelfvertrouwen, planning en gaat haar doelen aanpassen bij gym/handvaardigheid. Ze doet mee maar er wordt minder van haar verwacht. Toevallig, en we zijn er blij mee, werken ze hier veel met chromebooks dat scheelt fouten door onleesbaarheid.

Qua leercapaciteiten zit vwo er in. Maar als ik vooruit denk aan het feit dat ze dan een voldoende moet hebben voor gym om aan examens mee te kunnen doen, ze vast fouten aangerekend krijgt bij de taalvakken omdat ze niet duidelijk schrijft en wie weet waar we nog meer tegen aan gaan lopen. Dan maak ik mij, beetje vroeg, wel bezorgd over hoe dat dan zal gaan. Gaat dat begeleiden en aanpassennet zo eenvoudig of moet er een echte diagnose zijn? Want dan ga ik liever nu dat traject door om haar door de medische molen halen zodat we de diagnose in de achterzak hebben. Het traject om de diagnose officieel te krijgen zal minstens een half jaar duren, inclusief wachtlijst. Of zal het zo'n vaart niet lopen en maak ik mij druk om niets. Mag een middelbare school afwijken van standaardprotocol op basis van het advies van ons en de basisschool.

[ Bericht 1% gewijzigd door MrsDuck op 01-02-2019 09:30:21 ]
  vrijdag 1 februari 2019 @ 09:24:47 #171
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184747071
Structureel over je kind A praten is heel wat anders dan praten over scholen in B, C, M, en Z in weet ik veel waar in nederland.

Met verschillende leerjaren zijn buitenschoolse zaken meestal toch niet op hetzelfde moment. Feest voor onderbouw en bovenbouw gescheiden etc. Dan maakt het ook niet meer uit welke kant je op rijdt.
Of je rijdt 2x per jaar voor de schoolmusical ipv 1x naar dezelfde school. Het is niet alsof je elke week op moet draven.
Lijkt me belangrijker dat elk kind zelf mag kiezen waar ie zich het prettigst voelt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator vrijdag 1 februari 2019 @ 09:49:53 #172
5428 crew  miss_sly
pi_184747510
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 09:10 schreef simmu het volgende:

[..]

ja ach, er zijn ook mensen die hun kinderen hier zo benoemen, we laten allemaal wel eens wat los he ;)

wat betreft op een school allebei: vergeten jullie niet dat de afstanden hier een beetje groter zijn dan bij jullie? als ze op verschillende scholen komen, dan kan daar zo 50 km afstand tussen zitten. dat is een tikkie onpraktisch met ouderavonden, sportevenementen en meer van die ongein waar je al ouder ook verwacht wordt. ik denk hier liever nu over na dan dat we volgend jaar in een periode van een paar weken moeten kiezen. over 1 weekje is deze ronde afgelopen en zijn we klaar voor dit jaar met dit stukje
De meeste van die zaken zien niet tegelijkertijd zijn telkens. En ook niet heel frequent. Ik zou dat toch niet mee laten tellen.
Ik denk dat ieder kind er recht op heeft naar de school te gaan die het beste past. Ik zou niet eens zozeer gaan voor beide op dezelfde school, maar juist heel erg rekening houden met de optie dat ze niet op dezelfde school komen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 1 februari 2019 @ 09:50:24 #173
5428 crew  miss_sly
pi_184747521
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 09:22 schreef MrsDuck het volgende:
Nu we het toch over het middelbaar onderwijs hebben...in hoe verre hechten ze aan officiële labels en diagnoses om een kind passend onderwijs te bieden?

Mijn dochter heeft een motorische ontwikkelingsachterstand, geconstateerd door een gespecialiseerde fysiotherapeut. De psycholoog heeft aandachts- en concentratieproblemen geconstateerd. Dit bij elkaar gecombineerd kom je met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid op DCD uit, oftewel een motorische ontwikkelingsstoornis. DCD is een officiële diagnose die door een arts in het ziekenhuis moet worden gegeven. Echter daarvoor moet ze dus door de medische molen. Voor ons, de therapeut en de basisschool hoeft dat niet en voegt het voor nu niets toe. Met het benaderen met dat in het achterhoofd, kunnen we vooruit. Het toont qua benadering en begeleiding overeenkomsten met ADHD, dyslecie etc. maar dan als uitgangspunt de motoriek. Dit gaat verder als gymnastiek en handvaardigheid. Schrijven kost bijvoorbeeld veel moeite en tijd, hier krijgt ze nu therapie voor. De basisschool begeleidt haar bij zelfvertrouwen, planning en gaat haar doelen aanpassen bij gym/handvaardigheid. Ze doet mee maar er wordt minder van haar verwacht. Toevallig, en we zijn er blij mee, werken ze hier veel met chromebooks dat scheelt fouten door onleesbaarheid.

Qua leercapaciteiten zit vwo er in. Maar als ik vooruit denk aan het feit dat ze dan een voldoende moet hebben voor gym om aan examens mee te kunnen doen, ze vast fouten aangerekend krijgt bij de taalvakken omdat ze niet duidelijk schrijft en wie weet waar we nog meer tegen aan gaan lopen. Dan maak ik mij, beetje vroeg, wel bezorgd over hoe dat dan zal gaan. Gaat dat begeleiden en aanpassennet zo eenvoudig of moet er een echte diagnose zijn? Want dan ga ik liever nu dat traject door om haar door de medische molen halen zodat we de diagnose in de achterzak hebben. Het traject om de diagnose officieel te krijgen zal minstens een half jaar duren, inclusief wachtlijst. Of zal het zo'n vaart niet lopen en maak ik mij druk om niets. Mag een middelbare school afwijken van standaardprotocol op basis van het advies van ons en de basisschool.
Hoe oud is je dochter en in welke groep zit ze?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184747533
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 09:24 schreef laziness het volgende:

Lijkt me belangrijker dat elk kind zelf mag kiezen waar ie zich het prettigst voelt.
Dit herinner ik me nog heel goed van mijn eigen school keuze. Mijn moeder ging overal met me kijken en ik heb 100% op gevoel mijn eigen keuze gemaakt. Zo blij mee en heb me voorgenomen dat zeker voor alle 4 mijn meiden zo te gaan doen. En als dat dan 4 verschillende scholen worden dan doen we dat.
Met een meidenkwartet
pi_184747836
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 09:22 schreef MrsDuck het volgende:
Nu we het toch over het middelbaar onderwijs hebben...in hoe verre hechten ze aan officiële labels en diagnoses om een kind passend onderwijs te bieden?
we hebben tot nu toe 3 open dagen bezocht en daar heb ik dit rechtstreeks gevraagd. allemaal kwamen ze met een vaag verhaal met voornamelijk "we kijken naar het kind" en dat het bij aanmelding wel besproken kan worden. ze zijn wel allemaal erg bezig met dyslexie viel me op
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_184748399
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 09:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe oud is je dochter en in welke groep zit ze?
Ze is bijna 9, maar versneld naar groep 6 sinds kerst omdat ze door de stof van 5 heen is. Na de zomer zit ze in 7, waar ze nu al begrijpend lezen mee doet. Om het nog wat complexer te maken.... Qua schrijfvaardigheid, handvaardigheid en gym scoort ze op het niveau van groep 2/3.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 februari 2019 @ 10:51:43 #177
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_184748603
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 10:39 schreef MrsDuck het volgende:

Ze is bijna 9, maar versneld naar groep 6 sinds kerst omdat ze door de stof van 5 heen is. Na de zomer zit ze in 7, waar ze nu al begrijpend lezen mee doet. Om het nog wat complexer te maken.... Qua schrijfvaardigheid, handvaardigheid en gym scoort ze op het niveau van groep 2/3.
Heb je al scholen op het oog? Dan zou ik die eens bellen en aan ze vragen of een diagnose handig is voor hen. En zeker ook vragen wat voor mogelijkheden ze hebben voor haar. Zodat haar lichamelijke problemen niet in de knoop komen met haar leervaardigheid op school.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_184748638
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 10:39 schreef MrsDuck het volgende:

[..]

Ze is bijna 9, maar versneld naar groep 6 sinds kerst omdat ze door de stof van 5 heen is. Na de zomer zit ze in 7, waar ze nu al begrijpend lezen mee doet. Om het nog wat complexer te maken.... Qua schrijfvaardigheid, handvaardigheid en gym scoort ze op het niveau van groep 2/3.
Ik zou sowieso voor een diagnose gaan, als school iets extra's wil doen, kost dat vaak ook geld. Mét diagnose is dat geld vaak al lastig te regelen, zonder wordt het helemaal een crime.

Moet trouwens ook als school officiële eisen wil negeren lijkt me.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_184748969
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 10:51 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Heb je al scholen op het oog? Dan zou ik die eens bellen en aan ze vragen of een diagnose handig is voor hen. En zeker ook vragen wat voor mogelijkheden ze hebben voor haar. Zodat haar lichamelijke problemen niet in de knoop komen met haar leervaardigheid op school.
Het aantal scholen is in dit deel van Nederland niet dik bezaaid, lotingen zijn er ook niet. We zitten in een krimpregio. De dichtstbijzijnde school zit op 10 km en is daarmee de meest logische. Op gemiddeld 20 km zit een stad met de keus uit 3 scholen, waaronder tweetalig wat ze graag wil. Ze kan redelijk fietsen, haar problemen zijn vooral fijnmotorisch, maar ik denk dat het verschil tussen 10 km of 20 km enkele reis fietsend wel een extra belasting voor haar is. De vraag is zelfs of 10 km al niet te veel zal vragen. De 20 km scholen zijn wel redelijk bereikbaar met de bus, voor de 10 km school is de bus niet echt een optie. Zal eens rondje bellen om te kijken of we wat los krijgen en dan in groep 7 de scholen bezoeken, het nog direct vragen en dan hebben we nog genoeg tijd. Maar ik ben op mijn hoede voor mooi weer praatjes en dan tegen de muur op te lopen als ze er zit. De frustraties, depressiviteit en het gedrag die ze vorig jaar had, zijn nu grotendeels weg. Ik hou dat graag zo... al zal een puber weer andere frustraties hebben. :-)
  vrijdag 1 februari 2019 @ 11:47:58 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184749651
Klinkt alsof je vlakbij Simmu woont MrsDuck :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184750438
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 08:04 schreef laziness het volgende:
Mensen als je niet weet waar Simmu woont is hier echt geen touw aan vast te knopen :')
Ik dénk dat de school waar ik werk één van de scholen in de overweging is, maar zeker weten doe ik dat absoluut niet. :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_184753142
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 11:47 schreef Leandra het volgende:
Klinkt alsof je vlakbij Simmu woont MrsDuck :D
Nope, ik woon niet in het noorden van Nederland, wel in het noorden van Limburg.
pi_184753149
MrsDuck, dat is wel een fiks verschil.. Niet eentje die een middelbare school standaard kan opvangen waarschijnlijk? Dus dan zou een diagnose wel kunnen helpen om net even meer voorzieningen te krijgen.. Een kennis haar zoon heeft al zijn schrijfwerk op een speciaal typ-ding mogen doen. Zijn fijne motoriek was ook drama. En zelfs met een diagnose had je nog dwarse leerkrachten bij bijv techniek (4 vanwege slecht moertjes aandraaien :{ ).

We hadden hier 10 schoolopties op zijn niveau, binnen 15 km, maar zonder voorwaarden (behalve advies niveau dan).. Dan is het wel heel anders kiezen inderdaad. Inmiddels is de oudste eruit. Een grote school, maar klas 1&2 in een los gebouw. En met thema-klassen en eentje daarvan vindt hij geweldig. Woensdag een lesmiddag gehad, en dat gaat het worden..

Voor de jongste wordt dat over 4 jaar een ander verhaal.. Waarschijnlijk is er voor hem maar 1 optie die direct geschikt is.. Bij andere scholen moet er waarschijnlijk gepraat worden over hun opties qua HB onderwijs. Want als oudste al een VWO+ advies krijgt, dan wordt nr 2 eentje buiten de boekjes :P
  Moderator vrijdag 1 februari 2019 @ 14:46:21 #184
5428 crew  miss_sly
pi_184753322
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 14:32 schreef MrsDuck het volgende:

[..]

Nope, ik woon niet in het noorden van Nederland, wel in het noorden van Limburg.
Dan zou je sowieso eens bij Agora in Roermond kunnen gaan kijken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 1 februari 2019 @ 14:48:27 #185
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184753352
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:16 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik dénk dat de school waar ik werk één van de scholen in de overweging is, maar zeker weten doe ik dat absoluut niet. :D.
Hé maar dat is dan wel weer leuk en goede info uit eerste hand.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184753396
Ik denk dat hier de knoop wel doorgehakt is qua middelbare school. Dochter had er 1 van de 3 af laten vallen.
Van de overgebleven had ze niet echt een voorkeur, wij wel enigzins en daar kon ze zich wel in vinden.
Dus daar gaan we eerst maar eens een gesprek aan, wat zij denken dat ze kunnen doen qua begeleiding e.d.
Ze hebben vwo+ wat wel goed klonk als in meer ervaring met leren leren en ook wel ervaring met ass.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_184753422
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 14:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan zou je sowieso eens bij Agora in Roermond kunnen gaan kijken.
Dat is een eind fietsen...Ik zit ten noorden van Venlo met de auto doe ik er al ruim 40 minuten over om in Roermond te komen.
  Moderator vrijdag 1 februari 2019 @ 15:10:32 #188
5428 crew  miss_sly
pi_184753728
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 14:52 schreef MrsDuck het volgende:

[..]

Dat is een eind fietsen...Ik zit ten noorden van Venlo met de auto doe ik er al ruim 40 minuten over om in Roermond te komen.
OV geen optie?

Anyway, de middelste van mijn zus heeft ook dcd en dyslexie. Omdat hij deze diagnose wel officieel geeft, zijn er bepaalde dingen die hij anders mag doen, zoals werken op een laptop en toetsen mondeling maken. Het lijkt me eigenlijk best handig om de diagnose wel officieel te hebben, zodat je bij een nieuwe school verzoeken om uitzonderingen en extra's gemakkelijker kunt onderbouwen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 1 februari 2019 @ 18:50:16 #189
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184757823
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 09:10 schreef simmu het volgende:

[..]

ja ach, er zijn ook mensen die hun kinderen hier zo benoemen, we laten allemaal wel eens wat los he ;)

wat betreft op een school allebei: vergeten jullie niet dat de afstanden hier een beetje groter zijn dan bij jullie? als ze op verschillende scholen komen, dan kan daar zo 50 km afstand tussen zitten. dat is een tikkie onpraktisch met ouderavonden, sportevenementen en meer van die ongein waar je al ouder ook verwacht wordt. ik denk hier liever nu over na dan dat we volgend jaar in een periode van een paar weken moeten kiezen. over 1 weekje is deze ronde afgelopen en zijn we klaar voor dit jaar met dit stukje
Mijn kinderen zitten op middelbare scholen die 30 km. van elkaar verwijderd zijn. En inderdaad is dat wel eens onpraktisch, hoewel we laatst pas voor het eerst hadden dat beide scholen tegelijkertijd ouderavond hadden. Toen hebben we dus de keuze gemaakt naar welke school we gingen. We hadden er ook nog voor kunnen kiezen om op te splitsen.
En bij een middelbare school wordt er als ouder veel minder van je verwacht dan op basisscholen gelukkig.

Ik snap heus wel dat je hier rekening mee houdt en dat het onpraktisch is, maar als het nou zo uitkomt dat ze beiden het meest op hun plek zijn op verschillende scholen, dan moet je je toch afvragen wat zwaarder weegt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_184759119
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 14:50 schreef Nijna het volgende:
Ik denk dat hier de knoop wel doorgehakt is qua middelbare school. Dochter had er 1 van de 3 af laten vallen.
Van de overgebleven had ze niet echt een voorkeur, wij wel enigzins en daar kon ze zich wel in vinden.
Dus daar gaan we eerst maar eens een gesprek aan, wat zij denken dat ze kunnen doen qua begeleiding e.d.
Ze hebben vwo+ wat wel goed klonk als in meer ervaring met leren leren en ook wel ervaring met ass.
Welke gaat ze heen?

Heb er ook over gedacht om in emmen te gaan kijken met ons spring in t veld.... maar we gaan toch voor praktisch. 5 min fietsen en ze is er... dat is toch wel ideaal.

Denk als we naar open dag van carmel waren gegaan ze dat geweldig zou vinden met die sportklassen, maar daar heb je toch in de toekomst niet heel veel aan als je dierenarts of traumachirurg wilt worden😉😀
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_184760503
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 20:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Welke gaat ze heen?

Heb er ook over gedacht om in emmen te gaan kijken met ons spring in t veld.... maar we gaan toch voor praktisch. 5 min fietsen en ze is er... dat is toch wel ideaal.

Denk als we naar open dag van carmel waren gegaan ze dat geweldig zou vinden met die sportklassen, maar daar heb je toch in de toekomst niet heel veel aan als je dierenarts of traumachirurg wilt worden😉😀
Dat is de school die hier per definitie afviel, nu is sport sowieso niet favoriet.
Het wordt H. ;).
Tjonge, dierenarts of traumachirurg, mooi zo'n doel voor ogen!
Onze dame heeft nog geen idee... misschien iets waar ze haar creativiteit in kwijt kan.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_184760621
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 21:08 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dat is de school die hier per definitie afviel, nu is sport sowieso niet favoriet.
Het wordt H. ;).
Tjonge, dierenarts of traumachirurg, mooi zo'n doel voor ogen!
Onze dame heeft nog geen idee... misschien iets waar ze haar creativiteit in kwijt kan.
Tijd zat. Wie weet wordt het hier ook nog wel heel wat anders, al roept ze al heel lang dat ze dierenarts wil worden. We gaan het meemaken.
Bijzondere periode, groep 8....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_184777643
We zullen zien wat het wordt...
Groep 8 heeft wel wat, weer zo'n mijlpaal.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 2 februari 2019 @ 19:09:05 #194
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_184777763
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 21:13 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Tijd zat. Wie weet wordt het hier ook nog wel heel wat anders, al roept ze al heel lang dat ze dierenarts wil worden. We gaan het meemaken.
Bijzondere periode, groep 8....
Hier voorlopig ook een dierenarts in spé.
Ze weet het heeeeel zeker!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 februari 2019 @ 20:00:14 #195
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_184778732
Onze zoon wilde heel lang dierenarts worden maar alleen voor katten :D

Inmiddels is hij serieus aan het kijken naar een studie optometrie, getriggerd door zijn eigen oogziekte, waarin hij zich dan bij voorkeur wil specialiseren :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 4 februari 2019 @ 11:35:03 #196
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_184811946
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 10:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik zou sowieso voor een diagnose gaan, als school iets extra's wil doen, kost dat vaak ook geld. Mét diagnose is dat geld vaak al lastig te regelen, zonder wordt het helemaal een crime.

Moet trouwens ook als school officiële eisen wil negeren lijkt me.
als de diagnose hoogbegaafdheid met een dysharmonieus profiel is dan krijg je nergens een cent extra hoor.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 4 februari 2019 @ 11:43:26 #197
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184812109
Leuk die toekomstplannen! Max wil al heel lang bioloog worden. Wat voor soort bioloog weet hij dan weer niet, maar hij heeft gelukkig nog even :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 4 februari 2019 @ 11:44:54 #198
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_184812138
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 11:43 schreef pinquit het volgende:
Leuk die toekomstplannen! Max wil al heel lang bioloog worden. Wat voor soort bioloog weet hij dan weer niet, maar hij heeft gelukkig nog even :P
Kent Max de NJN?
Ik heb daar zelf een leuke tijd gehad en het is dé club voor toekomstige biologen :)
https://www.njn.nl/
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 4 februari 2019 @ 11:51:07 #199
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184812265
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 11:44 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Kent Max de NJN?
Ik heb daar zelf een leuke tijd gehad en het is dé club voor toekomstige biologen :)
https://www.njn.nl/
Bedankt voor de tip! Ken wel de JNM, maar deze was me nog onbekend :) superleuk!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 4 februari 2019 @ 11:53:33 #200
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_184812311
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 14:52 schreef MrsDuck het volgende:

[..]

Dat is een eind fietsen...Ik zit ten noorden van Venlo met de auto doe ik er al ruim 40 minuten over om in Roermond te komen.
Ettenleur wel een optie? want daar zit "mijn" ortho tegenwoordig.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')