potjecreme | dinsdag 13 november 2018 @ 18:40 |
![]() ![]() ![]() Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer São Paulo ![]() # Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018? # Hoe werken grid penalties in 2018? # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? | |
Peterselieman | dinsdag 13 november 2018 @ 18:45 |
Alleen als hij het kampioenschap zelf ook wint | |
#ANONIEM | dinsdag 13 november 2018 @ 19:41 |
Als je ziet hoe in paniek Hamilton raakt als het niet helemaal perfect gaat, zou ik in een drie-strijd alvast maar wat luiers voor hem bestellen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2018 19:41:35 ] | |
potjecreme | dinsdag 13 november 2018 @ 19:43 |
Ik vind het geen paniek. | |
flipsen | dinsdag 13 november 2018 @ 20:01 |
Ik vind dat jij je UI moet aanpassen na afgelopen race ![]() [ Bericht 31% gewijzigd door flipsen op 13-11-2018 20:09:46 ] | |
Fir3fly | dinsdag 13 november 2018 @ 20:03 |
Wat is het dan? Het helpt hem in ieder geval niet. | |
#ANONIEM | dinsdag 13 november 2018 @ 20:11 |
Eensch ![]() | |
potjecreme | dinsdag 13 november 2018 @ 20:13 |
![]() ![]() | |
potjecreme | dinsdag 13 november 2018 @ 20:15 |
![]() ![]() Ik heb een vraagje..... | |
#ANONIEM | dinsdag 13 november 2018 @ 20:17 |
42
[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2018 20:31:25 ] | |
pmponer | dinsdag 13 november 2018 @ 20:19 |
Jammer van de spoiler [ Bericht 14% gewijzigd door pmponer op 13-11-2018 20:33:12 ] | |
flipsen | dinsdag 13 november 2018 @ 20:19 |
Ken uw klassiekers ![]() | |
Asschen_sukar | dinsdag 13 november 2018 @ 20:36 |
Ik word misselijk van je nieuwe UI ![]() | |
franklop | dinsdag 13 november 2018 @ 20:39 |
Dit ging ook niet helemaal soepel ![]() | |
potjecreme | dinsdag 13 november 2018 @ 20:40 |
Klassieker? ![]() | |
potjecreme | dinsdag 13 november 2018 @ 20:40 |
![]() ![]() | |
flipsen | dinsdag 13 november 2018 @ 20:43 |
![]() Lees je even in | |
potjecreme | dinsdag 13 november 2018 @ 20:47 |
Hahaha met terugwerkende kracht | |
#ANONIEM | dinsdag 13 november 2018 @ 20:48 |
Hij begint regelmatig over elk trillinkje, bupsje of fliepje te klagen. Terwijl er niks aan de hand is. | |
potjecreme | dinsdag 13 november 2018 @ 21:08 |
Misschien is het juist wel deze feedback dat merc zoveel wk binnenhaalt. ![]() | |
potjecreme | dinsdag 13 november 2018 @ 22:21 |
lol https://www.instagram.com/p/BqISuYqBOb_/ | |
#ANONIEM | dinsdag 13 november 2018 @ 22:25 |
Lol, die arme Matteo opgelucht dat Max die paal niet lanceerde, duimpje alles. Vliegt Mercedes door dat hek ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2018 22:27:11 ] | |
Fir3fly | dinsdag 13 november 2018 @ 22:27 |
![]() | |
Nattekat | dinsdag 13 november 2018 @ 22:29 |
![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 14 november 2018 @ 00:10 |
Was deze al eens langsgekomen? | |
twiFight | woensdag 14 november 2018 @ 02:04 |
Onterechte bezorgdheid en hyperalertheid. Of het hem niet helpt? Meestal is er niks aan de hand, maar hij wint nog steeds races. Baat het niet an schaadt het niet-gevalletje. Volgens mij heeft/had Hamilton veel meer last toen hij prive met dingen worstelde, zoals die hele breakupperiode met Nicole. Toen heeft hij wat vage shit gedaan. | |
twiFight | woensdag 14 november 2018 @ 02:11 |
Gave video! Ergens is er veel verbeterd maar soms zit er wel stomme shit in. Bv. bandeninfo is tof, of bv. hoeveel tijd een pit kost incl. in en uitrijden. Wat ik haaaaaaaaaat is dat wanneer er een gevecht om positie is ze dat links in de positie-banner highlighten, maar daarbij de intervaltijden weghalen. Dan staat er "fighting for position" maar heb je dus geen idee meer hoeveel ruimte er tussen zit :/ | |
Fir3fly | woensdag 14 november 2018 @ 02:56 |
Hij liet zich in Oostenrijk door Vettel de kaas van het brood eten na die strategische fout. Hamilton heeft bij dat soort dingen dan altijd weer mazzel dat niemand zich dat herinnert omdat hij toch uitviel. | |
#ANONIEM | woensdag 14 november 2018 @ 05:53 |
Precies, en dat in een periode dat er niks aan de hand is. Als in 2019 hij continue VET en VER in z'n nek (of erger) heeft, wat dan? | |
potjecreme | woensdag 14 november 2018 @ 07:33 |
Niks, Hij heeft het helaas nodig om ergens tegen te vechten om het beste in hem naar boven te halen. | |
potjecreme | woensdag 14 november 2018 @ 07:36 |
Oh jawel hoor. Tevens kan ik mij herinneren dat ik geen post heb gezien van jouw waarin jij je ongelijk toegeeft over een pion/pylon. | |
#ANONIEM | woensdag 14 november 2018 @ 07:38 |
We shall see. | |
Noudanzeg | woensdag 14 november 2018 @ 07:47 |
dan heeft hij geen tijd om te miepen ![]() ik heb altijd het idee dat Hamilton begint te miepen over elk kraakje en piepje als hij zich verveelt tijdens de race. | |
BadderHaring | woensdag 14 november 2018 @ 07:50 |
Of als hij ergens in het veld rijdt en niet snapt waarom andere coureurs sneller zijn. | |
XL | woensdag 14 november 2018 @ 09:06 |
Vaak terecht, je hebt (een van) de beste auto('s). Je bent een van de beste drie coureurs. Dus als je niet de snelste bent maak je op dat moment fouten. | |
TAV74 | woensdag 14 november 2018 @ 09:16 |
Logisch, als je op kop rijdt en in principe geen dreiging van achter hebt heb je de ruimte in de hoofd om op alle details te letten. | |
#ANONIEM | woensdag 14 november 2018 @ 10:09 |
![]() | |
vosss | woensdag 14 november 2018 @ 10:40 |
De laatste keer dat hij ècht ergens tegen moest vechten ging anders mooi zijn teamgenoot er met de beker vandoor ![]() | |
potjecreme | woensdag 14 november 2018 @ 10:52 |
oooooooowww nooooooooo! Alweer vergeten. | |
Nattekat | woensdag 14 november 2018 @ 11:10 |
Want Rosberg heeft nooit punten verloren dankzij pech. | |
vosss | woensdag 14 november 2018 @ 11:12 |
Blijf het jammer vinden dat Rosberg toen stopte. Zag hem liever in die 2de Merc dan Bottas als ik eerlijk ben. ![]() | |
potjecreme | woensdag 14 november 2018 @ 11:12 |
Rosberg is vooral WK geworden door slordigheden en pech van Hamilton. Laten we niet doen alsof Rosberg echt WK materiaal is. Net als bv Hunt. | |
potjecreme | woensdag 14 november 2018 @ 11:13 |
Hij snapte heel goed dat je niet 2 jaar geluk kan hebben. | |
Nattekat | woensdag 14 november 2018 @ 11:13 |
Dat Rosberg geen slordigheden had maakt hem meer WK materiaal dan Hamilton dat seizoen. | |
twiFight | woensdag 14 november 2018 @ 11:14 |
Hamilton is zeker het beste in vorm, maar wordt er ook wat chagerijnig van als het hem niet lukt. Op zich wel begrijpelijk, want hij weet dat hij (nu nog in ieder geval) een topauto heeft, dus als hij niet op het podium staat dan maakt het team fouten (team is incl ham). Daarnaast zit hij in weliswaar een luxepositie maar ook in de 'lastige' positie dat het voor hem alleen maar slechter kan gaan. Logisch dat hij als dat zover komt de pest er in heeft, daar ben je sportman voor. Ik zie hem nog niet zozeer choken, maar wel anders reageren in interviews; bedrukter en geirriteerder. Als verstappen in de RBR straks opeens het 5e team op de grid is ga je dat ook zien en dat zou iedereen logisch vinden. | |
potjecreme | woensdag 14 november 2018 @ 11:14 |
Ok. Ric was vorig veel beter dan Max. Hij had meer punten. | |
Nattekat | woensdag 14 november 2018 @ 11:26 |
Canada: Rosberg spint na contact met Hamilton in de eerste bocht en heeft een lekke band later in de race Oostenrijk: Rosberg en Hamilton raken elkaar Duitsland: Rosberg komt slecht weg en valt terug van 1 naar 4 | |
twiFight | woensdag 14 november 2018 @ 11:26 |
Rosberg was zeker degelijk, maar ik zag geen spettermateriaal van hem. Ik kan mij weinig 1 vs 1 battles herinneren waar hij dominant was (een paar races wel). Hij was wel verdiend kampioen, want punten, maar ik vond hem geen kampioen als persoon. | |
Doevelaer | woensdag 14 november 2018 @ 11:28 |
Aan 't begin van seizoen 2016 was Rosberg, als ik 't me goed herinner, gewoon sterker/beter dan Lewis toch? Daar heeft hij z'n titel eigenlijk gewonnen. | |
Nattekat | woensdag 14 november 2018 @ 11:28 |
![]() Won de eerste 4 races | |
potjecreme | woensdag 14 november 2018 @ 11:33 |
Dit bedoel ik. | |
bloodymary1 | woensdag 14 november 2018 @ 11:40 |
Maar wel stukken beter en meer een kampioen dan die dweil van een Bottas. | |
Doevelaer | woensdag 14 november 2018 @ 12:18 |
Bottas is idd meer 2e coureur en Lewis' bitch dan nota bene Barrichello ooit bij MSC geweest is. ![]() | |
Tarado | woensdag 14 november 2018 @ 12:38 |
ik vond hem wel een mooie kampioen, als er dan toch geen auto was die de hegemonie van Mercedes kon doorbreken toch wel prettig dat er een coureur was die dat bij Hamilton wel kon | |
sasquatsch | woensdag 14 november 2018 @ 13:20 |
Alleen niet omdat hij sterker was, maar profiteerde van het falen van Hamilton en Ferrari. | |
Nattekat | woensdag 14 november 2018 @ 13:21 |
Dus Vettel is dit jaar de rechtmatige kampioen omdat Hamilton profiteerde van zijn gefaal? | |
#ANONIEM | woensdag 14 november 2018 @ 13:23 |
Je moet er wel staan. Dat is die volwassenheid waarvan ze zeggen dat Hamilton die wel heeft en Max nog niet. Punten pakken, minder risico nemen en als er iets mis gaat bij een ander, uit de problemen blijven. Zoals Hamilton demonstreerde afgelopen weekend. [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2018 13:24:30 ] | |
potjecreme | woensdag 14 november 2018 @ 13:34 |
Nee, Dit was een strijd tussen 2 bewezen kampioenen. Dat ene jaar dat Rosberg aan het eind van het seizoen boven Ham stond was tevens de enige keer dat hij boven Ham eindigde. | |
Nattekat | woensdag 14 november 2018 @ 13:35 |
Rosberg is kampioen, deal with it. Dat Hamilton faalde en hij niet maakt hem juist wel een kampioen. | |
beantherio | woensdag 14 november 2018 @ 13:40 |
Als de een kampioen wordt faalt de ander sowieso. Geen reden om Rosberg (en zijn kampioenschap) daarom speciaal lager in te schalen dan ieder ander. | |
potjecreme | woensdag 14 november 2018 @ 13:40 |
Hij was wel verdiend kampioen, want punten, maar ik vond hem geen kampioen als persoon. | |
potjecreme | woensdag 14 november 2018 @ 13:41 |
Mwa Kimi, Hunt ik schaal dat echt wel lager in. | |
sasquatsch | woensdag 14 november 2018 @ 13:59 |
Ik zeg nergens dat hij niet de rechtmatige kampioen is, alleen dat hij optimaal profiteerde van het falen van anderen. En als Vettel niet zo had gefaald dit jaar was het nog maar de vraag of hij kampioen was geworden. Het kampioenschap zou er in ieder geval een stuk spannender op geworden zijn. | |
Nattekat | woensdag 14 november 2018 @ 14:01 |
Bij teamgenoten onderling ben je hoe dan ook afhankelijk van fouten van de ander. Het is gewoon belachelijk om afbreuk te doen omdat Hamilton het zelf heeft verkloot. | |
zoem | woensdag 14 november 2018 @ 14:03 |
Bottas is nog saaier dan Raikkonen. Echt een mak lammetje. Kimi doet ten minste af en toe nog leuke uitspraken. | |
sasquatsch | woensdag 14 november 2018 @ 14:08 |
Waarom leg je mij woorden in de mond die ik niet gezegd heb? Sowieso is het onzin, want Hamilton is ook niet afhankelijk van de fouten van Bottas. Bottas is gewoon een mindere coureur. | |
Nattekat | woensdag 14 november 2018 @ 14:08 |
Het gaat over 2016 | |
sasquatsch | woensdag 14 november 2018 @ 14:10 |
Dit benoem je algemeen.
| |
Justevo | woensdag 14 november 2018 @ 14:12 |
![]() Geen idee of het al is gepost, geen zin om terug te lezen. Maar ik vind dit wel goed nieuws. Vanaf volgend seizoen race op de beamer, on board op de tv en livetiming op de iPad. Maximaal nerden. | |
Doevelaer | woensdag 14 november 2018 @ 14:36 |
Mwah, die DNF in Maleisië kon Hamilton weinig aan doen. ![]() Maar hoe je 't went of keert: diegene die met de meeste punten aan 't eind v/h seizoen bovenaan staat is de rechtmatige kampioen, dus ook Rosberg. Mechanische pech, getorpedeerd worden door een ander of zelf je wagen in de muur parkeren is allemaal onderdeel van de sport. | |
TagForce | woensdag 14 november 2018 @ 14:45 |
En vervolgens een half uur kloten om al die verschillende streams van verschillende sources te syncen... Dat is nu al een hel als je alleen ZST Go hebt, laat staan als de streams van verschillende bronnen komen. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 14 november 2018 @ 14:50 |
Tijd dat ze sync piepjes gaan uitzenden (op onhoorbare Hrz) | |
TagForce | woensdag 14 november 2018 @ 15:07 |
SMPTE ftw ![]() Maar hoe krijgen we die timecode dan weer van het ene naar het andere apparaat? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 14 november 2018 @ 15:09 |
Eh ja, eh, goed punt. In de F1 app kan dit ingebouwd worden. Als de f1ziggo via een app gaat, daar ook. | |
TagForce | woensdag 14 november 2018 @ 15:15 |
Alles via de PC. Adobe Premiere er op. 3 software inputs koppelen (video overlay venster naar video input: F1 en ZST Go 2x), via de interne SMPTE engine van Premiere laten syncen, en de output van elke stream via een Matrox TripleHead 2 Go naar verschillende outputs sturen (dus 1 TV, 1 monitor, en 1 beamer). Dat lijkt me de makkelijkste oplossing om SMPTE te syncen zonder een filmstudio te beginnen en voor een ton of 2 hardware aanschaffen... Lijkt me persoonlijk wat overkill voor een F1 GP kijken ![]() | |
aesop | woensdag 14 november 2018 @ 15:26 |
Rosberg wordt onderschat vind ik. Dat jaar een waardige kampioen, en respct heeft ie afgedwongen door die bochtenlange inhaalactie op Max in Abu Dhabi. Zeker als je hem daar achteraf over hebt horen praten. | |
#ANONIEM | woensdag 14 november 2018 @ 15:56 |
Ja, leuke quote is dat. "Overtake Max for the championship. Overtake. Mad Max. Poah." Iets in de geest uit m'n hoofd. | |
#ANONIEM | woensdag 14 november 2018 @ 15:57 |
Dat was een mooie actie idd ![]() | |
bloodymary1 | woensdag 14 november 2018 @ 16:08 |
Kimi is alles behalve saai! | |
potjecreme | woensdag 14 november 2018 @ 17:05 |
De enige keer dat het lukte Max in te halen.... poe poe | |
#ANONIEM | woensdag 14 november 2018 @ 17:12 |
Nouja, als je het Rosberg hoorde vertellen na de race, was dat wel een dingetje voor hem. edit: Als je hem zo hoort praten is het wel meer dan 'poe poe'. Hij haalt in het interview 3x opnieuw Max aan, dan zit je wel tussen zn oren. ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2018 17:17:09 ] | |
rubbereend | woensdag 14 november 2018 @ 18:48 |
![]() | |
Kuhly | woensdag 14 november 2018 @ 19:26 |
Klinkt idd erg makkelijk dit ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 15 november 2018 @ 08:52 |
Max is wel van erg hoog niveau, maar als ik dezelfde 'opleiding' als hij heb gehad dan zou ik de F1 waarschijnlijk ook wel halen. Jos heeft hem vanaf zijn geboorte iedere minuut van de dag begeleid en voorbereid op een carriere als coureur. Een maximaal budget is er niet. Max zetten we iedere dag in een kart, nemen hem mee op racetripjes, leren hem alle kneepjes van het vak en daarbij hoeft Max natuurlijk niet te werken of zijn eigen brood te smeren. Zou toch mooier zijn als hij gewoon als normale jongen het zover had geschopt. Maar dat was hem nooit gelukt natuurlijk. [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2018 08:52:47 ] | |
Tarado | donderdag 15 november 2018 @ 09:02 |
ik denk dat je hier toch wat te makkelijk over denkt | |
BadderHaring | donderdag 15 november 2018 @ 09:13 |
Ik denk dat de factor talent niet onderschat moet worden. En intrinsieke motivatie en zaken als focus. Hoeveel kinderen zijn er niet die met zo'n behandeling juist gaan verafschuwen wat hen wordt 'opgedrongen'? Natuurlijk heeft Max het geluk dat er een netwerk is. Maar ik heb niet de illusie dat een 'normale jongen' de F1 kan halen. Er is altijd een kruiwagen nodig, al dan niet gevuld met bakken geld. | |
#ANONIEM | donderdag 15 november 2018 @ 09:19 |
Oh nee tuurlijk, als Max liever met poppen was blijven spelen dan was het ook met zo'n opleiding niet gelukt. Talent heeft hij zeker. Ik ontken ook niet dat hij erg goed is, maar heeft natuurlijk enorm veel geluk gehad met zo'n vader en de wil van zo'n vader om zijn leven opzij te zetten voor het kind. Zou wel eens willen weten hoe goed Hamilton zou zijn geworden met dezelfde opleiding als Max. | |
Abdus18 | donderdag 15 november 2018 @ 09:21 |
Ham is toch ook door z'n pa als kind in de karts gegooid? Al had die vader zelf natuurlijk geen race ervaring, hij heeft ook wel z'n leven opzij gezet voor Hamilton. | |
BadderHaring | donderdag 15 november 2018 @ 09:21 |
Misschien heeft Hamilton wel een veel betere route afgelegd, weten wij veel. Wie zegt dat Jos een goede docent was? Misschien was Verstappen wel veel beter geweest met dezelfde opleiding als Hamilton. Allemaal koffiedik kijken hoor. | |
TAV74 | donderdag 15 november 2018 @ 09:22 |
Zo werkt het nu ook weer niet. Het moet er wel in zitten, Ik weet 100% zeker dat ik nooit zo ver gekomen was in die situatie. | |
potjecreme | donderdag 15 november 2018 @ 09:54 |
Dit er is ook niks grappigs aan een ouder die een week lang niks tegen zijn kind zegt omdat kind een fout heeft gemaakt. | |
nogeenoudebekende | donderdag 15 november 2018 @ 09:55 |
Nee maar het heeft wel gewerkt. | |
BadderHaring | donderdag 15 november 2018 @ 10:36 |
Maar had het bij Hamilton ook gewerkt? Precies, dat weten we niet. | |
opgebaarde | donderdag 15 november 2018 @ 10:39 |
Zo, dat was echt bizar om te horen. Wat een debiel gedrag. Met zo'n achtergrond, is het niet voor te stellen dat Verstappen alleen twee duwtjes aan Ocon gaf toen die begon te lachen en de schuld bij Verstappen legde. | |
Tarado | donderdag 15 november 2018 @ 10:45 |
eigenlijk nog meer dan Jos | |
twiFight | donderdag 15 november 2018 @ 11:53 |
Ongetwijfeld heb je beide nodig, maar no way dat de huidige coureurs de beste coureurs zijn in de wereld. Er zijn 7 miljard mensen waarvan 99,9999% de kansen niet heeft gehad of uberhaupt kon hebben om te kijken of ze talent hebben. | |
BadderHaring | donderdag 15 november 2018 @ 12:05 |
Geldt bij alle sporten inderdaad. En hoe duurder de sport, hoe harder het van toepassing is. | |
Sjemmert | donderdag 15 november 2018 @ 12:31 |
Stiekem ben ik gewoon de beste coureur ![]() | |
vosss | donderdag 15 november 2018 @ 12:37 |
Wel kudo's dan dat je Max de kans geeft om de eerste Nederlandse wereldkampioen F1 te worden. ![]() | |
Sjemmert | donderdag 15 november 2018 @ 12:51 |
Ja hoor gun die jongen dat wel. ![]() ![]() | |
twiFight | donderdag 15 november 2018 @ 13:01 |
Wat dat betreft wel respect voor coureurs zoals Alonso die in zijn thuisland trainingsprogrammas en circuits heeft waar jeugd kan racen. Zo geef je meer talent een kans. | |
Fir3fly | donderdag 15 november 2018 @ 13:22 |
Lance Stroll heeft meer talent in zijn pink dan jij in het geheel. | |
potjecreme | donderdag 15 november 2018 @ 13:22 |
Je bent gewoon bang voor Jos. ![]() | |
TAV74 | donderdag 15 november 2018 @ 13:52 |
Nou moet ik zeggen dat de pink wel met afstand het meest talentvolle deel van Stroll is- | |
Sjemmert | donderdag 15 november 2018 @ 14:06 |
Haha ![]() Maar ik zou wel eens in zo'n F1 simulator willen plaatsnemen. Denk dat ik er serieus niet ver vanaf zal zitten dan. Kom net van de vomar, stond een bak met oude 1:43 model auto's van de RB13 (volgens mij nog van die Jumbo acties ?) voor 3 eu per stuk. Kon het niet laten er eentje mee te nemen. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 15 november 2018 @ 14:10 |
Nice. | |
potjecreme | donderdag 15 november 2018 @ 14:19 |
Leuk! | |
Sjemmert | donderdag 15 november 2018 @ 14:21 |
Zie nu dat er wel een zwarte T cam op zit ![]() ![]() | |
potjecreme | donderdag 15 november 2018 @ 14:23 |
* potjecreme trekt jas weer uit. ![]() | |
Nattekat | donderdag 15 november 2018 @ 14:24 |
Staat ook geen nummer op. | |
#ANONIEM | donderdag 15 november 2018 @ 14:25 |
![]() | |
Sjemmert | donderdag 15 november 2018 @ 14:28 |
Goed gezien, staat er ook niet op nee. | |
potjecreme | donderdag 15 november 2018 @ 14:29 |
Gelukkig maar ¤3,-. | |
Sjemmert | donderdag 15 november 2018 @ 14:37 |
Haha ach ja, wel lichtelijk teleurgesteld ![]() ![]() Ik zou nog wel eens zo'n 1:18 willen van een goed merk met een mooie case eromheen maar die krengen zijn best prijzig. Misschien van zijn eerste WK auto ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 15 november 2018 @ 14:39 |
¤3,- is dus Ricciardo. die van Max zou ¤33,- moeten kosten. ![]() | |
Nattekat | donderdag 15 november 2018 @ 14:41 |
Ik heb zijn eerste overwinning en Maleisië 2017 in miniformaat ![]() Er is een schaalmodellen topic trouwens ![]() | |
Weltschmerz | donderdag 15 november 2018 @ 14:58 |
Dus het is random maar Jo Bauer beslist welke auto binnen moet komen? | |
twiFight | donderdag 15 november 2018 @ 15:21 |
Rare zin inderdaad. Wellicht bedoelen ze dat de computer random selecteert, maar die Jo de bevoegdheid heeft om te zeggen "nee, deze laten we toch doorrijden, want ... (wellicht mechanische problemen)"? En dat Ferrari dus vond dat Jo deze keer dat ook had moeten doen, maar Jo toch besliste dat Vettel gewogen moest worden. Speculatie van mijn kant, maar de tekst is er vaag over. | |
#ANONIEM | donderdag 15 november 2018 @ 15:26 |
Zoals ik het lees wel idd. Niet heel duidelijk Dat ze die check doen vind ik helemaal niet raar trouwens. Sterker nog, er moet natuurlijk een random factor aanzitten, anders is het te omzeilen. Maar ik vind wel dat ze zich meer in het team/de rijder kunnen verplaatsen, met dreigende regen en nog geen tijd gezet is het niet raar dat de rijder haast heeft. Dan kan Whiting wel zeggen, hou er maar rekening mee in je strategie, maar daar heb je met eventuele regen weinig aan. Helemaal niet als de marshalls dan ook nog eens zo irritant gaan treuzelen. | |
Fir3fly | donderdag 15 november 2018 @ 15:31 |
Als een auto nog geen tijd heeft neergezet is die controle ook zinloos lijkt me. | |
#ANONIEM | donderdag 15 november 2018 @ 15:39 |
Zolang je nog geen tijd hebt neergezet kun je idd ook nog niet 'illegaal' zijn. Het lijk met dan beter om na een rondje binnen te halen, dan pas kun je controleren of ze dit rondje binnen de regels hebben gereden. | |
#ANONIEM | donderdag 15 november 2018 @ 17:40 |
Waarom kan de wedstrijdleiding niet na de kwalificatie/afgevallen auto's wegen? | |
#ANONIEM | donderdag 15 november 2018 @ 17:42 |
Omdat je dan halverwege er weer gewichten op kunt zetten. | |
#ANONIEM | donderdag 15 november 2018 @ 17:46 |
Fair enough. Dan moet Vettel niet zeuren vind ik, part of the game. | |
opgebaarde | donderdag 15 november 2018 @ 17:47 |
Vettel had nog geen tijd gezet. Had je dat wel door? | |
maniack28 | donderdag 15 november 2018 @ 18:18 |
Je bent wel heel snel he ![]() | |
THEFXR | donderdag 15 november 2018 @ 18:27 |
Weltschmerz | donderdag 15 november 2018 @ 18:28 |
Volgens mij moet de auto gedurende alle competitieve onderdelen, dus niet de FP's, legaal zijn voor de volle duur. Dat was 2 jaar geleden ook al zo, toen de Mercedessen met te lage bandenspanning aan de start waren verschenen. Toen dat duidelijk werd lag Hamilton op kop dus volgde er geen DSQ, maar het is niet zo dat je in de out lap rubber op mag pikken om boven het minimumgewicht te komen of zo. Dat minimumgewicht is het absolute minimum waarmee je de baan op mag. Het punt is dat het weer van dat gerommel uit de losse pols is van Charlie Whiting en Co, als je zegt dat het random is dan heb je een draaitrommel met lottoballetjes met de wagennummers of een vergelijkbare computerapplicatie, als je het aan een steward overlaat die kan besluiten om de eerste auto niet te nemen laat je ruimte voor onbewuste en bewuste beinvloeding. Het is allemaal zo onprofessioneel. Nou Ross Brawn weer die over Verstappens zelfbeheersing begint te zeuren, hij kan wel gelijk hebben maar de stewards hebben geoordeeld, dus houdt de sporting director zijn mond. Na Monza ook, Whiting die aangeeft even aan te zullen kijken of teams dummies doen om een ander team te hinderen en stelt dat dat die keer niet het geval was, terwijl de bandenwarmers er nog om zaten. Safety car of VSC? Dat doen we even vanuit de losse pols. Het is een Britse ouwe jongens krentebrood gentlemen's club die het allemaal wel eventjes zal regelen, hoe? Vertrouw ons nou maar, wij verzinnen wel wat en hebben helemáál geen voorkeur voor de een of de ander. Consistentie in straffen? Nergens voor nodig. Consequentie in de argumenten voor wel of niet straffen? Neuh, net hoe het uitkomt. Dat is vragen om partijdigheid en die krijgen we dan ook. | |
#ANONIEM | donderdag 15 november 2018 @ 19:24 |
Dat klinkt idd ook wel logisch. Kan me hier wel grotendeels in vinden. ![]() | |
Fir3fly | donderdag 15 november 2018 @ 19:25 |
Partijdigheid vind ik overdreven. Inconsistentie is het meer. Maar dat er eens een keer flink de bezem moet door de top van de dagelijkse besturing bij F1 heb ik ook al eens geopperd. Die Brawn moet ook een keer van z'n pensioen gaan genieten bijvoorbeeld. En Charlie Whiting ben ik ook helemaal klaar mee. | |
Peterselieman | donderdag 15 november 2018 @ 19:41 |
Wat nog meer moet gebeuren is dat de Formule 1,5 veel dichter op de topteams moeten gaan zitten. Mexico was wat dat betreft een dieptepunt, want nummer zes Hülkenberg werd op twee ronden gezet | |
Nattekat | donderdag 15 november 2018 @ 19:43 |
Mja, Bottas werd ook gelapt ![]() | |
Peterselieman | donderdag 15 november 2018 @ 19:44 |
Je snapt het punt wel (hoop ik) Wat is er nou mooier dan dat er iedere race verschillende namen op het podium staan | |
Nattekat | donderdag 15 november 2018 @ 19:46 |
De afgelopen 3 races is er iedere keer iemand anders naast Max en Kimi gaan staan. | |
opgebaarde | donderdag 15 november 2018 @ 19:47 |
Dat de nummer zes op een ronde achterstand gezet was door zijn voorganger en tevens directe concurrent was vooral het dieptepunt | |
Nattekat | donderdag 15 november 2018 @ 19:48 |
Oh, zelfs dat niet ![]() RAI, VER, HAM VER, VET, RAI HAM, VER, RAI | |
Nattekat | donderdag 15 november 2018 @ 19:49 |
Mexico is een slecht voorbeeld... qua rondetijd is het de kortste baan van de kalender. | |
Peterselieman | donderdag 15 november 2018 @ 19:59 |
je wil dat ook coureurs van bijvoorbeeld McLaren of Sauber het podium kunnen halen | |
Peterselieman | donderdag 15 november 2018 @ 20:01 |
mja, het is meer dat de verschillen daar uitvergroot werden. Qua rondetijden zijn Oostenrijk en Brazilië korter, maar daar zijn de auto's minder vaak gelapt dan in Mexico. | |
sasquatsch | donderdag 15 november 2018 @ 20:10 |
Daarvoor moet je de andere teams meer geld geven, of geld van de topteams afnemen. Een budget cap dus en een andere (gelijkmatigere) verdeling van het prijzengeld. Anders blijf je houden dat de teams met het meeste geld de beste resultaten boeken en anderen daar achter aan rijden (uitzonderingen daargelaten). | |
Peterselieman | donderdag 15 november 2018 @ 20:14 |
klopt. Het zal pijn doen voor de topteams, maar het zal moeten wil je een competitiever veld krijgen. | |
opgebaarde | donderdag 15 november 2018 @ 20:15 |
Een andere mogelijkheid om de verschillen in te krimpen, is onderdelen te standaardiseren of de ruimte zeer te beperken. Zoals nu met de 2019 voorvleugels | |
sasquatsch | donderdag 15 november 2018 @ 20:18 |
Ik verwacht niet veel van die voorvleugels. Een aantal teams hebben al aangegeven dat de verloren downforce alweer goedgemaakt is. Sowieso levert standaardisatie op dat er inderdaad (standaard) minder verschil zal zijn, maar ook dat het meer geld gaat kosten om het verschil te maken, dus ook dat is weer in het voordeel van de rijkere teams. | |
Fer | donderdag 15 november 2018 @ 20:29 |
Ze hadden 2017 anders moeten aanpakken, In plaats van over de hele auto extra friemelbordjes, randjes, sleufjes en plaatjes, die de auto alleen maar lelijk maken. Gewoon voor een grote simpele taartschep en achter een grote diffuser, zonder verder franjes. Dan waren de auto sneller geworden, zonder dat de topteams 2x zoveel voordeel uit de kleine frutsels konden halen dan de kleine teams. McLaren en Willams zijn zelfs langzamer geworden, omdat het te complex geworden is. | |
opgebaarde | donderdag 15 november 2018 @ 20:34 |
Zeker, verschillen ga je altijd houden en de teams met het grootste budget blijven over het algemeen de snelsten. Zoals we denk ik willen. Maar als een aantal cruciale onderdelen voor alle teams hetzelfde zijn, dan worden daar geen verschillen meer gemaakt en net met die onderdelen kunnen grote verschillen gemaakt worden. Het zal weinig invloed hebben op de totale uitgaven | |
Fir3fly | donderdag 15 november 2018 @ 20:42 |
Dat 'moet' gebeuren ja? Hoe zie je dat voor je? PS het veld is veel dichter bij elkaar dan ooit. | |
Fir3fly | donderdag 15 november 2018 @ 20:44 |
Dat klopt, de totale uitgaven blijven hetzelfde dus zal dat geld gewoon ergens anders gespendeerd worden. Op een plek waar de kleinere teams ook geen budget voor hebben. Dat lost dus helemaal niets op en maakt ook nog eens het racen slechter. Zoals ook in 2019 al zal gebeuren. Vergeet niet dat dit hele gezeik met die voorvleugels alleen maar een paniekreactie was op de eerste race van het seizoen die iedereen zo saai vond. | |
Peterselieman | donderdag 15 november 2018 @ 20:44 |
er zal een limiet op het budget moeten komen en het prijzengeld moet meer gelijk verdeeld worden | |
rubbereend | donderdag 15 november 2018 @ 20:46 |
in welke andere absolute topsport bestaat een budgetlimiet? | |
Fir3fly | donderdag 15 november 2018 @ 20:46 |
Dat eerste zal natuurlijk nooit gebeuren en lost ook weinig op. Dat tweede is een veel beter idee, wat mij betreft moet het bonussysteem omgekeerd worden. Dus de teams met de minste punten krijgen méér geld in plaats van minder. Wat ook een goed idee is is om de maximale verkoopprijs van de power unit vast te leggen op een stuk lager bedrag. Dat gekoppeld met de verplichting voor fabrikanten om aan elk team identieke units te leveren zal de kleinere teams meer lucht geven. | |
rubbereend | donderdag 15 november 2018 @ 20:48 |
gewoon minder prijzengeld en een groot basisbedrag voor de teams wat gelijk is | |
opgebaarde | donderdag 15 november 2018 @ 20:49 |
Hoezo kost dat niks op? Met een powerunit of achtervleugel kan een team veel meer tijd winnen dan met een supersonisch stripje op de HALO. | |
nogeenoudebekende | donderdag 15 november 2018 @ 20:49 |
Dan zullen er velen al na de eerste ronde dnfen gok ik. ![]() | |
Fir3fly | donderdag 15 november 2018 @ 20:50 |
Hoe meer van de auto spec is, hoe meer dat stripje op die Halo uitmaakt natuurlijk. | |
Peterselieman | donderdag 15 november 2018 @ 20:50 |
In met name de Amerikaanse sporten zie je dat er middelen ingezet worden om te nivelleren zoals first picks voor teams die minder gepresteerd hebben. | |
Weltschmerz | donderdag 15 november 2018 @ 20:51 |
Systemische inconsistentie is een uitnodiging tot partijdigheid, bewust of onbewust. Het is geen garantie daarop maar ik kan nou niet zeggen dat Charlie en de stewards de schijn mee hebben. Whiting is gewoon incompetent. Brawn is extreem competent, maar mist ook een heldere structuur en een organisatie die normen hanteert wat betreft zorgvuldigheid en eerlijkheid. | |
Peterselieman | donderdag 15 november 2018 @ 20:51 |
precies. Prijzen winnen moet wel lonen, maar je moet tegelijkertijd ook zorgen dat de teams aan boord willen en kunnen blijven waarbij de winnaar van wedstrijden niet al bij voorbaat vast staat | |
Fir3fly | donderdag 15 november 2018 @ 20:52 |
Maar lost dat wat op? Blijven de kleine teams dan niet alsnog met een veel lager budget zitten dan de top teams? | |
opgebaarde | donderdag 15 november 2018 @ 20:54 |
Jup. En met een geweldige motor kan je al een seconde winnen tov concurrenten en met een stripje een tiende. Dus de verschillen worden kleiner. | |
Fir3fly | donderdag 15 november 2018 @ 20:55 |
Relatief gezien niet en daar gaat het natuurlijk om. Daarnaast staat het natuurlijk ook haaks op waar F1 voor staat. De regels omtrent de nieuwe voorvleugels zijn al de meest restrictieve ooit. Ik durf er bijna op te wedden dat er één team (waarschijnlijk Mercedes) iets verzint a la de dubbele diffuser die de nieuwe regels weer omzeilt. Want zo gaat het altijd. | |
opgebaarde | donderdag 15 november 2018 @ 21:09 |
Maar alles heeft een max. Zo kan een team wel 200 FTE investeren op dat stripje, op een gegeven moment is het stripje nagenoeg 'perfect' en wordt het enorm kostbaar om nog een beetje winst te boeken. | |
Fir3fly | donderdag 15 november 2018 @ 21:20 |
Precies, en wie heeft het geld om die enorm kostbare prijs alsnog te betalen? | |
sasquatsch | donderdag 15 november 2018 @ 22:04 |
Met andere woorden, de Mercedes teams winnen (bijvoorbeeld) meer dan RBR goed kan maken met een mindere motor. Dat lijkt me ook niet de bedoeling. | |
potjecreme | vrijdag 16 november 2018 @ 22:53 |
De tandarts bij f1 cafe.... | |
#ANONIEM | vrijdag 16 november 2018 @ 23:28 |
Graag een vrouw ipv tandarts. | |
Sinister-D- | zaterdag 17 november 2018 @ 09:40 |
![]() Samantha Van Wijk ![]() | |
Smacked_Actor | zondag 18 november 2018 @ 10:03 |
Nvm [ Bericht 36% gewijzigd door Smacked_Actor op 18-11-2018 10:16:04 ] | |
ShaoliN | zondag 18 november 2018 @ 10:54 |
F3 Macau. https://www.autobahn.eu/1(...)MSeHuXPfsbmfJmDUZ3UQ | |
Red_85 | zondag 18 november 2018 @ 11:01 |
https://www.dumpert.nl/me(...)in_de_formule_3.html De tyfus. Je ziet haar niet eens. | |
Peterselieman | zondag 18 november 2018 @ 11:02 |
Zie ook dit topic: SPT / [Junior] Formuleklassen #33 Met vollere zondagen | |
ESF1Gamer | maandag 19 november 2018 @ 07:32 |
Raceweek | |
#ANONIEM | maandag 19 november 2018 @ 07:36 |
Raceweek ![]() ![]() Laatste race van het jaar ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2018 07:36:13 ] | |
Nattekat | maandag 19 november 2018 @ 08:44 |
Die was vorige week al. | |
fathank | maandag 19 november 2018 @ 08:53 |
Ik ben vanochtend naar de tandarts geweest. Komt wel erg dichtbij zo. | |
nogeenoudebekende | maandag 19 november 2018 @ 09:15 |
Ik kijk vooral uit naar de komkommertijd in de aanloop naar volgend jaar. ![]() | |
sasquatsch | maandag 19 november 2018 @ 09:36 |
Crosspost![]() En Acronis is sponsor van ... Robert Kubica. | |
Gezicht | maandag 19 november 2018 @ 09:37 |
Kubica 2019 ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 19 november 2018 @ 09:40 |
Doei doei Ocon | |
Smacked_Actor | maandag 19 november 2018 @ 09:52 |
He jammer, hij begon zich net een beetje in de kijker te rijden... | |
potjecreme | maandag 19 november 2018 @ 10:23 |
Ik verheug mij nu al op de domper die gaat komen bij de winter test mbt de Hondamotor. ![]() | |
nogeenoudebekende | maandag 19 november 2018 @ 10:24 |
Ja een van de twee kampen gaat het leuk krijgen. | |
ziggyziggyziggy | maandag 19 november 2018 @ 10:54 |
Deel 2. | |
RingBewoner | maandag 19 november 2018 @ 13:50 |
Tja, leuk. Maar voegt weinig toe. | |
Abdus18 | maandag 19 november 2018 @ 14:17 |
lastname vs lastname ![]() | |
THEFXR | maandag 19 november 2018 @ 14:44 |
meltdown wet pussy ![]() | |
#ANONIEM | maandag 19 november 2018 @ 17:52 |
Hej, Verstappen ![]() | |
#ANONIEM | maandag 19 november 2018 @ 18:24 |
He, twee overslaande platen in het topic vandaag. | |
JayHovah | dinsdag 20 november 2018 @ 18:39 |
Verstappen en Ocon in de persconferentie donderdag. Place your bets...wie haalt de beste sneer uit. | |
THEFXR | dinsdag 20 november 2018 @ 18:46 |
Max | |
Gezicht | dinsdag 20 november 2018 @ 18:54 |
Zal wel alleen maar politiek correct gelul worden dat ze het hebben bijgelegd etc. etc. bla bla | |
Peterselieman | dinsdag 20 november 2018 @ 18:54 |
Max zal geen directe tik uitdelen, maar wel onder de gordel | |
franklop | dinsdag 20 november 2018 @ 18:58 |
Check op 0.30 hoe hij Verstappen afkort na de crash. Staat onder zijn nummer ![]() | |
polderturk | dinsdag 20 november 2018 @ 20:37 |
Goed artikel https://edition-m.cnn.com(...)2Fedition.cnn.com%2F | |
AnneX | woensdag 21 november 2018 @ 00:12 |
![]() Quote ...”The Dutch Grand Prix was staged at Circuit Zandvoort, located in the sand dunes near The Hague, between 1952 and 1985....” | |
BadderHaring | woensdag 21 november 2018 @ 06:43 |
Nou ja, het is ook best dichtbij. Alleen ligt Amsterdam nog veel dichter in de buurt en dat lijkt me minimaal zo'n goed referentiepunt. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 21 november 2018 @ 07:55 |
Pfff, CNN amateurs die niet weten dat het Amsterdam Beach is ![]() | |
potjecreme | woensdag 21 november 2018 @ 08:15 |
Volgens Amerikaanse standaard wel. | |
Metalfreak | woensdag 21 november 2018 @ 08:47 |
Tja, volgens heel veel landen kun je het net zo goed Maastricht Circuit noemen ![]() | |
JayHovah | woensdag 21 november 2018 @ 10:18 |
Max rijdt toch ook gewoon “in wooden shoes”...? | |
DKUp | woensdag 21 november 2018 @ 10:29 |
Best een leuk stukje rijden van Den Haag naar Zandvoort ![]() | |
Frozen-assassin | woensdag 21 november 2018 @ 11:06 |
Alle remmen los aldus Toto Wolff. Dat wordt PARTYMODE in de race | |
nogeenoudebekende | woensdag 21 november 2018 @ 11:08 |
Ze mogen niet tanken dus dat zal wellicht helpen voor 1 of 2 ronden. | |
Tarado | woensdag 21 november 2018 @ 11:13 |
dus ze laten Bottas winnen | |
Weltschmerz | woensdag 21 november 2018 @ 11:18 |
Ja, lang niet meer zo'n eind geschaatst. | |
Rossdale | woensdag 21 november 2018 @ 12:00 |
Kubica hoogstwaarschijnlijk rond met Williams voor een zitje in 2019 ![]() | |
sasquatsch | woensdag 21 november 2018 @ 12:04 |
Zoals al een paar dagen geleden hier gemeld werd. | |
Rossdale | woensdag 21 november 2018 @ 12:12 |
Ah je persbericht. Ik dacht dat Acronis na Kvyat nu gelinkt was aan Sirotkin. Blijkbaar tegenwoordig niet meer | |
Marcoss | woensdag 21 november 2018 @ 13:31 |
Dat zal bij Red Bull toch vast ook gelden? Het boeit verder toch niet meer als die kapot gaat.. Alleen hapert de Renault al flink zonder partymode ![]() | |
Monolith | woensdag 21 november 2018 @ 14:22 |
Inmiddels gecorrigeerd zo te zien:
| |
Metalfreak | woensdag 21 november 2018 @ 14:26 |
Juj, twee ploffende Mercedessen ![]() | |
fathank | woensdag 21 november 2018 @ 14:52 |
Als iemand met een lamme arm competitief kan zijn (de auto daargelaten ![]() | |
boegschroef | woensdag 21 november 2018 @ 15:09 |
Ik snap dat ook echt niet. Lijkt wel 1 grote reclame stunt... | |
sasquatsch | woensdag 21 november 2018 @ 15:12 |
Of de exceptionele klasse van Kubica. | |
Nattekat | woensdag 21 november 2018 @ 15:19 |
Je hebt het over het team dat twee jaar met twee paydrivers heeft gereden waarvan er één zoekgereden werd door een Massa die al ver over zijn hoogtepunt heen was. | |
Automatic_Rock | woensdag 21 november 2018 @ 15:23 |
Waarom? Sinds ze met stuurbekrachtiging rijden lijken armspieren mij niet zo belangrijk in F1? | |
#ANONIEM | woensdag 21 november 2018 @ 15:29 |
Natuurlijk zijn er zware fysieke aspecten aanwezig bij F1, maar imo zit racen vooral tussen de oren. | |
Nattekat | woensdag 21 november 2018 @ 15:31 |
Kubica gaat geen deuk in een pakje boter rijden. Klaar. | |
#ANONIEM | woensdag 21 november 2018 @ 15:32 |
Niet in die Williams idd. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2018 15:32:29 ] | |
fathank | woensdag 21 november 2018 @ 16:45 |
Je zou maar topsporter zijn en dan komt er ineens een gehandicapte mee doen. Het enige wat je dan kunt is verliezen. Rolstoelbasketballers spelen ook niet in de NBA. | |
Rossdale | woensdag 21 november 2018 @ 16:52 |
Met Sainz vechten om de rode lantaarn verwacht ik | |
Tarado | woensdag 21 november 2018 @ 16:52 |
Het verbaast mij ook een beetje dat hij nu wel een stoeltje heeft maar verder gaat je vergelijking natuurlijk niet op al is die Williams zo traag als een rolstoel | |
fathank | woensdag 21 november 2018 @ 16:55 |
Het was ook een beetje gechargeerd bedoeld, maar wat moet je er nou van denken als kijker dat er een halve lamme achter het stuur zit ![]() De F1 zou de creme de la creme van de autosport moeten zijn. Of is dit een gevalletje 'participatiewet'? ![]() | |
Tarado | woensdag 21 november 2018 @ 16:58 |
Ik gun het hem wel maar verwacht er ook niet zoveel van. | |
Automatic_Rock | woensdag 21 november 2018 @ 16:58 |
Nu is lopen/rennen een essentieel onderdeel van basketbal. Je kracht in je arm is dat niet van F1. | |
Tarado | woensdag 21 november 2018 @ 17:03 |
er zit natuurlijk wel wat in wat hij zegt, in principe zou het niet moeten kunnen op 90% | |
Rossdale | woensdag 21 november 2018 @ 17:12 |
Ik heb liever Kubica in die stoel die enorm veel talent had en wellicht niet 100% van zijn maximaal potentiaal haalt, dan een Haryanto die met wat dollars een stoeltje kocht terwijl hij er uberhaupt weinig van bakte. | |
Whiskers2009 | woensdag 21 november 2018 @ 17:44 |
Zeg mensen, Kubica heeft gewoon alle tests vd FIA (om te mogen participeren) doorstaan he? Zooooooo gehandicapt is hij nu ook weer niet. Ook gaan er geruchten dat hij in de sim structureel sneller was dan de huidige coureurs van Williams. Daarnaast neemt hij een hoop ontwikkelingsskills mee en waren zijn tests vorig jaar naar verluid ook verre van beroerd. Ook gun ik het hem wel. Ik hoop dus dat de geruchten kloppen en bekijk dan volgend seizoen wel hoe hij het daadwerkelijk doet ![]() | |
Fir3fly | woensdag 21 november 2018 @ 17:54 |
Vind het moeilijk om interesse te vinden voor Kubica. Ik denk dat ook hij bij Williams weinig zal doen. | |
Peterselieman | woensdag 21 november 2018 @ 18:42 |
Mja, zo lastig is het ook niet om sneller te zijn dan het materiaal dat er nu bij Williams rijdt | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 21 november 2018 @ 18:48 |
Als hij echt zo exceptioneel is, had hij geen moeite moeten hebben met Heidfeld. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 21 november 2018 @ 18:49 |
Waar baseer je dat op? | |
sasquatsch | woensdag 21 november 2018 @ 19:00 |
Wie zegt dat die van volgend jaar niet beter is. Zeker met de nieuwe aero regels lijkt de motor (helaas) weer belangrijker te worden. | |
sasquatsch | woensdag 21 november 2018 @ 19:18 |
Alonso's livery voor zijn laatste race![]() | |
StephanL | woensdag 21 november 2018 @ 20:01 |
Ziet er goed uit ![]() | |
vosss | woensdag 21 november 2018 @ 21:52 |
| |
vosss | woensdag 21 november 2018 @ 21:53 |
En mocht Max winnen dan heeft ie de meeste punten die een RB coureur in 1 seizoen gehaald heeft sinds die klote hybrid motor ![]() | |
vosss | woensdag 21 november 2018 @ 21:54 |
Denk dattie 4de wordt ![]() | |
Sjemmert | woensdag 21 november 2018 @ 22:06 |
Krijgt Hamilton grid straf ? Zo ja zet ik Max op het podium. | |
twiFight | woensdag 21 november 2018 @ 22:36 |
Het boeit mij weinig hoe hij het doet. Ik ben zelf gehandicapt en het verschilt echt van beweging tot beweging of je er last van hebt of niet. Dus als hij sneller is dan is het terecht dat hij er zit. Dat gezegd hebbende denk ik dat Kubica met een roze bril gehyped wordt en ik verwacht er geen bijzondere dingen van. | |
vosss | woensdag 21 november 2018 @ 23:50 |
https://www.porschecentru(...)touring-package-6307 Auto van Victoria Verstappen te koop voor mocht hier iemand zitten die een slordige 250K over heeft. Betreft een Porsche 911 GT3 uit 2018 met slechts 4.100km op de klok. Ik wou dat mijn broer zo rijk was als Max ![]() ![]() | |
MakkieR | donderdag 22 november 2018 @ 04:37 |
Als dit echt de auto van Victoria is, dan vraag ik me af wat het verhaal is wat hier achter zit. Een gloednieuwe Porsche die bloed snel is, misschien iets te link voor zus Victoria, gezien haar rechtervoet iets te zwaar weegt? Of heeft ze inmiddels nog een snellere auto in haar bezit? ![]() | |
vosss | donderdag 22 november 2018 @ 06:26 |
Geen idee qua verhaal, maar dit is naar het schijnt haar auto. Belgisch kenteken was VJV 007. Auto is ook gekocht waar hij nu te koop staat. ![]() | |
vosss | donderdag 22 november 2018 @ 06:33 |
Denk overigens dat ie gewoon niet praktisch genoeg was. Ik bedoel heel veel designer tassen en kleding passen daar niet in als ze gaat shoppen natuurlijk. En maar 1 passagier. Gok zomaar dat er een snelle SUV voor in de plaats komt ![]() Als je uit zo een familie komt denk ik niet dat er zoiets bestaat als die auto is te snel. Ze zal daar best mee overweg kunnen. Althans dat kan ik me zo voorstellen. | |
Zorro | donderdag 22 november 2018 @ 06:59 |
"Wat is dat? Moet ik hier zelf in schakelen? Ja maar dat is niet de bedoeling! Veel te moeilijk! Weg met dat ding!" | |
#ANONIEM | donderdag 22 november 2018 @ 07:42 |
Mweh. Hoewel niet zoveel als Max, heeft ze wel een handjevol internationale kart wedstrijden gewonnen. Die kan echt wel rijden ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2018 07:42:24 ] | |
sasquatsch | donderdag 22 november 2018 @ 07:57 |
Williams persconferentie is om 10.00 Nederlandse tijd. https://twitter.com/andre(...)495843124449285?s=19 | |
tja77 | donderdag 22 november 2018 @ 08:00 |
Dat is echt haar auto, en sturen kan ze wel. | |
Metalfreak | donderdag 22 november 2018 @ 08:19 |
Jos had geloof ik net een nieuwe Panamera gekocht, misschien dat die beter bevalt ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 22 november 2018 @ 09:16 |
vandaar ook 'die' Williams, doelde op de huidige auto, maar staat er onduidelijk idd. | |
fathank | donderdag 22 november 2018 @ 09:33 |
Lol met 1 arm rijdt ze je nog het snot voor de ogen ![]() | |
ondeugend | donderdag 22 november 2018 @ 10:09 |
Over een arm gesproken....
| |
ESF1Gamer | donderdag 22 november 2018 @ 10:14 |
Nou Nattekat, je zei Kubica niet zou terugkeren in de F1, maar tegendeel blijkt waar. Het is in ieder geval byebye Ocon voor 2019 ![]() | |
fathank | donderdag 22 november 2018 @ 10:24 |
Hij zit in ieder geval op de goeie plek. Een gehandicapte in een vermomde scootmobiel. | |
Sinister-D- | donderdag 22 november 2018 @ 10:32 |
![]() ![]() | |
motorbloempje | donderdag 22 november 2018 @ 10:32 |
Nou, feest. | |
NaturalScience | donderdag 22 november 2018 @ 11:17 |
Alleen Torro Rosso is nog niet compleet voor 2019 toch? Of is nu iedereen bekend? | |
twiFight | donderdag 22 november 2018 @ 11:23 |
Ik vroeg mij al af waarom je in godsnaam een gloednieuwe porsche zou willen verkopen, maar schijnbaar vangen die tweedehands meer dan ze gekost hebben. | |
theclansman | donderdag 22 november 2018 @ 11:25 |
De ongein tussen die twee ga ik toch wel missen. was toch een prima duo | |
Tarado | donderdag 22 november 2018 @ 11:26 |
is dat zo? Vreemd want dan koop je toch gewoon een nieuwe | |
Rossdale | donderdag 22 november 2018 @ 11:26 |
Ach Gasly is ook een leuke knul. En dat voor een Fransman ![]() | |
gbm | donderdag 22 november 2018 @ 11:29 |
Moeten ze er wel zijn... ![]() | |
Tarado | donderdag 22 november 2018 @ 11:31 |
wist niet dat ook Porsche schaarste had | |
twiFight | donderdag 22 november 2018 @ 11:33 |
Ik heb even gezocht en twee andere te koop gezien, allebei ¤250.000,- of meer. Allebei ook meer kilometers gereden al. Dus ja, zal wel schaarste zijn, cq. lange wachttijd. | |
klaasweetalles | donderdag 22 november 2018 @ 11:33 |
Is er gewoon ook niet Ze hebben wel een levertijd voor bepaalde modellen. het ligt aan het model dus | |
Gezicht | donderdag 22 november 2018 @ 11:35 |
Kubica ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 22 november 2018 @ 11:35 |
Correct. Technisch gezien is Stroll nog niet officieel bij Racing Point bevestigd, maar iedereen weet toch al dat hij die stoel krijgt. Dus dan is de enige vrije stoel nog bij Toro Rosso [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2018 11:37:24 ] | |
gbm | donderdag 22 november 2018 @ 11:36 |
Klopt, mensen willen graag zo'n type Porsche NU hebben en daar spelen sommigen handig op in... | |
Frozen-assassin | donderdag 22 november 2018 @ 11:39 |
Max en Ric moeten gewoon bij elkaar blijven. Beste filmpjes gewoon | |
XL | donderdag 22 november 2018 @ 11:47 |
Levertijd is 12 tot 24 maanden en speciale modellen uitverkocht als je het navraagt. Nu kun je zeggen dat is geduld, ik noem dat schaarste. Het mag duidelijk zijn dat die schaarste strategie is, dat ze ook een productielijn zoals een golf kunnen bouwen en er 100-den per dag uitpoepen... maar dan kunnen kopers dit soort dingen, die de exclusiviteit ondersteunen niet meer doen | |
vosss | donderdag 22 november 2018 @ 11:50 |
Was leuk zolang het duurde. Denk als ze voor de titel hadden kunnen gaan afgelopen jaar dat die ongein al een flink stuk minder was geweest als ik eerlijk ben. Desalniettemin wel altijd lolbroeken tussen die 2. ![]() | |
klaasweetalles | donderdag 22 november 2018 @ 11:54 |
Ik noem het geen schaarste in dit geval. De vraag is groter dan de productie. Porsche heeft zat geld om nog een fabriek neer te zetten, personeel aan te nemen en op deze manier hun productie te verhogen waardoor de levertijden verkort kunnen worden. Schaarste is er als bijvoorbeeld een oogst mislukt.... | |
sasquatsch | donderdag 22 november 2018 @ 11:56 |
En die is zeer waarschijnlijk voor Alexander Albon. Ticktum gaat Super Formula (en mogelijk Formule 2) doen en Hartley zou al afgeserveerd zijn. Daarnaast heeft Nissan naar verluidt Fernando Alonso een miljoenenbedrag aangeboden om in de Formule E te gaan rijden. | |
vosss | donderdag 22 november 2018 @ 11:56 |
Als de vraag groter dan het aanbod is, dan is er toch ook gewoon schaarste aan nieuwe Porsches? Of een te kort, zo je wilt. In elk geval zijn de nieuwe Porsches kennelijk en klaarblijkelijk nogal schaars. Want er zijn er niet veel/genoeg. Ergo: schaarste. | |
sasquatsch | donderdag 22 november 2018 @ 11:57 |
Schaarste is als er meer vraag is dan aanbod. De reden maakt hierbij niet uit. | |
vosss | donderdag 22 november 2018 @ 11:59 |
Alonso zie ik zo 123 niet de overstap naar de Formule E maken als ik eerlijk ben. Voor het geld hoeft ie het al lang niet meer te doen in elk geval. Denk dat ie de Formule E als minderwaardig ziet. Zou het niet? | |
klaasweetalles | donderdag 22 november 2018 @ 12:04 |
Bedrijfseconomische is het gewoon niet het goede woord. Harvard heeft gesproken. Ik zou het liever ondercapaciteit/onderproductie noemen. [ Bericht 1% gewijzigd door klaasweetalles op 22-11-2018 12:11:18 ] | |
sasquatsch | donderdag 22 november 2018 @ 12:18 |
Ik verwacht het ook niet. Ik noemde het alleen omdat Albon dus waarschijnlijk niet in de Formule E gaat rijden omdat zijn contract door Red Bull is/wordt afgekocht. | |
JayHovah | donderdag 22 november 2018 @ 12:23 |
Ticktum rijdt dit weekend Formule 2 voor Arden, misschien als voorproefje voor volgend jaar...? | |
Smacked_Actor | donderdag 22 november 2018 @ 12:28 |
Ik zou jou liever Klaasweetniks noemen. | |
sasquatsch | donderdag 22 november 2018 @ 12:31 |
Als hij het budget rond kan krijgen wel. | |
NaturalScience | donderdag 22 november 2018 @ 12:32 |
'Arrestatie Ghosn kan grote gevolgen hebben voor Formule 1-team van Renault' https://www.f1maximaal.nl(...)e-1-team-van-renault | |
Deckard | donderdag 22 november 2018 @ 12:39 |
Geweldig dat Kubica weer terug is. ![]() | |
King_Merc | donderdag 22 november 2018 @ 12:41 |
hoop niet dat ze de stekker uit het project trekken dan... (na volgend jaar) , Mclaren zonder motoren, en 1 team minder... zou grote gevolgen kunnen hebben voor de f1... (circuit eigenaren zouden contracten bijvoorbeeld kunnen verscheuren.. ) (minimale aantal auto,s op de grid moet minimaal 18 auto,s zijn ) | |
Zorro | donderdag 22 november 2018 @ 12:42 |
1 arm? Zie je wel dat ze een automaat nodig heeft. | |
Nattekat | donderdag 22 november 2018 @ 12:44 |
Kubica is niets meer dan hype. Het enige wat hij heeft laten zien is dat hij wereldcoureurs Sirotkin en Stroll alle hoeken van de baan laat zien. | |
flipsen | donderdag 22 november 2018 @ 12:46 |
Ik was altijd zeer gecharmeerd van Kubica en vind het leuk dat ie toch terug is. Dat ie zijn teammaat de oren zal wassen lijkt me duidelijk, maar dat die WIlliams steevast in de achterhoede mee zal vechten ook helaas. | |
klaasweetalles | donderdag 22 november 2018 @ 12:47 |
Klopt hij zou zomaar het broertje van Frenkie de jong kunnen zijn...de hype op het voetbalveld | |
Tarado | donderdag 22 november 2018 @ 12:47 |
in de simulator | |
Tarado | donderdag 22 november 2018 @ 12:48 |
dat weet ik nog zo net niet, die Russel is een snelle jongen, de auto helaas niet | |
Deckard | donderdag 22 november 2018 @ 12:50 |
Wat een cynisme. Dit soort gebeurtenissen is juist wat de sport aantrekkelijk maakt. | |
theclansman | donderdag 22 november 2018 @ 12:51 |
persconferentie met verstappen gaat enkel over het duwen ![]() ![]() kimi en seb enig comentaar hier op ??? Uh kunnen wij gaan nu ![]() ![]() ![]() | |
sasquatsch | donderdag 22 november 2018 @ 12:54 |
Renault heeft zich verplicht tot 2025 in de F1 te blijven toen ze in 2015 terugkwamen. Als ze eerder vertrekken kost ze dat een flinke afkoopsom (budget voor meerdere seizoenen heb ik begrepen). De vraag is of ze dat ervoor over hebben. | |
Nattekat | donderdag 22 november 2018 @ 12:56 |
Oh goud, dit ga ik terugkijken. | |
theclansman | donderdag 22 november 2018 @ 12:59 |
wat ook mooi was. Kimi wil je graag derde worden ??? nou het maakt me niet zoveel uit. als ik derde wordt moet ik ergens die prijs gaan ophalen en ik heb geen zin om nog meer te reizen ![]() ![]() ![]() | |
twiFight | donderdag 22 november 2018 @ 13:12 |
Vind je? Het is meer pr-stunt dan goed voor de sport. Stel dat ze, ik noem maar iemand, Jenson Button terughalen bij McLaren. Lachen hoor, ik mag hem wel. Maar hij gaat er echt geen potten meer mee breken. Massa net zo. Maar je weerhoud wel nieuw talent van een kans. Kijk naar Lecrerc, die heeft in een middelmatige Sauber wat mooie dingen kunnen laten zien. Dat wil je toch veel liever als een ouwe rot? | |
King_Merc | donderdag 22 november 2018 @ 14:00 |
bij williams kan dat nog wel eens veranderen (herinner je het 2011 en 2013 seizoen ? die jaren waren voor Williams ook 2 rampjaren , maar 2012 en 2014 Hadden ze wel een best goede auto , en ga nu niet klagen dat het goede 2014 seizoen enkel te danken was aan de Mercedes motor , Mclaren en force india hadden exact dezelfde motoren , maar deden het veel minder | |
Tarado | donderdag 22 november 2018 @ 14:04 |
ze lopen nu al 4 jaar achteruit, Force India doet het beter met minder en die zullen volgend jaar meer te besteden hebben, Williams heeft een mooie historie maar net als McLaren heb je daar nu weinig aan. | |
#ANONIEM | donderdag 22 november 2018 @ 14:19 |
Ze doen lang mee, maar zo mooi vind ik de historie niet van Williams, helemaal na het zien van de documentaire op Netflix. Ik vind het niet echt een sympathiek team. | |
Tarado | donderdag 22 november 2018 @ 14:22 |
dat heb ik dan weer meer met McLaren, Frank Williams > Ron Dennis | |
Nattekat | donderdag 22 november 2018 @ 14:28 |
![]() | |
theclansman | donderdag 22 november 2018 @ 14:32 |