gewoon minder prijzengeld en een groot basisbedrag voor de teams wat gelijk isquote:Op donderdag 15 november 2018 20:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat eerste zal natuurlijk nooit gebeuren en lost ook weinig op. Dat tweede is een veel beter idee, wat mij betreft moet het bonussysteem omgekeerd worden. Dus de teams met de minste punten krijgen méér geld in plaats van minder.
Wat ook een goed idee is is om de maximale verkoopprijs van de power unit vast te leggen op een stuk lager bedrag. Dat gekoppeld met de verplichting voor fabrikanten om aan elk team identieke units te leveren zal de kleinere teams meer lucht geven.
Hoezo kost dat niks op? Met een powerunit of achtervleugel kan een team veel meer tijd winnen dan met een supersonisch stripje op de HALO.quote:Op donderdag 15 november 2018 20:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt, de totale uitgaven blijven hetzelfde dus zal dat geld gewoon ergens anders gespendeerd worden. Op een plek waar de kleinere teams ook geen budget voor hebben. Dat lost dus helemaal niets op en maakt ook nog eens het racen slechter. Zoals ook in 2019 al zal gebeuren.
Vergeet niet dat dit hele gezeik met die voorvleugels alleen maar een paniekreactie was op de eerste race van het seizoen die iedereen zo saai vond.
Hoe meer van de auto spec is, hoe meer dat stripje op die Halo uitmaakt natuurlijk.quote:Op donderdag 15 november 2018 20:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoezo kost dat niks op? Met een powerunit of achtervleugel kan een team veel meer verschil maken dan met een supersonisch stripje op de HALO.
In met name de Amerikaanse sporten zie je dat er middelen ingezet worden om te nivelleren zoals first picks voor teams die minder gepresteerd hebben.quote:Op donderdag 15 november 2018 20:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
in welke andere absolute topsport bestaat een budgetlimiet?
Systemische inconsistentie is een uitnodiging tot partijdigheid, bewust of onbewust. Het is geen garantie daarop maar ik kan nou niet zeggen dat Charlie en de stewards de schijn mee hebben.quote:Op donderdag 15 november 2018 19:25 schreef Fir3fly het volgende:
Partijdigheid vind ik overdreven. Inconsistentie is het meer.
Whiting is gewoon incompetent. Brawn is extreem competent, maar mist ook een heldere structuur en een organisatie die normen hanteert wat betreft zorgvuldigheid en eerlijkheid.quote:Maar dat er eens een keer flink de bezem moet door de top van de dagelijkse besturing bij F1 heb ik ook al eens geopperd. Die Brawn moet ook een keer van z'n pensioen gaan genieten bijvoorbeeld. En Charlie Whiting ben ik ook helemaal klaar mee.
precies. Prijzen winnen moet wel lonen, maar je moet tegelijkertijd ook zorgen dat de teams aan boord willen en kunnen blijven waarbij de winnaar van wedstrijden niet al bij voorbaat vast staatquote:Op donderdag 15 november 2018 20:48 schreef rubbereend het volgende:
[..]
gewoon minder prijzengeld en een groot basisbedrag voor de teams wat gelijk is
Maar lost dat wat op? Blijven de kleine teams dan niet alsnog met een veel lager budget zitten dan de top teams?quote:Op donderdag 15 november 2018 20:48 schreef rubbereend het volgende:
[..]
gewoon minder prijzengeld en een groot basisbedrag voor de teams wat gelijk is
Jup. En met een geweldige motor kan je al een seconde winnen tov concurrenten en met een stripje een tiende.quote:Op donderdag 15 november 2018 20:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoe meer van de auto spec is, hoe meer dat stripje op die Halo uitmaakt natuurlijk.
Relatief gezien niet en daar gaat het natuurlijk om. Daarnaast staat het natuurlijk ook haaks op waar F1 voor staat. De regels omtrent de nieuwe voorvleugels zijn al de meest restrictieve ooit. Ik durf er bijna op te wedden dat er één team (waarschijnlijk Mercedes) iets verzint a la de dubbele diffuser die de nieuwe regels weer omzeilt. Want zo gaat het altijd.quote:Op donderdag 15 november 2018 20:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jup. En met een geweldige motor kan je al een seconden winnen tov concurrenten en met een stripje een tiende.
Dus de verschillen worden kleiner.
Maar alles heeft een max. Zo kan een team wel 200 FTE investeren op dat stripje, op een gegeven moment is het stripje nagenoeg 'perfect' en wordt het enorm kostbaar om nog een beetje winst te boeken.quote:Op donderdag 15 november 2018 20:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Relatief gezien niet en daar gaat het natuurlijk om. Daarnaast staat het natuurlijk ook haaks op waar F1 voor staat. De regels omtrent de nieuwe voorvleugels zijn al de meest restrictieve ooit. Ik durf er bijna op te wedden dat er één team (waarschijnlijk Mercedes) iets verzint a la de dubbele diffuser die de nieuwe regels weer omzeilt. Want zo gaat het altijd.
Precies, en wie heeft het geld om die enorm kostbare prijs alsnog te betalen?quote:Op donderdag 15 november 2018 21:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar alles heeft een max. Zo kan een team wel 200 FTE investeren op dat stripje, op een gegeven moment is het stripje nagenoeg 'perfect' en wordt het enorm kostbaar om nog een beetje winst te boeken.
Met andere woorden, de Mercedes teams winnen (bijvoorbeeld) meer dan RBR goed kan maken met een mindere motor. Dat lijkt me ook niet de bedoeling.quote:Op donderdag 15 november 2018 20:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jup. En met een geweldige motor kan je al een seconde winnen tov concurrenten en met een stripje een tiende.
Dus de verschillen worden kleiner.
Ik ben vanochtend naar de tandarts geweest. Komt wel erg dichtbij zo.quote:
Ik verheug mij nu al op de domper die gaat komen bij de winter test mbt de Hondamotor.quote:Op maandag 19 november 2018 09:15 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik kijk vooral uit naar de komkommertijd in de aanloop naar volgend jaar..
Ja een van de twee kampen gaat het leuk krijgen.quote:Op maandag 19 november 2018 10:23 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik verheug mij nu al op de domper die gaat komen bij de winter test mbt de Hondamotor.
Deel 2.quote:Op woensdag 14 november 2018 00:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Was deze al eens langsgekomen?
Tja, leuk. Maar voegt weinig toe.quote:
meltdown wet pussyquote:Op maandag 19 november 2018 09:36 schreef sasquatsch het volgende:
Crosspost
[ afbeelding ]
En Acronis is sponsor van ...
Robert Kubica.
Hej, Verstappenquote:
quote:Op dinsdag 20 november 2018 18:39 schreef JayHovah het volgende:
Verstappen en Ocon in de persconferentie donderdag. Place your bets...wie haalt de beste sneer uit.
Maxquote:Op dinsdag 20 november 2018 18:39 schreef JayHovah het volgende:
Verstappen en Ocon in de persconferentie donderdag. Place your bets...wie haalt de beste sneer uit.
Max zal geen directe tik uitdelen, maar wel onder de gordelquote:Op dinsdag 20 november 2018 18:39 schreef JayHovah het volgende:
Verstappen en Ocon in de persconferentie donderdag. Place your bets...wie haalt de beste sneer uit.
Check op 0.30 hoe hij Verstappen afkort na de crash. Staat onder zijn nummerquote:
quote:Op dinsdag 20 november 2018 20:37 schreef polderturk het volgende:
Goed artikel
https://edition-m.cnn.com(...)2Fedition.cnn.com%2F
Nou ja, het is ook best dichtbij. Alleen ligt Amsterdam nog veel dichter in de buurt en dat lijkt me minimaal zo'n goed referentiepunt.quote:Op woensdag 21 november 2018 00:12 schreef AnneX het volgende:
[..]Near the Hague
Quote ...”The Dutch Grand Prix was staged at Circuit Zandvoort, located in the sand dunes near The Hague, between 1952 and 1985....”
Pfff, CNN amateurs die niet weten dat het Amsterdam Beach isquote:Op woensdag 21 november 2018 00:12 schreef AnneX het volgende:
[..]Near the Hague
Quote ...”The Dutch Grand Prix was staged at Circuit Zandvoort, located in the sand dunes near The Hague, between 1952 and 1985....”
Volgens Amerikaanse standaard wel.quote:Op woensdag 21 november 2018 00:12 schreef AnneX het volgende:
[..]Near the Hague
Quote ...”The Dutch Grand Prix was staged at Circuit Zandvoort, located in the sand dunes near The Hague, between 1952 and 1985....”
Tja, volgens heel veel landen kun je het net zo goed Maastricht Circuit noemenquote:Op woensdag 21 november 2018 08:15 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Volgens Amerikaanse standaard wel.
Max rijdt toch ook gewoon “in wooden shoes”...?quote:Op woensdag 21 november 2018 07:55 schreef CrashO het volgende:
[..]
Pfff, CNN amateurs die niet weten dat het Amsterdam Beach is
Best een leuk stukje rijden van Den Haag naar Zandvoortquote:Op woensdag 21 november 2018 00:12 schreef AnneX het volgende:
[..]Near the Hague
Quote ...”The Dutch Grand Prix was staged at Circuit Zandvoort, located in the sand dunes near The Hague, between 1952 and 1985....”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |