Lance Stroll heeft meer talent in zijn pink dan jij in het geheel.quote:Op donderdag 15 november 2018 08:52 schreef Luppie0110 het volgende:
Max is wel van erg hoog niveau, maar als ik dezelfde 'opleiding' als hij heb gehad dan zou ik de F1 waarschijnlijk ook wel halen.
Je bent gewoon bang voor Jos.quote:Op donderdag 15 november 2018 12:51 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja hoor gun die jongen dat wel.![]()
Nou moet ik zeggen dat de pink wel met afstand het meest talentvolle deel van Stroll is-quote:Op donderdag 15 november 2018 13:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Lance Stroll heeft meer talent in zijn pink dan jij in het geheel.
Hahaquote:Op donderdag 15 november 2018 13:22 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Je bent gewoon bang voor Jos.
Nice.quote:Op donderdag 15 november 2018 14:06 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Haha
Maar ik zou wel eens in zo'n F1 simulator willen plaatsnemen. Denk dat ik er serieus niet ver vanaf zal zitten dan.
Kom net van de vomar, stond een bak met oude 1:43 model auto's van de RB13 (volgens mij nog van die Jumbo acties ?) voor 3 eu per stuk. Kon het niet laten er eentje mee te nemen.
[ afbeelding ]
Leuk!quote:Op donderdag 15 november 2018 14:06 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Haha
Maar ik zou wel eens in zo'n F1 simulator willen plaatsnemen. Denk dat ik er serieus niet ver vanaf zal zitten dan.
Kom net van de vomar, stond een bak met oude 1:43 model auto's van de RB13 (volgens mij nog van die Jumbo acties ?) voor 3 eu per stuk. Kon het niet laten er eentje mee te nemen.
[ afbeelding ]
* potjecreme trekt jas weer uit.quote:Op donderdag 15 november 2018 14:21 schreef Sjemmert het volgende:
Zie nu dat er wel een zwarte T cam op zit![]()
quote:Op donderdag 15 november 2018 14:21 schreef Sjemmert het volgende:
Zie nu dat er wel een zwarte T cam op zit![]()
Gelukkig maar ¤3,-.quote:Op donderdag 15 november 2018 14:28 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Goed gezien, staat er ook niet op nee.
Haha ach ja, wel lichtelijk teleurgesteldquote:
Dus het is random maar Jo Bauer beslist welke auto binnen moet komen?quote:Formula 1 race director Charlie Whiting has hit back at complaints over the FIA’s weighing procedure after Sebastian Vettel was punished for “destroying” the weighbridge at Interlagos last weekend.
Vettel was given a reprimand and fined ¤25,000 for failing to obey the instructions of officials after being called in for a random check at the beginning of Q2 for the Brazilian Grand Prix.
At that point Vettel had yet to set a laptime because Ferrari had ordered both him and teammate Kimi Raikkonen to abort their laps and pit for soft tyres, a tactical gamble the team expected to pay dividends in the race. Since time was of the essence, Vettel was understandably frustrated by the delay incurred by stopping at the weighbridge.
In the wake of Vettel’s penalty, Daniel Ricciardo described the current system as “unfair” and suggested that the rules should be changed
Ricciardo calls for weighbridge rule tweak after Vettel anger
such that drivers could only be called in after they had set a lap time.
But Whiting insisted that the teams should know the regulations and include the possibility of random checks in their strategic planning.
“There will always be a risk you’re going to be stopped,” he said.
“They [Ferrari] know that and should factor that in, which is what I’m always telling the teams. It would be something that they say: ‘If we do this, this is how long it will take, we might get stopped and have to add a minute there’.
“It’s completely random. Jo [Bauer, technical delegate] seldom tries to stop the first car coming in, because in a short qualifying session like that the first car could be coming in with a mechanical problem, having just done half a lap.
“To see two cars come in for strategic reasons after one lap is unusual. It’s just the way it goes.”
Whiting dismissed the notion of removing weight checks during qualifying on the grounds that the current system is fit for purpose.
“They [the competitors] shouldn’t be underweight,” he told Motorsport.com. “We’ll always have random checks in qualifying.
“But what we do say is if the conditions are changeable - if they are coming in and changing tyres because it’s just rained a little bit - we would not stop anyone. That’s when we put up the change of climatic conditions [an official acknowledgement that the weather has undergone a significant change, triggering certain flexibilities granted by the regulations].
“We’ve said that once that happens we’re not going to weigh anybody else. They know if the conditions are clearly changeable, a drying track for example, we don’t pull them in for weighing.”
Rare zin inderdaad. Wellicht bedoelen ze dat de computer random selecteert, maar die Jo de bevoegdheid heeft om te zeggen "nee, deze laten we toch doorrijden, want ... (wellicht mechanische problemen)"? En dat Ferrari dus vond dat Jo deze keer dat ook had moeten doen, maar Jo toch besliste dat Vettel gewogen moest worden.quote:Op donderdag 15 november 2018 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus het is random maar Jo Bauer beslist welke auto binnen moet komen?
Zoals ik het lees wel idd. Niet heel duidelijkquote:Op donderdag 15 november 2018 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus het is random maar Jo Bauer beslist welke auto binnen moet komen?
Zolang je nog geen tijd hebt neergezet kun je idd ook nog niet 'illegaal' zijn. Het lijk met dan beter om na een rondje binnen te halen, dan pas kun je controleren of ze dit rondje binnen de regels hebben gereden.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:31 schreef Fir3fly het volgende:
Als een auto nog geen tijd heeft neergezet is die controle ook zinloos lijkt me.
Omdat je dan halverwege er weer gewichten op kunt zetten.quote:Op donderdag 15 november 2018 17:40 schreef Luppie0110 het volgende:
Waarom kan de wedstrijdleiding niet na de kwalificatie/afgevallen auto's wegen?
Fair enough.quote:Op donderdag 15 november 2018 17:42 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Omdat je dan halverwege er weer gewichten op kunt zetten.
Vettel had nog geen tijd gezet.quote:Op donderdag 15 november 2018 17:46 schreef Luppie0110 het volgende:
[..]
Fair enough.
Dan moet Vettel niet zeuren vind ik, part of the game.
Je bent wel heel snel hequote:Op donderdag 15 november 2018 12:31 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Stiekem ben ik gewoon de beste coureur
Volgens mij moet de auto gedurende alle competitieve onderdelen, dus niet de FP's, legaal zijn voor de volle duur. Dat was 2 jaar geleden ook al zo, toen de Mercedessen met te lage bandenspanning aan de start waren verschenen. Toen dat duidelijk werd lag Hamilton op kop dus volgde er geen DSQ, maar het is niet zo dat je in de out lap rubber op mag pikken om boven het minimumgewicht te komen of zo. Dat minimumgewicht is het absolute minimum waarmee je de baan op mag.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:39 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Zolang je nog geen tijd hebt neergezet kun je idd ook nog niet 'illegaal' zijn. Het lijk met dan beter om na een rondje binnen te halen, dan pas kun je controleren of ze dit rondje binnen de regels hebben gereden.
Dat klinkt idd ook wel logisch.quote:Op donderdag 15 november 2018 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij moet de auto gedurende alle competitieve onderdelen, dus niet de FP's, legaal zijn voor de volle duur. Dat was 2 jaar geleden ook al zo, toen de Mercedessen met te lage bandenspanning aan de start waren verschenen. Toen dat duidelijk werd lag Hamilton op kop dus volgde er geen DSQ, maar het is niet zo dat je in de out lap rubber op mag pikken om boven het minimumgewicht te komen of zo. Dat minimumgewicht is het absolute minimum waarmee je de baan op mag.
Kan me hier wel grotendeels in vinden.quote:Het punt is dat het weer van dat gerommel uit de losse pols is van Charlie Whiting en Co, als je zegt dat het random is dan heb je een draaitrommel met lottoballetjes met de wagennummers of een vergelijkbare computerapplicatie, als je het aan een steward overlaat die kan besluiten om de eerste auto niet te nemen laat je ruimte voor onbewuste en bewuste beinvloeding.
Het is allemaal zo onprofessioneel. Nou Ross Brawn weer die over Verstappens zelfbeheersing begint te zeuren, hij kan wel gelijk hebben maar de stewards hebben geoordeeld, dus houdt de sporting director zijn mond. Na Monza ook, Whiting die aangeeft even aan te zullen kijken of teams dummies doen om een ander team te hinderen en stelt dat dat die keer niet het geval was, terwijl de bandenwarmers er nog om zaten. Safety car of VSC? Dat doen we even vanuit de losse pols.
Het is een Britse ouwe jongens krentebrood gentlemen's club die het allemaal wel eventjes zal regelen, hoe? Vertrouw ons nou maar, wij verzinnen wel wat en hebben helemáál geen voorkeur voor de een of de ander. Consistentie in straffen? Nergens voor nodig. Consequentie in de argumenten voor wel of niet straffen? Neuh, net hoe het uitkomt. Dat is vragen om partijdigheid en die krijgen we dan ook.
Mja, Bottas werd ook gelaptquote:Op donderdag 15 november 2018 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
Wat nog meer moet gebeuren is dat de Formule 1,5 veel dichter op de topteams moeten gaan zitten. Mexico was wat dat betreft een dieptepunt, want nummer zes Hülkenberg werd op twee ronden gezet
Je snapt het punt wel (hoop ik)quote:
De afgelopen 3 races is er iedere keer iemand anders naast Max en Kimi gaan staan.quote:Op donderdag 15 november 2018 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je snapt het punt wel (hoop ik)
Wat is er nou mooier dan dat er iedere race verschillende namen op het podium staan
Dat de nummer zes op een ronde achterstand gezet was door zijn voorganger en tevens directe concurrent was vooral het dieptepuntquote:Op donderdag 15 november 2018 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
Wat nog meer moet gebeuren is dat de Formule 1,5 veel dichter op de topteams moeten gaan zitten. Mexico was wat dat betreft een dieptepunt, want nummer zes Hülkenberg werd op twee ronden gezet
je wil dat ook coureurs van bijvoorbeeld McLaren of Sauber het podium kunnen halenquote:Op donderdag 15 november 2018 19:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De afgelopen 3 races is er iedere keer iemand anders naast Max en Kimi gaan staan.
mja, het is meer dat de verschillen daar uitvergroot werden. Qua rondetijden zijn Oostenrijk en Brazilië korter, maar daar zijn de auto's minder vaak gelapt dan in Mexico.quote:Op donderdag 15 november 2018 19:49 schreef Nattekat het volgende:
Mexico is een slecht voorbeeld... qua rondetijd is het de kortste baan van de kalender.
Daarvoor moet je de andere teams meer geld geven, of geld van de topteams afnemen. Een budget cap dus en een andere (gelijkmatigere) verdeling van het prijzengeld. Anders blijf je houden dat de teams met het meeste geld de beste resultaten boeken en anderen daar achter aan rijden (uitzonderingen daargelaten).quote:Op donderdag 15 november 2018 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
Wat nog meer moet gebeuren is dat de Formule 1,5 veel dichter op de topteams moeten gaan zitten. Mexico was wat dat betreft een dieptepunt, want nummer zes Hülkenberg werd op twee ronden gezet
klopt. Het zal pijn doen voor de topteams, maar het zal moeten wil je een competitiever veld krijgen.quote:Op donderdag 15 november 2018 20:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarvoor moet je de andere teams meer geld geven, of geld van de topteams afnemen. Een budget cap dus en een andere (gelijkmatigere) verdeling van het prijzengeld. Anders blijf je houden dat de teams met het meeste geld de beste resultaten boeken en anderen daar achter aan rijden (uitzonderingen daargelaten).
Een andere mogelijkheid om de verschillen in te krimpen, is onderdelen te standaardiseren of de ruimte zeer te beperken.quote:Op donderdag 15 november 2018 20:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarvoor moet je de andere teams meer geld geven, of geld van de topteams afnemen. Een budget cap dus en een andere (gelijkmatigere) verdeling van het prijzengeld. Anders blijf je houden dat de teams met het meeste geld de beste resultaten boeken en anderen daar achter aan rijden (uitzonderingen daargelaten).
Ik verwacht niet veel van die voorvleugels. Een aantal teams hebben al aangegeven dat de verloren downforce alweer goedgemaakt is.quote:Op donderdag 15 november 2018 20:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een andere mogelijkheid om de verschillen in te krimpen, is onderdelen te standaardiseren of de ruimte zeer te beperken.
Zoals nu met de 2019 voorvleugels
Ze hadden 2017 anders moeten aanpakken, In plaats van over de hele auto extra friemelbordjes, randjes, sleufjes en plaatjes, die de auto alleen maar lelijk maken. Gewoon voor een grote simpele taartschep en achter een grote diffuser, zonder verder franjes.quote:Op donderdag 15 november 2018 19:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat de nummer zes op een ronde achterstand gezet was door zijn voorganger en tevens directe concurrent was vooral het dieptepunt
Zeker, verschillen ga je altijd houden en de teams met het grootste budget blijven over het algemeen de snelsten. Zoals we denk ik willen.quote:Op donderdag 15 november 2018 20:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik verwacht niet veel van die voorvleugels. Een aantal teams hebben al aangegeven dat de verloren downforce alweer goedgemaakt is.
Sowieso levert standaardisatie op dat er inderdaad (standaard) minder verschil zal zijn, maar ook dat het meer geld gaat kosten om het verschil te maken, dus ook dat is weer in het voordeel van de rijkere teams.
Dat 'moet' gebeuren ja? Hoe zie je dat voor je?quote:Op donderdag 15 november 2018 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
Wat nog meer moet gebeuren is dat de Formule 1,5 veel dichter op de topteams moeten gaan zitten. Mexico was wat dat betreft een dieptepunt, want nummer zes Hülkenberg werd op twee ronden gezet
Dat klopt, de totale uitgaven blijven hetzelfde dus zal dat geld gewoon ergens anders gespendeerd worden. Op een plek waar de kleinere teams ook geen budget voor hebben. Dat lost dus helemaal niets op en maakt ook nog eens het racen slechter. Zoals ook in 2019 al zal gebeuren.quote:Op donderdag 15 november 2018 20:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar als een aantal cruciale onderdelen voor alle teams hetzelfde zijn, dan worden daar geen verschillen meer gemaakt en net met die onderdelen kunnen grote verschillen gemaakt worden. Het zal weinig invloed hebben op de totale uitgaven
er zal een limiet op het budget moeten komen en het prijzengeld moet meer gelijk verdeeld wordenquote:Op donderdag 15 november 2018 20:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat 'moet' gebeuren ja? Hoe zie je dat voor je?
PS het veld is veel dichter bij elkaar dan ooit.
in welke andere absolute topsport bestaat een budgetlimiet?quote:Op donderdag 15 november 2018 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zal een limiet op het budget moeten komen en het prijzengeld moet meer gelijk verdeeld worden
Dat eerste zal natuurlijk nooit gebeuren en lost ook weinig op. Dat tweede is een veel beter idee, wat mij betreft moet het bonussysteem omgekeerd worden. Dus de teams met de minste punten krijgen méér geld in plaats van minder.quote:Op donderdag 15 november 2018 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zal een limiet op het budget moeten komen en het prijzengeld moet meer gelijk verdeeld worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |