Iets blootleggen is niet hetzelfde als het veroorzaken.quote:Op zaterdag 17 november 2018 22:37 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Inderdaad. Airfryer wilde Nederland toch verbeterenNou hij heeft het alleen heel veel slechter gemaakt
En wat houdt jou tegen om hier keurig onderbouwde bronnen te posten van wat anti pieters gedaan hebben?quote:Op zondag 18 november 2018 08:02 schreef Fascination het volgende:
Wel typisch fok weer dat alleen gezocht wordt naar iets wat de anti-pieters gedaan hebben, terwijl over de acties van de pro-pieters wordt gezwegen.Lekker neutraal.
Stel je toch niet zo aan.quote:Op zondag 18 november 2018 02:09 schreef Elfletterig het volgende:
Media bepalen voor ons dat deze links-extremisten aandacht verdienen en krijgen. Zie anders nog even de uitzendingen van DWDD en Pauw, vrijdagavond. Bij DWDD mocht Sylvana Simons even leeglopen over racisme en nadat dat verhaal was neergezet, werd heel toevallig en terloops nog even de "discussie" rond Zwarte Piet aangestipt.
Grote media-organisaties zoals de NPO en RTL hebben gehoor gegeven aan de extremisten, net als talloze bange bedrijven zoals winkelketens. Dus het feest wordt al aangetast - een verandering zonder draagvlak is een aantasting - en beïnvloed door extremisten. En daar komt dan nog het "recht" bij om storend aanwezig te zijn bij de Sinterklaasintocht, door middel van demonstraties.
Ik koop dus niks voor zinnetjes als "geen aandacht aan schenken", want het kwaad is allang geschied: links-georiënteerde media beslissen voor ons dat die aandacht er ruimschoots is en dat we onze oren ernaar moeten laten hangen.
Ja, je hebt gelijk.... dat was ook niet juist! Komt ook een onderzoek over meen ik!quote:Op zondag 18 november 2018 00:47 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het waren toch juist inteeltbrabo’s die vandaag rotzooi wilden trappen?
Chinezen mag je wel als uitzondering zien!quote:Op zondag 18 november 2018 00:52 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ja heerlijk. Gisteren naar de Chinees geweest voor een bak babi pangang, tjap tjoy en bami met een stokje kipsate en satesaus.
In Nieuwsuur ging het er juist over dat er 2 hele kleine groepen extreme voor- en tegenstanders zijn. De grote middengroep bemoeit zich niet met de discussie.quote:Op zondag 18 november 2018 02:39 schreef Xa1pt het volgende:
Je leest niet goed. Natuurlijk hebben media hier een aandeel in. Maar dat hebben ze alleen maar omdat een groot deel van Nederland weer boos doet als Quinsy iets idioots roept.
Als vrijwel iedereen schouderophalend reageert verkopen media dat verhaal ook niet.
Dat is natuurlijk hoe Nieuwsuur het wil zien, en dat is dan ook gewoon maar een mening!quote:Op zondag 18 november 2018 09:23 schreef Piles het volgende:
[..]
In Nieuwsuur ging het er juist over dat er 2 hele kleine groepen extreme voor- en tegenstanders zijn. De grote middengroep bemoeit zich niet met de discussie.
Dus doet "een groot deel van Nederland boos"? En doen ze dan boos om de uitspraken, of omdat hij (onterecht) een podium krijgt?
Ja! Dat die antipieten zich daar nu eens mee bezighielden. Of met het klimaatprobleem. Nee, antipieten gaan zich een beetje boos lopen maken om Sinterklaas en consorten.quote:Op zondag 18 november 2018 09:40 schreef ietjefietje het volgende:
En dan daarbij nog, dat er in de wereld nog wel veel belangrijker problemen zijn waar we niks over horen, althans weinig, hoe de arabieren tekeer gaan in Jemen is vele malen erger dan Trump die een stelletje illegalen probeert tegen te houden, maar ik zie Trump elke dag en die arabieren komen er mee weg!
Nee, de gewone Nederlander is klaar met dit gezeik van beide kanten en wil gewoon een leuk Sinterklaasfeestquote:Op zondag 18 november 2018 09:40 schreef ietjefietje het volgende:
De gewone nederlanders hebben er genoeg van en deze acties werken nu averechts!
Dat sowieso. Of die groeperingen die zeggen te spreken voor de zwarte Nederlander. Ze zijn allemaal simpel.quote:Op zondag 18 november 2018 10:29 schreef Piles het volgende:
[..]
En al die groeperingen die zeggen namens de 'gewone Nederlander' te spreken, moeten daarmee ophouden.
quote:Op zondag 18 november 2018 10:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, de gewone Nederlander is klaar met dit gezeik van beide kanten en wil gewoon een leuk Sinterklaasfeest
En al die groeperingen die zeggen namens de 'gewone Nederlander' te spreken, moeten daarmee ophouden.
Goed artikel wel!quote:Op zondag 18 november 2018 01:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit artikel ligt behoorlijk in het verlengde van je opmerkingen:
https://www.vrij-links.nl(...)agen-neoliberalisme/
Slyvanaquote:Op zondag 18 november 2018 02:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welnee. Als mensen eens wat minder getriggerd zouden raken en schouderophalend reageren zou het niet verkopen. Het verkoopt alleen maar omdat mensen geen mogelijkheid voorbij laten gaan om weer over Slyvana en Quinsy te kankeren en graag heel boos en verongelijkt doen over Zwarte Piet.
Alsof dat relevant is. Feit is gewoon dat Zwarte Piet racisme is. Hoe meer mensen zich daarbij aansluiten hoe sneller er wat verandert. Duurt niet lang meer. Over enkele jaren is Zwarte Piet er niet meer.quote:Op maandag 12 november 2018 15:45 schreef kataklysm het volgende:
Waarom is de helft van die anti-pieters blank?
Bij de nationale intocht was >90% van de Pieten al niet zwart meer en nog steeds stonden die KOZP hooligans tegen kinderen te schreeuwen totdat die gingen janken.quote:Op zondag 18 november 2018 11:13 schreef wollah het volgende:
[..]
Alsof dat relevant is. Feit is gewoon dat Zwarte Piet racisme is. Hoe meer mensen zich daarbij aansluiten hoe sneller er wat verandert. Duurt niet lang meer. Over enkele jaren is Zwarte Piet er niet meer.
Wat jij vindt is zeker geen feit, laten we dat even voorop stellen.quote:Op zondag 18 november 2018 11:13 schreef wollah het volgende:
Feit is gewoon dat Zwarte Piet racisme is.
Dit geldt natuurlijk ook voor individuen die menen te weten wat de gewone Nederlander wilquote:Op zondag 18 november 2018 10:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, de gewone Nederlander is klaar met dit gezeik van beide kanten en wil gewoon een leuk Sinterklaasfeest
Hoe lang zeggen jullie dat nou alquote:Op zondag 18 november 2018 11:13 schreef wollah het volgende:
[..]
Alsof dat relevant is. Feit is gewoon dat Zwarte Piet racisme is. Hoe meer mensen zich daarbij aansluiten hoe sneller er wat verandert. Duurt niet lang meer. Over enkele jaren is Zwarte Piet er niet meer.
Jouw mening is geen feit.quote:Op zondag 18 november 2018 11:13 schreef wollah het volgende:
[..]
Dat is geen feit. Dat is enkel een feit voor mensen die zelf racist zijn.quote:Op zondag 18 november 2018 11:13 schreef wollah het volgende:
[..]
Ga aangifte doen dan.quote:Op zondag 18 november 2018 11:13 schreef wollah het volgende:
[..]
En de goeie oude Bramquote:
Al meer dan 150 draadjes.quote:Op zondag 18 november 2018 11:21 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Hoe lang zeggen jullie dat nou al
https://www.bd.nl/tilburg(...)or-politie~a2201f3c/quote:Voor- en tegendemonstraties in het centrum van Tilburg: tientallen mensen ingesloten door politie
TILBURG - Terwijl de Sint vanmorgen aankomt in de Piushaven, protesteren actievoerders van het Anti-Zwarte Piet Comité Tilburg op het Burgemeester Stekelenburgplein, achter het station. Jerry Afriyie, boegbeeld van de acties tegen zwarte piet, heeft zaterdagavond opgeroepen om massaal naar Tilburg te komen. Dat heeft ook een groep tegendemonstranten op de been gebracht.
twitter:
twitter:erikvhest twitterde op zondag 18-11-2018 om 11:28:41Een groep van circa 50 tegendemonstranten probeert via NSplein / Lange Nieuwstr naar Stekelenburgplein te komen. Politie houdt hen tegen. #bd #intocht #kozp https://t.co/C6Xdr4rtCu reageer retweet
twitter:erikvhest twitterde op zondag 18-11-2018 om 11:56:13Na half uur demonstreren kondigt @TheRebelThePoet aan dat het protest is afgelast uit onvrede over de locatie. #bd #intocht #kozp https://t.co/XVbhV1YNtZ reageer retweet
twitter:
Ja die locatie komt geen hond.quote:Op zondag 18 november 2018 11:59 schreef Montagui het volgende:
Eeeeeen.......in de kiem gesmoord?twitter:erikvhest twitterde op zondag 18-11-2018 om 11:56:13Na half uur demonstreren kondigt @TheRebelThePoet aan dat het protest is afgelast uit onvrede over de locatie. #bd #intocht #kozp https://t.co/XVbhV1YNtZ reageer retweet
twitter:
Prima oplossing, dan kan de rest gewoon door met z'n leven.quote:Op zondag 18 november 2018 12:03 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Ja die locatie komt geen hond.
Goed opgelost inderdaad, de locatie waar Sint en Piet aankomen is nog een goede 15-20 minuten lopen vanaf het station.quote:Op zondag 18 november 2018 12:04 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Prima oplossing, dan kan de rest gewoon door met z'n leven.
quote:Op zondag 18 november 2018 11:13 schreef wollah het volgende:
[..]
okee, gelukkig.quote:Op zaterdag 17 november 2018 23:20 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat ik het geweld niet goed praat, ik had die zin anders moeten formuleren
ik keur hun botsplinter en voor de trein opmrkingen ook niet goed.quote:Op zondag 18 november 2018 00:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De extreem-linkse activisten hebben hun uiterste best gedaan om het slechtste in mensen naar boven te brengen. Voornamelijk door hun toedoen (met hulp van bevriende media) is de sfeer in dit land verregaand verziekt. Wat tot voor kort een onschuldig kinderfeest was, is nu een risico-evenement waarvoor grote hoeveelheden politiemensen op de been zijn. Te bezopen voor woorden.
Ik keur overigens de extreem-rechtse agressie en het gebruik van geweld niet goed, maar laten we niet vergeten wie die getriggerd hebben.
Daar heb je inderdaad nooit last van. Heel apart, zij weten zich wel te gedragen. Die hoor je ook nooit de racismekaart openlijk trekken.quote:Op zondag 18 november 2018 09:17 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk.... dat was ook niet juist! Komt ook een onderzoek over meen ik!
Feit is dat Zwarte Piet niks met racisme heeft te maken. Feit is dat de werkelijke herkomst van het Sinterklaasfeest en soortgelijke feesten elders in Europa vele eeuwen terug in de tijd gaat, met naast de Sint-figuur een zwart karakter dat de duivel uitbeeldt en angst moet aanjagen.quote:Op zondag 18 november 2018 11:13 schreef wollah het volgende:
[..]
En met dank aan Elf en consorten die geen mogelijkheid voorbij laten gaan om de anti's in de spotlights te zetten. Waar de media gretig gebruik van maken.quote:Op zondag 18 november 2018 13:40 schreef Elfletterig het volgende:
Je conclusie deel ik trouwens wel: de links-extremisten krijgen hun zin wel. Met dank aan hun vriendjes bij de media, met dank aan laffe politici, aan partijdige rechters en de politie die niet met gelijke maten meet. Uiteindelijk wint de deugbrigade en wordt een unieke, Nederlandse traditie om zeep geholpen.
Ja, door mijn toedoen mocht Quinsy Gario bij Pauw en DWDD aan tafelquote:Op zondag 18 november 2018 13:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En met dank aan Elf en consorten die geen mogelijkheid voorbij laten gaan om de anti's in de spotlights te zetten. Waar de media gretig gebruik van maken.
Leek Zwarte Piet toen ook al op een negerkarikatuur, of is dat gaandeweg veranderd?quote:Op zondag 18 november 2018 13:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Feit is dat Zwarte Piet niks met racisme heeft te maken. Feit is dat de werkelijke herkomst van het Sinterklaasfeest en soortgelijke feesten elders in Europa vele eeuwen terug in de tijd gaat, met naast de Sint-figuur een zwart karakter dat de duivel uitbeeldt en angst moet aanjagen.
Zwarte Piet heeft niets te maken met slavernij, ons koloniale verleden of Blackface. Het heeft ook niets te maken met het uitbeelden van een persoon met een donkere huidskleur.
Je conclusie deel ik trouwens wel: de links-extremisten krijgen hun zin wel. Met dank aan hun vriendjes bij de media, met dank aan laffe politici, aan partijdige rechters en de politie die niet met gelijke maten meet. Uiteindelijk wint de deugbrigade en wordt een unieke, Nederlandse traditie om zeep geholpen.
Als niemand opgefokt reageert om zijn onzin wordt-ie ook niet uitgenodigd.quote:Op zondag 18 november 2018 13:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, door mijn toedoen mocht Quinsy Gario bij Pauw en DWDD aan tafel
De naïviteit van deze opmerking kent geen grenzen.quote:Op zondag 18 november 2018 13:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als niemand opgefokt reageert om zijn onzin wordt-ie ook niet uitgenodigd.
Zwarte Piet is nooit een karikatuur van iemand met een donkere huidskleur geweest. Het zwart schminken staat namelijk niet voor het uitbeelden van een huidskleur.quote:Op zondag 18 november 2018 13:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Leek Zwarte Piet toen ook al op een negerkarikatuur, of is dat gaandeweg veranderd?
En het kan niet zo zijn dat hij van oorsprong een duivel uitbeelde maar dat langzaam geëvolueerd is naar een karikatuur van een neger? Wellicht omdat dat minder eng is voor de kinderen etc?quote:Op zondag 18 november 2018 14:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zwarte Piet is nooit een karikatuur van iemand met een donkere huidskleur geweest. Het zwart schminken staat namelijk niet voor het uitbeelden van een huidskleur.
Laat je persoonlijke mening los. Stel jezelf deze vraag: hebben mensen in Nederland het recht om hun feesten tradities te vieren, zonder dat extremistische minderheden deze verstoren, verzieken of aantasten?quote:Op zondag 18 november 2018 14:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Pffff, ik zit de afgelopen tijd wel in een spagaat. Aan de ene kant vind ik die hele Zwarte Piet maar niks. Aan de andere kant heb ik zo'n hekel aan die racistische, egoistische klootzakken die het nodig vinden een kinderfeest te verzieken door continu huilend de racismekaart te trekken.
Ik sta helemaal niet achter Zwarte Piet maar door dat kleutergedrag en dat continu schijten op blanke mensen heb ik zoiets van, prima. Laat maar lekker blijven zoals hij is. Ze verdienen het niet om hun zin te krijgen.
Mensen moeten inderdaad wat minder butthurt zijn, anders kan je alles wel afschaffen.quote:Op zondag 18 november 2018 14:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Laat je persoonlijke mening los. Stel jezelf deze vraag: hebben mensen in Nederland het recht om hun feesten tradities te vieren, zonder dat extremistische minderheden deze verstoren, verzieken of aantasten?
Dat zeg ik!quote:Op zondag 18 november 2018 10:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Hebben mensen in Nederland het recht om hun (onwelgevallige) mening te verkondigen, zonder dat ze daarvoor op hun kloten krijgen door een bende halfgeletterde hooligans?quote:Op zondag 18 november 2018 14:14 schreef Elfletterig het volgende:
Laat je persoonlijke mening los. Stel jezelf deze vraag: hebben mensen in Nederland het recht om hun feesten tradities te vieren, zonder dat extremistische minderheden deze verstoren, verzieken of aantasten?
Ja. Moet dat tijdens het feest of de traditie van de ander? Neequote:Op zondag 18 november 2018 18:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hebben mensen in Nederland het recht om hun (onwelgevallige) mening te verkondigen, zonder dat ze daarvoor op hun kloten krijgen door een bende halfgeletterde hooligans?
Zeker, wanneer ze dat op een ander moment dan het feest zelf doen. Of zullen we anders, voor de sake of chronologie van protest-problemen, eerst eens proberen een barbeque aan te steken voor de deur van een moskee tijdens Ramadan...quote:Op zondag 18 november 2018 18:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hebben mensen in Nederland het recht om hun (onwelgevallige) mening te verkondigen, zonder dat ze daarvoor op hun kloten krijgen door een bende halfgeletterde hooligans?
''Jouw vrijheid stopt waar je die van een ander inperkt.''quote:Op zondag 18 november 2018 18:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja. Moet dat tijdens het feest of de traditie van de ander? Nee
Heb ik het recht om de katholieke kerk te bekritiseren? Ja
Heb ik het recht om de kerkdienst te verstoren met mijn protest? Nee
Overigens stel ik vast dat je de gestelde vraag niet beantwoordt. Een tactiek die ik vooral in linkse kringen steeds weer zie, bijvoorbeeld ook bij islam-kritiek. Wie een kritische vraag over de islam stelt, krijgt "en het christendom dan?" als weerwoord.
Nuancering: Wel als die kerkdienst in de openbare ruimte plaatsvindt.quote:Op zondag 18 november 2018 18:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja. Moet dat tijdens het feest of de traditie van de ander? Nee
Heb ik het recht om de katholieke kerk te bekritiseren? Ja
Heb ik het recht om de kerkdienst te verstoren met mijn protest? Nee
Ach, beter dan de rechtse taktiek om anderen de schuld te geven van hun eigen wandaden/falenquote:Overigens stel ik vast dat je de gestelde vraag niet beantwoordt. Een tactiek die ik vooral in linkse kringen steeds weer zie, bijvoorbeeld ook bij islam-kritiek
Precies. Leven en laten leven. Ik beschouw dit als een sociaal-liberaal uitgangspunt en bijna als een soort levensmotto. Lijkt me een vrij gezonde houding in een land met uiteenlopende culturen, levensovertuigingen, etniciteiten, etc.quote:Op zondag 18 november 2018 18:26 schreef EipNiC het volgende:
[..]
''Jouw vrijheid stopt waar je die van een ander inperkt.''
Ja, ik dacht dat we dit allemaal wel ergens in onze tienerjaren leerden... En ik ben sindsdien nog geen goed argument tegengekomen om dat centrale uitgangspunt bij het grofvuil te zetten.quote:Op zondag 18 november 2018 19:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies. Leven en laten leven. Ik beschouw dit als een sociaal-liberaal uitgangspunt en bijna als een soort levensmotto. Lijkt me een vrij gezonde houding in een land met uiteenlopende culturen, levensovertuigingen, etniciteiten, etc.
Ik ook niet, maar "we" zijn op alle fronten ingehaald door extremisten (links, rechts, religieus) en social justice warriors. Neem dat cowboy- en indianenfeest voor kinderen, vorig jaar. Niemand moet er verplicht naartoe, maar de SJW's krijgen het verboden, want "racisme" en dergelijke. Dezelfde SJW's geven niet thuis als Turkije in Nederland speciale weekendscholen opzet om kinderen de conservatieve islam bij te brengen. En ook niet als basisschoolkinderen gedwongen naar de moskee moeten. Dat is ineens allemaal mooi en prachtig....quote:Op zondag 18 november 2018 19:06 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ja, ik dacht dat we dit allemaal wel ergens in onze tienerjaren leerden... En ik ben sindsdien nog geen goed argument tegengekomen om dat centrale uitgangspunt bij het grofvuil te zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |