Hoe ruikt het dan? Zo flamboyant als de fles eruit ziet?quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:44 schreef Rnie het volgende:
[..]
In de 90s blijven hangen?![]()
Veels te vaak geroken, als ik het nu ruik moet ik kokhalzen
“Jaartjes”.quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:16 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Toevallig met kerst weer een keer gekocht. Ik had hem al een aantal jaartjes niet meer staan. Ik blijf het een lekker luchtje vinden
Ik ruik kaneel, heel veel kaneel.quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoe ruikt het dan? Zo flamboyant als de fles eruit ziet?
Nee dit zou moderator @onlogisch nooit dragen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:47 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik ruik kaneel, heel veel kaneel.
https://www.fragrantica.com/perfume/Joop/Joop-Homme-1251.html De reviewsectie van Fragrantica is onverbeterlijk![]()
Enkele pareltjes:
Smells like warm urine. its extremely nauseating, Could be used as chloroform. 11/10
Smells dirty and a bit sweet. Like a man who can barely afford a home.
Sterk, heeeeeel heeeeeeeel sterk.quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoe ruikt het dan? Zo flamboyant als de fles eruit ziet?
Ik weet niet of ik Kouros nou een typisch jaren '80-geur vind. Dan denk ik eerder aan Azzarro pour, wat Homme Jacquers Bogard-dingen of Anteus. Niet aan de (verdomd lekkere) pislucht van Kouros. Dat is een categorie apart.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 13:28 schreef Monomeism het volgende:
[ afbeelding ]
De nostalgie fans zeggen het online allemaal. Het is veranderd. Minder sterk. En ze zijn er boos over. Ik ben in ieder geval blij dat het überhaupt nog probeert te bestaan na al die jaren. Volgens mij is het er alleen nog voor de generatie die er destijds helemaal weg van was. Millennials sterven ter plekke van walging van jaren 80 luchtjes haha. Gekocht een tijdje terug, en het was ondanks de boze reacties van nostalgie Kouros fans voor mij toch een moment van herkenning maar het is inderdaad niet meer wat het was. Ik heb de originele Kouros geur niet meer geroken sinds eind jaren 80 en ik kon me de geur toch al niet meer precies herinneren. Behalve dat ik deze geur heerlijk vond ruiken en destijds veel te vaak gebruikte en het op een gegeven moment gewoon helemaal zat was. Na het zien van een aantal reviews kreeg ik heimwee en werd bang dat deze geur op een dag niet meer verkocht zou worden. Ik ben ook niet helemaal teleurgesteld maar het blijft minder lang hangen. Kouros is een schoon maar toch vies luchtje dat je, of totaal haat met passie, of er juist helemaal weg van bent. Voor mij geldt het laatste. Het is in ieder geval niet een gender neutraal woke bloemig huppelende crowd pleaser zal ik maar zeggen. Waarschijnlijk ga ik er nog een paar bij bestellen die ik ver achter in mijn kast ga bewaren. Wel erg jammer dat ook de fles niet meer precies dezelfde is zoals in de jaren tachtig. Alleen de dop heeft nog de zilveren randen.
Nee zeker niet typisch vergeleken bij andere rare luchtjes uit die tijd. Je rook wel als ieder ander uit die tijd dus origineel was je destijds met Kouros ook weer niet.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 14:58 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik Kouros nou een typisch jaren '80-geur vind. Dan denk ik eerder aan Azzarro pour, wat Homme Jacquers Bogard-dingen of Anteus.
Gewoon doen en de rest van de maand tosties eten.quote:Niet aan de (verdomd lekkere) pislucht van Kouros. Dat is een categorie apart.
Overigens staat in dezelfde categorie al een tijdje Koublai Kahn van Lutens op mijn wensenlijstje, het is wel een rib uit je lijf, dus ik moet nog even het juiste excuus afwachten.
Oh echt? Ik kende wel/had gehoord van ....quote:Op zaterdag 13 januari 2024 14:21 schreef quirina het volgende:
Sang Bleu Le Galion for men lijkt sterk op de oude Kouros als je deze geur zo mist.
Ik zou dan even snel zijn. Estee Lauder stopt namelijk met het hele Aramis-merk. Aramis zelf is nu nog tegen normale prijzen te krijgen, Havana etc kun je inmiddels vergeten. (Ik zelf al een reserve ingeslagen, het is een opa-geur maar op zijn tijd heel fijn.)quote:Op maandag 15 januari 2024 19:08 schreef StateOfMind het volgende:
Zag zojuist helemaal achter in de badkamer kast nog een doosje Aramis staan, zat nog een klein beetje in.
Wist helemaal niet dat ik die nog had
Kan er goed een jaar staan.
Net even gesprietst om te ruiken.
Denk dat als mijn Fahrenheit op is, ik weer eens een keer een flesje Aramis ga halen
Woke wereld wil deze 'dominante' mannen geuren niet meer. Iedereen moet naar fruit kauwgum ruiken.quote:Op maandag 15 januari 2024 19:36 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik zou dan even snel zijn. Estee Lauder stopt namelijk met het hele Aramis-merk. Aramis zelf is nu nog tegen normale prijzen te krijgen, Havana etc kun je inmiddels vergeten. (Ik zelf al een reserve ingeslagen, het is een opa-geur maar op zijn tijd heel fijn.)
Dat is dan beter nieuws. Wel vreemd dat behalve Aramis zelf en New West, de rest van de Aramis-lijn niet of nauwelijks nog te krijgen is.quote:Op zondag 21 januari 2024 12:13 schreef StateOfMind het volgende:
Ik las na wat googlen dat dat merk elders ondergebracht wordt binnen de divisie.
Aramis, ELC’s men’s line, will move into another division within the company. The other licenses will begin to end between now and 2023.
https://www.beautypackagi(...)-fragrance-division/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |