abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211984713
quote:
2s.gif Op woensdag 10 januari 2024 14:44 schreef Rnie het volgende:

[..]
In de 90s blijven hangen? ;)

Veels te vaak geroken, als ik het nu ruik moet ik kokhalzen :r
Hoe ruikt het dan? Zo flamboyant als de fles eruit ziet?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_211984731
quote:
10s.gif Op woensdag 10 januari 2024 15:16 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Toevallig met kerst weer een keer gekocht. Ik had hem al een aantal jaartjes niet meer staan. Ik blijf het een lekker luchtje vinden :)
“Jaartjes”.

Dit kan echt niet. ;(

Maar hoe ruikt het? :)
pi_211984802
quote:
10s.gif Op woensdag 10 januari 2024 16:39 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik ruik kaneel, heel veel kaneel.

https://www.fragrantica.com/perfume/Joop/Joop-Homme-1251.html De reviewsectie van Fragrantica is onverbeterlijk _O-

Enkele pareltjes:

Smells like warm urine. its extremely nauseating, Could be used as chloroform. 11/10

Smells dirty and a bit sweet. Like a man who can barely afford a home.
De enige echte.
pi_211984954
quote:
2s.gif Op woensdag 10 januari 2024 16:47 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ik ruik kaneel, heel veel kaneel.

https://www.fragrantica.com/perfume/Joop/Joop-Homme-1251.html De reviewsectie van Fragrantica is onverbeterlijk _O-

Enkele pareltjes:

Smells like warm urine. its extremely nauseating, Could be used as chloroform. 11/10

Smells dirty and a bit sweet. Like a man who can barely afford a home.

Nee dit zou moderator @onlogisch nooit dragen. :o
pi_211989563
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 11 januari 2024 @ 09:58:02 #231
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211990854
quote:
10s.gif Op woensdag 10 januari 2024 16:39 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Sterk, heeeeeel heeeeeeeel sterk.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 11 januari 2024 @ 09:59:28 #232
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211990870
Paar kleine sprietjes en de komende 15 uur kunnen ze 150 meter verderop al ruiken dat je er aan komt
A murky, forgotten land.
pi_211996020
Instant crush Mancera
  Moderator vrijdag 12 januari 2024 @ 09:52:19 #234
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212001331
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 12 januari 2024 @ 11:16:38 #235
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212002225
Momenteel lavendel wc spray.
Straks Fahrenheit.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 13 januari 2024 @ 11:56:49 #236
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212012838
A murky, forgotten land.
pi_212013524
Idôle van Lancôme
pi_212013895

De nostalgie fans zeggen het online allemaal. Het is veranderd. Minder sterk. En ze zijn er boos over. Ik ben in ieder geval blij dat het überhaupt nog probeert te bestaan na al die jaren. Volgens mij is het er alleen nog voor de generatie die er destijds helemaal weg van was. Millennials sterven ter plekke van walging van jaren 80 luchtjes haha. Gekocht een tijdje terug, en het was ondanks de boze reacties van nostalgie Kouros fans voor mij toch een moment van herkenning maar het is inderdaad niet meer wat het was. Ik heb de originele Kouros geur niet meer geroken sinds eind jaren 80 en ik kon me de geur toch al niet meer precies herinneren. Behalve dat ik deze geur heerlijk vond ruiken en destijds veel te vaak gebruikte en het op een gegeven moment gewoon helemaal zat was. Na het zien van een aantal reviews kreeg ik heimwee en werd bang dat deze geur op een dag niet meer verkocht zou worden. Ik ben ook niet helemaal teleurgesteld maar het blijft minder lang hangen. Kouros is een schoon maar toch vies luchtje dat je, of totaal haat met passie, of er juist helemaal weg van bent. Voor mij geldt het laatste. Het is in ieder geval niet een gender neutraal woke bloemig huppelende crowd pleaser zal ik maar zeggen. Waarschijnlijk ga ik er nog een paar bij bestellen die ik ver achter in mijn kast ga bewaren. Wel erg jammer dat ook de fles niet meer precies dezelfde is zoals in de jaren tachtig. Alleen de dop heeft nog de zilveren randen.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_212014372
Sang Bleu Le Galion for men lijkt sterk op de oude Kouros als je deze geur zo mist.
pi_212014671
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 13:28 schreef Monomeism het volgende:
[ afbeelding ]

De nostalgie fans zeggen het online allemaal. Het is veranderd. Minder sterk. En ze zijn er boos over. Ik ben in ieder geval blij dat het überhaupt nog probeert te bestaan na al die jaren. Volgens mij is het er alleen nog voor de generatie die er destijds helemaal weg van was. Millennials sterven ter plekke van walging van jaren 80 luchtjes haha. Gekocht een tijdje terug, en het was ondanks de boze reacties van nostalgie Kouros fans voor mij toch een moment van herkenning maar het is inderdaad niet meer wat het was. Ik heb de originele Kouros geur niet meer geroken sinds eind jaren 80 en ik kon me de geur toch al niet meer precies herinneren. Behalve dat ik deze geur heerlijk vond ruiken en destijds veel te vaak gebruikte en het op een gegeven moment gewoon helemaal zat was. Na het zien van een aantal reviews kreeg ik heimwee en werd bang dat deze geur op een dag niet meer verkocht zou worden. Ik ben ook niet helemaal teleurgesteld maar het blijft minder lang hangen. Kouros is een schoon maar toch vies luchtje dat je, of totaal haat met passie, of er juist helemaal weg van bent. Voor mij geldt het laatste. Het is in ieder geval niet een gender neutraal woke bloemig huppelende crowd pleaser zal ik maar zeggen. Waarschijnlijk ga ik er nog een paar bij bestellen die ik ver achter in mijn kast ga bewaren. Wel erg jammer dat ook de fles niet meer precies dezelfde is zoals in de jaren tachtig. Alleen de dop heeft nog de zilveren randen.
Ik weet niet of ik Kouros nou een typisch jaren '80-geur vind. Dan denk ik eerder aan Azzarro pour, wat Homme Jacquers Bogard-dingen of Anteus. Niet aan de (verdomd lekkere) pislucht van Kouros. Dat is een categorie apart.
Overigens staat in dezelfde categorie al een tijdje Koublai Kahn van Lutens op mijn wensenlijstje, het is wel een rib uit je lijf, dus ik moet nog even het juiste excuus afwachten.
pi_212015444
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 14:58 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Ik weet niet of ik Kouros nou een typisch jaren '80-geur vind. Dan denk ik eerder aan Azzarro pour, wat Homme Jacquers Bogard-dingen of Anteus.
Nee zeker niet typisch vergeleken bij andere rare luchtjes uit die tijd. Je rook wel als ieder ander uit die tijd dus origineel was je destijds met Kouros ook weer niet. ;) En Quorum. Ik had trouwens vorig jaar ook Azzaro Pour Homme (de 200 ml maar liefst) zonder twijfel besteld. Was ook een favo van me destijds. Daar liep ook al iedereen mee rond. Raar dat toen ik die na jaren weer in huis had en 'm weer eens op deed ik deze helemaal niet meer zo lekker vond als ik 'm me dacht te herinneren. Heb 'm zojuist even aan m'n neus gezet. Waarom doet het me in godsnaam aan "drop" of een soort van "salmiak" denken? Is deze ook anders van formule ofzo? Is mijn geur veranderd? Misschien deed de hype destijds me blind geloven dat ik 'm echt lekker vond? Geen idee. Ik ga me er maar toe zetten 'm af en toe weer te proberen. Want best zonde als ik 'm niet ga dragen. Nou ja, hij zal in ieder geval niet heel snel opgaan op die manier. Maar ja, daar koop je je luchtjes niet voor.

quote:
Niet aan de (verdomd lekkere) pislucht van Kouros. Dat is een categorie apart.
Overigens staat in dezelfde categorie al een tijdje Koublai Kahn van Lutens op mijn wensenlijstje, het is wel een rib uit je lijf, dus ik moet nog even het juiste excuus afwachten.
Gewoon doen en de rest van de maand tosties eten. ;)
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_212015685
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 14:21 schreef quirina het volgende:
Sang Bleu Le Galion for men lijkt sterk op de oude Kouros als je deze geur zo mist.
Oh echt? Ik kende wel/had gehoord van ....

Milton-Lloyd The Man Silver - Fragrance for Men - 50ml Eau de Toilette
https://webparfums.nl/products/the-man-silver-by-milton-lloyd
Heb ik via Amazon besteld omdat "men" er lyrisch over was omdat het het origineel voor 95% zou benaderen, maar deze mist toch wel wat in de opening die wat al te sterk is en al direct naar het effect gaat wanneer je Kouros al een uurtje op hebt. Verder wel ok ....denk ik. Twijfel.

Rich & Ruitz Sak Pase eau de parfum 100ml
https://beautystoremarket(...)eau-de-parfum-100ml/
(heb ik niet dus kan er weinig over zeggen)

... maar deze tip van jou moet ik maar eens gaan zoeken dan. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Monomeism op 13-01-2024 16:58:32 ]
― Thomas Sowell
  maandag 15 januari 2024 @ 19:08:33 #243
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212040646
Zag zojuist helemaal achter in de badkamer kast nog een doosje Aramis staan, zat nog een klein beetje in.

Wist helemaal niet dat ik die nog had :D
Kan er goed een jaar staan.

Net even gesprietst om te ruiken.

Denk dat als mijn Fahrenheit op is, ik weer eens een keer een flesje Aramis ga halen :Y
A murky, forgotten land.
pi_212041029
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 19:08 schreef StateOfMind het volgende:
Zag zojuist helemaal achter in de badkamer kast nog een doosje Aramis staan, zat nog een klein beetje in.

Wist helemaal niet dat ik die nog had :D
Kan er goed een jaar staan.

Net even gesprietst om te ruiken.

Denk dat als mijn Fahrenheit op is, ik weer eens een keer een flesje Aramis ga halen :Y
Ik zou dan even snel zijn. Estee Lauder stopt namelijk met het hele Aramis-merk. Aramis zelf is nu nog tegen normale prijzen te krijgen, Havana etc kun je inmiddels vergeten. (Ik zelf al een reserve ingeslagen, het is een opa-geur maar op zijn tijd heel fijn.)
  maandag 15 januari 2024 @ 19:52:02 #245
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212041315
Thanks ^O^
A murky, forgotten land.
pi_212099554
Vandaag de Shalimar mij toegeëigend. Gewoon omdat het kan.
pi_212115587
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 19:36 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Ik zou dan even snel zijn. Estee Lauder stopt namelijk met het hele Aramis-merk. Aramis zelf is nu nog tegen normale prijzen te krijgen, Havana etc kun je inmiddels vergeten. (Ik zelf al een reserve ingeslagen, het is een opa-geur maar op zijn tijd heel fijn.)
Woke wereld wil deze 'dominante' mannen geuren niet meer. Iedereen moet naar fruit kauwgum ruiken.
― Thomas Sowell
  zondag 21 januari 2024 @ 12:13:20 #248
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212115630
Ik las na wat googlen dat dat merk elders ondergebracht wordt binnen de divisie.

Aramis, ELC’s men’s line, will move into another division within the company. The other licenses will begin to end between now and 2023.

https://www.beautypackagi(...)-fragrance-division/
A murky, forgotten land.
pi_212118774
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 12:13 schreef StateOfMind het volgende:
Ik las na wat googlen dat dat merk elders ondergebracht wordt binnen de divisie.

Aramis, ELC’s men’s line, will move into another division within the company. The other licenses will begin to end between now and 2023.

https://www.beautypackagi(...)-fragrance-division/
Dat is dan beter nieuws. Wel vreemd dat behalve Aramis zelf en New West, de rest van de Aramis-lijn niet of nauwelijks nog te krijgen is.
  Moderator zondag 21 januari 2024 @ 18:51:35 #250
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_212121601
Hoeveel betalen julllie voor een goed geurtje?

ik ben opzoek naar goed geurtje. Het probleem is met online winkelen dat je het niet kan ruiken :+
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')