abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185418670
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 22:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]

De rechter oordeelde toch echt anders.
Plaats het stukje maar waar de rechter dat oordeel uitspreekt
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_185420582
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 22:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]

Plaats het stukje maar waar de rechter dat oordeel uitspreekt
De rechtbank acht wel bewezen dat de anti-Zwarte Piet-demonstranten door de blokkade van de A7 niet om 11:15 uur in Dokkum konden zijn. Dit betekent dat zij door die blokkade in ieder geval een deel van de statische betoging niet hadden kunnen houden. Dit zou ook zo zijn geweest als de loco-burgemeester de betoging niet alsnog zou hebben verboden. Bovendien heeft de loco-burgemeester dit besluit pas genomen, nadat de blokkade alweer was opgeheven. Hieruit volgt dat verdachte en de medeverdachten door het blokkeren van de A7 de anti-Zwarte Piet-demonstranten al hadden gedwongen te dulden dat zij hun betogingsrecht voor een deel niet konden verwezenlijken, vóórdat de burgemeester de betoging verbood.
pi_185420717
Dit land. :')

De echte terroristen gaan weer eens vrij uit.
pi_185420886
Eigenlijk kun je dit hele topic platslaan tot het volgende: je bent in staat om te zien dat justitie hier een enorm showproces van maakt en opmerkelijk fanatiek te werk gaat, of je bent daar niet toe in staat.

Volgens mij is het zo obvious dat een kind van 6 het nog ziet.
pi_185420917
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 23:17 schreef Elfletterig het volgende:
Eigenlijk kun je dit hele topic platslaan tot het volgende: je bent in staat om te zien dat justitie hier een enorm showproces van maakt en opmerkelijk fanatiek te werk gaat, of je bent daar niet toe in staat.

Voor mensen met het denkniveau van een kind van 6 is het inderdaad allemaal erg simpel.
pi_185420952
quote:

Nuances en wat verder kijken dan de neus lang is gaan inderdaad vaak aan kinderen van 6 voorbij.

Maar gefeliciteerd met het platslaan van deze kwestie tot zoiets simpels. Het zegt vooral veel over jezelf.
pi_185878239
Rechter kijkt naar dna-bezwaar blokkeerfriezen

Negen blokkeerfriezen die bezwaar hebben aangetekend tegen het afstaan van dna horen op 17 april of dat gegrond is. Woensdag boog de raadkamer van de rechtbank in Leeuwarden zich over de klacht. Van de negen blokkeerfriezen, die allen een taakstraf hebben gekregen, is onlangs dna afgenomen voor de landelijke databank.

Advocaat Tjalling van der Goot heeft betoogd dat er sprake is van twee wettelijke uitzonderingen op de dna-verzameling. dna-registratie speelt volgens hem bij een overtreding als het blokkeren van een snelweg geen rol.

Daarnaast zou de blokkade sterk zijn bepaald door een specifieke context: een sinterklaasintocht in 2017 in Dokkum met demonstranten tegen Zwarte Piet. De negen personen wilden voorkomen dat een kinderfeest werd verstoord en zijn betrokken geraakt bij een opstopping op de A7, stelt Van der Goot.

’Geen gevaar voor herhaling’
De kans dat de intocht en het protest nogmaals in Dokkum zullen plaatsvinden is volgens hem niet groot. „Er is dus geen sprake van gevaar voor herhaling.”
https://www.telegraaf.nl/(...)waar-blokkeerfriezen
  woensdag 27 maart 2019 @ 15:17:52 #108
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185878268
quote:

Of je bent in staat tot het begrijpen van ons wetboek, of je bent het niet. (funfact: tot die laatste categorie behoor jij)
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 15:22:51 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185878326
pff als je dit al fanatiek vind dan moet je eens opletten als een militair zijn blaffer weer eens laat afgaan ergens :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 15:23:46 #110
236264 crew  capricia
pi_185878339
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ijn-leven-staat-stil

quote:
Blokkeer-Fries kampt met gevolgen veroordeling: 'Mijn leven staat stil'

Zo'n anderhalf jaar na zijn veroordeling kampt 'blokkeer-Fries' Sander (37) nog altijd met de gevolgen van een veroordeling. Hij kreeg geen VOG en moest zijn DNA afstaan. Deze week belde de bank dat er mogelijk problemen zijn met zijn verzekeringen. "Ik heb de gevolgen echt onderschat, dat is zeker."

Sander uit Dokkum is één van de zogeheten 'blokkeer-Friezen' die terechtstonden vanwege het blokkeren van een snelweg tijdens de sinterklaasintocht in Dokkum. De rechter veroordeelde hen voor het versperren van een landweg en het verhinderen van een demonstratie. Dat laatste raakt aan de vrijheid van meningsuiting, en daarvoor staat een maximale straf van 9 jaar cel.

Taakstraf
Sander kreeg een taakstraf van 120 uur opgelegd. Hij is samen met achttien andere veroordeelden tegen die straf in hoger beroep gegaan. Die zaak dient waarschijnlijk pas dit najaar.

Maar het feit dat Sander veroordeeld is, heeft gevolgen. Een paar weken na de uitspraak kreeg Sander een brief waarin hij werd verzocht om naar het bureau te komen om zijn DNA af te staan, zodat het minstens twintig jaar bewaard blijft in een speciale databank.

'Ik had geen idee'
"Ik had geen idee dat je DNA moet afstaan als je wordt veroordeeld. Ik vind het ook buitenproportioneel. Ik heb die bus niet aangeraakt, heb die mensen niet aangeraakt. Ze hebben geen enkele reden om mijn DNA op te vragen en op te slaan."

En dus weigerde Sander zich te melden. "Binnen een paar dagen stond er een hele politiemacht op de stoep, met een bevel tot binnentreden. Ze hadden de halve straat afgezet om me af te kunnen voeren. Ik ben dus maar meegegaan, ik had geen keuze."

Inmiddels heeft Sander, net als acht andere 'blokkeer-Friezen', bezwaar gemaakt tegen het opslaan van zijn DNA. Die zaak dient morgen achter gesloten deuren.

Verzekering
Maar de veroordeling heeft mogelijk ook gevolgen voor Sanders' verzekering. "Vorige week belde een medewerker van de bank. We wilden onze inboedel- en aansprakelijkheidsverzekering aanpassen omdat ik en mijn vrouw eind vorig jaar getrouwd zijn. Maar de bank was erachter gekomen dat ik veroordeeld ben. Ze gaan nu onderzoeken welk misdrijf ik precies gepleegd heb, en of dat gevolgen heeft voor onze verzekering."

Geen VOG
Ook kan Sander geen Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aanvragen, waardoor hij naar eigen zeggen zijn baan verloor en zijn opleiding moest onderbreken.

"Ik volgde een werk-leertraject voor maatschappelijk verzorgende en werkte in een woongroep voor verstandelijk gehandicapten. Maar toen de rechtszaak ging spelen en de zaak in de media kwam heb ik op verzoek van zijn toenmalige leidinggevende besloot te stoppen."

"Ik begrijp het van mijn werkgever, maar ik vind het wel heel erg jammer. Het voelt ook wel heel oneerlijk. Ik zie onze actie als éénmalige daad van burgerlijke ongehoorzaamheid, waar ik de rest van mijn leven voor moet boeten."

'Gevolgen onderschat'
Sander kijkt met gemengde gevoelens terug op de afgelopen anderhalf jaar. "Het is een achtbaan geweest. Ik ben nog steeds trots dat we daar gestaan hebben, dat zal niet veranderen. Maar ik heb de gevolgen wel onderschat, dat is zeker."

Sander zit op dit moment thuis, zonder werk. Hij gaat de komende tijd op zoek naar ander werk. "Ik kan niet verder, mijn leven staat stil. Het feit dat ik niet weet waar ik aan toe ben, geeft veel stress en onzekerheid, dat heeft ook zijn weerslag op mijn relatie. Ik ben sneller geïrriteerd, vaker chagrijnig. Het is me allemaal niet in de koude kleren gaan zitten."
quote:
Problemen met VOG en uitkering: dit zijn de (indirecte) gevolgen van een veroordeling
Een veroordeling brengt meer gevolgen mee dan mensen zich vaak realiseren. Het Juridisch Loket krijgt regelmatig vragen over de gevolgen van een veroordeling, en zette ze voor RTL Nieuws op een rijtje:

Verplicht DNA afstaan Mensen die zijn veroordeeld voor een misdrijf waarvoor voorlopige hechtenis is toegelaten zijn verplicht celmateriaal af te staan voor DNA-onderzoek

Opname in Justitieel Documentatie Systeem Als iemand wordt verdacht van een strafbaar feit, worden zijn gegevens over de strafzaak in het Justitieel Documentatie Systeem opgenomen.

Huurwoning Als het gaat om detentie als straf, kan deze ook gevolgen hebben voor een huurovereenkomst bij een woningbouw omdat je daar niet meer het hoofdverblijf hebt (ligt aan de voorwaarden van de huurovereenkomst) en/of omdat je de huursom niet meer kunt betalen'

Uitkeringen Een WW-uitkering en bijstandsuitkering stoppen onmiddellijk als je gedetineerd bent.

Toeslagen Een detentie kan ook gevolgen hebben voor de toeslagen die iemand ontvangt.

Zorgverzekering De detentie heeft gevolgen voor de basis zorgverzekering. Je hoeft hiervoor tijdens je detentie niet te betalen. Wel heb je tijdens de detentie recht op medische zorg. Je moet zelf aan de zorgverzekeraar doorgeven van wanneer tot wanneer je in detentie zit. De aanvullende zorgverzekering blijft doorlopen en moet ook betaald worden.

Arbeidsovereenkomst Je arbeidsovereenkomst kan worden beëindigd op staande voet of nadat een werkgever een ontbindingsverzoek heeft ingediend bij de kantonrechter.

Schadeverzekering Je kunt uitgesloten worden van een schadeverzekering omdat je bent opgenomen in het Centraal Informatie Systeem.

VOG Bij een VOG wordt gekeken waar je die voor aanvraagt. Als je veroordeling (soort feit) bij een nieuwe (werk-)plek geen rol speelt, zou je deze moeten kunnen krijgen (screeningsprofielen). Als de dienst Justis van plan is om een VOG af te wijzen laten ze je dat weten, daartegen kun je dan je zienswijze inbrengen. Daarna komt het besluit. Daartegen kun je in bezwaar en via de bestuursrechter in beroep gaan.

Visum Soms kan een veroordeling ook gevolgen hebben voor het aanvragen van een visum

Verblijfsrecht Soms kan een veroordeling gevolgen hebben voor het verblijfsrecht en/of naturalisatie

Bron: Juridisch Loket
Linkse fopstrafjes.. ;)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185878349
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:17 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Of je bent in staat tot het begrijpen van ons wetboek, of je bent het niet. (funfact: tot die laatste categorie behoor jij)
Deze kwestie gaat niet over het begrijpen van een wetboek, maar over het doelbewust meten met twee maten. Ik bestrijd namelijk nergens dat de Blokkeerfriezen iets hebben gedaan dat strafbaar is. En aangezien er overtuigend bewijs is van hun daad, is het logisch dat er bestraffing volgt.

Het punt hier is dat in soortgelijke situaties heel anders - en met veel minder fanatisme - is gehandeld. Je moet echt wel een immense plaat voor je hoofd hebben, wil je niet zien dat het OM deze zaak met bijzonder veel machtsvertoon heeft aangepakt. Ook de gebroeders Anker, twee zeer ervaren advocaten, gaven aan dat ze zoiets nog nooit hebben meegemaakt.
  woensdag 27 maart 2019 @ 15:25:21 #112
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185878364
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:24 schreef Elfletterig het volgende:
Het punt hier is dat in soortgelijke situaties heel anders - en met veel minder fanatisme - is gehandeld. Je moet echt wel een immense plaat voor je hoofd hebben, wil je niet zien dat het OM deze zaak met bijzonder veel machtsvertoon heeft aangepakt. Ook de gebroeders Anker, twee zeer ervaren advocaten, gaven aan dat ze zoiets nog nooit hebben meegemaakt.
Ik kan mij dan ook geen enkele soortgelijke situatie voor de geest halen. Ah advocaten vinden iets, die zijn vast objectief. Je moet wel enorm dom en beperkt zijn als je hier graag het OM de zwarte piet wilt toespelen.
pi_185878554
quote:
10s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:25 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Ik kan mij dan ook geen enkele soortgelijke situatie voor de geest halen. Ah advocaten vinden iets, die zijn vast objectief. Je moet wel enorm dom en beperkt zijn als je hier graag het OM de zwarte piet wilt toespelen.
Dat je je geen soortgelijke situatie voor de geest kunt halen, zegt veel over jezelf en misschien nog wel meer over het toontje waarop je anderen de les leest.

Een soortgelijke situatie die al herhaaldelijk is besproken, is de gewelddadige verstoring van een Pegida-demonstratie in Utrecht, afgelopen najaar. Het betrof hier een demonstratie waarvoor de gemeente een vergunning had afgegeven. Demonstranten werden bekogeld; amper na het begin moesten ze hun demonstratie noodgedwongen afbreken.

Van de tientallen rellende jongeren, die het geweld pleegden, is aanvankelijk niemand aangehouden. Later, na veel aandringen vanuit de politiek, één persoon. Het fanatisme waarmee de Blokkeerfriezen werden opgespoord en berecht, was nu ineens ver te zoeken. Een schoolvoorbeeld van meten met twee maten.

De advocaten lieten zich uit over de hoogte van de straffen. En die kunnen ze uiteraard vergelijken met andere zaken uit hun jarenlange praktijk. Het is zo klaar als een klontje dat het OM tot het uiterste is gegaan om de Blokkeerfriezen maximaal gestraft te krijgen, daarbij geholpen bij rechters die al even selectief verontwaardigd zijn.
  woensdag 27 maart 2019 @ 15:44:52 #114
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_185878656
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Rechter kijkt naar dna-bezwaar blokkeerfriezen

Negen blokkeerfriezen die bezwaar hebben aangetekend tegen het afstaan van dna horen op 17 april of dat gegrond is. Woensdag boog de raadkamer van de rechtbank in Leeuwarden zich over de klacht. Van de negen blokkeerfriezen, die allen een taakstraf hebben gekregen, is onlangs dna afgenomen voor de landelijke databank.

Advocaat Tjalling van der Goot heeft betoogd dat er sprake is van twee wettelijke uitzonderingen op de dna-verzameling. dna-registratie speelt volgens hem bij een overtreding als het blokkeren van een snelweg geen rol.

Daarnaast zou de blokkade sterk zijn bepaald door een specifieke context: een sinterklaasintocht in 2017 in Dokkum met demonstranten tegen Zwarte Piet. De negen personen wilden voorkomen dat een kinderfeest werd verstoord en zijn betrokken geraakt bij een opstopping op de A7, stelt Van der Goot.

’Geen gevaar voor herhaling’
De kans dat de intocht en het protest nogmaals in Dokkum zullen plaatsvinden is volgens hem niet groot. „Er is dus geen sprake van gevaar voor herhaling.”
https://www.telegraaf.nl/(...)waar-blokkeerfriezen
Gevaar voor herhaling lijkt me juist wel aanwezig. Aangezien alle daders aan de lopende band verkondigen hoe trots ze zijn dat ze het hebben gedaan.
pi_185878714
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:44 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Gevaar voor herhaling lijkt me juist wel aanwezig.
Hoezo?

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat ze de intochten buiten Friesland ook gaan beïnvloeden, en er is vooralsnog geen enkele reden om aan te nemen dat komende jaren de intocht wederom in Friesland is.

Bovendien is aan 'de lopende band' een leuke term, maar nogal hol als je niet kan aantonen dat ze dat dat daadwerkelijk aan de lopende band verkondigen.
pi_186273209
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:44 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Gevaar voor herhaling lijkt me juist wel aanwezig. Aangezien alle daders aan de lopende band verkondigen hoe trots ze zijn dat ze het hebben gedaan.
Zojuist heeft de rechter beoordeeld dat het bij het merendeel van de blokkeerfriezen onterecht was dat ze hun dna af moesten staan. Hun dna-materiaal zal vernietigd worden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)f-te-staan~a6de23d4/
pi_186273606
Goed nieuws, maar wat een blamage voor justitie, gaat vast gevolgen hebben voor de ovj.. not
pi_188674608
GeenStijl: Surprise! Info over KOZP-tuig per ongeluk gelekt

Kijk nou, ondanks vele opmerkingen dat er van een verbond tussen KOZP en Grauwe Eeuw geen sprake was, konden meerdere activisten van GE vrolijk meereizen in de bus.

Mooie scoop van GeenStijl, deze officiële gelekte documenten.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_188675897
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:54 schreef Oostwoud het volgende:
GeenStijl: Surprise! Info over KOZP-tuig per ongeluk gelekt

Kijk nou, ondanks vele opmerkingen dat er van een verbond tussen KOZP en Grauwe Eeuw geen sprake was, konden meerdere activisten van GE vrolijk meereizen in de bus.

Mooie scoop van GeenStijl, deze officiële gelekte documenten.
En de blokkeerfriezen wisten dat de idioten van de Grauwe Eeuw meereden. Het was een belangrijk motief om ervoor te zorgen dat de intocht niet verpest kon worden door deze gevaarlijke figuren.
pi_188686036
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 20:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En de blokkeerfriezen wisten dat de idioten van de Grauwe Eeuw meereden. Het was een belangrijk motief om ervoor te zorgen dat de intocht niet verpest kon worden door deze gevaarlijke figuren.
Ja, bovendien wordt nu nogmaals duidelijk hoe gekleurd het OM in deze zaak staat.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_188686317

Weet iemand al meer wat betreft de opsporing en veroordeling van deze "kwajongens"?

"Snelweg op slot maatje , niks aan de hand"
pi_189126476
Opnieuw taakstraffen geëist tegen vijftien blokkeerfriezen

Het Openbaar Ministerie (OM) eist in hoger beroep opnieuw taakstraffen tegen vijftien blokkeerfriezen voor betrokkenheid bij de A7-blokkade in 2017.

Vorig jaar legde de rechtbank aan 34 personen een taakstraf op. Vijftien gingen in hoger beroep. De eisen van het OM komen grotendeels overeen met het vonnis van de rechtbank. Het OM wil dat 'boegbeeld' Jenny Douwes 240 uur taakstraf en drie maanden voorwaardelijke celstraf krijgt. De rechtbank kwam tot 240 uur en een maand voorwaardelijke celstraf. Zij wordt onder meer verdacht van opruiing.

Zo had Douwes een Facebook-evenement aangemaakt waarin werd opgeroepen tot de actie en speelde zij een coördinerende rol, aldus het OM. Een motorrijder die de bussen afsneed, hoorde ook 240 uur en een voorwaardelijke celstraf van drie maanden tegen zich eisen. Tegen dertien anderen is een taakstraf van 120 tot 150 uur geëist.

‘Niets strafbaars gedaan’
Douwes betoogt ook in hoger beroep bij ze geen leidende rol had bij de A7-blokkade op de dag van de landelijke sinterklaasintocht in Dokkum. Zij wil daarom vrijgesproken worden. ,,Ik heb niks gedaan dat strafbaar is”, zei ze dinsdag tegen het gerechtshof in Leeuwarden.

Advocaat-genaraal Schepers denkt daar anders over. ,,De oproepen van Douwes op Facebook zijn te vergelijken met een ongeleid projectiel dat alle kanten op kan vliegen. Met alle grote gevaren en risico’s van dien”, zegt Schepers.

Tegenstanders monddood
,,Verdachten hebben niet alleen voor eigen rechter gespeeld, maar ook voor eigen officier van justitie, eigen politiechef en eigen burgemeester. Ze hebben geprobeerd hun tegenstanders monddood te maken. Dit is het tegenovergesteld van hoe het hoort en in een democratische rechtsstaat.”

,,Douwes heeft anderen met haar oproepen voor haar karretje gespannen. Door zich te laten interviewen voor een leeg demonstratievak, toonde zij haar minachting’’, vervolgt Schepers. ,,Een geldboete zou geen recht doen aan de aard van de strafbare feiten. Ze moeten de straf zelf voelen. Dat gebeurt niet met een boete, omdat er een fonds is opgericht waaruit eventuele boetes kunnen worden betaald.”

Door de blokkade werd een geoorloofde betoging door anti-Zwarte Pietdemonstranten verhinderd en de verkeersveiligheid in gevaar gebracht, aldus het OM. Ook zou er geweld zijn gebruikt. De actie was volgens het OM een nauwe, bewuste samenwerking. Het hof in Leeuwarden doet 31 oktober uitspraak.

https://www.ad.nl/binnenl(...)eerfriezen~a8ae1aad/
pi_189711668
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 31-10-2019 om 09:54:49 Het hof in Leeuwarden doet straks uitspraak in de zaken van 15 #blokkeerfriezen die in hoger beroep gingen tegen hun veroordeling door de rechtbank. reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 31-10-2019 om 09:58:41 Douwes was zelf niet aanwezig bij de blokkade, en gaf gehoor aan de opdracht van de politie om de oproep tot actie van haar Facebooksite te halen. Zij vindt haar veroordeling onterecht en ziet zichzelf niet als de aanvoerder van de #blokkeerfriezen. reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 31-10-2019 om 10:00:48 Toch was de eis van het OM in hoger beroep tegen Jenny Douwes weer de hoogste: 240 uur en 3 maanden voorwaardelijke gevangenisstraf. #blokkeerfriezen reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 31-10-2019 om 10:11:37 Even wat verwarring over de zitplaatsen. Een deel van de verdachten ging achterin zitten. Maar ze mogen eerste rang plaatsnemen. #blokkeerfriezen reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 31-10-2019 om 10:16:24 Het hof komt wat het bewijs betreft tot een iets andere conclusie dan de rechtbank. Àlle tenlastegelegde feiten zijn bewezen. Dat wil niet automatisch zeggen dat de straffen hoger worden, zegt de voorzitter. #blokkeerfriezen reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 31-10-2019 om 10:26:16 Het hof neemt in de overwegingen mee dat het hier om een incident gaat, en dat er geen ernstige dingen zijn gebeurd. Alle verdachten worden veroordeeld tot een taakstraf van 90 uur. #blokkeerfriezen reageer retweet

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2019 11:05:08 ]
pi_189712411
Mooi! Gewoon bestraffen. Blokkeerfriezen, Toeterturken, Bozeboeren, allemaal van de snelweg mieteren - keihard.
Allah Al Watan Al Malik
pi_189714350
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 11:43 schreef Mutant01 het volgende:
Mooi! Gewoon bestraffen. Blokkeerfriezen, Toeterturken, Bozeboeren, allemaal van de snelweg mieteren - keihard.
Dat zijn dus allemaal lagere straffen. Soms zelfs meer dan gehalveerd. Jenny Douwes ging van 240 uur naar 90 uur schoffelen pepernoten bakken in een verzorgingstehuis. En dat terwijl het OM ook in beroep is gegaan tegen de eerdere straffen omdat zij die te laag vonden.
pi_189714966
Je kan het er mee eens zijn of niet mee eens. Maar heeft dit serieus 2 jaar moeten duren voor een kleine taakstraf?
  Forum Admin donderdag 31 oktober 2019 @ 14:49:36 #127
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_189715014
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 14:45 schreef indiaantje89 het volgende:
Je kan het er mee eens zijn of niet mee eens. Maar heeft dit serieus 2 jaar moeten duren voor een kleine taakstraf?
De straf vind ik terecht, de poppenkast niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_189718678
Lagere straf maar nog steeds onterecht. Men kan het zien als een onvergunde tegendemonstratie zoals links zovaak heeft gedaan. Dat is ook nooit iemand vervolgd voor wat nu ten laste is gelegd
pi_189722033
Een groot wanstantelijk toneelstuk van het OM. Lafaards die alleen achter mensen aan gaan waar ze geen tegenstand van verwachten. Dit heeft niks meer te maken met de wet handhaven.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 23:00:17 #130
8369 speknek
Another day another slay
pi_189722186
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 19:29 schreef Den_Haag het volgende:
Lagere straf maar nog steeds onterecht. Men kan het zien als een onvergunde tegendemonstratie zoals links zovaak heeft gedaan. Dat is ook nooit iemand vervolgd voor wat nu ten laste is gelegd
Het probleem is natuurlijk niet de tegendemonstratie, maar het in gevaar brengen van tientallen levens door opzettelijk stil te gaan staan op de snelweg.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189730749
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 23:00 schreef speknek het volgende:

[..]

Het probleem is natuurlijk niet de tegendemonstratie, maar het in gevaar brengen van tientallen levens door opzettelijk stil te gaan staan op de snelweg.
overdrijven is een kunst. Dus iedereen die een file veroorzaakt moet ook vervolgd worden?

Denk dat het met fysiek geweld of onder dreiging van geweld een vergunde demonstratie verhinderen vervolgd moet worden. Dit kun je zien als een stukje ludieke burgerlijke ongehoorzaamheid
  vrijdag 1 november 2019 @ 16:50:40 #132
8369 speknek
Another day another slay
pi_189731584
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 15:48 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

overdrijven is een kunst. Dus iedereen die een file veroorzaakt moet ook vervolgd worden?

Denk dat het met fysiek geweld of onder dreiging van geweld een vergunde demonstratie verhinderen vervolgd moet worden. Dit kun je zien als een stukje ludieke burgerlijke ongehoorzaamheid
Uhm, ja, in principe is moedwillig een file veroorzaken gewoon een strafbaar feit, en worden daar ook regelmatig boetes voor uitgedeeld. En dit is niet alleen een file he, dit is stilstaan op een weg, waar mensen met 130 achterop rijden.
Bij een eerdere blokkade van de snelweg A10 door een protest van de AEL eiste het OM ook 240 uur werkstraf en een voorwaardelijke celstraf. Daar ging de rechter toen niet in mee (de straf, ze werden wel veroordeeld) omdat het verkeer niet echt stil had gestaan. Hier was dat wel het geval, en was er bovendien een gewonde gevallen en schade ontstaan.

Ook je vergelijking met een tegendemonstratie klopt niet. Dat is een tegendemonstratie, dit is het onmogelijk maken van iemand anders zijn demonstratie en daarmee vrijheid van meningsuiting.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189906935
Over een jaar gaan we weer verder. Nieuwe rechtszaak zal ongeveer gelijktijdig beginnen met de pietendiscussie van 2020.
quote:
Zes blokkeerfriezen stappen naar Hoge Raad, onder wie Jenny Douwes
https://www.ad.nl/binnenl(...)nny-douwes~a18bb9f9/
pi_196768920
Esajas zag dat het goed was.

twitter
pi_196769314
Vriendjespolitiek dus?
  woensdag 16 december 2020 @ 18:05:42 #137
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196769541
quote:
Vizier Op Links weet niet helemaal wat een cassatieprocedure inhoud, en heeft de uitspraak ook niet gelezen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')