abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183045988
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 17:23 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Heb je het vonnis wel gelezen?
Nee, ik ben wel klaar met vonnissen volledig doorlezen. Ik vertrouw erop dat journalisten vakkundig genoeg zijn om uitspraken beknopt samen te vatten.

Een tijdje terug met die verkrachtende Afghaan die een lagere straf kreeg (!) om zijn verblijfsvergunning niet in gevaar te brengen, moest ik ook zo nodig het hele vonnis gaan lezen. Om vervolgens precies hetzelfde nog eens tegen te komen in de tekst, alleen uitgebreider omschreven.
  vrijdag 9 november 2018 @ 17:47:23 #277
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_183046008
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 17:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, ik ben wel klaar met vonnissen volledig doorlezen. Ik vertrouw erop dat journalisten vakkundig genoeg zijn om uitspraken beknopt samen te vatten.

Een tijdje terug met die verkrachtende Afghaan die een lagere straf kreeg (!) om zijn verblijfsvergunning niet in gevaar te brengen, moest ik ook zo nodig het hele vonnis gaan lezen. Om vervolgens precies hetzelfde nog eens tegen te komen in de tekst, alleen uitgebreider omschreven.
Ze hadden beter wat asielzoekers kunnen betalen om de snelweg te blokkeren eigenlijk. :P
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_183046029
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 17:28 schreef Toefjes het volgende:
Ach ja, als het al zover heeft moeten komen dat er verloven bij de politie in worden getrokken voor de intocht van Sinterklaas, dan is het tijd voor nog hardere straffen dan deze.
De voorman van de extreem-linkse actiegroep De Grauwe Eeuw heeft onder meer gedreigd met het vermoorden van de acteur die Sinterklaas speelt en heeft vorige week verkondigd dat hij de landelijke intocht in Zaandam onmogelijk gaat maken.

De sfeer is zo verregaand verziekt omdat laffe politieke partijen geen stelling hebben genomen. Die deden de hele kwestie af als een "maatschappelijke discussie" (terwijl het dat niet was, noch is). Men had gewoon pal moeten staan voor het recht van mensen om hun feesten en tradities te vieren, zoals dat ook geldt voor allerlei geïmporteerde tradities (al dan niet religieus) die hier in Nederland ruim baan krijgen.
pi_183046041
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 17:47 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ze hadden beter wat asielzoekers kunnen betalen om de snelweg te blokkeren eigenlijk. :P
Ja, dan waren de straffen naar beneden bijgesteld om de verblijfsvergunningen niet in gevaar te brengen....
pi_183046049
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2018 17:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die zaken zijn niet vergelijkbaar om het aantal uren taakstraf. Er zijn zoveel factoren die in afweging worden genomen.

Je kunt zaken alleen met elkaar vergelijken a.d.h.v. het tenlastegelegde. En deze cocktail is wel vrij uniek.

[..]

Heb je het vonnis gelezen?
Het gaat niet meer om het vonnis maar om de poppetjes achter de schermen. Het is een intern onderhands politiek proces geweest. Nederland is ziek...een besmettelijke ziekte.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_183046072
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 17:47 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Of wat dronken polen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  Moderator vrijdag 9 november 2018 @ 17:52:03 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183046073
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 17:49 schreef cempexo het volgende:

[..]

Het gaat niet meer om het vonnis maar om de poppetjes achter de schermen. Het is een intern onderhands politiek proces geweest. Nederland is ziek...een besmettelijke ziekte.
dat zal allemaal wel meevallen

deze figuren hebben de wet overtreden en hebben daar vrij milde straffen voor gekregen

ik zou me zorgen gaan maken als ze werden vrijgesproken omdat de meerderheid het met ze eens is ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183046088
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 17:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

klinkt gezellig
Nederland heeft inderdaad heel veel buren...

Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_183046090
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 17:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja, dan waren de straffen naar beneden bijgesteld om de verblijfsvergunningen niet in gevaar te brengen....
Please zeg, de maximale straf is 240 uur, maak je niet zo druk joh.
pi_183046095
:7
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183046103
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 17:49 schreef cempexo het volgende:

[..]

Het gaat niet meer om het vonnis maar om de poppetjes achter de schermen. Het is een intern onderhands politiek proces geweest.
Neuh. Mensen die strafbaar zijn krijgen ook wel eens straf. Heel gek.
  Moderator vrijdag 9 november 2018 @ 17:54:56 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183046106
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 17:53 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nederland heeft inderdaad heel veel buren...

[ afbeelding ]
dit is een wat andere blokkade dan waar we het hier over hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183046112
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 17:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De voorman van de extreem-linkse actiegroep De Grauwe Eeuw heeft onder meer gedreigd met het vermoorden van de acteur die Sinterklaas speelt en heeft vorige week verkondigd dat hij de landelijke intocht in Zaandam onmogelijk gaat maken.

Dat soort figuren worden dan ook over bijna de gehele linie uitgekotst.
pi_183046144
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 17:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, ik ben wel klaar met vonnissen volledig doorlezen.
Als voorbeeld; man heeft een broer in Syrië zitten die aan IS deelneemt en stuurt hem wat zaklampen en een klamboe op. Kop zegt "TAAKSTRAF VOORBEREIDEN TERRORISTISCHE AANSLAG!!!". Krantenartikel nuanceert dat met een beetje geluk en in het vonnis kun je lezen op welke punten de man wel en niet veroordeeld kon worden.
pi_183046177
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2018 17:52 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Of wat dronken polen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was 'ie dan dronken?

Daarbij heeft die Pool in hoger beroep wel celstraf gekregen.

Ik vind verkeersongevallen altijd moeilijk. Als je echt consequent bent, kun je iedereen de doodstraf geven die te hard rijdt, op zijn mobiel kijkt, appt achter het stuur, et cetera.
pi_183046242
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 17:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De sfeer is zo verregaand verziekt omdat laffe politieke partijen geen stelling hebben genomen. Die deden de hele kwestie af als een "maatschappelijke discussie" (terwijl het dat niet was, noch is). Men had gewoon pal moeten staan voor het recht van mensen om hun feesten en tradities te vieren, zoals dat ook geldt voor allerlei geïmporteerde tradities (al dan niet religieus) die hier in Nederland ruim baan krijgen.
Een beetje alles afschuiven op de politiek. Hier is gewoon het fatsoen wat aan 2 kanten ontbreekt. En dan moet de rechterlijke macht ingrijpen. Als het dit jaar escaleert nog 10 keer harder. Gewoon een paar jaar opbergen. Links of rechts. Maakt niet uit. Dan bedenkt iedereen zich volgend jaar wel een keertje extra.
pi_183046334
al die mensen in dit topic die hun persoonlijke mening over zwarte piet niet los kunnen zien van het feit dat mensen gewoon een fucking snelweg hebben geblokkeerd :') .

Het doet totaal niet ter zake waarom dat is gedaan, snelweg blokkeren is levensgevaarlijk, en daar moet een forse straf op staan vind ik.

(Bedenk anders de volgende keer als je op een snelweg rijdt maar eens hoe je die wil gaan blokkeren zonder mensen in gevaar te brengen, niet te doen denk ik)
pi_183046352
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2018 18:13 schreef koemleit het volgende:
al die mensen in dit topic die hun persoonlijke mening over zwarte piet niet los kunnen zien van het feit dat mensen gewoon een fucking snelweg hebben geblokkeerd :') .

Het doet totaal niet ter zake waarom dat is gedaan, snelweg blokkeren is levensgevaarlijk, en daar moet een forse straf op staan vind ik.

(Bedenk anders de volgende keer als je op een snelweg rijdt maar eens hoe je die wil gaan blokkeren zonder mensen in gevaar te brengen, niet te doen denk ik)
pi_183046461
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 november 2018 16:34 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Ik heb al een doodrijder gevonden voor je

[..]

Mods op FOK! _O_
wat een debiel :')..

SPOILER
pi_183046561
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 17:53 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Please zeg, de maximale straf is 240 uur, maak je niet zo druk joh.
Vind ik echt wel een zware straf hoor. Vertaald naar geld gaat dit ook om duizenden euro's.
pi_183046599
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 18:28 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Vind ik echt wel een zware straf hoor. Vertaald naar geld gaat dit ook om duizenden euro's.
Is het ook, maar dan is het ook maar meteen duidelijk dat dit niet de bedoeling is. Of het nou een blokkade om zwarte piet is, of van die rare Marokkanen die de snelweg denken te moeten blokkeren voor een bruiloft.
pi_183046634
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 18:30 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Is het ook, maar dan is het ook maar meteen duidelijk dat dit niet de bedoeling is. Of het nou een blokkade om zwarte piet is, of van die rare Marokkanen die de snelweg denken te moeten blokkeren voor een bruiloft.
Worden daar wel eens taakstraffen van 240 uur voor uitgedeeld? Kan je eens linken naar een bericht hieromtrent?
pi_183046672
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 18:32 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Worden daar wel eens taakstraffen van 240 uur voor uitgedeeld? Kan je eens linken naar een bericht hieromtrent?
Dat zeg ik toch ook niet? Al zal dat vanaf nu wel het geval moeten zijn als de rechtspraak consequent wil blijven.
pi_183046705
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 18:34 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet? Al zal dat vanaf nu wel het geval moeten zijn als de rechtspraak consequent wil blijven.
Is een andere situatie. Het ene is het ondermijnen van de rechtstaat, het andere is gewoon uiten van vreugde.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2018 18:36:28 ]
pi_183046724
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 18:35 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Is een andere situatie. Het ene is het ondermijnen van de rechtstaat, het andere is gewoon uiten van vreugde.
Neuh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')