Gewoon in de grond zetten. De kans is groot dat het toch nog lukt. Ik heb ooit in het voorjaar voorjaarsbollen gekocht in de uitverkoop en in de grond gezet. Ze kwamen normaal op en deden het wat korter.quote:Op maandag 14 januari 2019 14:56 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb nog wat lentebollen liggen waar ik niet aan toe ben gekomen. Heeft het nog nut om ze te planten? Of komen ze dan sowieso niet op? Of kan ik ze beter eerst in een pot zetten?
Vlinderstruiken snoei je in maart volgens mij.quote:Op zondag 3 februari 2019 14:38 schreef Bluezz het volgende:
Lekker in de tuin bezig geweest in het zonnetje. Veel bruine uitgebloeide troep van de ooievaarsbek lag er nog en ik zag het kattenkruid uitlopen op een heel donker onopvallend hoekje. Dus die uitgegraven en een stukje verderop gezet in het zonnetje.
In het najaar heb ik 2 vlinderstruiken gekocht, 1 in de volle grond gezet en 1 in een grote pot.
Ik snoei ze nog maar niet lijkt me ?
Knip af als je wilt, het groeit toch wel weer terug. Maar is niet noodzakelijk als ze nog klein zijn.quote:Op zondag 3 februari 2019 16:37 schreef Bluezz het volgende:
Txx maar ze zijn nog superklein.. snoeien hoeft dan toch niet? Of wel nodig voor de bloei?
Gegoocheld! In de herfstquote:Op woensdag 13 februari 2019 18:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Wanneer zouden jullie bosbessen planten?
Ai. Nou, het is nog bijna al herfst, toch?quote:Op woensdag 13 februari 2019 19:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Gegoocheld! In de herfst![]()
Er staat nog veel meer bij “ bosbessen in de grond”. Blijkbaar zure grond.
https://www.detuinoptafel(...)hten-uit-eigen-tuin/
Gisteren gedaan! Maar ik heb de winterbeschermende takken en afdekking nog laten liggen, ik verwacht nog een paar laatste stuiptrekken van Koning Winter in maart.quote:Op woensdag 13 februari 2019 17:37 schreef AnneX het volgende:
Voorjaar: aan het werk 🤪
In de tuin kun je de borders beginnen te wieden en opruimen. De uitgebloeide bloemaren, bruine bladeren,... kunnen evenals de winterbeschermende takken en bladafdekking worden verwijderd.
Ja, er zijn wat prima dagen voor buitenwerken, deze week.quote:Op donderdag 14 februari 2019 02:43 schreef Radegast het volgende:
[..]
Gisteren gedaan! Maar ik heb de winterbeschermende takken en afdekking nog laten liggen, ik verwacht nog een paar laatste stuiptrekken van Koning Winter in maart.
quote:Op donderdag 14 februari 2019 09:46 schreef klappernootopreis het volgende:
Zaterdag is het de eerste dag dat ik weer eens in de tuin aan het werk kan. Op het moment is het oorlog daar. 2 paartjes koolmezen hebben zwaar bonje met een paartje roodborstjes voor een plek in de eik. Ik heb geprobeerd een beetje uit de vuurlinie te blijven, maar zaterdag waag ik het er op!
Die roodborstjes zijn lullig kleine vogeltjes, maar absoluut nergens bang voor. En de koolmezen komen met grote getallen, zelfs de kat gaat er voor op de loop..quote:
Ik doe meestal 50% in het najaar en daarna nog 25% in het vroege voorjaar, zodat de stam mooi kronkelig wordt..quote:Op zondag 3 februari 2019 15:50 schreef Twieki het volgende:
Ik snoei mijn Vlinderstruik altijd in 't najaar, maar in maart na de vorst kan volgens mij ook prima.
+1quote:Op donderdag 14 februari 2019 12:22 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zag vandaag de IJsvogel in mijn tuin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |