ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op donderdag 8 november 2018 10:17 schreef Maegrim het volgende: Ik kan me niet herinneren ooit meer dan 2 stellen VIRM gezien te hebben, maar misschien kan dat gewoon?
Vroeger zelfs 14 op Utrecht - Zwolle, gepland, dagelijks.
Op donderdag 8 november 2018 10:17 schreef Maegrim het volgende: Ik kan me niet herinneren ooit meer dan 2 stellen VIRM gezien te hebben, maar misschien kan dat gewoon?
Kan tot 14 (vroeger 15) bakken, dus 2x 4 + 1x 6. Heb daar ook wel mee gereden (leeg mat). Wel even de lijnstroombeperking aanzetten, anders is de bovenleiding leeg Volgens mij is één van de treinen vanaf Arnhem - Utrecht - Schiphol trouwens nog altijd gewoon gepland met 3x VIRM4.
"Die zijn vooral op het baanvak tussen Utrecht en Amsterdam gewenst." Dat valt wel mee, nu daar ETMET is ingevoerd. Langere treinen zijn nu vooral nodig voor Schiphol-Utrecht en Utrecht-Arnhem waar maar 4 treinen per uur rijden.
quote:
Op donderdag 8 november 2018 11:09 schreef Mr_Klaasje het volgende: Tjah.. Ik ga niet over die regels zal ik dan maar zeggen. Als NS dat weer aanpast is het voor we het weten weer gedoe met de vakbonden.
Regels aanpassen is ook nergens voor nodig als het alleen om een enkele spitstrein. NS gaat heus niet de hele dag met 12 bakken rijden.
Waarom moeten alle 6 IC's hetzelfde stoppatroon hebben? Ik zou voor de 6/4 gaan namelijk waarbij 2 IC's op Driebergen stoppen, 2 IC's op De Klomp en 2 IC's op beide. Lijkt me gezien de drukte verderop prima in te passen, de stoppers rijden immers ook maar 4x per uur.
En hoezo is het zo moeilijk om de IC's alternerend naar Schiphol en Amsterdam C te sturen? Vanaf Utrecht gaat het immers toch over hetzelfde spoor. Het enige is dat je dan geen mooie 10/10/10 ligging krijgt maar een 10/7/13 of zo.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Die Schnellfahrstrecke zwischen Köln und Frankfurt ist ab 18. November wieder zweigleisig befahrbar. Die ICE-Züge verkehren dann wie gewohnt nach dem regulären Fahrplan. Aufgrund von Geschwindigkeitsreduzierungen sind noch geringfügige Verspätungen möglich. Anfang Dezember wird die Strecke komplett wiederhergestellt sein.
Het is wel grappig... Als je toch met IC's gaat stoppen te Driebergen-Zeist en alle sprinters laat afbuigen richting Veenendaal heb je eigenlijk geen viersporig station nodig.. Achteraf weten we alles beter natuurlijk. Overigens is het genoemde verlies van 1 minuut voor een IC die krom door de wissels rijdt bij Driebergen ten opzicht van rechtuit stoppen wat aan de hoge kant: Als NS die in de dienstregeling doorgaand veilig laat zetten is het hooguit de helft, waarschijnlijk minder. Ik zou daar als ministerie geen geld voor aanvullende maatregelen voor uittrekken.
Interrail voert een verandering door: de 19:00-regel komt te vervallen. Dankzij deze regel is het mogelijk om één dag van je interrailpas te gebruiken voor een reis met een nachttrein. In de toekomst mag dit dus niet meer, en moet je 2 dagen invullen.
En stukje bij beetje raakt de Europese spoormarkt steeds verder gefragmenteerd. Doorgaande tickets worden steeds moeilijker te krijgen, en als je met meerdere vervoerders moet reizen ben je soms zwaar de pineut.
Onlangs las ik nog ergens dat reizigers Italië - Londen een nieuw Eurostarticket "mochten" kopen, omdat hun Thello-trein met 3 uur vertraging in Parijs was aangekomen en hun aansluitende Eurostar dus weg was. Thello wil niets meer vergoeden dan waartoe ze verplicht zijn, en Eurostar vond het 'niet hun probleem'.
In het Europese parlement wordt er momenteel gesproken over de rechten die reizigers hebben. De Europese spoorbedrijven lobbyen ervoor om het gedoe met gemiste aansluitingen zo te laten, waar mensen zoals Mark Smith (de man in stoel 61) zich dan weer erg boos over maken.
Ondertussen is dit al 20 jaar geregeld in dat gekke land van pubs en Brexit. Zelfs als je met 10 los gekochte kaartjes reist hebben de Britse vervoerders de plicht om je thuis te krijgen.
Op donderdag 8 november 2018 20:00 schreef James1988 het volgende: En stukje bij beetje raakt de Europese spoormarkt steeds verder gefragmenteerd. Doorgaande tickets worden steeds moeilijker te krijgen, en als je met meerdere vervoerders moet reizen ben je soms zwaar de pineut.
Onlangs las ik nog ergens dat reizigers Italië - Londen een nieuw Eurostarticket "mochten" kopen, omdat hun Thello-trein met 3 uur vertraging in Parijs was aangekomen en hun aansluitende Eurostar dus weg was. Thello wil niets meer vergoeden dan waartoe ze verplicht zijn, en Eurostar vond het 'niet hun probleem'.
In het Europese parlement wordt er momenteel gesproken over de rechten die reizigers hebben. De Europese spoorbedrijven lobbyen ervoor om het gedoe met gemiste aansluitingen zo te laten, waar mensen zoals Mark Smith (de man in stoel 61) zich dan weer erg boos over maken.
Ondertussen is dit al 20 jaar geregeld in dat gekke land van pubs en Brexit. Zelfs als je met 10 los gekochte kaartjes reist hebben de Britse vervoerders de plicht om je thuis te krijgen.
Ja maar Vinny zei dat we verder moesten privatiseren!
Dat het daar wel werkt en hier niet is niet omdat de Britse vervoerders dat zelf zo graag willen. Als zij de kans zouden krijgen om je een nieuw ticket aan te smeren wanneer je je aansluiting hebt gemist, zouden ze dat ook doen.
Er is daar destijds goed nagedacht over hoe een systeem met meerdere vervoerders niet ten nadele van reizigers zou moeten werken. Meer dan 20 jaar later is dat op het Europese vasteland nog altijd niet goed geregeld.
Op donderdag 8 november 2018 23:21 schreef James1988 het volgende: Dat het daar wel werkt en hier niet is niet omdat de Britse vervoerders dat zelf zo graag willen. Als zij de kans zouden krijgen om je een nieuw ticket aan te smeren wanneer je je aansluiting hebt gemist, zouden ze dat ook doen.
Als ziekenhuizen in de positie zouden zijn om je te laten betalen voor het wachten op een operatie omdat zij door hun eigen schuld een gigantische wachtrij hebben gecreëerd, dan zouden ze dat vast niet.... oh wacht.....
En daarom hebben we dus regulering. En op sommige gebieden, vooral toevallig diegene waarin de kosten simpelweg negatief kunnen uitvallen omdat er nou eenmaal vervoer nodig is van Kakmansnergensheen naar Schubbekutteveen maar eigenlijk alles waarin concurrentie eigenlijk niet bestaat en het vooral belangrijk is om mobiliteit nog enigszins mogelijk te maken (zoals er in de zorg in principe geen vraag & aanbod zou mogen bestaan op niveaus waarbij patiënten direct betrokken zijn zoals operaties), is alles naast een directe oplossing nodeloos rondpompen van geld.
quote:
Er is daar destijds goed nagedacht over hoe een systeem met meerdere vervoerders niet ten nadele van reizigers zou moeten werken. Meer dan 20 jaar later is dat op het Europese vasteland nog altijd niet goed geregeld.
Teh fuck, ik heb echt nog nooit een grotere oversimplificatie van een systemisch probleem gezien
1: Op het vaste land was dat eerst ook niet nodig vanwege de lage aantallen die met het probleem in aanraking kwamen. 2. Op papier zal het prachtig geregeld zijn maar in de praktijk zal het vaak genoeg misgaan.
Het is wel grappig... Als je toch met IC's gaat stoppen te Driebergen-Zeist en alle sprinters laat afbuigen richting Veenendaal heb je eigenlijk geen viersporig station nodig.. Achteraf weten we alles beter natuurlijk. Overigens is het genoemde verlies van 1 minuut voor een IC die krom door de wissels rijdt bij Driebergen ten opzicht van rechtuit stoppen wat aan de hoge kant: Als NS die in de dienstregeling doorgaand veilig laat zetten is het hooguit de helft, waarschijnlijk minder. Ik zou daar als ministerie geen geld voor aanvullende maatregelen voor uittrekken.
Die minuut zit er nu ook in als je met de IC van Gouda naar Utrecht wilt binnenkomen op spoor 20. Twee keer doorwisselen (van IC naar stoptreinsporen en van rechter- naar linkerspoor). Zelfs met de korte seinafstanden voor Utrecht ben je met een machinist die de doorrijmogelijkheden optimaal benut net zo laat bij de poortjes aan de stadskant als je in Gouda de IC van drie minuten later neemt (die binnenkomt op spoor 11 of zo).
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik lees net dit artikel over de verbinding tussen Maastricht en Luik van Arriva: https://www.nrc.nl/nieuws(...)tricht-luik-a2754571 De treinen zouden niet voldoen aan de eisen (en volgens NL voldoet ook het Belgische materieel niet aan die eisen), maar weet iemand waar het dan om gaat?
Op vrijdag 9 november 2018 09:38 schreef MTL het volgende: Ik lees net dit artikel over de verbinding tussen Maastricht en Luik van Arriva: https://www.nrc.nl/nieuws(...)tricht-luik-a2754571 De treinen zouden niet voldoen aan de eisen (en volgens NL voldoet ook het Belgische materieel niet aan die eisen), maar weet iemand waar het dan om gaat?
Het beschermen van de positie van nmbs Al zie ik oprecht niet in wat er mis mee is als nmbs samenwerkt met arriva, immers er is geen sprake van een officiële 4e spooroperator dus geen concurrentie en voor het personeel maakt het ook weinig uit, die blijven bij nmbs.
Op vrijdag 9 november 2018 09:44 schreef Shrek op hgbtf het volgende:
Onveiliger zijn ze niet, maar er is een Europese regel die zegt dat alle nieuw rollend materieel dat op internationale trajecten rijdt moet voorzien zijn van ETCS. Daar beantwoordt de Flirt niet aan. Hiermee heeft het ministerie dus een stok gevonden.
Op vrijdag 9 november 2018 09:38 schreef MTL het volgende: Ik lees net dit artikel over de verbinding tussen Maastricht en Luik van Arriva: https://www.nrc.nl/nieuws(...)tricht-luik-a2754571 De treinen zouden niet voldoen aan de eisen (en volgens NL voldoet ook het Belgische materieel niet aan die eisen), maar weet iemand waar het dan om gaat?
Dezelfde vraag stelde ik mij vanochtend ook bij het lezen van het artikel.
Daar kan wel iets op gevonden worden en aan de ene kant snap ik de Belgen ook wel, omdat TBL1+ vervangen gaat worden door ERTMS, maar dat is pas over enkele jaren.
Dan zou je toch tijd genoeg moeten hebben om te testen met de nieuwe specificaties?
Daar kan wel iets op gevonden worden en aan de ene kant snap ik de Belgen ook wel, omdat TBL1+ vervangen gaat worden door ERTMS, maar dat is pas over enkele jaren.
Dan zou je toch tijd genoeg moeten hebben om te testen met de nieuwe specificaties?
De belgen willen daarop niks vinden, het is een formele regel die ze misbruiken.
Rare lui daar. Overigens van beide kanten. Als die regel er is, dan kan je toch verwachten dat de Belgen die naleven, met hun instelling over andere reizigersvervoerders dan NMBS. Dat betekent dus dat je zorgt dat ze geen poot hebben om op te staan. Kortom: bouw ETCS in en gaan met die hap.
Op vrijdag 9 november 2018 10:01 schreef MTL het volgende: Rare lui daar. Overigens van beide kanten. Als die regel er is, dan kan je toch verwachten dat de Belgen die naleven, met hun instelling over andere reizigersvervoerders dan NMBS. Dat betekent dus dat je zorgt dat ze geen poot hebben om op te staan. Kortom: bouw ETCS in en gaan met die hap.
Maar NMBS gaat werken als onderaannemer van arriva, ze proberen niet de belgische markt te betreden. Sterker nog nmbs heeft meer personeel nodig als ze met arriva samenwerken dan in de huidige situatie! Dus werkgarantie.
Dan is het nog absurder. Maar goed, ook dan had het voorkomen kunnen worden door de treinen van ETCS te voorzien. Dus Arriva, hup hup, voorzie een teststel van ETCS, krijg dat ding opnieuw toegelaten in NL, DE en in BE, en bouw dan de andere treinen om
Op vrijdag 9 november 2018 11:09 schreef MTL het volgende: Dan is het nog absurder. Maar goed, ook dan had het voorkomen kunnen worden door de treinen van ETCS te voorzien. Dus Arriva, hup hup, voorzie een teststel van ETCS, krijg dat ding opnieuw toegelaten in NL, DE en in BE, en bouw dan de andere treinen om
Over hoeveel vertraging en geld hebben we het dan? Het is wachten totdat de belgen weer iets anders vinden.
Een FLIRT MS is er al jaren, inclusief ETCS. Ik kan mij sowieso niet voorstellen dat er geen EVC in zit, dat is al zo ongeveer standaard bij elke nieuwe trein in Europa. Dan gaat het dus om het wijzigen van een STM-only systeem naar een volwaardig ETCS systeem. Een grote wijziging? Ja en nee. Zeker, het is ingrijpend, maar dat moet volgens mij voor Stadler geen probleem zijn. Die hebben volgens mij het woord 'modulair' uitgevonden
De belgen willen daarop niks vinden, het is een formele regel die ze misbruiken.
Ik vind het geen misbruik. De onwil die er in Nederland is om ETCS in te voeren zelfs op nieuw materiaal, is gigantisch. Ze hadden dit van tevoren kunnen weten. België wil niet nog een keer dat gezeik als ze gaan overstappen. Het was echt een totale bananenrepubliek als het ging om veiligheid op het spoor.
Op vrijdag 9 november 2018 09:38 schreef MTL het volgende: Ik lees net dit artikel over de verbinding tussen Maastricht en Luik van Arriva: https://www.nrc.nl/nieuws(...)tricht-luik-a2754571 De treinen zouden niet voldoen aan de eisen (en volgens NL voldoet ook het Belgische materieel niet aan die eisen), maar weet iemand waar het dan om gaat?
Volgens een artikel in De Tijd hebben de treinen o.a. geen ETCS. Lees onderstaand stuk voor een lekker nationalistisch Belgisch geluid.
Maar NMBS gaat werken als onderaannemer van arriva, ze proberen niet de belgische markt te betreden. Sterker nog nmbs heeft meer personeel nodig als ze met arriva samenwerken dan in de huidige situatie! Dus werkgarantie.
De Belgen zouden ineens kunnen wennen aan anders gekleurde treinen dan de NMBS...
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
"[...] Zo zouden grote gaten vallen tussen de treinen en de perrons van enkele Belgische stations op de lijn." Alright, fair enough: als dit het geval is dan moet het uiteraard gefixed worden.
Maar dit als argument gebruiken om de hele certificering op losse schroeven te zetten, wow. Voor een land waar soms een schouwpad nog voor halte door gaat heeft men wel veel noten op de zang.
-edit- Misschien dat men de trein wel kan uitrusten met een touwladder. Bressoux ahoy. Mind the gap.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
De Belgen zouden ineens kunnen wennen aan anders gekleurde treinen dan de NMBS...
Het gekke is de nmbs heeft een peiling/enquęte gehouden in het "getroffen" depot en die was opzich positief, dus het lijkt erop dat nmbs wel wilt meewerken.
Lees ik goed dat de flirts ook nog geen geen vergunning hebben in duitsland? Arriva heeft pas nog gemeld dat de drielandentrein zeker per december gaat rijden tussen duitsland en nederland.
Maar dit gaat over iets heel anders: het inschrijven van een nieuwe trein in België. Daar eist men dat er ETCS aan boord is. Alle andere nieuwe treinen de laatste jaren (E320, Desiro, M7, Dosto, ...) beantwoorden hier perfect aan, enkel de Flirt niet.
Iemand (Arriva? Stadler?) heeft de regels niet goed gelezen...?
Is het tegenwoordig niet gebruikelijk dat de fabrikant het toelatingsproces verzorgt?
Ja, dat is heel gebruikelijk. De vervoerder koopt een trein inclusief toelating. Anders heeft ie straks een vloot gekocht en betaald waar hij niks mee kan.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 9 november 2018 17:32 schreef Salatrel het volgende: Arriva Nederland die weer eens hoog van de toren blaast met onhaalbare plannen. Dat is nog nooit eerder gebeurd
quote:
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
Vanwege noodweer is de Dawlish Sea Wall, de spoorlijn over de zeedijk t.h.v. het Britse plaatje Dawlish, gesloten. Mensen van Network Rail zijn in de stromende regen druk bezig met een inspectie van de lijn en het dijklichaam.
[ Bericht 3% gewijzigd door James1988 op 10-11-2018 16:06:35 ]
Vanwege noodweer is de Dawlish Sea Wall, de spoorlijn over de zeedijk t.h.v. het Britse plaatje Dawlish, gesloten. Mensen van Network Rail zijn in de stromende regen druk bezig met een inspectie van de lijn en het dijklichaam.
Overigens is dit natuurlijk geen mog, maar een Laro. Het zijn wel Engelsen natuurlijk
Ik had op dit tijdstip al minimaal vijf posts verwacht van mensen die met de eerste Sprinter Nieuwe Generatie in de reizigersdienst hebben gereisd en een heel fotoverslag hebben afgeleverd
Oh wacht... verkeerde forum
[ Bericht 4% gewijzigd door MTL op 12-11-2018 11:25:27 ]
Op maandag 12 november 2018 16:48 schreef Salatrel het volgende: Ik meen dat leiden - kersenboogerd het volgende traject is? Niet echt handiger volgens mij
Is de stroom zo dat er in de ochtend voornamelijk richting München gereisd wordt en in de middag de andere kant? Gezien hun reistijden wel maar lijkt me wat 'gek'
Die spoorlijn is dan 28 jaar geleden geopend, dat er grootschalige werkzaamheden nodig zijn om de lijn open te houden geloof ik wel.
"On the Mannheim – Stuttgart route, the focus is on renewing approximately 190km of tracks and 54 switches. Around 200,000 tonnes of new ballast and 315,000 new concrete sleepers will be laid at a cost of ¤185m."
Daar wordt dus een bijna compleet nieuwe spoorlijn weggelegd.
Toch jammer dat er niet een gedachtegang is die de plannormen aan de kaak stelt.
Ik snap de gedachte en daar spelen we ook wel eens mee. Echter, ik maak wel eens de vergelijking met het onvoorzien in een project budget: het is marge om wijzigingen tijdens uitvoering op te vangen. Ofwel, je hebt marge, maar het is niet verstandig om die bij voorbaat (in de besluitvormingsfase dus) in te zetten. Je kunt dan niets meer wanneer er later wat speelt.
Tegelijkertijd maakt dat een discussie dus ook wat minder gespannen: er is dus altijd nog wat marge. De "toverformule" van het oplossen in de dienstregeling moet je ook om dat licht zien.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Volgens de regelen der kunst mag je ook niet van de plannormen afwijken zonder die te vergezellen van een safety-case. Daar is niemand happig op. De enige truc die dan overblijft die in een project niet wordt toegepast maar in de dienstregelingmakerij wel mag worden toegepast is het uitbuigen van een IC met maximaal 1 minuut tussen twee grote stops. In een aantal projecten is het gat tussen wat kan binnen budget en wat nodig is toch echt groter dan je daarmee op kan lossen. Het maffe is dat in sommige projecten de dienstregelingstijd tot bijna een derde wordt opgeslokt door marges. Dat is wel écht aan de hoge kant.
Op dinsdag 13 november 2018 08:41 schreef Mr_Klaasje het volgende: Volgens de regelen der kunst mag je ook niet van de plannormen afwijken zonder die te vergezellen van een safety-case. Daar is niemand happig op. De enige truc die dan overblijft die in een project niet wordt toegepast maar in de dienstregelingmakerij wel mag worden toegepast is het uitbuigen van een IC met maximaal 1 minuut tussen twee grote stops. In een aantal projecten is het gat tussen wat kan binnen budget en wat nodig is toch echt groter dan je daarmee op kan lossen. Het maffe is dat in sommige projecten de dienstregelingstijd tot bijna een derde wordt opgeslokt door marges. Dat is wel écht aan de hoge kant.
Uitbuigen mag wel hoor, ook in een project. Daar zijn ProRail en vervoerders (vooral NS) niet happig op, maar het kan wel. Sterker nog, in de kwaliteitseisen van PHS staat gewoon dat er een minuut uitgebogen mag worden.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Een hoge reissnelheid: Elke trein mag tussen begin- en eindpunt per uur maximaal 1 minuut langer onderweg zijn (‘uitgebogen worden’). NS heeft verder de ambitie om op de routes van/naar de landsdelen, de huidige reistijden met minimaal 5% te verlagen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik snap de gedachte en daar spelen we ook wel eens mee. Echter, ik maak wel eens de vergelijking met het onvoorzien in een project budget: het is marge om wijzigingen tijdens uitvoering op te vangen. Ofwel, je hebt marge, maar het is niet verstandig om die bij voorbaat (in de besluitvormingsfase dus) in te zetten. Je kunt dan niets meer wanneer er later wat speelt.
Tegelijkertijd maakt dat een discussie dus ook wat minder gespannen: er is dus altijd nog wat marge. De "toverformule" van het oplossen in de dienstregeling moet je ook om dat licht zien.
Je hebt ook zoiets als gezond verstand >> regeltjes.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
European Parliament adopts rail passenger rights recast
The recast of Regulation 1371/2007 (EC) on Rail Passenger Rights and Obligations passed with 533 MEPs voting in favour, 37 against and 47 abstentions.
The recast increases compensation for delays of more than an hour from 25% to 50% of the value of the ticket. Passengers will be legally entitled to 75% compensation for a delay of more than 90 minutes and a full refund if a train is more than two hours late.
For passengers making multi-leg journeys with several tickets, rights to information, assistance and compensation will be the same as those for a through ticket.
Zo zo, dat is aanzienlijk. Benieuwd hoe ze dat in de praktijk gaan brengen. Met name dat laatste. Als elke vergoedende vervoerder de aanwezigheid van aansluitende tickets gaat eisen etc.
Als bijvoorbeeld de NS 5 minuten te laat is en Syntus is in Zutphen al weg, waardoor je +30 oploopt heb je nu pech. Dan kun je straks de vertraging wel claimen, maar bij wie?
Maar dat is op concessieniveau geregeld. In een concessie kun je strengere eisen stellen dan in Europese richtlijnen (en dus nationale wetgeving) staat, maar dan wel binnen dezelfde concessie.
GtbV bij +30 bij NS kan dan blijven bestaan, en GtbV +60 TOC-on-TOC op landelijk niveau worden ingevoerd.
En dat is praktisch nooit relevant in Nederland. Want dat is alleen het geval als er meerdere treinen achter elkaar uitvallen. En ALS dat zo is, volgt vaak een beroep op landelijke uitstraling of overmacht
op werkdagen heb je alleen Sneek-Stavoren, Winschoten-Bad Nieuweschans en Almelo-Mariënberg waar overdag een uursdienst is, behalve een aantal uren van de dag. En natuurlijk een aantal grenslijnen
Op donderdag 15 november 2018 19:54 schreef b2py het volgende: Goed nieuws dat ze dat overnemen, was daar nog even heel spannend om! Grote stap naar meer concurrentie met overige modaliteiten!
Inderdaad! 75% compensatie bij anderhalf uur vertraging! Opgekenkerd met die leaseauto
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Als NS nu +5 heeft en jij daardoor je 1x/uur rijdende stoptrein naar Schubbekutteveen-West mist, krijg je nu niks. Straks krijg je 25% van de prijs van je kaartje(s).
Daar kun je dan misschien net een koffie voor halen bij de Kiosk, als je mazzel hebt?
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Als NS nu +5 heeft en jij daardoor je 1x/uur rijdende stoptrein naar Schubbekutteveen-West mist, krijg je nu niks. Straks krijg je 25% van de prijs van je kaartje(s).
Daar kun je dan misschien net een koffie voor halen bij de Kiosk, als je mazzel hebt?
Ja, een regeling waar ongeveer 4 mensen per jaar gebruik van maken dus. .
op werkdagen heb je alleen Sneek-Stavoren, Winschoten-Bad Nieuweschans en Almelo-Mariënberg waar overdag een uursdienst is, behalve een aantal uren van de dag. En natuurlijk een aantal grenslijnen
's Avonds rijden eigenlijk alle Arrivalijnen op mijn post een uursdienst.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ja, een regeling waar ongeveer 4 mensen per jaar gebruik van maken dus. .
Nou. Ooit al eens van Limburg naar Twente gereisd? Dan is zo'n regeling wel tof. Beter gezegd: ik vind het ronduit debiel dat je wel een doorgaand ticket kan kopen. Maar geld terug bij vertraging, ho maar. Dus men kan blijkbaar wel de inkomsten onder elkaar verdelen. Maar als het even niet goed gaat dan geeft de 'markt' geen gehoor. Mooi, dan maar reguleren.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Milano, 17 novembre 2019 – Un ETR 700 č stato trasferito oggi da Pistoia a Milano per effettuare, dai prossimi giorni, corse prova per poter iniziare, nel corso del prossimo orario in vigore dal 10 dicembre, il servizio passeggeri sui servizi Frecciarossa, se non ci saranno cambiamenti a breve (vedi news tT 335).
Milan, 17 November 2019 - An ETR 700 was transferred today from Pistoia to Milan to carry out, from the next few days, test runs to start, in the course of the next timetable effective from December 10, the passenger service on Frecciarossa services, if not there will be changes soon (see news tT 335).
Milano, 17 novembre 2019 – Un ETR 700 č stato trasferito oggi da Pistoia a Milano per effettuare, dai prossimi giorni, corse prova per poter iniziare, nel corso del prossimo orario in vigore dal 10 dicembre, il servizio passeggeri sui servizi Frecciarossa, se non ci saranno cambiamenti a breve (vedi news tT 335).
Milan, 17 November 2019 - An ETR 700 was transferred today from Pistoia to Milan to carry out, from the next few days, test runs to start, in the course of the next timetable effective from December 10, the passenger service on Frecciarossa services, if not there will be changes soon (see news tT 335).
Milano, 17 novembre 2019 – Un ETR 700 č stato trasferito oggi da Pistoia a Milano per effettuare, dai prossimi giorni, corse prova per poter iniziare, nel corso del prossimo orario in vigore dal 10 dicembre, il servizio passeggeri sui servizi Frecciarossa, se non ci saranno cambiamenti a breve (vedi news tT 335).
Milan, 17 November 2019 - An ETR 700 was transferred today from Pistoia to Milan to carry out, from the next few days, test runs to start, in the course of the next timetable effective from December 10, the passenger service on Frecciarossa services, if not there will be changes soon (see news tT 335).
Eerste klas weer vol met mensen die lullen over in de eerste klas te zitten en schichtig om zich heen kijken. Als je dan verdomme weet dat je er niet mag zitten rot dan ook gewoon op
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Tja, ze zijn er na een paar jaar Flirt ook nog steeds niet in geslaagd om die dingen 's-Hertogenbosch fatsoenlijk uit te laten spreken.
Soms gaat het goed, maar soms niet. Dat hangt af van waar in de omroep het woord voorkomt.
Iets soortgelijks heb je met Breda: "Deze trein rijdt verder naar Tilburg, Bredaaa-haaa, en heeft als eindbestemming Dordrecht." "Het volgende station is Breda."
Geen idee waarom het in de eerste omroep anders klinkt
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Sodeju. Het is opeens weer glad met die natte sneeuw Even voor Harderwijk bijna een Stoptonend Sein-passage gehad. Het sein kwam net op tijd 'veilig'. Bij het station stond ik ook iets verder stil dan gepland, maar gelukkig nog wel langs het perron. Dus ik bel met de treindienstleider om daar gladde sporen te melden, zegt ie droog: "Ja, daar waren we net achter. Je tegentrein heeft daar net een STS gehad." Vervolgens kom ik bij Ermelo. Daar had de treindienstleider gelukkig het sein al 'veilig' gezet, want ik gleed daar dus finaal door en stond dus met tweeëneenhalve bak buiten het perron, midden op de overweg. De reizigers konden net via de cabinedeur nog uitstappen 't Was mij zo het ritje wel weer
Op dinsdag 20 november 2018 21:19 schreef MTL het volgende: Sodeju. Het is opeens weer glad met die natte sneeuw Even voor Harderwijk bijna een Stoptonend Sein-passage gehad. Het sein kwam net op tijd 'veilig'. Bij het station stond ik ook iets verder stil dan gepland, maar gelukkig nog wel langs het perron. Dus ik bel met de treindienstleider om daar gladde sporen te melden, zegt ie droog: "Ja, daar waren we net achter. Je tegentrein heeft daar net een STS gehad." Vervolgens kom ik bij Ermelo. Daar had de treindienstleider gelukkig het sein al 'veilig' gezet, want ik gleed daar dus finaal door en stond dus met tweeëneenhalve bak buiten het perron, midden op de overweg. De reizigers konden net via de cabinedeur nog uitstappen 't Was mij zo het ritje wel weer
Kansloos weer, het minste beetje gladdigheid en alles in paniek
Op dinsdag 20 november 2018 21:19 schreef MTL het volgende: Sodeju. Het is opeens weer glad met die natte sneeuw Even voor Harderwijk bijna een Stoptonend Sein-passage gehad. Het sein kwam net op tijd 'veilig'. Bij het station stond ik ook iets verder stil dan gepland, maar gelukkig nog wel langs het perron. Dus ik bel met de treindienstleider om daar gladde sporen te melden, zegt ie droog: "Ja, daar waren we net achter. Je tegentrein heeft daar net een STS gehad." Vervolgens kom ik bij Ermelo. Daar had de treindienstleider gelukkig het sein al 'veilig' gezet, want ik gleed daar dus finaal door en stond dus met tweeëneenhalve bak buiten het perron, midden op de overweg. De reizigers konden net via de cabinedeur nog uitstappen 't Was mij zo het ritje wel weer
Op dinsdag 20 november 2018 21:19 schreef MTL het volgende: Sodeju. Het is opeens weer glad met die natte sneeuw Even voor Harderwijk bijna een Stoptonend Sein-passage gehad. Het sein kwam net op tijd 'veilig'. Bij het station stond ik ook iets verder stil dan gepland, maar gelukkig nog wel langs het perron. Dus ik bel met de treindienstleider om daar gladde sporen te melden, zegt ie droog: "Ja, daar waren we net achter. Je tegentrein heeft daar net een STS gehad." Vervolgens kom ik bij Ermelo. Daar had de treindienstleider gelukkig het sein al 'veilig' gezet, want ik gleed daar dus finaal door en stond dus met tweeëneenhalve bak buiten het perron, midden op de overweg. De reizigers konden net via de cabinedeur nog uitstappen 't Was mij zo het ritje wel weer
Die rijden gewoon de hele dag door. Geconcentreerd op de lijn Den Haag - Eindhoven, en één stam in de ICD Amsterdam - Breda. Er rijdt dus ook één stam met 6 rijtuigen in de IC Den Haag - Eindhoven.
Die rijden gewoon de hele dag door. Geconcentreerd op de lijn Den Haag - Eindhoven, en één stam in de ICD Amsterdam - Breda. Er rijdt dus ook één stam met 6 rijtuigen in de IC Den Haag - Eindhoven.
Zag om kwart over 7 vanavond een wel erg lange sleep verlichte rijtuigen de Groene Hart induiken naar Rotterdam en ging te langzaam voor een Thalys.
Dat is in de jaren '20 ook ooit anderhalf jaar open geweest of zo
Volgens wikipedia maarliefst 2 jaar en 13 dagen, waarmee het ongetwijfeld de spoorlijn is geweest die het kortst in gebruik is geweest (in NL). Sowieso, wie ooit bedacht heeft dat het een goed idee zou zijn om dáár de grens over te steken...
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op dinsdag 20 november 2018 22:21 schreef Janneke141 het volgende: Ik kwam zaterdagmorgen ergens bij Vleuten trouwens een stoomtrein tegen. Iemand die weet wat dat ding daar deed?
Op dinsdag 20 november 2018 22:21 schreef Janneke141 het volgende: Ik kwam zaterdagmorgen ergens bij Vleuten trouwens een stoomtrein tegen. Iemand die weet wat dat ding daar deed?
Dat was de SSN onderweg naar de VSM met de afscheidsrit van de 65 018. Die gaat namelijk buiten dienst.
Op dinsdag 20 november 2018 21:19 schreef MTL het volgende: Vervolgens kom ik bij Ermelo. Daar had de treindienstleider gelukkig het sein al 'veilig' gezet, want ik gleed daar dus finaal door en stond dus met tweeëneenhalve bak buiten het perron, midden op de overweg. De reizigers konden net via de cabinedeur nog uitstappen
Wat ik me dan afvraag he... waarom rij je dan niet een stukje achteruit? Iedereen via de cabinedeur laten uitstappen lijkt me niet echt bevorderlijk voor je punctualiteit namelijk?
Wat ik me dan afvraag he... waarom rij je dan niet een stukje achteruit? Iedereen via de cabinedeur laten uitstappen lijkt me niet echt bevorderlijk voor je punctualiteit namelijk?
Je weet niet of er misschien wel een andere trein staat, of een wissel dat net omgelopen is, of dat er iemand in het spoor staat.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Als je blind achteruitrijdt weet je dat inderdaad niet. Maar je kan wel in de andere cabine gaan zitten en vanaf daar een klein stukje terugrijden, toch?
Op dinsdag 20 november 2018 22:54 schreef James1988 het volgende: Als je blind achteruitrijdt weet je dat inderdaad niet. Maar je kan wel in de andere cabine gaan zitten en vanaf daar een klein stukje terugrijden, toch?
Oh dat heb ik ook weleens gedaan, moest er pas nog aan terugdenken. Moet echt nogeens dat verslag opzoeken van die keer dat de Studenten-OV voor het laatst de hele week geldig was Toen ben ik nog even met een paar vrienden alle provinciehoofdsteden langs gereden in een weekend Was ook weer een topshow.
Die rijden gewoon de hele dag door. Geconcentreerd op de lijn Den Haag - Eindhoven, en één stam in de ICD Amsterdam - Breda. Er rijdt dus ook één stam met 6 rijtuigen in de IC Den Haag - Eindhoven.
Zijn die nog extra gevoelig voor glijden doordat ICR niet EP remt?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op dinsdag 20 november 2018 22:54 schreef James1988 het volgende: Als je blind achteruitrijdt weet je dat inderdaad niet. Maar je kan wel in de andere cabine gaan zitten en vanaf daar een klein stukje terugrijden, toch?
Achteruitrijden (of eigenlijk terugzetten) is inderdaad verboden. En ombouwen kost best wel wat tijd. Daarna moet je dat namelijk nog een keer doen.
Wij hadden vanavond een goederentrein vanuit het zuiden naar Onnen rijden. Doir de extreme gladheid kwam het ding totaal niet op gang en hij kwam met een slordige +60 in Onnen aan. Met een file van vijf treinen achter hem.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Wat ik me dan afvraag he... waarom rij je dan niet een stukje achteruit? Iedereen via de cabinedeur laten uitstappen lijkt me niet echt bevorderlijk voor je punctualiteit namelijk?
Ik was nu twee minuten kwijt. Tegen de tijd dat ik eindelijk aan de andere kant zou zijn, was ik nu dus al weer weg daar.
Daarnaast is het een heel technisch verhaal. Je moet voor dat soort dingen sowieso altijd toestemming van de treindienstleider hebben. Als ik terug zou rijden, dan zou ik de trein weer terug achter het sein zetten, waarmee (een beetje afhankelijk van het baanvak) de rijrichting effectief gekeerd wordt/moet worden. Dan mogen er dus geen treinen achter jou rijden, want dan valt het sein voor hen ineens af. Kortom, even terugzetten is vrijwel nooit een optie.
Zijn die nog extra gevoelig voor glijden doordat ICR niet EP remt?
Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit echt ben gaan glijden met ICR. Natuurlijk merk je wel eens dat de ABI z'n werk doet, maar echt glijden dus niet.
[ Bericht 19% gewijzigd door MTL op 20-11-2018 23:28:46 ]
In Parijs is vandaag een foutje gemaakt: een lege TER-trein is bij Gare de Nord per abuis de RER B-tunnel in gestuurd, i.p.v. naar één van de bovengrondse perrons. Omdat de TER-trein niet door de tunnel kan/mag rijden, moest hij ter plekke keren.
Ondertussen stonden er een paar RER-treinen achter, vol met reizigers die na anderhalf uur het wachten beu waren en de deuren openden. Al met al heeft het zo'n 4 uur geduurd voordat het treinverkeer weer normaal reed.
heb jij inmiddels al eens zon SNG pilotdienst gehad? ik nog niet. begreep wel van TM dat er bij de indeling wat oepsjes gemaakt waren mensen die zich daar helemaal niet voor opgegeven hadden maar die al wel opgeleid waren hadden die diensten gekregen terwijl ze net een blauwe maandag voor zichzelf rijden dat is toch maar even teruggefloten.
heb jij inmiddels al eens zon SNG pilotdienst gehad? ik nog niet. begreep wel van TM dat er bij de indeling wat oepsjes gemaakt waren mensen die zich daar helemaal niet voor opgegeven hadden maar die al wel opgeleid waren hadden die diensten gekregen terwijl ze net een blauwe maandag voor zichzelf rijden dat is toch maar even teruggefloten.
Op dinsdag 20 november 2018 21:19 schreef MTL het volgende: Sodeju. Het is opeens weer glad met die natte sneeuw Even voor Harderwijk bijna een Stoptonend Sein-passage gehad. Het sein kwam net op tijd 'veilig'. Bij het station stond ik ook iets verder stil dan gepland, maar gelukkig nog wel langs het perron. Dus ik bel met de treindienstleider om daar gladde sporen te melden, zegt ie droog: "Ja, daar waren we net achter. Je tegentrein heeft daar net een STS gehad." Vervolgens kom ik bij Ermelo. Daar had de treindienstleider gelukkig het sein al 'veilig' gezet, want ik gleed daar dus finaal door en stond dus met tweeëneenhalve bak buiten het perron, midden op de overweg. De reizigers konden net via de cabinedeur nog uitstappen 't Was mij zo het ritje wel weer
Blugh, dat werd zeker even een ondergoedwissel na de rit
Op woensdag 21 november 2018 11:04 schreef MTL het volgende: Valt wel mee hoor, je kan er weinig aan doen. Remhendel in de snelremstand en glijden maar. Je zal ooit wel ergens stoppen
En zodra wij melding krijgen van gladde sporen, bedienen wij de uitrijders voor binnenkomst, zodat je tenminste niet een open overweg opglijdt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op woensdag 21 november 2018 12:40 schreef MTL het volgende: Jep, dat was ook mijn redding bij Ermelo, anders had ik daar dus mooi een STS passage over twee open overwegen gehad
als je het doet moet je het goed doen
ik had 2 weken terug wat gladheid met de flirt op roosendaal - lage zwaluwe... met 10% tractie was die nog aan het slippen
Het machinistentekort in Duitsland is zo groot dat ze nu zelfs al Roemeense machinisten inhuren:
twitter:
zugreiseblog twitterde op woensdag 21-11-2018 om 10:11:54DB Regio Bayern sucht wie alle Eisenbahnen in Deutschland händeringend nach Lokführern. Inzwischen wurden auch 20 Lokführer von der rumänischen Staatsbahn verpflichtet. Sind aktuell in Aus- bzw. Weiterbildung. reageerretweet
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 21-11-2018 15:38:26 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ook wel handig: de enige koffieautomaat in de trein staat in de rust-coupé
twitter:
Petrus3041 twitterde op woensdag 21-11-2018 om 07:57:51@zugreiseblog ich befinde mich im Railjet der ÖBB auf der Fahrt nach München! Ich habe Sitzplatzreservierung in der Ruhezone!Jetzt kommt es: genau in diesem Bereich ist offenbar die einzige Kaffeemaschine für den gesamten Zug untergebracht! Von Ruhe kann man hier nur träumen! reageerretweet
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 21 november 2018 14:33 schreef dennistd het volgende: Het machinistentekort in Duitsland is zo groot dat ze nu zelfs als Roemeense machinisten inhuren
Creatieve oplossing, wel. En die Roemenen vinden het vast ook wel leuk om weer eens ergens anders te rijden.
Ja, ik kon hem dus niet zien, want een of andere goochemerd heeft bedacht dat het daar leuk is om geluidsschermen tussen de sporen in te zetten. Er kwam alleen een rookpluim met een hoop herrie voorbij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Er is blijkbaar een quickscan uitgevoerd naar de decentralisatie van verschillende regionale sprinterdiensten. Uiteindelijk blijken vooral Zwolle - Grongen/Leeuwarden en Apeldoorn - Enschede kansrijk te zijn. Alle in info hier: https://www.rijksoverheid(...)ng-dordrecht-brabant
Niet verrassend dat de provincies Zuid-Holland en Noord-Brabant niets zien in decentralisatie van Dordrecht - Breda. Dat is maar een kort stukje, het wordt pas interessant in combinatie met decentralisatie van de sprinters in heel zuidwest-Nederland.
Op woensdag 21 november 2018 17:10 schreef James1988 het volgende: Niet verrassend dat de provincies Zuid-Holland en Noord-Brabant niets zien in decentralisatie van Dordrecht - Breda. Dat is maar een kort stukje, het wordt pas interessant in combinatie met decentralisatie van de sprinters in heel zuidwest-Nederland.
Dat is toch niet meer dan Dordrecht - Breda en Dordrecht - Roosendaal
Ik vroeg me af bestaan er in europa nog spoorlijnen die een commerciele eigenaar(zijnde geen prorail achtige ) hebben? Anders dan lokaallijnen of museumlijnen
Op donderdag 22 november 2018 11:58 schreef TjjWester het volgende: Ik vroeg me af bestaan er in europa nog spoorlijnen die een commerciele eigenaar(zijnde geen prorail achtige ) hebben? Anders dan lokaallijnen of museumlijnen
Volgens mij is een deel van de Franse HSL's aangelegd met privaat geld.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
heb jij inmiddels al eens zon SNG pilotdienst gehad? ik nog niet. begreep wel van TM dat er bij de indeling wat oepsjes gemaakt waren mensen die zich daar helemaal niet voor opgegeven hadden maar die al wel opgeleid waren hadden die diensten gekregen terwijl ze net een blauwe maandag voor zichzelf rijden dat is toch maar even teruggefloten.
Krijg net mijn rooster voor volgende week binnen en heb volgende week zowaar twee van die pilotdiensten gekregen voor de SNG. We hebben ze schijnbaar toch
Op donderdag 22 november 2018 11:58 schreef TjjWester het volgende: Ik vroeg me af bestaan er in europa nog spoorlijnen die een commerciele eigenaar(zijnde geen prorail achtige ) hebben? Anders dan lokaallijnen of museumlijnen
Paar van die netwerken in Zwitserland? En de Eurotunnel.
Krijg net mijn rooster voor volgende week binnen en heb volgende week zowaar twee van die pilotdiensten gekregen voor de SNG. We hebben ze schijnbaar toch
ik niks want nachtdienst ik ga voor de titel minst ervaren keerpuntmachinist. Heb ik toch alle tijd om de documentatie nog eens door te nemen
Op donderdag 22 november 2018 11:58 schreef TjjWester het volgende: Ik vroeg me af bestaan er in europa nog spoorlijnen die een commerciele eigenaar(zijnde geen prorail achtige ) hebben? Anders dan lokaallijnen of museumlijnen
High Speed 1, de Heathrowspoorlijn (Airport Junction - Heathrow Airport), de Grote Belt- en Oresundbruggen.
Je ziet het vaak bij luchthavens, ook bij die van Brussel (Diabolo) en Stockholm (Arlanda) bijvoorbeeld.
Bij Diabolo is er sprake van een publiek-private samenwerking - een deel van de aanlegkosten zijn gefinancierd door de Belgische staat, en een deel door een private onderneming. Het uiteindelijke juridische eigendom van de lijn ligt bij Infrabel.
Bij Heathrow is de spoorlijn volledig door Heathrow zelf gefinancierd en gebouwd, en hebben ze het ook juridisch gescheiden gehouden van de rest van het netwerk. Als je een trein wil laten rijden van Paddington naar Heathrow Airport moet je zowel met Network Rail als met Heathrow Airport een toegangsovereenkomst afsluiten.
Om praktische redenen is het dagelijks onderhoud en de verkeersleiding wel uitbesteed aan Network Rail.
Alitalia, de noodlijdende Italiaanse luchtvaartmaatschappij die al eens failliet is gegaan, staat wederom op het randje van de afgerond. Onlangs heeft Ferrovie dello Stato, de moedermaatschappij van Trenitalia, een bod uitgebracht op de luchtvaartmaatschappij. Dat bod is geaccepteerd.
Op woensdag 21 november 2018 14:33 schreef dennistd het volgende: Het machinistentekort in Duitsland is zo groot dat ze nu zelfs al Roemeense machinisten inhuren:
twitter:
zugreiseblog twitterde op woensdag 21-11-2018 om 10:11:54DB Regio Bayern sucht wie alle Eisenbahnen in Deutschland händeringend nach Lokführern. Inzwischen wurden auch 20 Lokführer von der rumänischen Staatsbahn verpflichtet. Sind aktuell in Aus- bzw. Weiterbildung. reageerretweet
Bij de Sbahn kan ik mij dit tekort wel voorstellen. Lange dagen, weinig pauze, steeds tegen de klok aan rijden, hordes lastige reizigers die je voor rotte vis uitmaken. En zonder hc proberen de reizigers je nog lastig te vallen onder het rijden.
Op woensdag 21 november 2018 11:04 schreef MTL het volgende: Valt wel mee hoor, je kan er weinig aan doen. Remhendel in de snelremstand en glijden maar. Je zal ooit wel ergens stoppen
Precies. Ik stond laatst ook stil aan het einde van het perron bij Veenendaal Centrum. Aan de kop circa 25 km/U en er was geen houden aan. Tja SGM.
Op dinsdag 20 november 2018 21:19 schreef MTL het volgende: Sodeju. Het is opeens weer glad met die natte sneeuw Even voor Harderwijk bijna een Stoptonend Sein-passage gehad. Het sein kwam net op tijd 'veilig'. Bij het station stond ik ook iets verder stil dan gepland, maar gelukkig nog wel langs het perron. Dus ik bel met de treindienstleider om daar gladde sporen te melden, zegt ie droog: "Ja, daar waren we net achter. Je tegentrein heeft daar net een STS gehad." Vervolgens kom ik bij Ermelo. Daar had de treindienstleider gelukkig het sein al 'veilig' gezet, want ik gleed daar dus finaal door en stond dus met tweeëneenhalve bak buiten het perron, midden op de overweg. De reizigers konden net via de cabinedeur nog uitstappen 't Was mij zo het ritje wel weer
Maar is daar niet op te anticiperen dan?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Zonder gekheid: natuurlijk anticipeer je op gladheid. Maar anticiperen houdt op een gegeven moment ook op. Anders blijf je namelijk stil staan Ook is gladheid geen constante en van een heleboel factoren afhankelijk en schijn bedriegt. Sommige stations kunnen mooi droog lijken, maar zijn spekglad, en andersom ook, dat het glad lijkt, maar je eigenlijk prima grip hebt. En wat je op het ene station tegenkomt is geen garantie voor het volgende station.
Wat ik me dan afvraag he... waarom rij je dan niet een stukje achteruit? Iedereen via de cabinedeur laten uitstappen lijkt me niet echt bevorderlijk voor je punctualiteit namelijk?
Dat is nu verboden. Dat word helaas nu gezien als een zeer zware veiligheidsfout. En al zeker als je net een sein bent gepasseerd en daarmee dus je blok verlaten hebt. Je kunt wel in overleg met de trdl ombouwen etc. Maar dat kost enorm veel tijd. Meestal roep je dan om dat je niet geheel langs het perron stilstaat. Of je laat de hc een deur openen etc. Dat bekijk je ter plaatse wel.
In het verleden mocht je onder begeleiding met getrokken materieel wel achteruit rijden. Met 40 km/U met getrokken mat. achteruit met een rangeerder achterop om je te begeleiden. Ze hadden ooit bedacht niet harder dan 10 km/u in Eindhoven. Maar vanuit het Philips stadion via de kap richting de werkplaats duurde dan zo lang dat alles vast liep en die regel al snel geschrapt werd.
En dan had je in de nacht met getrokken mat. achteruit door de wasstraat en daar paste maar 7 rijtuigen op en dan moest je afkoppelen, bijzetten etc. Met dat soort klusjes was je wel even bezig.
[ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 22-11-2018 23:16:26 ]
Ik heb al zeker 5 jaar geen getrokken mat. meer gereden als het niet meer is. Wel nog trek-trek of met stuurrijtuig. Dat ging ook nooit op z'n kont zitten zoals dat SGM materieel.
Zonder gekheid: natuurlijk anticipeer je op gladheid. Maar anticiperen houdt op een gegeven moment ook op. Anders blijf je namelijk stil staan Ook is gladheid geen constante en van een heleboel factoren afhankelijk en schijn bedriegt. Sommige stations kunnen mooi droog lijken, maar zijn spekglad, en andersom ook, dat het glad lijkt, maar je eigenlijk prima grip hebt. En wat je op het ene station tegenkomt is geen garantie voor het volgende station.
Precies. Ik heb zelfs in de zomer zonder enige aanleiding en het was kurkdroog en spoorstaven hadden niet die doffe glinstering met die vlekvorming ging bij Nijmegen de Goffert toch die Flirt in de slip. Stond wel nog stil langs het perron Maar was toch verrast.
Flirt is ook wel echt het nieuwe SGM, wat glijden betreft. Twee weken terug ook nog aan de snelrem moeten lurken om op tijd stil te staan aan het perron, stond mooi bij het bordje 6 met m'n 3 bakken
Het helpt wel trouwens om die ED-rem uit te zetten onder gladde omstandigheden, glijdt het wat minder snel.
Op donderdag 22 november 2018 23:06 schreef Cherni het volgende: In het verleden mocht je onder begeleiding met getrokken materieel wel achteruit rijden. Met 40 km/U met getrokken mat. achteruit met een rangeerder achterop om je te begeleiden. Ze hadden ooit bedacht niet harder dan 10 km/u in Eindhoven. Maar vanuit het Philips stadion via de kap richting de werkplaats duurde dan zo lang dat alles vast liep en die regel al snel geschrapt werd.
Ik heb het één keer meegemaakt met Fyra V160, toen die nog met een loc reed. Treindienstleider had 'm van Breda richting Roosendaal gestuurd i.p.v. richting Rotterdam. Ergens ter hoogte van de voormalige suikerfabriek kwamen we tot stilstand, iemand liep naar achteren, en even later gingen we weer terug naar Breda. Toen werd er opnieuw vertrokken richting Rotterdam.
Tot voor twee jaar terug deed ik het regelmatig. De ICD moest 's ochtends geduwd voorgebracht worden namelijk. Scheelde een boel werk met lok afkoppelen, omrijden, aankoppelen, enz Nu met de sandwich-stammen hoeft dat niet meer. Het werd altijd samen met een rangeerder gedaan.
Ik heb het één keer meegemaakt met Fyra V160, toen die nog met een loc reed. Treindienstleider had 'm van Breda richting Roosendaal gestuurd i.p.v. richting Rotterdam. Ergens ter hoogte van de voormalige suikerfabriek kwamen we tot stilstand, iemand liep naar achteren, en even later gingen we weer terug naar Breda. Toen werd er opnieuw vertrokken richting Rotterdam.
Al met al leverde dat +20 op
Shit happens. Nu moet je ombouwen en dit in overleg met de trdl zelfs al ben je het blok niet uit(sein niet afgereden). Nu was het in het verleden ook al het geval dat je met stoomlijn mat. zoals mat.64 niet terug mocht zetten en moest ombouwen en dit in overleg met de trdl. Maar toen werd er nog een oogje dichtgeknepen als je een paar meter terugzette terwijl de hc in de achterop lopende cabine zat. Maar nu ga je compleet nat. En je moet ervan uitgaan dat er altijd wel spoorpersoneel in je trein zit die gelijk melding maakt van je handelen.
Op donderdag 22 november 2018 23:33 schreef GlenSpey het volgende: Flirt is ook wel echt het nieuwe SGM, wat glijden betreft. Twee weken terug ook nog aan de snelrem moeten lurken om op tijd stil te staan aan het perron, stond mooi bij het bordje 6 met m'n 3 bakken
Het helpt wel trouwens om die ED-rem uit te zetten onder gladde omstandigheden, glijdt het wat minder snel.
Je mag ook niet meer combineren in de koppelmodus. Dat zal ook wel eens een keer fout zijn gegaan bij een mcn.
Wat dat betreft is de koppelmodus van de SNG echt ideaal. Knopje indrukken zolang je wilt accelereren (tot max 2 km/u) en daarna houdt de trein zelf die snelheid vast. Je kan dus werkelijk zonder schok combineren. Waarom ze dat niet eerder uitgevonden hebben...
Je mag ook niet meer combineren in de koppelmodus. Dat zal ook wel eens een keer fout zijn gegaan bij een mcn.
Ja, ze zullen m wel te dicht erop gezet hebben want anders dan bij het meeste materieel is het bij Flirt beter om iets meer afstand te houden voor je gaat koppelen. Zet je m wel dichtbij dan knalt ie er nog harder tegenop dan ie al doet in die koppelmodus
Ik gebruik gewoon de koppelmodus nog, en altijd zonder problemen
Zo, maar eens even een (volgens mij) leuk rondje door België gepland op 8 december. De Zwarte Vrijdag-aanbieding (retour binnen België voor ¤5) kon ik toch niet laten liggen
Wel rampzalig te plannen met die treinen 1x per twee uur in België
SPOILER: Reisplanning
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 23-11-2018 03:31:42 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zonder gekheid: natuurlijk anticipeer je op gladheid. Maar anticiperen houdt op een gegeven moment ook op. Anders blijf je namelijk stil staan
Vergeet nooit weer toen ik een dagje met iemand me was in de vrachtauto. We moesten remmen voor een rood verkeerslicht en we gleden compleet door met een lege vrachtwagen. Er leek niets aan de hand, even daarvoor waren we zelf met 80 over datzelfde stuk weg gekomen en niets gemerkt.
Reed politie achter ons, nog even mee gebabbeld, maar geen bon gekregen voor door rood rijden.
De treinstations krijgen er 25.000 plaatsen bij om fietsen te parkeren. Amsterdam Centraal krijgt er de meeste parkeerplekken bij.In een parkeerkelder onder het IJ zal plaats zijn voor 4000 fietsen.
Staatssecretaris Van Veldhoven heeft dat gemeld aan de Tweede Kamer.In juli trok ze voor dit doel 100 miljoen euro uit.Regionale en lokale overheden leggen daar 245 miljoen euro bij.
Met dat geld worden verder stallingen verbouwd en fietsroutes aangepast.Bij Bijlmer Arena komen 1400 nieuwe fietsplekken en Rotterdam en Heerlen krijgen er elk 1000 plaatsen bij.
Wauw, 345 miljoen voor 25.000 fietsparkeerplaatsen. ¤ 13.800 per fietsparkeerplaats. Daar kun je ook 15 nieuwe fietsen van kopen Wat zijn we aan het doen??
Wat ze in Amsterdam gaan doen vind ik echter een geweldig plan. Die 4000 fietsen onder het IJ is de kleine stalling, aan de centrumzijde komt ook nog een enorme ondergrondse stalling. Dat gaat gepaard met een volledige herinrichting van het stationsplein met nieuwe tramhaltes, verbrede looproutes en een boulevard om het water.
Op vrijdag 23 november 2018 11:24 schreef Ireyon het volgende: Wat ze in Amsterdam gaan doen vind ik echter een geweldig plan. Die 4000 fietsen onder het IJ is de kleine stalling, aan de centrumzijde komt ook nog een enorme ondergrondse stalling. Dat gaat gepaard met een volledige herinrichting van het stationsplein met nieuwe tramhaltes, verbrede looproutes en een boulevard om het water.
Op vrijdag 23 november 2018 02:55 schreef dennistd het volgende: Zo, maar eens even een (volgens mij) leuk rondje door België gepland op 8 december. De Zwarte Vrijdag-aanbieding (retour binnen België voor ¤5) kon ik toch niet laten liggen
Je mag ook niet meer combineren in de koppelmodus. Dat zal ook wel eens een keer fout zijn gegaan bij een mcn.
Wat is eigenlijk een koppelmodus hoe moet ik dat zien. Ik zet zelf altijd de trein op 1 km/h op de tempomat. En net voor het combineren de tractiehendel in de neutraal stand. Werkt ook heel mooi.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
Wat is eigenlijk een koppelmodus hoe moet ik dat zien. Ik zet zelf altijd de trein op 1 km/h op de tempomat. En net voor het combineren de tractiehendel in de neutraal stand. Werkt ook heel mooi.
Volgens mij komt dat dan op hetzelfde neer. Om de koppelmodus te gebruiken zet je de trein stil en stel je de snelheid in op 0 km/u, als je dan vervolgens tractie geeft rijdt ie max. 1 km/u. Alleen is de aanzetsnelheid net wat hoger waardoor je dus in eerste instantie met een iets hogere snelheid wegtrekt (3 km/u ofzo) en als je de trein dan te dicht op de andere hebt staan krijg je een aardige klap. Flirt combineren klinkt sowieso al alsof je het met 20 km/u doet zo hard dat dat gaat
Ik bedoelde eigenlijk zo ongeveer alle sprinters onder de lijn Den Haag - Rotterdam - Tilburg.
Je weet wat er in de regio Rotterdam/Den Haag dan gebeurd hč, dan wordt het zo toegevoegd aan de metro van Rotterdam. Wat voor de route Den Haag CS - Delft - Schiedam - Rotterdam CS - Blaak - Lombardijen - Dordrecht best nog redelijk eenvoudig is:
Huidige viaduct in Den Haag voorzien van een nieuwe boog naar HS, daarover de westelijke sporen naar Delft, nieuwe sporen tussen Delft en Schiedam als metrospoor bouwen. (met station Kethel) In Schiedam sporen 1+2 ombouwen naar metrostation met aansluiting op de Hoeksche Lijn en Calandlijn. Vanaf Schiedam over de zuidelijke sporen naar Rotterdam Centraal, alwaar spoor 2/3 wordt omgebouwd naar een 3-sporig metrostation (met directe trap naar het bestaande metrostation.
Via de westelijke sporen van de Willemspoortunnel via Blaak naar Zuid, Lombardijen krijgt dan eindelijk zijn lang beloofde metrostation. Tussen Barendrecht en Zwijndrecht moet dan de wissel plaatsvinden van de westelijke naar de oostelijke sporen. In Dordrecht kunnen dan sporen 20 en 21 omgebouwd worden naar metrostation.
Mogelijke lijnen zijn dan :
1 2 3
F Dordrecht - Den Haag G Lombardijen - Vlaardingen/Maassluis H Rotterdam Centraal - Hoek van Holland
en als je dan helemaal fancy wil doen:
1 2 3
J Rotterdam Centraal - Spijkenisse K Den Haag - Schiedam - Beurs - Blaak L Dordrecht - Rotterdam - Den Haag HS - Den Haag NOI - Rotterdam Centraal - Slinge
Voor die laatste is dan in Den Haag nog wel wat extra werk nodig om een metrospoor tussen HS en NOI te krijgen.
Op vrijdag 23 november 2018 16:03 schreef FredvZ het volgende: Je weet wat er in de regio Rotterdam/Den Haag dan gebeurd hč, dan wordt het zo toegevoegd aan de metro van Rotterdam.
Een grootstedelijk metronet in die hoek zou niet eens zo verkeerd zijn, denk ik?
Wat is eigenlijk een koppelmodus hoe moet ik dat zien. Ik zet zelf altijd de trein op 1 km/h op de tempomat. En net voor het combineren de tractiehendel in de neutraal stand. Werkt ook heel mooi.
Ik zette de doelsnelheid op nul en bevestigde die en gaf tractie. In het beeldscherm moet je koppelmodus zien staan. Zorg wel dat je niet te dicht op het stel waar je op moet combineren staat. Want dan klap je er behoorlijk hard op. Maar wij hadden laatst een schrijven gehad dat je niet meer in de koppelmodus mag combineren en nu combineer ik zoals met de Virm en dan is de manier zoals jij het nu doet ook prima. Zet hem wel niet te vroeg in de neutraal want dan komt de halterem in werking als de snelheid ontzettend laag is. En als je vlak voor het combineren stil staat kom je te dicht bij het te combineren stel te staan. Ik zet de handel tegen de aanslag aan en niet in de neutraal als ik moet combineren(uiteraard is mijn snelheid dan ontzettend laag en rolt hij zachtjes tegen het te combineren stel aan). Dat doe ik overigens ook met SGM en SLT.
Overigens had mij een paar maanden geleden iemand van ILenT een waarschuwing gegeven. IK kwam met een Virm vanaf Maastricht naar Eindhoven en zonder een meter van te voren eerst te stoppen had ik alles netjes onder controle en liet mijn stel er zachtjes tegen aan rollen. Maar je moet eerst stilstaan 1 meter voor het te combineren stel. Ik doe het nu wel omdat ik een waarschuwing heb gehad. En je weet nooit wie er op het perron staat te kijken. Hoe vaak zie je niet dat men al tractie geeft terwijl de remmen dan nog niet geheel gelost zijn. Zodra die dan los komen schiet je met een klap maar voren toe richting het andere stel.
Op vrijdag 23 november 2018 16:12 schreef dcm360 het volgende: Behalve dan dat er geen nieuwe sporen worden aangelegd tussen Schiedam en Delft. Schijnt ook lastig te zijn vanwege beschermd gebied daar.
Op vrijdag 23 november 2018 16:12 schreef dcm360 het volgende: Behalve dan dat er geen nieuwe sporen worden aangelegd tussen Schiedam en Delft. Schijnt ook lastig te zijn vanwege beschermd gebied daar.
Hartstikke veilig. Je hoeft alleen maar uit je doppen te kijken. Er staan schrikhekken, drie rijen dik, er is geen boog in het spoor, er zijn geen uitzicht belemmerende objecten. Gewoon KIJKEN wat je doet en er is niks aan de hand.
Beetje goedkoop om hiermee te scoren. Gast in filmpje kijkt niet eens andere kant op. Na eerste passerende trein had hij minstens 5 seconden om te zien dat er nog een trein aan kwam. En fietst ook op een pistempo eroverheen.
Op zaterdag 24 november 2018 12:18 schreef Frozen-assassin het volgende: Beetje goedkoop om hiermee te scoren. Gast in filmpje kijkt niet eens andere kant op. Na eerste passerende trein had hij minstens 5 seconden om te zien dat er nog een trein aan kwam. En fietst ook op een pistempo eroverheen.
Het is wel hoe de gemiddelde knuppel met oordoppen in het zou doen
Op zaterdag 24 november 2018 12:18 schreef Frozen-assassin het volgende: Beetje goedkoop om hiermee te scoren. Gast in filmpje kijkt niet eens andere kant op. Na eerste passerende trein had hij minstens 5 seconden om te zien dat er nog een trein aan kwam. En fietst ook op een pistempo eroverheen.
Goedkoop? Het laat toch prima zien hoe de gemiddelde idioot van tegenwoordig niks meer kan als iets niet op tien verschillende manieren is beveiligd cq aangegeven
Goedkoop? Het laat toch prima zien hoe de gemiddelde idioot van tegenwoordig niks meer kan als iets niet op tien verschillende manieren is beveiligd cq aangegeven
Kijk. Tuurlijk heeft ProRail gelijk dat onbewaakte overwegen significant gevaarlijker zijn dan bewaakte overwegen. Maar ik vind het goedkoop dat ze hiermee politiek proberen te dwingen om een zak geld te geven zodat zij het allemaal kunnen gaan vervangen. Zoals staatssecretaris ook al eens zei; het is standaardtrucje van Eringa/ProRail om in media dingen te gaan eisen.
Het is wel hoe de gemiddelde knuppel met oordoppen in het zou doen
Misschien is het wel de beste manier om de genenpool, en daarmee de toekomstige maatschappij tegen zulke figuren te beschermen dan he. Om af en toe eens een Darwin awardje uit te reiken.
Gisteren de kortste treinreis van m'n leven gemaakt. Utrecht Centraal - Vaartsche Rijn .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zaterdag 24 november 2018 12:37 schreef JDude het volgende: Gisteren de kortste treinreis van m'n leven gemaakt. Utrecht Centraal - Vaartsche Rijn .
Oh daar hadden we het een tijdje geleden nog over het kan nog veeeeeel korter
Kijk. Tuurlijk heeft ProRail gelijk dat onbewaakte overwegen significant gevaarlijker zijn dan bewaakte overwegen. Maar ik vind het goedkoop dat ze hiermee politiek proberen te dwingen om een zak geld te geven zodat zij het allemaal kunnen gaan vervangen. Zoals staatssecretaris ook al eens zei; het is standaardtrucje van Eringa/ProRail om in media dingen te gaan eisen.
voor een onbewaakte overweg is deze relatief veilig, omdat je moet slalommen en daardoor min of meer gedwongen wordt om je heen te kijken
Gistere de langste reis met de sprinter van Rotterdam naar Amsterdam gemaakt uit mijn glansrijke carričre maar dat komt omdat ik kapot heb gestaan bij Holendrecht
Op zaterdag 24 november 2018 12:47 schreef Salatrel het volgende: Gistere de langste reis met de sprinter van Rotterdam naar Amsterdam gemaakt uit mijn glansrijke carričre maar dat komt omdat ik kapot heb gestaan bij Holendrecht
Goedkoop? Het laat toch prima zien hoe de gemiddelde idioot van tegenwoordig niks meer kan als iets niet op tien verschillende manieren is beveiligd cq aangegeven
Dit is een overpad bij Geleen dat toegang geeft naar sportvelden. Daar is het al vaker misgegaan. Maar dan ook goed misgegaan met dodelijke afloop.
[ Bericht 3% gewijzigd door Cherni op 24-11-2018 14:42:08 ]
Misschien is het wel de beste manier om de genenpool, en daarmee de toekomstige maatschappij tegen zulke figuren te beschermen dan he. Om af en toe eens een Darwin awardje uit te reiken.
GMTA.
Onbewaakte overwegen zijn cruciaal voor het overleven van de menselijke soort.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Goedkoop? Het laat toch prima zien hoe de gemiddelde idioot van tegenwoordig niks meer kan als iets niet op tien verschillende manieren is beveiligd cq aangegeven
Volgens mij was dat honderd jaar geleden ook zo, hoor. Alleen toen vond men het niet zo'n probleem.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Treinramp op het nippertje vermeden: wagons op drift in Visé, spoorarbeiders kunnen net op tijd wegspringen 25 november 2018 09u29 Bron: Belga
In Wezet (Visé) in Luik is vanmorgen nipt een ramp vermeden. Twee spoorwagons zijn er om nog onbekende reden losgeraakt, zo meldt spoornetbeheerder Infrabel. Enkele spoorarbeiders konden de wagons nipt vermijden.
Het incident gebeurde rond 08.20 uur. Na te zijn losgeraakt, rolden de wagons naar een spoor waar werken bezig waren. Enkele spoorarbeiders die aan het werk waren op het spoor konden de wagons nipt vermijden. Niemand raakte gewond. De wagons zijn uiteindelijk ontspoord. Er is wel schade aan de sporen en de spoorinfrastructuur. Een onderzoek is geopend.
“Er is nipt een ramp vermeden”, aldus de Infrabel-woordvoerder, verwijzend naar een gelijkaardig ongeval in Morlanwelz eind november 2017 waarbij twee arbeiders om het leven kwamen.
Op zondag 25 november 2018 16:27 schreef Adrie072 het volgende: Treinramp op het nippertje vermeden: wagons op drift in Visé, spoorarbeiders kunnen net op tijd wegspringen 25 november 2018 09u29 Bron: Belga
In Wezet (Visé) in Luik is vanmorgen nipt een ramp vermeden. Twee spoorwagons zijn er om nog onbekende reden losgeraakt, zo meldt spoornetbeheerder Infrabel. Enkele spoorarbeiders konden de wagons nipt vermijden.
Het incident gebeurde rond 08.20 uur. Na te zijn losgeraakt, rolden de wagons naar een spoor waar werken bezig waren. Enkele spoorarbeiders die aan het werk waren op het spoor konden de wagons nipt vermijden. Niemand raakte gewond. De wagons zijn uiteindelijk ontspoord. Er is wel schade aan de sporen en de spoorinfrastructuur. Een onderzoek is geopend.
“Er is nipt een ramp vermeden”, aldus de Infrabel-woordvoerder, verwijzend naar een gelijkaardig ongeval in Morlanwelz eind november 2017 waarbij twee arbeiders om het leven kwamen.
Ik dacht dat losse wagons altijd geremd waren als ze niet aan een remleiding zitten?
Weetniet hoe heuvelen werkt in dat geval trouwens.
UTRECHT - De dienstregeling op het spoor gaat op de schop. De capaciteit loopt tegen het plafond, terwijl het aantal treinreizigers jaarlijks 4% groeit. Meer en vooral snellere treinen moeten chaos voorkomen. De ’tienminutentrein’ is al niet meer voldoende. Elke 7,5 minuut een intercity is beter.
Dat blijkt uit een geheim rapport, waarin spoorbeheerder ProRail in overleg met vervoerders en reizigersclubs een visie geeft op de nabije toekomst. „We gaan terug naar de tekentafel. Het spoorboekje is 40 jaar niet veranderd. We moeten slimmer met het bestaande spoor omgaan”, vindt topman Pier Eringa. NS staat erachter, maar pleit ook voor extra spoor om reistijd te verkorten en onnodig overstappen tegen te gaan.
Een intercity elke 7,5 minuut op drukke routes past volgens het rapport beter in de complexe schema’s, waardoor veel meer naadloze aansluitingen mogelijk zijn. De tienminutentreinen lijken al achterhaald.
Afhankelijk van de situatie kunnen er één of twee sprinterstops tussen twee inhaalgelegenheden zijn. Dat gaat goed als er geen goederentreinen zijn maar op een traject met goederentreinen wordt het al snel interessant om te kiezen voor grote delen viersporigheden inderdaad.
Wauw, 345 miljoen voor 25.000 fietsparkeerplaatsen. ¤ 13.800 per fietsparkeerplaats. Daar kun je ook 15 nieuwe fietsen van kopen Wat zijn we aan het doen??
Zoveel kost grond simpelweg in de grote steden. Het is precies de reden dat gratis parkeren een ongelofelijk dure subsidie is.
Oh ja joh, in 2006 beweerde men anders nog met een schone lei te zijn begonnen aan drgl 2007 .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Zoveel kost grond simpelweg in de grote steden. Het is precies de reden dat gratis parkeren een ongelofelijk dure subsidie is.
Laatst ergens een artikel over gezien (weet zo niet meer waar) maar ik meen dat een parkeerplek in Amsterdam neerkomt op een economische waarde van rond de ton.
Laatst ergens een artikel over gezien (weet zo niet meer waar) maar ik meen dat een parkeerplek in Amsterdam neerkomt op een economische waarde van rond de ton.
Ja, ze durven ook 150K te vragen voor een apartment van 11 vierkante meter met gedeelde keuken, badkamer en toilet. Echt totale waanzin.
Yup, het is weer drie dagen voor het Notaoverleg MIRT en het is bijna Sinterklaas... Dan krijg je dit soort verlanglijstjes.
Het Notaoverleg MIRT in het najaar staat daarom ook wel bekend als het Sinterklaasoverleg (geldt ook voor de daaraan voorafgaande bestuurlijke overleggen)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.