High Speed 1, de Heathrowspoorlijn (Airport Junction - Heathrow Airport), de Grote Belt- en Oresundbruggen.quote:Op donderdag 22 november 2018 11:58 schreef TjjWester het volgende:
Ik vroeg me af bestaan er in europa nog spoorlijnen die een commerciele eigenaar(zijnde geen prorail achtige ) hebben? Anders dan lokaallijnen of museumlijnen
Ik bedoelde eigenlijk zo ongeveer alle sprinters onder de lijn Den Haag - Rotterdam - Tilburg.quote:Op donderdag 22 november 2018 10:49 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat is toch niet meer dan Dordrecht - Breda en Dordrecht - Roosendaal
Ja, daar zijn nog veel spoorwegmaatschappijen met eigen spoorlijnen. BLS, SOB, RhB enz.quote:Op donderdag 22 november 2018 13:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Paar van die netwerken in Zwitserland?
Je ziet het vaak bij luchthavens, ook bij die van Brussel (Diabolo) en Stockholm (Arlanda) bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 22 november 2018 14:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
de Heathrowspoorlijn (Airport Junction - Heathrow Airport),
Bij Diabolo is er sprake van een publiek-private samenwerking - een deel van de aanlegkosten zijn gefinancierd door de Belgische staat, en een deel door een private onderneming. Het uiteindelijke juridische eigendom van de lijn ligt bij Infrabel.quote:Op donderdag 22 november 2018 14:24 schreef ReisT het volgende:
Je ziet het vaak bij luchthavens, ook bij die van Brussel (Diabolo) en Stockholm (Arlanda) bijvoorbeeld.
Bij de Sbahn kan ik mij dit tekort wel voorstellen. Lange dagen, weinig pauze, steeds tegen de klok aan rijden, hordes lastige reizigers die je voor rotte vis uitmaken. En zonder hc proberen de reizigers je nog lastig te vallen onder het rijden.quote:Op woensdag 21 november 2018 14:33 schreef dennistd het volgende:
Het machinistentekort in Duitsland is zo groot dat ze nu zelfs al Roemeense machinisten inhuren:twitter:zugreiseblog twitterde op woensdag 21-11-2018 om 10:11:54 DB Regio Bayern sucht wie alle Eisenbahnen in Deutschland händeringend nach Lokführern. Inzwischen wurden auch 20 Lokführer von der rumänischen Staatsbahn verpflichtet. Sind aktuell in Aus- bzw. Weiterbildung. reageer retweet
Precies. Ik stond laatst ook stil aan het einde van het perron bij Veenendaal Centrum. Aan de kop circa 25 km/U en er was geen houden aan. Tja SGM.quote:Op woensdag 21 november 2018 11:04 schreef MTL het volgende:
Valt wel mee hoor, je kan er weinig aan doen. Remhendel in de snelremstand en glijden maar. Je zal ooit wel ergens stoppen
Maar is daar niet op te anticiperen dan?quote:Op dinsdag 20 november 2018 21:19 schreef MTL het volgende:
Sodeju. Het is opeens weer glad met die natte sneeuw
Even voor Harderwijk bijna een Stoptonend Sein-passage gehad. Het sein kwam net op tijd 'veilig'. Bij het station stond ik ook iets verder stil dan gepland, maar gelukkig nog wel langs het perron.
Dus ik bel met de treindienstleider om daar gladde sporen te melden, zegt ie droog:
"Ja, daar waren we net achter. Je tegentrein heeft daar net een STS gehad."
Vervolgens kom ik bij Ermelo. Daar had de treindienstleider gelukkig het sein al 'veilig' gezet, want ik gleed daar dus finaal door en stond dus met tweeëneenhalve bak buiten het perron, midden op de overweg. De reizigers konden net via de cabinedeur nog uitstappen
't Was mij zo het ritje wel weer
Dat is nu verboden. Dat word helaas nu gezien als een zeer zware veiligheidsfout. En al zeker als je net een sein bent gepasseerd en daarmee dus je blok verlaten hebt. Je kunt wel in overleg met de trdl ombouwen etc. Maar dat kost enorm veel tijd. Meestal roep je dan om dat je niet geheel langs het perron stilstaat. Of je laat de hc een deur openen etc. Dat bekijk je ter plaatse wel.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ik me dan afvraag he... waarom rij je dan niet een stukje achteruit? Iedereen via de cabinedeur laten uitstappen lijkt me niet echt bevorderlijk voor je punctualiteit namelijk?
Ik heb al zeker 5 jaar geen getrokken mat. meer gereden als het niet meer is. Wel nog trek-trek of met stuurrijtuig. Dat ging ook nooit op z'n kont zitten zoals dat SGM materieel.quote:Op donderdag 22 november 2018 23:10 schreef Maegrim het volgende:
gebeurt nog steeds hoor... misschien niet door NSR nee
Precies. Ik heb zelfs in de zomer zonder enige aanleiding en het was kurkdroog en spoorstaven hadden niet die doffe glinstering met die vlekvorming ging bij Nijmegen de Goffert toch die Flirt in de slip. Stond wel nog stil langs het perronquote:Op donderdag 22 november 2018 23:05 schreef MTL het volgende:
Moet dat dan?
Zonder gekheid: natuurlijk anticipeer je op gladheid. Maar anticiperen houdt op een gegeven moment ook op. Anders blijf je namelijk stil staan
Ook is gladheid geen constante en van een heleboel factoren afhankelijk en schijn bedriegt. Sommige stations kunnen mooi droog lijken, maar zijn spekglad, en andersom ook, dat het glad lijkt, maar je eigenlijk prima grip hebt. En wat je op het ene station tegenkomt is geen garantie voor het volgende station.
Ik heb het één keer meegemaakt met Fyra V160, toen die nog met een loc reed. Treindienstleider had 'm van Breda richting Roosendaal gestuurd i.p.v. richting Rotterdam. Ergens ter hoogte van de voormalige suikerfabriek kwamen we tot stilstand, iemand liep naar achteren, en even later gingen we weer terug naar Breda. Toen werd er opnieuw vertrokken richting Rotterdam.quote:Op donderdag 22 november 2018 23:06 schreef Cherni het volgende:
In het verleden mocht je onder begeleiding met getrokken materieel wel achteruit rijden. Met 40 km/U met getrokken mat. achteruit met een rangeerder achterop om je te begeleiden. Ze hadden ooit bedacht niet harder dan 10 km/u in Eindhoven. Maar vanuit het Philips stadion via de kap richting de werkplaats duurde dan zo lang dat alles vast liep en die regel al snel geschrapt werd.
Shit happens. Nu moet je ombouwen en dit in overleg met de trdl zelfs al ben je het blok niet uit(sein niet afgereden). Nu was het in het verleden ook al het geval dat je met stoomlijn mat. zoals mat.64 niet terug mocht zetten en moest ombouwen en dit in overleg met de trdl. Maar toen werd er nog een oogje dichtgeknepen als je een paar meter terugzette terwijl de hc in de achterop lopende cabine zat. Maar nu ga je compleet nat. En je moet ervan uitgaan dat er altijd wel spoorpersoneel in je trein zit die gelijk melding maakt van je handelen.quote:Op donderdag 22 november 2018 23:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb het één keer meegemaakt met Fyra V160, toen die nog met een loc reed. Treindienstleider had 'm van Breda richting Roosendaal gestuurd i.p.v. richting Rotterdam. Ergens ter hoogte van de voormalige suikerfabriek kwamen we tot stilstand, iemand liep naar achteren, en even later gingen we weer terug naar Breda. Toen werd er opnieuw vertrokken richting Rotterdam.
Al met al leverde dat +20 op
Je mag ook niet meer combineren in de koppelmodus. Dat zal ook wel eens een keer fout zijn gegaan bij een mcn.quote:Op donderdag 22 november 2018 23:33 schreef GlenSpey het volgende:
Flirt is ook wel echt het nieuwe SGM, wat glijden betreft.
Twee weken terug ook nog aan de snelrem moeten lurken om op tijd stil te staan aan het perron, stond mooi bij het bordje 6 met m'n 3 bakken
Het helpt wel trouwens om die ED-rem uit te zetten onder gladde omstandigheden, glijdt het wat minder snel.
Ja, ze zullen m wel te dicht erop gezet hebben want anders dan bij het meeste materieel is het bij Flirt beter om iets meer afstand te houden voor je gaat koppelen. Zet je m wel dichtbij dan knalt ie er nog harder tegenop dan ie al doet in die koppelmodusquote:Op vrijdag 23 november 2018 00:26 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je mag ook niet meer combineren in de koppelmodus. Dat zal ook wel eens een keer fout zijn gegaan bij een mcn.
SPOILER: ReisplanningOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 23-11-2018 03:31:42 ]PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vergeet nooit weer toen ik een dagje met iemand me was in de vrachtauto. We moesten remmen voor een rood verkeerslicht en we gleden compleet door met een lege vrachtwagen. Er leek niets aan de hand, even daarvoor waren we zelf met 80 over datzelfde stuk weg gekomen en niets gemerkt.quote:Op donderdag 22 november 2018 23:05 schreef MTL het volgende:
Moet dat dan?
Zonder gekheid: natuurlijk anticipeer je op gladheid. Maar anticiperen houdt op een gegeven moment ook op. Anders blijf je namelijk stil staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |