abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 november 2018 @ 14:02:35 #226
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183303648
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:58 schreef TjjWester het volgende:
Ik vroeg me af bestaan er in europa nog spoorlijnen die een commerciele eigenaar(zijnde geen prorail achtige ) hebben? Anders dan lokaallijnen of museumlijnen
High Speed 1, de Heathrowspoorlijn (Airport Junction - Heathrow Airport), de Grote Belt- en Oresundbruggen.
  donderdag 22 november 2018 @ 14:03:40 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183303673
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 10:49 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat is toch niet meer dan Dordrecht - Breda en Dordrecht - Roosendaal :?
Ik bedoelde eigenlijk zo ongeveer alle sprinters onder de lijn Den Haag - Rotterdam - Tilburg.
  donderdag 22 november 2018 @ 14:24:36 #228
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_183304140
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Paar van die netwerken in Zwitserland?
Ja, daar zijn nog veel spoorwegmaatschappijen met eigen spoorlijnen. BLS, SOB, RhB enz.

quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 14:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

de Heathrowspoorlijn (Airport Junction - Heathrow Airport),
Je ziet het vaak bij luchthavens, ook bij die van Brussel (Diabolo) en Stockholm (Arlanda) bijvoorbeeld.
pi_183304476
PPS voor Eindhoven AirPort Link dan maar?
  donderdag 22 november 2018 @ 14:49:17 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183304573
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 14:24 schreef ReisT het volgende:

Je ziet het vaak bij luchthavens, ook bij die van Brussel (Diabolo) en Stockholm (Arlanda) bijvoorbeeld.
Bij Diabolo is er sprake van een publiek-private samenwerking - een deel van de aanlegkosten zijn gefinancierd door de Belgische staat, en een deel door een private onderneming. Het uiteindelijke juridische eigendom van de lijn ligt bij Infrabel.

Bij Heathrow is de spoorlijn volledig door Heathrow zelf gefinancierd en gebouwd, en hebben ze het ook juridisch gescheiden gehouden van de rest van het netwerk. Als je een trein wil laten rijden van Paddington naar Heathrow Airport moet je zowel met Network Rail als met Heathrow Airport een toegangsovereenkomst afsluiten.

Om praktische redenen is het dagelijks onderhoud en de verkeersleiding wel uitbesteed aan Network Rail.
  donderdag 22 november 2018 @ 17:53:43 #231
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183307420
Alitalia, de noodlijdende Italiaanse luchtvaartmaatschappij die al eens failliet is gegaan, staat wederom op het randje van de afgerond. Onlangs heeft Ferrovie dello Stato, de moedermaatschappij van Trenitalia, een bod uitgebracht op de luchtvaartmaatschappij. Dat bod is geaccepteerd.
pi_183308411
quote:
11s.gif Op woensdag 21 november 2018 14:33 schreef dennistd het volgende:
Het machinistentekort in Duitsland is zo groot dat ze nu zelfs al Roemeense machinisten inhuren:
zugreiseblog twitterde op woensdag 21-11-2018 om 10:11:54 DB Regio Bayern sucht wie alle Eisenbahnen in Deutschland händeringend nach Lokführern. Inzwischen wurden auch 20 Lokführer von der rumänischen Staatsbahn verpflichtet. Sind aktuell in Aus- bzw. Weiterbildung. reageer retweet
Bij de Sbahn kan ik mij dit tekort wel voorstellen. Lange dagen, weinig pauze, steeds tegen de klok aan rijden, hordes lastige reizigers die je voor rotte vis uitmaken. En zonder hc proberen de reizigers je nog lastig te vallen onder het rijden.
pi_183308448
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:04 schreef MTL het volgende:
Valt wel mee hoor, je kan er weinig aan doen. Remhendel in de snelremstand en glijden maar. Je zal ooit wel ergens stoppen :P
Precies. Ik stond laatst ook stil aan het einde van het perron bij Veenendaal Centrum. Aan de kop circa 25 km/U en er was geen houden aan. Tja SGM.
pi_183312312
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 21:19 schreef MTL het volgende:
Sodeju. Het is opeens weer glad met die natte sneeuw :o
Even voor Harderwijk bijna een Stoptonend Sein-passage gehad. Het sein kwam net op tijd 'veilig'. Bij het station stond ik ook iets verder stil dan gepland, maar gelukkig nog wel langs het perron.
Dus ik bel met de treindienstleider om daar gladde sporen te melden, zegt ie droog:
"Ja, daar waren we net achter. Je tegentrein heeft daar net een STS gehad." :X
Vervolgens kom ik bij Ermelo. Daar had de treindienstleider gelukkig het sein al 'veilig' gezet, want ik gleed daar dus finaal door en stond dus met tweeëneenhalve bak buiten het perron, midden op de overweg. De reizigers konden net via de cabinedeur nog uitstappen *O*
't Was mij zo het ritje wel weer :P
Maar is daar niet op te anticiperen dan?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_183314523
Moet dat dan? :o

Zonder gekheid: natuurlijk anticipeer je op gladheid. Maar anticiperen houdt op een gegeven moment ook op. Anders blijf je namelijk stil staan :+
Ook is gladheid geen constante en van een heleboel factoren afhankelijk en schijn bedriegt. Sommige stations kunnen mooi droog lijken, maar zijn spekglad, en andersom ook, dat het glad lijkt, maar je eigenlijk prima grip hebt. En wat je op het ene station tegenkomt is geen garantie voor het volgende station.
pi_183314565
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 22:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat ik me dan afvraag he... waarom rij je dan niet een stukje achteruit? Iedereen via de cabinedeur laten uitstappen lijkt me niet echt bevorderlijk voor je punctualiteit namelijk? :P
Dat is nu verboden. Dat word helaas nu gezien als een zeer zware veiligheidsfout. En al zeker als je net een sein bent gepasseerd en daarmee dus je blok verlaten hebt. Je kunt wel in overleg met de trdl ombouwen etc. Maar dat kost enorm veel tijd. Meestal roep je dan om dat je niet geheel langs het perron stilstaat. Of je laat de hc een deur openen etc. Dat bekijk je ter plaatse wel.

In het verleden mocht je onder begeleiding met getrokken materieel wel achteruit rijden. Met 40 km/U met getrokken mat. achteruit met een rangeerder achterop om je te begeleiden. Ze hadden ooit bedacht niet harder dan 10 km/u in Eindhoven. Maar vanuit het Philips stadion via de kap richting de werkplaats duurde dan zo lang dat alles vast liep en die regel al snel geschrapt werd.

En dan had je in de nacht met getrokken mat. achteruit door de wasstraat en daar paste maar 7 rijtuigen op en dan moest je afkoppelen, bijzetten etc. Met dat soort klusjes was je wel even bezig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 22-11-2018 23:16:26 ]
pi_183314665
gebeurt nog steeds hoor... misschien niet door NSR nee :P
pi_183314792
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 23:10 schreef Maegrim het volgende:
gebeurt nog steeds hoor... misschien niet door NSR nee :P
Ik heb al zeker 5 jaar geen getrokken mat. meer gereden als het niet meer is. Wel nog trek-trek of met stuurrijtuig. Dat ging ook nooit op z'n kont zitten zoals dat SGM materieel. :)
pi_183315130
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 23:05 schreef MTL het volgende:
Moet dat dan? :o

Zonder gekheid: natuurlijk anticipeer je op gladheid. Maar anticiperen houdt op een gegeven moment ook op. Anders blijf je namelijk stil staan :+
Ook is gladheid geen constante en van een heleboel factoren afhankelijk en schijn bedriegt. Sommige stations kunnen mooi droog lijken, maar zijn spekglad, en andersom ook, dat het glad lijkt, maar je eigenlijk prima grip hebt. En wat je op het ene station tegenkomt is geen garantie voor het volgende station.
Precies. Ik heb zelfs in de zomer zonder enige aanleiding en het was kurkdroog en spoorstaven hadden niet die doffe glinstering met die vlekvorming ging bij Nijmegen de Goffert toch die Flirt in de slip. Stond wel nog stil langs het perron
Maar was toch verrast.
pi_183315344
Flirt is ook wel echt het nieuwe SGM, wat glijden betreft.
Twee weken terug ook nog aan de snelrem moeten lurken om op tijd stil te staan aan het perron, stond mooi bij het bordje 6 met m'n 3 bakken :D

Het helpt wel trouwens om die ED-rem uit te zetten onder gladde omstandigheden, glijdt het wat minder snel.
  donderdag 22 november 2018 @ 23:35:54 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183315399
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 23:06 schreef Cherni het volgende:
In het verleden mocht je onder begeleiding met getrokken materieel wel achteruit rijden. Met 40 km/U met getrokken mat. achteruit met een rangeerder achterop om je te begeleiden. Ze hadden ooit bedacht niet harder dan 10 km/u in Eindhoven. Maar vanuit het Philips stadion via de kap richting de werkplaats duurde dan zo lang dat alles vast liep en die regel al snel geschrapt werd.
Ik heb het één keer meegemaakt met Fyra V160, toen die nog met een loc reed. Treindienstleider had 'm van Breda richting Roosendaal gestuurd i.p.v. richting Rotterdam. Ergens ter hoogte van de voormalige suikerfabriek kwamen we tot stilstand, iemand liep naar achteren, en even later gingen we weer terug naar Breda. Toen werd er opnieuw vertrokken richting Rotterdam.

Al met al leverde dat +20 op :P
pi_183315726
Tot voor twee jaar terug deed ik het regelmatig. De ICD moest 's ochtends geduwd voorgebracht worden namelijk. Scheelde een boel werk met lok afkoppelen, omrijden, aankoppelen, enz :P
Nu met de sandwich-stammen hoeft dat niet meer.
Het werd altijd samen met een rangeerder gedaan.
pi_183316093
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 23:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb het één keer meegemaakt met Fyra V160, toen die nog met een loc reed. Treindienstleider had 'm van Breda richting Roosendaal gestuurd i.p.v. richting Rotterdam. Ergens ter hoogte van de voormalige suikerfabriek kwamen we tot stilstand, iemand liep naar achteren, en even later gingen we weer terug naar Breda. Toen werd er opnieuw vertrokken richting Rotterdam.

Al met al leverde dat +20 op :P
Shit happens. Nu moet je ombouwen en dit in overleg met de trdl zelfs al ben je het blok niet uit(sein niet afgereden). Nu was het in het verleden ook al het geval dat je met stoomlijn mat. zoals mat.64 niet terug mocht zetten en moest ombouwen en dit in overleg met de trdl. Maar toen werd er nog een oogje dichtgeknepen als je een paar meter terugzette terwijl de hc in de achterop lopende cabine zat. Maar nu ga je compleet nat. En je moet ervan uitgaan dat er altijd wel spoorpersoneel in je trein zit die gelijk melding maakt van je handelen.
pi_183316136
Er is veel veranderd. Wat niet veranderd is, is het inschrijven van je garantie verlof. Dat is zo nu en dan een totaal drama. :)
pi_183316336
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 23:33 schreef GlenSpey het volgende:
Flirt is ook wel echt het nieuwe SGM, wat glijden betreft.
Twee weken terug ook nog aan de snelrem moeten lurken om op tijd stil te staan aan het perron, stond mooi bij het bordje 6 met m'n 3 bakken :D

Het helpt wel trouwens om die ED-rem uit te zetten onder gladde omstandigheden, glijdt het wat minder snel.
:) Je mag ook niet meer combineren in de koppelmodus. Dat zal ook wel eens een keer fout zijn gegaan bij een mcn.
pi_183316758
Wat dat betreft is de koppelmodus van de SNG echt ideaal. Knopje indrukken zolang je wilt accelereren (tot max 2 km/u) en daarna houdt de trein zelf die snelheid vast. Je kan dus werkelijk zonder schok combineren. Waarom ze dat niet eerder uitgevonden hebben... :P
pi_183317210
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 00:26 schreef Cherni het volgende:

[..]

:) Je mag ook niet meer combineren in de koppelmodus. Dat zal ook wel eens een keer fout zijn gegaan bij een mcn.
Ja, ze zullen m wel te dicht erop gezet hebben want anders dan bij het meeste materieel is het bij Flirt beter om iets meer afstand te houden voor je gaat koppelen. Zet je m wel dichtbij dan knalt ie er nog harder tegenop dan ie al doet in die koppelmodus :')

Ik gebruik gewoon de koppelmodus nog, en altijd zonder problemen
  Redactie Sport vrijdag 23 november 2018 @ 02:55:40 #248
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183317406
Zo, maar eens even een (volgens mij) leuk rondje door België gepland op 8 december. De Zwarte Vrijdag-aanbieding (retour binnen België voor ¤5) kon ik toch niet laten liggen O-)



Wel rampzalig te plannen met die treinen 1x per twee uur in België :X

SPOILER: Reisplanning
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 23-11-2018 03:31:42 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_183317422
Neem 3 liter water, 2 halfjes waldkorn en een dekentje en straalkachel mee. Dit wordt survivallen. :7

Veel plezier :Y

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2018 03:07:01 ]
  Moderator vrijdag 23 november 2018 @ 08:29:22 #250
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183318186
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 23:05 schreef MTL het volgende:
Moet dat dan? :o

Zonder gekheid: natuurlijk anticipeer je op gladheid. Maar anticiperen houdt op een gegeven moment ook op. Anders blijf je namelijk stil staan :+

Vergeet nooit weer toen ik een dagje met iemand me was in de vrachtauto. We moesten remmen voor een rood verkeerslicht en we gleden compleet door met een lege vrachtwagen. Er leek niets aan de hand, even daarvoor waren we zelf met 80 over datzelfde stuk weg gekomen en niets gemerkt.

Reed politie achter ons, nog even mee gebabbeld, maar geen bon gekregen voor door rood rijden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')