abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183036318
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183036638
Altijd maar melk is ook zo saai....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder wat de vaccinatie betreft; op de dag zelf sliep hij ff wat meer dan anders en waren zijn beentjes wat gevoelig, maar de dag er op was er al helemaal niets meer aan het handje! :D
pi_183037243
Ik wilde absoluut geen discussie ontketenen over wel/geen voorkeur voor geslacht. Ik herken het totaal niet maar vind mensen die dat wel hebben niet gek of raar.
En ik waardeer ieders reactie absoluut, :* voor Luna.
SPOILER
pi_183037621
ToT _O- groot gelijk hoor, het merk is dan wel weer jammer. Ik zou meteen een Trippel Karmeliet aanbieden. ;)

Ik gooi nog even een dot in het speelhoek/kamer zakje (vanwege de grootte van de foto even een spoiler):
SPOILER
Nu dus nog het domein van B, in de kasten zitten ook spullen van ons, zoals de knutselspullen van mijn vrouw, keukenmachines, keuken handdoekjes etc.
B is helemaal niet gek van Lego hoor :D Hij is ervan overtuigd dat Juul nooit met Lego gaat spelen want dat is voor jongens. Dat zijn 2 mama's vaak meespelen en bouwen, laat ie even achterwege.
Het is een kamertje op de begane grond in de uitbouw van het huis. Tot 3 jaar geleden was dit de badkamer. Toen wij het kochten was het al een slaapkamertje overigens. Kamer grenst aan de gang naar de woonkamer waar ook de keuken is. Ideale plek dus. B speelt er erg vaak en vooral met een playdate ideaal.
Dit is wel de opgeruimde status trouwens, meestal kan je er amper lopen....

Foto'tje van een deel van de woonkamer. Hier komt zodra de kerstboom de deur uit is (want die komt waar de herfsttafel nu staat) een plank tussen het muurtje rechts en de schouw. Daaronder gaan we dan wat bedenken voor Juul haar speelgoed en rechts komt iets van een poppenhuis of zo te staan voor Juul
SPOILER
Wij moeten altijd wel praktisch denken, we hebben een klein jaren 30 hoekhuisje O+ Vooral boven is het klein.
pi_183037896
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 21:21 schreef Malteser het volgende:
Ja, die O O+. Wat een vlugge!

En leuke foto van jullie Songeur.

Even zo want off topic:
SPOILER
Oef, doet me aan dit verhaal denken: https://www.smh.com.au/li(...)20161220-gtex2e.html

SPOILER
pi_183037917
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 10:00 schreef exode het volgende:
ToT _O- groot gelijk hoor, het merk is dan wel weer jammer. Ik zou meteen een Trippel Karmeliet aanbieden. ;)

Ik gooi nog even een dot in het speelhoek/kamer zakje (vanwege de grootte van de foto even een spoiler):
SPOILER
Nu dus nog het domein van B, in de kasten zitten ook spullen van ons, zoals de knutselspullen van mijn vrouw, keukenmachines, keuken handdoekjes etc.
B is helemaal niet gek van Lego hoor :D Hij is ervan overtuigd dat Juul nooit met Lego gaat spelen want dat is voor jongens. Dat zijn 2 mama's vaak meespelen en bouwen, laat ie even achterwege.
Het is een kamertje op de begane grond in de uitbouw van het huis. Tot 3 jaar geleden was dit de badkamer. Toen wij het kochten was het al een slaapkamertje overigens. Kamer grenst aan de gang naar de woonkamer waar ook de keuken is. Ideale plek dus. B speelt er erg vaak en vooral met een playdate ideaal.
Dit is wel de opgeruimde status trouwens, meestal kan je er amper lopen....

Foto'tje van een deel van de woonkamer. Hier komt zodra de kerstboom de deur uit is (want die komt waar de herfsttafel nu staat) een plank tussen het muurtje rechts en de schouw. Daaronder gaan we dan wat bedenken voor Juul haar speelgoed en rechts komt iets van een poppenhuis of zo te staan voor Juul
SPOILER
Wij moeten altijd wel praktisch denken, we hebben een klein jaren 30 hoekhuisje O+ Vooral boven is het klein.
Haha, ja nou ik zou voor Trappiste Rochefort gaan of Hel En Verdoemenis van De Molen, maar ik krijg de buurman vandaag op bezoek en hij houdt het meest van Amstel. :P En ik vond de kleurencombinatie zo ook mooi; roze gezichtje bij een rood wipstoeltje en een rood blikje Amstel, met een grijze vloer en een grijs dekentje. Alleen de mouwtjes zijn donkerblauw en de haartjes zijn iets donkerblond-achtigs. :P

Toffe speelhoek! :D :Y
pi_183037931
Zo de rest bijlezen, maar even een O+ O+ voor de stopcontactfanaat van Jagar! Gaaf filmpje! *;
Let me see you stripped down to the bone
pi_183038299
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 november 2018 10:21 schreef ToT het volgende:

[..]

Oef, doet me aan dit verhaal denken: https://www.smh.com.au/li(...)20161220-gtex2e.html

SPOILER
"Raising a boy who maintains the status quo sure would be easy, but I refuse to be satisfied with that."

Dit dus. ^O^

Hoewel ik het zelf voor geen meter zo voel kan overigens ik best begrijpen dat er verdriet kan ontstaan als je een zoon krijgt maar een dochter wilde en vice versa. Maar ik zie het ook als één van de pijnlijke uitwerkingen van de maatschappelijk opgelegde verschillen tussen kleine jongetjes en kleine meisjes.
Het zit me bijvoorbeeld wel degelijk dwars hoe sterk de oma's van Günther de nadruk leggen op hoe sterk/stoer/lekkerondeugend -ie is en 'kijk, een vrachtwagen!': het is na een paar maanden babyhebben al zonneklaar hoe makkelijk jongens-jongens en meisjes-meisjes ontstaan. De wereld vergaat er heus niet door, maar dat vooronderstelde ideeën over wat het betekent om een dochter te krijgen of om een zoon te krijgen verdriet opleveren als het anders blijkt te lopen is zo verrekte zonde! :{

Enfin, de nacht. :O Tussen 22:00 en 07:00 is Günther drie keer woest wakker geworden en alleen met rondwandelen te kalmeren. Geen idee wat er nou scheef zat! Per vanmorgen weer een blij ei, dus het zal wel. Koffie! ^O^
pi_183038682
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 22:58 schreef Lemijn het volgende:
Even een korte inbreek over naar 1 dutje: Jacob deed dat gewoon zelf, van de ene op de andere dag. Maar ik heb die dingen dan ook nooit gestuurd. Als je slaap hebt, mag je slapen. Toch gebeurde het wonderlijke dat hij rond 14 maanden opeens wakker bleef tot een uur of 12, en na die dut trekt hij door t/m avondeten. Dat laatste is niet altijd even succesvol, maar 2x slapen is nu gewoon kansloos tenzij ziek.

Conclusie: wacht gewoon af :).
Fijn om te lezen hoe dat bij jou is gegaan. Dat is precies wat ik wou weten. :Y Ik blijf denk ik nog heel lang proberen of hij die tweede dut wil doen, hij rust er altijd toch lekker van uit, ook zonder te slapen.

Mini ik vind het altijd grappig hoe Banaan trekt naar roze speelgoed. :D Hij is verder wel echt een jongetje, maar ook een enorme dromer. O+
Geniet van je c_/ .

Exode die speelkamer ziet er leuk uit. O+

Banaan sliep van 19:00 tot bijna 08:00, hij was toch wel moe door maar een dut gisteren. Hopelijk leert hij ervan. :D

Hij geniet trouwens echt van zijn eten. Vooral alles een voor een op de grond laten vallen. Laatst loste ik het eens zo op (daaronder ergens lag zijn brood ;) ).
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_183038742
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:05 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Hij geniet trouwens echt van zijn eten. Vooral alles een voor een op de grond laten vallen. Laatst loste ik het eens zo op (daaronder ergens lag zijn brood ;) ).
[ afbeelding ]
:D O+

Hier wordt momenteel al het eten op de grond gegooid dat groter is dan een kubieke centimeter. Acht tanden, maar afhappen ho maar :')

Wat eet jouw Banaan theoretisch op een dag momenteel? :)
pi_183038817
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 10:44 schreef minilot het volgende:

[..]

"Raising a boy who maintains the status quo sure would be easy, but I refuse to be satisfied with that."

Dit dus. ^O^

Hoewel ik het zelf voor geen meter zo voel kan overigens ik best begrijpen dat er verdriet kan ontstaan als je een zoon krijgt maar een dochter wilde en vice versa. Maar ik zie het ook als één van de pijnlijke uitwerkingen van de maatschappelijk opgelegde verschillen tussen kleine jongetjes en kleine meisjes.
Het zit me bijvoorbeeld wel degelijk dwars hoe sterk de oma's van Günther de nadruk leggen op hoe sterk/stoer/lekkerondeugend -ie is en 'kijk, een vrachtwagen!': het is na een paar maanden babyhebben al zonneklaar hoe makkelijk jongens-jongens en meisjes-meisjes ontstaan. De wereld vergaat er heus niet door, maar dat vooronderstelde ideeën over wat het betekent om een dochter te krijgen of om een zoon te krijgen verdriet opleveren als het anders blijkt te lopen is zo verrekte zonde! :{

Enfin, de nacht. :O Tussen 22:00 en 07:00 is Günther drie keer woest wakker geworden en alleen met rondwandelen te kalmeren. Geen idee wat er nou scheef zat! Per vanmorgen weer een blij ei, dus het zal wel. Koffie! ^O^
Ik was net zo blij met een dochtertje geweest als met onze mini-ToT, maar mini-ToT gaat echt wel opgroeien met Transformers, speelgoedpistooltjes, afstandbestuurbare race-autootjes enz. :Y
pi_183038818
hahah oh PKM wat een heerlijke foto van je Banaan O+
pi_183038835
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:05 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Fijn om te lezen hoe dat bij jou is gegaan. Dat is precies wat ik wou weten. :Y Ik blijf denk ik nog heel lang proberen of hij die tweede dut wil doen, hij rust er altijd toch lekker van uit, ook zonder te slapen.

Mini ik vind het altijd grappig hoe Banaan trekt naar roze speelgoed. :D Hij is verder wel echt een jongetje, maar ook een enorme dromer. O+
Geniet van je c_/ .

Exode die speelkamer ziet er leuk uit. O+

Banaan sliep van 19:00 tot bijna 08:00, hij was toch wel moe door maar een dut gisteren. Hopelijk leert hij ervan. :D

[ afbeelding ]
:D Whaha! :D
pi_183038840
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik was net zo blij met een dochtertje geweest als met onze mini-ToT, maar mini-ToT gaat echt wel opgroeien met Transformers, speelgoedpistooltjes, afstandbestuurbare race-autootjes enz. :Y
maar een dochter kan toch ook opgroeien met die dingen?
pi_183038952
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:16 schreef ToT het volgende:

[..]
maar mini-ToT gaat echt wel opgroeien met Transformers, speelgoedpistooltjes, afstandbestuurbare race-autootjes enz. :Y
..en bier in blik, niet te vergeten! 8-)
pi_183039091
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:17 schreef Songeur het volgende:

[..]

maar een dochter kan toch ook opgroeien met die dingen?
Misschien, maar ik ben toch echt wel wat traditioneler. :)
pi_183039105
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:24 schreef minilot het volgende:

[..]

..en bier in blik, niet te vergeten! 8-)
_O- idd! :D Voetbal kijken op tv en kut roepen enzo! ;) Bakje borrelnootjes er bij! :P
  vrijdag 9 november 2018 @ 11:58:04 #118
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183039616
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:31 schreef ToT het volgende:

[..]

Misschien, maar ik ben toch echt wel wat traditioneler. :)
Dat niet iedere ouder een pop voor zijn/haar zoon koopt met sinterklaas zoals ik, alle begrip. Als je maar openstaat voor de mogelijkheid dat hij straks liever tekent, of schaakt, of zo. Hem volgt in waar zijn hart sneller van gaat kloppen. ^O^ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator/colorchick vrijdag 9 november 2018 @ 12:02:06 #119
382129 crew  Donna
pi_183039686
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:31 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- idd! :D Voetbal kijken op tv en kut roepen enzo! ;) Bakje borrelnootjes er bij! :P
_O-
pi_183039691
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:58 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dat niet iedere ouder een pop voor zijn/haar zoon koopt met sinterklaas zoals ik, alle begrip. Als je maar openstaat voor de mogelijkheid dat hij straks liever tekent, of schaakt, of zo. Hem volgt in waar zijn hart sneller van gaat kloppen. ^O^ .
Ja tekenen en schaken is geen probleem natuurlijk, sowieso is tekenen leuk! :Y En ik vind het ook zeer belangrijk dat hij zijn intellect gaat ontwikkelen, dus schaken is helemaal prima! ^O^
Zolang hij maar niet al te veel met Barbies wil gaan spelen en een roze tutu aan wil of zo! :T Daar gaat het me meer om. ;)
pi_183039718
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:09 schreef minilot het volgende:

[..]

Hier wordt momenteel al het eten op de grond gegooid dat groter is dan een kubieke centimeter. Acht tanden, maar afhappen ho maar :')

Wat eet jouw Banaan theoretisch op een dag momenteel? :)
Rijstewafel eet hij een stukje van en hij likt bijvoorbeeld de eiersalade eraf.
Brood ook ongeveer zo, dan eet hij vooral de kaas en komkommer.

Gebakken ei met kaas, tomaat en bacon gaat er meestal goed in. Of bananentosti met rozijnen.

Bijna elke maaltijd een stukje fruit, dat laat hij nooit staan.

Van mijn man krijgt hij altijd een lepeltje Skyr, vindt hij zalig. :D

Als zoethoudertje iets van rauwe groente of een stukje kaas.

Onbekend aantal stukjes papier en kattenbrokjes.

Avondeten eet hij graag zijn stukjes vlees en aardappel. Groenten wisselt of hij er zin in heeft.

Ik twijfel weleens of hij genoeg eet maar hij heeft vaak flinke poepluiers vol dus hij eet meer dan ik denk. Of het zijn die kattenbrokjes. ;)

Hoe heb je het trouwens voor elkaar gekregen dat Gunther uit een glas drinkt? Het wil hier nog niet zo. :')
pi_183039870
Wat betreft genderneutraal, ik vind alles prima wat ie wil. Ik weet nog niet waar zijn interesse naar uitgaat maar als blijkt dat dat poppen zijn, prima.

Over speelhoeken gesproken. Zo’n tipi tent, is dat wat? Of vooral een sta-in-de-weg?

Banaan! _O-
pi_183040078
Een zoon met Barbies en tutu zou ik juist van harte aanmoedigen! Heb nog een hele lading op zolder liggen. Helaas, Ketel neigt vooralsnog naar treinen, graafmachines en dino's (ook cool!).

Eens met minilot dat genderrollen een hoop verprutsen. Daarom vond ik mijn gevoelens ook heel stom. Maar je kunt je wel bewust zijn van duizenden jaren patriarchaat, het afschudden blijkt lastiger.
  Moderator/colorchick vrijdag 9 november 2018 @ 12:30:50 #124
382129 crew  Donna
pi_183040151
Ik zou wel wat moeite hebben met jongens en Barbies. Alhoewel, ik verzamel Barbies dus wat dat betreft. En ik hoop dus stiekem wel dat m'n dochter dat ook leuk gaat vinden, maar auto's en dino's zijn ook prima.
Het is meer dat ik de buitenwereld zo hard vind naar meisjesachtige jongens dat ik 'hoop' dat dat een eventuele zoon bespaard blijft.
pi_183040330
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 12:04 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Rijstewafel eet hij een stukje van en hij likt bijvoorbeeld de eiersalade eraf.
Brood ook ongeveer zo, dan eet hij vooral de kaas en komkommer.

Gebakken ei met kaas, tomaat en bacon gaat er meestal goed in. Of bananentosti met rozijnen.

Bijna elke maaltijd een stukje fruit, dat laat hij nooit staan.

Van mijn man krijgt hij altijd een lepeltje Skyr, vindt hij zalig. :D

Als zoethoudertje iets van rauwe groente of een stukje kaas.

Onbekend aantal stukjes papier en kattenbrokjes.

Avondeten eet hij graag zijn stukjes vlees en aardappel. Groenten wisselt of hij er zin in heeft.

Ik twijfel weleens of hij genoeg eet maar hij heeft vaak flinke poepluiers vol dus hij eet meer dan ik denk. Of het zijn die kattenbrokjes. ;)

Hoe heb je het trouwens voor elkaar gekregen dat Gunther uit een glas drinkt? Het wil hier nog niet zo. :')
Ha, hier ook eentje die sowieso aanvalt op fruit, ook als alle omeletten/aardappelpartjes/toast met pindakaas schaterend op de vloer zijn beland. Toon 'm een banaan of mandarijntje en hij verorbert het in een oogwenk, mijn kleine orang-oetantje :)
LOL @ kattenbrokjes! :D
En *boks* @ Skyrfan, waarom eigenlijk maar een lepeltje als -ie het zo lekker vindt? Hier gaat er af en toe een aardig bakje naar binnen. :Y

Wat drinken uit een glas betreft, begonnen met 6 maanden en de truc was hier kleine shotglaasjes gebruiken (50 ml inhoud). Met het idee: als je als volwassene uit een emmer probeert te drinken is dat ook niet gemakkelijk. :) Eerst voorzichtig nipjes laten nemen, danwat grotere slokken, steeds meer laten helpen met zelf vasthouden en nu kan -ie het met af en toe een beetje knoeien aardig zelf. Hij krijgt alleen water, dus als er geknoeid wordt is het geen punt. We geven alleen water bij de maaltijden, gewoon steeds na een aantal happen vast voedsel aanbieden en kijken of -ie een slokje lust - zoals je het zelf ook bij je eten zou doen.
  vrijdag 9 november 2018 @ 12:40:39 #126
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183040339
Ik heb echt moeite om me in te houden als ik zie dat iemand moeite heeft met Barbies voor een jongen :P mijn bloed gaat dan echt koken.

Anyway... had ik ooit maar Barbies kunnen kopen :P mijn dochter had liever 'jongens'speelgoed.
Maar boeiend, als ze ouder zijn ben je überhaupt blij als ze lief zelf met iets kunnen spelen en ze gelukkig zijn.

En ik winkel voor mijn zoon ook op de meisjesafdeling qua kleding :')
  vrijdag 9 november 2018 @ 12:42:39 #127
298315 SacreCoeur
pi_183040369
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 12:40 schreef minilot het volgende:

[..]

En *boks* @ Skyrfan, waarom eigenlijk maar een lepeltje als -ie het zo lekker vindt? Hier gaat er af en toe een aardig bakje naar binnen.:Y

Mijne lust dus totaal geen yoghurtdingen :D

Ei wel heel graag :9, net nog op.
pi_183040399
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 12:26 schreef lunapuella het volgende:
Maar je kunt je wel bewust zijn van duizenden jaren patriarchaat, het afschudden blijkt lastiger.
Uiteraard, dat krijg je ook in je eentje niet voor elkaar. Maar goed, relativerend: ik en mijn echtgenoot komen allebei uit traditionele, gelovige gezinnen en we zijn allebei nogal blij genderoverschrijjdend en uitermate biseksueel geeindigd - kwam dus wel goed :+
Het streven is in elk geval een kind zoveel mogelijk te laten opgroeien met de durf om zichzelf te zijn en voor zichzelf na te denken en dan zien we wel wat het eindproduct is. *)

@ Lemijn, wat voor pop? :)
pi_183040666
PKM de enige reden waarom Casper hier uit een glas wil drinken is omdat ie dan die 2 ondertandjes tegen het glas aan kan tikken :'). Vanmorgen viel ie aan op mijn grote teen terwijl ik nietsvermoedend op de bank zat :{w
  vrijdag 9 november 2018 @ 13:40:44 #130
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183041472
Ik wilde niet gelijk de stereotype ( :') ) barbiepop noemen in mijn reactie aan ToT, maar bedoelde dat natuurlijk wel. Want het gaat niet om wat jij als ouder leuk of nuttig vindt, maar hoe je kind is en hoe je die tot zijn/haar recht laat komen. Juist als dat anders is dan hoe je zelf bent. Zo mag mijn dochter best een barbie of een jurk, ook al vind ik dat niks. Ze hoeft niet in mijn mal gegoten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 12:44 schreef minilot het volgende:

@ Lemijn, wat voor pop? :)
Een stoffen, maar ik heb ‘m nog niet gevonden. Franny schreef een keer over eentje van de Dille & kamille maar ik vond die in praktijk niet leuk. En ik wil eigenlijk een jongenspop, of in ieder geval niet een met vlechten en een bloemetjesjurk. Denk ik.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_183042163
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 12:40 schreef SacreCoeur het volgende:

En ik winkel voor mijn zoon ook op de meisjesafdeling qua kleding :')
Tussenjasje van de meidenafdeling reprazent! :7

SPOILER
pi_183042264
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 13:40 schreef Lemijn het volgende:
Een stoffen, maar ik heb ‘m nog niet gevonden. Franny schreef een keer over eentje van de Dille & kamille maar ik vond die in praktijk niet leuk. En ik wil eigenlijk een jongenspop, of in ieder geval niet een met vlechten en een bloemetjesjurk. Denk ik.
Ikea had een paar jaar terug hele leuke, allerlei etniciteiten en met ambigu gender. ;) Ze zitten nu niet meer in het assortiment maar zijn nog wel op marktplaats te vinden geloof ik.
pi_183043120
Lemijn, Mini en Micro hebben een zonnekindpop (Mini inmiddels een grote en een kleine, micro alleen een kleine - die trouwens sprekend op hem lijkt haha) Misschien helpt 't om daarop te zoeken? Als mini vier wordt krijgt ze een lijs en ik verheug me daar nu al op O+

Mini, uitermate biseksueel :D Ik sluit me aan bij jou en Lemijn. Ik hoop dat mijn kindjes de ruimte voelen om bij mij helemaal zichzelf te zijn, ook als dat lijnrecht staat tegenover wat ik doe of voel of wil (al zal dat niet zo snel zijn) Dat gaat ongetwijfeld situaties opleveren waarin ik even moet slikken of zelf op onderzoek uit moet gaan, maar dat is imho inherent aan het opvoeden van je kind. Om je door de wereld te bewegen is al uitdaging genoeg, laat staan als je je thuis ook nog moet verstoppen. Wat jongetje/meisje betreft kan het me niet boeien. Toen mini geboren werd, kreeg ik vaak te horen "zie je wel dat het je wel uitmaakt, ze heeft altijd roze of paars aan!" maar micro heeft ook altijd roze en paars aan, want dat zijn namelijk míjn favoriete kleuren O+ Nou is micro natuurlijk de eerste acht maanden van zijn leven een meisje geweest he, dus nou ja, een genderbende was het toch al ;) En qua speelgoed, nee, ik maak geen onderscheid.

Neemt niet weg dat het een moeilijke situatie is Malteser, en daar kwam ik eigenlijk even op reageren.
SPOILER
Ja ik kom hier zo even binnen vallen maar er ontstaat ondanks alles weer iets meer ruimte om meer mee te lezen, dus misschien ook wel om meer te reageren.
Make your own kind of music.
pi_183043337
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:50 schreef Malteser het volgende:

[..]

Bieco Babygym
Idd, deze is het die wij hebben; https://goo.gl/images/wWiMDS Hebben hem ook van iemand gehad en ze heeft er dikke pret mee.

Aure wat een geweldige box O+ O+ O+

Malteser, wat lastig voor je vriendin. Ik zou ook niet goed weten hoe daar op te reageren :{ Denk dat wat je man zegt een goed advies is, je kunt ook verder niks veranderen of relativeren aan haar emoties nu, hopelijk groeit ze er vanzelf naartoe.

Takkie, wennen he weer werken? Zal ook voor je kleine meisje wel wennen zijn op het KDV, hopelijk gaat alles goed :)

Leuke foto van de kleine man van Tot :)

Die foto van Banaan :D O+ Wat betreft dutjes heeft onze diva ook wel eens een periode gehad dat er met moeite een dutje gedaan werd, nu doet ze weer 2 tot 3 dutjes op een dag sinds een tijdje.

Manlief is even bonusdochter ophalen van school en heeft baby ook meegenomen. Een. Heel. Half. Uur. Alleen. Thuis. *O* Weekend wordt druk, bonusdochter is jarig en ik moet morgen ook gewoon werken. Met mijn mond gaat het alweer aardig goed eigenlijk, ik griezel er alleen van als ik per ongeluk langs de gaten kom met mijn tong _O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_183043365
Pff. Hoe pakken jullie dit aan, je ziet dat je baby heel erg moe is en toe is aan het middag dutje. Máár zodra ze in bed ligt weigert ze gewoon en gaat ze op handen en knieën zitten :')
Laten jullie je baby huilen? Of gaan jullie er gelijk heen?
(Ze huilt niet echt het is meer klagen ofzo :X )
pi_183043386
CassE wat fijn/leuk om weer van je te lezen, hoe gaat het? :*
pi_183043475
Mini is dat jasje van de Hema? Banaan heeft er een broekje van. Vind ik totaal niet voor meisjes. Hij moet wel altijd lachen als hij het broekje ziet, dat is met andere broekjes niet. :D

Als Banaan met poppen zou spelen zou ik dat niet erg vinden. Het is spelen en hij zou ermee leren zorgen. Als hij een meisje wil worden later zou ik dat wel heel jammer vinden. Zou hij homo zijn daar zou ik aan kunnen wennen. Wil hij liefdeloos door het leven zoals Mark Rutte dan zou ik zwaar teleurgesteld zijn. -O- Als hij een enorme vrouwenverslinder wordt zou ik ook niet blij zijn trouwens. :D

Ouch Fleur! Banaan probeert weleens om uit mijn knie te drinken, dat lijkt in de verste verte op een borst en dat is genoeg. :')

Banaan snapt het idee van drinken uit een beker wel maar als ik hem die geef kiept hij hem vrij standaard een paar keer om. Misschien met iets meer begeleiding proberen zoals jij zegt Mini.

Skyr geven we maar beperkt want er zit best veel suiker in. Misschien moet ik mijn man eens overtuigen om aan de kwark te gaan, dat gaat er vast ook goed in.

Cass O+

Rena fijn dat je al minder last hebt. :)
  vrijdag 9 november 2018 @ 16:10:34 #139
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_183044448
Ik kijk ook op de meisjesafdeling naar kleding voor I. :Y. Ben best wel allergisch voor dat cliché blauw voor jongetjes en roze voor meisjes gedoe (vooral als er dan teksten op staan als stoer en lief). En opmerkingen van anderen over welk gedrag/speelgoed/hobby's/etc. bij jongens of meisjes hoort. Mijn oma kreeg kortsluiting toen ik op vioolles zat en daarnaast ook wilde gaan kickboksen. 'Maar dat is voor jóngens!' :{w!

I. is vandaag aan het plakken. In z'n wiegje slaapt hij niet of maar heel kort en onrustig maar bij moeders op de buik lukt het dan toch stukken beter. Wel jammer dat ik steeds naar het toilet moet omdat ik twee liter water op heb en mijn blaas na de bevalling nog steeds het formaat van een knikker lijkt te hebben :').

En oh wat zie ik er tegenop om weer aan het werk te gaan. Ik zit er al een tijdje niet meer op m'n plek en mijn leidinggevenden waren gister op kraambezoek. Dat was ongemakkelijk. Ze hadden vooral aandacht voor de hond en ik merkte dat we elkaar eigenlijk niet zo veel te vertellen hadden. Toen ze weggingen bedankte ik ze nog wel voor hun komst en kreeg ik terug: ''oh maar dat doen we standaard, dit soort bezoeken'. Oké is goed. Nu zit ik eraan te denken om op een toffe vacature te reageren maar dat is spannend want ik heb nu wél een vast contract en ben goed in wat ik doe. Die andere functie zou me wel liggen denk ik maar veel is nog nieuw voor me (weinig tot geen ervaring mee). Dus ja, of dat wat wordt?! Maar, niet geschoten...
  vrijdag 9 november 2018 @ 16:45:50 #140
298315 SacreCoeur
pi_183045054
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:18 schreef minilot het volgende:

[..]

Tussenjasje van de meidenafdeling reprazent! :7

SPOILER
Leuk O+

Wij hebben ook een bontjasje van de meisjesafdeling.
En heel veel leggings met printjes & wat longsleeve shirtjes.

Deze zag ik laatst, maar niet meer in zijn maat :'(
SPOILER
pi_183045258
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:15 schreef BellaaElisa het volgende:
Pff. Hoe pakken jullie dit aan, je ziet dat je baby heel erg moe is en toe is aan het middag dutje. Máár zodra ze in bed ligt weigert ze gewoon en gaat ze op handen en knieën zitten :')
Ja, hierzo. :') Ik voed de mijnes in slaap op bed, maar Günther ging zojuist - ondanks al vijf uur wakker - steeds op handen en knieën zitten terwijl mijn tepel nog vacuüm gezogen in zijn mond zat :X

Nu maar weer even naar beneden, over een half uurtje opnieuw proberen. Geen tips, wel een -boks-

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 09-11-2018 17:27:02 ]
pi_183045331
PKM, in mijn Skyr (naturel) zit anders geen suiker! Doe er zelf gewoonlijk scheutje schenkstroop door :9

Wij hebben Günther de eerste maanden gewoon uit een bekertje leren drinken door zelf het bekertje/glaasje vast te houden en er door hem uit laten nippen. Daarna zelf laten meehelpen door samen vast te houden en pas heel recent na de eerste slokjes zelf loslaten en hem verder laten drinken zonder hulp. Het glaasje gewoon binnen zijn bereik neerzetten levert onmiddellijk glas + inhoud op de grond op :Y

En yep, Hema. We hebben ook een gele 'meisjes'trui met die stippen voor Günther, door mijn echtgenoot aangeschaft. *)
pi_183045385
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 16:45 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Leuk O+

SPOILER
Croissantjespants! Waar? Hoe?!
Günther heeft altijd shirtje + legging aan bij dreumesyogales, die zou met deze enorm de blits maken! :D
pi_183045739
Bella, ging de jouwe uiteindelijk wel plat? Hier werd zojuist een forse poepluier geproduceerd (de derde van de dag!) dus ik denk dat dat dwars zat. :) Direct na verschonen onder zeil ^O^
pi_183045822
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 17:26 schreef minilot het volgende:
Bella, ging de jouwe uiteindelijk wel plat? Hier werd zojuist een forse poepluier geproduceerd (de derde van de dag!) dus ik denk dat dat dwars zat. :) Direct na verschonen onder zeil ^O^
Ah, nee ook wel een poepluier geproduceerd. Maar nog geen dut gedaan voor vandaag :') eigenwijze dame hier.
Fijn dat O. wel na het verschonen onder zeil is zeg! Deed N. dat maar
:O
pi_183045837
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 16:57 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja, hierzo. :') Ik voed de mijnes in slaap op bed, maar Günther ging zojuist - ondanks al vijf uur wakker - steeds op handen en knieën zitten terwijl mijn tepel nog vacuüm gezogen in zijn mond zat :X

Nu maar weer even naar beneden, over een half uurtje opnieuw proberen. Geen tips, wel een -boks-
Hier voed ik N. Ook altijd in slaap maar soms lukt het en soms niet, ondanks dat ze duidelijk moe is! Heb een foto gemaakt met de babyfoon ga zo eens die posten :')
pi_183045923
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 15:05 schreef CassElliot het volgende:
Lemijn, Mini en Micro hebben een zonnekindpop (Mini inmiddels een grote en een kleine, micro alleen een kleine - die trouwens sprekend op hem lijkt haha) Misschien helpt 't om daarop te zoeken? Als mini vier wordt krijgt ze een lijs en ik verheug me daar nu al op O+
Gaaf! Ik vind die Waldorfpoppen erg tof, krijg wel jeuk van de Nederlandse naam :+
Waar heb jij de jouwe gekocht? :)
  vrijdag 9 november 2018 @ 17:49:36 #148
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_183046047
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 16:45 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Leuk O+

SPOILER
Oooh die is leuk O+!
pi_183046948
Eerste popje voor Günther gescoord, dank voor de inspiratie weer, lief topic! :*

SPOILER
pi_183047080
Misschien moet ik die ook maar eentje vragen voor Welpje! Vind Sintcadeaus verzinnen voor een kind van dan krap 2 maanden oud nog best een uitdaging, maar zo'n popje is nog wel leuk en babyproof.
  vrijdag 9 november 2018 @ 19:36:07 #151
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_183047868
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 18:57 schreef lunapuella het volgende:
Misschien moet ik die ook maar eentje vragen voor Welpje! Vind Sintcadeaus verzinnen voor een kind van dan krap 2 maanden oud nog best een uitdaging, maar zo'n popje is nog wel leuk en babyproof.
Dit is ook wel een leuke tip! Deze heb ik voor Ollie gekocht, voor Sinterklaas. Heb m al even getest en hij vindt m echt interessant! En hij scheelt maar een paar weekjes met de jouwe👍
pi_183047927
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 19:36 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dit is ook wel een leuke tip! Deze heb ik voor Ollie gekocht, voor Sinterklaas. Heb m al even getest en hij vindt m echt interessant! En hij scheelt maar een paar weekjes met de jouwe👍
Die vond mijn baby toen ook heel interessant!
pi_183048017
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 17:26 schreef minilot het volgende:
Zelfquote. Gastje maakt er meteen even een >2,5-urige dut van en slaapt nu dus nog steeds. Dat wordt een late avond! :')
pi_183048081
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 19:43 schreef minilot het volgende:

[..]

Zelfquote. Gastje maakt er meteen even een >2,5-urige dut van en slaapt nu dus nog steeds. Dat wordt een late avond! :')
Oh dan is wat N. deed toch fijner. Die zit nu in bad en leg ik zo uitgeteld in bedje. :') sterkte! c_/ :O :+

Edit: en als je hem nou wakker maakt? Dan is ie niet helemaal uitgerust.
pi_183048170
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 19:46 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Oh dan is wat N. deed toch fijner. Die zit nu in bad en leg ik zo uitgeteld in bedje. :') sterkte! c_/ :O :+

Edit: en als je hem nou wakker maakt? Dan is ie niet helemaal uitgerust.
Nee joh, ik maak geen slapende baby wakker - hij ligt zeer tevreden te knorren! O+
Het is ook geen ramp verder, mijn lief komt pas heel laat thuis en eigenlijk wel gezellig om het feestbeestje vanavond beneden te hebben. ^O^
  vrijdag 9 november 2018 @ 20:05:18 #156
298315 SacreCoeur
pi_183048583
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 17:04 schreef minilot het volgende:

[..]

Croissantjespants! Waar? Hoe?!
Günther heeft altijd shirtje + legging aan bij dreumesyogales, die zou met deze enorm de blits maken! :D
Zara, maar 7,95 volgens mij.

Sowieso is de meisjesafdeling van Zara een aanrader voor jongetjes :P
Molo voor meisjes ook & nextdirect.
pi_183048832
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:05 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Zara, maar 7,95 volgens mij.

5,95 zelfs maar! :D
Croissantlegging onderweg. Ik hou van dit topic vandaag! O+ *)
  vrijdag 9 november 2018 @ 20:17:13 #158
298315 SacreCoeur
pi_183048900
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:14 schreef minilot het volgende:

[..]

5,95 zelfs maar! :D
Croissantlegging onderweg. Ik hou van dit topic vandaag! O+ *)
Nog beter :P

Ze hebben m ook gewoon in de winkel.
Zara leggings vallen wel HEEL klein, we dragen hier 80 met 68cm.
pi_183049327
Rekening gehouden met Spaanse kaboutermaatvoerinkjes :Y

Edit: hij slaapt nog stééds! :o Zou -ie om 17:20 abusievelijk gedacht hebben dat het al nacht was? :D

[ Bericht 50% gewijzigd door minilot op 09-11-2018 20:40:28 ]
pi_183049564
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:34 schreef minilot het volgende:

Edit: hij slaapt nog stééds! :o Zou -ie om 17:20 abusievelijk gedacht hebben dat het al nacht was? :D
Als hij dan maar niet om 3.30 denkt dat het ochtend is...
pi_183049584
Sofie doet mee met de slaapsessie van Gunther. Om 17.30 waren we thuis en heeft ze gedronken. Om 18.30 in slaap gevallen. Doet ze anders nooit ‘s avonds. Benieuwd hoe laat ze nu wil eten, heeft pas 4 voedingen gehad vandaag.

Wat een schattig popje! Waar zijn die te koop? Als ik zoek op zonnekindpoppen vond ik voor die kleintjes voornamelijk zelf-maaktips.
pi_183049703
Voor T heb ik hier bij de wereldwinkel een pop gekocht. Die heb ik Bob genoemd. Bob de pop. :') T kijkt er niet naar om, helaas. Ondanks onze pogingen om zo genderneutraal als mogelijk te zijn, was zijn eerste woord het Duitse woord voor graafmachine :X
  vrijdag 9 november 2018 @ 20:50:20 #163
298315 SacreCoeur
pi_183049737
quote:

Het is al wel vroeg donker natuurlijk :P

Maar je hebt iig wel lef :D om hem niet wakker te maken.
pi_183049980
quote:

De mijne is ook al iets na 18:30 gaan slapen, ook nogal vroeg. Verwachtte een hazenslaapje dus niet gedacht even de plasluier voor de nacht te verschonen. Eens zien of dat bij haar eerste wakker-momentje gaat lukken anders zal ze meuren de volgende dag. :P :@ :X :')
pi_183050751
Mijnes ligt normaal om 19:30 in bed en wil juist niet gaan slapen vanavond :')
  vrijdag 9 november 2018 @ 21:40:03 #166
298315 SacreCoeur
pi_183050903
Mijne slaapt natuurlijk al.
Die hoor ik morgenochtend ergens pas weer. O-) :P
pi_183050965
SPOILER
Fjäll, Nimme en Roosje, allen met grote zorg (zowel pop als naam) uitgekozen door Mini. Onze poppen komen van Atelier Poppejet, maar Kleine Katrijn maakt ze ook, Nänchen ook en op Etsy kun je ook veel vinden als je zoekt op zonnekindpop, waldorfpop of lijs. Soms ook op knuffelpop. Of voor de jonge babytjes op knooppopje. Maar wie zocht heeft ze inmiddels vast al lang gevonden :D

De boeken die erachter op de foto staan zijn trouwens ook echt toffe eersteverjaardagscadeaus! Het dierenboek en Het plantenboek met tekeningen van Katie Scott O+

Mini, ik hoop niet dat 'ie je nou om 4 uur wakker toetert :D
Make your own kind of music.
pi_183051755
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 21:40 schreef SacreCoeur het volgende:
Mijne slaapt natuurlijk al.
Die hoor ik morgenochtend ergens pas weer. O-) :P
Baby boven baby. :P
pi_183051883
Oh die poppen zijn ook lief! O+ maar wij hebben al zoveel knuffels en poppen.. en peuter kent ze allemaal en speelt iedere dag met alles dus kan ze niet even omwisselen helaas.

SPOILER
Het gekke eraan is dat wij haar zelf niet actief gestimuleerd hebben om met poppen te spelen, of niet bewust in elk geval.

Hebben jullie dat filmpje weleens gezien over genderstereotypering met speelgoed? Is wss al weleens gedeeld hier?
SPOILER
Interessante stof blijft dat. zei de nog altijd enigszins aanwezige psycholoog in mij hehe :+

Mini ik ben echt heel benieuwd wat Gunther doet nu haha! Helemaal met je eens hoor, geen slapende baby’s wakker maken, maar ik zou nu toch wel zenuwachtig worden voor de nacht :P.

Jagar hoe gaat het nu met O en de nachten? :)
  vrijdag 9 november 2018 @ 22:26:19 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_183052016
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 21:42 schreef CassElliot het volgende:
SPOILER
Fjäll, Nimme en Roosje, allen met grote zorg (zowel pop als naam) uitgekozen door Mini. Onze poppen komen van Atelier Poppejet, maar Kleine Katrijn maakt ze ook, Nänchen ook en op Etsy kun je ook veel vinden als je zoekt op zonnekindpop, waldorfpop of lijs. Soms ook op knuffelpop. Of voor de jonge babytjes op knooppopje. Maar wie zocht heeft ze inmiddels vast al lang gevonden :D

De boeken die erachter op de foto staan zijn trouwens ook echt toffe eersteverjaardagscadeaus! Het dierenboek en Het plantenboek met tekeningen van Katie Scott O+

Mini, ik hoop niet dat 'ie je nou om 4 uur wakker toetert :D
mijn moeder gaf daar cursussen in, antroposofische poppen maken O+
disclaimer
pi_183052069
Gender, soms vind ik dat een lastig onderwerp. Ik was zelf niet bepaald een meisje meisje. Ik was (en ben) gek op voetbal, speelde alleen met jongens, droeg altijd een broek, kon uren met Lego bouwen etc etc.

B is een jongen die roze stom vindt, graafmachines, ninja's, dino's, stoeien, pistolen bouwen, zwaardvechten en voetballen the bomb vindt.

En Juul, ik ben benieuwd. We kregen bij B veel opmerkingen in de trant van 'gelukkig is het een jongen' omdat wij allebei niet van het vlechten, koekjes bakken etc zijn. Zo diep zit het dus bij anderen.
Als Juul koekjes wilt bakken, bak ik koekjes en als ze lang haar krijgt, leer ik wel vlechten.

Ik heb sowieso het idee dat wij als 2 moeders tegen vooroordelen op moeten boksen. (Niet hier hoor!) En dat vind ik soms moeilijk.
pi_183052554
Ja, dat boekje van Spees heb ik hier ook! Fantastisch! Dat babygymding heb ik ook... die vindt ze nog te heftig ;)

SPOILER
Ik merk dat ik nu heel veel meidenspeelgoed krijg, maar Li gaat straks vooral heel veel jongenszooi om haar heen hebben. Hier kiezen Ow en Js wel zelf voor maar worden ze ook beïnvloed door de kinderen om zich heen. Zo was de favo kleur van Ow roze, totdat hij van een ander kind hoorde dat dat gek was. En hij wil ook niet meer in het openbaar worden gezien met zijn roze frozen plaid. ...

Helsinki, gewoon lekker solliciteren.. je kan altijd nog af zeggen :)

Li deed trouwens afgelopen nacht een slaapsessie van 20.30-4.16 :o ben benieuwd ;) 1 goede slaper tussen mijn kids zou wel worden gewaardeerd.
Verder is hier echt nog niets aan een ritme... hoe is dat bij de andere augustus/september baby’s ?
pi_183052829
Ik lees over goed en langslapende baby's :D die van mij heeft die memo kennelijk gemist :')

En ik zie gave poppen voorbij komen!

Qua voorkeur geslacht, heftig hoor als het zo diep zit. Ik moet bekennen dat ik bij Vlokje wel meer 'voorkeur' had voor een meisje omdat we al een meisje hadden. Maar een zoon was met diezelfde reden ook juist net zo leuk geweest, dus eigenlijk maakte het ook juist weer niets uit. En ik heb soms ook een traantje gelaten om het feit dat ik 2 meisjes heb,maar dan omdat het mij beangstigt hoe kwetsbaar zij als meisje zijn in deze wereld en hoe bang mij dat maakt omdat ik ze niet altijd zal kunnen beschermen.

Gender neutraal opvoeden, mijn meiden mogen doen en dragen wat ze willen. Ik zie ze misschien nog wel liever op kickboksen dan op ballet. Ze hoeven van mij geen meisje meisje te zijn, liever dat ze zichzelf zijn op welke manier dan ook, en sterk in hun schoenen durven staan want dat hebben ze nodig in deze maatschappij.

Exode, herkenbaar die vooroordelen en jammer dat mensen zo reageerden op B. Bij ons was het juist andersom,mensen hoopten maar dat we een meisje zouden krijgen omdat een jongen zonder vader wel erg zielig zou zijn :{
pi_183056323
Loj; ook hier nog niets van ritme. Sofie is nu 3 maanden. Soms denk ik dat ze een ritme heeft maar besluit ze de dag erop om het weer heel anders te doen. Meestal is ze overdag 1.5-2 uur wakker en dan is het weer tijd om te slapen. Maar dat slapen kan 10min zijn of ruim 3 uur. ‘S avonds ligt ze meestal tussen 20.00 en 20.30 op bed. Maar ook daar maakt ze vrij vaak zelf een uitzondering op :P

Sofie heeft van 18.30 tot 4.15 geslapen! Toen schreeuwend wakker van de honger. En ik denk ook de kou want ze had alleen haar pyjama aan. Gedronken en slaapzak aangedaan maar zo te horen vind Sofie het tijd om te spelen. Ik niet...

Ik hoop dat Sofie later de vrijheid voelt om volledig zichzelf te zijn en dat ze daar zeker thuis niet in beperkt hoeft te zijn. Ik was als kind zelf een halve jongen volgens mijn omgeving. En daar hebben mijn ouders nooit moeilijk over gedaan. Tegelijkertijd speelde ik thuis ook graag met poppen. Sofie heeft tot nu toe meer speelgoed met een auto erop en mintgroen spul i.p.v. roze. Maar dat komt ook doordat ze een ouder neefje boven zich heeft.
Mijn vriend vind het erg leuk om kleding te kopen voor Sofie maar dat is dus wel bijna altijd roze of in ieder geval erg voor meisjes. Maar ik kleed haar bijna altijd aan dus wissel het bewust af. Krijg de kriebels van al dat roze ;)

Wat Schanu schrijft herken ik wel. De zorg om de kwetsbaarheid van meiden. En nu weet ik dat er ook jongens misbruikt worden maar mijn verleden voedt deze angst wel. Ik hoop Sofie weerbaarder te kunnen maken dan dat ik zelf was. En in ieder geval het vertrouwen te geven dat ze het thuis kan (moet) vertellen wanneer er iets gebeurt wat ze niet wil.
pi_183056584
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 22:18 schreef hetzusjevan het volgende:
Mini ik ben echt heel benieuwd wat Gunther doet nu haha!
Even snel, want ontbijt aan het fixen.. Günther sliep dus vanaf 17:15. Om 21:15 werd -ie jengelend wakker. Gezellig mee naar beneden genomen tot een uur of elf, toen begon -ie te gapen en zijn we naar bed gegaan. Nog even wakker geworden toen mijn lief rond 01:00 thuis en naar bed kwam, toen ook gevoed. En vervolgens geslapen tot 07:00. Niks te klagen dus, meevaller! :D
Straks de rest bijlezen :W

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 10-11-2018 10:15:25 ]
pi_183056638
Ik kreeg eerst een zoon en daarna wilde ik zoooo graag een dochter. Ik vind gewoon de meisjeskleding vaak net wat leuker en het gefriemel met speldjes, Barbies en dat soort dingen trekt mij gewoon aan.
Ik was dan ook best wel zenuwachtig toen we voor de geslachtsbepaling gingen want als het weer een jongen zou zijn, denk ik dat ik oprecht een beetje verdriet zou hebben. Een meisje zou er dan echt niet inzitten. Daarbij: ik had nog veel jongenskleding en wilde graag all the way shoppen voor meisjesspul. :+
En van ieder geslacht 1 vond ik toch wel een leuk idee. Ik ben minder een jongensmoeder ofzo. :')
Dus ik huilde van ‘opluchting’ en blijdschap toen we hoorde dat ze een meisje was.
En nu heeft ze dus een lilapaarse kamer, met roze items, best wel wat roze kleding (niet altijd bewust, ik kies regelmatig voor een andere kleur) en heeft ze vanwege die lekkere bos haar, dagelijks gekleurde speldjes en elastiekjes in haar haar. O+
Ik ben gewoon dolblij met haar. En ik had van een jongen zeker zoveel gehouden maar de ‘ervaring’ met het hebben van een meisje gemist, denk ik.
Of mij altijd afgevraagd hoe een meisje van mij eruit zou zijn. Deze lijkt tenminste een beetje op mij en draagt ook mijn naam als 2e naam.
Zou ik een 3e krijgen, dan zou het mij werkelijk niet uitmaken.
pi_183056652
Wij sliepen vannacht weer, na 5 weken, in ons eigen huis en Jip sliep door :o O+
pi_183056683
Ah, Jip had last van heimwee afgelopen weken. *O* voor het doorslapen en *O* voor het weer in eigen huis slapen!
pi_183056976
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 08:16 schreef Aure het volgende:
Wij sliepen vannacht weer, na 5 weken, in ons eigen huis en Jip sliep door :o O+
O+ Vast heel fijn om terug te zijn!
pi_183056991
Zoooo, ontbijt met Günther zit er weer in!

Kerstomaten, diepvrieserwtjes (ik ploink ze van de tafel richting Günthers kinderstoelblad en hij probeert ze zo snel mogelijk te pakken en oppeuzelen *)), volkoren toast met banaan, wit getoast broodje met smeerkaas, glaasje water. :9

Wat aten jullie beebs vanmorgen? :)

Goed, tijd om samen het vaderlief eens het bed uit te gaan schoppen :7
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:20:06 #181
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_183057066
Ben heel blij dat onze tweede een meisje is, mede ook omdat deze zwangerschap en bevalling zo anders waren (nr 1 4300 gram, nr 2 1120 gram en prematuur). Als het een jongen was geweest was ik misschien gaan vergelijken. Nu is het een meisje, klein maar fijn. Dat ze wel of niet op mij zou lijken zou me een worst wezen, mijn ego is niet zo groot geloof ik. Heb juist liever dat mijn koters enkele van mijn eigenschappen overslaan ;)
Daarnaast vind ik het leuk omdat het ánders is. Ik vind kleren kopen echt wel wat leuker voor haar. Overigens is het niet allemaal roze - ik doe haar gerust een autoromper aan van haar broer. En de wagen is stoer grijsblauw. Met een roze deken, dat dan weer wel :)
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:21:24 #182
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_183057077
Jezus wat eem onbijt voor Günther!! Ik vergeet steeds dat hij ook van januari is. Onze meis drinkt nog heel veel melk en dan wat fruit- en groente puree en hier en daar een korstje brood.
  Moderator/colorchick zaterdag 10 november 2018 @ 09:23:39 #183
382129 crew  Donna
pi_183057099
Haha wat een ontbijt!

G heeft een fles gehad als ontbijt en krijgt zo een halve snee brood en fruit, ik denk banaan.
pi_183057446
Fijn Aure! *O*

In het kader van genderneutraal. Casper werd blij van een wit/roze unicorn *)

pi_183057507
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:21 schreef Aventura het volgende:
Jezus wat eem onbijt voor Günther!! Ik vergeet steeds dat hij ook van januari is. Onze meis drinkt nog heel veel melk en dan wat fruit- en groente puree en hier en daar een korstje brood.
Ik heb een deel ervan op hè? Wij eten altijd hetzelfde als Günther en delen wat er op tafel staat of op ons bord ligt met het kind. :)
De beeb at hiervan twee kerstomaten, driekwart van die erwtjes, één sneetje volkoren toast met halve banaan en de helft van het witte broodje smeerkaas. Ik de rest :)

En Günther drinkt nog steeds een boel melk bij me hoor. :Y Puree voeren hebben we nooit gedaan, we zijn rond zes maanden meteen gestart met stukken en stukjes zelf laten eten.

[ Bericht 4% gewijzigd door minilot op 10-11-2018 10:18:09 ]
pi_183057581
Ooh mini dat heeft echt nog prima uitgepakt! Fijn zo :Y. Luxe ontbijtje als kers op de taart, prima start van het weekend in huize minilot ;).

Aure *O* wat fijn dat jullie weer thuis zijn én dat Jip goed geslapen heeft.

Loj: hier 8 wkn en nog zoekende naar het ritme. Ik wil nu beginnen met haar overdag wakker weg te leggen in eigen ledikant zodat ze zelf leert in slaap te vallen en went aan het bed. Maar ik heb nog niet ontdekt wat haar vroege slaapsignalen zijn en hoelang ze gemiddeld wakker is. Work in progress :+.

Idd stom die opmerkingen, hoezeer ze ook niet verkeerd bedoeld zijn natuurlijk, maar ik snap je gevoel wel. Merk dat mensen altijd denken dat iedereens ideaalbeeld “van elk geslacht 1 kindje” is, maar dat voelt lang niet voor iedereen zo en sommige mensen hebben idd echt geen voorkeur.

SPOILER
pi_183057599
CassElliot, dank voor de puike boekentips! O+ _O_

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:44 schreef Takkie88 het volgende:
Wat een schattig popje! Waar zijn die te koop? Als ik zoek op zonnekindpoppen vond ik voor die kleintjes voornamelijk zelf-maaktips.
Opgeduikeld op Etsy, daar wemelt het van de 'Waldorf dolls' en 'Steiner dolls'. :Y
Hoe ging jullie avond/nacht verder na de rare slaaptijd? :)
pi_183057614
Oh, mini! Goed ontbijt. :)
U. kreeg opeens erg veel slaap toen we wilden ontbijten, dus hij krijgt nu lekker melk als ontbijt. ;)

We gaan straks naar de Efteling! *O* Jammer van het weer, maar ach.

Ik wilde destijds alleen een jongen, echt geen meisje. En ik kreeg gelukkig een super leuk jongetje. *;
Maar tijdens de zwangerschap merkte ik dat ik ook we heel graag een meisje zou willen hebben. Dus nu hoop ik dat de 2e een meisje wordt. O+
Maar eerlijk gezegd maakt het verder niet uit. Als hij/zij maar gezond is.
Protège moi de mes désirs.
pi_183057701
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 22:18 schreef hetzusjevan het volgende:
kdv naspelen

quote:
Hebben jullie dat filmpje weleens gezien over genderstereotypering met speelgoed? Is wss al weleens gedeeld hier?
SPOILER
Interessante stof blijft dat.
Ja, komt regelmatig voorbij. :) Maar kan niet vaak genoeg! O+
pi_183057766
Casper in de kar! O+
pi_183057800
D.U.M.A.N. - Efteling! *O* Succes met het weer
Ik ga komende week op een doordeweekse dag :Y
  zaterdag 10 november 2018 @ 10:21:07 #192
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_183057815
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:55 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik heb een deel ervan op hè? Wij eten altijd hetzelfde als Günther en delen wat er op tafel staat of op ons bord ligt met het kind. :)
De beeb at hiervan twee kerstomaten, driekwart van die erwtjes, één sneetje volkoren toast met halve banaan en de helft van het witte broodje smeerkaas. Ik de rest :)

En Günther drinkt nog steeds een boel melk bij me hoor. :Y Puree voeren hebben we nooit gedaan, we zijn rond zes maanden meteen gestart met stukken en stukjes zelf laten eten.
Maar toch! Lekekr gevarieerd al! Hier dus wel puree, voor baby O. is dat het beste. Haar spierspanning was een tijdje niet optimaal (is inmiddels goed), maar ook nu zit ze nog niet goed rechtop, vandaar. Ze verslikt zich nog vaak en ook snel, ik vind stukken daarom nog niet verantwoord. Wat welk gek is, dat ze allang tanden heeft. Twee boven en twee onder. In theorie zou ze een stuk appel of stokbrood kunnen happen. Maar nee, nog even wachten.
pi_183057936
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 10:21 schreef Aventura het volgende:

[..]

Maar toch! Lekekr gevarieerd al! Hier dus wel puree, voor baby O. is dat het beste. Haar spierspanning was een tijdje niet optimaal (is inmiddels goed), maar ook nu zit ze nog niet goed rechtop, vandaar. Ze verslikt zich nog vaak en ook snel, ik vind stukken daarom nog niet verantwoord. Wat welk gek is, dat ze allang tanden heeft. Twee boven en twee onder. In theorie zou ze een stuk appel of stokbrood kunnen happen. Maar nee, nog even wachten.
Hartstikke begrijpelijk, hele andere situatie natuurlijk :Y

Die babysaurus hier zat met nog geen vijf maanden al kaarsrecht los zonder steun, die is gewoon als halve dreumes uit me komen kruipen :')

Overigens verslikte Günther zich best vaak in het begin en nog steeds wel eens: juist telkens weer een uitstekende oefening voor de inmiddels prachtig getrainde kokhalsreflex O+ Werkt als een tiet!
pi_183057968
Duman hoop op een gezellige dag in de efteling ondanks het weer!

Mini wat een goed ontbijt heeft Günther! Hoelaat was hij uit eindelijk wakker geworden? N. is na het badje gelijk gaan slapen en net wakker geworden :@

Oh aventura jullie kleine meisje al tandjes! :o hoe gaat het nu met haar? O+
pi_183057999
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 10:30 schreef BellaaElisa het volgende:

Mini wat een goed ontbijt heeft Günther! Hoelaat was hij uit eindelijk wakker geworden?
07:00! En om 09:30 weer mee in bed gekropen en hij is zojuist begonnen aan zijn tweede slaapcyclus, de knuistjes ferm om me heen geslagen :)
N. heeft ook lekker geslapen, zeg! :7

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 10-11-2018 10:41:39 ]
  zaterdag 10 november 2018 @ 10:36:18 #196
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_183058031
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 10:30 schreef BellaaElisa het volgende:

Mini wat een goed ontbijt heeft Günther! Hoelaat was hij uit eindelijk wakker geworden? N. is na het badje gelijk gaan slapen en net wakker geworden :@

Oh aventura jullie kleine meisje al tandjes! :o hoe gaat het nu met haar? O+
ja echt he, met 6 maanden (gecorrigeerd)! al tanden. Bizar. Gaat super, ze heeft geen groeiachterstand meer en zit op de normaalcurve. Ze is relatief lang, nu 65 cm met een gewicht van 5710 gram. Maatje 68 nu :) ze ontwikkelt zich goed, geheel conform een 7/8 maanden oude baby (wat haar gecorrigeerde leeftijd is). De kinderarts vond haar van de week een prachtexemplaar en ook heerlijk expressief en pienter. Kortom, het gaat heel goed!
pi_183058044
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 10:36 schreef Aventura het volgende:

[..]

ja echt he, met 6 maanden (gecorrigeerd)! al tanden. Bizar. Gaat super, ze heeft geen groeiachterstand meer en zit op de normaalcurve. Ze is relatief lang, nu 65 cm met een gewicht van 5710 gram. Maatje 68 nu :) ze ontwikkelt zich goed, geheel conform een 7/8 maanden oude baby (wat haar gecorrigeerde leeftijd is). De kinderarts vond haar van de week een prachtexemplaar en ook heerlijk expressief en pienter. Kortom, het gaat heel goed!
Wat ontzettend fijn na zo'n heftige start, zeg! O+
pi_183059623
Wat fijn Aventura om te lezen dat het zo goed gaat met jullie meisje. Geen groeiachterstand meer, wat goed! _O_

Bella, als Banaan tijdens het drinken omhoog blijft komen laat ik hem maar, behalve als hij gaat optrekken. Als ik hem steeds in de houding leg wordt hij boos. Laat ik hem gaan, dan komt hij vanzelf weer naar me toe. Soms ga ik op mijn rug liggen en komt hij over me heen hangend verder drinken, dan valt hij zo in slaap. Ik beweeg dus vooral met hem mee en dan komt het meestal wel goed.

Als we een tweede krijgen dan hoop ik ook op weer een jongetje. Ik vind deze zo leuk. *; En als het maar gezond is, is ineens niet alleen een chliché meer.
Die kwetsbaarheid van meisjes vind ik herkenbaar. Ik denk dat ik daarom extra voorkeur heb voor een tweede jongetje.

Veel plezier Duman! :W

Mini om elf uur naar bed is best netjes alsnog. :)

Aure ineens weer een doorslaper! Extra blij zeker om weer thuis te zijn? *O*

Loj ook een goede nacht. _O_

Venco wanneer werd Z. wakker?

Banaan had vanochtend dreumesproblemen. Spulletjes van de eettafel willen pakken waar hij net niet bij kon. Op het aanrecht willen kijken terwijl mijn man het ontbijt klaarmaakte.

Wij aten afbakbroodjes met kaas en ham en eiersalade. Met meloen na. Banaan at vooral kaas, ham en meloen.
Banaan drinken geven uit glas was geen succes. Hij pakte het af en goot het over zichzelf heen. Volgende pogingen draaide hij zich helemaal weg alsof hij wou zeggen dat hij niet nog natter wou worden. :D
pi_183059692
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 november 2018 12:18 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Hij pakte het af en goot het over zichzelf heen
Steviger vasthouden. :7
(Het glas, niet dreumeswannabe Banaan! :D)
  zaterdag 10 november 2018 @ 12:40:37 #200
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_183059942
Hier prima geslapen: 22:15, 04:15 en om 09:00 weer. En om 04:15 gaf L. de fles dus kon ik gewoon blijven liggen O+.

Naar aanleiding van dit topic net dat kijkboekje met spiegeltje besteld en... een lelijke tiny love muziekmobiel :'). Maar ik meen hier ook wel eens te hebben gelezen dat het een aanrader is.

Kleding van de Zara: past I. dat denken jullie al? Is nu bijna 7 weken oud en past maat 56.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')